Kertokaas minulle, mitkä traktorit ovat pienuruokaisia?
Pieniruokaisia traktoreita?
Anonyymi
20421
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
Vastaukset 20
Vanhimmat
Noo, Zetka 24 käydä plätköttelöö tankillisella aika kauan. Kun se oli huono lähtöhön käyntihin, niin isännät tapasivat muinoin kevättöiden aikaan jättää ne yöksikin käymään.
Ainakin vuosisadan alun Caset kulkevat vähällä energialla. Ja kaikkien kulutus putoaan kun ajelee 300-500 kierrosta alle maksimin. Ei siinä aikaa paljon kulu hukkaan.
Riippuu minkä kokoisesta traktorista on kysymys. Jos on kyse pienestä traktorista niin MF 35-135 on todella pieniruokaisia.
Meinaan vähä isompia.. Neliveto tai isoja takavetosia
Kehuivat aikoinaa Valmetin 803 mallia talousturboksi...mutta ei kokemuksia kuitenkaan.
Minkään mallin Valmet ei ole ollut vähäruokainen. Kun minulla oli aikoinaan yhtä aikaa Valmet 702 ja MF 590 niin Massikka kulutti reilusti vähemmän esim. kyntötyössä 3 siipisellä auralla kynnettäessä.
Toki tuon uskon...ihan helposti vielä...Ford oli vielä janoisempi. Nuoremmista Massikoista 4255 on melko vähä ruokanen...Garrett hukkaportti ahtimen ansiosta ja voimaakin tuntui olevan. Myös ajossa vähäinen ruokahalu jatkui...enemmän perinteiseen voimansiirto linjaan nojautuen, johon ei hukkautunut liikoja voimia.
Taavetit
Aikoinaan oli 990 Taavetti, oli todella pieniruokainen.
Menikö Raavitti pierulla, vai?
Pierua en kokeillut polttoaineena,mutta" Davy Crocketilla " ajeli pitkän äestyspäivän
(tankki n. 60 litraa) ilman välitankkausta. Seuraaja Ford 4000 (suunnilleen samantehoinen ja
tankkikin samankokoinen) oli huomattavasti janoisempi. Puolempäivän aikoihin oli syytä tehdä välitankkaus, kun kävin itsekin syömässä.
Nelivedot vie jo polttoainetta aikalailla, vaikka olisi tyhjäkäynnilläkin.
Ja se vetävä etuakselikin ottaa jo sen oman osansa kulutuksesta verrattuna takapotkuun.
Kuka ostaa traktorin maantiellä ajeluun? Se vaan, jos sitä vetävää etuakselia ei ole, eteneminen loppuu äkisti vaikeissa olosuhteissa, varsinkin peräkärryn kanssa.
Tietenkin helpoissa oloissa takaveto pesee nelivedon, kulutuksen suhteen, vaikka olisi vapaanavat, mutta ei sellaisia leluja tarvita työkoneessa. Vetävät etuset maksaa sitten väkivelkansa liukkaalla.
Kaikki traktorit kuluttaa vähän pienellä kuormituksella / h.
Kulutuksen erot on mitättömät joilla ei merkitystä.
Tosi on! Työkoneen kulutus mitataan grammoina polttoainetta Kilowattituntia kohti.
Polttoainelitran tilavuus muuttuu lämpötilan mukaan, joten siitä ei vertailumitaksi.
Moderneimpien moottoreiden ominaiskulutusten erot ovat minimaalisen pieniä.
Volvo on ainut mitä löytyy markkinoilta!
Valtra N123 runko-ohjaus ja automaatti, syö kuin hevonen, siis todella paljon ja helpoissa olosuhteissa, ihan järjettömästi syö.
Syöö se hevoonenki, eikä se tyhyjästä piereskele.