Uusi RAV4 takaovien välistä hiekkapölyä sisälle!

Anonyymi

Onko muilla tämmöistä ongelmaa uuden mallin RAV4 autossa? Käyttöön otto syyskuussa. Ihmetellyt takaoven rakennetta kun ei ole lokasuojan kohdalla perinteistä metallikaarta vaan se takaovi on yhtä osaa ja lokasuojan kaaressa kumireunus. Autoa pestessä ja oven väliä kuivaillessa olen huomannut pitkin talvea että sisällä siinä takapenkin reunan muovi osassa on pölyä ja hienoa hiekkaa. Vuotaakohan nuó tiivisteet? Onko tuommoinen ovirakenne huono tiiveyden kannalta? Onko muilla tuota havaintoa?

98

1869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo on tyypillinen halpatuotantoautojen ongelma. Tiivisteitä ei ole riittävästi ja Toyotan sovitukset on kovin väljät. Voihan se oven sovitus tietysti huono eikä ovi sulkeudu tiiviisti, mutta se on helppo havaita kun ovi on kiinni ja tarkastaa saumat ja linjat.

      • Anonyymi

        Tuo ongelma on vain ja ainostaa Toyotaa pilkkaavalla ja valehtelevalla trollilla. Ei muilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ongelma on vain ja ainostaa Toyotaa pilkkaavalla ja valehtelevalla trollilla. Ei muilla.

        Toyotan omistajilla tuo hiekan tuleminen tiivisteen välistä sisään on vain yksi ominaisuus ei vika. Hiekan saa pois imurilla, joten ei se mitään haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ongelma on vain ja ainostaa Toyotaa pilkkaavalla ja valehtelevalla trollilla. Ei muilla.

        Trolli keksii omia juttujaan. Valehtelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ongelma on vain ja ainostaa Toyotaa pilkkaavalla ja valehtelevalla trollilla. Ei muilla.

        Johan on pilkkaajatrollilla taas jutut!


      • Anonyymi

        On sillä trollilla valheet. Vai, että nykyauton oven välistä hiekkapölyä. Ajaa niin vanhalla romulla ettei tiedä nykyautoista mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omistajilla tuo hiekan tuleminen tiivisteen välistä sisään on vain yksi ominaisuus ei vika. Hiekan saa pois imurilla, joten ei se mitään haittaa.

        Jep, maalipinnan vaurioituminen on pieni murhe autossa, jossa ruoste eteneekin sisältä ulospäin (koteloista/pellin saumoista alkaen).


    • Anonyymi

      Tojoille pitää tehdä ISO standardin mukainen painetesti huollon yhteydessä.

      • Anonyymi

        Eniten epäilen trollausta. Autossahan on aina ylipaine kun lämppäri on päällä ja yleensä sisäkierto pois päältä. Ei se pöly voi tulla sisälle muualta kuin ilmanvaihdon kautta ja sielläkin on suodatin. Talvella on muutenkin pölyä aika harvoin ja näillä sadekeleillä sitäkin harvemmin.


      • Anonyymi

        Hihii, tuo painetesti oli ihan paras läppä pitkään aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eniten epäilen trollausta. Autossahan on aina ylipaine kun lämppäri on päällä ja yleensä sisäkierto pois päältä. Ei se pöly voi tulla sisälle muualta kuin ilmanvaihdon kautta ja sielläkin on suodatin. Talvella on muutenkin pölyä aika harvoin ja näillä sadekeleillä sitäkin harvemmin.

        Vai ei takaoven väljästä ovesta tiivisteen välistä voi tulla kuraa sisään? Ajoviima on melkoinen voima ja kapilaari ilmiö imaisee kuraisen nesteen vaikka ylämäkeen ja kuivuessaan se on hiekkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai ei takaoven väljästä ovesta tiivisteen välistä voi tulla kuraa sisään? Ajoviima on melkoinen voima ja kapilaari ilmiö imaisee kuraisen nesteen vaikka ylämäkeen ja kuivuessaan se on hiekkaa.

        Että ihan kapilaari-ilmiö, heh. Onko se sama kapilaari joka vetää vettä skodan oviin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että ihan kapilaari-ilmiö, heh. Onko se sama kapilaari joka vetää vettä skodan oviin?

        Etkö tunne ilmiötä? Ehkä koulut jäi vähiin, eikä kokemusta ole vielä kertynyt. Kysy vaikka isältäsi, hän voi tietää paremmin mitä se on tai voit katso Webistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, tuo painetesti oli ihan paras läppä pitkään aikaan.

        Paine-testi tollolootassa: laita lämmityslaitteen puhallin täysille ja yritä sulkea ovet. Jos onnistuu, varaa aika ruostereikien paikkaukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eniten epäilen trollausta. Autossahan on aina ylipaine kun lämppäri on päällä ja yleensä sisäkierto pois päältä. Ei se pöly voi tulla sisälle muualta kuin ilmanvaihdon kautta ja sielläkin on suodatin. Talvella on muutenkin pölyä aika harvoin ja näillä sadekeleillä sitäkin harvemmin.

        Tänä talvena on pölyä riittänyt


    • Anonyymi

      Toyotaa solvaava trolli keksi taas uuden jutun.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Melko hyvä suoja Toyotan tyylin tuntien 3/5. Tosin kilpailijat vetävät tyylillä 3-5/5.


    • Anonyymi

      "Takaovi on yhtä osaa"

      voin kertoa että näin on kaikissa autoissa

      • Anonyymi

        Tahallasiko yrität hämärtää asioita kun irroitat muutaman saman asiayhteydestään?
        Koko virke on: "Ihmetellyt takaoven rakennetta kun ei ole lokasuojan kohdalla perinteistä metallikaarta vaan se takaovi on yhtä osaa ja lokasuojan kaaressa kumireunus."
        Minä ainakin ymmärrän mitä kysyjä ajaa takaa. Oven takareuna on osa lokasuojan "kaarta" eli oven rako tai sauma on lokasuojan kaaren alla takapyörää kohti ja siksi pöly ja kura pyrkii suoraan oven väliin.
        https://dsu2f16ugr2z8.cloudfront.net/800x600,fit/autotalliprodmedia/images/used_cars2/netwheels/238/JC-1366/1580547897532/toyota-rav4-2019_02_original.jpg
        Merkittävä periaatteellinen ero seuraavaan:
        https://cdn.motor1.com/images/mgl/mJAVj/s1/2018-opel-grandland-x.jpg


    • Anonyymi

      Takuuauto niin ehkä viisaampia kommentteja tulee suoraan tojon huollosta

    • Anonyymi

      Kyllä siinä on virhe autonvalmistajan suunnalta.
      Esimerkiksi Skodissa on ovissa vettä joka kerää pölyn pois ja muuntaa sen kätevästi ruosteeksi.
      Osissa Skodia hiekkavesi valuu lattiamaton alle josta se on kätevä vuosiremontissa, jakoketju, dsg-laatikko, ohella vaihtaa tai poistaa.
      Kannattaa olla yhteydessä maahantuojaan ongelmassasi.

      • Anonyymi

        tää oli päivän paras :-)


      • Anonyymi

        Tuollako meinaat peittää Toyotan ongelmat, pelkällä valheella ja ...tuilulla?
        Olet onneton ja surkea.


      • Anonyymi

        Unohdat ne Passatit joissa vesi valui moottorinohjausboxiin auton sisällä.


    • Anonyymi

      Lokarit ruostunu puhki tyyppi vika tuhnu toyotassa.

      • Anonyymi

        EIkä pohjassa ruostesuojausta lainkaan, mitähän on odotettavissa keväällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EIkä pohjassa ruostesuojausta lainkaan, mitähän on odotettavissa keväällä?

        Škoda on hyvä pilkkiauto kun pohjassa on valmiina reikä, vähän kylmähän se on mutta suojaa pahemmilta puhureilta vaikka vetää joka ovesta, pilkkihaalarit päällä tarkenee hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Škoda on hyvä pilkkiauto kun pohjassa on valmiina reikä, vähän kylmähän se on mutta suojaa pahemmilta puhureilta vaikka vetää joka ovesta, pilkkihaalarit päällä tarkenee hyvin.

        Totta skoda aina hyvä auto kerro oliko muuta mikä jo me tiedetään.Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.TUHNU RUOSTUVA KOTELOISTA PÖLLYTTÄVÄ TUHNU LOOTA.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.ELKÄÄ OSTAKO RUOSTUU JO LIIKEESSÄ HAAAAAAAAAAAAAAAAA.TUHNUTIN.HIIIIIIIIIIIIIIIIIII


    • Anonyymi

      Sama havainto omassa 2019 RAV4:ssa! Otettu viime keväänä käyttöön ja etenkin soratieajon jälkeen hiekkapölyä kertyy takajalkatilaan matolle sekä takapenkin sivureunan muovipaneelille. Pistetty nyt merkkihuoltoon asiasta kysely ja katsotaan mikä on vastaus ja toimenpiteet. Olen lukenut että uusimman mallin Volvo XC60:ssä olisi ollut kuraantumisongelmaa vastaavalla rakenteella ja tehtaalla laittaneet nyt jonkun suojalistan lokasuojakaareen -tuossa volvomallissa on juuri samanlainen "huono" takaoven/takalokasuojan välinen rakenne. Samanlainen on myös mm Seat Ateca, Skoda Karoq.

      • Anonyymi

        Saatu vastaus eli on havaittu samaa toisen piirimyyjän liikkeessä uudesta RAV4:sta. Ovat tehneet kattavan raportin ongelmasta maahantuojalle. Varsinaista teknistä vikaa ei ole todettu, mutta hiekkapölyä pääsee oviraosta sisälle. Rakenne on mikä on, eipä sitä jälkikäteen voi muuttaa olemassa oleviin autoihin. Vanha perinteinen kynnysrakenne/lokasuojarakenne olisi paras.


    • Anonyymi

      Katsokaapa nyt 2019-2020-Rav4:n omistavat autonne takaoven sisäpuolelta onko hiekkapölyä kertynyt takapenkin sivuosien muovilistalle lähelle kynnystä. Kuulemma on tyyppijuttu, rakenne on huono tässä mielessä. Raportoikaa merkkihuoltonne päällikölle tästä, tai Toyota-infon kautta viestinä maahantuojalle suoraan. Saataisiin kenties suht nopeasti korjaus tuohon eli jonkinlainen lisälista lokasuojan ulkopuolen kaariosaan.

      • Anonyymi

        Paskan myivät.


    • Anonyymi

      Huonosti suunniteltu rakenne.

      Uusissa Fordin katumaastureissa on sama typerä takaoven rakenne, ja pöly tunkee sisälle (huomasin ongelman jo koeajoautossa). Ei pelitä meikäläisissä olosuhteissa.

      • Anonyymi

        Paskan yrittivät myydä.


      • Anonyymi

        En ymmärrä miksi tuollainen rakenne on nyt in? Huono pölytiiviyden, tieäänien ja vanhana kenties ruosteenkin kannalta.

        Katsoinpa omaanikin, tammikuussa 2020 käyttöönotettu Style ja hiekkaista pölyä on jonkin verran noissa paikoissa takajalkatilan sivulla. Pesen itse auton käsin, ja oven välit / tiivisteet myös n. kerran viikossa, joten ei hiekkainen kura ole päässyt kyllä heikentämään tiivisteiden tiiviyttäkään.


      • Anonyymi

        En ymmärrä miksi tuollainen rakenne on nyt in? Huono pölytiiviyden, tieäänien ja vanhana kenties ruosteenkin kannalta.

        Katsoinpa omaanikin, tammikuussa 2020 käyttöönotettu Style ja hiekkaista pölyä on jonkin verran noissa paikoissa takajalkatilan sivulla. Pesen itse auton käsin, ja oven välit / tiivisteet myös n. kerran viikossa, joten ei hiekkainen kura ole päässyt kyllä heikentämään tiivisteiden tiiviyttäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miksi tuollainen rakenne on nyt in? Huono pölytiiviyden, tieäänien ja vanhana kenties ruosteenkin kannalta.

        Katsoinpa omaanikin, tammikuussa 2020 käyttöönotettu Style ja hiekkaista pölyä on jonkin verran noissa paikoissa takajalkatilan sivulla. Pesen itse auton käsin, ja oven välit / tiivisteet myös n. kerran viikossa, joten ei hiekkainen kura ole päässyt kyllä heikentämään tiivisteiden tiiviyttäkään.

        Olisiko tullut Volvoon ensimmäisenä? Sitten on tainnut käydä niin, että jos kerran preemiumit edellä, niin kyllä rahvaankin merkit seuraavat vaikka p*rse edellä puuhun... :(

        Mitenkään järkevästi tuollaista ratkaisua ei voi perustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko tullut Volvoon ensimmäisenä? Sitten on tainnut käydä niin, että jos kerran preemiumit edellä, niin kyllä rahvaankin merkit seuraavat vaikka p*rse edellä puuhun... :(

        Mitenkään järkevästi tuollaista ratkaisua ei voi perustella.

        Samanlainen ratkaisu oli 70-luvulla Saabeissa, mutta niissä ei ollut tuollaista ongelmaa. Saabin perustelu oli tuollaiselle ratkaisulle seuraava: Autoon nuostessa ja poistuttaessa ei housut likaanu kun kynnyspalkki on puhdas. Naapurin Karoqissa en ole havainnut moista ongelmaa. Vaikka auto on ollut rapakelillä ajon jälkeen päältä aika ravassa niin sitä rapaa ei olluttullut edes siihen kaaren sisäpuolelle. Olisi voinut tulla autosta ulos niin, että housun lahkeet eivät olisi tahreentuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlainen ratkaisu oli 70-luvulla Saabeissa, mutta niissä ei ollut tuollaista ongelmaa. Saabin perustelu oli tuollaiselle ratkaisulle seuraava: Autoon nuostessa ja poistuttaessa ei housut likaanu kun kynnyspalkki on puhdas. Naapurin Karoqissa en ole havainnut moista ongelmaa. Vaikka auto on ollut rapakelillä ajon jälkeen päältä aika ravassa niin sitä rapaa ei olluttullut edes siihen kaaren sisäpuolelle. Olisi voinut tulla autosta ulos niin, että housun lahkeet eivät olisi tahreentuneet.

        Skoda osaa suunnitella asiat kunnolla toisin kuin matkivat japsit. Naurattaa tojotan laatukehu että upottavat valmistuksen jälkeen auton 900 litraan vettä tiiviystestinä. Hah!


    • Anonyymi

      HIeno juttu. Jos talviliukkaalla jää sillä 1-2 pyörävedolla jumiin, ei tarvitse kuin avata takaovet ja karistaa hiekat tielle.

      • Anonyymi

        Ajakaa millä ajatte ja kärvistelkää. Minä ajan TSI DSG vokkelolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajakaa millä ajatte ja kärvistelkää. Minä ajan TSI DSG vokkelolla.

        Ainakaan hiekoitushiekat eivät tule Volkkariin sisälle niin kuin pokemon-riisikippoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan hiekoitushiekat eivät tule Volkkariin sisälle niin kuin pokemon-riisikippoihin.

        Mutta tuohan on kätevä ja erittäin järkevä ominaisuus!

        Kun Tojo jää liukkaalla sutimaan ylämäkeen, on hiekoitushiekat valmiiksi mukana! :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tuohan on kätevä ja erittäin järkevä ominaisuus!

        Kun Tojo jää liukkaalla sutimaan ylämäkeen, on hiekoitushiekat valmiiksi mukana! :D

        Hei. Kliffaa järjenjättiläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tuohan on kätevä ja erittäin järkevä ominaisuus!

        Kun Tojo jää liukkaalla sutimaan ylämäkeen, on hiekoitushiekat valmiiksi mukana! :D

        Sama ominaisuus oli jo aikoja sitten Variksessa, mutta hieman vaikeampikäyttöisenä. Takalokasuojien yhteydessä on siinä kuulemma hyllyt, joihin auto kerää pari kiloa hiekkaa/kuraa mukana kuljetettavaksi.

        Ao. ominaisuutta "kiiteltiin" kovin jossain ruostetutkimuksessa.


    • Anonyymi

      No ei ole vika vaan ominaisuus paha korjatakkaan ja tietty uskovaiset kieltää koko asian

      • Anonyymi

        suap tuommose kuntoo ku hitsaa loka suojaa lisä palan peltiä kii. ei roisku ennää hiekat sissää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suap tuommose kuntoo ku hitsaa loka suojaa lisä palan peltiä kii. ei roisku ennää hiekat sissää

        Tai hitsaa ovet kiinni, niin loppuu korin nitkuminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai hitsaa ovet kiinni, niin loppuu korin nitkuminen?

        Heps! Toi korin notkuminen eli "eläminen" vois olla yksi syy takaovien tiivisteiden pölyvuodolle? Ainakin kuoppaisilla sorateillä?


    • Anonyymi

      Tojohihhulit yrittävät tehdä uudella sisällöltään päinvastaisella viestillä Rav4:n todellisen ongelman olemattomaksi.
      Pölyllä ja kuralla on kuitenkin sellainen ominaisuus ettei se kieltämisellä lopu eikä edes vähene.

    • Anonyymi

      Tuosta paskamaisesta ongelmasta keskustellaan paljon eri palstoilla, eli kovin yleistä sen pitää olla.

      • Anonyymi

        kerroppas palstat missä tosta keskustellaan?


    • Anonyymi

      Mahtavatko trollipojat muistella niitä tuhansia uusia Volkswageneita, jotka hautautuvat hiekkaan jenkkiaavikolla päästöhuijauksen vuoksi. Niiden sisällä on hiekkaa enemmän kuin Suomen teille on ehditty talven aikana sirotella.

      • Anonyymi

        Väärin , ne myytiin ja niistä kilpailtiin. Lue poika uutisia.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      TSI ja oktomurske sekä jakohihnapyörän kuluminen on kai pieni paha hajonneena
      moottorina verrattuna tojon pieneen pölymäärään takaoven välissä.

      • Anonyymi

        Epätoivoista yrittää kääntää Toyotan ongelmia muille ja vielä vanhoilla klassikoilla. Todetaan kuitenkin, että eniten ongelmia iltaisiin murskeen kanssa on ollut Toyotalla. Lue poika taas niitä uutisia.


    • Anonyymi

      Johtuisiko noista kantikkaista lokari reunoista. Syntyy pyörteitä kaaren sisään kun on noin tökerö muotoilu. Ei vain ruman näköinen. Tulee mieleen Skoda Favorit tai Lada Samara.
      2018 mallisessa RAVissa on pyöreämmät muotoilut, eikä ole tuota pöly ongelmaa.

      • Anonyymi

        Yhdessäkään RAV4:ssä ei ole pölyongelmaa. Ongelma on se, että RAV4 on noussut myyntitilaston sijalle 9.

        Pölyongelma tuli siihen siksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdessäkään RAV4:ssä ei ole pölyongelmaa. Ongelma on se, että RAV4 on noussut myyntitilaston sijalle 9.

        Pölyongelma tuli siihen siksi.

        Surkea yritys, suoraan sanoen nolo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdessäkään RAV4:ssä ei ole pölyongelmaa. Ongelma on se, että RAV4 on noussut myyntitilaston sijalle 9.

        Pölyongelma tuli siihen siksi.

        Myynti tilastot ei kuulu mitenkään asiaan.
        Toisin myynti tulee hiipumaan aika pian.


    • Anonyymi

      Nyt keksitty syy "hiekkaongelmalle". Oma 2019 RAV4 2,0 multidrive S oli sama havainto, ajoin jonkun verran sorateitä talviaikaan ja etelässä jatkuvat vesisateet joten tiet aina ns. liejuna. Takaovien tiivistekumien pintaan kertyi hiekkakuraa ja kun se kuivui, niin takaovia avatessa ja sulkiessa tiivisteistä pääsi lehahtamaan kuivunutta hiekkaa hivenen sulkemisesta syntyvän pienen paineen vaikutuksesta sisäpuolelle alamuovipaneelin päälle. Märällä sadekelillä sitä ei tullut, ei myöskään asfalttiteillä ajaessa. Testasin tuota pitkin talvea, ja kun autonpesun yhteydessä putsasi ovivälit tiivistekumeineen, ja ajoi pelkästään asfalttitiellä, ei hiekkaa tai pölyä tullut lainkaan sisälle. Eli: kyse ei vaikuttanut olevan rakenneviasta tai tiivistevuodosta, vaan kuivan hiekan "pöllähdyksestä" tiivistekumista sisätilaan. Ja vähän sitä tuolloinkin tuli. Ei siis hätää eikä mitään varsinaista vikaa ole autossa. Muutoinkin ollut viaton ja mukava ajopeli, korkea istumakorkeus on kiva asia ja ihmeen pihi on tämä ei-hybridikin ollut arjessa.

      • Anonyymi

        Hehee, kuinka kauan jouduit painimaan tuon ongelman parissa että keksit noin onnettoman selityksen. Sieltä puuttuu se yksi oleellinen tiiviste ja rakenne on suunniteltu väärin ja kurapaska kulkee vääriin paikkoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehee, kuinka kauan jouduit painimaan tuon ongelman parissa että keksit noin onnettoman selityksen. Sieltä puuttuu se yksi oleellinen tiiviste ja rakenne on suunniteltu väärin ja kurapaska kulkee vääriin paikkoihin.

        On muuten aivan oikea selitys. On taivahan tosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehee, kuinka kauan jouduit painimaan tuon ongelman parissa että keksit noin onnettoman selityksen. Sieltä puuttuu se yksi oleellinen tiiviste ja rakenne on suunniteltu väärin ja kurapaska kulkee vääriin paikkoihin.

        Puppua. Tiivisteet ovat kaikki paikoillaan, ei rakoja, ja tiivisteet ovat yhtenäiset koko matkalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puppua. Tiivisteet ovat kaikki paikoillaan, ei rakoja, ja tiivisteet ovat yhtenäiset koko matkalta.

        Mutta niitä on lian vähän ja Toyotan ovien välykset ja raot on paljon isompia ja tarvitsisi parempia tiivisteitä.
        Käy tutkimassa parempien autojen versioita kuinka asia pitäisi toteuttaa.


    • Anonyymi

      Toyota on viaton, lisäksi takuu korvaa kaikki. Itäskoodissa ja volkkareissa takuu ei korvaa mitään ja asiakas maksaa!

      • Anonyymi

        Ja olkaamme uskossa lujia ja sokeita, niin saamme paremman hyllyn lopullisessa saunassa.


    • Anonyymi

      Tiivisteen voi katsoa onko paikallaan.

    • Anonyymi

      Ei tule hiekkaa eikä pölyä, ei ajossa eikä kaupan varastoissa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jo on viritys!!!!


      • Anonyymi

        Ihan mahtaa mittatarkkuutta. Tuossa ei enää silavapaakku auta.


      • Anonyymi

        Ja kurap*skaahan tuossa kuvassakin on sisäpuolella tiivistettä. Kovin rujon näköinen on myös pintapellin taite jota ei ole suljettu liimamassalla. Ei voi ennustaa kovin pitkää ikää ruosteettomana tuolle p*skassa uivalle oven kulmalle.


    • Anonyymi

      Ihmetyttää myös istuma asennon korkeus takapenkillä kun polvet on kurkussa, penkki niin matala.

    • Anonyymi

      Onko tuo kuva tosiaan Kalliista tojosta? ja vaikka tiivisteet olisivatkin niin sivutiellä ovet "elää" ja päästää kurat sisään mutta jos ei tosiaan ole edes tiivis rakenne .

      • Anonyymi

        Tämän elämisen saa helposti korjattua ns. kempin pikaliimalla.

        Jokaisen vanhemmalla tohjolla ajavan vaurtukseen kuuluu hitsausvehkeet ja -taidot.


      • Anonyymi

        Tämän elämisen saa helposti korjattua ns. kempin pikaliimalla.

        Jokaisen vanhemmalla tohjolla ajavan vaurtukseen kuuluu hitsausvehkeet ja -taidot.


      • Anonyymi

        Tämän elämisen saa helposti korjattua ns. kempin pikaliimalla.

        Jokaisen vanhemmalla tohjolla ajavan vaurtukseen kuuluu hitsausvehkeet ja -taidot.


    • Anonyymi

      Skodan takamoottorista leviää öljyistä hiekkaa kabiiniin, mitä tehdä?

    • Anonyymi

      Odottelen tuon hiekkapölyn sisääntulemista. Vuoden ikäisellä RAV hybridillä nyt 34000 km, eikä vielä näy. Kulutuskin pysynyt ajotavastani huolimatta 6,4 l / 100 km.

      • Anonyymi

        Laajenna kesällä reviiriä asfalttien ulkopuolelle.


      • Anonyymi

        Puhut vaan, ei sulla mitään Ravia ole.. Senkin omapoika höpö.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Taas Teron onneton yritys kääntää juttua jonnekin muualle. Volvossa on tiivisteitä karmeissa ja myös ovissa ja Volvoissa on yleensä hyvät tiivisteet, ehkä tuo kyseinen malli/vuosi on poikkeus.
        Mutta ei se poista Ravin ongelmaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas Teron onneton yritys kääntää juttua jonnekin muualle. Volvossa on tiivisteitä karmeissa ja myös ovissa ja Volvoissa on yleensä hyvät tiivisteet, ehkä tuo kyseinen malli/vuosi on poikkeus.
        Mutta ei se poista Ravin ongelmaa!

        Pärnäsen paja kutsuu 3,4miljoooonaa tollolootaa pajalle vuotoja bensapumpussa voipi leimahtaa hehheheee

        T.Köfffff


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pärnäsen paja kutsuu 3,4miljoooonaa tollolootaa pajalle vuotoja bensapumpussa voipi leimahtaa hehheheee

        T.Köfffff

        Vaivaiset 17000 km jono Pärnäsen ovella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas Teron onneton yritys kääntää juttua jonnekin muualle. Volvossa on tiivisteitä karmeissa ja myös ovissa ja Volvoissa on yleensä hyvät tiivisteet, ehkä tuo kyseinen malli/vuosi on poikkeus.
        Mutta ei se poista Ravin ongelmaa!

        Onkos se Phermanni eli Pelle Hermanni autonatsiumilta? Ammattiräksyttäjä, lippisteinibemarista haaveileva es-jonne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pärnäsen paja kutsuu 3,4miljoooonaa tollolootaa pajalle vuotoja bensapumpussa voipi leimahtaa hehheheee

        T.Köfffff

        Täytyy teron olla varovainen, kun huolenpitää autoaan eli hitsaa paikkapaloja ruostereikien päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy teron olla varovainen, kun huolenpitää autoaan eli hitsaa paikkapaloja ruostereikien päälle.

        Tero on puikkomiehiä eli reikiä tulee enemmän kuin niitä peittyy.


    • Anonyymi

      Pläkkipeltii ei kestä hiekka huume teitä snif tohjo toyo

      • Anonyymi

        Onhan sulla lippa taaksepäin?😅


    • Anonyymi

      Toyota,
      sinä asut meissä,
      sielumme syvimmässä sisimmässä.
      Sinä olet luonut meidät
      ja sinussa me elämme, liikumme ja olemme.
      Me kiitämme elämän ja uskon lahjoista.
      Salli meidän luottamuksessa kulkea kohti sitä,
      mihin sinä tahdot meitä viedä.

    • Anonyymi

      Mitä pienistä, jos vanhan mallin ovitiivisteet ovat uuteen vähän liian lyhyet. Säästyyhän siinä valmistuskustannuksia, se on ostajan etu. Käytetäänhän Tojoissa muutenkin jo lopetettujen mallien ylijäämäosia.

    • Anonyymi

      Kun TOHJOSTA Puhutaan on omassa luokassaan eli ei lainkaan ole auto, pienet
      ongelmat kuuluu hintaluokan alaarvoiseen rähjään laatuun ei ole premiumia
      nähnytkään kuvittelevat liikaa Corona Crown Wirukset päällä kukaan uskalla
      ostaa

      • Anonyymi

        Toyota, vähävikaisin auto katsastustilastojen mukaan.
        On se tosiaan luotettava auto.


    • Anonyymi

      Volkkarissa etuovet täyttyvät lumella ja vedellä, joka jäätyessään pullistaa pellit.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1600
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1226
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      488
      1145
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1135
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe