Miksi teismi ei ole vaihtoehto

Anonyymi

Tarvittaisiin syy uskoa jumaliin tai Jumalaan. Sellaiseen minkä olemassaolo on epätodennäköistä ei oikein voi luottaa.

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puolihullut voivat tehdä joitain suunnattuja töitä.

    • Anonyymi

      > Tarvittaisiin syy uskoa jumaliin tai Jumalaan. Sellaiseen minkä olemassaolo on epätodennäköistä ei oikein voi luottaa.

      Miten päädyit siihen, että Jumalan olemassaolo on epätodennäköistä?

      Mielestäni on epätodennäköistä, että mitään olisi, jos Jumalaa ei ole. Ja kun kerran kaikki luotu on olemassa, on myös erittäin todennäköistä, että luoja on olemassa.

      Mutta, jos et usko Raamatun Jumalaan, sinulla on joku muu Jumalan asemassa, esim. "evoluutio" (=os. Äiti Maa jumala).

      • Anonyymi

        "Miten päädyit siihen, että Jumalan olemassaolo on epätodennäköistä?"

        En minä mikään super-innokas ateisti ole. Tämä on vain se millainen tämä maailma sattuu olemaan.

        1. Mikään ei viittaa Jumalan tai jumalien olemassaoloon.
        2. Olen lukenut Raamatun ja muita pyhinä pidettyjä kirjoja. Joskus ne olivat inspiroivia, mutta myöhemmin tajusin että ne eivät olekaan niin vertauskuvallisia vaan niitä on noudatettu hyvin kirjaimellisesti. Mikään kaikkitietävä olento ei näitä olisi oppaaksi jaellut.
        3. Olen uskonut ja omistanut elämäni uskolle, kunnes tajusin että se on tyhjän päällä. Silloin olin tietysti menettänyt lähes kaiken. Sotkin ihmisten elämää yrittämällä käännyttää heitä sen sijaan, että olisin ollut vain oma itseni.
        4. Uskovien tuomitseva käytös, valitettavasti. Epäloogisuudet, oletukset miksi en usko ja mitä muka uskon sen sijaan ja uhkaukset. Ne vakuuttavat, ettei mitään aitoa ymmärrystä ole uskon taustalla vaan halu uskoa ja olettaa.

        Hyviäkin uskovia tietysti on, ovat valitettavan harvassa sellaiset jotka ovat oikealla asialla.

        "Mielestäni on epätodennäköistä, että mitään olisi, jos Jumalaa ei ole. Ja kun kerran kaikki luotu on olemassa, on myös erittäin todennäköistä, että luoja on olemassa."

        Teet tässä oletuksen, että jotain olisi luotu. Mikään ei viittaa siihen, että maailmankaikkeus olisi luomakunta.

        "Mutta, jos et usko Raamatun Jumalaan, sinulla on joku muu Jumalan asemassa, esim. "evoluutio" (=os. Äiti Maa jumala)."

        Tällaiset väitteet ovat yhtä tyhjän kanssa, eivätkä vakuuta ketään joka ei usko oikeasti johonkin. Anti-tieteelliset kannanotot ja väitteet "pakanallisuudesta" satavat kaikki ateistien laariin.

        Muistan omalta uskon polultani tällaisen lentävän lauseen, että moni taistelee pahuuden puun oksia vastaan ja pudottaa sieltä siemeniä kasvamaan. Ovat kuin pölyttäjiä. Tekevät siis uusia viikunapuita ongelmaksi itselleen. Yksi näistä on tietysti rokotevastaisus, tiedevastaisuus yleensä... saat miettiä omalta kannaltasi onko se ollut sen arvoista, vaikka veikkaankin että sivuutat kaiken mitä sanoin tässä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten päädyit siihen, että Jumalan olemassaolo on epätodennäköistä?"

        En minä mikään super-innokas ateisti ole. Tämä on vain se millainen tämä maailma sattuu olemaan.

        1. Mikään ei viittaa Jumalan tai jumalien olemassaoloon.
        2. Olen lukenut Raamatun ja muita pyhinä pidettyjä kirjoja. Joskus ne olivat inspiroivia, mutta myöhemmin tajusin että ne eivät olekaan niin vertauskuvallisia vaan niitä on noudatettu hyvin kirjaimellisesti. Mikään kaikkitietävä olento ei näitä olisi oppaaksi jaellut.
        3. Olen uskonut ja omistanut elämäni uskolle, kunnes tajusin että se on tyhjän päällä. Silloin olin tietysti menettänyt lähes kaiken. Sotkin ihmisten elämää yrittämällä käännyttää heitä sen sijaan, että olisin ollut vain oma itseni.
        4. Uskovien tuomitseva käytös, valitettavasti. Epäloogisuudet, oletukset miksi en usko ja mitä muka uskon sen sijaan ja uhkaukset. Ne vakuuttavat, ettei mitään aitoa ymmärrystä ole uskon taustalla vaan halu uskoa ja olettaa.

        Hyviäkin uskovia tietysti on, ovat valitettavan harvassa sellaiset jotka ovat oikealla asialla.

        "Mielestäni on epätodennäköistä, että mitään olisi, jos Jumalaa ei ole. Ja kun kerran kaikki luotu on olemassa, on myös erittäin todennäköistä, että luoja on olemassa."

        Teet tässä oletuksen, että jotain olisi luotu. Mikään ei viittaa siihen, että maailmankaikkeus olisi luomakunta.

        "Mutta, jos et usko Raamatun Jumalaan, sinulla on joku muu Jumalan asemassa, esim. "evoluutio" (=os. Äiti Maa jumala)."

        Tällaiset väitteet ovat yhtä tyhjän kanssa, eivätkä vakuuta ketään joka ei usko oikeasti johonkin. Anti-tieteelliset kannanotot ja väitteet "pakanallisuudesta" satavat kaikki ateistien laariin.

        Muistan omalta uskon polultani tällaisen lentävän lauseen, että moni taistelee pahuuden puun oksia vastaan ja pudottaa sieltä siemeniä kasvamaan. Ovat kuin pölyttäjiä. Tekevät siis uusia viikunapuita ongelmaksi itselleen. Yksi näistä on tietysti rokotevastaisus, tiedevastaisuus yleensä... saat miettiä omalta kannaltasi onko se ollut sen arvoista, vaikka veikkaankin että sivuutat kaiken mitä sanoin tässä. :)

        > Teet tässä oletuksen, että jotain olisi luotu. Mikään ei viittaa siihen, että maailmankaikkeus olisi luomakunta.

        Olen erimieltä. Jos materialla olisi kyky sponttaanisti synnyttää elämää ja monimuotoisuutta, se pitäisi pystyä havaita tieteellisesti. Kun katsoo luontoa, asiat näyttää olevan päinvastoin, kaikki rapautuu ja heikkenee ja palaa tomuksi. Jumalattomuus on mielestäni järjetöntä siksi.

        > Mikään ei viittaa Jumalan tai jumalien olemassaoloon.

        Niin, jos sulkee silmät ja korvat, ei varmaan mitään näekkään. Mielestäni ei ole viisasta sulkea silmiä siltä tosiasialta, että luodut on olemassa ja on ilmoitus luojasta. Ymmärrän, jos et halua uskoa niiden olevan totta, mutta on epärehellistä sanoa, ettei mikään viittaa Jumalan olemassaoloon.

        > Uskovien tuomitseva käytös

        Niin, Jeesus sanoi "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
        Mat. 7:1-2

        Mutta, valitettavasti moni uskova on epätäydellinen.


      • Anonyymi

        ”Mielestäni on epätodennäköistä, että mitään olisi, jos Jumalaa ei ole. Ja kun kerran kaikki luotu on olemassa, on myös erittäin todennäköistä, että luoja on olemassa.”

        Puretaanpas tuo logiikka:
        Oletetaan, että A on luonut B:n. Koska B on olemassa, tästä seuraa, että myös A on todennäköisesti olemassa.

        Kokeillaan logiikkaasi käytännössä:
        Oletetaan, että Spagettihirviö on luonut Spagetin. Spagettia on olemassa, joten tästä seuraa, että myös Spagettihirviö on todennäköisesti olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miten päädyit siihen, että Jumalan olemassaolo on epätodennäköistä?"

        En minä mikään super-innokas ateisti ole. Tämä on vain se millainen tämä maailma sattuu olemaan.

        1. Mikään ei viittaa Jumalan tai jumalien olemassaoloon.
        2. Olen lukenut Raamatun ja muita pyhinä pidettyjä kirjoja. Joskus ne olivat inspiroivia, mutta myöhemmin tajusin että ne eivät olekaan niin vertauskuvallisia vaan niitä on noudatettu hyvin kirjaimellisesti. Mikään kaikkitietävä olento ei näitä olisi oppaaksi jaellut.
        3. Olen uskonut ja omistanut elämäni uskolle, kunnes tajusin että se on tyhjän päällä. Silloin olin tietysti menettänyt lähes kaiken. Sotkin ihmisten elämää yrittämällä käännyttää heitä sen sijaan, että olisin ollut vain oma itseni.
        4. Uskovien tuomitseva käytös, valitettavasti. Epäloogisuudet, oletukset miksi en usko ja mitä muka uskon sen sijaan ja uhkaukset. Ne vakuuttavat, ettei mitään aitoa ymmärrystä ole uskon taustalla vaan halu uskoa ja olettaa.

        Hyviäkin uskovia tietysti on, ovat valitettavan harvassa sellaiset jotka ovat oikealla asialla.

        "Mielestäni on epätodennäköistä, että mitään olisi, jos Jumalaa ei ole. Ja kun kerran kaikki luotu on olemassa, on myös erittäin todennäköistä, että luoja on olemassa."

        Teet tässä oletuksen, että jotain olisi luotu. Mikään ei viittaa siihen, että maailmankaikkeus olisi luomakunta.

        "Mutta, jos et usko Raamatun Jumalaan, sinulla on joku muu Jumalan asemassa, esim. "evoluutio" (=os. Äiti Maa jumala)."

        Tällaiset väitteet ovat yhtä tyhjän kanssa, eivätkä vakuuta ketään joka ei usko oikeasti johonkin. Anti-tieteelliset kannanotot ja väitteet "pakanallisuudesta" satavat kaikki ateistien laariin.

        Muistan omalta uskon polultani tällaisen lentävän lauseen, että moni taistelee pahuuden puun oksia vastaan ja pudottaa sieltä siemeniä kasvamaan. Ovat kuin pölyttäjiä. Tekevät siis uusia viikunapuita ongelmaksi itselleen. Yksi näistä on tietysti rokotevastaisus, tiedevastaisuus yleensä... saat miettiä omalta kannaltasi onko se ollut sen arvoista, vaikka veikkaankin että sivuutat kaiken mitä sanoin tässä. :)

        "1. Mikään ei viittaa Jumalan tai jumalien olemassaoloon."

        Minusta mikään ei viittaa siihen, että Jumalaa ei olisi.

        "2. Olen lukenut Raamatun ja muita pyhinä pidettyjä kirjoja. Joskus ne olivat inspiroivia, mutta myöhemmin tajusin että ne eivät olekaan niin vertauskuvallisia vaan niitä on noudatettu hyvin kirjaimellisesti. Mikään kaikkitietävä olento ei näitä olisi oppaaksi jaellut."

        Raamattua on niin viisaasti kirjoitettu Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksesta, että ihminen, joka ei halua uskoa Jumalaan, ei voi ymmärtää Raamattua, mutta se, joka haluaa uskoa Jumalaan, hänelle Raamattu on selkeä, ristiriidaton, Jumalan voima.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miten päädyit siihen, että Jumalan olemassaolo on epätodennäköistä?"

        En minä mikään super-innokas ateisti ole. Tämä on vain se millainen tämä maailma sattuu olemaan.

        1. Mikään ei viittaa Jumalan tai jumalien olemassaoloon.
        2. Olen lukenut Raamatun ja muita pyhinä pidettyjä kirjoja. Joskus ne olivat inspiroivia, mutta myöhemmin tajusin että ne eivät olekaan niin vertauskuvallisia vaan niitä on noudatettu hyvin kirjaimellisesti. Mikään kaikkitietävä olento ei näitä olisi oppaaksi jaellut.
        3. Olen uskonut ja omistanut elämäni uskolle, kunnes tajusin että se on tyhjän päällä. Silloin olin tietysti menettänyt lähes kaiken. Sotkin ihmisten elämää yrittämällä käännyttää heitä sen sijaan, että olisin ollut vain oma itseni.
        4. Uskovien tuomitseva käytös, valitettavasti. Epäloogisuudet, oletukset miksi en usko ja mitä muka uskon sen sijaan ja uhkaukset. Ne vakuuttavat, ettei mitään aitoa ymmärrystä ole uskon taustalla vaan halu uskoa ja olettaa.

        Hyviäkin uskovia tietysti on, ovat valitettavan harvassa sellaiset jotka ovat oikealla asialla.

        "Mielestäni on epätodennäköistä, että mitään olisi, jos Jumalaa ei ole. Ja kun kerran kaikki luotu on olemassa, on myös erittäin todennäköistä, että luoja on olemassa."

        Teet tässä oletuksen, että jotain olisi luotu. Mikään ei viittaa siihen, että maailmankaikkeus olisi luomakunta.

        "Mutta, jos et usko Raamatun Jumalaan, sinulla on joku muu Jumalan asemassa, esim. "evoluutio" (=os. Äiti Maa jumala)."

        Tällaiset väitteet ovat yhtä tyhjän kanssa, eivätkä vakuuta ketään joka ei usko oikeasti johonkin. Anti-tieteelliset kannanotot ja väitteet "pakanallisuudesta" satavat kaikki ateistien laariin.

        Muistan omalta uskon polultani tällaisen lentävän lauseen, että moni taistelee pahuuden puun oksia vastaan ja pudottaa sieltä siemeniä kasvamaan. Ovat kuin pölyttäjiä. Tekevät siis uusia viikunapuita ongelmaksi itselleen. Yksi näistä on tietysti rokotevastaisus, tiedevastaisuus yleensä... saat miettiä omalta kannaltasi onko se ollut sen arvoista, vaikka veikkaankin että sivuutat kaiken mitä sanoin tässä. :)

        "3. Olen uskonut ja omistanut elämäni uskolle, kunnes tajusin että se on tyhjän päällä. Silloin olin tietysti menettänyt lähes kaiken. Sotkin ihmisten elämää yrittämällä käännyttää heitä sen sijaan, että olisin ollut vain oma itseni."

        Usko Jumalaan ei ole koskaan tyhjän päällä, vaan se on nimenomaan elämistä kaikkivaltiaan Jumalan "käsivarsilla"

        "4. Uskovien tuomitseva käytös, valitettavasti. Epäloogisuudet, oletukset miksi en usko ja mitä muka uskon sen sijaan ja uhkaukset. Ne vakuuttavat, ettei mitään aitoa ymmärrystä ole uskon taustalla vaan halu uskoa ja olettaa."

        Uskovien käytös ei mitenkään kumoa Jumalan olemassaoloa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miten päädyit siihen, että Jumalan olemassaolo on epätodennäköistä?"

        En minä mikään super-innokas ateisti ole. Tämä on vain se millainen tämä maailma sattuu olemaan.

        1. Mikään ei viittaa Jumalan tai jumalien olemassaoloon.
        2. Olen lukenut Raamatun ja muita pyhinä pidettyjä kirjoja. Joskus ne olivat inspiroivia, mutta myöhemmin tajusin että ne eivät olekaan niin vertauskuvallisia vaan niitä on noudatettu hyvin kirjaimellisesti. Mikään kaikkitietävä olento ei näitä olisi oppaaksi jaellut.
        3. Olen uskonut ja omistanut elämäni uskolle, kunnes tajusin että se on tyhjän päällä. Silloin olin tietysti menettänyt lähes kaiken. Sotkin ihmisten elämää yrittämällä käännyttää heitä sen sijaan, että olisin ollut vain oma itseni.
        4. Uskovien tuomitseva käytös, valitettavasti. Epäloogisuudet, oletukset miksi en usko ja mitä muka uskon sen sijaan ja uhkaukset. Ne vakuuttavat, ettei mitään aitoa ymmärrystä ole uskon taustalla vaan halu uskoa ja olettaa.

        Hyviäkin uskovia tietysti on, ovat valitettavan harvassa sellaiset jotka ovat oikealla asialla.

        "Mielestäni on epätodennäköistä, että mitään olisi, jos Jumalaa ei ole. Ja kun kerran kaikki luotu on olemassa, on myös erittäin todennäköistä, että luoja on olemassa."

        Teet tässä oletuksen, että jotain olisi luotu. Mikään ei viittaa siihen, että maailmankaikkeus olisi luomakunta.

        "Mutta, jos et usko Raamatun Jumalaan, sinulla on joku muu Jumalan asemassa, esim. "evoluutio" (=os. Äiti Maa jumala)."

        Tällaiset väitteet ovat yhtä tyhjän kanssa, eivätkä vakuuta ketään joka ei usko oikeasti johonkin. Anti-tieteelliset kannanotot ja väitteet "pakanallisuudesta" satavat kaikki ateistien laariin.

        Muistan omalta uskon polultani tällaisen lentävän lauseen, että moni taistelee pahuuden puun oksia vastaan ja pudottaa sieltä siemeniä kasvamaan. Ovat kuin pölyttäjiä. Tekevät siis uusia viikunapuita ongelmaksi itselleen. Yksi näistä on tietysti rokotevastaisus, tiedevastaisuus yleensä... saat miettiä omalta kannaltasi onko se ollut sen arvoista, vaikka veikkaankin että sivuutat kaiken mitä sanoin tässä. :)

        "Teet tässä oletuksen, että jotain olisi luotu. Mikään ei viittaa siihen, että maailmankaikkeus olisi luomakunta."

        Se, että kaikki on suunniteltu, todistaa, että niillä on myös Suunnittelija eli Jumala.
        Aivan samoin, kun jos näet leivän, tiedät varmasti, että leipuri on olemassa. Et usko, että leipä on itsestään leiponut itsensä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Mielestäni on epätodennäköistä, että mitään olisi, jos Jumalaa ei ole. Ja kun kerran kaikki luotu on olemassa, on myös erittäin todennäköistä, että luoja on olemassa.”

        Puretaanpas tuo logiikka:
        Oletetaan, että A on luonut B:n. Koska B on olemassa, tästä seuraa, että myös A on todennäköisesti olemassa.

        Kokeillaan logiikkaasi käytännössä:
        Oletetaan, että Spagettihirviö on luonut Spagetin. Spagettia on olemassa, joten tästä seuraa, että myös Spagettihirviö on todennäköisesti olemassa.

        "Kokeillaan logiikkaasi käytännössä:
        Oletetaan, että Spagettihirviö on luonut Spagetin. Spagettia on olemassa, joten tästä seuraa, että myös Spagettihirviö on todennäköisesti olemassa."

        Väärä rinnastus. Spagetin olemassaolo todistaa, että spagetin tekijä on olemassa. Samoin maailmankaikkeuden olemassaolo todistaa, että maailmankaikkeuden luoja, Jumala, on olemassa.

        Toiseksi, kysymys ei ole siitä, onko spagettihirviö olemassa vai ei, vaan kysymys on siitä, onko Jumala olemassa vai ei.


    • "Tarvittaisiin syy uskoa jumaliin tai Jumalaan. Sellaiseen minkä olemassaolo on epätodennäköistä ei oikein voi luottaa."

      Jokaisella ihmisellä on jumala ja uskonto - jos ei oikea niin väärä.

      • Jos en näkisi kaikkialla todisteita Jumalasta olisin sokea!


      • Mark5 kirjoitti:

        Jos en näkisi kaikkialla todisteita Jumalasta olisin sokea!

        "Jokaisella ihmisellä on jumala ja uskonto - jos ei oikea niin väärä."

        Ateistit ovat esimerkkejä ihmisistä joilla ei ole kumpaakaan. Sekoitat tässä ilmeisesti jotain?

        "Jos en näkisi kaikkialla todisteita Jumalasta olisin sokea!"

        Tai ulkopuolisen näkökulmasta vaikuttaa enemmän että tulkitset kaiken tukemaan uskomuksiasi


      • Anonyymi
        Mark5 kirjoitti:

        Jos en näkisi kaikkialla todisteita Jumalasta olisin sokea!

        Sinulla on siis todiste siitä, että kaiken on luonut joku ihmisen keksimistä jumalista. Outoa, ettei sitä jumalaa kuitenkaan missään ole.


      • Anonyymi

        Mark5 on paras mainosmies ateismille.


      • Oudoksuva kirjoitti:

        "Jokaisella ihmisellä on jumala ja uskonto - jos ei oikea niin väärä."

        Ateistit ovat esimerkkejä ihmisistä joilla ei ole kumpaakaan. Sekoitat tässä ilmeisesti jotain?

        "Jos en näkisi kaikkialla todisteita Jumalasta olisin sokea!"

        Tai ulkopuolisen näkökulmasta vaikuttaa enemmän että tulkitset kaiken tukemaan uskomuksiasi

        "Ateistit ovat esimerkkejä ihmisistä joilla ei ole kumpaakaan. Sekoitat tässä ilmeisesti jotain?"

        Jos ihminen sanoo, ettei hän usko mihinkään jumalaan, niin silloin kysymyksessä on henkilö, jolla on väärä jumala.


      • Oudoksuva kirjoitti:

        "Jokaisella ihmisellä on jumala ja uskonto - jos ei oikea niin väärä."

        Ateistit ovat esimerkkejä ihmisistä joilla ei ole kumpaakaan. Sekoitat tässä ilmeisesti jotain?

        "Jos en näkisi kaikkialla todisteita Jumalasta olisin sokea!"

        Tai ulkopuolisen näkökulmasta vaikuttaa enemmän että tulkitset kaiken tukemaan uskomuksiasi

        "Tai ulkopuolisen näkökulmasta vaikuttaa enemmän että tulkitset kaiken tukemaan uskomuksiasi"

        Minun ei tarvitse "tulkita", että Jumala on olemassa, koska tiedän, että Hän on olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on siis todiste siitä, että kaiken on luonut joku ihmisen keksimistä jumalista. Outoa, ettei sitä jumalaa kuitenkaan missään ole.

        "Sinulla on siis todiste siitä, että kaiken on luonut joku ihmisen keksimistä jumalista. Outoa, ettei sitä jumalaa kuitenkaan missään ole."

        En minä ole väittänyt, että ihmisten keksimä jumala olisi jotain luonut.
        Mutta ellei Jumala olisi luonut maailmaa, ei olisi ihmisen keksimiä epäjumalia.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Ateistit ovat esimerkkejä ihmisistä joilla ei ole kumpaakaan. Sekoitat tässä ilmeisesti jotain?"

        Jos ihminen sanoo, ettei hän usko mihinkään jumalaan, niin silloin kysymyksessä on henkilö, jolla on väärä jumala.

        "Jos ihminen sanoo, ettei hän usko mihinkään jumalaan, niin silloin kysymyksessä on henkilö, jolla on väärä jumala."

        Ei, vaan kyse todennäköisimmin on ihmisestä joka ei usko mihinkään jumaluuteen.

        Yrität tässä pakolla tehdä väitettä että ihminen tarvitsisi jumaluutta olemiseen vaikka näin ei nähtävästi ole mitään syytä olettaa.

        "Minun ei tarvitse "tulkita", että Jumala on olemassa, koska tiedän, että Hän on olemassa."

        Tuonet sitten varmaan todisteet joiden perusteella uskot näin ja tulet voittamaan varmasti seuraavan fysiikan Nobelin palkinnon ;)

        "En minä ole väittänyt, että ihmisten keksimä jumala olisi jotain luonut.
        Mutta ellei Jumala olisi luonut maailmaa, ei olisi ihmisen keksimiä epäjumalia."

        Perustat tässä käsityksesi todistamattomaan perusolettamukseen että olemassaolo tarvitsisi luojaa.
        Mikäli maailmaa ei ole luotu (ja tämän hetken tiedolla ei ole mitään syytä olettaa että olisi) ei tarvita selittäjäksi luojaa.


    • Anonyymi

      Jumala on kuin lapselle vanhemmat!
      Kuolema ei pääty raukenemiseen, vaan jatkuu iankaikkisesti.

      Kaksi ehkäpä tärkeintä syytä.

      • Anonyymi

        Siis elämä ei pääty raukenemiseen, eli kadotukseen, olemattomaksi.
        Se kauhistuttaa uskossa olevia.


      • Anonyymi

        Vanhemmat, jotka ovat aina poissa, mutta uhkaavat rangaistuksella jos ei heitä tottele. Rangaistus tosin tapahtuu vasta kuoleman jälkeen eikä tietoa onko siellä mitään...


    • Anonyymi

      Onhan teismi vaihtoehto, mutta vain huono sellainen. Se ei selitä mitään, lisää vain monimutkaisuutta. Tyhjästä tullut Jumala loi maailmankaikkeuden tyhjästä.

      • Anonyymi

        "Tyhjästä tullut Jumala loi maailmankaikkeuden tyhjästä."

        Kyllä. Se selittää kaiken :D
        Ihmisen keksimä satuhahmo kykenee mihin tahansa kuin Supermies.


      • Onko sitten todellakin helpompi uskoa, että tyhjästä syntyi itsestään koko käsittämättömän kokoinen maailmankaikkeus?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Onko sitten todellakin helpompi uskoa, että tyhjästä syntyi itsestään koko käsittämättömän kokoinen maailmankaikkeus?

        Helpompi kuin se, että tyhjästä tuli tekijä ja sitten tyhjästä maailmankaikkeus. Onneksi en usko kumpaankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompi kuin se, että tyhjästä tuli tekijä ja sitten tyhjästä maailmankaikkeus. Onneksi en usko kumpaankaan.

        Ajattelen, että maailmankaikkeus on osa suurempaa metamaailmankaikkeutta. Emme vain kykene ymmärtämään tätä suurempaa kokonaisuutta. Esim aika on tämän maailmankaikkeutemme ominaisuus. Pystyisimmekö ymmärtämään todellisuutta, jossa olisi erilainen aika kuin meillä, tai aikaa ei olisi?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Onko sitten todellakin helpompi uskoa, että tyhjästä syntyi itsestään koko käsittämättömän kokoinen maailmankaikkeus?

        ”Onko sitten todellakin helpompi uskoa, että tyhjästä syntyi itsestään koko käsittämättömän kokoinen maailmankaikkeus?”

        On, koska siinä on vähemmän oletuksia. Jos lisäät selitykseen olennon, niin selitys vain tuli monimutkaisemmaksi: Mistä tuo olento syntyi? Jos perustelet, että tuo onkin ikuinen olento, niin yksinkertaisempaa on pitää maailmankaikkeutta ikuisena.

        Järkevintä lienee kuitenkin myöntää rehellisesti, ettei meillä ole maailmankaikkeuden synnystä hajuakaan. Emme tiedä. Se joka muuta luulee on höpsö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tyhjästä tullut Jumala loi maailmankaikkeuden tyhjästä."

        Kyllä. Se selittää kaiken :D
        Ihmisen keksimä satuhahmo kykenee mihin tahansa kuin Supermies.

        "Ihmisen keksimä satuhahmo kykenee mihin tahansa kuin Supermies."

        Minua ei kiinnosta, onko joku satuhahmo olemassa vai ei.
        Oleellista on se, että Jumala on olemassa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helpompi kuin se, että tyhjästä tuli tekijä ja sitten tyhjästä maailmankaikkeus. Onneksi en usko kumpaankaan.

        "Helpompi kuin se, että tyhjästä tuli tekijä ja sitten tyhjästä maailmankaikkeus. Onneksi en usko kumpaankaan."

        Uskovat eivät uskokaan siihen, että Jumala tuli tyhjästä, vaan siihen, että Jumala on ollut aina olemassa.


    • Anonyymi

      Ei syy ole mikään velvollisuus, ei lainkaan.

      • Anonyymi

        Ei ole velvollisuutta luottaa reiki-parantajiinkaan.


    • Anonyymi

      Olen seurannut myös Luterilaisuus aluetta.
      Alapääkysymys on erittäin tärkeä aihe!
      Eli mihinkä pippelinsä työntää.
      Kiellettyä on sodomia, erityisesti mieheen.
      Naisiin kohdituvasta ei niin mitään.
      Bi-seksuaalisuuden torjunta, homoja syrjimällä on myös syy, miksi uskoa Jumalaan.

    • Anonyymi

      "Sellaiseen minkä olemassaolo on epätodennäköistä ei oikein voi luottaa."

      Jumalan olemassaolo on varma, sillä ilman Jumalaa meitäkään ei olisi.

      Joka on ikuinen ja totuus, on varmasti olemassa.

      • Anonyymi

        Kun vanhempasi ovat kuolleet, "luoja Jumalasi" ovat kuolleet.
        Se on ohi ja lopullisesti kun itse kuolet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vanhempasi ovat kuolleet, "luoja Jumalasi" ovat kuolleet.
        Se on ohi ja lopullisesti kun itse kuolet.

        "Kun vanhempasi ovat kuolleet, "luoja Jumalasi" ovat kuolleet.
        Se on ohi ja lopullisesti kun itse kuolet".

        ateistin mielestä asia voi olla niin, mutta ei Jeesukseen uskovan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oot varmaan tyytyväinen

      Kun sua ei kukaan enää yritä Naiselle
      Ikävä
      58
      3071
    2. Oletin törmäileväni sinuun yhtenään

      Emme ole osuneet kuitenkaan samalle kiertoradalle. Enää en oleta, enkä usko törmäykseen.
      Ikävä
      37
      2744
    3. Tunnustuksia -ketju

      En halua olla pelkkä kaverisi. Välttämättä en sitä koskaan tunnusta irl. En halua menettää sinua. Naiselta Muutkin saa
      Ikävä
      139
      2690
    4. Kiitos siitä eilisestä

      Viestistäsi se kertoi ja avasi paljon tunnelukkoja.
      Ikävä
      11
      1671
    5. Voitasko me sit nukkua eri sängyissä?

      Olen niin monta vuotta nukkunut yksin, että varmaan häiriintyisin jos joku on ihan vieressä yöllä.
      Ikävä
      164
      1616
    6. Kyllä sinä tuoksut hyvälle!

      Miten luulet meidän käyvän? Kyllä näen sinusta aivan kaiken ja epäilen sanomisiasi. Tiedän että tänään meillä olisi ollu
      Ikävä
      26
      1555
    7. Aiotko tai haluatko erota

      nykyisestä puolisostasi?
      Ikävä
      98
      1430
    8. Aamukahdeksalta

      Olet ensimmäinen ajatukseni. Tätä en voi sinulle kertoa. Toivon ja pelkään että osaat lukea rivien välit. Riveilläni usk
      Ikävä
      111
      1318
    9. Naiselleni

      Minä olen etsinyt sinua koko elämäni. Aina olet ollut minulle jotain elämää suurempaa, jonka takia olen saanut valtavan
      Ikävä
      53
      1279
    10. Kesäiseen aamuun

      Hyvää huomenta päivää. ☕🌞🌾😊🤗❤️
      Ikävä
      213
      1265
    Aihe