Oon 17-vuotias poika ja mulla on ongelma. Mulla ei nimittäin ole kavereita. Ja kun ei ole kavereita, niin tulen koko ajan enemmän epäsosiaalisemmaksi, joka harmittaa.
Mun muutamakin ystävä meni yläasteen jälkeen lukioon/amikseen ja mä ite täysin yksin toiseen amikseen opiskelemaan. Ne mun "yläastekaverit" asuu mun kanssa samalla paikkakunnalla, mutta ei olla nähty melkeen puoleen vuoteen, enkä oikeen uskallakaan kysyä heitä mihinkään, koska heillä tuntuu olevan ihan kivaa keskenäänkin. Jäin tavallaan ulkopuolelle siitä porukasta jo ysiluokan keväällä. No tavallaan myös itekin vaikutin siihen, koska en ees yrittäny enää olla niiden kaveri, kun vitutti niin paljon se mahdollinen ulkopuolelle tahalleen jättäminen.
Oon homo (en niin avoimesti) ja kerroin sen lukioon menneille kavereille viime syksynä. Eivät he ottaneet sitä niin kamalan vakavasti (tai mistä minä tiiän), mutta pakko oli kertoa, vaikka eihän se ny varmaan ainakaan positiivisesti vaikuta niiden "takaisin saamiseen". Noh, sit myös tunnustin yhelle niistä, että oon ollu ihastunu siihen ja se ei tienny mitä sanoa, jonka tietty ymmärrän. Myöskään tämän tunnustuksen takia ei ole rohkeutta pyytää hengailemaan, koska ei se olisi varmaan samanlaista kuin silloin aikaa ennen tunnustusta.
Uuteen kouluun tultua pelkäsin, että en saa yhtään kaveria uudesta ja niinhän ne pelot kävivät toteen. Oon kyllä ollu muutaman kanssa koulussa, mutta eivät he tunnu sellaisilta, joiden kanssa olisin jotain hyviäkin kavereita tai että olisin vapaa-ajalla niiden kanssa.
Asun semi pienellä paikkakunnalla ja täältä on vaikea löytää uusia ystäviä. En harrasta mitään, enkä tiiä mitä harrastaisi. Vapaa-ajallani olen vaan omassa huoneessa tyyliin kännykän, tietokoneen ja pleikkarin äärellä tai vietän aikaa perheenjäsenten kans. Yritän parhaani mukaan pitää itestäni huolta vaikka käymällä lenkillä. Sekin olisi plussaa, että ois lenkkikaveri. Perhekin on jo ihmetelly ja kyselly, että miksen oo kenenkään kaa. No olisin, jos niitä olisi joku/joitain, joiden kans olla.
Jos muhun tutustuisi, olisin ehkä ihan mukava tyyppi. Multa löytyy huumoria ja osaan olla vakavakin tarvittaessa. Vaikka oonkin yksinäinen, en oo esimerkiksi itsetuhoinen. Jos vaan löytyisi seuraa, niin varmaan piristyisin heti. En käytä päiheitä, enkä haluaiskaan. Haluaisin vaan pitää hauskaa muiden omanikästen kans. Oon miettiny omilleen muuttoa ja se olis kiva askel mun elämälle. Voisin kutsua sinne kahville frendejä (siis jos niitä olis) ja kuunnella vaikka musiikkia (musa on auttanu jaksamaan..) Ois mukava soittaa niitä että muutkin ku mä kuuntelisi! Pelottaa jo valmiiks 18v-synttärit, tuparit, valmistujaiset.. Enhän mä tiiä kenen kanssa juhlisin niitä ku perheen. Vuoden päästä istun varmaan synttäreillä yksin kotona. Sitä en toivois.. :'(
Mä en oo varma, että vaikuttaako tähän kaikkeen myös se, että mä en oo mikään komea. Siis vaikka kuinka yrittäisin olla cool eli oon leikkauttanut hienoksi hiukset, hankkinu merkkivaatteita, niin ei ne muuta mua komeemmaksi, koska mun naamassa on asia, joka vaikuttaa mun ulkonäköön paljon. Ja sitä ei noin vaan voi muuttaa muuta ku tuhansia euroja maksavilla leikkauksilla.
Harmittaa, kun kerran elettävä teini-ikä menee mun kohdalla täysin hukkaan.. Ah, kesä taas puolen vuoden päästä ja ois kiva viettää aikaa hyvien frendien kans käyden vaikka uimassa, vielä ku alaikänenkin tän vuoden oon, mut.. :"(
Niin ja en ees tiiä, että miks avauduin tänne. Mutta haluaisin vaan tietää, et löytyykö muita samanlaisia? Ei varmaan. Yritän vaan hyväksyä kaiken ja jatkaa elämää kuin tähänki asti.
Nuoruus menee hukkaan
5
51
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattasko yrittää sit tutustuu vaik muijiin, jos se ois helpompaa? Tai sinuna mä lähtisin vaikka vuodeks vaihtoon tai kielimatkalle jonnekki ulkomaille ni sais uusii frendei ja elämyksii ja tulis sosiaalisemmakski
- Anonyymi
Ne koulussa olevat tyypit on muijia (joiden kans oon ainoastaan ollu siellä). Niihin (viiteen tyyppiin) oli helpompi tutustua.
Niin ja kielissä en oo todellakaan hyvä. Englanti ja ruotsi 5 päättötodistuksessa, joten vaihtoon en oo menossa. :/
Sinulla on häviävän pieni pätkä nuoruutta jäljellä, joten en stressaisi sen takia hirveästi, vaan kääntäisin katseen kohti aikuisuutta. Kaveripiiri vaihtuisi muutenkin, jos muutat toiselle paikkakunnalle töihin.
Yksi keino löytää niitä uusia kavereita olisi aloittaa joku harrastus. Toki ei näissäkään piireissä ole pienellä paikkakunnalla valinnanvaraa loputtomasti, ainakaan omassa ikäryhmässä. Toki jos yksinäisyys meinaa vaivata, niin kannattaa miettiä myös jotain vähän vanhemman väen harrastusporukkaa, josta voi saada seuraa. Ala vaikka metsästämään.
Toinen keino on etsiä kavereita netistä. Ne tahtoo vaan jäädä lyhyiksi viestittelyiksi, mutta joskus voi olla onnea.- Anonyymi
Kuulostat melkeen samanlaiselta kun mä! Ite oon 17-vuotias tyttö mil oli suht paljon kavereita mut nyt on vaa yks kaveri jos ny sitä edes voi enää semmokseks kutsua. Heti kun peruskoulu loppu nii kenestäkää ei kuulu enää mitää ja/tai sitten ku kuulu nii pyys vaa juomaa vaik ne ties et en juo. No mä sit muutin pois tolt paikka kunnalta uuden koulun takia ja siel olin 1kk-2kk mun luokkalaiset on ihan ok. Parin tyypin kans juttelen mut en hengaa niiden kans vapaa-ajalla. Onhan se vähän harmillista olla kotona ja pelata pleikal tai koneel, mut onneks on nuorisotalo ❤ siel mä oon varmaa käyny 8-9 vuotta jo. Siel on ihanat ohjaajat ja paljon muita nuoria kenen kans voi hengata. Ite en sillee harrasta mitään jos näit ei lasketa: pyöräilen suht pitkiä matkoja, luen, pelaan konsoleilla ja kattelen sit animea. Vinkkaan sulle et kannattaa katsoa animea koska best! En kyl sillee kaipaa ystäviä koska se sattuu ku jos joku vaik kuolis, puhuis pahaa jne.. oon aika herkkä ihminen joten en sille kaipaa uusia ihmisiä, mut uudet ihmiset on kuitenkin tervelulleita et olis värikkäämpi elämä. 😊 On varmaa tosi epäselvä ja juttu kyl jatkuis mut en kyl jaksa kirjottaa enää. Sori voi olla kirjotus virheit ku on lukihäiriö.😅
- Anonyymi
Hei!
Harmillista kuulla tilanteestasi. Toivottavasti et ota tätä pelkkänä aloitus fraasina, mutta itsekin ymmärrän tilanteesi aikas hyvin, kun hieman samankaltaisia juttuja on ollut.
Yläasteella omasin vielä jonkinlaisen kaveriporukan (n. 7henk.) , mutta yhteisvalinnan jälkeen tiet erkanivat, mutta onneksi kaksi parasta kaveriani tulivat mukanani lukioon. Vaikka elämässäni ovatkin he, olisi kiva saadaa lisää oikeita ystäviä, sillä suurin osa väestä koulussa on oman asteikkoni mukaan tuttuja, koulukavereita jne...
Ystäviä ei ole helppoa löytää, eivätkä harrastuksestakaan löydä mielestäni varmasti uusia kavereita. Itse olen huomannut olevani erittäin vahvasti introvertti (viihdyn paremmin yksin/kaksin, kuin isommissa porukoissa). Monenlaisissa toiminnassa on tullut oltua mukana, mutta niiden anti ovat pikemminkin olleet mukavat muistot.
Täytin juuri vähän aikaa sitten kahdeksantoista, joten kaikkea mielenkiintoista edessä, niin hyvine kuin huonoine puolineen. Viimeiset kolme kesää olen ollut kesätöissä, joten olen säästynyt kotona sisällä virumiselta, joka olisi ollut kesäloman ohjelma ilman töitä. Ensi kesänä jälleen duuniin, mutta olisihan kiva kavereidenkin kanssa viettää aikaa...
Jos kaipaat juttuseuraa, kuuntelevaa korvaa jne. Vertaiskeskustelua pistä 👇 alle vastausta.
-W
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433444Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182678Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3882624Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821787- 861425
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541210SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs711026- 75995
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.28819- 68811