Help me..

Help Me

Voisiko joku mahdollisesti auttaa mua kun on alkanu kiinnostaan tollane peltoautoilu/jäällä ajo?
Antakaa siis mm. Auto vaihto ehtoja,Turvakaarista ym. muusta turvallisuuteen(rakentamis neuvojakin otan vastaan)liittyvistä tekijöistä. Kiitos

10

1676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autourheiluseura sieltä saat neuvoja ja ohjeita.
      Yksi vaihtoehto ostaa valmis esim. jokkisauto,
      jossa kaaret jo valmiina HUOM JOS NIITÄ KAARIA ALAT ITSE TEKEMÄÄN NIIN TEE NE OIKEANLAISET JA KUNNOLLA,KOSKA NIITÄ EI TARVITA MUULLOIN KUN SE AUTO KAATUU JA ne saa olla silloin kunnolliset samoin penkki,vyöt kypärä.Noissa turavarusteissa jos säästää siinä ei petä muuta kuin itseää,jos vahinko sattuu.

      • Help me

        Kiitti..


      • racing
        Help me kirjoitti:

        Kiitti..

        jos tollaasen jokkis auton meinaa ostaa nii se kannattaa olla joku vasikoneinen ei siis mikään boxer/vastaiskumoottori nimittäin niillä ei kauaa ajeta kun taas pitää rengastaa tai laakeroida ja jokkiksessa olevissa autoossa on yleensä puristusta ainakin yli kymmenen ei lämpee aikalailla mä sanoosin et jokkis kori mutta vähä vakiompi moottori esim lancian tc ja pellisarja 40 dellortto ... mulla ittellä on jokkis fiat ja sellaanen kone kuplan välitetty laatikko


      • racing
        racing kirjoitti:

        jos tollaasen jokkis auton meinaa ostaa nii se kannattaa olla joku vasikoneinen ei siis mikään boxer/vastaiskumoottori nimittäin niillä ei kauaa ajeta kun taas pitää rengastaa tai laakeroida ja jokkiksessa olevissa autoossa on yleensä puristusta ainakin yli kymmenen ei lämpee aikalailla mä sanoosin et jokkis kori mutta vähä vakiompi moottori esim lancian tc ja pellisarja 40 dellortto ... mulla ittellä on jokkis fiat ja sellaanen kone kuplan välitetty laatikko

        eli lämpee aikalailla*


      • corolla

        ensinkin kunnon peltoauton tulee olla taka-veto ja vähintään 1600cc koneella kaaret on hyvä olla voin kokemuksesta kertoa ja kolmanneksi merkin pitää olla TOYOTA corollat ke70 ja ke20 käyvät siihen mainiosti halvan hintansa ja kestävien koneiden ansiosta


    • kylläpäjuu

      Kaikki turha helisitin ja vipstaaki pois korista ja löpöä tankkiin, kypärä päähän, vyöt kiinni ja menoks.

      • silti EI KANNATA LÖPÖÄ LAITTAA tankkiin huonolla tuurilla VOI TULLA TODELLA KALLIIKSI!!!!
        Näin vaan ystävällisenä neuvona kaikille.
        Ja ei ku menoks.


      • kylläpä juu
        kawasaki250 kirjoitti:

        silti EI KANNATA LÖPÖÄ LAITTAA tankkiin huonolla tuurilla VOI TULLA TODELLA KALLIIKSI!!!!
        Näin vaan ystävällisenä neuvona kaikille.
        Ja ei ku menoks.

        Jooh! No siis käytin polttoaineen sanan korvikkeena löpöä koska se on sellainen sanonta ja kiva sana!! Justiisa.. Olisin kai laittanut että polttoöljyä jos olisin moista ihmeellistä hommaa ehdotellut.


    • Ismo Osmo

      Käyppä katsomassa osoitteesta www.sheikki.com mallia halvasta harrastuksesta. Kyseessä on rokkiralli, joka luonteeltaan on lähellä jokkista, mutta mm. takamoottoriset autot on kielletty. Eipä paljon pyöri museoautoja rataa ympäri...
      Suosittuja autoja ovat 323 ja 626 Mazdat, Honda Accord, Civic ja CRX. Saabit 99, 900 ja 9000. Takavetoluokassa taas on paljon Bemareita, Volvoja ja Escortteja. Turvavarusteena autoissa turvakaaret, kuppipenkki ja nelipistevyöt. Kuskilla kypärä pakollinen. Sheikin sivuilta löytyy hyvät rakennusohjeet ja säännöt eri luokkiin. Kaikkiaan luokkia on: Rock-luokka, jossa taka- ja etuvedot ajavat eri päivinä, Super-Rock, jossa autot ovat jo hiukan tehokkaampia ja näyttävempiä (mm. BMW 635). Lisäksi ajetaan lady- ja junnuluokat. Junnuluokassa ikäraja on 16v. Uutena luokkana ajetaan tänä vuonna Heavy-Rock, jossa kilpaillaan rekkavetureilla!

    • JormaRacing

      joo elikkä jos olet aloittelemassa kannattaa hankkia pienikoneinen esimerkiksi 1.0-1.3l viistoperä. jos haluat oppia hyväksi kuskiksi valinta on takatuuppari esimerkiksi bemari tosin 300 sarjalainen turhan kevyt, sierra on aika hyvä ja volvot esim 340,240,740 ovat myös hyviä tosin painavia kylläkin. tosin jos kestävää autoa haluaa vastaus on toyota kestää kierrättämistä 10-40min putkeen-> testattu juttu. mutta jos voin sanoa niin nelivetoa kaikkein eniten kannatan koska sillä oppii sivuluisut hyvin ja oppii kikkailemaan sun muuta. ja turvakaaria ym muita tuskin tarvii ellei vauhti nouse yli 80km/h kuppipenkki ja 4pistevyöt tosin ajavat hyvin asiansa. mutta päätös on sinun :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe