Ylläpito: tämä on siis sääntöjen mukainen?

Anonyymi

Tampere-palstalla on tämä viesti. Se on raportoitu, mutta ylläpito ei näe syytä poistaa sitä. Voitteko kertoa, miten se näkemyksenne mukaan liittyy Tampereeseen?

-----

Politiikka
Viikon reagoiduin!
Viikon luetuin!

Perussuomalaisten kansanedustaja Riikka Purra tutustui Ruotsin tilastokeskuksen uusiin lukuihin. Hänen mukaansa väestönmuutos ruotsalaisesta yhteiskunnasta ”monikulttuuriseksi” yhteiskunnaksi etenee häkellyttävää vauhtia.

– Länsinaapurissa näyttää yhä todennäköisemmältä, että jo tällä hetkellä elävät ruotsalaiset jäävät vähemmistöksi omassa maassaan. Vuosi vuodelta ennusteet näyttävät muutokset yhä voimakkaampina, sanoo kansanedustaja Riikka Purra.

Ruotsin väkiluku kasvaa nopeasti ja sen aiheuttaa maahanmuutto ja ulkomaalaistaustaisten syntyvyys.

Purra kuvaa, kuinka vuonna 2002 Ruotsissa 73 prosenttia 15-44-vuotiaista oli syntynyt kahdelle ruotsalaiselle vanhemmalle. Vuonna 2018 tuo osuus oli enää 60 prosenttia.

– Tämä ikäluokka on ”hedelmällinen” ikäluokka, joten sen tarkasteleminen on oleellista. Kehitysmaataustaisten perhekoot ovat merkittävästi suurempia kuin ruotsalaisten, eurooppalaisten tai muiden länsimaalaisten.
Tulijoiden lähtömaa merkityksellinen

Purran mukaan siihen, kuinka paljon maahanmuutto muuttaa yhteiskuntaa, vaikuttaa merkittävällä tavalla tulijoiden lähtömaa.

– Mitä kauempaa kulttuurisesti ja maantieteellisesti ihmiset saapuvat, sitä todennäköisempää on, että he eivät integroidu. Mitä huonommin he integroituvat, sitä kalliimmaksi he tulevat julkiselle taloudelle ja sitä suurempia ongelmia yhteiskunnalle aiheutuu.

– Vaikka saksalainen tai japanilainen ei ole ruotsalainen, jokainen asiaa ymmärtävä tietää, että heidän vaikutuksensa yhteiskuntaan keskimäärin on tyystin toisenlainen kuin esimerkiksi afganistanilaisen, nigerialaisen tai somalialaisen.

Ruotsin suurimmaksi ulkomaalaisryhmäksi suomalaisten ohi ovat muutama vuosi sitten nousseet syyrialaiset. Muita kovia nousijoita ovat somalialaiset, turkkilaiset, afganistanilaiset ja eritrealaiset.
Maahanmuutto aiheuttaa väestönmuutoksen

Purra kertoo seuranneensa aktiivisesti maahanmuuttokeskustelua jo parinkymmenen vuoden ajan. Hänen mukaansa maahanmuutolle on vuosien varrella keksitty mitä moninaisempia selityksiä.

– On esitetty kulttuurin parantamista, geenipoolin rikastamista, työvoimapulan paikkaamista, solidaarisuutta, humanitaarisuutta, harmauden värittämistä, vaikka mitä.

– Erityisesti Ruotsi alkaa olla tilanteessa, jossa mitään selityksiä ei ole enää syytä keksiä, sillä tilannetta ei voi enää kääntää. Väestönmuutosta ei voi enää pysäyttää tai välttämättä edes hillitä, Purra pelkää.

– Nyt maahanmuutto ihan oikeasti alkaakin olla kuin luonnonvoima.

34

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täysin asiallinen.

      Missä kohden siinä on mielestäsi sääntöjen vastaisuutta ja minkä säännön?

      • Anonyymi

        Rikkoo ainakin kahta eri sääntöä. Kannattaa sinunkin lukea säännöt, niin opit jotain uutta.

        Asiallinen... :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikkoo ainakin kahta eri sääntöä. Kannattaa sinunkin lukea säännöt, niin opit jotain uutta.

        Asiallinen... :D

        "Missä kohden siinä on mielestäsi sääntöjen vastaisuutta ja minkä säännön?"

        Jos et kykene sanoistasi vastaamaan, olet itse rikkonut sääntöjä. Kannattaa sinunkin lukea säännöt, niin opit jotain uutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Missä kohden siinä on mielestäsi sääntöjen vastaisuutta ja minkä säännön?"

        Jos et kykene sanoistasi vastaamaan, olet itse rikkonut sääntöjä. Kannattaa sinunkin lukea säännöt, niin opit jotain uutta.

        Lue säännöt, tollo. Asia on hyvin selkeä.


    • Anonyymi

      Aloittaja ymmärtänyt asian väärin. Vain sääntöjen vastaiset poistetaan. Kantaa siihen, onko sääntöjen mukainen, ei huomioida.

    • Moi! Jos löydät viestin, joka mielestäsi pitäisi poistaa, voit tehdä siitä ilmoituksen viestin yhteydestä löytyvällä Ilmoita-painikkeella (aloitusviestissä lipun kuvasta, kommentista kolmen pisteen takaa avautuvasta valikosta). Ilmoitukset käsitellään saapumisjärjestyksessä ja tämä työ tehdään käsin, jonka vuoksi toisinaan ilmoituksen käsittely voi viivästyä.

      Terkuin,
      Emma,
      Suomi24-tiimi

      • Anonyymi

        Vain valheet tarvitsevat sensuuria. Totuus ei sitä kaipaa


      • Anonyymi

        Omituinen näkemys. Kansanmurhan suunnittelu on yhtä paha juttu kuin n-alkuinen rotusana.


      • Anonyymi

        Moi! Ilmoitus on tehty, mutta ketään ei kiinnosta. Sinäkään, Emma, et osannut selittää, millä tavoin tuo viesti on sääntöjen mukainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi! Ilmoitus on tehty, mutta ketään ei kiinnosta. Sinäkään, Emma, et osannut selittää, millä tavoin tuo viesti on sääntöjen mukainen.

        Sitä ei tarvii selittää. Sinun olisi esitettävä, minkä säännön vastainen se on, mutta siihen et pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omituinen näkemys. Kansanmurhan suunnittelu on yhtä paha juttu kuin n-alkuinen rotusana.

        Nee!keri sanaa on käytetty vuosisatoja mustaihoisista kunnes joku älypää keksi sen olevan rasismia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nee!keri sanaa on käytetty vuosisatoja mustaihoisista kunnes joku älypää keksi sen olevan rasismia

        Vaan se viesti poistetaan varmemmin kuin toiseen kohdistuva murhauhkaus.
        Suomi24:n tärkeysjärjestys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä ei tarvii selittää. Sinun olisi esitettävä, minkä säännön vastainen se on, mutta siihen et pysty.

        Ilmoituksessa kerrottiin molemmat tavat, joilla viesti on sääntöjen vastainen.

        Viestiä ei poisteta, koska ylläpito on täysin kyvytön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoituksessa kerrottiin molemmat tavat, joilla viesti on sääntöjen vastainen.

        Viestiä ei poisteta, koska ylläpito on täysin kyvytön.

        Aloittaja väittää sääntöjen mukaisuudesta, ei vastaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja väittää sääntöjen mukaisuudesta, ei vastaisuudesta.

        Minun mielestäni kysytään eikä väitetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni kysytään eikä väitetä.

        Hei, mitä välii? Ihan sama!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni kysytään eikä väitetä.

        "Se on raportoitu, mutta ylläpito ei näe syytä poistaa sitä."
        Kyllä tuo sisältää selvän väitteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se on raportoitu, mutta ylläpito ei näe syytä poistaa sitä."
        Kyllä tuo sisältää selvän väitteen.

        Tuohan on faktan toteaminen, eikä mikään väite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on faktan toteaminen, eikä mikään väite.

        Raportointi on todentamaton väite. Se taas, ettei yp näe syytä poistaa sitä, on arveluväite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raportointi on todentamaton väite. Se taas, ettei yp näe syytä poistaa sitä, on arveluväite.

        Olen raportoinut sen ihan itse. Jos et usko niin älä usko, raportoitu on siitä huolimatta. Viestiä ei ole poistettu, eikä Emma tai kukaan muu ylläpidosta ole osannut selittää, millä tavoin viesti noudattaa sääntöjä. Eikä mikään ihme, koska se ei niitä noudata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen raportoinut sen ihan itse. Jos et usko niin älä usko, raportoitu on siitä huolimatta. Viestiä ei ole poistettu, eikä Emma tai kukaan muu ylläpidosta ole osannut selittää, millä tavoin viesti noudattaa sääntöjä. Eikä mikään ihme, koska se ei niitä noudata.

        kuule kun sitä sääntöjen noudattamista eli sääntöjen mukaisuutta ei tarvitse mitenkään selitellä. Se kun on viestin perusoletus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi! Ilmoitus on tehty, mutta ketään ei kiinnosta. Sinäkään, Emma, et osannut selittää, millä tavoin tuo viesti on sääntöjen mukainen.

        Taidettiin siinä joidenkin kansallisuuksien sopeutumiskykyä vähätellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nee!keri sanaa on käytetty vuosisatoja mustaihoisista kunnes joku älypää keksi sen olevan rasismia

        Eli ,miksi sinä haluat sitä nimitystä käyttää,mikä on motiivisi,jos tiedät loukkaavasi.Opettele sanojen merkitys,kuuluu suomalaiseen sivistykseen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ,miksi sinä haluat sitä nimitystä käyttää,mikä on motiivisi,jos tiedät loukkaavasi.Opettele sanojen merkitys,kuuluu suomalaiseen sivistykseen .

        Koska se on erinomaisen kuvaava sana.


    • O Tampere o moro.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aloitus sääntöjen vastainen. Kopio toiselta foorumilta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuosta asiasta et ole maininnut sanallakaan.
        Nyt heität ihan uutta ja samalla mennyttä asiaa kehiin, mitä kukaan ei voi tarkistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta asiasta et ole maininnut sanallakaan.
        Nyt heität ihan uutta ja samalla mennyttä asiaa kehiin, mitä kukaan ei voi tarkistaa.

        Ylläpito poistaa koko ketjuja jos ne eivätole valtaeliitin mieleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito poistaa koko ketjuja jos ne eivätole valtaeliitin mieleen

        Onko tuo sääntöjen mukainen vastaus ja jos on niin minkä säännön?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ylläpito näkee tuossa viittauksen julkaisuun Vappunee!keri. Eihän sitä voi suvaita.


    • Anonyymi

      Purra kirjoittaa asiaa.
      Ruotsi tulee olemaan PULASSA tai on jo...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe