Käsijarrun säätö?

Sunny

Synny vm 88 ja käsijarrun kahva nousee kovin pystyyn. Miten saa säädettyä?

6

6443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruuvi..

      Otas nyt ihan ekana silmä käteen ja katso. Käsijarrukahvan juuressa on kumitapin suojaama ruuvi, ruuvaappa siitä nyt ihan aluksi vähän kireämmälle.

      • Sunny

        Kiitos. Minä huomenna etsin sen ja säädän.


      • Datsunisti

        Säätö kyllä pitää tehdä jarrurummun sisällä olevaa tankoa säätämällä, onnistuu jarrukilvessä olevasta kumitulpalla tukitusta aukosta käsin.


      • Sunny -87
        Datsunisti kirjoitti:

        Säätö kyllä pitää tehdä jarrurummun sisällä olevaa tankoa säätämällä, onnistuu jarrukilvessä olevasta kumitulpalla tukitusta aukosta käsin.

        Jarrurummun sisällä oleva säätö on automaattinen. Eli kun hihnat kuluvat ja jarrukenkien liike kasvaa, säätyy kenkiä erilläänpitävän tangon pituus aavistuksen pidemmäksi.

        Tämä automaattisäätö ei kuitenkaan vaikuta käsijarrun vapaaliikeeseen, vaan se on todellakin säädettävä vaijeria kiristämällä. Toisin sanoen sieltä kahvan alta/sivulta löytyvää ruuvia kiristämällä.


      • Nissan asentaja
        Sunny -87 kirjoitti:

        Jarrurummun sisällä oleva säätö on automaattinen. Eli kun hihnat kuluvat ja jarrukenkien liike kasvaa, säätyy kenkiä erilläänpitävän tangon pituus aavistuksen pidemmäksi.

        Tämä automaattisäätö ei kuitenkaan vaikuta käsijarrun vapaaliikeeseen, vaan se on todellakin säädettävä vaijeria kiristämällä. Toisin sanoen sieltä kahvan alta/sivulta löytyvää ruuvia kiristämällä.

        Automaattisäädin on jumiutunut jos kahva alkaa nousta pystympään, kahvan juuresta säätäminen aiheuttaa saman kuin vetäisit tieten tahtoen vähän käsijarrua päälle.
        Avaa rummut ja herkistä säätösysteemit että palautuu perille asti, säädä kenkien välitangosta sopiva kireys ja sen jälkeen vaijerin löysät pois kahvasta.


      • Nissan asentaja kirjoitti:

        Automaattisäädin on jumiutunut jos kahva alkaa nousta pystympään, kahvan juuresta säätäminen aiheuttaa saman kuin vetäisit tieten tahtoen vähän käsijarrua päälle.
        Avaa rummut ja herkistä säätösysteemit että palautuu perille asti, säädä kenkien välitangosta sopiva kireys ja sen jälkeen vaijerin löysät pois kahvasta.

        Tulihan se oikeakin neuvo sieltä, kun vähä potkii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe