Toyota RAV4hybrid

Tulipa pari viikkoa sitten ostettua hybridi-innostuksen huumassa RAV4 AWD hybrid 2016 75tkm.Vaihdossa meni BMW 320d xdrive 2014 84tkm.Kaksi viikkoa ja 1200km takana,ja jo nyt valmis pistämään Toyota vaihtoon.Ennen vaihtoa tuli verrattua eri kustannustekijöitä ennen ostopäätöstä.Vakuutus sama ,täysillä bonuksilla n.750eu.Vero bmw 606eu,rav4 189eu.Ajattelin ,että 400eu veroedulla saisi paljon 95:ta ,kuten saakin.Mutta ravin kulutus onkin ”luvatun” 5l/100km sijasta n.8l/100km eli kulutus on n.60 % korkeampi.Bemari tiellä alle 5l ja kaupungissa 6,5l dieseliä.Lisäksi ravin huoltokulut yllättivät.Pakollinen huolto 15tkm tai 1v.Jotta hybridijärjestelmän takuu ja akkujen 10v/350000km takuu olisi voimassa,pitää hybriditarkastus tehdä Toyotan merkkihuollossa vuosihuollon yhteydessä vuosittain.Bemarin huoltoväli 2v tai 30tkm,eikä tarvitse huoltaa marmoritiskillä.Ei näe Toyota meidän pihalla ensi syksyä.Ei viitsi maksaa tuhannen euron lisäkuluja vuodessa turhanpäiten.Olipa ensimmäinen ja viimeinen itäauto mulla...on 15. auto.Täytyy alkaa etsimään uusikorista X1,tietää mitä saa.Kun tulee ajettua 20tkm(50/50% kaupunki/maantie)vuodessa ei dieselvero tunnu missään,kun vertaa polttoaine— ja huoltokuluja.

20

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Köyhät on rasittavia.

    • Anonyymi

      Kumma 8 l kulutus, jos kerran ajat 50% taajamassa...
      Omassa 6,2 ja ajan paljon moottoritietäkin...

      • Niinpä.Pari maantie/motarikeikkaa n.590km,Loput pätkäajoa kaupungissa.Kaksi tankkausta 43l/530km ja 45l/570km.Talviajoa odotellen.


    • Anonyymi

      Verttailet dieseliä bensaan ??

      • Anonyymi

        Mihin sitä pitäis verrata jos kerran dieseli ollu aiemmin?

        Vai eikö hybriditoyotaa saisi verrata dieseliin?
        Onko liian epäreilu vertailu...


    • Anonyymi

      Huono provo.
      En tosin pidä RAVin huoltoa kalliina. Maksoi 230€ hybriditarkastuksen kanssa.
      Mitä sillä rahalla laitetaan BMWhen? Ei juuri mitään.

      • Anonyymi

        Ei tuolla rahalla tojossakaan saa juuri mitään.


      • Bemarin huolto Vianorilla oli 268eu.Ei sekään paha,eikä tarvitse joka vuosi käyttää huollossa.


      • Anonyymi
        TapsaU kirjoitti:

        Bemarin huolto Vianorilla oli 268eu.Ei sekään paha,eikä tarvitse joka vuosi käyttää huollossa.

        Suomen olosuhteissa kerran vuodessa ei ole yhtään liikaa.


    • Anonyymi

      Eli siis ison citymaasturin kulut onkin isommat kuin jopa kokoluokassaan pienen ja matalan farkun. Mikä tässä nyt yllättää?

      • Anonyymi

        Heh, heh...iso citymaasturi...


      • Bemari oli F30 sedan.Yllätys oli Tojon luvattua huomattavasti isompi kulutus sekä pakkotarkastukset maahantuojan korjaamolla.Mutta ei haittaa,Rav4 ei mulla ole enääsilloin,kun huolto tulee ajankohtaiseksi.


    • Anonyymi

      2014 vuoden diesel bemari on nokkaketjuongelmainen. Hyvä että pääsit eroon.

      • Anonyymi

        Sama tuli mieleen. Dieselien hyvitykset vaihdokkeina surkeita, jos nyt yleensä alkavat mitään tarjoamaan. Bensa hybrid kelpaa vaihdossa parhaiten ja hyvitykset kohdallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tuli mieleen. Dieselien hyvitykset vaihdokkeina surkeita, jos nyt yleensä alkavat mitään tarjoamaan. Bensa hybrid kelpaa vaihdossa parhaiten ja hyvitykset kohdallaan.

        Onko Toyotan bensahybridin paras ominaisuus jälleenmyyntiarvo uuteen Toyotaan toyotaliikkeessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Toyotan bensahybridin paras ominaisuus jälleenmyyntiarvo uuteen Toyotaan toyotaliikkeessa?

        Kyllä! Toyotasta ei uutena maksettavaa panttia saa takaisin kuin vaihtamalla Toyota uuteen Toyotaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama tuli mieleen. Dieselien hyvitykset vaihdokkeina surkeita, jos nyt yleensä alkavat mitään tarjoamaan. Bensa hybrid kelpaa vaihdossa parhaiten ja hyvitykset kohdallaan.

        Tuossa olet oikeassa.Maksoin kesällä 2018 Bemarista 29500eu.Nyt vaihtoarvo oli 19000eu.Kilsoja oli ostaessani 58000km ja nyt vaihtaessani 88000km.Joten tuli vähän kalliita kilometrejä,mutta kyyti oli hyvää.Autoilu vaan maksaa,jos sitä aikoo harrastaa.


      • Anonyymi
        TapsaU kirjoitti:

        Tuossa olet oikeassa.Maksoin kesällä 2018 Bemarista 29500eu.Nyt vaihtoarvo oli 19000eu.Kilsoja oli ostaessani 58000km ja nyt vaihtaessani 88000km.Joten tuli vähän kalliita kilometrejä,mutta kyyti oli hyvää.Autoilu vaan maksaa,jos sitä aikoo harrastaa.

        Mikä oli Bemarissa vikana, kun piti jo reilun vuoden jälkeen vaihtaa pois?


      • Anonyymi
        TapsaU kirjoitti:

        Tuossa olet oikeassa.Maksoin kesällä 2018 Bemarista 29500eu.Nyt vaihtoarvo oli 19000eu.Kilsoja oli ostaessani 58000km ja nyt vaihtaessani 88000km.Joten tuli vähän kalliita kilometrejä,mutta kyyti oli hyvää.Autoilu vaan maksaa,jos sitä aikoo harrastaa.

        Reilu kolmannes pudonnut arvosta. Mulla ei olis varaa tuohon puuhaan. Siksi ajan Toyotalla.


    • Anonyymi

      Jotkut ostelevat autohuumassaan vaikkapa baijerilaista baskaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe