Millä valmistajalla on parhaat valmisruuat ?

Anonyymi

Tämä on gallup eineksiä maistaneille: Mitkä ovat maistuvia/suosikkejasi ?
Joudun kohta (asunnon remontin takia) eineksille muutamaksi viikoksi.
Mitä hankkia kaupasta ?
Nimim. Uusavuton eineksien suhteen

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Yksin-kertaisesti sitten:

      Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset, sekä Kukka-Kaali.
      300gr. ja 250gr. X 2.SF 300gr. X 1 SF.
      10-12 kpl. Kariniemen Kukon-Pojan paisti-leikkeitä 800gr.SF
      Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
      Leipinä Täysjyvä Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
      Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi SF
      Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
      Valio Maito 3ltr. luomu rasvaton SF
      Viikon eväs.
      Maksaa mitä maksaa"
      -
      Höyryttäessä TODELLA paljon Valko-Sipuli-jauhetta Vihannes-kerrosten väliin.
      -
      Satunnaisesti Äitien Maksa-Laatikkoa vitamiinien vuoksi.
      Kaali-Kääryleitä huvin-vuoksi.
      -
      1 Rahkosen iso Omena SF
      1 Mandariini IL
      Karkeasti rouhittu Smoothie-sekoittimessa
      -
      1pss. 250gr. Pakaste-Mustikoita SF
      1pss. 500gr. Pakaste-Mansikoita SF
      1 Lohko Vesi-Meloni isoiksi suu-paloiksi leikattu IL
      - Kun pakasteet ovat sulaneet ja liemistyneet, sekoitetaan kaikki keskenään kauhalla kulhoon.
      Maksaa mitä maksaa.
      -
      Jouluna Ruokani lisääntyy Kinkulla ja Sillillä.
      Juomiini tulee Puna-Viiniä.
      -
      Keväisin Peruna.
      1-2 kertaa.
      -
      Aina jää eläkkeestä kuukausittain runsaasti säästöön.

      H.

      • Anonyymi

        Ihanko säästöön jää?
        Muistelen kuulleeni tuon monesti, samoin kuin nuo syömisesi.
        Kylläpä on yksipuolista jos päivästä toiseen samaa. Kyllästyisin nopeasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko säästöön jää?
        Muistelen kuulleeni tuon monesti, samoin kuin nuo syömisesi.
        Kylläpä on yksipuolista jos päivästä toiseen samaa. Kyllästyisin nopeasti.

        "Anonyymi"

        Niinno.
        Näitä ruoka-jankutuksia tulee vähän-väliä.
        Siispä siis minäkin.
        Onneksi minun ei tarvitse keksiä syömisiä päästäni.

        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Niinno.
        Näitä ruoka-jankutuksia tulee vähän-väliä.
        Siispä siis minäkin.
        Onneksi minun ei tarvitse keksiä syömisiä päästäni.

        H.

        Hunkszilla on kyllä terveellinen ja hyvä ruokavalio ...jospa itsekin ajattelisin enemmän terveyttä...
        mimmimum-..mi


    • Anonyymi

      erehdyin ostamaan lisukkeeksi porkkanalaatikon ....se oli kyllä ala-arvoinen kotimainen...olisinpa vaan ottanut sitä äitien tekemää...Kyllä ne ovat parhaita..
      Tänään ajattelinkin että mitä teen sille porkkanalaatikolle ...kokeilen reseptiä muunnellen porkkanapihviksi ....voi olla että taas tulee "hävikkiä"
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Tee porkkanarieskoja
        3 d porkkanalaatikkoa
        desi kaurahiutaleita
        3 d vehnänjauhoja
        1-2 munaa
        taputtele rieskoiksi ja paista 220 asteessa 20min
        njjj


      • Yhden pienen suomalaisen porkkanalaatikon ostin. En muista minkä firman.
        Liian makeaa minusta porkkanalaatikoksi.

        Kyllä minä sen vähitellen söin muodossa ja toisessa. Osan söin niin, että kääräisin kylmänä savustetun kalkkunasiivun väliin ja söin välipalana.


      • Tellukka kirjoitti:

        Yhden pienen suomalaisen porkkanalaatikon ostin. En muista minkä firman.
        Liian makeaa minusta porkkanalaatikoksi.

        Kyllä minä sen vähitellen söin muodossa ja toisessa. Osan söin niin, että kääräisin kylmänä savustetun kalkkunasiivun väliin ja söin välipalana.

        Siis sen porkkanalaatikon kylmänä, eikä niin että se kalkkuna olisi ollut kylmäsavustettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee porkkanarieskoja
        3 d porkkanalaatikkoa
        desi kaurahiutaleita
        3 d vehnänjauhoja
        1-2 munaa
        taputtele rieskoiksi ja paista 220 asteessa 20min
        njjj

        Laitan ohjeen korvantaakse....jos sattuu joululta jäämään porkkanalaatikkoa...sinulla on aina hyviä ohjeita ruuanlaittoon liittyen ....taidat itse olla ammattilainen...
        mimmimum-..mi


    • Anonyymi

      Veikkaanpa vakavasti, että samanlaista mössöä ovat kaikki.
      Ainoa että niihin saisi jotain potkua, on lisätä mausteita mitä nyt keksiikin, vaikka suolakurkun paloja.
      Eineksiä olen syönyt viimeksi noin 30 - 35 vuotta sitten.

    • Anonyymi

      Käytössäni on vain mikro ruoan lämmittämiseen.
      terv. aloittaja

    • Anonyymi

      Minulla ei ole mitään muuta syytä mainostaa Saarioisten tuotteita ....muuta kuin kokemus niistä....Jos vilkaiset Saarioisten uusia ruokatuotteita annospakkauksissa ...huomaat kuinka monipuolisia ne ovat ....kalaa...kanaa.lihaa...vihanneksi ja juureksia mukana....jos joutuu olemaan pelkän mikron varassa.
      mimmimum-..mi

      • Myin Saarioisten tuotteita 15 v. vuosia sitten. Silloin laatua ja makua kehuttiin.


      • Anonyymi

        Tutkailin Saarioisten annospakkaustuotteita ja ihan monipuolista näyttää olevan,
        hyviä mikroruuiksi.
        Luinkin hiljattain jostain, että valmiseinekset ovat turhan aliarvostettuja.
        Kokkikartanolla näyttää myös olevan monenlaista.
        terv. aloittaja


    • Anonyymi

      Vataja Ylikypsä Kylkipala, lihapitoisuus 99%, vain 1% vettä.

      • Anonyymi

        Edustaako kylkipala valmisruoka- annosta, sellaisistahan aloittaja kyselee?
        Ihan samoin voisi kysyä erään H:n pitkistä ruoanvalmistustarvikkeista ja ohjeista, miten ne liittyvät aloitukseen?
        Ja muuten, vaikka siinä kylkipalassa vettä olisikin vain prosentti, kaikki loppu ei ole lihaa vaan aika hyvä rasvaprosentti siinä edelleen on, itse asiassa rasvan osuus kokonaispainosta vaan kasvaa kun nesteen osuus vähenee...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edustaako kylkipala valmisruoka- annosta, sellaisistahan aloittaja kyselee?
        Ihan samoin voisi kysyä erään H:n pitkistä ruoanvalmistustarvikkeista ja ohjeista, miten ne liittyvät aloitukseen?
        Ja muuten, vaikka siinä kylkipalassa vettä olisikin vain prosentti, kaikki loppu ei ole lihaa vaan aika hyvä rasvaprosentti siinä edelleen on, itse asiassa rasvan osuus kokonaispainosta vaan kasvaa kun nesteen osuus vähenee...

        "Anonyymi"

        Kun minä teen ruokani.
        Siitä riittää 6-8 pv. einekseksi.
        Kunnes taas on kauppaan mentävä.
        -
        Niinno.
        Näitä ruoka-jankutuksia tulee vähän-väliä.
        Siispä siis minäkin.
        Onneksi minun ei tarvitse keksiä syömisiä päästäni.
        Kommenttini on myös moni-puolinen.
        Siinä on arki-ruoat, pyhä-ruoat, Joulu-ruoat, vaihtelu-ruoat.
        Erittäin moni-puolista ja terveellistä.
        Ja mikä parasta.
        Tietää tasan-tarkkaan mitä syö.
        Sekä kenen kätösillä safka on tehty.
        Pakasteissa ei tarvitse huolehtia mustista Sormistakaan.
        Oudot Bakteerit kuolevat kyllä pakkasessa.

        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Kun minä teen ruokani.
        Siitä riittää 6-8 pv. einekseksi.
        Kunnes taas on kauppaan mentävä.
        -
        Niinno.
        Näitä ruoka-jankutuksia tulee vähän-väliä.
        Siispä siis minäkin.
        Onneksi minun ei tarvitse keksiä syömisiä päästäni.
        Kommenttini on myös moni-puolinen.
        Siinä on arki-ruoat, pyhä-ruoat, Joulu-ruoat, vaihtelu-ruoat.
        Erittäin moni-puolista ja terveellistä.
        Ja mikä parasta.
        Tietää tasan-tarkkaan mitä syö.
        Sekä kenen kätösillä safka on tehty.
        Pakasteissa ei tarvitse huolehtia mustista Sormistakaan.
        Oudot Bakteerit kuolevat kyllä pakkasessa.

        H.

        Mutta miten kommentointisi liittyy sivun aloitukseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miten kommentointisi liittyy sivun aloitukseen?

        "Anonyymi"

        Siinä kerron omista valmis-ruoistani.

        H.


    • Anonyymi

      Keravalainen Kokki Kartano tekee parhaimmat, mutta ovat sitten huomattavasti kalliimpia, kuin Saarioiset ja HK:t

      • Anonyymi

        Jos esim. noiden kolmen tuotteista sokkotestiin joutuisi, ei siinä monikaan ehkä kykenisi valmistajaa oikein arvaamaan, tai siis että arvaamalla se sattumalta voisi oikeinkin mennä.
        Ihan kelvollista muutteesta syötävää tekevät kaikki nuo. En ole tullut kiinnittäneeksi huomiota erityisesti hinnoitteluun, pitänee jatkossa vilkuilla onko Kokkikartano tosiaan huomattavasti muita hintavampi.


    • Anonyymi

      Nevalan laatikot on ihan hyviä
      njjjj

      • Anonyymi

        Ja se Nevalan keihäskaari siellä Tokiossa. Ai ai se oli komeaa katsottavaa. Äänekosken snadi jättiläinenkin jäi viikset auki. Sinne olisi mahtunut maksalaatikkoa monta lusikallista. Jos maksalaatikkoa olisi silloin ollut, rusinoilla tai ilman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se Nevalan keihäskaari siellä Tokiossa. Ai ai se oli komeaa katsottavaa. Äänekosken snadi jättiläinenkin jäi viikset auki. Sinne olisi mahtunut maksalaatikkoa monta lusikallista. Jos maksalaatikkoa olisi silloin ollut, rusinoilla tai ilman.

        joo niitä sai silloin pillerin muodossa
        njjj


    • Anonyymi

      Kalliimat laadukkaampia.

      Toki euron makaronilaatikkokin toimii hyvin, kun on hyvää ketsuppia ja etikkapunajuurta. Suolaa eineksissä mun mielestä liikaakin, mutta muita mausteita kandee käyttää. Ja salaattia lautasen reunalle.

      Sitä piti mainitsemani, mikrossa voi kyllä valmistaa kaikenlaisia ruokia. Munakokkelia helppo tehdä, potutkin onnistuu, ite käytän mikroa kai päivittäin, myös kun kokkailen patojen ja pannujen kans osana projektia.

      Kandee kokeilla erilaisia eineksiä, hyvin valikoimia kaupoissa. Ite viimeaikoina tykästynyt ruukkuihin ja itämaisiin tms juttuihin. Mainostettava kai Lidliä, siellä omanlaisiaan tuotteita, monet oikein hyviä.

      Ihminen muuten ei välttämättä tarvitse lämmintä ruokaa, purkkihernari mun mielestä parhaimmillaan raakana tölkistä. Jos sitä lämmittää, pitääpi lisätä sipulia, makkaraa, porkkanaa, eli se on niinkuin isompi projekti.

      =DW=

      • Anonyymi

        kandee kandee ja kandee...


    • Miksi kysellä toisten suosikkeja, jos omasta syömisestäsi on kysymys?

      Jokaisella on oma makunsa ja omansa löytää parhaiten maistelemalla erilaisia eineksiä. Joistakin ajattelee, että kyllä minä tämän nyt kuitenkin syön, kun olen ostanut, mutta olkoon viimeinen kerta. Johonkin toiseen taas tarttuu ja laittaa sen muistiinsa, että tätä voisin syödän toisen ja kolmannenkin kerran.

      Joskus tosin on käynyt niin, että syömättä on jäänyt. Ei parhaalla tahdollanikaan mennyt alas muu kuin maistiainen. Se oli jotain thai-soppaa. Haisikin pahalle. Örrrk!

    • Anonyymi

      Jos kauppasi lihatiskiltä saa valmisruokia osta niitä, ne on paljon parempia kuin mitkään einekset.

      • Anonyymi

        Iteasiassa.

        Samaa kamaa kuin hyllyssäkin pakattuna. Tukustahan net niitä tilaa, samoilta valmistajilta. Kaupoissa ei juurikaan valmisteta mitään, joissain tehdään sushia, joissain joskus jotain kalansavustamista. Mutta paistopisteissäkin käytetään jostain puolasta tuotuja puolivalmisteita.

        Ite ostan joskus palvelutiskeiltä kaikenlaista kaalikäärylettä tms. Kilohinta ehkä isompi, kuin valmiiks pakatuissa, mutta ei tule hävikkiä, kun saa sopivan määrän.

        Salaattipaarit ihan ok. Hygienista nyt voi keskustella, en ala hysteeriseksi. Mutta se kilohinta hauska. Jos salaatti maksaa viistoistaa ekee kilo ja kaalta, tomaattia jne saa reilulla ekellä kilon vihannesosastolta, tuntuuhan se kalliilta. Vaan sama juttu, ei tule biojätettä.

        Kauppa se kannattaa, mutta asiakkaathan sen kannattavuuden tekeepi.

        Ainiin. Mun mielestä kotiin tilattu pitsa hinta/laatu-suhteeltaan ehkä paras valmisruoka. Että siinä suhteessa aloittajan kannattaa perehtyä volttiin, foodoraan jne ruuanvälitysfirmoihin. Ravintolatason ruokaa kotiin sopuhintaan, ravintolasta.

        =DW=


      • Anonyymi

        Valmisruokatiski onkin hyvä vinkki ! Kiitos siitäkin.
        Ostarilla K-Superissa on sellainen, se on tosin vähän kauempana, mutta sielläkin tulee joskus käytyä.
        terv. aloittaja


      • Anonyymi

        Eiköhän ne pääosin kuitenkin valmisteta isoissa erissä tehdasmaisesti samoissa paikoissa kuin muutkin valmisruoat, harvassa kaupassa kai itse kauppa niitä tekee. Ainakaan kolmessa isossa lähikaupassani ei ylipäätään ole henkilökuntaa tuollaista tekemään, koko isoa lihatiskiä kun yleensä hoitaa yksi henkilö eikä siellä varastossa mitään ruokia kokkailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iteasiassa.

        Samaa kamaa kuin hyllyssäkin pakattuna. Tukustahan net niitä tilaa, samoilta valmistajilta. Kaupoissa ei juurikaan valmisteta mitään, joissain tehdään sushia, joissain joskus jotain kalansavustamista. Mutta paistopisteissäkin käytetään jostain puolasta tuotuja puolivalmisteita.

        Ite ostan joskus palvelutiskeiltä kaikenlaista kaalikäärylettä tms. Kilohinta ehkä isompi, kuin valmiiks pakatuissa, mutta ei tule hävikkiä, kun saa sopivan määrän.

        Salaattipaarit ihan ok. Hygienista nyt voi keskustella, en ala hysteeriseksi. Mutta se kilohinta hauska. Jos salaatti maksaa viistoistaa ekee kilo ja kaalta, tomaattia jne saa reilulla ekellä kilon vihannesosastolta, tuntuuhan se kalliilta. Vaan sama juttu, ei tule biojätettä.

        Kauppa se kannattaa, mutta asiakkaathan sen kannattavuuden tekeepi.

        Ainiin. Mun mielestä kotiin tilattu pitsa hinta/laatu-suhteeltaan ehkä paras valmisruoka. Että siinä suhteessa aloittajan kannattaa perehtyä volttiin, foodoraan jne ruuanvälitysfirmoihin. Ravintolatason ruokaa kotiin sopuhintaan, ravintolasta.

        =DW=

        Salaattipaareilla en ole vielä makoillut!


    • Anonyymi

      Eikö sinulla ole pakastin käytössä, sinne voit pakastaa valmiiksi vaikka mitä ruokia. Minä ainakin tekisin isot kattilalliset perunamuussia ja pakastaisin kerta-annoksiin, samoin erilaisia lihakastikkeita, pihvejä ja broileria kypsänä sekä kalaa, niillä selviää jo jonkin aikaa ja eineksiä sitten vain aina välillä.

      • Anonyymi

        Kotiin tilattu pizza on hyvä vinkki ja pizzerioista saa muutakin esim kebab-annoksia.
        Tästähän tulee mielenkiintoista, viitsinköhän tulevaisuudessa kotona enää ruokaa
        laittaakaan joka päivä.
        Ystävien kanssa tavatessa aikoinaan teimme usein treffit mukavaan ravintolaan,
        yleensä etniseen tai pizzeriaan, mutta se on jäänyt vähälle.
        Ehkä sitäkin tapaa voisi elvyttää.


      • Anonyymi

        Mutta kun aloittaja haluaa tietää valmisruoista, ei itse tehdyistä, on tämä vaikeata...Ellei osaa tai halua itse kokata eikä näin kiireisenä eläkeläisenä aina ehdikään, niin mitä sinne pakastimeen laitetaan?


    • Anonyymi

      Saarioisten kaikki ruukku-ruuat.

    • Anonyymi

      Kaikilla on hyviä, varsinkin jos ovat laktoosittomia.
      Joskus 80-luvun puolivälissä ostin mikroaaltouunin enkä sen jälkeen ole yrittänytkään itse kokata mitään. Sitä ennen yritin...ja menin ulos syömään:))

    • Anonyymi

      Joku vuosi sitten Kuningaskuluttaja ohjelmassa etsittiin eniten E xxx lisäaineita sisältävää tuotetta. Rainbow italiansalaatti voitti 17 E alkuista lisäainetta.
      Herkkusuuna ostin Salesta voileipäkakun. Sitä syödessä tutkiskelin pakkausta ja löysin 26 E-alkuista ainetta.

    • Anonyymi

      En ole huonoja tai pahalta maistuvia eineksiä syöny, kaikki mitä olen ostanut ovat olleet hyviä maultaan.
      Jos ei eines kelle maistu, täytyy hänen tehdä ruokansa itse.

      • Anonyymi

        Kokkikartano ja Forssan salaatit.

        Beng


    • Anonyymi

      Raejuustoa ja punajuurisalaattia, ei tarvii edes mikroa ;)

    • Anonyymi

      Miten muuten on, eikös kaupan pakastealtaistakin saa valmisruokia? Niissä ei kaiketi olisi säilyvyyden takia lisäaineita tai ainakin vähemmän.
      Voisin itsekin joskus hyödyntää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      107
      7714
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2852
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2432
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1583
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1436
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1434
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1397
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1359
    Aihe