Kelan merkitys Pattajalla

On elo tää huoleton
Kelakortti kun taskus on
Se apu ystävä on verraton
Jos sul syöpä tai lapamato on

Kun sulla menee jalka vaikka katki
Tai iskee yks kaks aivoinfarkti
Joudu et silloin kadotukseen
Vaan ilmaiseks pääset sä liuotukseen

Kuntoutus, vieroitus, lääkekuuri
Kelakortilla ilmaista kaikki on juuri
Taksikyydit, kausikortit, virkistysmatkat
Kelan avulla vuosia elämää jatkat

Verenpaine, astma ja läppävika
Uniapneamaskissa nukun kuin sika
16 tuntia taas satuilla jaksaa
Kansaneläkelaitos kaiken kun maksaa

Vaimon ja pojan passitin lääkäriin
Tiedä mitä tauteja heillä on niin??
Kelakortit heille tuikkasin taskuihin
Ei mee mun rahat lääkärilaskuihin

Lääkärille juksasin vaivojeni määrää
Tanakan setin se lääkkeitä määrää
Kelakortilla sen kaiken kustansin
Vaimo myy niitä eessä ostarin

Kela ystävä sä lapsien
Ja meidän harmaa hapsien
Kamoissani unissani kaikenlaista häärin
Kela onnellisen tällaisen loi miljonäärin

Keuhkopöhö, haimatulehdus, maksakirroosi
Teho-osastolla odottaa ilmainen sua loosi
Hajoaa munuainen, puhkee umpisuoli
Kelakortin avulla poissa on sult huoli!

Humalassa ihminen joskus harhaan astuu
Aivotäräys, hampaat hajoo, pois on omavastuu
Tekonivel, ihonsiirto, titaaninen lonkka
Ilmaiseksi hoidetaan koko konkkaronkka

Diabetes, allergia, keliakia
Osastolle pääset ilman latin latia
Osteoporoosi, hiiva taikka sepelvaltimotauti
Kansantaudeista sinäkin ilmaiseksi nauti

Borrelioosi, syyhypunkki taikka satiainen
Vaimo kaikki toi ne töistä kärsiikö mun maine?
Ei kärsi Suomenmaassa perheeni kun kasvaa
Kela tarjoo ilmaiseksi satiaisiin rasvaa

Liputan, tuuletan ja pystyyn nostan viirin
Meidän koko perhe kuuluu kelakorvauspiiriin!

15

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Elämän tarkoitus on valjennut senseille.

      • Anonyymi

        Elämän tarkoitus on kuksan kuvaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän tarkoitus on kuksan kuvaus.

        Kuksan arvoitus
        Elämän tarkoitus
        Ollen


    • Anonyymi

      Kelamaa kun taakse jäi,
      mietin hiljaa mielessäin,
      mitä siitä kertoisin,
      kysyjille vastaisin.
      Kertoisinko kelaetuudet?
      ilmaiset lääkitykset, kelakortin rikkaudet?
      kunnes tiesin vastauksen:

      Ihana on Jorvi,
      pehmeät on vuoteensa sen.
      Sininen on lärvi,
      verenkierto ongelma sen.
      Valkoiset on varpaat,
      veritulppaa enteillen,
      musta on kuksa
      kuin hampaat viimeiset nuo ienten.

    • Anonyymi

      Leijonaveli menehtyi kun ei päässyt thaimaasta suomen sairaanhoidon piiriin.

    • Mitä merkitsee muutamat miljoonat
      tai tuhannetkaan?
      Jos ihminen pelossa hädässä ollen
      elää ilman kelakorttiaan?

      Mä onneni löysin kaukaiseen paikkaan
      alle omenapuun
      Sinne vein tyttöni luonnonraikkaan
      eteerisen kauniin mustikkasuun

      Kelaetuustaivas
      se Suomessa on
      Ilmavaiva,
      tai kihti varpaissa on
      Ja se taivas
      On sun ja mun
      kelaetuus yhteinen

    • Anonyymi

      Kelalle nimettiin uusi kepulainen inkvisaattori, joka leikkaa Senssun edut

      • Höpsistä!

        Kaiken takana on Kela
        Jonka taksilla voi matkustaa
        Joka apteekis on valuuttaa
        Hei kaikki nyt mä sanon niin
        Ennen tauteja me pelättiin

        Kauhee tauti ulkomainen
        Taudin takana on rakkaus
        Vanha tauti mutta mulle uus
        Siltä yksikään ei kylmäks jää
        Kuumemittarikin hälyyttää
        On vaimo omaishoitajainen

        Kun sä tulit mun luo
        Mä olin kuuskymppinen pikku poika
        Mä olin ihan niinkuin vahaa vaan
        Jonka heppi alkoi lerpahtaa

        Kun kortti tulit mun luo
        Sä olit mulle silkkaa ihanuutta
        Sä olit mulle koko elämä
        Nyt hyödynnämme kelaetuutta
        Meidän elämämme tilaisuutta
        Joka vaivaan nyt auttaa tää!

        Kaiken takana on Kela
        Jonka taksilla voi matkustaa
        Joka apteekis on valuuttaa
        Hei kaikki nyt mä sanon niin
        Ennen tauteja me pelättiin

        Kauhee tauti ulkomainen
        Taudin takana on rakkaus
        Vanha tauti mutta mulle uus
        Siltä yksikään ei kylmäks jää
        Kuumemittarikin hälyyttää
        On vaimo omaishoitajainen

        Kaiken takana on Kela. Antakaa kun sanon sen!


      • Anonyymi
        SenssuChlangMai kirjoitti:

        Höpsistä!

        Kaiken takana on Kela
        Jonka taksilla voi matkustaa
        Joka apteekis on valuuttaa
        Hei kaikki nyt mä sanon niin
        Ennen tauteja me pelättiin

        Kauhee tauti ulkomainen
        Taudin takana on rakkaus
        Vanha tauti mutta mulle uus
        Siltä yksikään ei kylmäks jää
        Kuumemittarikin hälyyttää
        On vaimo omaishoitajainen

        Kun sä tulit mun luo
        Mä olin kuuskymppinen pikku poika
        Mä olin ihan niinkuin vahaa vaan
        Jonka heppi alkoi lerpahtaa

        Kun kortti tulit mun luo
        Sä olit mulle silkkaa ihanuutta
        Sä olit mulle koko elämä
        Nyt hyödynnämme kelaetuutta
        Meidän elämämme tilaisuutta
        Joka vaivaan nyt auttaa tää!

        Kaiken takana on Kela
        Jonka taksilla voi matkustaa
        Joka apteekis on valuuttaa
        Hei kaikki nyt mä sanon niin
        Ennen tauteja me pelättiin

        Kauhee tauti ulkomainen
        Taudin takana on rakkaus
        Vanha tauti mutta mulle uus
        Siltä yksikään ei kylmäks jää
        Kuumemittarikin hälyyttää
        On vaimo omaishoitajainen

        Kaiken takana on Kela. Antakaa kun sanon sen!

        Anssiako tarkoitit?


    • Oi jospa kerran sinne Thaimaahan käydä vois
      niin sieltä koskaan lähtisi en linnun lailla pois
      vaan kelakortilla ei voi lentää
      vanki olen suomenmaan
      vain aatoksin mi kauas entää
      Jorviin käydä saan

    • Anonyymi

      Kaikki alkoi siitä kun mä kelakortin sain
      Sitten juhlan kunniaksi täyden lastin hain
      Eipä siinä turhaan liioin kainosteltu lain
      Kortit koko perheelle kelasta nyt vain

      Nyt tippaletkut, kämmenselissä kukun
      Kun on piiriin päästy niin antaa mennä vaan
      Tästä tullut tapa ja Jorvissa yöt nukun
      Etupiiriin päästy niin antaa mennä vaan!

      Elo täynnä bakteereja sairauksiaan
      No kuka kaikki lääkkeet itse pystyy maksamaan?
      Kun apteekissa ojentaa voi kelakorttiaan,
      Kuksa täyteen viinan kanssa kaikki alas vaan!

      Ei tabut tapa ja kuksaan ei huku,
      etupiiriin päästy niin antaa mennä vaan!
      Ei tabut tapa ja kuksaan ei huku,
      etupiiriin päästy niin antaa mennä vaan!
      ...antaa mennä vaan, antaa mennä vaan!

    • Anonyymi

      Kiitos kaikille nauruista! Runosuonet kukkii hyvin :-)

      Olin '80 luvulla Ruotsissa. Sielta aloitettiin lahettaa talvimasennuksesta karsivia Sossun kyydeilla Espanjan aurinkoon. Suomessa naurettiin ja pilkattiin kuinka tyhmia Svedut ovat! Mutta ne matkat tulivat paljon halvemmaksi kuin mesennuksen elinikainen hoito ylihintaisilla psyyketabuilla joka oli, ja on, Suomen tyyli.

    • Anonyymi

      3310gr, 50cm, 10 pistettä. Tyttö tuli <3

      T 2010

      • Anonyymi

        Onko jo kelakortti..?
        Onnea kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe