Voiko sen määritellä itse vai määrittelevätkö sen muut ?
Kuka on hyvä ihminen ?
57
53
Vastaukset
- Anonyymi
Olen hyvä ihminen, vaikka en koskaan ole saanut hymyhenkilöpatsasta.
Kuopion torilla näin kerran hyvän ihmisen, Mies oli juopotellut vahvasti. Kaatuillut saviseen maahan ja haastoi kulkijoille riitaa. Poliisi tuli paikalle ja sanoi:" MENE HYVÄ MIES KOTIISI RIEHUMASTA".
- Anonyymi
Minkälainen on hyvä ihminen ?
Minkälainen on ihminen, joka pitää itseään hyvänä ihmisenä ?- Anonyymi
En ole koskaan tavannut "hyvää ihmistä"! Kaikenlaista helppoheikkiä ja huijaria kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole koskaan tavannut "hyvää ihmistä"! Kaikenlaista helppoheikkiä ja huijaria kyllä.
Minä olen tavannut. Joka päivä. Se istuu tässä tuolillani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen tavannut. Joka päivä. Se istuu tässä tuolillani.
Omasta mielestään voi olla ja kertomansa mukaan onkin, mutta pettymys on suuri, kun selviää, että taas huijari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole koskaan tavannut viherpelleä jolla olisi aivot ! Kaikenlaista huumepössyttelijä idioottivihreää kyllä.
- Anonyymi
No miä ainakin olen hyvä. Minulle on jopa niin sanottu, eräällä työkeikalla aikoinaan.
Työkaveri sanoi näin: "Älä hyvä ihminen lyö vasaralla vatupassiin" tai jotain sinnepäin, noh, oli miten oli, hyvä ihminen kuitenkin. Todistetusti.
Eli tapauksessani työkaveri määritteli minut "hyväksi ihmiseksi" joka sitten kai olenkin. - Anonyymi
Olen hyvä ihminen vaikka oikeastaan kukaan ei sitä tiedä. Johtunee siitä että en ole pitänyt meteliä siitä mitä olen tehnyt. Auttamani ihmiset ovat kielloistani huolimatta kertoneet joillekin.
Onneksi hyvin harvat uskovat hyvää kenestäkään.
Tärkeintä on, että itse tiedän tehneeni kaikkeni heikompien auttamiseksi. Ei kai se olisi mitään hyvyyttä jos haluaisi sellaisesta pään siliystä.- Anonyymi
Kait hyvät teot ovat hyväksi.
Mitä sanoja voi hyvä-sanasta juontaa: hyväntahtoinen, hyväsydäminen, hyväksyvä, hyväily jne.
Tai vastakohtien kautta.
Nykyisin sanotaan 'päivää' eikä 'hyvää päivää'.
Tiukka lähtö: "Hyvästi".
Kait ihminen tekee hyviä asioita ja saa hyvää mieltä siitä.
Beng
Ei oikein itseään voi määritellä mielestäni, mutta jos teon kohde on hyvillään, kait silloin sitten sinnepäin.
- Anonyymi
Toisessa ketjussa hyvät ihmiset kertoivat kuka on heidän mielestään juoppo.
- Anonyymi
Eikö siellä enemminkin päätelty, milloin alkohooli on ongelmaksi, omakohtaisesti tai havaintojen pohjalta.
Totuudenmukaisuus on hyvästä.
Jos siitä tuntee huonommuutta, on jokin muukin ongelma.
Beng
Elämässäni on ollut paljon hyviä ihmisiä, he ovat tehneet hyvää eli teot puhuvat, useinkaan pelkät sanat eivät riitä.
Hyvän ihmisen tuntee lähellään, tekee mieli kuiskata hänelle, mitä hyvää hän on minulle tehnyt. Kylillä ja kirkoilla ei niitä asioita huudella.
Tunnen lähipiiristäni ihmisen, joka on kaikille hyvä ihminen, auttaa ja tekee ilman pyyntöä, toimii ja osaa asettua toisen ihmisen pulmatilanteeseen, ei koskaan tee numeroa tekemisistään.
Hyvä on helppoa laittaa kiertämään varsinkin jos tajuaa sen hyvän lähellään,
eikä pidä kohdalleen osunutta hyvää itsestäänselvyytenä.- Anonyymi
Olen hyvä ihminen, päättelen siitä että saan tyytyväisen olon, kun teen toiselle hyvän teon, ei silti etteikö siivouksen ja lenkinkin jälkeen ole tyytyväinen olo. Näen että se toinenkin on hyvillään. Mutta kyetäkseni tekemään toisille hyviä töitä, pitää myös olla itsekäs, rakastan ja palkitsen itseäni. Käytän itseeni kohtalaisesti rahaa. Tänään olen jo ollut hieronnassa ja kohta kellahdan vatsa herkullista ruokaa täynnä sohvalle katsomaan televisiota. Teen tänään vielä hyvän työn toiselle. Paikakunnalle on tullut kaukaa uusi ihminen joka kertoi haluavansa tanssimaan muttei yksin lähde. Tänään tutustutan hänet täkäläisen tanssipaikan maailmaan ja samalla testaan, käykö hän tällä samalla pastalla ja näin itsensä tunnistaa.
Pitäisi ensin määritellä mitä tarkoittaa hyvä ihminen. Itse voisin sanoa itsestäni että olen ihmiseksi aika hyvä, mutta joku toinen arvioidessaan voisi tarkoittaa ihan eri asioita.
- Anonyymi
Minulla on puolivartalo peili noin polvista päälakeen. Tiedän hyvin mitä sieltä näkyy jos asetun peilin eteen: parasta mitä markkinoilla on.
Olen hyvin vaatimaton persoona ja hyvät teot tapahtuu matalalla profiililla. - Anonyymi
Palstallakin ilmenee jonkin verran kuka hyvä kuka ei. Muille ihmisille Ilkeät ei ole hyviä ihmisiä, vaan ei he syntymässään saa alleen luonteelleen paljonkaan voi.
- Anonyymi
Saara Huhtasaari asiaa.
https://youtu.be/EqiHaWBSRY4- Anonyymi
Ihan hyvä jos on joskus hyvä, vaikka olisi joskus p*ska, muttei koskaan paha.
Pyhimyksiä ei ole.
- Anonyymi
Olen lapsesta asti tutkinut ihmistä ja tehnyt aika erikoisiakin asioita, mutta uskon todella oppineeni tuntemaan ihmisen. Yhtä hyvin voisi ihmetellä, kuka on normaali.
- Anonyymi
Ihmisillä on taipumus pitää normaaleina samanlaisia ihmisiä kuin itse on.
Itse ajattelisin, ettei voi koskaan oppia tuntemaan ihmistä,
koska ei ole mitään ihmisen prototyyppiä,
kaikki me olemme erilaisia eikä kristallipalloa
ole kenenkään päähän.
Hyvinkin tuntemamme ihmiset saattavat yllättää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisillä on taipumus pitää normaaleina samanlaisia ihmisiä kuin itse on.
Itse ajattelisin, ettei voi koskaan oppia tuntemaan ihmistä,
koska ei ole mitään ihmisen prototyyppiä,
kaikki me olemme erilaisia eikä kristallipalloa
ole kenenkään päähän.
Hyvinkin tuntemamme ihmiset saattavat yllättää.Olen asiasta samaa mieltä. Paljon ihmisen elämään vaikuttaa vanhemmat ja heidän tapansa vaikuttavat myöhempään elämäänkin. Sillä totta on että ihminen etsii sitä mistä lapsena jäi ilman. Se vaikuttaa myös myöhempiin elämän valintoihin. Ihminen jonka vanhemmat ovat hyljännyt virheellisten elämänvalintojen vuoksi kehittyy kostonhaluiseksi muitakin ihmisiä kohtaan. Vanhempien rakkaus ja ymmärtämys voi pelastaa virheitäkin tehneen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen asiasta samaa mieltä. Paljon ihmisen elämään vaikuttaa vanhemmat ja heidän tapansa vaikuttavat myöhempään elämäänkin. Sillä totta on että ihminen etsii sitä mistä lapsena jäi ilman. Se vaikuttaa myös myöhempiin elämän valintoihin. Ihminen jonka vanhemmat ovat hyljännyt virheellisten elämänvalintojen vuoksi kehittyy kostonhaluiseksi muitakin ihmisiä kohtaan. Vanhempien rakkaus ja ymmärtämys voi pelastaa virheitäkin tehneen.
Vanhempien kyvyttömyys olla vanhempia tekee ihmisestä itsekseen selviytyjän. Silloin hyvyydellään ei ole mitään merkitystä. Pääasia on selviytyminen ja siihen tarvitaan kovuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhempien kyvyttömyys olla vanhempia tekee ihmisestä itsekseen selviytyjän. Silloin hyvyydellään ei ole mitään merkitystä. Pääasia on selviytyminen ja siihen tarvitaan kovuutta.
Ikävä kyllä, näin on. Usein sanotaan, ettei minun tarvitse ajatella lapsiani kun ei minuakaan ajateltu. Virheet kertautuvat sukupolvesta toiseen. On myös silloin ihminen antanut itselleen luvan olla härski ihmissuhteissaan, Itse olen oppinut ettei kannata leikkiä liikaa , sillä siinä antaa luvan väärintulkintoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävä kyllä, näin on. Usein sanotaan, ettei minun tarvitse ajatella lapsiani kun ei minuakaan ajateltu. Virheet kertautuvat sukupolvesta toiseen. On myös silloin ihminen antanut itselleen luvan olla härski ihmissuhteissaan, Itse olen oppinut ettei kannata leikkiä liikaa , sillä siinä antaa luvan väärintulkintoihin.
Meitä ei pelasta enää eilinen puunuijakaan. Metpä ollaanpa ohjelmoituina tähän kuosiin kuin nyt ollaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meitä ei pelasta enää eilinen puunuijakaan. Metpä ollaanpa ohjelmoituina tähän kuosiin kuin nyt ollaan.
Kyllä pelastaisi, jos korvain väliss' olevaa tilaa käytettäisiin siihen, mihin se on tarkoitettu. Jämähtäneen tilan ylläpitämiseen sitä ei ole annettu eli luotu. - Nm. Tärkein pääoma, oma pää
- Anonyymi
Olin nuorna poikana niin hyvä, että seurustelut päättyivät aina vähän sääliviin sanoihin " kyllä sää vielä löydät jonkun....."
Nyt vanhempana akat piikkittelee ja yrittää ärsyttää esiin tosi miestä. En provosoidu. Jos en hyvänä kelpaa niin ei sitten. - Anonyymi
Niin, kyllä se taitaa jäädä " ulkopuolisten " arvioitavaksi aina. Mut se on varmaa, kuin kuolema, et yhtään täydellistä ei maailmassa ole ,eikä synny. Hyvä voi olla, mut ei täydellinen. Sekin on jo hienoa.
- Anonyymi
Kovin moni sitä tavoittelée ja joutuu harhaan.
Ei ole hyvää ilman pahaa.
Jos kaikki olisi hyviä, niin vähemmän hyvistä tehtäisiin kuitenkin se paha.
En tiedä, onko hyvää ihmistä olemassakaan, Joistakin yritetään tehdä enkeleitä, mutta ihminen on itsekäs, mukavuuden- ja vallan- ja nautinnonhaluinen, niinkuin muutkin eläimet eläinkunnassa. Tuosta seuraa, että on olemassa pahoja ihmisiä, vailla mitään hyviä ominaisuuksia.- Anonyymi
Jes.
Ihmisen todellinen luonne on siinä, että se käyttäytyy kulloisenkin tilanteen mukaisesti, vähän kuin tilannekomiikka tapahtuu tässä ja nyt.
Siinä ne karvat kurmoontuu. Kyllähän ihminen näytellä osaa. Siksipä se "selän takana puhuminenkin" on enemmän sääntö kuin poikkeus.
- Anonyymi
Kaikissa ihmisissä on jotain hyvää. "Paha ei olen kenkään ihminen, vain toinen on heikompi toista." - Mutta sitten toisaalta: voiko esim. sotia lietsovissa tyypeisä olla jotain hyvää? - Nm. Mitä
- Anonyymi
Huomenta Suomessa jatkavat P.Pouta ja Siira on hyviä, suosittuja ihmisiä.
Samoin Harkimon poika, Vappu Pimiä, Kuustonen. Kaikista paistaa aito ystävyys.- Anonyymi
Tällä hetkellä olen pahana.
Kun Elisa ryhtyi veloittamaan sähköpostista eipä tule sähköposteja lainkaan.
Erään yrityksen piti laittaa postia liitteineen. Eipä tullut.
Arvatkaa onko Elisalla palautelaatikkoa?
Oikein arvasit.
Eipä tietenkään.
Kaikki jotain maksullisia palveluita.
Omaguruun en soita, koska kokemus on ollut huono.
Beng
Mummi on hyvin hyvin vihainen arrrrggghhh - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä hetkellä olen pahana.
Kun Elisa ryhtyi veloittamaan sähköpostista eipä tule sähköposteja lainkaan.
Erään yrityksen piti laittaa postia liitteineen. Eipä tullut.
Arvatkaa onko Elisalla palautelaatikkoa?
Oikein arvasit.
Eipä tietenkään.
Kaikki jotain maksullisia palveluita.
Omaguruun en soita, koska kokemus on ollut huono.
Beng
Mummi on hyvin hyvin vihainen arrrrggghhhSiitäs sait kun olet mennyt Elisan lankaan. Ilmaisia piuhoja ei ole.
Oletko kuullut koskaan sanaa geemaili tai hotmaili? Molemmat hotteja. Ilmaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitäs sait kun olet mennyt Elisan lankaan. Ilmaisia piuhoja ei ole.
Oletko kuullut koskaan sanaa geemaili tai hotmaili? Molemmat hotteja. Ilmaisia.Ei minua tuo pieni kk-maksu haittaa.
Eipä ole tullut coincoin -mainoksia tai pikavippitarjouksia.
Mutta, mikä jumiutti.
Beng
Kirje tuli: ei tarvitse tehdä mitään?
- Anonyymi
Eiköhän sen määrittele muut?! Ja senkin vielä usein ristiriitaisesti; toisen mielestä joku on hyvä ihminen, toisen mielestä ei. Itseään varmasti jokainen pitää suht hyvänä ihmisenä. En ole kuullut koskaan kenenkään kuvailevan itseään katkerana, pahansuopana tai ilkeänä, ja tosi moni meistä on, ainakin jossain tilanteessa, kaikkea tuota.
Kateellisuuttakaan harva myöntää vaikka lähes kaikki ovat kateellisia jostakin tai jollekin, vaikka muuta väittävät. - Anonyymi
On sanonta "Laiska töitään luveksii".
Tässä yhteydessä se oikeasti tarkoittaa, että itsekäs ihminen laskee kaikki sellaiset "hyvät" tekemisensä tarkasti kunniakseen, jotka vähänkin liippaavat muita ihmisiä.
Näkyy heitä olevan täälläkin.
Hyvä ihminen ei laskeskele hyviä(kään) tekojaan. Saati kehuskele tekemisillään. - Anonyymi
Hyvää ihmistä käytetään usein hyväksi, siis hänen hyvyyttään. Ajan kuluessa se ei voi olla vaikuttamatta hyvään ihmiseen, erakkona ehkä voisi säilyä loppuun asti hyvänä.
- Anonyymi
Ei välttämättä ”hyvää”, ennemminkin kilttiä, jota on helppo vetää, kuin lammasta narusta. Tottelee ja tekee kaiken niinkuin käsketään. Ei edes itse tajua tulleensa hyväksikäytetyksi.
- Anonyymi
Kyllä "hyvä" ihminen joutuu myös puolensa pitämään.
Tuntemillani esimerkkitapauksilla on nimenomaan maalaisjärki tallella.
Ei muuten jaksaisi edes hyvä olla. Ylikiltit on asia erikseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä "hyvä" ihminen joutuu myös puolensa pitämään.
Tuntemillani esimerkkitapauksilla on nimenomaan maalaisjärki tallella.
Ei muuten jaksaisi edes hyvä olla. Ylikiltit on asia erikseen.Mikä on "hyvän ihmisen maalaisjärki" ja mitä ihmettä sillä on hyvyyden kanssa tekemistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on "hyvän ihmisen maalaisjärki" ja mitä ihmettä sillä on hyvyyden kanssa tekemistä?
Ymmärrys hoi, äly älä jätä - niin sanottiin ennen. Sama vastaus sulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrys hoi, äly älä jätä - niin sanottiin ennen. Sama vastaus sulle.
Niinpä! Ei ”maalaisjärjellä” pärjää. Ei ainakaan ole ”hyvän ihmisen” merkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maalaisjärki tarkoittanee maanläheistä, tavallista, arkipäiväistä, suoraviivaista, mutkatonta, rehellistä ... ajattelu- ja lähestymistapaa maailman ja elämän asioihin. Em. tavoilla no. "pärjää" hyvin tämän mutkikkaan ja sekamelskaisen muoaliman melskeissä. - Nm. Erimielinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan pysty kauaa olemaan "hyvä ihminen" jos ei ole maalaisjärkeä. Toisten auttaminen ja heidän hyvinkin hankaliin elämäntilanteisiinsa paneutuminen - saati auttaminen missä voi - vie ihmiseltä voimavarat, ellei hän itse pysty kontrolloimaan jaksamisensa rajoja. Ellei siis ole maalaisjärkeä pitää oma elämänsä tuon toisen ihmisen elämän ulkopuolella. Kuitenkin. Vaikka kuinka auttaisi "miestä mäessä". Se on saletti!
- Anonyymi
Onko Triump hyvä ihminen, kun tappoi pahan kenraalin?
- Anonyymi
Ainakin Triump on hyvä moottoripyörä.
- Anonyymi
Triump on maailman p a r a s persidentti,
kaikkien kannattaisi ottaa mallia Trumpin politiikasta, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Triump on maailman p a r a s persidentti,
kaikkien kannattaisi ottaa mallia Trumpin politiikasta,Trumppi on paha. Tapatti hyvän ihmisen. Suleiman oli haka isiksen torjunnassa ja tuhoamisessa. Pöljä se Donald. Miksi Suleiman olisi purrut ruokkivaa kättä?
- Anonyymi
Jos me vanhat tai jos on parempi ikääntyneet, käytämme alkoholia kohtuudellakin niin olemme helposti leimattu "vanha juoppo" -leimalla. Jos taas nuori juo, hänhän vain pitää hauskaa.
Hyväksyttekö tämän?- Anonyymi
Ikääntyneen täytyy jo tietää, että "ilo ilman viinaa on teeskentelyä" -sanonta ei pidä paikkaansa. Nuoret eivät sitä ehkä vielä tiedä, kun elämänkokemus ja -näkemys uupuvat. - Nm. Kohtuus on suhteellinen käsitys
- Anonyymi
Pitäisikö se määritellä
Miksi pitäisi? - Anonyymi
Kahden piparin nautiskelija?
- Anonyymi
Minäkin olin kahden piparin loukussa. Onneksi jäin kiinni molemmille ja sain takaisin vapauteni. Olenhan hyvä ihminen.
- Anonyymi
määritelmä :
hyvä ihminen on aina rehellien, elämä perustuu totuuteen kaikissa elämän vaiheissa,
kunnioitaa muita ja itseään,
pyrkii toimimaan kaikessa kymmenen käskyn ohjeitten mukaan,
autaa hädässä ja vaikeuksissa olevia ihmisiä jos voi,
puolustaa aina isänmaataan,
hyvän ihmisen määritelmä on hyvin laaja,
joten tässä vain suppea määritelmä kokonaisuudesta,
mutta hyvä alku kokonaisuudella, - Anonyymi
Jossain aforismissa sanotaan: se, jolla on hyvä nauru, on hyvä ihminen. - Nm. Yksinkertaisesti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.326737- 394182
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1843410- 173356
- 122417
- 302415
- 251952
- 1621946
- 301803
- 1051402