Kortti lähti pellen takia

Anonyymi

Perjantaina ajelin huvia ja kuuntelin hyvää musiikkia kuulokkeet päässä. Sitten jostain mun eteen ilmesty joku Volvon romu alinopeutta (mun mittarin mukaan 40-45km/h viidenkympin alueella). Vähän aikaa jaksoin roikkua sen nössön perässä mutta sitten painoin kaasun pohjaan ja ohitin sen. Kun pääsin ohi niin jo oli poliisi ilmestyny taakse hälytysvalot päällä. Pysähdyin ja niinhän se koppalakki sitte vei kortin jostain syystä. Kai se syyki noissa lapuissa lukee mut ei kiinnsota lukee niitä.

Kyrpii ihan mielettömästi. Jos se Volvo-pelle ei olis tullu mun eteen niin mitään ei olis tapahtunu. Mä en vieläkää tajuu et miks alinopeudesta ei sakoteta. Voinko mä valittaa jonnekkin?? Mä haluan mun kortin takas tai sit ajan ilman, ihan sama. Autoohan koppalakit ei voi viedä.

29

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Murheellinen tapaus.
      Voimia omaisille.

• Anonyymi

Taustapeiliin on hyvä katsella ennen ohitusta, paskaperse nysvärit pitäisi kyllä hirttää puun oksaan!

• Anonyymi

Kertoisitko mikä on mainitsemasi alinpeus?

• Anonyymi

Ei voi. Ei sellaista ole. On vain tielle tai ajoneuvolle sallittu suurin nopeus. Hitaammin saa aina ajaa.

Jos pää ei kestä ajaa toisten seassa liikenteessä, pitää mennä radalle.

• Anonyymi

Voi harmi, tyhmyydestä kärsit usein. Vai kuulokkeet korvilla, toinen idioottimainen teko. Jo tuosta ottaisin kortin pois.

• Anonyymi

Kuulokkeiden käyttö on ihan ok. Itse käytän usein vastamelukuuokkeita ajaessa, vaimentavat moottorin ja renkaiden äänet hyvin, mutta korkeat taajuudet pääsee läpi.

Jos kuulokkeiden käyttö kielletään, pitää kieltää myös kuuntelu kaiuttimista kovalla volyymillä, ja kaikkiin autoihin on asennettava melupiirturi äänitason valvomiseksi.

Vaikka alinopeus ei ole rangaistavaa, aiheuttaa selvästi liian matala tilannenopeus turhia riskejä liikenteessä. Pahimmassa vaarassa ovat köröttelijät itse, kun ovat toistuvasti osallisina enemmän tai vähemmän riskipitoisissa ohitustilanteissa.

Jos havainto- tai ajokyky eivät riitä ajamaan suurinta sallittua nopeutta edes päivänvalossa kuivalla kesäkelillä ja hyvällä tiellä, on syytä lopettaa autoilu ja siirtyä rollaattoriin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulokkeiden käyttö on ihan ok. Itse käytän usein vastamelukuuokkeita ajaessa, vaimentavat moottorin ja renkaiden äänet hyvin, mutta korkeat taajuudet pääsee läpi.

Jos kuulokkeiden käyttö kielletään, pitää kieltää myös kuuntelu kaiuttimista kovalla volyymillä, ja kaikkiin autoihin on asennettava melupiirturi äänitason valvomiseksi.

Vaikka alinopeus ei ole rangaistavaa, aiheuttaa selvästi liian matala tilannenopeus turhia riskejä liikenteessä. Pahimmassa vaarassa ovat köröttelijät itse, kun ovat toistuvasti osallisina enemmän tai vähemmän riskipitoisissa ohitustilanteissa.

Jos havainto- tai ajokyky eivät riitä ajamaan suurinta sallittua nopeutta edes päivänvalossa kuivalla kesäkelillä ja hyvällä tiellä, on syytä lopettaa autoilu ja siirtyä rollaattoriin.

...selvästi liian matala tilannenopeus...

Kerro ihmeessä lisää.

Suurinta sallittua nopeutta _EI_OLE_ pakko ajaa. Ei vaikka sinulla olisi kuinka kiire. Sehän tarkoittaa vain sitä, että olet lähtenyt liian myöhään liikkeelle. Muille ei sen vuoksi synny minkäänlaisia velvoitteita.

• Anonyymi

Noudattaa vain niitä yhteisesti sovittuja pelisääntöjä niin välttää ongelmat ja harmitukset.

• Anonyymi

Pelleltä lähti kortti :D

• Anonyymi

Tama palsta on oivallinen paikka valittaa ja samalla tulee oma pöljyytesikin esille, vaikka trollihan se kirjoituksesi on, mutta totta toinenpuoli.

• Anonyymi

Ihan oikein että lähtikin.

• Anonyymi

Paljonkos tuota nopeutta kertyi kuun korttikin lähti?

• Anonyymi

Vaikuttaa siltä, että olet vielä aloittajaakin tyhmempi jos suinkin mahdollista. Sääli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että olet vielä aloittajaakin tyhmempi jos suinkin mahdollista. Sääli.

Ei se ole tyhmä joka provosoinnin kostaa. Provosoija on tyhmä jos ei tajua että siitä saattaa olla seurauksia.

Olin itsekin saanut sakon siksi että ohitettava kiihdytti häiritäkseen. Poliisi kysyi että kiistätkö. Sanoin heille errä en kiistä, mutta hankin autooni liikennekameran että jää rekkari muistiin ja seuraava joka noin tekee, käyn kysymässä haluaako maksaa sakkoni vai otanko nenästä verinäytteen.
        Ei ne yhtään ihmetellyt näkemystäni, ymmärsivät varmaan hyvin tuohtumukseni.

Kenenkään ei pidä antaa hyppiä nenille. Vitt* ilu maksaa.

• Anonyymi

Mistä se teidentukko sai tietää, että ohittaja sai rangaistuksen???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ole tyhmä joka provosoinnin kostaa. Provosoija on tyhmä jos ei tajua että siitä saattaa olla seurauksia.

Olin itsekin saanut sakon siksi että ohitettava kiihdytti häiritäkseen. Poliisi kysyi että kiistätkö. Sanoin heille errä en kiistä, mutta hankin autooni liikennekameran että jää rekkari muistiin ja seuraava joka noin tekee, käyn kysymässä haluaako maksaa sakkoni vai otanko nenästä verinäytteen.

Sinä nyt et ota verinäytettä keneltäkään. Sellaiseen ei kaltaisesi hiiren rohkeus riitä. Suoli24:lla uhoa riittää. Hehe.

• Anonyymi

Älä edes leikilläs ehdota tuollaista. Joku just tällainen sankari ottaa sen tosissaan ja sitten sä olet myös oikeudessa yllyttämisestä.

Missä ihme maailmassa tällaisten ehdottelijat elävät? Teille ja kaduille saa kuka tahansa mennä ajelemaan (jos on vaadittavat oikeudet voimassa ja sattuu saamaan ajoneuvon käsiinsä). Siellä _saa_ ajaa hitaammin kuin nopeusrajoituksessa kerrotaan. Ohittaa saa, jos sen voi sääntöjen mukaan suorittaa. Jos ei voi, ei ohita. Poliisin tehtävä on valvoa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä edes leikilläs ehdota tuollaista. Joku just tällainen sankari ottaa sen tosissaan ja sitten sä olet myös oikeudessa yllyttämisestä.

Missä ihme maailmassa tällaisten ehdottelijat elävät? Teille ja kaduille saa kuka tahansa mennä ajelemaan (jos on vaadittavat oikeudet voimassa ja sattuu saamaan ajoneuvon käsiinsä). Siellä _saa_ ajaa hitaammin kuin nopeusrajoituksessa kerrotaan. Ohittaa saa, jos sen voi sääntöjen mukaan suorittaa. Jos ei voi, ei ohita. Poliisin tehtävä on valvoa...

En ehdotakaan leikilläni, vaan ihan tosissani, ja toimin myös itse niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eime sillee oo sanottu,ei voida kehoittaa sellaiseenkaan rikokseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ehdotakaan leikilläni, vaan ihan tosissani, ja toimin myös itse niin.

Missä yhteiskunnassa sä oikein elät?

Alkuperäinen yllytysviesti on jo poistettu, mikä on sinänsä hyvä. Olihan se selkeästi sekä Suoli24:n että suomalaisen lainsäädännön vastainen.

• Mä ajan mun punasella Ferrarila aika paljo ylinopeutta. Viidenkybän alueella sataakahtakymppiä ja sensellasta. Vielä en oo jääny kiinni. Jänskää. Tuurillaanhan ne laivatkin seilaa ja vitu paskalakkia en pelekää saatavana petkele junalauta.

• Anonyymi

Poikittainen maila ja penalttia.

• Anonyymi

Päevöö,tot noinaa,Pelle on Ruattalainen miehe nimi,olks hää siu tuttujas ku nimmekiitiiät?.Taes ollakii Volovokinnii Ruattikilpilöissä?

• Anonyymi

Väärin otsikoitu. Pitäisi olla

"Pellen kortti lähti tupeloinnin takia"

• Anonyymi

Kortti lähti tyhmyydestä eli ihan oikein. Tuliko myös kuulokkeidenkin käytöstä sakot?

• Anonyymi

Ei kuulokkeiden käyttö ajaessa ole laitonta.

• Anonyymi

Hyvä että lähti. Sinunlaisesi pellet kun eivät kuulu liikenteeseen. Mene tästä lähtien julkisilla.

• Anonyymi

Perjantaina ajelin huvia ja kuuntelin huonoa musiikkia kuulokkeet päässä. Sitten jostain mun eteen ilmesty joku Skodan romu ylinopeutta (mun mittarin mukaan 70-85km/h viidenkympin alueella). Annoin sen nössön mennä mutta sitten kitkarenkailla ajava Skodapelle painoi kaasun pohjaan. Poliisi ilmestyi Skodalla ajavan kitkapellen taakse hälytysvalot päällä. Sikakiikku pysähtyi ja niinhän se koppalakki sitte vei kortin kaahaamisesta, vaaranaiheuttamisesta kitkarenkailla ja Skodalla ajelusta.

Vtulle kiitos ihan mielettömästi. Jos se Skoda-pelle ei olis kaahannut niin mitään ei olis tapahtunu. Mä en vieläkää tajuu et miks kaikkia tuollaisia ei sakoteta. Voinko mä valittaa jonnekkin??

• Anonyymi

Omoa typerää ohittaa,taajamakohan ollut.Oikein ajo völvö.Mutta saisi ottaa kortin törtöltä ohittajalta vuosiksi,autokouluun ja autonromu huutokaupata,halvalla,tilalle polkupyörä.Joka ilta taajamas ylinop.ylittää kolmanneksenkin.Miettikää kuka hullu tönää romullaan menee 100km/h,40km/h, alueella..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1328
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      160
      1260
    3. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      56
      1193
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1125
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      104
      1101
    6. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      58
      897
    7. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      873
    8. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      77
      813
    9. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      51
      807
    10. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      795
    Aihe