Pattayan matkailu totaalisen romahtanut.

Anonyymi

Pattayan high season aikana matkailu on pudonnut 40%, vähäinen kävijä määrä näkyy kaikessa. https://thethaiger.com/hot-news/tourism/tourist-numbers-down-40-compared-to-last-year-and-last-year-was-bad-pattaya-2

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos tarkemmin luet kyseistä uutista, niin siinä ei sanota että Pattayan matkailijamäärä olisi tippunut tuon 40%:a, vaan että Pattayalla yökerhoissa ja (tyttö)baareissa käyvien asiakkaiden määrä on tippunut jopa tuon 40%:a.
      Esimerkkinä mainitaan että vaikkapa Kiinalaiset vuokraavat enemmässä määrin huviloita ja pitävät niissä juhlia, mutta eivät lähde baareihin.
      Eli turisteja kyllä (ainakin vielä) käy, mutta heidän käyttäytymisensä (baarien/iltaelämän suhteen) on muuttunut radikaalisti viimevuosina.
      Isona syynä mainitaan valuutan selkeä vahvistuminen ja maan muuttuminen turisteille tätä myötä kalliimmaksi ja ovat alkaneet hakeutua edullisempiin kohteisiin, mm. Vietnamiin.

Itse olen tuon asian Pattayalla käydessäni havainnoinnut jo useamman vuoden ajan, turisteja kyllä tuntuu liikkuvan ja olevan, mutta ilta-aikaan baarit näyttävät hyvinkin tyhjiltä.

• Anonyymi

Älä höpötä Santtu kun teit ekan Pattayan matkasi vasta joskus viime keväänä. Nyt olet siellä "kiinnittelemässä huomiota". Olet senssulerpan sivuhahmo.
        Sortuukos se Pattaya nyt mereen vai ei ja kumpi on pahempi asia ruuhka vai rauha? Miten ruuhka tai rauha vaikuttaa sinun motoristiunelmalomiisi Pattayalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä höpötä Santtu kun teit ekan Pattayan matkasi vasta joskus viime keväänä. Nyt olet siellä "kiinnittelemässä huomiota". Olet senssulerpan sivuhahmo.
        Sortuukos se Pattaya nyt mereen vai ei ja kumpi on pahempi asia ruuhka vai rauha? Miten ruuhka tai rauha vaikuttaa sinun motoristiunelmalomiisi Pattayalla?

Joo toki huomasin, mutta näille pattayarakkaille näyttää olevan tuo yöelämä vosuineen kaiken a ja o, ja siihen tämä iskee pahiten....

Toki kurssi vaikuttaa paljon kun 60 kk kurssi on laskenut liki 30 pros.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo toki huomasin, mutta näille pattayarakkaille näyttää olevan tuo yöelämä vosuineen kaiken a ja o, ja siihen tämä iskee pahiten....

Toki kurssi vaikuttaa paljon kun 60 kk kurssi on laskenut liki 30 pros.

Lueppas tuo Tänään 21:28 kirjoitettu viesti, uskomaton reppana, "aikuinen" mies itkee, ja pitää itseään kaiketi miehenä.

• Anonyymi kirjoitti:

Vai niin...
        Ensimmäisen kerran kävin Pattayalla tuolla aivan ensimmäisellä Thaimaan matkallani joka oli vuonna 2000 (tai 1999, nyt en enään muista kumpi vuosi oli kyseessä), mutta silloin kyseessä oli vain yhden päivän tutustumismatka Rayongissa olleelta hotelliltamme (Kyseessä oli Aurinkomatkojen yhdistelmämatka, jossa ensin olimme 5-päivää Bangkokissa ja sitten 9-päivää Rayangissa, tämän matkan tein nykyään jo edesmenneen isäni kanssa).
        Seuraava Pattayalla käyntini ajoittui jonnekkin vuosien 2008-2010 väliin (tätä ennen olin käynyt kaksi matkaa Phuketissa) jolloin vietin alueella muistaakseni viikonverran. Tästä sitten eteenpäin olen Pattayalla käynyt omien laskujeni mukaan jonkun 8-9krt. (eri hotelleista asiaa muistelen) eri Thaimaan matkojeni yhteydessä.
        Thaimaan matkoja kokonaisuudessaan nykyään takana 20-25kpl (en ole niistä varsinaisesti kirjaa pitänyt).

• Olen itse käynyt vain kerran tänä vuonna, silloin songran aikana, porukkaa oli kyllä varsin paljon, olen saanut tuosta pattayasta tarpeekseni, bangkokissa on kaikki mitä minä tarvitsen, ja vielä ylikin, en tiedä vielä varmasti että menenkö songran aikana bangkokin siamille vai pattayalla, en ole koskaan ollut siamissa tuolloin voi olla kokemus, Hua hin on erinomainen paikka asua, keskustassa on taas ilmaongelmia, täällä meillä ei ole, varsin puhdas ilma, bangkokissa on mukava käydä, viime reissulla kuukausi kaksi sitten kävin mbk:ssa aika massiivinen tavaratalo jossa paljon elekroniikkaa, ostin sieltä dellin pöytäkoneen ja uudet tabletit, vanhat vein vaihdossa, hinta on varsin edullinen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      20
      8179
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      338
      1568
    3. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      376
      1315
    4. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1255
    5. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      261
      1187
    6. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      65
      1162
    7. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1020
    8. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1016
    9. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      50
      972
    10. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      958
    Aihe