Uskaltaisittako

Anonyymi

Uskaltaisittako tehdä lisää lapsia miehen kanssa jonka käteen jäävät tulot on 1400e /kk? Eihän perhe pelkällä pyhällä hengellä elä vaikka kuinka olisi rakkautta. Mies on tehnyt selväksi ettei aio hakea muuta työtä. Tämänkin työn otti vastaan minun, vaimonsa patistamana. Itselläni on hyvä työ ja normaali palkka. Mietin vaan kuinka lujille tämänkaltaisen ihmisen kanssa joutuu kun itse haluaisin kolme lasta, tuntuu että taloudellinen puoli tulee olemaan pelkästään minun tulojeni varassa ja jaksanko mennä töihin jo ennen äitiyslomani loppua niinkuin viimeksi. Meillä on jo yksi lapsi ja nyt taidan olla raskaana, tulevaisuus pelottaa ja itken öisin...menenkö aborttiin vai mitä teen? Arvomaailmamme ei kohtaa mieheni kanssa. Olen elättänyt jo miestäni hänen opiskelujen ajan monta vuotta, hänen vanhempansakaan ei tähän puutu enkä minä saa miehelle mitään.

245

8276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei näköjään kukaan uskaltaisi....sitähän minäkin, en minäkään!

      • Anonyymi

        Kyllä aloittaja on se, jonka tässä pitäisi kasvaa. Ei kaikkea Mira rahassa ja onhan perheessä kaksi tienavaa. Yksi pienipalkkainen, joka opiskelee ja yksi "normaalipalkkainen", mitä ikinä se tarkoittaakaan. Monelle 1400 on normaali.

        Ehkäpä mies on jossain muussa asiassa hyvä. Moni äiti valittelee täällä palstoilla sitä, kun mies on aina töissä, eikä perheelle aikaa. No näemmä aina voi kaikesta valittaa. Omituisia ne ihmiset, jotka arvottaa työnteolla ja ahkeruudella kaiken. Taitaa enemmän ahdistaa se että mies tienaa vähemmän ja että toinen on erilainen luonne. Se osoittaa kypsymättömyyttä ja kyvyttömyyttä hoitaa parisuhdetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aloittaja on se, jonka tässä pitäisi kasvaa. Ei kaikkea Mira rahassa ja onhan perheessä kaksi tienavaa. Yksi pienipalkkainen, joka opiskelee ja yksi "normaalipalkkainen", mitä ikinä se tarkoittaakaan. Monelle 1400 on normaali.

        Ehkäpä mies on jossain muussa asiassa hyvä. Moni äiti valittelee täällä palstoilla sitä, kun mies on aina töissä, eikä perheelle aikaa. No näemmä aina voi kaikesta valittaa. Omituisia ne ihmiset, jotka arvottaa työnteolla ja ahkeruudella kaiken. Taitaa enemmän ahdistaa se että mies tienaa vähemmän ja että toinen on erilainen luonne. Se osoittaa kypsymättömyyttä ja kyvyttömyyttä hoitaa parisuhdetta.

        Hyvä kommenti ja totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aloittaja on se, jonka tässä pitäisi kasvaa. Ei kaikkea Mira rahassa ja onhan perheessä kaksi tienavaa. Yksi pienipalkkainen, joka opiskelee ja yksi "normaalipalkkainen", mitä ikinä se tarkoittaakaan. Monelle 1400 on normaali.

        Ehkäpä mies on jossain muussa asiassa hyvä. Moni äiti valittelee täällä palstoilla sitä, kun mies on aina töissä, eikä perheelle aikaa. No näemmä aina voi kaikesta valittaa. Omituisia ne ihmiset, jotka arvottaa työnteolla ja ahkeruudella kaiken. Taitaa enemmän ahdistaa se että mies tienaa vähemmän ja että toinen on erilainen luonne. Se osoittaa kypsymättömyyttä ja kyvyttömyyttä hoitaa parisuhdetta.

        Olen toista mieltä. Itse en noin turvattomaksi vaimoani jättäisi vastaavassa tilanteessa. Ja jos vävyni kohtelisi tytärtäni noin välinpitämättömästi, pitäisin hänelle kovan puhuttelun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aloittaja on se, jonka tässä pitäisi kasvaa. Ei kaikkea Mira rahassa ja onhan perheessä kaksi tienavaa. Yksi pienipalkkainen, joka opiskelee ja yksi "normaalipalkkainen", mitä ikinä se tarkoittaakaan. Monelle 1400 on normaali.

        Ehkäpä mies on jossain muussa asiassa hyvä. Moni äiti valittelee täällä palstoilla sitä, kun mies on aina töissä, eikä perheelle aikaa. No näemmä aina voi kaikesta valittaa. Omituisia ne ihmiset, jotka arvottaa työnteolla ja ahkeruudella kaiken. Taitaa enemmän ahdistaa se että mies tienaa vähemmän ja että toinen on erilainen luonne. Se osoittaa kypsymättömyyttä ja kyvyttömyyttä hoitaa parisuhdetta.

        Eihän perheessä kukaan enää opiskele, vaan mies ollut naisen elätettävänä eikä ollut menossa töihin edes silloin vaikka lapsi oli tullut, meni lopulta "patistettuna"....mietin todella kannattaakp naisen jatkaa tuommoisen kanssa???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän perheessä kukaan enää opiskele, vaan mies ollut naisen elätettävänä eikä ollut menossa töihin edes silloin vaikka lapsi oli tullut, meni lopulta "patistettuna"....mietin todella kannattaakp naisen jatkaa tuommoisen kanssa???

        Jos minulta kysytään.....Ei Jatkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän perheessä kukaan enää opiskele, vaan mies ollut naisen elätettävänä eikä ollut menossa töihin edes silloin vaikka lapsi oli tullut, meni lopulta "patistettuna"....mietin todella kannattaakp naisen jatkaa tuommoisen kanssa???

        Jos minulta kysytään.....Ei Jatkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aloittaja on se, jonka tässä pitäisi kasvaa. Ei kaikkea Mira rahassa ja onhan perheessä kaksi tienavaa. Yksi pienipalkkainen, joka opiskelee ja yksi "normaalipalkkainen", mitä ikinä se tarkoittaakaan. Monelle 1400 on normaali.

        Ehkäpä mies on jossain muussa asiassa hyvä. Moni äiti valittelee täällä palstoilla sitä, kun mies on aina töissä, eikä perheelle aikaa. No näemmä aina voi kaikesta valittaa. Omituisia ne ihmiset, jotka arvottaa työnteolla ja ahkeruudella kaiken. Taitaa enemmän ahdistaa se että mies tienaa vähemmän ja että toinen on erilainen luonne. Se osoittaa kypsymättömyyttä ja kyvyttömyyttä hoitaa parisuhdetta.

        Olet täydellisesti oikeassa kommentissasi. - täydellinen kypsymättömyys puuttu aloitteen kirjoittajalta. - olisi onnellinen, että miehellä on nyt työ jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet täydellisesti oikeassa kommentissasi. - täydellinen kypsymättömyys puuttu aloitteen kirjoittajalta. - olisi onnellinen, että miehellä on nyt työ jne...

        Uskon, ettei vaimo noin suutu tyhjästä. Täytyy olla joutuneen lujille miehensä kanssa. Kamalaahan se on patistella miestä kantamaan vastuuta. Eikö tommoset asiat pitäisi tulla luonnostaan???


    • Anonyymi

      Kirpputoreilta voi ostaa vaatteita ja on olemassa halpoja vuokra asuntoja. Se ettei arvomaailmanne kohtaa ei kyllä meinaa hyvää. Hmmm...sinä haluat muutakin elämältä ja miehesi ei. Harmi kun teillä jo lapsikin on, vaikutatte epäsopivalta parilta ja toinen tulossa. Aborttiakaan en suosittele, voittehan muuttaa erilleen . Miehesi ei näytä järkiintyneen vaikka perhettäkin siunaantunut, hmm. Onko sinulla omasta takaa tukijoukkoja? Heidän avulla selviät vauva ajasta. Tuo mies ei tiedä hyvää, sanoo minunkin intuitio...kyllä tuossa vaiheessa olisi pitänyt normaalin isän vaistot jo herätä ja luonnostaan alkaa elantoa hankkimaan vastuullisemmin kun tietää lisääkin lapsia tulevan.

      • Anonyymi

        Entäs ne naiset jotka elää yhteiskunnan ja miehen rahoilla? Äidin vaisto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs ne naiset jotka elää yhteiskunnan ja miehen rahoilla? Äidin vaisto?

        Tällä kertaa puhutaan miehestä joka ei kanna vastuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä kertaa puhutaan miehestä joka ei kanna vastuuta.

        Jos mies tekeekin kaikki kotityöt siivoaa, laittaa ruokaa, pesee pyykkiä sillä aikaa kun vaimo vetää lonkkaa ja käy virkistäytymässä ja harrastuksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs ne naiset jotka elää yhteiskunnan ja miehen rahoilla? Äidin vaisto?

        Kyllä me kaikki eletään yhteiskunnan rahoilla jotku saa sitä enemmän tuurin tai työn myötä. Minusta äidit tekevät yhteikunnan kannalta tärkeintä työtä, niin miksei he sais siitä kunnon korvausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs ne naiset jotka elää yhteiskunnan ja miehen rahoilla? Äidin vaisto?

        Ei naisen kanssa kannata hankkia lasta, kun se keksii jonkin naistenlehden tai työkaverin jutuista että jostain löytyy parempi mies ja isommat tulot. Ottaa lapset ja jättää ruokot heidän isälleen. Faktat löytyy tilastoista kuten esimerkiksi eron hakijoista 85% on naisia jne.

        ”Kannattaako tilata” kaukoidästä vaimo netistä, niin se on aika sama juttu kun itäautojen kanssa, eli kotimainen työllisyys muuttuu velanotoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei naisen kanssa kannata hankkia lasta, kun se keksii jonkin naistenlehden tai työkaverin jutuista että jostain löytyy parempi mies ja isommat tulot. Ottaa lapset ja jättää ruokot heidän isälleen. Faktat löytyy tilastoista kuten esimerkiksi eron hakijoista 85% on naisia jne.

        ”Kannattaako tilata” kaukoidästä vaimo netistä, niin se on aika sama juttu kun itäautojen kanssa, eli kotimainen työllisyys muuttuu velanotoksi.

        Eli siis halvempaa käydä maksulissa kuin suosia kotimaista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis halvempaa käydä maksulissa kuin suosia kotimaista!

        Paljon.eikä akka roiku kainalossa aina, voi kapakoida jupakoida kun haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä kertaa puhutaan miehestä joka ei kanna vastuuta.

        Tai äidin narsistista- kyllähän jokainen saa puhua mitä huvittaa. Saahan "lastensuojelun" viranomainenkin valehdella lapsen olosuhteet ja lausumat tuomioistuimessa mielenvikaisuudessaan ja kukaan ei puutu!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä kertaa puhutaan miehestä joka ei kanna vastuuta.

        Tai äidin narsistista- kyllähän jokainen saa puhua mitä huvittaa. Saahan "lastensuojelun" viranomainenkin valehdella lapsen olosuhteet ja lausumat tuomioistuimessa mielenvikaisuudessaan ja kukaan ei puutu!!!


    • Anonyymi

      Tuosta avauksesta ei ilmene haluaako mies ylipäätään enää lisää lapsia. Jos haluaa, olisi hänenkin panostettava enemmän perheensä taloudelliseen tilanteeseen. Jos hänen ansionsa on noin pienet, hän tuskin on kokopäivätyössä?

      • Anonyymi

        Kokopäivätyössä on. Ylioppilas ja kaikki, ei voi ymmärtää. Kyllä hän lisää lapsia haluaa ainakin yhden. Olettaa vain, että vaimo tuo rahan. Niin vituttaa tää homma ja varsinkin kun hänen vanhempansakaan ei yhtään kasvata. Olisin toivonut että olisivat hakeneet hänet kotiin takaisin asumaan jo opiskeluaikoinaan eikä minulla häntä elätyttäneet. Aborttiin menen, olen raskaana. Ei tuollaisen miehen kanssa tule ku katkeraksi ja riitoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokopäivätyössä on. Ylioppilas ja kaikki, ei voi ymmärtää. Kyllä hän lisää lapsia haluaa ainakin yhden. Olettaa vain, että vaimo tuo rahan. Niin vituttaa tää homma ja varsinkin kun hänen vanhempansakaan ei yhtään kasvata. Olisin toivonut että olisivat hakeneet hänet kotiin takaisin asumaan jo opiskeluaikoinaan eikä minulla häntä elätyttäneet. Aborttiin menen, olen raskaana. Ei tuollaisen miehen kanssa tule ku katkeraksi ja riitoja.

        Ei aikuista ihmistä enää voi kasvattaa. Se on auttamatta liian myöhäistä. :D
        Miksi edes alat olemaan ja tekemään lapsia lapsentasoiseksi jääneen kanssa? Mikäs vika sinussa sitten on? Joo parempi on, ettette noilla geeneillänne lisäänny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aikuista ihmistä enää voi kasvattaa. Se on auttamatta liian myöhäistä. :D
        Miksi edes alat olemaan ja tekemään lapsia lapsentasoiseksi jääneen kanssa? Mikäs vika sinussa sitten on? Joo parempi on, ettette noilla geeneillänne lisäänny.

        Oma vikani on se että olen hyväntahtoinen ja menettänyt vanhempani nuorena. Minulla ei ole ollut "perään katsojaa" Olen kaunis tyttö mutta olen ollut liian juureton ja halusin perheen jo varhain, mutta.....niinkuin sanoin minulla on hyvä työ ja olen saanut kuitenkin perintönä positiivisen luonteen. Tein suuren virheen miehen valinnan suhteen ja olen surullinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma vikani on se että olen hyväntahtoinen ja menettänyt vanhempani nuorena. Minulla ei ole ollut "perään katsojaa" Olen kaunis tyttö mutta olen ollut liian juureton ja halusin perheen jo varhain, mutta.....niinkuin sanoin minulla on hyvä työ ja olen saanut kuitenkin perintönä positiivisen luonteen. Tein suuren virheen miehen valinnan suhteen ja olen surullinen.

        Voi kulta, ompa tilanteesi hankala tällä hetkellä. Eikä sukuakaan auttamassa. Maailmassa on silti aina hyviäkin ihmisiä ja tiedän, että kun omaat noin hyvät arvot ja olet kunnollinen niin aina löydät hyviä ihmisiä elmääsi. Hyvä tulee hyvän luo. Rukoilen puolestasi, sinun täytyy kuitenkin jättää se mies joka ei välitä. Parempaa on tulossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kulta, ompa tilanteesi hankala tällä hetkellä. Eikä sukuakaan auttamassa. Maailmassa on silti aina hyviäkin ihmisiä ja tiedän, että kun omaat noin hyvät arvot ja olet kunnollinen niin aina löydät hyviä ihmisiä elmääsi. Hyvä tulee hyvän luo. Rukoilen puolestasi, sinun täytyy kuitenkin jättää se mies joka ei välitä. Parempaa on tulossa.

        Ai hyvät arvot kun aborttia suunnittelee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai hyvät arvot kun aborttia suunnittelee!

        Abortti on joskus tehtävä olosuhteiden pakosta. Se voi olla myös rakkauden teko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokopäivätyössä on. Ylioppilas ja kaikki, ei voi ymmärtää. Kyllä hän lisää lapsia haluaa ainakin yhden. Olettaa vain, että vaimo tuo rahan. Niin vituttaa tää homma ja varsinkin kun hänen vanhempansakaan ei yhtään kasvata. Olisin toivonut että olisivat hakeneet hänet kotiin takaisin asumaan jo opiskeluaikoinaan eikä minulla häntä elätyttäneet. Aborttiin menen, olen raskaana. Ei tuollaisen miehen kanssa tule ku katkeraksi ja riitoja.

        Heivaa se äijä abortin jälkeen ulkoruokintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokopäivätyössä on. Ylioppilas ja kaikki, ei voi ymmärtää. Kyllä hän lisää lapsia haluaa ainakin yhden. Olettaa vain, että vaimo tuo rahan. Niin vituttaa tää homma ja varsinkin kun hänen vanhempansakaan ei yhtään kasvata. Olisin toivonut että olisivat hakeneet hänet kotiin takaisin asumaan jo opiskeluaikoinaan eikä minulla häntä elätyttäneet. Aborttiin menen, olen raskaana. Ei tuollaisen miehen kanssa tule ku katkeraksi ja riitoja.

        Älä tapa. Jumalan 10 Käskyä ihmisille. Älä tee aborttia, se on murha. Murha nimenomaan, koska se on suunniteltu. Jumalan Pyhä Henki on lähetetty maailmaan Herramme Jeesuksen Pyhän Sanan mukaisesti. Rukoile Jumalaa ilmestymään elämääsi, niin huomaat Hänen tulevan luoksesi Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen voimassa. Aamen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tapa. Jumalan 10 Käskyä ihmisille. Älä tee aborttia, se on murha. Murha nimenomaan, koska se on suunniteltu. Jumalan Pyhä Henki on lähetetty maailmaan Herramme Jeesuksen Pyhän Sanan mukaisesti. Rukoile Jumalaa ilmestymään elämääsi, niin huomaat Hänen tulevan luoksesi Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen voimassa. Aamen

        ENTÄS JOS ON RASKAANA OMALLE ISÄLLEEN?
        ONKO ABORTTI OIKEUTETTU SIINÄ TAPAUKSESSA?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma vikani on se että olen hyväntahtoinen ja menettänyt vanhempani nuorena. Minulla ei ole ollut "perään katsojaa" Olen kaunis tyttö mutta olen ollut liian juureton ja halusin perheen jo varhain, mutta.....niinkuin sanoin minulla on hyvä työ ja olen saanut kuitenkin perintönä positiivisen luonteen. Tein suuren virheen miehen valinnan suhteen ja olen surullinen.

        Muuten hyvä, mutta et ole kaunis etkä mikään"tyttö"vaan aikuinen nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä, mutta et ole kaunis etkä mikään"tyttö"vaan aikuinen nainen.

        Jos menen ravintolaan.ja vähänkin katson johonkin miespuoliseenpäin hän tulee heti pöytääni...pitäisi vaan käsiänsä kattella että saisi olla rauhas...sellainen tunne. Tiedän, että olen hyvännäköinen.Ja nuori vielä. Tiedän minulla olevan mahdollisuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokopäivätyössä on. Ylioppilas ja kaikki, ei voi ymmärtää. Kyllä hän lisää lapsia haluaa ainakin yhden. Olettaa vain, että vaimo tuo rahan. Niin vituttaa tää homma ja varsinkin kun hänen vanhempansakaan ei yhtään kasvata. Olisin toivonut että olisivat hakeneet hänet kotiin takaisin asumaan jo opiskeluaikoinaan eikä minulla häntä elätyttäneet. Aborttiin menen, olen raskaana. Ei tuollaisen miehen kanssa tule ku katkeraksi ja riitoja.

        erotkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokopäivätyössä on. Ylioppilas ja kaikki, ei voi ymmärtää. Kyllä hän lisää lapsia haluaa ainakin yhden. Olettaa vain, että vaimo tuo rahan. Niin vituttaa tää homma ja varsinkin kun hänen vanhempansakaan ei yhtään kasvata. Olisin toivonut että olisivat hakeneet hänet kotiin takaisin asumaan jo opiskeluaikoinaan eikä minulla häntä elätyttäneet. Aborttiin menen, olen raskaana. Ei tuollaisen miehen kanssa tule ku katkeraksi ja riitoja.

        Meneppä nyt sitten sinne sikiönmurhaajalle ja hyvää loppuelämää muistellessa sitä? Et voisi suurempaa virhettä tehdä kuin murhata lapsesi rahan takia, sen tiedät itsekin, sillä ihmisellä on sielu hedelmöittymisestä lähtien, eikä mistään riparilta tai ensimmäisestä eläkepäivästä.

        Ennen oli sanonta että ”kyllä lapsi tuo leivän mukanaan” ja siihen aikaan sentään kuoltiin jopa nälkään.

        Laitathan terveiset lapsellesi, kun oppii sinua ymmärtämään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abortti on joskus tehtävä olosuhteiden pakosta. Se voi olla myös rakkauden teko.

        Abortti vie äitinsä helvettiin hyvin suurella todennäköisyydellä, mutta lapsen osa on kirkkaudessa, sillä ei Jumala syyttömiä syylliseksi tuomitse - se on rakkauden teko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tapa. Jumalan 10 Käskyä ihmisille. Älä tee aborttia, se on murha. Murha nimenomaan, koska se on suunniteltu. Jumalan Pyhä Henki on lähetetty maailmaan Herramme Jeesuksen Pyhän Sanan mukaisesti. Rukoile Jumalaa ilmestymään elämääsi, niin huomaat Hänen tulevan luoksesi Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen voimassa. Aamen

        Aamen. Ei tuota voi paremmin todeksi ilmaista. Olette rukouksissani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ENTÄS JOS ON RASKAANA OMALLE ISÄLLEEN?
        ONKO ABORTTI OIKEUTETTU SIINÄ TAPAUKSESSA?

        Kuolemantuomio syyttömälle osapuolelle kuulostaa epäreilulta vauvan kannalta, mutta elävänä ”vauvana” olen jäävi sanomaan muuta kuin kiitos äiti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma vikani on se että olen hyväntahtoinen ja menettänyt vanhempani nuorena. Minulla ei ole ollut "perään katsojaa" Olen kaunis tyttö mutta olen ollut liian juureton ja halusin perheen jo varhain, mutta.....niinkuin sanoin minulla on hyvä työ ja olen saanut kuitenkin perintönä positiivisen luonteen. Tein suuren virheen miehen valinnan suhteen ja olen surullinen.

        Et ole ainut, suurin osa naisista tekee virheen miehen valinnassa ja se näkyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ENTÄS JOS ON RASKAANA OMALLE ISÄLLEEN?
        ONKO ABORTTI OIKEUTETTU SIINÄ TAPAUKSESSA?

        Ei kai se sen lapsen vika ole että isä on äidin isä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokopäivätyössä on. Ylioppilas ja kaikki, ei voi ymmärtää. Kyllä hän lisää lapsia haluaa ainakin yhden. Olettaa vain, että vaimo tuo rahan. Niin vituttaa tää homma ja varsinkin kun hänen vanhempansakaan ei yhtään kasvata. Olisin toivonut että olisivat hakeneet hänet kotiin takaisin asumaan jo opiskeluaikoinaan eikä minulla häntä elätyttäneet. Aborttiin menen, olen raskaana. Ei tuollaisen miehen kanssa tule ku katkeraksi ja riitoja.

        Ei se ylioppilas ole mikään ammatti, tarvis joku ammattitutkinto suorittaa et sais kunnon työtä , peruskoulu tai yo pohjalta ei saa mitään työtä , ehkä jotai paskatyötä pätkissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokopäivätyössä on. Ylioppilas ja kaikki, ei voi ymmärtää. Kyllä hän lisää lapsia haluaa ainakin yhden. Olettaa vain, että vaimo tuo rahan. Niin vituttaa tää homma ja varsinkin kun hänen vanhempansakaan ei yhtään kasvata. Olisin toivonut että olisivat hakeneet hänet kotiin takaisin asumaan jo opiskeluaikoinaan eikä minulla häntä elätyttäneet. Aborttiin menen, olen raskaana. Ei tuollaisen miehen kanssa tule ku katkeraksi ja riitoja.

        "Ylioppilas ja kaikki" voi jessus! Eikö ole mitään ammattikoulutusta... ei pelkällä ylioppilaspohjalla pärjää missään. Ylioppilas = "paskahuussinkatolla lunta", työmarkinoilla..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meneppä nyt sitten sinne sikiönmurhaajalle ja hyvää loppuelämää muistellessa sitä? Et voisi suurempaa virhettä tehdä kuin murhata lapsesi rahan takia, sen tiedät itsekin, sillä ihmisellä on sielu hedelmöittymisestä lähtien, eikä mistään riparilta tai ensimmäisestä eläkepäivästä.

        Ennen oli sanonta että ”kyllä lapsi tuo leivän mukanaan” ja siihen aikaan sentään kuoltiin jopa nälkään.

        Laitathan terveiset lapsellesi, kun oppii sinua ymmärtämään?

        Aloittaja on ruma läski ja tämä tuleva muksu on laitettu aluille häkki varastossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ENTÄS JOS ON RASKAANA OMALLE ISÄLLEEN?
        ONKO ABORTTI OIKEUTETTU SIINÄ TAPAUKSESSA?

        Tässä ei nyt ole kyseessä tuollainen vastenmielinen poikkeustapaus. Pysytään nyt vain tässä tapauksessa, jossa normisti toimeentuleva av(i)opari on saamassa lasta yhteisen muhinoinnin tuloksena. Jokainen aikuinen tietää, että jokaisesta sellaisesta voi seurata raskaus, vaikka olisi mitkä ehkäisyt. Vaikka mies ei olisi vastuullinen, ei se oikeuta äitiä pakenemaan vastuuttomasti murhaamalla uuden elämän.

        Ja tuo miehen palkka, minusta se on ihan tavallinen. Monen on tultava toimeen vähemmällä, vaikka on kokoaikatyössä. Nykyään on helpointa aikaa Suomen historiassa olla yksinhuoltaja. Se ei ole mikään häpeä ja on vieläkin monenmoiset sos.tuet ja avut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos menen ravintolaan.ja vähänkin katson johonkin miespuoliseenpäin hän tulee heti pöytääni...pitäisi vaan käsiänsä kattella että saisi olla rauhas...sellainen tunne. Tiedän, että olen hyvännäköinen.Ja nuori vielä. Tiedän minulla olevan mahdollisuudet.

        Taidat olla pulska ja tyhmä kuitenkin, eikä ne baarissa tiedä että olet yh-luuska. Sitten kun kerrot, ei näy kuin perävalot miehistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai hyvät arvot kun aborttia suunnittelee!

        äläpävaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meneppä nyt sitten sinne sikiönmurhaajalle ja hyvää loppuelämää muistellessa sitä? Et voisi suurempaa virhettä tehdä kuin murhata lapsesi rahan takia, sen tiedät itsekin, sillä ihmisellä on sielu hedelmöittymisestä lähtien, eikä mistään riparilta tai ensimmäisestä eläkepäivästä.

        Ennen oli sanonta että ”kyllä lapsi tuo leivän mukanaan” ja siihen aikaan sentään kuoltiin jopa nälkään.

        Laitathan terveiset lapsellesi, kun oppii sinua ymmärtämään?

        "Ennen oli sanonta että ”kyllä lapsi tuo leivän mukanaan” ja siihen aikaan sentään kuoltiin jopa nälkään"

        Olenko jotenkin erikoinen kun minusta tuo todistaa vain sanonnan älyttömyyden.


    • Anonyymi

      Käteen jää 1800 kuussa rakennusapumiehenä ja vaimolla lähes tonni enemmän hoitoalalla. Kaksi lasta on ja raha hyvin riittää. Asutaan kaupungin ulkopuolella kolmiossa vuokra 600 kk. Vaimolla auto ja itse kuljen bussilla töihin. Raha riittää kun ei mitään turhia menoja. Omat menot maksetaan ja lapset puoliksi. Mitään tulosiirtoja en ole vaimoltani saanut tai vaatinut. Tosin helpottaisi jos verottaja tulisi lapsiperheitä vastaan.

      • Anonyymi

        Aloittaja varmaan haluaisi suomalaisen unelman eli omakotitalon ja muuta....heidän arvonsa tuntuu liian erilaisilta. Ja tuo kun miestä on joutunut patistaa työhakuun vaikka vauvakin. Normaalia? Ei kyllä!


      • Anonyymi

        Tuolla tuloilla elää jo herroiksi, kun vuokrakin vain 600e, 4000e jää elämiseen ha hyvin riittää kaikkeen, kun ei matkustele ja joka viikko ei käy ravintoloissa, vaan tekee kotona ruuat.


      • Anonyymi

        Lapsi tuo leivän tullessaan, sanotaan. Lapsilisät on jonkinmoinen apu toimeentuloon. Itse olin kotiäiti monta vuotta eikä ollut mahdollista säästää lapsilisiä lasten pankkitilille niin kuin tekee moni. Ne meni vaatteisiin ja joskus pieniin iloihin lapsille. Hyvät heistä kasvoi eikä kukaan ole katkera vaikka ei rahapottia ollutkaan koossa. Opiskelut sujuivat, vaikka köyhyys kurkisteli. Nykyään taitaa olla tukia ja esikoulua ja muuta johon kaikki lapset oikeutettuja. Onko se kaiken saaminen hyväkään, ihmisiltä on kadonnut sitkeys ja kekseliäisyys, kaikilla oltava samaa ja valmista. Ponnistelut ja vaikeuksien selvittäminen tekee elämästä seikkailun ja onnistuminen on ilo josta voi kiittää itseään.
        Abortti on raskas asia. Eikä koskaan saa tutustua siihen lapseen, ihmiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja varmaan haluaisi suomalaisen unelman eli omakotitalon ja muuta....heidän arvonsa tuntuu liian erilaisilta. Ja tuo kun miestä on joutunut patistaa työhakuun vaikka vauvakin. Normaalia? Ei kyllä!

        Juu kannattaa vääristää maailmankuvansa selaamalla pari vuosikertaa vaikka Gloria-lehteä niin tietää että iso omakotitalo bemari ja puudeli pihassa lähentelee jo taivasta.
        Eikö kukaan voi olla tyytyväinen siihen mitä on kun todellisuudessa silläkin pärjää.


    • Anonyymi

      Älä nyt aborttia ainakaan tee, kyllä yhteiskunta lapsen elättää, jos vanhemmat eivät pysty. Ei Suomessa kukaan nälkään kuole.

      • Anonyymi

        Kannattaa ajatella pidemmälle kun tuo, oma periaatteeni ei hyväksy omia kenenkään elätiksi antavan. Itse pystyisin kyllä lapseni elättää, mutta onko järkeä katkeroittaa turhaan itseään. Mies ei kykene lapsilleen antaa kuin karkkirahaa. Tiedän itseni, että tekisin hulluna töitä lasteni eteen ja siitä seuraisi ongelmia kun toinen noin välinpitämätön. Olisin vanhana varmaan todella katkeroitunut elämälle ja itselleni. Lapsella on oikeus olla rakastettu molemilta puolin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ajatella pidemmälle kun tuo, oma periaatteeni ei hyväksy omia kenenkään elätiksi antavan. Itse pystyisin kyllä lapseni elättää, mutta onko järkeä katkeroittaa turhaan itseään. Mies ei kykene lapsilleen antaa kuin karkkirahaa. Tiedän itseni, että tekisin hulluna töitä lasteni eteen ja siitä seuraisi ongelmia kun toinen noin välinpitämätön. Olisin vanhana varmaan todella katkeroitunut elämälle ja itselleni. Lapsella on oikeus olla rakastettu molemilta puolin.

        Saatat olla vanhana todella katkeroitunut elämälle ja itsellesi siinäkin tapauksessa, että teetät nyt abortin. Olet selvästi käärmeissäsi miehellesi, mutta älä sitä lapselle kosta. Miehiä otetaan, lapsia saadaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatat olla vanhana todella katkeroitunut elämälle ja itsellesi siinäkin tapauksessa, että teetät nyt abortin. Olet selvästi käärmeissäsi miehellesi, mutta älä sitä lapselle kosta. Miehiä otetaan, lapsia saadaan.

        Juuri näin.


      • Anonyymi

        Eikös se ole perheen asia elättää lapset eikä yhteiskunnan? Ja kyllä ne lapset muutakin tarvitsee kuin ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se ole perheen asia elättää lapset eikä yhteiskunnan? Ja kyllä ne lapset muutakin tarvitsee kuin ruokaa.

        Itseasiassa Suomihan on pulassa koska ihmiset ajattelevat näin. Jokainen syntynyt lapsi tuottaa yhteiskunnslle elämänsä aikana verotuloina ja tyällä huimasti rahaa ja hyvinvointia. Nythän uhkaa lapsikato ja työvoimapula. Kuka meidän peput pesee kun olfmme vanhuksia kun ei ole työvoimaa? Eli yhteiskunnan kannattaakin elättää nyt lapsia, jotta he voivat sitten elärtää meitä tulevaisuudessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa Suomihan on pulassa koska ihmiset ajattelevat näin. Jokainen syntynyt lapsi tuottaa yhteiskunnslle elämänsä aikana verotuloina ja tyällä huimasti rahaa ja hyvinvointia. Nythän uhkaa lapsikato ja työvoimapula. Kuka meidän peput pesee kun olfmme vanhuksia kun ei ole työvoimaa? Eli yhteiskunnan kannattaakin elättää nyt lapsia, jotta he voivat sitten elärtää meitä tulevaisuudessa

        Niin, jos lapset koulutetaan (kaikki ammatit ovat tärkeitä), varmaan tulee veronmaksajia. Valitettavasti on tiedossa, että jos on liuta mukuloita vanhemmat elää pelkillä yhteiskunnan tuilla, sama periytyy seuraavissa polvissa.


    • Anonyymi

      Aika julma mies, ei kovin tervehenkinen. Itsekäs on, ettei vaan narsisiti? Suosittelen eroa.

      • Anonyymi

        Aika julma äiti,kun aborttia suunnitelee.


      • Anonyymi

        Ei narsisti ole pienituloinen tai työtön, vaan narsistille kelpaa vain isot tulot ja ansaitsematon kunnia pönkittämään onnetonta egoa. Narsisti voi hyvin tehdä abortin sillä sehän ei ole suinkaan tämän vika? Narsisti todennäköisimmin yllyttää muitakin tavoilleen eli valehteluun, varkauksiin ja abortteihin, lisäksi narsisti syyttää sivullisia narsismista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei narsisti ole pienituloinen tai työtön, vaan narsistille kelpaa vain isot tulot ja ansaitsematon kunnia pönkittämään onnetonta egoa. Narsisti voi hyvin tehdä abortin sillä sehän ei ole suinkaan tämän vika? Narsisti todennäköisimmin yllyttää muitakin tavoilleen eli valehteluun, varkauksiin ja abortteihin, lisäksi narsisti syyttää sivullisia narsismista.

        Elättääkö narsisti lähes 5v poikakaveria joka ei hae töitä ja vauvan tultuakaan ei hae töitä muuta kuin patistettuna? Sitten poika saa viimein työn mistä saa hivenen enemmän kuin työkkäristä saisi, niin ei meinaakkaan muuta vaikka yli 10 vuotta kulunut...eikö se ole liikaa äitiltä vaadittu kun pitää tehdä kahtakin työtä selvitäkseen. Todella voi fiksunnäköisten ihmisten takaa löytyä tämmöistä paskaa.
        Onko narsistit näin antavia ja uhrautuva


    • Anonyymi

      Tai jos jäisit vaan töistä pois pariksi vuodeksi ja köyhäilisitte, josko miehenkin mieli muuttuisi. Ajattelisi nyt kun mies on ihan ylioppilaaksikin päässyt että jotain aivotoimintaa on vai ovatkohan hänen ongelmat paremmin henkisiä, ilmeisesti.

    • Kannttaahan se vaan niitä sikijöitä haalia tuollasilla tuloilla.. Mitäpä sitten tapahtunee jos sairastuu tai loukkaantuu esim.?? Harva näitä asijoita miettii mutta sitten kun omalle kohalle tapahtuu niin tilanne onkin toisenlainen.. Tee abortti jos olet raskaana, eti itelles uus kämppä, jätä se mies, saat elämääsi jottain valoa sitten ajan saatossa...

      • Anonyymi

        Mitä se siihen sairastumiseen tai loukkaantumiseen auttaa, vaikka olisi millaiset tulot? Kyllähän ne tulot siinä äkkiä romahtaa. Harva hyvätuloinenkaan pikkulapsivuosina pystyy isoja summia säästämään, ne rahat menee asuntolainoihin sun muihin. Ja miten se ero estää perheen maksumiestä sairastumasta tai loukkaantumasta?

        Minä elätän lähes yksin perheen, kolmas lapsi tulossa. Kusessa ollaan jos sairastun vaikka syöpään. Niin kuin lähes kaikki muutkin perheet ja raha on siinä vain yksi sivuseikka. En keksi millä keinoin ero parantaisi selviytymistämme mahdollisesta vakavasta sairaudesta sen paremmin rahan kuin käytännön elämän kannaltakaan.


      • Anonyymi

        Mitä se siihen sairastumiseen tai loukkaantumiseen auttaa, vaikka olisi millaiset tulot? Kyllähän ne tulot siinä äkkiä romahtaa. Harva hyvätuloinenkaan pikkulapsivuosina pystyy isoja summia säästämään, ne rahat menee asuntolainoihin sun muihin. Ja miten se ero estää perheen maksumiestä sairastumasta tai loukkaantumasta?

        Minä elätän lähes yksin perheen, kolmas lapsi tulossa. Kusessa ollaan jos sairastun vaikka syöpään. Niin kuin lähes kaikki muutkin perheet ja raha on siinä vain yksi sivuseikka. En keksi millä keinoin ero parantaisi selviytymistämme mahdollisesta vakavasta sairaudesta sen paremmin rahan kuin käytännön elämän kannaltakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se siihen sairastumiseen tai loukkaantumiseen auttaa, vaikka olisi millaiset tulot? Kyllähän ne tulot siinä äkkiä romahtaa. Harva hyvätuloinenkaan pikkulapsivuosina pystyy isoja summia säästämään, ne rahat menee asuntolainoihin sun muihin. Ja miten se ero estää perheen maksumiestä sairastumasta tai loukkaantumasta?

        Minä elätän lähes yksin perheen, kolmas lapsi tulossa. Kusessa ollaan jos sairastun vaikka syöpään. Niin kuin lähes kaikki muutkin perheet ja raha on siinä vain yksi sivuseikka. En keksi millä keinoin ero parantaisi selviytymistämme mahdollisesta vakavasta sairaudesta sen paremmin rahan kuin käytännön elämän kannaltakaan.

        Rakas ex-vaimokin rakensi hiekalle ja sai pari uuttakin tenavaa ulkomaisen miehen turvin, siitä sitten turvataloon... lopuksi agressiivinen syöpä ja lääketiede polvillaan. Ei auttanut ateismi eikä suuret tulot. Jeesus auttoi ja paransi, nyt matka jatkuu kokemusta rikkaampana molemmat olemme omilla teillämme edelleen, mutta rukouksin yhteydessä.

        Ota vaimo järki käteen ja puhu miehellesi kuunnellen. Tarvittaessa seurakunnan avioapuun mars mars.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se siihen sairastumiseen tai loukkaantumiseen auttaa, vaikka olisi millaiset tulot? Kyllähän ne tulot siinä äkkiä romahtaa. Harva hyvätuloinenkaan pikkulapsivuosina pystyy isoja summia säästämään, ne rahat menee asuntolainoihin sun muihin. Ja miten se ero estää perheen maksumiestä sairastumasta tai loukkaantumasta?

        Minä elätän lähes yksin perheen, kolmas lapsi tulossa. Kusessa ollaan jos sairastun vaikka syöpään. Niin kuin lähes kaikki muutkin perheet ja raha on siinä vain yksi sivuseikka. En keksi millä keinoin ero parantaisi selviytymistämme mahdollisesta vakavasta sairaudesta sen paremmin rahan kuin käytännön elämän kannaltakaan.

        Vakavaan sairauteen voi varautua vakuuttamalla itsensä. Perheellisen pitäisi ottaa myös henkivakuutus (sairauden ja tapaturman varalta), jos puoliso menehtyisi.


    • Anonyymi

      Tröllistä kasvaa röllejä.

      • Anonyymi

        Jatkoa ajatellen kannattaa huolehtia ainakin ehkäisypuolesta hyvin. Vaikka abortti tuntuu helpolle monesta, voi siitä tulla traumoja ajan saatossa.


    • Anonyymi

      En ottaisi työtöntä naista huollettavaksi vaikka kuin olis mukava. Huomaisin aika nopsaan miten hän elää. Jos elää etuuksilla ja yksinhuoltaja ilman vakituisia tuloja.,menen pois. Niitä on paljon tänä päivänä.

      • Anonyymi

        Päällensä sylkisin minäkin, en kuunaan kajoa yh. sillä vain surua murhetta ja ongelmia olis luvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päällensä sylkisin minäkin, en kuunaan kajoa yh. sillä vain surua murhetta ja ongelmia olis luvassa.

        Sinä sitä surua ja murhetta ympärillesi levität. Ootko kysynyt äidiltäs kuka sun isä on?


    • Anonyymi

      Älä ainakaan aborttia harkitse. Kyllähän perheen tulee päästä yhteistuumaan perheen koosta. Ehdotan kompromissia. Synnytä nyt lapsi, opettele säästäväisyyttä. Tuskin tuleva maailma enää kulutusjuhliin saa tottua ja on hyvä lastenkjn oppia ettei raha puussa kasva. Moni tulee toimeen paljon pienemmällä Budjetilla mitä teillä vaikuttaa nyt olevan. Ei toinen lapsi vie perikatoon, mutta jos kolmatta et enää suunnittelisi.

    • Anonyymi

      Onhan mies sentään töissä vaikka palkka ei olekaan päätä huimaava. Parempi sekin kuin työttömä lorvia.

    • Anonyymi

      Missä se on sanottu,että miehen pitäisi tienata paremmin kuin naisen.Tasa-arvoisessa maassa on minusta sama kumpi tienaa enemmän.
      Naisethan haluaa tasa-arvoa.
      En ymmärrä,että harkitaan eroa,jos toinen on huonompi palkkainen.Onko ero hyväksi lapsille.

      • Anonyymi

        Ei naisten tasa-arvolle ja naiset pysyvät kotona ja perheet kasassa. Vai voiko kiinankaupasta klikata jo mukuloitakin perheonnesta puhumattakaan?

        Okei tuo oli provo nykynaisille, mutta onhan se sellaista naisen logiikkaa, että femakoilla pitää olla isommat tulot kuin miehillä ja inttiin vain huvikseen, mutta aviomiehellä vastaavasti pitää olla suuremmat tulot kuin vaimolla?

        Sitten tulee ero ja abortti sekä ruokot ihan taas-arvon nimissä?


    • Anonyymi

      Omat tulot on suunnilleen tuon verran, kun vajaakuntoisena teen vajaata viikkoa.
      "Hyvä työ" on vähän ala-arvoinen määritelmä. Ite koen tekeväni erittäin arvokasta työtä lasten parissa. Sääli, ettei siitä makseta, mut toistaiseksi se on vielä niin mielekästä ja merkityksellistä, etten halua mitään muuta tehdä.

      Enkä haluaisi kumppania, joka määrittelisi, mitä mun pitäisi tehdä. Ihmisen arvoa ei voi mitata palkan suuruudessa.
      Vähemmälläkin tulee toimeen, kun kyykistyy siellä kaupassa ja etsii sen halvimman vaihtoehdon. Raha ei tuo onnea. Tiedän sen itse. Olin varakkaan ihmisen hyvin onneton vaimo. Sääliks käy nykyistä. Puitteet on hyvät sen henkisen helvetin ympärillä.

      Kuulostat nyt jo niin katkeralta, et sinuna miettisin tarkkaan arvomaailman uusiksi. Mikä lopulta on tärkeää ja mistä asioista voisi taloudellisesti tinkiä. Aika paljosta voi. Kuhan on katto pään päällä, ruokaa pöydässä ja rakkautta sen katon alla.
      Toista ihmistä et voi muuttaa. Itseäsi voit.

      • Anonyymi

        Hyvä kommentti jota kannattaa kuunnellla ja soveltaa omaan elämäänsä.

        Jos vielä keventäisi niin eikös sitä sanottu ”lestojen Volvojenkin olleen lapsilisillä hankittuja”? Onko järkevää ja luontevaa, että isä pienempituloisena nostaa kodinhoidosta tuet ja äiti käy ulkona töissä imetystensä välissä? Se on sitä samanarvoisuutta perheessä.


    • Anonyymi

      Joten olisiko sinun syytä osallistua ylläpitoon tuoden tilipussi kotiin ? Jos tuollaiseen ryhdyt ? tietenkin vastuu kuuluu myös sinulle , vai

    • Anonyymi

      Uskaltaisin ja teen. Mutta tekstistäsi jää vähän epäselväksi, että haluatko sinä ylipäänsä sen kolmannen lapsen? Koska jos lasta tosissaan haluaa, niin aika moni on valmis tekemään sen eteen aika paljon. Jos miettii, että jättää lapsen tekemättä siksi että puolison pieni palkka ärsyttää vaan ihan periaatteesta, niin ei kuulosta siltä että oikeasti haluaa.

      Tietty eri asia jos ei ihan oikeasti ole varaa sitä kolmatta lasta elättää. Nyt kuulostaa siltä, että sinulla on mutta sinua vaan periaatteessa ärsyttää että joudut.

    • Anonyymi

      Lapsesi kannalta on hienoa saada täyssisarus, joten abortti ei hyvä ratkaisu. Hyviä miehiä ei valitettavasti riitä kaikille, mutta kyllä sinä selviydyt. On tosi harmillista että miehellä on noin ikävä asenne.

    • Anonyymi

      Minä en ottas sellasta mestä jolla ei ole edes ammattia opiskeltu...Kyllä kummankin pitää talouteen rahaa tuoda..Mutta vain minun mielipide..

    • Sillon, kun minä, pojan, mualimaan päästin, Hilman kautta päästin. Kaivinkone kuski, sai palkkaa, sai 40mk tunti, sillä lainaa makselin, konelainaa, talolainaa, ja perheen, elätin, piste.

      Ei ollu helppoa, ei. Kone maksettua sain, viidessä vuodessa, talo meni monjta vuotta, meni.

    • Anonyymi

      Käteen jäävät tulot 1400. Eiks se oo ihan normaali palkka nykyään?

      • Anonyymi

        Mulla sama .


      • Anonyymi

        No ei mullakaan käteen jää verojen jälkeen kuin reilu 1700 euroa. Suomessa on niin pirun kova verotus, kun on niin paljon sossupummeja elätettävinä ja nämä sotepalvelut vievät miljardeja, kun jengi ramppaa terveyskeskuksissa.


      • Anonyymi

        Aika pieni palkka tuo 1400, mutta hyvä asia, että olet työelämässä etkä sohvalla makkoomasa. Saan työeläkettä 44 vuoden katkeamattoman työuran jälkeen 1360 euroa netto. Onneksi asuminen halpaa omassa rivarissa 100 km päässä Helsingistä.
        Työeläkkeestä muuten maksetaan ihan hyvin veroa, mikä menee yhteiseen hyvään (yhteiskunnan hyväksi).
        Mitä tuohon lapsiasiaan tulee, niitä kannattaa hankkia just niin monta, kun pystyy elättään. Ja molempien vanhempien toivomina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei mullakaan käteen jää verojen jälkeen kuin reilu 1700 euroa. Suomessa on niin pirun kova verotus, kun on niin paljon sossupummeja elätettävinä ja nämä sotepalvelut vievät miljardeja, kun jengi ramppaa terveyskeskuksissa.

        Kannattaa opiskella vähän enemmän siitä, mitä verorahoilla kustannetaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei mullakaan käteen jää verojen jälkeen kuin reilu 1700 euroa. Suomessa on niin pirun kova verotus, kun on niin paljon sossupummeja elätettävinä ja nämä sotepalvelut vievät miljardeja, kun jengi ramppaa terveyskeskuksissa.

        Matumaan nettomaksaja sinä olla rasisti kun ei maksa mininun veroja kun jo monta lasta suomesa! Ei saa valittaa veroja niistä paljon hyötyä minulle ja meidän perhe. Suomi on hyvä maa montaa serkkua tulossa myös ruotsista kun olla levoton siellä asua.


      • Anonyymi

        Kyllä tuolla ja naisen palkalla elää ihan hyvin. Ei ehkä matkustella tai osteta uusia käsilaukkuja, joita bloggaajat mainostaa, mutta se onkin mainosta. Ei oikeaa elämää. Pärjääminen on normaalia elämää.
        Yhteiskunnalta saa lapsilisät ja äitiyspäivärahat. Tarvittaessa tukea asumiskustannuksiin. Ja jos ei tukea saa, on liian hyvätuloinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pieni palkka tuo 1400, mutta hyvä asia, että olet työelämässä etkä sohvalla makkoomasa. Saan työeläkettä 44 vuoden katkeamattoman työuran jälkeen 1360 euroa netto. Onneksi asuminen halpaa omassa rivarissa 100 km päässä Helsingistä.
        Työeläkkeestä muuten maksetaan ihan hyvin veroa, mikä menee yhteiseen hyvään (yhteiskunnan hyväksi).
        Mitä tuohon lapsiasiaan tulee, niitä kannattaa hankkia just niin monta, kun pystyy elättään. Ja molempien vanhempien toivomina.

        Ihmettelen eläkekertymää, kun 33 vuoden aikana kertynyttä ihan tavallinen rivimies saa jo 1700 käteen , joten elintaso ei ole merkittävästi laskenut työvuosista. Ihan samalaisessa asunnossa pystyy asumaan , samat lomareissut tekemään ja muuten elelemään.
        Se kai helpottaa, kun ei ole enää mitään lainoja maksettavana.
        Tuo saatu summa on siis ihan tilastojen mukaan suomipojan keskivertoeläke niin kuin aikanaan palkkakin oli lähellä kansalaisten keskiarvolukemia. Pitää olla tyytyväinen, kun nettokin kasvoi Kevan mukaan jopa 21€/kk, mikä kupataan takaisin valtiolle kaksin verroin korotettavien polttonesteveron ja virvoitusjuomaverojen muodossa .


      • Anonyymi

        No kuule ihmettele ihan rauhassa pientä eläkettäni. Se on kertynyt rahoitusalalta (pankki ja vakuutusyhtiö). Mutta sainpa työvuosina maksettua rivarin ja kesäasunnon ja maailmaakin on nähty. Terveisin suominainen, yksineläjä vuodessa 1990.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa opiskella vähän enemmän siitä, mitä verorahoilla kustannetaan...

        Verorahoilla voi opiskella ja väitellä tohtoriksi asti.


    • Anonyymi

      Ota itseäsi niskasta kiinni ja hae eroa, sillä sinä jäät senthden l kahden apsen ja aikuisen miehen elättäjäksi ja kotiin pitäisi hoitaa ynnä muuta. Jaksatko töiden jälkeen enää ja lasten hoidon jälkeen. Jos teet ehdon miehelle, se saattaa olla juttelun aihe. Mutta yksi ihminen ei pysty kaikkeen.

      • Anonyymi

        Juuri tämän takia naisten palkan on oltava perheenisien palkkoja merkittävästi pienempi. Muuten perheet hajoaa naisen logiikkaan ja yhteiskunnalle syntyy valtavasti lisäkuluja erolapsista.


    • Anonyymi

      Älkää nyt hyvät köyhät ihmiset alkako lisää tekemään köyhiä tähän maahan. Mielummin vaikka orpoja ulkomailta.
      Lasten teko pitäisi kuulua rikkaiden velvollisuuksiin, jotka niistä pystyvät pitämään huoltakin ilman verotusta yhteiskunnan duunareilta.

    • Anonyymi

      Minun tuloni ovat noin 80000€ vuodessa. Tuolla tulalla uskaltaisin hankkia lapsia.

    • Anonyymi

      Jos on pienet tulot niin tietysti lapset jää hankkimatta. Tämä on laskelmoitu tulos demari ja oikeistopolitiikan 9 euron päivillä. Suomen syntyvyys pohjoismaiden huonoin.

    • Anonyymi

      Naiselle kuuluu ehkäisy, ajattele aina, että sinä äitinä, huolehdit lapsestasi, ei rakkaus kuitenkaan kestä neljä vuotta pitempään.

      • Anonyymi

        Naisen oikeus omaan ruumiiseensa alkaa vasta viattoman ihmislapsen synnyttämisen jälkeen. Lopullinen ehkäisy on huono ratkaisu sekin.


    • Anonyymi

      Eikös sosiaali huolto elätä ne lapset? Somaleilla on ainakin useita lapsia vaikka kummatkin vanhemmat ovat kotona.

    • Anonyymi

      Älä nyt ainakaan teetä aborttia! Se ei ole ratkaisu asiaan. Saathan sitten kuitenkin lapsilisiä. Ja jos sinulla on hyvät tulot, saat kuitenkin suhteellisen hyvän tuen odotus ajalta. Ja sen vanhempain rahan synnytyksen jälkeen. Älä missään nimessä teetä aborttia. Myöhemmin on kiva kun lapset ovat suhteellisen saman ikäisiä. Kyllä te pärjäätte rahallisesti. ONNEA UUDELLE Vauvalle!

      • Anonyymi

        Abortti on raskas päätös, joka joskus osoittaa suurinta rakkautta ja kypsyyttä, vastuullisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abortti on raskas päätös, joka joskus osoittaa suurinta rakkautta ja kypsyyttä, vastuullisuutta.

        Kaada vain itsellesi kun äitisi ei sinua abortoinut ja muista se että lain edessä murhaan yllyttämisestä on sama tuomio kuin itse murhasta. Anna elää!


    • Anonyymi

      Ota kunnon jääkiekkoilija, sillä on hyvät tulot ja on tosi mies. Tosin sun pitää ensin hommata missin titteli, joku miss Länsi Uusimaa kelpaa hyvin-

      • Anonyymi

        Ei todella oo leikin asia tuo jos isä ei osallistu muutakuin patistamalla tulonhankintaan ja olettaa vaimon hoitavan rahapuolen. Miehen olisi syytä olla onnellinen kun on saanut kauniin työssäkäyvän, vastuullisen vaimon. Jos sellaisen saisin olisin enemmän kun onnellinen ja kiitollinen. Heitäkään ei kasva joka oksalla jos ei hyviä miehiäkään. Kun ajattelee vielä tytön juurettomuutta, ihan itken täälä. Miksi usein hyville ihmisille käy noin.


      • Anonyymi

        Tosi tyhmiä nämä jääkiekkoilijat ja onko niilläkään mitään kunnon ammattia, kun urheilu loppuu 40v iässä. Sitten ne menee johonkin urheilukauppaan pienellä palkalla tai automyyjäksi, kun muualle ei jääkiekkoilija ole ammatti ja kaikki rahat on jo tuhlattu. Kuka muu on niin tyhmä, että 20 vuotta luistelee pienen mustan kiekon perässä, siihen ei järkeä tarvita ja osa onkin apukoulun käyneitä ilman todistusta mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todella oo leikin asia tuo jos isä ei osallistu muutakuin patistamalla tulonhankintaan ja olettaa vaimon hoitavan rahapuolen. Miehen olisi syytä olla onnellinen kun on saanut kauniin työssäkäyvän, vastuullisen vaimon. Jos sellaisen saisin olisin enemmän kun onnellinen ja kiitollinen. Heitäkään ei kasva joka oksalla jos ei hyviä miehiäkään. Kun ajattelee vielä tytön juurettomuutta, ihan itken täälä. Miksi usein hyville ihmisille käy noin.

        Voisunkanssas, portto ja pysäköintimittari toimivat poletilla mutta aikuinen nainen ja äiti sekä työntekijä hankkii tulonsa itse.

        Jos joku on erehtynyt maksamaan naiselle suurempaa palkkaa kuin perheen isälle, niin siitä on heti tehtävä valitus ainakin kelalle ja maksaa liikamaksatus heti takaisin pikavippikorolla - joku tolkku perheen raha-asioissa tasa-arvokkain aikaan!

        Anna lapselle nimeksi tai Antti? Anna elää tai Antti antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi tyhmiä nämä jääkiekkoilijat ja onko niilläkään mitään kunnon ammattia, kun urheilu loppuu 40v iässä. Sitten ne menee johonkin urheilukauppaan pienellä palkalla tai automyyjäksi, kun muualle ei jääkiekkoilija ole ammatti ja kaikki rahat on jo tuhlattu. Kuka muu on niin tyhmä, että 20 vuotta luistelee pienen mustan kiekon perässä, siihen ei järkeä tarvita ja osa onkin apukoulun käyneitä ilman todistusta mistään.

        Voihan sitä opiskella ammatin jääkiekkouran jälkeen , nykyisin monilla jääkiekkoilijoilla on ammatti jo suoritettu , mutta uran jälkeen täytyy päivittää tiedot, koska kaikki tieto vanhenee niin äkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi tyhmiä nämä jääkiekkoilijat ja onko niilläkään mitään kunnon ammattia, kun urheilu loppuu 40v iässä. Sitten ne menee johonkin urheilukauppaan pienellä palkalla tai automyyjäksi, kun muualle ei jääkiekkoilija ole ammatti ja kaikki rahat on jo tuhlattu. Kuka muu on niin tyhmä, että 20 vuotta luistelee pienen mustan kiekon perässä, siihen ei järkeä tarvita ja osa onkin apukoulun käyneitä ilman todistusta mistään.

        Taidat itse olla tarkkiksen käynyt, mitä vikaa on automyyjän ammatissa, sulla ei taida olla mitään ammattia, kun noin haukut urheilijat., tai sinut on jätetty kiekkoilijana vilttiketjuun aikoinaan ja nyt olet työtön.


    • Anonyymi

      €Ennen oli sanonta että lapsi tulee leipä suussa.Nykyisin on hyvä sosiaali turva .ja lapsilisät.itsellä oli oli jo nelä lasta rakenettiin talo ,vaimo jäi hoitamaan lapsia.Lapsia syntyi lisääkin ja pärjättiin vaimo oli säästä väinen ,talokin maksettiin.

    • Anonyymi

      Jos jaksat myös huolehtia yhdestä isosta lapsesta.

    • Anonyymi

      Harvinaisen itsekkäältä kuullostat nyt jos rehellisiä ollaan... myöskin miehesi

    • Anonyymi

      Mummollani on huonot tulot, uskallanko enää elää peräkammarissa hänen pienten tulojensa varassa? Pien-eläkkeet nousivat ainakin euron nyt vuoden -20 alussa, mutta riittääkö se tulevaisuuteni menoihin? Olen sentään vääntänyt tohtorin väitöskirjan, joten minulla on oikeus saada tasokas elämä itselleni myös tulojen osalta, olenhan älykäs ihminen opiskeltuani näinkin paljon.

    • Anonyymi

      No et tietenkään tee aborttia kun lapsi on tervetullut. Mikä on "normaalit tulot"? Joillekin on normaalia että mies tienaa 2500 ja akka tuhlaa ja on kotona. Kenkien laukkujen ja muiden vehkeiden ostelun voi lopettaa. Jos molemmat käy töissä ja lapsi menee puolentoista v ikäisenä hoitoon kuten esim Englannissa ja muissa kehittyneissä maissa tehdään niin pärjäätte hyvin.

      Kaksi lasta on hyvä määrä. Mistä olet saanut päähäsi että pitää olla kolme. Anna kun arvaan:sinulla on kaksi sisarusta itsellä ja malli tulee siitä.

      • Anonyymi

        Oletpas tietäjä....Omituisia kannanottoja, sen verran korjaan että lapselle parasta on olla kotona kolme vuotiaaksi. Useita tutkimuksia aiheesta löytyy.


    • Anonyymi

      Kyllä uskaltaisin. Raha ei ratkaise kaikkea. Tässä maailmassa on hyvä, jos lapsi saa sisaruksen - ei ole yksin eikä vanhempien varassa kasvussa, kehityksessä ja leikeissä. Tällöin vanhemmatkin pääsevät helpommalla.

      Yleensä enemmän tienaava puoliso kirjoittaa tällaista ja syyllistää heikompituloista puolisoa. Miksi, jos laskette yhteen tulonne, niin kaikki ok, vai onko kyse jostain muusta?

      T. Tutu:)

      • Anonyymi

        Tutu, rakas...kuinkahan vaa itse olisit vittuuntunut vastaavanlaisessa tilanteessa. Ihminen ei yleensä ymmärrä asioita kun vasta kokeneena. Sen vuoksi vertaistuki ryhmistä saa parhaimman avun. Asian ymmärtää vasta sellainen joka on asian.läpi käynyt. Oikeastaan turha muiden huikkia mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutu, rakas...kuinkahan vaa itse olisit vittuuntunut vastaavanlaisessa tilanteessa. Ihminen ei yleensä ymmärrä asioita kun vasta kokeneena. Sen vuoksi vertaistuki ryhmistä saa parhaimman avun. Asian ymmärtää vasta sellainen joka on asian.läpi käynyt. Oikeastaan turha muiden huikkia mitään.

        Hyvä neuvo, älä siis huiki.


    • Anonyymi

      Kuinka vammanen pitää olla jos ei 1400 riitä?

      • Anonyymi

        Huhhuh, mitä kielenkäyttöä... älä pilkkaa vammasia...


    • Anonyymi

      Edelleen: Joku puhui narsistisesta miehestä - ettei nyt vain ois kyse narsistinaisesta?
      T. Tutu:)

      • Anonyymi

        Veikkan ettei itselläsi samankaltaista ongelmaa... helppo huudella, mutta jos tällainen tilanne OIKEASTI tulisi kohdalle nii mietin vaan miten kävisi. Eipä sitä tiedä asioista ennen kun ne tulevat omalle kohdalle. Sitä turvattpmuuden määrää on vaikea käsittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkan ettei itselläsi samankaltaista ongelmaa... helppo huudella, mutta jos tällainen tilanne OIKEASTI tulisi kohdalle nii mietin vaan miten kävisi. Eipä sitä tiedä asioista ennen kun ne tulevat omalle kohdalle. Sitä turvattpmuuden määrää on vaikea käsittää.

        Väkisin pettyy ja suree kun toinen ei halusta mene töihin vaikka on lapsikin. On loukkaavaa kun siinä tilanteessa joutuu patistaa/pakottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkan ettei itselläsi samankaltaista ongelmaa... helppo huudella, mutta jos tällainen tilanne OIKEASTI tulisi kohdalle nii mietin vaan miten kävisi. Eipä sitä tiedä asioista ennen kun ne tulevat omalle kohdalle. Sitä turvattpmuuden määrää on vaikea käsittää.

        Nalkku se päässyt irti ja valmiina näykkimällä kaikkea, kun oma räksytys saa raivoihin? Mene itseesi nainen.


    • Anonyymi

      Lapset tarvitsee isän ja äidin läsnä olon
      Naisen paikka on pääsääntöisesti kotona alle 7v lasten kanssa ja aviomiehen vastuu on auttaa vaimoaan kotitöissä jos ei jaksa.. Mies saa rahaa ja kun lapset yli seitsemän vuotta niin lasten huoltajuuden vastuu isälle.. Ja lapset voi aloittaa avustaa isää isän töissä ja äitiä äidin töissä. Sukulaisten tehtävä on auttaa toisiaan ja asua yhdessä tai lähellä toisiaan. Työ aika 3-6 tuntia ansiotyötä päivässä ja loppu aika perheen suvun ja ystävien kanssa. Ohjeet tähän saat minulta.. Ja muista abortti yli 4kk on vastoin noudattamaani lakia..

      Tuomas 046 687 1162 soita tai tekstaa

    • Anonyymi

      Kysy nyt edes siltä seuraavalta, (jos eroot) että paljon ansaitsee, ennenkuin alat sen kanssa, mihinkään sitovampaan.

      • Anonyymi

        Kyllä sen huomaa kaikesta mitkä on arvot, nykyiselle jouduin ostamaan rahoillani myös meidän kihlasormukset ja bensarahaa kyseli kun isänsä autolla tuli minua hakemaan :D Ei hävennyt köyhyyttään. Häikäilemätön!


      • Anonyymi

        Jos rakkaus on rahasta kiinni, niin on kylmä nainen, en huolisi. Rahalla ei saa rakkautta, mutta ilotytön saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rakkaus on rahasta kiinni, niin on kylmä nainen, en huolisi. Rahalla ei saa rakkautta, mutta ilotytön saa.

        Elätin saa aina,rakastavaa perheestä huolehtivaa miestä arvostan. Ei se miehen puolelta oo ainakaan rakkautta jos vaimon pitää pakottaa miehen menemään töihin vaikka on lapsikin tullut. Siitä tässä nyt on kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elätin saa aina,rakastavaa perheestä huolehtivaa miestä arvostan. Ei se miehen puolelta oo ainakaan rakkautta jos vaimon pitää pakottaa miehen menemään töihin vaikka on lapsikin tullut. Siitä tässä nyt on kysymys.

        Tai se varmaan oli piste iin päälle ennenkuin napsahti....ennusmerkkejä häikäilemättömyydestä oli jo kosolti kertynyt sitä aiemmin...esimerkiksi tytön ostamat kihlasormukset ym..siis kaikki rahallinen


    • Anonyymi

      Se rahasta ole kiinni. Ennen elettiin kahdesta lehmästä, ne antoi meijeriin huonosti talvella lypsävänä 30 l maitoa, sillä eli isovanhemmat, vanhemmat ja seitsemän lasta. Maasta otettiin peruna ja muut vihannekset, metästä marjat ja vähän riistaa. CO2:sta ei paljon tuotettu.

      Nykynuorille pitäis olla tissi katossa josta tulee rahaa ja kokaiinit.

      Ei kattele Greta Thunberg tuollaista vätysporukkaa,

      • Anonyymi

        Tietäisitpä vaan kuinka paljon olen tehnyt töitä nuoresta pitäen kun ei vanhempia


      • Anonyymi

        Jos persuja äänestää niin saisko tommosen elämän helposti takas? Nykyään kokomaailma pitäis elättää tuella mut toi oli sitä kunnon aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietäisitpä vaan kuinka paljon olen tehnyt töitä nuoresta pitäen kun ei vanhempia

        Vanhemmatkin ovat turvaksi, kuten toivoisit tietäväsi. Miksi siis ottaisit lapsiltasi vanhemman pois ja kuopukselta hengenkin rahan takia? Älä myy sieluasi sisko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos persuja äänestää niin saisko tommosen elämän helposti takas? Nykyään kokomaailma pitäis elättää tuella mut toi oli sitä kunnon aikaa.

        Virhevasukkien hysteerikkojen neuvojako pitäisi kuunnella? Matuja maa täyteen ja syntyperäisten suomalaisten eriarvoisuus pohjamutiin, mistä punikki ja virhevasukki toivoo siemensä itävän jatkossakin?

        Turha toivo, Suomi on suomalaisten maa ihan perustaltaan.


    • Anonyymi

      Viisainta on pyrkiä vähään lapsimäärään. Nykyään runsasta lapsimäärää ei pysty edes ruokkimaan, muusta puhumattakaan.

    • Anonyymi

      Sä mietit nyt haluatko sä olla se liian kiltti... ja sulla ei turvaverkkoja miehen puolelta ole... ei se helppoa ole jos päätät valita oman elämäsi ja lapsesi mutta se on hidasta itsemurhaa jos jäät tuollaiseen. Itse olen tuon läpikäynyt mutta jos haluat sen toisen muksun, luota itseesi älä siihen jota muka isäksi kutsutaan...

      • Anonyymi

        Liikaa lapsia ei kannata tehdä Suomessa. Kaksi on aikalailla maksimi, se mitä tienaa ei ole niin väliksi koska vihervasemmisto verottaa kuitenkin kaikkia raskaasti ja luo jokaiselle tasapuolisesti köyhyyden joka tapauksessa. Kannattaakin alkaa miettiä muuttoa ulkomaille ja näin teen muuten kohta itsekin, harmi vaan että olen jo ehtinyt maksaa aivan liikaa tästä vihervasemmiston Suomi-huijauksesta ☹️


    • Anonyymi

      Tämä se on oikea palsta kysellä tuollaisia..

      • Anonyymi

        Tämä palsta perustuu provoalkuihin ja vastausvuodatuksiin kuten hyvin tiedät. Ainoa laittomuus on tekstata tänne ajaessa moottorikulkuneuvoa. Loppu on avohoitoa ja huuuhaaata.


    • Anonyymi

      Miten ei 1400 sun tulot riitä? Aika moinen suurkuluttaja saa olla.

    • Anonyymi

      Rahanahne nainen kyseessä heidän tuloillaan pitäisi elää hyvin muualla paitsi hesassa.

      • Anonyymi

        Tässä on lähinnä kyse miehen asenteesta ja häikäilemättömyydestä. Häntä ei haittaa laittaa vaimo lujille, hän jopa nauttii siitä, että vaimolla hyvä palkka ja kun hänellä on pakkolomia ei edes niiden aikana etsi parempaa työtä. Luottaa täysin, että vaimo hoitaa rahapuolen. Tottakai hän hoitaa kun nuoresta joutunut itsensä elättää ja ilman vanhempia löytänyt selviytyjän roolin. Hampaat irvessä halunnut raivata tiensä selviytyjien joukkoon. Hyvähän sellaista on käyttää hyväksi. Ei saa hengähtää edes äitiyslomalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on lähinnä kyse miehen asenteesta ja häikäilemättömyydestä. Häntä ei haittaa laittaa vaimo lujille, hän jopa nauttii siitä, että vaimolla hyvä palkka ja kun hänellä on pakkolomia ei edes niiden aikana etsi parempaa työtä. Luottaa täysin, että vaimo hoitaa rahapuolen. Tottakai hän hoitaa kun nuoresta joutunut itsensä elättää ja ilman vanhempia löytänyt selviytyjän roolin. Hampaat irvessä halunnut raivata tiensä selviytyjien joukkoon. Hyvähän sellaista on käyttää hyväksi. Ei saa hengähtää edes äitiyslomalla.

        Eikä se palkka niin hyvä ole..mut jos miehen palkkaan vertaa....runsaine lisätöineen 2300e käteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on lähinnä kyse miehen asenteesta ja häikäilemättömyydestä. Häntä ei haittaa laittaa vaimo lujille, hän jopa nauttii siitä, että vaimolla hyvä palkka ja kun hänellä on pakkolomia ei edes niiden aikana etsi parempaa työtä. Luottaa täysin, että vaimo hoitaa rahapuolen. Tottakai hän hoitaa kun nuoresta joutunut itsensä elättää ja ilman vanhempia löytänyt selviytyjän roolin. Hampaat irvessä halunnut raivata tiensä selviytyjien joukkoon. Hyvähän sellaista on käyttää hyväksi. Ei saa hengähtää edes äitiyslomalla.

        Mies on naisen pää ja miehen palkka on naisen nalkutus. Jos perhe on rahasta kiinni niin naisen on syytä tutkituttaa päänsä ja hankkia apua ajoissa.


      • Anonyymi

        Sanotko rahanahneeksi naiseksi ihmistä joka on elättänyt poikaystävää vuosikaudet ja kun lapsi syntyy niin patistettuna vasta mies menee töihin. Sanotko rahanahneeksi häntä joka on kaikki rahansa muille antanut? Minä sanoisin, että hänen kovaosaisuuttaan ja kiltteyttään on käytetty julmalla tavalla hyväksi. Karma hoitakoon miehen vanhemmat helvettiin kun eivät hekään ole asiaan puuttuneet.


    • Anonyymi

      Ei lapsen kasvattaminen ole kallista. Riippuu ihan hemmotteluhalusta, miten kauniit rattaat ja muu. Lapsilisä kyllä kattaa normaalin menon. Päivähoitomaksut kalliita, jos hyvät tulot, mutta haitanneeko sitten. Ilolla antaa vähästäkin, kun niin tuntee. Puuhaa tulee kyllä, isätkin tykkää, kun vuoden täyttää. T yh muksun hoitaja isä

      • Anonyymi

        Ei lapsia saa tehdä tulee turhia päästöjä, niin se vaan nykyään on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lapsia saa tehdä tulee turhia päästöjä, niin se vaan nykyään on.

        Päästöjä kyllä tulee joka suunnasta, hamsterit ja koiruus päästelee silloin tällöin. Tytöt ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päästöjä kyllä tulee joka suunnasta, hamsterit ja koiruus päästelee silloin tällöin. Tytöt ei.

        Tytöt pieree suun kautta, sitä kutsutaan tieteessä Nalkkutussutus oidipus nimityksellä.

        Talojen lämmitykseen kuluu yli kaksi kertaa enemmän fossiilia kuin maamme omistusautoilla suoritettavaan ajoon, joten pieni palkka ehkäisee ylikulutusta omatalojen osalta. Säästyneillä hiilijäljillä kannattaa pyöräyttää muutama suomalaisperäinen asukas lisää per koti.


    • Anonyymi

      Onhan se hankalaa, muutoksen aika 🤔

    • Anonyymi

      Elämä olisi mukavampaa paremmilla tuloilla.
      Useat jatkavat opintoja vaikka käyvätkin töissä ja on perhettä.
      Tulevaisuuden eteen kannattaa tehdä töitä ja opiskella.

    • Anonyymi

      Älä ainakaan aborttia tee mutta jätä unelmasi kolmannesta lapsesta jos miehen suhtautuminen on noin. Pärjäätte kyllä kun ette elintason perässä juokse. Asumistuesta ja lapsilisistä saa myös apua talouteen. Vähemmälläkin pärjää.

      • Anonyymi

        Oliko alkuprovottajalla siis pari lasta ja kolmas pitäis tappaa isän pienten tulojen ja kulutushaluttomuuden takia, mihin femakot ja vihreet otti jyrkän tuomiokannan?

        Eli kolme lasta on jo maailmassa, paitsi kuopus on vielä äidistään riippuvainen tämän kohdussa.


    • Anonyymi

      Elääkö olleskaan?

    • Anonyymi

      Mä en kyllä tekisi.

    • Anonyymi

      Mä en kyllä tekisi.

    • Anonyymi

      Ei kannata,olet niin rikas ja olet rahan perään nauta.. Nyt eikun piuhat kiinni ja naama naudaksi:)

    • Anonyymi

      Saan eläkettä 1500€ kuussa ihan kohtuu.

    • Anonyymi

      En uskaltaisi tehdä sinun kanssa. Olet outo?

    • Anonyymi

      Tottakai uskaltaa. Ei vauva syö koko kaupan bilttipurkkeja kerralla. Ei turhia murehtemisia. Suomessa kaikilla rahat riittää jos haluaa. Elämä on halpaa.

    • Anonyymi

      Vähän hurjalta kuulostaa! Tuossa tulee kyllä helposti tilapäistä tarvetta lisärahoitukselle ja tonnille tai toisellekin...

      • Anonyymi

        Meinasitko bilevippiä vai sugar daddyä? Onhan sitä naisella konstit maailman vanhimman ammatin suhteen, tosin en käsitä miksi yleensä joku sekaantuu itsensämyyjään, kun ryhmärunkkauksen sijaan voi tehdä itse ja säästää?


    • Ota Avioero,ei lapsilisillä eikä se että saat isomman pussin kerjuuruokaa kyllä johda mihinkään,paitsi olet kiinni kotona lopun nuoruutesi. Ukkelisi on jollain väliaikaisella Eläkkeellä tai työtön joka tienaa 9e päivillä tuon summan,minimi palkka lienee netto 1550e/kk? Yksinhuoltajana saat edet mitkä auttaa Fyysisen väsymisen torjuntaan,osaat varmaan arvostaa kun joku muu hoitaa huusholli edes vähänaikaa ja Raha asioista kannattaa puhua Pankin ja Velkaneuvojan kanssa,saat 5v. aikaa maksaa omat ja lasten laskut jotka luulen jääneen rästiin tuon miehesi tuloilla. Minä tiedän yhden summan,se oli 6 delta eri firmalta jotain 23 tonnia (mk) ja pankkilaina alunperin 23 tonia myös,nainen pääsi Velkasaneeraukseen ja maksettavaa jäi alle 40mk/kk, ja kun 5v. oli mennyt umpeen jäi loput firmojen tappioksi /siksi tätä neuvoa ei juurikaan saa yleiseltä sektorilta. Muuten ennen Sossu vaato tiliotteen ja miinusti menoista joka markan jonka tililtä irtosi(vaikka olisit voittanut Lotosta kympi) .Totuus on että vielä tänäkin päivänä vaikka tililläsi olisi sata tonnia rahaa etkä jostain syystä halua niihin koskea(tiedän montakin syytä) niin kun Menosi ja Tulosi lasketaan niin tulos joka jää viivan alle joka kk onse millä saat lisää jos et tienaa tarpeeksi! Kenelläkään Viraston tätillä ei ole oikeutta edes kysyä rahoista. Jos asut 10 huonetta ja 3 keittiötä ja pesuhuoneet mukaanlukien ,ei kellään ole oikeutta vaatia myymään Kotiasi!! Näin Sossut ennen teki ja Minä olin se joka nosti 5 eri kunnantalolla metelin koska näin oli tehty,Koteja EI saatu takaisin mutta Rahat jotka oli pakolla otettu käyttöön ja Kodeista saadut korkoineen takaisin 2 Sossu päällikköä sai lopputilit ilman korvauksia kun uusivat temppunssa. Suomessa kaikki on kaikkien luettavissa Lakikirjasta aina tapaus Otsikon mukaan. N iin minä riitaunnuin sukulaiseni kanssa lopullisesti kun hän huusi "Mitä Vittua niille Juopoille kerroit asian(sossu)ja kerroit puolikuolleille Vanhuksille että miljoona asunnot saa pitää!!!Osa oli loppuun palaneita joten Oikeusapu toimisto katsoi eräille Asunnon vaihdot kurssin mukaan,eli asunto pieneni ja tuli Piika töihin,osa taas halusi pitää jopa yli 400 neliön kuolemaansa saakka ja perikunta sitten.Yksi Kaupunki oli toiminut juuri kuin ihmistä joka synnyttänyt 12 lasta,eli niin vanhaksi että Kaupunki sai paperilla perinnön,eikä muuten ollu kysy yhdestä asunnosta,eikä metsä loppunut päivän kävelyllä,, .Siinä oikeus voitti ja maalaisjärki.

    • Anonyymi

      Onhan se, miten laskee...

      Stadissa sain paskaliksaa 2340,00 kk brutto
      Netto näppiin 1640,00. Vuokra 880,00 45m3 kopista.

      Siitä muut laskut. Ei tarvi olla Einstein laskeakseen, paljonko jäi käyttörahaa? Varsinkin, jos on velkaa yms.

      Safkaa ostin firman antamilla Luottokunnan lounareilla. Ne kävivät paikallisessa K-kaupassa maksuvälineenä.

      Rahuskia jäi yleensä per kk noin 400...siis keskellä stadia. Enkä usko, että olin yksin?

      Muutin muualle. Tein aluksi osa-aikaduunii. Sen jälkeen työtaivas räjähti. Töitä oli enemmän, kuin mitä halusin/jaksoin tehdä.

      Asumiskulut puolet pk-seudusta. Ja kerrankin iso asunto, ei tarvitse asuu koirankopissa.

      Eli kaikenkaikkiaan oma elämänlaatuni on parantunut. Asuin yli 20 v stadissa, niin mukavaa kuin se olikin, ja oli mukavaa aikaa.......mutta...

      ...katselen ympärilleni nyt.
      Kaikkea tätä, mitä en olisi voinut saada asuessani pk-seudulla.

      Nyt jää näppiin (...vuokra 548 (55m2) ) jälkeen 1200 kk

      • Anonyymi

        Toi on hyvä plääni, vaikkei alkuprovoon osukaan. Päädyin samaan tulokseen ja vaihdoin kehien seisovat loskaiset ruuhkat lumisiin metsäteihin.

        Duunia ei ole löytynyt, ainakaan että kannattais työmatkojen jälkeen laittaa herätyskelloa soimaan, mutta hyvin kohtalaisesti on mennyt näinkin. Säästö on satoja euroja työmatkoista uudehkolla yksityisautolla, kun vanhalla dieselpakullakin reissut heittää.

        Ei ne tulot, vaan me menot ja tyhmä paljon työtä tekee, mutta viisas pääsee vähemmällä. Suomi nousuun!


    • Anonyymi

      yksi lapsi makaa 200t € kaksi 400t € kolme 600t €
      asiakysymykseen asiavastaus, tulonne eivät tule riittämään

      • Anonyymi

        Asiavastaus siis kuuluu: tarvittaessa Kela tai kunnan harkinnnan varainen sosiaalitoimi hoitaa puuttuvat kulut kuntoon.

        Rakkaus on ikuinen, mutta rahapula on ohimenevää.


    • Anonyymi

      Miul jää ruokaan alle 300 kuussa. Hyvin pärjään.

    • Anonyymi

      Onhan se erikoiseksi kyl mennyt.

      Nykyään ollaan yhdessä "mukavuussyistä". Eli Vihreet ämmät ja Cis miehet pariutuu.

      Menee pari vuotta. Ei ollutkaan kivaa

      • Anonyymi

        Ennen kunnioitettiin pyhää avioliittoa, ei erottu vaikka olisi ollut välillä hankalaa.
        Oli suuret perheet, vaikka ei ollut yhteiskunnan tukia. Hyvin pärjättiin ja oltiin onnellisia.
        On se kumma että vaikka nyt on parempi elintaso rahallisesti, lapsia ei monet halua.
        Muistakaa että "lapset tuo leivän tullessaan".
        Ja muuten 1400 € on hyvä palkka ainakin jollain pienellä paikkakunnalla jossa asuntoja saa 30 000 - 80 000 €. Ja vuokrallakin halpa asua.


    • Anonyymi

      Teet vain ison liudan lapsia ja syötät niille jauhelihaa ja eineksiä riitojenne lomassa eikä miehellesi 1400 kauan makseta, työ siirtyy vietnamiin jos on tavaraa ja jos on jotain merkonomia niin tekoäly hoitaa

      Onko teillä kirjahylly onko siellä kirja
      Jos ei niin lapset sitten jatkavat isin sossu- uraa se periytyy jis ette näe vaivaa siis oikeasti

    • Anonyymi

      Jatkan vielä tositapauksella
      Mrillä on tuossa 5- kymppinen sosiaalinen mukava pehmorouva sihteerityö sanotaan assitentiksi ja silloin nuorena sillä oli nero miehenä eli siis tätä puhetta pidettiin

      Luki matematiikkaa heine borellin lemmaa googlaa ja makasi ja laiskotteli ja joi vöhän ja riiteli mutta yhdessä asiassa se oli tiukka

      Töihin se ei mennyt
      Appi ja anoppi jämptejä akateemisia protesti vuosia mutta rouva oli kiltti ja selitteli ja kaksi poikaa

      Kun koulussa ei vaadita mitään ja isöstä ei ollut malliksi ja äiti oli pehmo ja pijat pärjäsivät lukematta

      Tuli 2 laiskaa yliooppilasta

      Molemmat pääsi yliopistoon molemmat lopetti opiskelun alkumetreillä vuoden sisällä liikaa hommia toinen julistsutui hulluksi ja toinen vain peruslauskaksi ei o mun juttu
      Ovat nyt kolmikymppidiä eivätkä koskaan aio tehdä mitään ehkä lapsia joista kasvattavat samanlaisia

      Ero rouvalla tietty ja poikien isä nero ties missä ei koskaan valmistunut miksikään työhönsopivaksi

    • Anonyymi

      Mieti mitä itse haluat. Jos haluat toisen lapsen ja lapsellesi sisaruksen niin nyt siihen on mahdollisuus.

      Olen pahoillani puolisosi asenteesta. Itselläni ollut aikoinaan samantapainen puoliso, ei ole herkkua elää henkilön kanssa joka ei kanna omaa vastuutaan perheen taloudesta. Toista ihmistä ei pysty muuttamaan. Voimia sinulle! Älä sure liikaa. Asioilla on tapana järjestyä.

    • Anonyymi

      Tuo 1400 euroa on ihan normaali palkka. Osa-aikatyöläisillä se on vielä vähemmän puhumattakaan silpputyöläisistä ja nollatuntisopimuslaisista. Puolet palkansaajista tienaa tuon verran vaikka tilastot muuta väittää. Siinä on syy miksi lapsia ei haluta. Eikä se kahden prosentin palkankorotus paljon euroja lisää tuolla ansiolla toisin kuin neljän tonnin palkalla.

      • Anonyymi

        Väkisintöissäoleva duuni on sellaista että se lähtee nopeasti vege ja kundi on työntö
        Työntöjä luusereita on jonossa mitä välii ei voi vähemmän kiinnostaa työt


    • Anonyymi

      Porukka laskee täällä mitä lapsi maksaa

      Ei siitä ole kyse
      Vaan näissä aloittajan vetelehdintäperheissä kasvaa luusereita kun toniniemiset niitä tekee
      Pelkkää kaaosta
      Vanhemmat totee että en mäkään koulussa mitään oppinut ja hyvä ihminrn minusta tuli tosin tylsä

      Teeksämänytlapsia jonkuäijänkanssa kumevaanpannaan eikämeilläolemitään kiinnostustamihinkään

      Vaikuttaa provotrollilta

    • Anonyymi

      Rakkaudella ei ole hintaa sanotaan mutta näköjään sekin on paskapuhetta!!

      • Anonyymi

        Rakkaus on myös hyviä tekoja toisen puolesta. Rakastaako mies vaimoaan jos laittaa tämän liian lujille. Rakastaako todella kun tietää vielä hänen taustansa eikä anna hänen hetkeäkään levähtää. Perheen eteen tavataan tehdä lujasti töitä, se on rakkautta. Rakkaus hyviä tekoja.


    • Anonyymi

      Ota ero, mieti sen jälkeen vasta kuka mies huolii yh-äitiä jolla pieniä lapsia. Sinnittele yksin oman palkkasi turvin 10 vuotta ja mieti olisiko ollut sittenkin hyvä lisä se 1400e netto/ kuukausi.

    • Anonyymi

      Kyllä sinun pitää pystyä työlläsi elättämään miehesi.

    • Anonyymi

      Kyllä sinun pitää pystyä työlläsi elättämään miehesi.

    • Anonyymi

      uutisissakin mainostettiin, kuinka "sankari-matu" lisääntyy voimakkaasti !!
      ja ei kerrottu, että koko matu-suku on kela lomilla työttöminä, ja siis lisäännytään veronmaksajien kustannuksella... Ilman huolenhäivää,,,
      Tällainen lisääntyvä haittamaahnmuutto tulee kalliiksi, sekin jätettiin uutisessa kertomatta !

      Joten kyllä kanta-suomalainen on täsin oikeutettu lisääntymään, pienilläkin tuloilla !!!

    • Anonyymi

      Miehen tulot nettona 1400e/kk töissäkäyvän äidin tulot niin kyllähän tuolla ihan hyvin 4 henkisen perheen menot hoitaa ellei sitten asu jossain pk-seudulla 1000e/kk vuokra-asunnossa.

    • Anonyymi

      Jos miehellä on luova akateeminen ura ja ehkä vähän itsetehtyjä sijoituksia olisi kauheaa vaarantaa ja mennä yhteen lapsiakärttäävän akan kanssa, sehän eroaa ja vaatii elatusta, ehkä jos olisi koulusta asti tunnettu ja yhdessä rakennettu perhe molemmat, highschoolsweetheart mutta ei muuten https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006392509.html

      Lapsenteon voi jättää luuseriäijille ja matuille niiltä ei saa erossa ruokkoja maksuun mikään nainen

    • Anonyymi

      Empä tienaa enempää itsekään eti hyvä tulinen mies jos lapsia haluut tulojen perusteella tai pidät huono tuloksen miehen ilman lapsta

    • Anonyymi

      Miksi sitten olet sen miehesi kanssa ,et ole kummoine n itsekään.Järkevä nainen jättää koko mies hommat .Tilaa netist'ä dildo ja käy abortissa .Mitä tehdä lapsia kärsimään suotta,käytä Dildoa.

    • Anonyymi

      "rahan takii...."!
      Aloittaja olisi voinut valita miehen jolla on fyrkkaa ja on komea, hinkkaa urheiluautoaan viikonloput ja bailaa kavereidensa kanssa ja käyttää huumeita kun rahaa on ja rahapiireissä huumeita liikkuu.
      Köyhä mies on nöyrä mutta samalla äijä, tekee itse vaikka helikopterin.

    • Anonyymi

      Väkidintöissäkäyvä on sellaisessa duunissa että se lopuu pian 1400 ei ole paha mutta varmasti loppuu tekoäly tai bangladesh vie duunin

      Väkisintöissä kun tekee väkisin

    • Anonyymi

      Miksi vaikuttaa siltä, että mitä yksinkertaisempi henkilö, sitä enemmän lapsia?

    • Anonyymi

      Tuli mieleen, että onko miehesi joku ns kulttuurin rikastaja, eli esim arabi /somali, vai mistä ihmeestä johtuu tuollainen haluttomuus työntekoon perheellisellä miehellä....

      Ei hän oikein kovin tyypillinen suomalainen mies ainakaan oo.

      Ja parempi kai tuo 1400 e tulokin on, kuin että ois esim kokonaan työtön.

      Käy juttelemassa esim jonkun sosiaalivirkailijan/diakonin kanssa tilanteestasi.


      Ei noin mutkikas asia luultavasti tällä palstalla selviä.


      Lycka till.

      • Anonyymi

        Jos olet lakannut rakastamasta, niin eroa. Miehesi kärsii tunnekylmyydestäsi. Jos olet avioitunut ilman tunteita, olet toiminut petollisesti ja reilua tunnustaa ja erota, muutoin miehesi kärsii. Toivottavasti hänelle löytyy uusi ihminen, jolle mammona ei ole elämän sisältö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet lakannut rakastamasta, niin eroa. Miehesi kärsii tunnekylmyydestäsi. Jos olet avioitunut ilman tunteita, olet toiminut petollisesti ja reilua tunnustaa ja erota, muutoin miehesi kärsii. Toivottavasti hänelle löytyy uusi ihminen, jolle mammona ei ole elämän sisältö.

        Aloittajalle mammona ei ole tärkeintä, häntä vain on hyväksikäytetty rahallisesti ja nyt vaatii oikeutta. Hyvä kun lopettaa kiltteilyn! Kyllä maailmassa hyväksikäyttäjiä riittää kilteille ja kovaosaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle mammona ei ole tärkeintä, häntä vain on hyväksikäytetty rahallisesti ja nyt vaatii oikeutta. Hyvä kun lopettaa kiltteilyn! Kyllä maailmassa hyväksikäyttäjiä riittää kilteille ja kovaosaisille.

        Avioliitossa elatus on yhteistä. Ei pienempituloinen käytä hyväksi, silloinhan useimmat naiset olisivat hyväksikäyttäjiä, kotiäideistä puhumattakaan.


    • Anonyymi

      Kyllä me uskallettiin tehdä lapsia ja saatiinkin sitten niitä useampia, vaikka tulot vähäiset, vähemmät, kuin miehesi käteen jäävä tulo. Mummoni sanoi aina, että: "Lapsi tuo leivän tullessaan" ja kyllä se niin oli.
      Lapset ovat nyt jo nuorimmatkin teini-ikäsiä ja vanhin asuu omillaan. Ei meillä ole ollut mitään ongelmaa vähien tulojen kanssa selvitä perheemme menoista, vaikka ollaankin oltu ihan omien tienistien varassa lapsilisiä lukuun ottamatta. Ei ole tarvinnut hakea asumis- tai toimeentulotukea. On pistetty vähät rahat riittämään.

      Meiltä ei ole puuttunut mitään olennaista, on pystytty vielä matkustamaan koko perheen voimin ulkomaillakin Aasiassa omatoimimatkoilla useampapan talvena. Lapsilla on ollut harrastuksia ja koulunkäynnit ovat menneet mukavasti, koulujakin on voitu valita vielä parhaiden joukosta. Ruokaakin on ollut ja vaatteita. Ei tämä perheen arjen pyörittäminen kuitenkaan niin vaikeaa ole!

      tyytyväinenköyhä

      • Anonyymi

        Joo mutta sotket

        Mummosi lause kuuluu perheviljelmäaikaan jossa jo alle nykyisen kouluiän lapset tekivät töitä ja olivat paimenessa vetivät heinäpelolla periä ja auttoivat lypsyhommiss

        Nyt ne loisivat kännykän kanssa käyvät eskarissa ja turhaan koulua ja ovat masentuneita ja hoidossa parikymppisinä ja sossussa loppuelämänsä työttöminä


      • Anonyymi

        Eikö tuo ole ihan normaali suomalainen palkka. Eiköhän se miehesi lähde ennen sinua. Itse en kestäisi tuollaista jatkuvaa väheksymistäsi.

        Sitten voit alkaa pyörimään golfklubeilla, jotta löydät itsellesi tarpeeksi varakkaan kumppanin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tuo ole ihan normaali suomalainen palkka. Eiköhän se miehesi lähde ennen sinua. Itse en kestäisi tuollaista jatkuvaa väheksymistäsi.

        Sitten voit alkaa pyörimään golfklubeilla, jotta löydät itsellesi tarpeeksi varakkaan kumppanin.

        Eiköhän tuo miehen asenne ole vielä pahempi onhelma kuin itse palkka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tuo ole ihan normaali suomalainen palkka. Eiköhän se miehesi lähde ennen sinua. Itse en kestäisi tuollaista jatkuvaa väheksymistäsi.

        Sitten voit alkaa pyörimään golfklubeilla, jotta löydät itsellesi tarpeeksi varakkaan kumppanin.

        Palkassa ei ole vikaa mutta
        Väkisin työssäkäyvän asenne näkyy HETI työpaikalla eli

        Potkitaan ulos ensi tilassa riipuen siitä mitä tekee työ siirtyy kyhytysmaihin tai korvstaan älylaitteella

        Ei kauan ole hommissa kielteisellä asenteella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo miehen asenne ole vielä pahempi onhelma kuin itse palkka

        Juuri näin tästä on kyse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta sotket

        Mummosi lause kuuluu perheviljelmäaikaan jossa jo alle nykyisen kouluiän lapset tekivät töitä ja olivat paimenessa vetivät heinäpelolla periä ja auttoivat lypsyhommiss

        Nyt ne loisivat kännykän kanssa käyvät eskarissa ja turhaan koulua ja ovat masentuneita ja hoidossa parikymppisinä ja sossussa loppuelämänsä työttöminä

        Ei meillä kuitenkaan ole ollut ongelmaa perheemme taloudessa, vaikka tulot ovat olleet aika vaatimattomat. Ja kyllä se leipä on löytynyt lapsille. Koulussa lapset ovat pärjänneet ihan hyvin ja siksi lapset ovat nyt olleet paremmissa kouluissakin, kun oli valinnan varaa.
        Lapset ovat olleet myös varsin aktiivisia kesätöiden suhteen ja ovat olleet talvellakin lomillaan töissä mm. auttamassa inventaariossa kaupassa. Aika tietysti näyttää, että miten sijoittuvat yhteiskuntaan, vanhin on ollut jo työelämässä useamman vuoden ja asuu omillaan.

        tyytyväinenköyhä


    • Anonyymi

      En suosittele avioliittoa kenellekkään, akat saa yleensä jossain vaiheessa jonkun kohtauksen ja eroaa.

      "Ensimmäisistä avioliitoista eroon päätyy 55, mutta toisista liitoista jopa 65 - 70 prosenttia."

    • Anonyymi

      Ei kannata tehdä. Sinun rahojesi vuoksi hän kanssasi on.

      Kyllä kaksi lasta riittää.

    • Anonyymi

      Omituinen vuodatus? Ollut miehensä kanssa jo ties miten kauan ja kakaroita tehty mutta nyt mukamas iskee ihmettely kun ne tulot ja työmäärä on edelleen samat?

      Ei ne kulut mene sinun maksuun 100% vaan saahan mies sen 1400€/kk kuten ennenkin....haloo!
      Jos täältä kyselet oikeasti kannattaakko niin olet todella hukasssa ainoassa elämässä omituisineen haaveinesi" kolmannesta lapsesta", järjetöntä .

      Hakeudu hoitoon!

    • Anonyymi

      Ei ainakaan lapsia kannata tehdä Kelan tukijärjestelmän varaan. Näyttää siltä, että monet naiset tekevät yksin lapsia ja liikaa luotetaan yteiskuntatukiin, joka tulee olemaan myöhemmin pelkkää kurjuutta.

      • Anonyymi

        Sit noi poliitikot nostaa niitä viel... 😎 ottaisko mielummin kokonaan pois? palattaispa takas siihen yksinkertaiseen keski-aikaan missä riitti että oli hyvä ritari. kaikilla oli mukavaa ja hommaa piisas.


    • Anonyymi

      Ilmoita poliisille.

    • Anonyymi

      Naisten pitäisi tehdä suurperheitä väkisin työssäkäyvien ja työttömien elämäntapaintiaanien kanssa

    • Anonyymi

      Mikäs sun oma palkka on? Turha vinkua muiden tuloista, jos itse et osaa kuin porsia.

    • Anonyymi

      EN TODELLA,LAPSI EI OLE LELU VAAN RAKAS PERHEEN JÄSEN ,RAHA EI TUO RAKKAUTTTA MUTTA TURVAA LAPSEN JA KOKO PERHEEN TULEVAISUUDEN, 2 LASTA ON MAXIMI ,KATSOKAA KIINAAN PÄIN NIIN YLI KANSOITETTU MAA ,ON VASTA ALKUA "IHMINEN TUHOAA ITSE ITSENSÄ " ONKO SE LAPSIEN TULEVAISUUS ?

    • Anonyymi

      . Olin ajallani niin sanottu koti-isä. Ansioni olivat huomattavasti vaimoani pienemmät. Silti vielä kun lapset on saatu aikuisiksi. Ollaan vielä yhdessä. Niin se taitaa kohdallani olla vaikka joskus koti-isänä ollen haikaillut jotain parempaa. Niin kuitenkin se paras on ollut siinä kun joskus edes lapsiensa kanssa on saanut olla perhekeskeinen isä.

      • Anonyymi

        Toi aloittaja on jonkun naistenlehden trolli. Ei sitä nyt niin kovin vakavasti kannata ottaa.


    • Anonyymi

      Tottakai uskaltaa . Kulut on valintoja ja ei se lapsi niin kalliiksi tule jollei kaikkee priimaa ja uutta hommaa. Perheenä tekee yhteisiä juttuja . Ei kaiken tarvi olla rahassa mitattavaa.

    • Anonyymi

      Oma näkemys olisi se että pidä lapsi ja muuta omillesi... se saa ehkä miehesi silmät aukenemaan että perheen eteen pitää tehdä töitä vaikka aina tykkäisikään... t äiti paskaa luon työkseni paskalla palkalla ja mieheni tienaa 2x enemmän tosin emme näe sen töiden takia toisiamme edes joka viikko kun 3 päivänä☹

    • Anonyymi

      Kolmannen lapsen kohdalla yleisesti erotaan, jos suhde ei ole titaanin luja. Mies tienaa niin vähän, että hän ei tule olemaan kykenevä maksamaan elatusmaksuja, joten saat Kelalta n. 150 eur/kk/lapsi. Aika paljon joudut maksamaan palkastasi lasten kuluja

    • Anonyymi

      Jaa no enpä tiedä sitten että kannattaako kolmatta hankkia ainakaan kerta rahalla sinulle on noin suuri merkitys..Niin oli suuri rahalla merkitys silläkin mun jo aikoja sitten litomaan lähteneellä miehellä 2000 luvun alussa ja koskaan en sitten hankkinut lapsia kun ei ketään miestä kiinnosta vain tavallista naisen palkkaa saava nainen.,yleensä kun palkat aika huonoja keskimääräinen esim sosiaali alalla ja kirjasto alalla yms..että turha ihmetellä valtio vallan kun vain isotuloiset ja no toisaalta kyllä laitossiivoojatkin paljon hankkivat lapsia mutta keski tuloiset vähän vähänlaisesti jos ollenkaan...ei kiinnosta nainenkaan jollei ole isotuloinen ja alipainoinen ..

    • Anonyymi

      Järkyttävää luettavaa!! En ymmärrä miten ihmiset nostaa rahan KAIKEN edelle.

      • Anonyymi

        Tottakai kun siitä on valtion toimesta tehty tärkein ja ilman ei pysty elämään häävisti. Köyhyyttä kyllä kestää ja pirttiviljelys vie omatalouden monesti täyteen kaaokseen. Minä en ymmärrä miksi köyhänä pitäisi kituttaa maailman tappiin kun huoleton ja rikas elämä on käsien ulottuvilla kun ei tee sitä perhettä.


      • Anonyymi

        Ehkä enemmänkin kyse arvoista. Raha ny on vaa myös välttämätöntä.


      • Anonyymi

        Ei täs ny iha sitä tarkoiteta, että raha nostetaan kaiken edelle. Ei se nii yksinkertaisesti mee, kyse on toisen ihmisen lujille laittamisesta. Toisen aviopuolison vastuun pakoilusta on kyse.


      • Anonyymi

        Itse raha ei ole ongelma vaan se, että mies ei välitä vaikka nainen joutuu tehdä kahta työtä halutessaan lapsille normaalit olosuhteet. Mies kertoo ettei itse tarvitse mitään eikä halua ikinä etsiä muuta työtä kun homman mistä saa vähä tonnin päälle käteen. Mielestäni aika hurjaa vaimon vetää tavallaan yksin taloudellista puolta. Jokainen ymmärtää joka tämän on kokenut.


    • Anonyymi

      Ilman lapsia voi pienelläkin säästämisellä jäädä eläkkeelle omalla rahalla noin 45-47v. Se oli minun valinta ja mestari ratkaisu. Suurillakaan tuloilla ei välttämättä tohdi lapsia hankkia, niin paljon on riskejä nykymaailmassa, itsestä riippumattomia. Riesoja tulee kaikenlaisia ja kaikkein vähimmällä pääsee kun keskittyy vain säästöpolitiikkaan. Jää rahaa vaikka mihin ja saa asua jetset tyyliin kartanossa.

    • Anonyymi

      Teetä abortti ja jätä sen jälkeen nykyinen penska miehelle. Muuta sen jälkeen toiselle paikkakunnalle ja aloita elämäsi uudelleen alusta. Vuosi ehkä sinkkuna bailaten ja sen jälkeen uusi suhde jos joku sopiva ja hyvin tienaava mies sattuu kohdalle. Tinderiä voit käyttää jo heti.

    • Anonyymi

      Pidä lapsi, heivaa mies. Saat kyllä paremman. Täällä on ihme kurjuuden ihannointia. Kyllä se lapsen katkeraksi tekee, jos muut saavat kaikkea, eikä itse koskaan mitään. Opettajatkin varoittelevat jo köyhyyden aiheuttamasta syrjäytymisestä. "Kyllä yhteiskunta elättää..", joku neuvoi. Voi Jeesus mikä arvomaailma, noita elättejä täällä on tarpeeksi.

    • Anonyymi

      Kuin se niin varmaa on, että vaihtamalla saa paremman?, Yks tuntemani yli kuuskymppinen rouva, on vaihtanut miestä koko ikänsä, eikä vieläkään tuohon ikään asti elettyään, ole löytänyt sitä ihaninta.

      • Anonyymi

        Varmaan niitä, jotka vaikka saisivat elää kaksisataavuotta vielä, niin silti jotain tärkeintä jäi kokematta?


    • Anonyymi

      Pistä se lihoiksi.

      Ja muksut kanssa.

    • Anonyymi

      Sinulla on vaikea tilanne. Koeta löytää keskusteluapua, ystävistä, ammattiauttajilta. Neuvolassakin asiasta voisi varmasti puhua. Olisi tosi ihanaa, jos voisit pitää tulevan lapsen, jos olet raskaana. Siinä olisi myös sisarus lapsellesi. Itse ajattelen lapset lahjoina. Ota selvää kaikista tukimuodoista, joihin olet oikeutettu. Koeta tutustua vastaavassa tilanteessa oleviin äiteihin. Voimia sinulle.

    • Anonyymi

      Olen yksinhuoltaja kahdelle lapselle. En heitä kyllä menisi vaihtamaan yhteenkään mieheen.

    • Anonyymi

      uutisissakin mainostettiin, kuinka "sankari-matu" lisääntyy voimakkaasti !!
      - ja ei kerrottu, että koko matu-suku on kela lomilla työttöminä, ja siis lisäännytään veronmaksajien kustannuksella... Ilman huolenhäivää,,,
      - Tällainen lisääntyvä haittamaahnmuutto tulee kalliiksi, sekin jätettiin uutisessa kertomatta !

      Joten kyllä kanta-suomalainen on täysin oikeutettu lisääntymään, pienilläkin tuloilla !!!
      Ja paljon mainostettu muodikas yh-terrori on todellisuudessa yhteiskunnalle kuin sairaus. Ikävä juttu. Kostautuu tuleville sukupolville, ikävä kyllä.

    • Anonyymi

      Jos tämmöisiä tarttee miettiä, tee sterilisaatio ja keskity tienaamaan

    • Anonyymi
    • antakaa adoptoitavaksi jollekin että joku ei hanki lasta.
      on liika a ihmisiä
      asuntoja vähemmän
      tilaa

    • Anonyymi

      Ei nyt ehkä ihan ensimmäinen valinta olisi itselle. Kolmen lapsen elättämisen kustannukset ovat melko paljon. Miehesi palkka riittää hädintuskin kattamaan kolmen menot, ja nekin budjettiratkaisuilla. Kaikki muu jäisi sinun harteillesi, ja joutuisitte todennäköisesti käymään leipäjonoissa tai Kelassa, jos miehesi ei kykenisi saamaan enempää tuloja.

      Oletko puhunut miehesi kanssa, ja sanonut, että teet abortin ja eroat, jos ei ala tulla rahaa? Ehdit vielä tehdä abortin, ja alkaa etsiä uutta miestä, kun sinulla on vasta yksi lapsi. Jos teet toisen lapsen mahdollisuutesi löytää itsesi tasoisesti toimeentuleva mies laskevat.

      • Anonyymi

        kyllä yksikin penska on melkoinen este uudelle suhteelle, lisäksi ulkonäköseikat on otettava huomioon jos muija on on yhtä leveä kun on pitkä, on mahdollisuudet lähes 0%.


      • Anonyymi

        Miten hirveästi te oikein tarvitsette rahaa? Mikä on tarpeeksi?
        Tietysti jos syö ja juo määrättömästi, joutuu hankkimaan usein uusia isompia vaatteita. Terveyskin kärsii, ja terveydenhoitokulut kasvavat.
        Syökää vähemmän, niin lapsillekin riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hirveästi te oikein tarvitsette rahaa? Mikä on tarpeeksi?
        Tietysti jos syö ja juo määrättömästi, joutuu hankkimaan usein uusia isompia vaatteita. Terveyskin kärsii, ja terveydenhoitokulut kasvavat.
        Syökää vähemmän, niin lapsillekin riittää.

        Hmm. Tässä näyttää olevan kysymys epätasaarvosta vanhempien välillä. Toinen joutuu huomattavasti lujemalle kuin toinen. Ei tuo nyt kovin turvalliselta kuulosta jos mies ei suostu perheen eteen yrittää, nauttii vaan kun vaimo painaa pitkää päivää.


    • Anonyymi

      Lasten ei kannata lapsia hankkia. Alottajan kanattaa ekana opetella tutustua elämän realiteetteihin.

      • Anonyymi

        Näin on, perheen eteen pitää tehdä töitä. Ja ottaa vastuu.


    • Anonyymi

      Minkä vuoksi mies ei halunnut mennä töihin vaikka lapsikin jo on? Että piti pikein patistaa...vaikuttaa jotenkin jälkeenjääneeltä ehkä parempi ettei lisäänny

    • Anonyymi

      Mitä tänne kannattaa köyhien lapsia tehdä. Lapset joutuvat kuitenkin rikkaitten kiusaamiksi kouluissa ja työpaikoilla.

    • Anonyymi

      No ei. Enkä tunkkien ja vipujen avulla.

    • Anonyymi

      Ei taida olla pelkästä palkasta kiinni nämä ongelmat teillä.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe