Hyvä suhde vs hilitön vapuden kaipuu

Anonyymi

Olen reilusti päälle kolmekymppinen ja aina rakastanut bilettämistä - tanssimista, drinkkejä, hauskanpitoa, sitä pientä jännitystä, mitä ilta tuokaan tullessaan ja hurmaamisen huumaa. Viimeksi mainitun olen tunnistanut vuosien saatossa itsetutkiskelun pohjalta. Olen vetävän näköinen nainen ja joka baarireissulla saan kommentteja kauneudestani, ja vientiä olisi. Flirttailenkin. Usein (omasta mielestäni) baarin komeimmat miehet tulevat juttelemaan, ja jopa työpaikoillani olen saanut tuntea oloni erityiseksi ja vastaanottaa kaikenlaisia ehdotuksia miespuolisilta. Tunnen olevani elossa ja nauttivani elämästäni täysillä, kun baari-ilta on edessä. Kuulostaa lapselliselta ja naurettavalta, mutta on totta. Elämässäni on vähän asioita, jotka tuovat iloa ja viime vuosien muutosten takia, niitä on enää hyvin harvassa. Surullistahan se on. Olen yrittänyt keksiä elämääni iloa tuovia asioita, ja osin onnistunutkin, mutta eivät ne samanlaista iloa ja jännitystä pysty tuomaan. Sinkkuystävät ovat vähentyneet eikä biletysiltoihin ole mahdollisuuksia kuin muutaman kerran vuodessa. Hommaa on hankaloittanut myös se, että olen ollut saman miehen kanssa reilut 10 vuotta, lukion nuoruusvuosista lähtien. Bilehaihatteluni ei ole muuttunut sitten teinivuosien miksikään, vaikka olenkin parisuhteessa elävä. Suhteemme on kaikin puolin hyvä. Hän ei kuitenkaan biletyksestä perusta, vaan olen saanut haihatella kavereideni kanssa vapaasti, nauttien muiden miesten huomiosta. Mihinkään kovin vakavaan haihatteluun en kuitenkaan koskaan ole sortunut eli pettämisestä ei voi puhua. En tiedä, tiedostaako mieheni saamaani huomiota miehiltä. Ehkä, olemme toki myös yhdessä olleet liikkeellä yössä.
Vapauden kaipuuni nostaa kuitenkin aika ajoin päätään mahdottomaksi. Tuntuu, että sekoan. Kun tapaan nuoruuden ihastuksiani tai ex-poikakavereita baareissa, jään aina miettimään, miten elämä olisi voinut muuten mennä. Haaveilen toisenlaisesta elämästä, irtosuhteista ja sinkkuelämästä, jossa voisin vapaasti vastata miesten ehdotteluihin ja flirttailla mieleni kyllyydestä (hah!). Tosiasiani kuitenkin se, että jättäisin pitkän parisuhteeni haaveilemani sinkkuelämän takia, kuulostaa järjettömältä. Sinkkuuskin voi olla todella ahdistavaa, sen muistan nuoruusvuosiltani.
Mieheni on ihana ja suhteemme sujuu tosi hyvin. En millään haluaisi päästää hänestä irtikään. Parempaa miestä en varmasti löydä ja näin pitkän yhteisen elon jälkeen, ei kukaan tietysti pysty korvaamaan tästä parisuteesta juurikaan mitään osaa. Olen miettinyt jopa avoimen suhteen mahdollisuutta. Hän varmaan loukkaantuisi, jos ehdottaisin. Ja voi olla, että se touhu loppupeleissä loukkaisi meitä molempia. Miten ihmeessä ihmiset selviävät koko elämän kestävissä suhteissa? Nyt eteeni on tullut muitakin isoja asioita. Mieheni haluaisi hankkia lapsia ja mennä naimisiin. Naimisiin en suostu. Tietenkään. Jos luit aloituksen, ymmärrät. Olemme jättäneet ehkäisyn pois jo vuoden ajan. Nyt olen tullut taas toisiin ajatuksiin, ja lapsen saantikin ahdistaa. Jos mieheni haluaa lapsia ja minä en, pitäisi vakavasti jutella, miten suhteemme silloin käy. En osaa päättää mitä haluan. Nimenomaan osaa. Tiedän, että järjellä ajateltuna pitäisi suostua jo perhe-elämään ja avioliittoon. Eihän tässä elämässä kai muuta ole, mikäli muiden ihmisten valintoja seurailee? (Masentavaa.) Sydämeni kuitenkin haroo vahvasti vastaan, ikään kuin mulle olisi jokin toinen tarkoitus elämässä. Tiedän, etten voi pitää miehestäni kiinni, mikäli lapsiasia tulee väliimme. Minun pitää antaa hänelle mahdollisuus toteuttaa haluamiaan juttujaan elämässä. Hän on kuitenkin niin kiltti ja pitää minusta, että voi suostua hylkäämään omat haaveensa, mikäli se tarkoittaa minusta irrottautumista. Toisaalta olen ajatellut, että vihdoin niin iso asia, johon voisimme oikeasti perustaa eromme, eikä se kuulostaisi hölmöilyltä. Olen ollut tässä suhteessa useimmiten 50% mukana, joinakin vuosina 80%, mutta aina pieni osa minusta kaipaa jotain muuta. Toisaalta pelkään, että tekisin elämäni suurimmman virheen, jos en nyt suostu seesteiseen perhe-elämään. Toisaalta, jos en nyt paina kytkintä ja muuta vaihdetta, koko elämä menee tätä kaipuuta potiessa.

90

6876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tunnistan tekstistä paljolti naiseni joka oli myös nuori suhteen alkessa 19v ja bilevaihde päällä. Nainen nautti miesten antamasta huomiosta ja mikäs ihme kun oli hyvä vartalo ja viehättävä muutenkin ja osasi flirtin. Flirtillä nainen minutkin iski yökerhosta ja se oli menoa sen jälkeen. Naisen bilevaihde kuitenkin pysyi päällä, raskaus sitten keskeytti normaalin menon. Kun nainen sai taas itseään kuntoon alkoi biletys uudestaan, pieni lapsi ei juuri menokenkää hidastanut. Taisi tapahtua jotakin joillakin keroilla josta nainen on vaiennut, muutama yö pois kotoa, kavereilla kuulemma yötä bile illan jälkeen. Nainen on sanonut kaipaavansa vapautta, perhe ei ole este mutta nainen haluaa nauttia omasta ajasta paljolti.

      • Anonyymi

        Oletko sinäkin näitä niin kilttejä miehiä, ettet edes halua tietää mahdollisista syrjähypyistä? Elät vaan " onnellista elämää" ja ummistat silmäsi vaimosi kaipuulta ja ylilyönneiltä? Ettei vaan tarvitsisi alkaa puimaan elämää ja sen haasteita.


      • Anonyymi

        Ootko harkinnut viettää kaksoiselämää? Parisuhde, bilemoodi ja salainen seksisuhde? Kokemuksesta voin sanoa, et miehenä nautin kun naiset pyytelee seksitreffeille http://www.panemua.net sivustol. Toki oon ihan hyvännäköinen ja varakas eli voi johtua siitäkin.

        Kotona mul on perhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinäkin näitä niin kilttejä miehiä, ettet edes halua tietää mahdollisista syrjähypyistä? Elät vaan " onnellista elämää" ja ummistat silmäsi vaimosi kaipuulta ja ylilyönneiltä? Ettei vaan tarvitsisi alkaa puimaan elämää ja sen haasteita.

        Mene ihmeessä naimisiin ja hommaa lapsia. Sitten eroat tai miehesi lähtee meneen. Siten kun lapset on itsenäisä voit taas pilettää kun olet yli 50v :):)


    • Anonyymi

      Eikö ihmiset ymmärrä kuinka vakava asia parisuhde on ja jos on lapsia niin vielä vakavampaa.

    • Anonyymi

      Ei natsaa kohdilleen sun "faktat".
      Sanot olevasi reilusti päälle 30v, sehän tarkoittaa vähintään 33-36 vuotiasta.
      Reilu 10 vuotta saman kaverin kanssa, lukion nuoruusvuosista... siis häh.....lukiovuodet ajoittuvat 98%:lla ikäryhmästä vuosille 16-19. Koeta olla täsmällisempi ensi kerralla juttuja keskiessäsi.

      Olet kaunis, olet suosittu miesten keskuudessa, saat kenet haluat, aina, joten otat kapakan komeimman miehen joka kerran. Nyt ystävät eivät halua enää bilettää, yhyy.
      Sun mies, hänkin varmasti reilusti päälle 30 vuotias, turvallinen ja mukava, haluaa lapsia, sinä et. Voi kauheeta, mikä ristiriita, voi kyynel, mitä tehdä.
      Tässä vastaus; herää päiväunilta, ei tarvitse tehdä mitään, tämä on tuhannes samanlainen provo.

      • Anonyymi

        En ymmärtänyt vastaustasi, voisitko olla täsmällisempi ensi kerralla ja kirjoittaa huolellisemmin. Reilut 10 tai 30 tarkoittaa siis siitä ylöspäin, Ei tänne niin tarkkoja faktoja kaivata, Muu asiasisältö oli tässä tärkeämpää, mutta se jäikin sinulta huomaamatta.


      • Anonyymi

        Jokin mielikuvituksen lentävä tuotos. Rupeais jo vähän itseäkin korpeemaan tollaiset epävakaiset ajatukset, jos niitten kanssa pitäisi olla ja elellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärtänyt vastaustasi, voisitko olla täsmällisempi ensi kerralla ja kirjoittaa huolellisemmin. Reilut 10 tai 30 tarkoittaa siis siitä ylöspäin, Ei tänne niin tarkkoja faktoja kaivata, Muu asiasisältö oli tässä tärkeämpää, mutta se jäikin sinulta huomaamatta.

        Tee nyt mitä ei tarvii katua jälkeenpäin oli se sit kumpi hyvänsä ratkasu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärtänyt vastaustasi, voisitko olla täsmällisempi ensi kerralla ja kirjoittaa huolellisemmin. Reilut 10 tai 30 tarkoittaa siis siitä ylöspäin, Ei tänne niin tarkkoja faktoja kaivata, Muu asiasisältö oli tässä tärkeämpää, mutta se jäikin sinulta huomaamatta.

        hah hah hah haa, idiootti, se sinusta tulee mieleen päällimmäisenä, pinnallinen ja todella tyhmä!


    • Anonyymi

      Aikuistuminen on vaikeaa nyky-yhteiskunnassa, jossa hedonismi, itsekeskeisyys sekä kaikenlainen yltiöitsekkyys ovat hallitsevia ajatusvaltoja ja ihanteita, jopa ns. päättäjien keskuudessa.

      Aikuistumisella tarkoitan henkisen ja hengellisen elämän (aivoelämän) suurempaa eli hallitsevaa osuutta elämässä, suhteessa ns. vietti-ja tunne-elämään, josta nuo biletystarpeet ja muut riippuvuudet myös kumpuavat.

      Näiden kaikkien pitää olla tasapainossa.

      • Anonyymi

        Tuo on aika neutraalisti sanotttu.
        Mielelläni sanoisin 50-luvulla syntyneenä miehenä, millä nimellä kutsuttiin aloittajan tyyppisiä naisia. Ainakin 60-luvulla oli pillupoliisit ja nainen ei päässyt ilman miesseuraa ravintolaan.
        Tuollaisia aloittajan kaltaisia kasvaa ns. pellossa, eli täydellisen kurittoman kasvatunksen tai ei kasvatusta ollenkaan tuloksena.


    • Anonyymi

      Valitettavasti elämässä ei voi saada kaikkea. Erityisen vaikea se on hyväksyä, kun se on omasta moraalista kiinni. Ruman naisen ei tarvitse tutkistella itseään, kun luonto pitää kiusaukset loitolla.

      Tärkein pohdittava on lapsen hankinta. Lapsi on elämän numero yksi, ja vanhempien on kuoletettava himonsa, halunsa ja haaveensa, jos ne tulevat lapsen onnen tielle (yleensä tulevat). Varaudu siis siihen, että lapset tulevat romahduttamaan elämänlaatunne joka tapauksessa, ellet ole valmis romahduttamaan lapsesi elämänlaatua.

      Kun miehenä eläydyn miehesi tilanteeseen, tärkeintä minulle olisi sinun onnesi. En haluaisi, että joutuisit rajoittamaan elämääsi minun takiani. Jos miestäsi ei suuremmin haittaa harrastuksesi, mitäpä siihen on muilla sanomista. Jos taas haittaa, punnitse tarkkaan, mitä haluat eniten. Mitä haluat nyt ja mitä haluat viisi-kuusikymppisenä? Haluatko olla lastesi rakastama äiti ja mummo vai elähtänyt pubiraakki? Vain sinä voit vastata. Mikään vastaus ei ole väärä tai pinnallinen, ja joka tapauksessa loppuelämäsi taustalle jää nakertamaan epäily, että valinta oli väärä.

      Puolet kansasta lähtee petoksen tielle, koska silloin valintaa ei tarvitse tehdä. Se on kuitenkin halpamaista, koska silloin tulee tärvelleeksi puolison elämän. Mitä teetkin, älä huijaa miestäsi.

      • Anonyymi

        Toinen juttu: tulet menettämään intohimosi miestäsi kohtaan suurella todennäköisyydellä joka tapauksessa (ellet ole menettänyt jo). Miehesi ennuste parisuhteessanne on siis heikko. Ehkä hän kuitenkin mieluummin olisi onneton isä kuin onneton jätetty. Isyyden huolet pitävät miehen kummasti elämän syrjässä kiinni.


    • Toivottavasti miehesi pidättäytyy tekemästä lapsia kanssasi, koska 100% varmuudella päätyy sitten vain elareita maksamaan.
      Aloittajalla oli liian kova kiire parisuhteeseen aikoinaan, niin siitä se juontaa haaveileminen. Itse olen elänyt koko elämäni sinkkuna, niin periaatteessa sitä osaisi jo olla parisuhteessakin kun on nähnyt elämää ihan riittävästi sen ulkopuolelta.

      • Anonyymi

        Missä on sanottu, että lapsi jäisi mahdollisessa erossa naiselle, jos mies on suhteessa se joka sen lapsen halusi? Tänä päivänä voisi hyvin olla ap joka maksaisi elarit ja mies olisi lähivanhempi. Mies saisi toivomansa eli lapsen ja vanhemmuuden.

        Elämme 2020-lukua ja isien rooli on paljon muuta kuin elareiden maksaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä on sanottu, että lapsi jäisi mahdollisessa erossa naiselle, jos mies on suhteessa se joka sen lapsen halusi? Tänä päivänä voisi hyvin olla ap joka maksaisi elarit ja mies olisi lähivanhempi. Mies saisi toivomansa eli lapsen ja vanhemmuuden.

        Elämme 2020-lukua ja isien rooli on paljon muuta kuin elareiden maksaja.

        Mikäli äiti ei ole pahoin alkoholisoitunut ja elämänhallintansa menettänyt, niin kyllä se äiti vaan edelleen merkataan lähivanhemmaksi automaattisesti. Kaikki lakipykälät on tehty miestä kuppaamaan taloudellisesti näissä lapsiasioissa. Oikeuksia ei juurikaan ole.
        Esim. Vaikka molemmat vanhemmat huoltaisivat lasta yhtä paljon vuoro vkoin, niin jostain kumman syystä se on silti mies, joka maksaa niitä elareita... Koska äiti merkattu lähivanhempi...blaa blaa blaa.
        -->Lakimuutoksia pitäisi saada vireille hetimmiten näissä asioissa. Tasa-arvo ei näet toteudu.


    • Anonyymi

      Minä olen päälle 60-vuotias nainen, ollut naimisissa saman miehen kanssa 40 vuotta. Ei minullakaan juhlimishalu ole hävinnyt minnekään ja yhä edelleen osallistun että järjestän juhlia. Mitään tarvetta ei tosin koskaan ole ollut niiden harvojen eksien kanssa haikailemiseen tai pohtimiseen "mitä jos..". Myöskään miesten baari-imartelut tai vastaavat eivät ole koskaan iskeneet eikä niillä ole käytännössä mitään merkitystä - niitä saa jokainen nainen jossain vaiheessa tai joltain, on aivan sama pitääkö itseään kauniina tai ei.
      Ihmissuhteet, ne toimivat ja merkitykselliset, tuovat minulle onnen tunteen, erityisesti parisuhteeni ja se, että tunnen olevani rakastettu ja voin rakastaa. Perhe on ykkönen, tosin lapset ovat jo aikuisia eli voimme mieheni kanssa keskittyä toisiimme ja toki työhömme myös. Ja juhlimiseen ja ystävien kanssa hauskan pitoon sekä elämyksiin.

      Jokainen murehtii mitä murehtii mutta pitää muistaa, että jokainen itse päättää murehtimisensa aiheet, eli sinä itse tuotat mielipahaa itsellesi. Toinen asia joka olisi hyvä ymmärtää on, etteivät nuo baari-illat tai juhlimiset ole kuin pieni murto-osa elämää, ellei nyt sitten ole todellinen baarikärpänen tai alkoholisti tmv. Se on sitä elämän pintaliitoa, josta ei sisältöä elämään löydy, vaihtelua kylläkin. Ja onhan mukavaa joskus irrotella hyvässä porukassa, jaksaa tavallista arkeakin paremmin, jos se muuten tuntuu tylsältä.

      Sinun ikäisenäsi mieheni ja minä olimme kovia niin sanotustai menemään, yhdessä juhlittiin aamun koittoon ja osallistuttiin, matkusteltiin ja nautittiin elämästä toisella tavalla. Ei se kuitenkaan isossa kuvassa ole oikeastaan yhtään mitään vaan tärkeimmät asiat löytyvät minulle tavallisesta toimivasta arjesta, siitä, että puoliso pussaa aamulla, tai soittaa kesken työpäivän tai että käydään yhdessä päivällisellä tai aamulenkillä. Ne asiat tuntuvat ja ne muistaa. On aivan sama vaikka sata "baarin komeinta miestä" sanoisi minua kauniiksi, sillä ei ole mitään merkitystä toimivan ja merkityksellisen arjen rinnalla

      • Anonyymi

        Komppaan tätä vastausta! =)


      • Anonyymi

        Juuri näin elämä oikeasti menee parhainmillaan. Valitettavan harvoin..


      • Anonyymi

        Hyvä kommentti. Hyvä arki piti jalat maassa, vaikka baari- yms. reissuilla olikin kiwaa ja joskus hävyttömän mukavaa. - Nm. Viihdevuosina


      • Anonyymi

        Tässäpä hyvä vastaus. Sanattomaksi vetää.


      • Anonyymi

        Aloittajan tärkein sana koko kirjoituksessa oli irtosuhteet.

        Se on, mitä hän oikeasti haluaa ja niitä ei voi parisuhteessa harrastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan tärkein sana koko kirjoituksessa oli irtosuhteet.

        Se on, mitä hän oikeasti haluaa ja niitä ei voi parisuhteessa harrastaa.

        Miksi ei? Eikö se ole vain sopimus- / sopimisjuttu. Minkään nimisen parisuhteen ei tarvitse eikä kuulu olla vankila. - Nm. Näen toisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei? Eikö se ole vain sopimus- / sopimisjuttu. Minkään nimisen parisuhteen ei tarvitse eikä kuulu olla vankila. - Nm. Näen toisin

        No ehkä sinulle, mutta ylivoimaisesti suurin osa suomalaisista ei näe asiaa noin (FinSex tutkimukset) ja mielipiteet sen suhteen ovat menneet jopa tiukempaan suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä sinulle, mutta ylivoimaisesti suurin osa suomalaisista ei näe asiaa noin (FinSex tutkimukset) ja mielipiteet sen suhteen ovat menneet jopa tiukempaan suuntaan.

        No ilimankos on niiin paljon eroja ja vielä enempi sinkkuja. - Nm. Syy- / seuraussuhde


      • Anonyymi

        Tässä puhuu tervehenkinen nainen.

        Valitettavasti tätä ei monetkaan ymmärrä, etteivät ole jo hieman eläneet.

        mies 60


    • Anonyymi

      Ei taida olla suhdematematiikka hallussa niillä jotka puhuu miesten vieraissa käynnistä.
      Se on nimittäin niin että joka kerta kun mies käy vieraissa niin hän tekee sen naisen kanssa joka silloin myös on vieraissa,.
      Käyvätkö siis kaikki kiehet paneskelemassa vain muutamaa harvaa naista jotka hoitavat kaikki vieraissa käynnit vai olisiko sittenkin niin että naiset käyvät vieraissa yhtä paljon tai aionakin lähes yhtä paljon kuin miehet
      vieras

    • Anonyymi

      Kasva aikuiseksi. Mene naimisiin. Hanki lapsia. Itse tapasin oman mieheni 22 vuotiaana. Kä sitten vaikka vieraissa 10 tai 20 vuoden kuluttua, mutta yritä nyt hyvä ihminen ymmärtää, että bileiden aika on nyt ohi.

      • Anonyymi

        No huhhuh. Bileiden aika ei tosiaankaan ole vielä ohi edes näin kuusikymppisenä. Biletetään mieheni kanssa kimpassa joka viikonloppu. Lapsia ei kumpikaan halunnut, joten on matkusteltu ja tehty kaikkea kivaa yhdessä. Tunnemme yli 70- vuotiaita jotka ovat alkaneet seurustelemaan erottuaan tai leskeydyttyään, ja käyvät paljon ulkona, ei se ikää katso. Lapsia ei tosiaankaan ole pakko tehdä, ja naimisiin ehtii milloin vain. Turha kiirehtiä.


    • Anonyymi

      Jos nainen elää sen takia että saisi kehuja komeilta miehiltä niin toivottavasti et koskaan saa parisuhdetta. Et pysty koskaan olemaan uskollinen jos tolta pohjalta mietit otatko parisuhteen vai sinkkuelämän. Monta tuollaista naista olen jättänyt ja vähän ajan päästä itkevät takaisin pääsyä kun ovat huomanneet että ne kehuja miehet halusi vaan pillua kerran. Sitten ne komeat miehet on vieneet naisen rahat, olleet narsisteja joten nainen käy terapiassa josta ei ole mitään hyötyä kuitenkaan. Tuollaisia naisia mahtuu 99 sataan.

      Eksäni lähti komean miehen matkaan joka olikin juoppo, Se joi naiseni rahat, hommasi sen ulosottoon ja kaikkea. Eksälläni hyvä vakityö 4000 euron kk palkalla, joutu eroamaan ja elää nyt työttömyystuella. Ei hyvää suhdetta kannata pilata että voi juopotella baareissa että saa kehuja komealta mieheltä.

    • Anonyymi

      Älä missään nimessä hankkiudu raskaaksi. Et kuulosta olevan siinä vaiheessa.

    • Anonyymi

      Veikkaan että olet vain itsekeskeinen, huomionkipeä ja luulet itsestäsi liikoja. On olemassa naisia jotka kiinnostavia vain sen yhden asian takia. Halvalla tavaralla on aina kysyntää. Illan päättyessä sinkku miestä kiinnostaa joilla tavara ei oo homeessa tai tulpattu.

    • Anonyymi

      Kiitos aloituksesta!

      Itse samankaltaisessa tilanteessa joiltakin osin, tosin ikää vasta ensimmäinen kvartaali tässä. Jossain kohtaa pitäisi ihmisen osata se päätös tehdä heittäytyykö vai lähteekö, kunhan ei jämähdä ilman kunnon päätöstä. Kumppani on aivan mahtava ja hänestä saa loisto vaimon, mutta en millään osaa sitoutua kunnolla, päättäväisesti, lopullisesti vaan päässä pyörii ajatus vapaudesta johon vielä olisi mahdollisuus.

      Mitähän myö tässä keksitään?

    • Anonyymi

      Aloituksen otsikko voisi olla: Minulla on heikko itsetunto.

      Määrittelen itseni vahvuutesi, joksi koen kauneuden kautta. Aavistat, että tämä valtti hiipuu pian pois. Muuta et ole keksinyt tilalle, joten nyt on kiire. Et ehdi enää tekemään lapsia. Haluan kokea ne kehut vielä mutaman kerran.

      Sitten elämä on ohi. Voit keskittyä sinkkuuteesi ja lapsettomuuteesi. Baarissakin ne vähemmän komeat, mutta enemmän humalaiset vielä lähestyvät. Ja saahan heiltä hetken helpotusta. Sinulla ei kuitenkaan ole oikeastaan enää mitään. Ei edes lapsia, jotka pyyteettömästi hyväksyisivät sinut aivan sellaisena kuin olet. Ja sitä rakkautta riittäisi vuosikymmeneksi, eikä vain vartiksi baaritiskillä tarkoitushakuisesti annosteltuna.

    • Anonyymi

      Tuu tänne niin saat kunnolla!

    • Anonyymi

      Mitä kylvää, sitä saa niittää, edestäsi kaiken vielä löydät, kun ikää karttuu.
      Terveisin; nuorena villi 58 v, ukkomies / vaari.

    • Anonyymi

      Avioliiton olisin halunnut, koskaan en saanut. MUTTA kakaroita en oo ikinä voinu sietää.

    • Anonyymi

      Mahtoi olla pienenä ankeaa kun et itseäsi sietänyt.

    • Anonyymi

      Juuri äsken eräs äiti kertoi mikä on naisen tehtävä. Hänen äitinsä oli kertonut hänelle: ... Tulla äidiksi on tärkein suurimmalle osalle naisia. Omasta puolestani: lapset eivät ole itsestään selvä asia, vaan ovat lahja (olen keskenmenoja kokenut). Lapset rikastuttavat elämää heidän kauttaan huomaa elämän arvon, kunnioituksen , monipuolisuuden. Sekä kuinka avuttomia olemme jos ei ole omia läheisiä - ainoastaan irrallista elämää. Rakastava mies rinnallasi - sinuna ottaisin riskin elää aikuisen naisen elämää valitun miehen vaimona ja äitinä, sikäli kun saatte lapsia. Toivon elämääsi vastuullista rakkautta, joka tarkoittaa: ei miltä tuntuu vaan olen sitoutunut tähän/näihin rakkaisiin ihmisiin. Onnea ja siunausta valitsemallesi tielle.

      • Anonyymi

        Tämä kuulostaa järjen ääneltä...Elä vastuullista ts. turvallista elämää ja takaa itsellesi ainakin yksi läheinen ihminen. Vaikka tunteet sanoisivat mitä, niin elä sitoutuneesti.
        >Näinhän ap on tähän mennessä yrittänytkin elää. Vaan ei onnistu, eikä kyllä kuulosta ihanne-elämältä tämäkään.


    • Anonyymi

      Vaiheesi kuulostaa kolmenkympin kriisiltä, kaipaat jotain uutta elämääsi, mutta et vielä tiedä mitä. Kun kerrot, että parisuhteesi on hyvä, mutta silti haikailet vapautta, tulee mieleen puuttuuko suhteesta jotain? Intohimo ehkä? Tunnetko itsesi naiseksi, rakastetuksi ja arvostetuksi? Jos kumppanisi on fiksu ja sinä osaat kertoa omat tarpeesi avoimesti, voisit ehkä saada nykyisestä suhteesta sen mitä olet vaille. Kipinänkin voi löytää uudestaan, jos kummatkin siihen pyrkii. Yksi tärkeä kysymys on rakastatko puolisoasi? Ihan kiva ei riitä elämänkumppaniksi, vaikka yhteiset vuodet olisi ollut hyviä.

      Joskus ikäkriisissä yleinen tyytymättömyys voi heijastua parisuhteeseen, vaikka oikeasti olisi tyytymätön omiin valintoihin. Mieti myös tätä mahdollisuutta omalla kohdallasi.

      Suosittelisin, että HETI palautatte ehkäisyn ja puhut rehellisesti puolison kanssa siitä ettet ehkä sittenkään ole valmis. Jos nyt tulet raskaaksi, siitä ei hyvää seuraa kenellekään teistä. Mieti han rauhassa mitä tahdot ITSE, eikä vain sitä mitä sinulta ulkopuolelta odotetaan. Jos haluat elää vielä nuoruutta ja biletysvaihetta, sitten et ehkä ole yksinkertaisesti vielä valmis äidiksi. Voi olla parempi bilettää muutama vuosi ja jaksaa sen jälkeen olla parempi puoliso ja äiti. Äitiys vaatii parin vuoden raittiuden, jos imettää. Vartalosi muuttuu oleellisesti. Et tule pääsemään enää ulos noin vaan, ja voi olla ettei vauva suostu syömään kuin rinnasta tai huutaa kuin syötävä, jos äiti katoaa näkyvistä (tai sitten vauva on helppo, ei tiedä etukäteen). Äitiys on kovaa homma, vaikka antaa myös paljon.

      Oletko ajatellut, jos otatte miehesi kanssa tuumaustauon vaikka 3kk tai 6kk. Kumpikin saa mennä miten haluaa, ette ole ollenkaan yhteydessä ja tauon jälkeen tapaatte ja mietitte yhdessä mitä teette? Jos jompi kumpi pystyy lähtemään ulkomaille töihin, käytännön järjestelyt onnnistuu helpoimmin. Joskus etäisyyttä tarvitsee nähdäkseen lähelle.

    • Anonyymi

      Oisko joku burleski/tankotanssiharrastus jotain? Varsinkin siinä burleskissa saisit flirttailla ja paljon huomiota?

    • Anonyymi

      Jätä ihmeessä se kunnollinen mies, äläkä enää käytä hänen elämäänsä omana pelimerkkinäsi. Ota isismies. Olisitte samanarvoisia rottia.

    • Anonyymi

      Jotkut naiset vain kertakaikkiaan ovat ”iloluonteisia”. Mun mielestä on väärin että aloittaja ei ole rehellinen miehelleen. Nyt molemmat hukkaavat elämäänsä, mies odottaa tottakai perhettä, lapsia ja ei-bilettävää vaimoa. Hän tulee pettymään raskaasti ja 10 vuotta on mennyt hukkaan. Nainen taas kärsii koko ajan tästä ristiriidasta eikä pääse elämään täysillä. Naisen viehätysvoima baarissa hiipuu koko ajan kun ikää tulee lisää. Sitten kun miesten kiinnostus hiipuu tai itse kyllästyy bilettämiseen, käteen ei ole jäänyt mitään.
      Mun mielestä pitäisi avoimesti sanoa miehelle totuus. Naisella on selvästi vielä bilettämiskiintiö vajaa. Eli naisen pitäisi bilettää kunnolla, harrastaa seksiä eri miesten kanssa ja seurustella muiden kanssa. Sitten ehkä selviää haluaako sitoutua alkuperäiseen mieheen vai ei, kenties toiseen mieheen, tai jäädä bilettäväksi ikisinkuksi. Mutta miestä ei voi pitää valheellisessa suhteessa!

    • Anonyymi

      Elämäsi lienee samanlaista putkea eli tuubia kuin kommenttisikin. Jaksota, tee kappalejakoja molempiin, niin alkaa helpottamaan, kun ehdit ajatella - välillä. - Nm. Jos mahdollista

    • Anonyymi

      Ymmärrän tilanteesi ja kuulostaa tutulta, vaikka olenkin mies. Vaihtoehtoinen tulevaisuutesi menisi aikalailla tähän malliin:
      Eroaisit nykyisestä miehestäsi ja heittäytyisit vapaalle. Alku olisi täyttä huumaa ja hauskanpitoa. Ekan kesän aikana ehtii hyvin panna 10-20 eri miehen kanssa riippuen siitä haluaako uusintaa kuinka monen kanssa. Yllättävän nopeasti päädyt kuitenkin uuteen suhteeseen, viimeistään 1-2 vuoden kuluttua ja suurella todennäköisyydellä huomaat että tämä uusi äijä ei loppujen lopuksi ole yhtään parempi kuin nykyinen, luultavasti jopa huonompi pidemmän päälle. Monikaan mies ei ensinnäkään halua tuossa vaiheessa enää lapsia vaikka niitä itse myöhemmin haikailisit. Vuoden, parin ryyppääminen ja juhliminen alkaa myös käymään kunnon päälle alkuhuuman jälkeen ja maistumaan puulta. Peilistä huomaat myös rupsahtaneesi yllättävän nopeasti. Ne hyvät vaihtoehdot uuteen vakavaan suhteeseen ovatkin yllättävän vaikeita löytää. Jos olet onnekas tämä uusi mies ei ole pelimies joka tulee myöhemmin jättämään tai pettämään sinut. Kunnolliset vapaana olevat miehet tuossa iässä ovat harvassa, lievästi vinksahtaneita pervoja ja juoppoja riittää kyllä. Mutta hauskaa ehti kuitenkin olla sen 1-2vuoden ajan. On ihan säkästä kiinni tulisitko itse onnelliseksi, mutta oddsit eivät kyllä ole puolellasi.

    • Anonyymi

      Ymmärrän kun haaroväliä kuumottaa. Tee tunnustus miehellesi ja mene jakamaan niin kauan kun vielä on kysyntää.

    • Anonyymi

      Aloittaja vois harkita kasvamista aikuisuuteen pikku hiljaa juttusi on niin lapsellista että ei viitsi edes nauraa moiselle ropaskalle.

    • Anonyymi

      Kyl kai useimmat vaan tekee niin että hankkivat sen lapsen periaatteessa sen nyt kauemman sulla olleen miehen kanssa ja bilettää sitte taas täysillä kun vekara vuoden tai pari,varsinkin miehet monet tekee niin ja kun sulla on noita miehisiä piirteitä että pidät biletyksestå ja vastakkaisesta sukupuolesta niin pidä molemmat asiat,perhe ja biletys..Ei se sun mies sitten välitä vaikka vähän vehtaat muidenkin kanssa ei sitä tarvitse vaan kertoa niin ei toinen niin loukkaannu.Sellaihan miehet nyt monetkin hyvän näköiset vaan tekee niin siitä vaan samaa naisetkin tekemään eli tasa-arvo tuossakin asiassa sitten!

      • Anonyymi

        Niin , sehän on silleen , että nainen luo jo koulussa fantasian tulevasta onnestaan , - epärealistisen sellaisen , ja pettyy , kun ei saa sitä haavekuvaansa , kun ei muuta ole , niin ottaa jonkun , ja jos yhdessä pysytään , niin kostaa loppuikänsä toiselle , ettei sitä haavekuvaa löytynyt Mies ei taas tajua asioita , vaan parhaassa tapauksessa elää yhdessä , hankkii lapsia ja perheen , ja jos eivät Libidot kohtaa , niinkuin ei usein , saa sitten pumppuhäiriön ja muuttaa majaa ,
        Puhutaan kilteistä miehistä , mutta katsokaas tosiasioita ,; jos mies juo ja möykkää perheensä kanssa , vähänväliä , nii niinkuin tuossa -Poliisit sarjassa eräs poliisi ihmetteli , että noissa kotihäytystehtävissä usein vaimot sanoo , että he niin rakastavat tuota miestään ; , hän on nii kiltti ja kultainen ,- joskus ,
        Jos on vain kiltti mies niin naiset kyllästyy , , että on niin elämä harmaata ,


    • Anonyymi

      Mies haluaa naimisiin ja lapsia, sinä et. Suosittelen pitäytymistä tässä tiedossa eli ei kannata perhettä tässä tilanteessa perustaa. Monesti parisuhteeseen ajauduttuaan sitä havahtuu miettimään että pitäis sitoutua, avioitua, tehdä lapset mutta ei kaikkien tarvi lisääntyä. Olennaista on myös tuo vapauden kaipuu: se on oire jostain olennaisesta. Ei niinkään siitä että pitäis erota ja bilettää sielunsa kyllyydestä vaan jostain syvemmästä. Jostain joka liittyy siihen että niin valtavasti janoat huomiota muilta miehiltä. Kuulostaa ihmiseltä joka on hukassa itseltään. Vastauksia ei välttämättä löydy laisinkaan sieltä että heittäytyy vapauteen ja bilettämisen jännitykseen. Itse ottaisin tuossa kohtaa aikalisän: etäisyyttä parisuhteeseen ja etäisyyttä biletykseen ja ihailun saamiseen. Katse sisälle itseen: mitä haluat, jopa tekisi mieli kysyä mikä on hätänä?

    • Anonyymi

      Itse olen kutakuinkin samanikäinen, en edes mikään missikroppainen mutta tämmöinen aika naisellinen tapaus ja on aina vientiä ollut. Nyt kuitenkin 10v saman ihanan miehen kanssa nainisissa eikä tulis mieleenkään että vaihtaisin hänet tunteettomaan sinkkuelämään. Se on eri jos on aina viihtynyt sinkkuna esim. oman tilan tarpeen ja vaikka urakeskeisyyden takia (sekä on muuta sisältöä elämässä kuten samanhenkisiä ystäviä ja rakkaita harrastuksia) mutta jos syy siihen on yhden illan jutut ja kehut kapakassa, lopputuloksena on nainen joka keski-ikäisenä huomaa olevansa pubiruusu joka saa enää kehuja ja huonoa seksiä vain vastaavilta miehiltä. Toki on mukava kuulla kehuja yms, sehän nostattaa itsetuntoa joka vaikuttaa positiivisesti parisuhteeseenkin, mutta koskaan ei ole itselläni tullut mieleenkään että ne innostais johonkin muuhun. Tykätään kyllä juhlia mieheni kanssa enimmäkseen muutenkin yhdessä mutta tyttöjen iltoinakaan ei ole kyllä kiusausta vieraisiin tullut. Sinuna miettisinkin nyt tarkkaan millaista haluat elämäsi olevan 10-20v päästä? Tärkeintä on ettet ala pidemmälle testailla rajojasi ja halujasi miehesi ja etenkään mahdollisten tulevien lastesi kustannuksella.

      • Anonyymi

        Ihan vain kurioisiteettina, äitiys on monen naisen elämän tarkoitus ja sillä on todellakin merkitystä; hyvin moni uraohjus on hoksannut äitiyden myötä, mitä elämä parhaimmillaan on.

        Tämä vain yhtenä näkökulmana, tarkoitus ei ole saada sinua lapsia tekemään, ei millään muotoa! Kismittää kuitenkin se, että ne joille EI ole lapsia, kuvittelevat tietävänsä mitä elämä on lasten kanssa. Taas ne joilla ON lapsia tietävät tasan tarkkaan millaista elämä on ilman lapsia tai lasten kanssa.

        Itsekin bileprinsessana nuoruudessani olevana, hyvin koulutettuna jne.jne,. voi todeta, että kotiäitivuoteni olivat elämäni parasta aikaa.


    • Anonyymi

      Kasva aikuiseksi. On säälittävää että yli 30v nainen vielä haluaa olla miesten ihailun kohteena oleva baariprinsessa. Ei tossa ole naiselle mitään ihmeellistä. Huomiota saa jokainen baarissa oleva nainen joka on vähänkin tyrkyllä. En itsekin yli 30v enää jaksa nähdä kauhean jännittävänä juhlimassa käymistä. Se on niin sanoakseni jo aika nähty.

    • Anonyymi

      Kysymyshän on pohjimmiltaan siitä, että sinulla on heikko itsetunto. Heikko itsetunto on sinulla varmaan ollut syntymästä saakka eikä se vuosien myötä paljoakaan parane.
      Saat tyydytystä siitä, että sinua ihaillaan ja sehän nostaa itsetuntoa hetkellisesti. Mutta sitä itsetunnon nostatusta on saatava aina vaan uudestaan ja uudestaan ja taas uudestaan..... Et tule heikosta itsetunnosta pääsemään koskaan eroon, sen kanssa on vain opeteltava elämään. Biletys on lääkettä itsetunto-ongelmaan.
      Olet varmaan huomannut, että aina kun saat positiivista palautetta työstäsi tai vastaavasta, on sinun itsetuntosi hetkellisesti korkealla, mutta palaa taas entiselleen melko pian.
      Etsi tyydytystä omasta sisäisestä elämästäsi. Sieltä löytyy varmasti mielihyvää tuottavia asioista vaikkapa vain ajattelun kautta. Tiesitkö, että heikon itsetunnon omaavat henkilöt ovat kaikkein herkimpiä ja loppujen lopuksi erittäin älykkäitä...

      • Anonyymi

        Tuo loppulause on tuttua asiaa. Tunnen sellaisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo loppulause on tuttua asiaa. Tunnen sellaisia ihmisiä.

        ...joka ei kylläkään pidä paikkaansa, ei alkuunsakaan!


    • Anonyymi

      Minäkin voin huonosti suhteessani entisen vaimon kanssa ja lääkitsin sitä ihastumalla erääseen tuttavaani. Siitä muodostui salasuhde joka kuivui pois ja jonka aikana olin tehnyt päätökseni erota. Ennen eroa vaimon kanssa oli seksiä ja mutta pidin pääni kun ei se pelkkä seksin puute ollut syy eroomme. No tapasin sitten nykyiseni ja hän on kokolailla erilainen. Hän on kaunis (no oli exäkin) halukas ja huomioi minut tavalla joka on tuntunut aluksi ihan oudolta kun tottui jonkunlaiseen välinpitämöttömyyteen. Jollakin asteella kaipasin niitä exän kanssa vietettyjä harvoja kiimaisia hetkiä ja tajusin että etenen nykyisessä suhteessa vain puolivaloilla kunnes sain tietää asioita exästäni vuosien jälkeen. Sain tietää hänellä olleen säätöä tietämättäni nykyisensä kanssa. Melkomoinen depis pyrki pintaan vaikka aikaa oli jo kulunut. Nyksä on kestänyt kipuiluni ja on kyllä maailman paras vaimo. Olenkin ajatellut jälkeen päin että se ketä haikailee ei ole välttämättä se jonka kanssa synkkaa pitkän päälle.

    • Anonyymi

      anna torttua kun se vielä kelpaa..tulee päivä ettei kauppa enää käy niin hyvin...mieskin voi löytää paremman naisen...miksi kiusaat itseäsi ja miestäsi...elämä on arkea suurimmaksi osaksi...tekipä mitä tahansa...

    • Anonyymi

      Oksettava ajatusmaailma, ota ero ja jatka sitten.

    • Anonyymi

      Juttu on pitkä ja tyhjä Katsotaan ensin ulkoa päin
      Seiskalehden vakioasiakkaat tissineidit 1000 prosentin onnessaan thai tulimaassa 10 tonnin lomalla hiekassa kieriskelevät eivät elinkumppanina kiinnosta mm koska

      Niillä on tonnin tai alle kuuksusitulot mikä viittaa oppimattomuuteen

      Niillä on huono suomen kirjoittelutyyli eivätkä pysty keryomaan mitään edes suhteistaan mielenkiintoisesti mikä viittaa tylsään tyyppiin

      Niillä ei näytä olevan mitään resurssia joka viittaisi myönteiseen kehitykseen ajan kanssa ja ulkonäkö nuorella on ns. melkein aina nätti

      Ei siis kiinnosta elämänkumppanina

      Bilettää voisi jos on aikaa

      No tässä se sitten on
      Flirtti riittää bilettämiseen selvä
      Arjessa vaaditaan järeitä kaluja naiselta

    • Anonyymi

      Hmmnn.kai olet osannut tuotteistas "harrastusesi" sillä mies kotona on sinulle vain kotieläin joka odottaa milloin suvaitset saapua kotiin

    • Anonyymi

      Eroa. Tee se palvelus miehellesi, jonka olet hänelle velkaa. Vaikuttaa siltä, ettet ole kokenut elämässä vielä mitään tarpeeksi musertavaa, jotta osaisit arvostaa perheen tuomaa tukea ja turvaa.

    • Anonyymi

      Kiitos ajatuksistanne. Luin ne huolella läpi ja peilasin alkuperäiseen kirjoitukseeni. Molemmille kannoille on puolesta ja vastaan, kuten omassa päässänikin. Muutama väärintulkintakin ymmärrettävästi joukkoon mahtuu, täällä kun nyt ihan kaikkea ei viitsi kertoa eikä tilakaan riitä. Ongelma on siinä, että olen pohtinut tätä samaa rassaavaa asiaa heti suhteemme alusta lähtien. Se ei ole mieheni vika, koska sama ongelma oli myös muiden miesten kanssa, heistä vain oli paaaljon helpompi irtaantua. Ymmärrän sen, että kaikilla hyvännäköisillä ihmisillä on samaa ongelmaa - tarjouksia ja mahdollisuuksia tulee yksinkertaisesti liikaa. (Enkä todella puhu nyt mistään kännikalojen örinästä, vaan ihan asiallisista poikaystäväehdokkaista. Jokainen exäni on jälkikäteen tullut kertomaan, miten spesiaali olin ja halunnut tietää, jos eroan. Eikä sillä, en ottaisi yhtäkään heistä takaisin. Myös exieni ystävät ovat tulleet kertomaan, kuinka ihastuneita ovat olleet minuun ja monet muut tuttavat. Tätä on ehkä todella vaikea ymmärtää, jos sitä ei ole itse kokenut. Ja harva varmasti on.) Jo silloin teinivuosina ymmärsin, että saatan sitouta liian aikaisin tähän nykyiseeni, mutta en vaan voinut hyvästä irtikään päästää. Muutaman kerran yritin avata keskustelua ja olin päättänyt, että otamme tuon tuumaustauon, josta joku mainitsikin. Olin kuukauisia muissa maisemissa, mutta ikävä oli kova ja sen jälkeen olin täysin varma, että haluan mieheni kanssa seurustella. Näin tässä nyt sitten on mennyt se 10 vuotta. Olen järkeillyt itselleni, ettei bilettämisinto kauas kanna, ja että riittää, jos sitä voi tehdä muutaman kerran vuodessa. Näin se säilyy hauskana, eikä menetä makuaan. Olen odottanut, että halu siihen loppuisi, aikuistuisin ja alkaisin haluta avioliittoa ja lapsia. Näin ei kuitenkaan ole käynyt. Nyt alkaa olla aika kortilla ja ymmärrän, että mieheni vuoksi päätös on tehtävä. Varmasti tämä johtuu siitä, että nuoruuteni villit vuodet jäivät sitten kuitenkin liian vähiin. Tätä juuri niin pelkäsinkin silloin! Voi että! Olisi pitänyt silloin jo jättää suhde ja nauttia vaan omasta elämästä. Olisimmehan tässä ehtineet jo vaikka palata yhteenkin ja aloittaa eri pohjalta aikuisempina.
      Kyse ei tietenkään pelkästään ole bilettämisestä. Jos mietin elämääni, se ei vain ole ehkä sellaista, mitä haluaisin tai mitä olin suunnitellut. Nyt pysähdyn kysymään, tätäkö se sitten tulee olemaan, koko elämäni? Koko elämänikö vietän saman miehen kanssa, samoissa ympyröissä? Kaikkeen ei tietysti pysty vaikuttamaankaan eikä kaikkea voi saada, mutta nyt tuntuu, etten ole päässyt toteuttamaan mitään haaveitani. Olen hylännyt ne, mutten tiedä, haluanko niitäkään enää. Elämä on kuitenkin muovannut motiiveja ja minua ihmisenä...
      Nuo muutamien kommentit lapsien hankinnasta ja sen tuomasta elämän merkityksetä ärsyttävät. Ihan kuin elämässä ei olisi mitään muuta kuin lasten saanti ja oman elämänsä uhraaminen lapsien elämän takia. Ei se nyt jumalauta niinkään ole. Täysin naurettavaa ja vanhanaikaista, yksioikoista ajattelua. Olen seurannut vierestä, kuinka valitettavasti niin kyllä käy monelle reppanalle aikuiselle. Lasten saannin jälkeen elämässä ei ole mitään muuta kuin lapset. Oma elämä ja parisuhde unohdetaan. Siinä vasta ollaankin itseltä hukassa, jos halutaan alkaa elämään lapsuutta uudelleen omien lasten kautta. Ja se näkyy sitten 50v-kriiseinä varmasti tulevaisuudessa. Täällä te olette silloin purkamassa elämäänne. Kaikille äitinä olo ei ole kutsumus ja hyväksytään se. Kuulun todennäköisesti tähän porukkaan ja olen sen miehelleni sanonutkin. Olen koko seurustelumme ajan sanonut hänelle, etten halua lapsia, ja hänen on turha odottaa, että mieleni muuttuu. Luulen, että hän on silti odottanut. Se ei kuitenkaan ole minun syyni.
      Aion nyt ottaa asian puheeksi hänen kanssaan. Voi Luoja, että pelottaa. Yritän kuvata ja selittää asioita hänen näkökulmastaan. Pelkään, ettei hän ole elämäänsä ja valintojaan kelannut yhtään. Ei varmasti ole ja osaako sitä tehdäkään...

      • Anonyymi

        Olet sinä pirun vastuuton, jos ajattelet noin lastenhankinnasta ja siittä huolimatta jättänyt ehkäisyn pois.


      • Anonyymi

        Kuulostat ikäänkuin kateelliselta niille joilla on lapsia ja joille lapset tuovat sisällön elämään. Lapset nyt vain ovat uskomaton rikkaus ja vielä parempi jos sen rikkauden voi kokea jonkun toisen kanssa. Lapsethan täydentää parisuhteen eikä heikennä sitä! Kyllä se parisuhde tulee ajan myötä aika ontoksi ilman lapsia. Mitähän itsekin tekisin ilman lapsia - matkustelu, harrastukset, rahan kerääminen - mitä niillä lopulta on merkitystä, tuntuu kuin eläisi vain itselleen.
        En ymmärrä myöskään jatkuvaa puhettasi kauneudestasi ja viehätysvoimastasi. Mahtaako se olla ihan niin? Kyllä maailmaan kauniita naisia mahtuu ja varmasti paljon kauniimpia kuin sinä. Nämäkin naiset kumminkin yleensä valitsevat kumppanin aikaisin ja perustavat perheen, vaikka vientiä olisi baaritiskillä loputtomiin. Se on sitä aikuisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostat ikäänkuin kateelliselta niille joilla on lapsia ja joille lapset tuovat sisällön elämään. Lapset nyt vain ovat uskomaton rikkaus ja vielä parempi jos sen rikkauden voi kokea jonkun toisen kanssa. Lapsethan täydentää parisuhteen eikä heikennä sitä! Kyllä se parisuhde tulee ajan myötä aika ontoksi ilman lapsia. Mitähän itsekin tekisin ilman lapsia - matkustelu, harrastukset, rahan kerääminen - mitä niillä lopulta on merkitystä, tuntuu kuin eläisi vain itselleen.
        En ymmärrä myöskään jatkuvaa puhettasi kauneudestasi ja viehätysvoimastasi. Mahtaako se olla ihan niin? Kyllä maailmaan kauniita naisia mahtuu ja varmasti paljon kauniimpia kuin sinä. Nämäkin naiset kumminkin yleensä valitsevat kumppanin aikaisin ja perustavat perheen, vaikka vientiä olisi baaritiskillä loputtomiin. Se on sitä aikuisuutta.

        Elää itselleen. Siinäpä vasta ajatus...
        Miksei se voisi olla elämän tarkoitus joillekin? Käyttää omat rahat itseensä tai lahjoittaa vaikka itse valitsemaansa keräykseen, jos siltä tuntuu ja liikaa sattuu olemaan.


    • Anonyymi

      Kyllä se niin on, että kun lapsia tekee niin sen jälkeen on vakavoiduttava. Illat täyttää laaten melskaus, pitsinnypläys ja hengellisen tekstin lukeminen. Elämä on mustavalkoista, eiks joo. Miks ihmiset ei tee lapsia? Ja miks ihmiset mielummin harjoittaa nykypäivänä itsetyydytystä kuin yhdyntöjä, mitä kuitenkin haluttais enemmän?

    • Anonyymi

      Älä hvetissä ota puheeksi keskeneräistä

      Lasten hankkiminen ei ole tärkeää
      Älä sotke sitä tähän
      20 vuotta kasvatusta etkä saa edes joulukorttia
      Nauratti kun koulukaverit valehtelivat kuinka kivaa on lastenlasten kanssa
      Vanhat äijät ei muista edes niiden nimiä
      Eräs rouva kertoi ettei se edes tule ellei saa karkkirahaa vaikka 5- vuotiaana opetti sille kaiken käsityöt sun muut

      Sinulla on addiktio bilettämiseen
      Ei lähde helpolla
      Ei poistu iän kanssa
      Hollywood- tähdillä on sama
      Marilyn esimerkkinä pelkäsi vanhenemista olisi tänään 93

      Jos et ole valmis addiktiosi kanssa älä levitä asiaa
      En tiedä voiko nainen suunnata himoaan esim. opiskeluun käy maisteriksi tai väittele jos olet jo

      Tai opiskele ranskaa 5 vuotta minimi

      Tissineidit ja flirtit Seiskalehti- malliin eivät vetoa mieheen lehti on hyvä pelkkää asiaa

    • Anonyymi

      tällä kokemuksella mikä mulla on .. 4 naisen kans ollu . pisin liitto kesti n.7 vuotta mistä tuli kaksi lasta.. muut suhteet eivät kestäneet niin pitkään...kyl ihan tavallinen - näköinen nainen kelpaa..on aina kelvannut.. kuka jaksaa jotain biletystä usein..jollei molemmat biletä...aika pinta liito elämää...ehkä sopii joillekkin...

    • Anonyymi

      sinun kaltaisesi naisen ei pidä ikinä tehdä lapsia

      sääliksi käy miestäsi, toivottavasti hän löytää itselleen arvoisensa naisen, jonka kanssa tehdä lapsia

      aloita heti ehkäisyn käyttö

      lähde kiitämään, sitähän sinä haluat

    • Anonyymi

      Avoimen suhteen ja avoimen elämän eli pettämisen, voi voi, kun noin panettaa ja vierasta haluttaa, niin pane miehiä ja elä nuoruuttasi nyt, koska huomenna olet vanha.
      Anna myös miehellesi oikeus ja vapaus elämiseen, äläkä pidä häntä varalla kotona.
      Miehelläsi on oikeus kuulla sinulta itseltäsi nämä ajatukset, jotka kirjoitit tänne - ne olisi kuuluneet puhuttavaksi suoraan miehesi kanssa - nyt avaudut vieraille ihmisille miehesi selän takana.
      Päästä vapaaksi tämä kiltti varalla oleva miehesi, et ansaitse häntä.

    • Anonyymi

      tämä on vain provo
      älkää vaivautuko vastaamaan

    • Anonyymi

      Minä ilen ollu naimisissa kahdesti ja nyt avoliitossa. Eka avioliitto oli juuri Ap:n kaltainen. Tai sillä erotuksella ettö opin rakastamaan häntä. Mutta sekään riittänyt kun tuli henkisiä ongelmia. Toinen oli sellainen rakkausavioliitto, mutta sitten alkoi ongelmat kun entinen sinkkuneiti ei millään ymmärtänyt että olimme kuin kaksi eri ihmistä tapoineen ja harrastuksineen, ei pari. Sitten tietysti haikaili entisen sinkkuajoilta olevan kaverin perään ja se siinä. Nyksän kanssa on alkanut varoen ei leimahtamalla. Mutta elämä hänen kanssaan toimii. Myös seksi toimii. Silti alussa kiemurtelin kun olisin varmaan halunnut suurempaa tunnetta alussa. Mutta senkin jo kokeneena tiedän ettei se välttämättä ole oysyvän onnen tae.

    • Anonyymi

      Mulla (oon 23v) ei oo lapsia koska en oo tavannut ketään sellaista miestä johon olisin vielä rakastunut. En oo kaivannu omia lapsia, ei tikitä kellot ei mitkään, mutta jouduin nyt just aika ikävään tilanteeseen jossa mä toimin omasta mielestä väärin ja nimenomaan jonkun toisen lasta ajatellen väärin. Mun olis pitäny osata tehdä siinä tilanteessa jotain muuta kuin kääntää selkä ja mennä pois.

      Mun naapurustossa asuu mua vanhempi, päälle nelikymppinen nainen jolla on 2 lasta, vanhin on teini, nuorin eskarissa. Yritän vältellä naista kun se on aika usein tuiskeessa eikä siitä pääse eroon. Viimeks nyt vuoden vaihteessa olin juoksulenkillä ja naapurin nainen ulkoilutti niiden koiraa sen nuorimmaisensa kanssa. Naisella oli puolen litran siideritölkki kädessä, siitä se joi kävellessään.
      Tieteski se pysäytti minut ja oli pakko jutella.
      Jos oikein ymmärsin naisen mongeruksesta niin hän oli tullut juuri vuorokauden kestäneeltä laivaristeilyltä. Kello oli about 15.00 ja se oli sellasessa tuiskeessa että kusi housuihinsa siinä kadulla. Sen kotiin oli vajaat 100m matkaa. Sen verran tajusin myös, että lapsen isä ei ollut hakenut lasta eikä tyyppi vastannut soittoihinkaan. En tiedä oliko toi alle kouluikäinen kersa ollut siis yksin kotona yön kun nainen oli sillä risteilyllä vai mitä. Kersa roikku äitinsä hihassa ja hoki että mennään äiti kotiin, mennään äiti kotiin. Nainen kyseli voisko ne tulla mun luo. Minä olin että ei, ei nyt sovi ja katoin sen kusisii housuja ja aattelin, että toi mun sohvalle istuun, ei ikinä, joten saattelin ne niiden kotiovelle ja sanoin, että pääsettehän te varmasti sisään ja juoksin kiireesti pois.
      Mulla pyöri päässä vain, että minne helvettiin mä soitan, lastensuojeluun, hätäkeskukseen, poliisille, minne. En soittanut minnekään, jätin ne siihen, mutta yhä mun päässä pyörii mitä mun olisi pitänyt tehdä, mähän jätin sen lapsen umpijurrisen kaa kaksin.
      Yritän sanoo ittelleni, et mistä mä tiedän oliko niillä ketään muita himassa vai ei. Ja oliko se mun vastuulla se kersa siinä tilaneessa vai juopon äitinsä tai isän joka ei ollu lastaan hakenu joskus vaikka oli luvannu. Mulla meni yöunet ja yhä mietin mitä tollasessa tilanteessa voi täysin vieras ulkopuolinen tehdä. Mun kävi niin sääliks sitä lasta ettei tosikaan, vieläki itkettää kun mietin tätä.

      • Anonyymi

        Soita lastensuojeluun. Se on velvollisuutesi. Siitä ei tapahdu mitään pahaa kellekään, eikä nimesi tule julki, mutta tuo perhe voi saada apua.


      • Anonyymi

        Voit vieläkin soittaa lastensuojeluun. Tuo "äiti" ei muuta tapojaan yhdessä yossä. Sama kohtelu lapsiaan kohtaa tulee jatkossakin.
        Lapset tarvitsevat apua. He ovat täysin syyttomiä vanhempiensa tolloiluun.

        Ole hyvä, soita tunnistamattomana ja kerro mitä olet nähnyt.


    • Älä missään nimessä jatka suhdetta, jos olet haaveillut sinkkuelämästä. Et tule koskaan olemaan tyytyväinen parisuhteessa, jos jatkat siinä. Minä olen ollut niin hölmö, että en antanut unelmien ja tunteiden viedä minua. Nyt on jo liian myöhäistä edes miettiä mitään sinkkuna olemista.
      Usko unelmiisi ja elä täysillä, niin kauan että alat kyllästyä. Elämä on todella pitkä, siinä ehtii vaikka mitä.
      Onnea tulevaan!

    • Anonyymi

      Saman vinkin annan kuin moni muu. Näytä tämä keskustelu miehellesi. Älä lupaile lapsia, jos et ole valmis kunnolliseen vanhemmuuteen ryhtymään.

      Kun olet keskustelusi miehesi kanssa käynyt, ja joko luvan saanut tai olette eronneet. Niin sitten, biletä sydämesi kyllyydestä vaikka loppuelämäsi.
      Mene, tanssi ja juo vaikka joka ilta. Katsele ja kokeile niitä muita miehiä.
      Eipähän sitten vanhana kuolinvuoteella tarvitse katua, eikä muistella miten kaunis ja haluttu olit, miten miehiä olisi ollut joka sormelle ja varpaille, miten niitä tuli ovista ja ikkunoista sinua haluamaan. Mutta miksi sinun pitikään jäädä yksitoikkoisen ja tylsän miehen kanssa elämä pilaamaan. Ota se mitä haluat. Muista kuitenkin, että maailmasta löytyy aina joku toinen joka voi viedä sen mikä on sinun. Joskus sinun on myös pakko tehdä valinta, se on joko tai, ihan kaikkea et sinäkään voi saada mitä mielesi tekee. Aina tulee raja vastaan jossain kohtaa elämää sinullekin, jolloin tajuat, että teitpä niin tai näin, jotain jää aina puuttumaan.

    • Anonyymi

      Olen 50 v mies ja mennyt 18 vuotiaana parisuhteeseen ja oikeastaan koko ikäni potenut samaa kuin sinä. Enkä oikein osaa sanoa, että mikä siihen auttaisi.

      Olin siis tuonne 44 vuoteen asti parisuhteessa, kunnes vaimo otti eron. Kaksi vuotta ns biletin jopa kolme kertaa viikossa, kunnes tapasin naisen, joka oli liian hyvä hukattavaksi.

      Edelleen kuitekin kaipaan radalle ja menenkin jos siihen on tilaisuus.

      Sinun tapaisia naisia on baarit pullollaan, joten et ole ainoa.

      • Anonyymi

        En yhdistäisi yllä kirjoittavan miehen kirjotusta alotukseen, jossa alottaja kertoi bilettävänsä muutaman kerran vuodessa ja yllä oleva mies kertoi tekevänsä niin mahdollisuuksien tullessa, vaikka monta kertaa viikossa. Mun mielestä monet naiset tykkää pukeutua välillä kivasti, ottaa vähän drinksuja ja pitää hauskaa. Mä en kyllä oikeestaan pahemmin tunne porukkaa, joka siitä ei pitäis. Ja sehän on hauskaa, kun sitä tapahtuu harvoin. Mua ahdistais (tosin olis ahdistanut nuorempanakin), jos pitäis viikottain baariin mennä. Mun mielestä monella kyse on siitä, missä niin monessa muussakin asiassa eli ihminen kaipaa sitä mitä hänellä ei ole. Jos kovin sosiaalinen tai lapsia ym.niin moni kaipaa rauhaa, kun taas yksinolevat kaipaa monet enempi sosiaalisempaa elämää, tahattomasti lapsettomat lapsia ym. Uskon, että kohtuudella elämä on monelle parhainta, mutta kaikkihan me ollaan yksilöitä toiveinemme ja haluinemme.


      • Anonyymi

        Kyllä se on juuri kuten sanot. Minullakin on nyt liian hyvä nainen avokkina hukattavaksi. Asiat sujuu ja pillua saa ja jopa halutaan munaa, mutta en tunne sitä samaa kiimaa kuin joskus olen johon kuhun tuntenut. Naisessani ei ole varsinaisesti mitään vikaa. Hyvät rinnat takamus ja luonne on kanssa. Haluaisin pysyä tässä suhteessa. Minulla on eräs tuttava nainen johon olen tuntenut vetoa jo ennen kuin tapasin nyksän mutten ole tehnyt mitään kun hän on varattu. Ollaan tosin hieman keskusteltu asiasta ja istuttu vierekkäin ja vähän halailtu ja joo.. mutta ei sänky puuhia. Jos asiat olisi toisin, panisin häntä alkajaisiksi niin ettei kävelisi seuraavana päivänä, ja hänkin tuntee samoin. Emme halua rikkoa perheitämme, mutta että emme kuulisi toisistamme ahdistaa meitä. Elämä on joskus monimutkaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on juuri kuten sanot. Minullakin on nyt liian hyvä nainen avokkina hukattavaksi. Asiat sujuu ja pillua saa ja jopa halutaan munaa, mutta en tunne sitä samaa kiimaa kuin joskus olen johon kuhun tuntenut. Naisessani ei ole varsinaisesti mitään vikaa. Hyvät rinnat takamus ja luonne on kanssa. Haluaisin pysyä tässä suhteessa. Minulla on eräs tuttava nainen johon olen tuntenut vetoa jo ennen kuin tapasin nyksän mutten ole tehnyt mitään kun hän on varattu. Ollaan tosin hieman keskusteltu asiasta ja istuttu vierekkäin ja vähän halailtu ja joo.. mutta ei sänky puuhia. Jos asiat olisi toisin, panisin häntä alkajaisiksi niin ettei kävelisi seuraavana päivänä, ja hänkin tuntee samoin. Emme halua rikkoa perheitämme, mutta että emme kuulisi toisistamme ahdistaa meitä. Elämä on joskus monimutkaista.

        Ehkä sulla on väärä ihminen vierelläsi, jos häneen pitää vain tyytyä. Monet eroaakin, jos tunteet toisen kanssa kohtaa, mutta harvoilla on molemminpuolisia tunteita, jolloin monet on jonkun kivan kanssa vaan. Mutta ylempänä kirjoittamaani tekstiä et kyllä ymmärtänyt, joten mitäpä jos luet sen ajatuksella uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sulla on väärä ihminen vierelläsi, jos häneen pitää vain tyytyä. Monet eroaakin, jos tunteet toisen kanssa kohtaa, mutta harvoilla on molemminpuolisia tunteita, jolloin monet on jonkun kivan kanssa vaan. Mutta ylempänä kirjoittamaani tekstiä et kyllä ymmärtänyt, joten mitäpä jos luet sen ajatuksella uudelleen.

        Voi olla että on väärä, kuten sanot, tai sitten vähiten väärä. Olen kyllä lukenut tekstisi ja sanon että tilanteesi on fifti-sixti. Biletät mitä biletät, se mitä tulevaisuus tuo on arvoitus. Se on moneen kertaan sanottu täällä. Olen sinua vanhempi, bilemoodi ei enää niin päällä ja saanut turpiini, ja antanutkin, ihan riittävästi. En tarkoita etteikö minulla ole naistani kohtaan tunteita, en vaan tunne niin kiihkolla kuin ennen. Johtuuko se sitten ihmisestä vai menneestä elämästä, sitä ei osaa sanoa. Itsekin olen sellainen jolla on taipumus kovaan menoon. Ei kumminkaan viina/biletys, vaan jotain elämään harrastuksiin liityvää adrenaliini huumaa. En yllytä sinua kumpaankaan ratkaisuun, se riippuu niin tilanteestasi. Älä jää kumminkaan tuleen makaamaan vaan valitse rohkeasti ja pysy päätöksessäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla että on väärä, kuten sanot, tai sitten vähiten väärä. Olen kyllä lukenut tekstisi ja sanon että tilanteesi on fifti-sixti. Biletät mitä biletät, se mitä tulevaisuus tuo on arvoitus. Se on moneen kertaan sanottu täällä. Olen sinua vanhempi, bilemoodi ei enää niin päällä ja saanut turpiini, ja antanutkin, ihan riittävästi. En tarkoita etteikö minulla ole naistani kohtaan tunteita, en vaan tunne niin kiihkolla kuin ennen. Johtuuko se sitten ihmisestä vai menneestä elämästä, sitä ei osaa sanoa. Itsekin olen sellainen jolla on taipumus kovaan menoon. Ei kumminkaan viina/biletys, vaan jotain elämään harrastuksiin liityvää adrenaliini huumaa. En yllytä sinua kumpaankaan ratkaisuun, se riippuu niin tilanteestasi. Älä jää kumminkaan tuleen makaamaan vaan valitse rohkeasti ja pysy päätöksessäsi.

        Olet lujenut tekstini. Viiraako vähän? Mä kirjotin nuo kaks ylempää, jossa ihan selvästi kerroin, että en oo bilettäjä enkä oo ikinä ollutkaan, mutta väliin tykkään juhlia. Samoin en jutellut mistään hinoista ym. Mun mielestä elämästä saa jännän ja mielenkiintosen ja vaihtelevankin muullakin tavoin kuin vaihtuvilla panoilla. Alottajan tuntemuksien syy voi olla myös väärä mies niinkuin joku tuolla alempana toteaa. Oikean miehen kanssa perhe-elämäkin voi tuntua houkuttavalta kuin moni muukin asia


    • Anonyymi

      Onhan siinä lapsettomuudessa niitä hyviäkin puolia. Saa nukkua rauhassa milloin haluaa. Ottaa olutta milloin haluaa. Harrastaa, matkustaa, jotkin asiat on vain helpompia lapsettomana. Lapsista on iloa, mutta myös huolta.

      Eihän sekään ole kiveen kirjoittettua, että vaikka kuinka olet hyvä vanhempi ja teet kaiken niin sanotusti oikein, lapsesta voi silti kasvaa kriminaali, narkki tai mitä tahansa.

    • Anonyymi

      Olettaen tämän olevan aito avautuminen ristiriidoistaan huolimatta, niin:

      jos vain iloa ja jännitystä, jota kaipaat, tulee huomion saamisesta, niin mitä mahdollisen eron jälkeisessä elämässä tapahtuu?

      On myös mahdollista, että ruoho onkin vihreämpää aidan takana ja saatkin jossain vaiheessa suhteen, jossa palikat ovatkin kasassa, vaikka lapsille. Tai sitten vain olet niitä ilman ja kaivat sisällön elämääsi muuten.

      Näkisin sun hyötyvän jostain terapiaistunnosta aivan yksin.

      Olet siis levotonsielu, joka ei tiedä mitä elämänlahjallasi tekisit. No, moniko sitä tietää. Väki vaan ajautuu kaavan mukaan.

      Tietenkin jänskän ja muun ujuttaminen toisen vastuulle alkaa olemaan turhan paljon pyydetty. Jospa sulle sopisi näyttelijänammatti. Hae teatterikouluun ja/tai harrastelijapiireihin.

      Miehen pitäminen varalla ei myöskään ole kovin mukavasti tehty häntä kohtaan.

      Pystytkö katsomaan silmiin ja sanoa rakastavasi häntä?

      Lähes kaikissa suhteissa ei säily rakastumisen tunne vuosien yhdessä asumisen jälkeen ja tätä uutta ja ihmeellistä moni viimeistään parin vuoden välein kaveria vaihtavat hakevat. Lienee kuitenkin kuluttavaa olla aina uudelleen rakastunut.

      Jonkun mukaan voit rakastaa monia henkilöitä, mutta rakastunut voit olla vain yhteen kerrallaan.

      Pohdinnan paikka mikä olisikaan sopiva sisältö elämässä..

      Nimim. suhteen päättymisen jälkeen viimeinenkin pala loksahti paikalleen ja olin rakastunut.

      Onnea mukaan ja hyviä mentoreita

      • Anonyymi

        Kiitokset tästäkin hyvästä kirjoituksesta. Osuit moneen hyvään kohtaan.
        En oikeastaan kaipaakaan elämääni rakastumista, enkä haaveile uudesta suhteesta. Jos suhteen haluan, minun kannattaa jäädä tähän. Kaipaan vapautta, täysin omaa elämää, jossa voin päättää kaikesta tekemisistäni itse. Se koskee myös arkisia asioita, opiskelua, ammattivalintoja jne. Nykyisen mieheni kanssa on jatkuvasti pieni henkien taisto. Hän yrittää alistaa minut toiveisiinsa, vaikka en taivu. Se on kuitenkin raastavaa, koska olen ikäänkuin monesti varpaillani. Ehkä henkistä väkivaltaa? En tiedä, enkä tunnista. Se voisi olla. Miehelläni on nimittäin hyvin erikoinen isä ja hän alkaa muistuttaa päivä päivältä enemmän isäänsä. Jotain ahdistavaa tässä on aina ollut, mutten vieläkään tiedä, mitä tai mikä se on. Mikään alistuja en ole. Mitä se voi olla kun kaikki on hyvin? Rakkauden puutetta? Voi olla. Kuka tietää, mistä tunnistaa rakkauden, kertokoon sen, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitokset tästäkin hyvästä kirjoituksesta. Osuit moneen hyvään kohtaan.
        En oikeastaan kaipaakaan elämääni rakastumista, enkä haaveile uudesta suhteesta. Jos suhteen haluan, minun kannattaa jäädä tähän. Kaipaan vapautta, täysin omaa elämää, jossa voin päättää kaikesta tekemisistäni itse. Se koskee myös arkisia asioita, opiskelua, ammattivalintoja jne. Nykyisen mieheni kanssa on jatkuvasti pieni henkien taisto. Hän yrittää alistaa minut toiveisiinsa, vaikka en taivu. Se on kuitenkin raastavaa, koska olen ikäänkuin monesti varpaillani. Ehkä henkistä väkivaltaa? En tiedä, enkä tunnista. Se voisi olla. Miehelläni on nimittäin hyvin erikoinen isä ja hän alkaa muistuttaa päivä päivältä enemmän isäänsä. Jotain ahdistavaa tässä on aina ollut, mutten vieläkään tiedä, mitä tai mikä se on. Mikään alistuja en ole. Mitä se voi olla kun kaikki on hyvin? Rakkauden puutetta? Voi olla. Kuka tietää, mistä tunnistaa rakkauden, kertokoon sen, kiitos.

        Niin..

        Palasin tänne ja aloin taas pohtimaan, kuinka nopeasti viimeiset 30-40 vuotta ovatkaan menneet. Ja ilman suunnitelmaa. Tekisinkö jotain toisin? Jos tekisin, en olisi se sama hölmö nuorukainen ilman hyviä esimerkkejä tai rakentavaa kasvatusta. Miten siis voisin tehdä toisin samoista lähtökohdista? Jos olisinkin kääntynyt kerran vasemmalle, niin olisinko nyt eri ihminen?

        Ok, mutta piti kommentoida sun tilannetta ja teidän 10 vuoden taivalta yhdessä.

        Otan tähän nyt lyhyen kommentin omasta päättyneestä suhteestani, joka oli aikuisikäni mahdollisesti merkittävin.

        Luotin naiseen aivan täysillä, koskaan en edes halunnut koskea tai muuta kenenkään toisen kanssa, vaikka minullakin on silmät ja järki päässäni varsinkin naiskauneudelle ja viehättävyydelle ja kivalle luonteelle. Olin täysin luonnonlapsi ja sanoin kaiken mitä ajattelin - siis kaiken. Eikä niistä syntynyt mitään vaivaannuttavaa, koska kumpikin vain halusimme olla lähekkäin ja kosketuksissa. Olimme siis kumpikin lapsellisia ja eronneita kun tapasimme. Ei meillä ollut muita suunnitelmia, kuin mahdollisesti asua joskus yhdessä. Se ei sitten toteutunut. Tähän liittyy seikkoja, joita ei nyt käsitellä.

        Ehkä tämä taustoitus liitty siihen, kun koet olevasi varpaillasi.

        Onko teillä joku maalitaulu, johon yhdessä tähtäätte.

        Mahdollisesti olette luovineet suhteenne hienosti läpi todennäköisten turhaumien jne.,
        vaikka pientä jännitettä onkin ollut ilmassa. Ettei teidän liima ole valtataistelu? Koet kuitenkin tilanteen ahdistavaksi, vaikka kaikki onkin hyvin?

        Onhan mahdollista, ettei miehesi luota enää sinuun, kun haluaa alistaa toiveisiinsa.
        Tai hän alkaa olla turhautunut, kun suhteessanne ei välttämättä ole kohdetta minne mennä, kuten hänelle ehkä ne lapset.

        Kyllähän kumppanit vaistoavat toisen sanomattomat tunteet.

        Kun sanot, että kaikki on hyvin, niin mitä lopulta tarkoitat?

        Vaikka kuulemmekin vain toista osapuolta, niin vaikuttaa, ettei kaikki ole sittenkään hyvin. Tietty ymmärrämme ongelmattomien suhteiden voivan olla muiden silmissä hyvinkin ongelmaisia. Ongelmista kuitenkin voi hyvinkin selvitä.

        Ihmisen ja suhteen kasvutarina...

        Tuolla kommentillani suhteestani halusin kuvata, kuinka helpottavaa on olla yhdessä, mutta ilman paineita jostain mitä pitäisi olla. Olet vapaa kun luottamus ja rakkaus kantaa. Tietty meiltä puuttui ne yhdessä asumisen ja uusperheen ongelmat.

        Rakkauden tunnistaminen? En ehkä ole oikea henkilö vastaamaan.. Olin lapsena yksin.

        Mutta kyllähän rakastumisen tietää. Ajattelet ja haluat olla lähellä jne.
        Rakastuneena olet epäitsekkäänitsekäs. Haluat tilanteisiin, joissa saat kumppanista haluamasi irti. Kaikki ontelot käyttöön ja vartalon kaaret käsiisi kaikenaikaa.

        Rakkaus on kuulemma tahto. Tahto asettaa toinen etusialle. Ja jos kumpikin tahtoo näin, siitähän seuraa hyviä hetkiä. Rakkaus on välittämistä, ja niiden "huonojen" puolien unohtamista/sivuuttamista, kunnioittamista, arvostusta, huomioimista, ihailua, riitojen rakentavaa hoitamista jne. kaikkea romanttista ja järkevää samaan aikaan. Suhde on sitä mitä siihen kaadat. Voit helläsi puhaltaa hiillokseen tai sitten kusta siihen. Tässä on varmaan hyvä, jos kumppaneiden temperamentti on suht samalla tasolla.

        Joskus joku terapeutti totesi ihmisille, jotka olivat kahden vaiheilla, että valitse se jonka kanssa puhut.

        Ja puhetta teidänkin pitää nyt saada. Ystävällistä, aitoa ja rohkeaa puhetta omista ja toisen toiveista ja elämän tavoitteista. Se keskustelu, joka teidät yhdistää tai erottaa.

        Saman katon alla suhteessa on ehkä arveluttavaa päättää kaikesta vain itse.

        Nolona luen omaa tekstiäni, mutta minkäs voit.

        Se sama jolla pala loksahti paikalleen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      406
      1623
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1220
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      844
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      189
      759
    Aihe