Tänään asennan Mint 18.1 Cinnamonin

Anonyymi

Sen jälkeen kokeilen päivittää sen versioon 19.

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hassua tuouhuilua sanoisin.
      Asenna 19.2

      • Anonyymi

        En jaksanut ladata asennusmediaa. Löytyi valmiina tuo 18.1.


      • Anonyymi

        Olisi varmaan ollut nopeampi tapa. Meinaan aika hidasta puuhaa. Ensin piti päivittää 18.3:een, jonka jälkeen on sitten miten lie pitkään tehty mintupgradea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi varmaan ollut nopeampi tapa. Meinaan aika hidasta puuhaa. Ensin piti päivittää 18.3:een, jonka jälkeen on sitten miten lie pitkään tehty mintupgradea.

        Taitaa timeshifti hidastaa päivitystä, kun sinne on kertynyt jo 8 gigaa tavaraa vähän reilu 200 000 tiedostoa.


    • Anonyymi

      Helpompi ja nopeampi on kuin ladata se minkä aikoo asentaa.
      Eikä sitten tarvi rääkyäkään toimimattomuutta.

      • Anonyymi

        Tässä testataan samalla kuinka hyvin Mint on tehty. Normaalistihan konetta aina päivitetään. Vain uuteen koneeseen tehdään tavallisesti täysin puhdas asennus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä testataan samalla kuinka hyvin Mint on tehty. Normaalistihan konetta aina päivitetään. Vain uuteen koneeseen tehdään tavallisesti täysin puhdas asennus.

        Mint/Ubuntu on niin nopea ja helppo asentaa puhtaatlta pöydältä, ja varsinkaan kun ei mitään aktivointisösseröintien kanssa tarvi tapella, niin ei ole mitään syytä olla asentamatta aina puhtaalta pöydältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mint/Ubuntu on niin nopea ja helppo asentaa puhtaatlta pöydältä, ja varsinkaan kun ei mitään aktivointisösseröintien kanssa tarvi tapella, niin ei ole mitään syytä olla asentamatta aina puhtaalta pöydältä.

        Et ilmeisesti tee tietokoneellasi tai tietokoneillasi mitään muuta kuin asentelet niihin käyttiksiä. Hyötykäyttäjien koneissa on vähän muutakin kuin pelkkä käyttis. Siksi käyttöjärjestelmät päivitetään, eikä asenneta uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ilmeisesti tee tietokoneellasi tai tietokoneillasi mitään muuta kuin asentelet niihin käyttiksiä. Hyötykäyttäjien koneissa on vähän muutakin kuin pelkkä käyttis. Siksi käyttöjärjestelmät päivitetään, eikä asenneta uudelleen.

        Ai silloinkin kun asennetaan vanha versio puhtaana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai silloinkin kun asennetaan vanha versio puhtaana?

        Niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ilmeisesti tee tietokoneellasi tai tietokoneillasi mitään muuta kuin asentelet niihin käyttiksiä. Hyötykäyttäjien koneissa on vähän muutakin kuin pelkkä käyttis. Siksi käyttöjärjestelmät päivitetään, eikä asenneta uudelleen.

        Varmuuskopiot on keksitty.

        ___Oppia ikä kaikki____


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmuuskopiot on keksitty.

        ___Oppia ikä kaikki____

        Eli et siis tee muuta kuin asentelet käyttiksiä ja kopioit varmuuskopioita. Koneesi jäävät kovin käyttökelvottomaan kuntoon aikuisten maailmassa tapahtuvaa käyttöä silmällä pitäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et siis tee muuta kuin asentelet käyttiksiä ja kopioit varmuuskopioita. Koneesi jäävät kovin käyttökelvottomaan kuntoon aikuisten maailmassa tapahtuvaa käyttöä silmällä pitäen.

        Ehkä sinä "aikuinen??" joskus oppit miten maailma makaa ja miten siellä kannattaa käyttäytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ilmeisesti tee tietokoneellasi tai tietokoneillasi mitään muuta kuin asentelet niihin käyttiksiä. Hyötykäyttäjien koneissa on vähän muutakin kuin pelkkä käyttis. Siksi käyttöjärjestelmät päivitetään, eikä asenneta uudelleen.

        Linux-distroihin on melko vähän tarvetta asennella ulkopuolisia ohjelmia käyttöjärjestelmän asennuksen jälkeen.

        Tämän olen huomannut.

        Itse ainakaan en tarvitse kuin videoeditorin ja jotain aivan pientä.

        Sen takia ei edes viitsi alkaa opettelemaan mitään upgrade-ruljansseja.

        Oppii niin laiskaksi kun Linux-distrot on niin hyviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linux-distroihin on melko vähän tarvetta asennella ulkopuolisia ohjelmia käyttöjärjestelmän asennuksen jälkeen.

        Tämän olen huomannut.

        Itse ainakaan en tarvitse kuin videoeditorin ja jotain aivan pientä.

        Sen takia ei edes viitsi alkaa opettelemaan mitään upgrade-ruljansseja.

        Oppii niin laiskaksi kun Linux-distrot on niin hyviä.

        Hyvä kun on teitä "itse"-tyyppejä, jotka pitävät omia tarpeitaan myös kaikkien tarpeina. Työtön luuseri ei toki tarvitse linuksiinsa kuin sen www-selaimen runkkusivujen katselua varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun on teitä "itse"-tyyppejä, jotka pitävät omia tarpeitaan myös kaikkien tarpeina. Työtön luuseri ei toki tarvitse linuksiinsa kuin sen www-selaimen runkkusivujen katselua varten.

        Jaa, otit sitten taskubiljardiharrastuksesikin puheenaiheeksi. Niinhän se on että sydämen kyllyydestä suu puhuu.


    • Anonyymi

      Joudut lataamaan sen kuitenkin.

    • Anonyymi

      Tulipahan taas todettua että Mint on täysi paska, jota ei voi edes päivittää. Jää johonkin ihmeelliseen ikiluuppiin, ja täyttää vain kiintolevyä timeshiftillään, jota ilman ei suostu aloittamaan edes koko päivittämistä.

      • Anonyymi

        Kiitos kokeilusta. Nyt en enää harkitse mintin asennusta, vaan katselen jotain muuta kevyempää, ehkä lubuntua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kokeilusta. Nyt en enää harkitse mintin asennusta, vaan katselen jotain muuta kevyempää, ehkä lubuntua.

        Kevyen Debian-pohjaisen järjestelmän saat asentamalla Debianin netinstallerilla ja siihen haluamasi työpöydän. Jos on spesiaalimpaa rautaa kuten wlan-kortteja, niin käy hakemassa ajurin ennen asennusta valmiiksi. Ajureita kysellään asennuksen yhteydessä.

        https://www.debian.org/CD/netinst/


      • Anonyymi

        No olisit lukenut edes ne upgrade-ohjeet ennenkuin alat mitään tekemään.

        Eikä se timeshift-varakopiointi oikeasti iäisyyksiä kestä, vaan lasketaan minuuteissa, kun sen tekee oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No olisit lukenut edes ne upgrade-ohjeet ennenkuin alat mitään tekemään.

        Eikä se timeshift-varakopiointi oikeasti iäisyyksiä kestä, vaan lasketaan minuuteissa, kun sen tekee oikein.

        Ubuntu-trollin jutuista ei kannata välittää.


    • Anonyymi

      Ohjeet Mint 18 -> 19 upgradeen olisi ollut tuolla.

      https://www.tecmint.com/upgrade-to-linux-mint-19/

      Niin, että kun on kyse on kohdallasi uudesta asennuksesta niin näet miten järjetöntä upgraden kautta alkaa asentelemaan edes harrastusmielessä.

      • Anonyymi

        Vahvistaa vain sen ettei Minttiä voi päivittää, vaikka sitä varten on ohjekin raavittu nettiin.

        Tuhansien päivitysrivien vilistessä piti vaan ihmetellä minkä vuoksi 64-bittisen asennuksen päivityksen yhteydessä mukana on myös mm. gcc:n 32-bittinen versio. Minttiin on ilmeisesti tungettu mukaan kaikki mahdollinen tauhka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vahvistaa vain sen ettei Minttiä voi päivittää, vaikka sitä varten on ohjekin raavittu nettiin.

        Tuhansien päivitysrivien vilistessä piti vaan ihmetellä minkä vuoksi 64-bittisen asennuksen päivityksen yhteydessä mukana on myös mm. gcc:n 32-bittinen versio. Minttiin on ilmeisesti tungettu mukaan kaikki mahdollinen tauhka.

        "kaikki mahdollinen tauhka." pitää sisällään pakettivaraston josta voi asentaa käyttöön tarvitsemiaan ohjelmia niiden ohjelmien lisäksi jotka ovat heti käytettävissä.

        Tietysti voi verrata asennuksen vaatimaa n. 6G levytilaa Windows 10:n vaatimaan 2G --16G tilaan ( ja sitten voikin aloittaa puuttuvien ohjelmien asentelun).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vahvistaa vain sen ettei Minttiä voi päivittää, vaikka sitä varten on ohjekin raavittu nettiin.

        Tuhansien päivitysrivien vilistessä piti vaan ihmetellä minkä vuoksi 64-bittisen asennuksen päivityksen yhteydessä mukana on myös mm. gcc:n 32-bittinen versio. Minttiin on ilmeisesti tungettu mukaan kaikki mahdollinen tauhka.

        Nojoo itsellä on leyvllä aina myös nfts osio johon kopsaan asiakirjat kuvat videot bookmarkit mitä noita nyt onkaan ja se pitää huomioida taas tyhjältä asentaessa että pitää valita mukautettu asennus säilytä tuo ntfs osio vedä muut osiot tyhjäksi ei se mitään ylimaallista osaamista vaadi kunhan vain ajatellut asian etukäteen, siellä osionnissa pitää toki merkata se käynnistysosio uudestaan / mutta siinä se olikin suurin piirtein kaikki. Joku samba conffi voi olla hyvä ottaa talteen myös jos windows verkoissa on saanut koneen toimimaan


    • Anonyymi

      Sitäpaitsi on niinkin, että on ohjelmia joiden Mint 18:ssa toimivat versiot ei toimi Mint 19:ssa.

      Mm. Openshot videoeditori on sellainen.

      Siksikin kannattaa tehdä se asennus puhtaalta pöydältä eikä alkaa turhaan upgrade-urakkaan.

      • Anonyymi

        Kummasti vaan ne muut vaihtoehdot, kuten Windows, päivittyvät aina kivuttomasti uuteen versioon. Mint on harrastelijakurttaus, jonka kanssa on ylitsepääsemättömiä vaikeuksia. Miksi edes tuhlaavat aikaansa sellaiseen mikä ei toimi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti vaan ne muut vaihtoehdot, kuten Windows, päivittyvät aina kivuttomasti uuteen versioon. Mint on harrastelijakurttaus, jonka kanssa on ylitsepääsemättömiä vaikeuksia. Miksi edes tuhlaavat aikaansa sellaiseen mikä ei toimi?

        Ai päivittyy Windows 10 aina kivuttomasti uuteen versioon?
        Mitäs ne sitten on ne monta kertaa vuodessa toistuvat tietotekniikkalehtien valitukset siitä, miten taas tämänkertainen Windows 10 päivitys menee pommiin?

        Ja kyllä muuten Mintisssä päivitys (update) toimii.


    • Anonyymi

      Kumma asenne täällä joillain. Itse en ainakaan vitsi alkaa teekemään käyttiksen uudelleenasennusta turhan takia. Itse olen käyttänyt Debiania kesästä 1998 alkaen ja olen aina yksinkertasesti päivittänyt sen uusimpaan versioon lukuunottamatta niitä kertoja, kun olen asentanut Debianin uudelle koneelle / kovalevylle. Pari kertaa on myös pitänyt kasentaa käyttis uudestaan kovalevyrikon takia. Mutta siis näiden 21 vuoden aikana olen käytännössä kutakuinkin aina yksinkertasesti päivittänyt _Debianin uusimpaan versioon. Paljon enemmänhän siitä uudelleenasennuksesta on vaivaa päivittämiseen verrattuna. Itselläni on kyllä käytössä omilla Debian -koneillani keskitetty konfiguraation hallinta nimeltä Puppet, joka löytyy Debianista. Joten pystyn kyllä helposti saamaan esim uudelle koneelle samat asetukset jne kuin mitä muilla koneilla on. Mutta en kyllä silti viitsi alkaa asentelemaan käyttistä uudelleen turhan takia, se on ihan turhaa puuhaa kun päivittäminen Debian -versiosta toiseen sujuu hienosti. Uudelleen asennus on ehkä edessäsitttén kun hommaan tähän läppäriin SSD -levyn. Puppetin asnsiosta on sitten helppo konffata uusi asennus nykyisen laiseksi. Ei tarvitse kuin ajaa komento:

      puppet agent -t



      Ja Puppet vetäisee Puppet master -palvelimelta konffaukset ja hetken päästä kaikki on kuten pitääkin tarvitsematta tehdä itse mitään ja tarvitsematta muistaa mitä kaikkea on tulut säädettyä, koska kaikki säädöt on määritelty Puppet -palvelimella.

      T. miksuh

      • Anonyymi

        Onpa se hyvä, ja nopeakin varmaan, ihan kateeksi käy. Minulla menee useampi viikko, jos alusta aloitan uuden asennuksen, eikä ole taattu että olisi sittenkään kaikki entisellään. Tämä onkin Mint Xfce työpöydällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa se hyvä, ja nopeakin varmaan, ihan kateeksi käy. Minulla menee useampi viikko, jos alusta aloitan uuden asennuksen, eikä ole taattu että olisi sittenkään kaikki entisellään. Tämä onkin Mint Xfce työpöydällä.

        Kyllä sitä on hyvä opetella tekemään asioita niin että saa tarvittaessa nopeasti aloitettua tyhjältä pöydältä. Ja jos asentaa useampia koneita niin aina parempi


      • Anonyymi

        Tuollaisten opetteluun menee vain turhaan aikaa. Helpompi ja nopeampi asentaa puhtaalta pöydältä.


    • Anonyymi

      Meneehän siinä vajaa tunti elämästä hukkaan kun lataa ja asentaa Mintin uusimman version koneeseen.

      • Anonyymi

        Se on kauheaa.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe