Mitkä ovat elämän kauneimmat arvot ?

Anonyymi

Auringonlasku metsän taakse ? Pullo olutta ja iltpäivänokoset ? Vastasatanut
lumi ? Kodinkoneen korjaaminen itse ? Ohikiitävä mielenrauhan hetki ? Puhtaat kalsarit ? Joulurauha ? Sauna ? Päivä ilman laskuja ? Vai mikä ?

46

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noista mielenrauha. Kuten jo mainitsit - ohikiitävä se on. Onnistuminen jossakin, tuo kodinkoneen korjaaminen viittaakin siihen. Hyväksyttynä oleminen, rakastettunakin. Ja että kykenee itse rakastamaan ja hyväksymään mahdollisimman monet.

      • Ystävän päivän hymy ystävältä.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Ystävän päivän hymy ystävältä.

        Kunhan hymy ei ole kovin vahingoniloinen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan hymy ei ole kovin vahingoniloinen!

        Mainitsin hymyn tulevan YSTÄVÄLTÄ, ei Hymylehdeltä.


    • Anonyymi

      Sana arvot ei käy luettelemiisi asioihin.

      • Anonyymi

        Millä nimellä niitä kutsut? - Nm. Arvokkaita ovat yksilölle


    • Anonyymi

      Aloituksen oli tarkoitus olla kevyesti humoristinen,
      ettei menisi liian vaikeaksi vastata.
      Terkuin aloittaja

    • Anonyymi

      Oppia uutta, nauttia opitun sovellutuksesta käytäntöön.

      • Anonyymi

        Kevyt huumorintaju.

        Beng


    • Anonyymi

      Elämänarvot ja hyvät hetket voivat kiteytyä mieleen monesta asiasta.
      Kossunapanderi hyvän ruuan päälle ilta-auringon laskiessa uudelle lumelle
      on aika onnenautereinen hetki varsinkin jos ei ole tullut yhtään laskua sinä
      päivänä ja on puhtaat kalsarit jalassa.

    • Anonyymi

      Tulee täysin asian vierestä mieleen Winston Churchillin toteamus:
      "Mikään ei paranna maisemaa niin kuin kananmunat ja pekoni !"

    • Anonyymi

      rehellisyys vilpittömyys
      kaikissa elämän tilanteissa
      itseä ja muita kohtaan,

      • Anonyymi

        Hyviä arvoja, samoja olen yrittänyt noudattaa, mutta on tullut usein takkiin,
        kun on olemassa ihmisiä, joilla on ihan eri arvot.


    • Anonyymi

      Lastenlasten nauru.

      • Anonyymi

        Amen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amen !

        Sinun tosiaan kannattaa rukoilla että näkisit ja kuulisit sen.


    • Ystävyys yhteistyö ja avunanto.

      • Ne mitkä kotoa on mukaansa saanut.
        Itselle tärkein on ollut oikean ja väärän tiedostaminen ja eläminen sen mukaan.
        Kun on tullut ikää, huomaa minkälaisen arvomaailman vanhempani jättivät. Ja varsinkin mummoni.


      • Anonyymi

        Tarkoitat YYA-sopimusta vai ...?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat YYA-sopimusta vai ...?

        Tarkoitan arvoja jotka kirjoitin. Ilman noitahan ei ole mitään vai?


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ne mitkä kotoa on mukaansa saanut.
        Itselle tärkein on ollut oikean ja väärän tiedostaminen ja eläminen sen mukaan.
        Kun on tullut ikää, huomaa minkälaisen arvomaailman vanhempani jättivät. Ja varsinkin mummoni.

        Olet kuitenkin elänyt kuin syntinen peijooni juoppoudessa ja haureudessa ja kevytmielisyydessä. Missä oli koti-oppisi silloin?


    • Anonyymi

      Koti, Maamme, omat juuret, ystävät, lapset, luonto niistä on kudottu kirkkaimmat raidat.

    • Anonyymi

      Rauha, turvallisuus, tasapaino ... - Nm. Sekä yhteiskunnan, että yksityisen

    • Jos antamistasi esimerkeistä pitäisi valita, niin auringon lasku metsän taakse ja ohikiitävä mielenrauhan hetki, tai mieluummin ikuisuus.

      Rehellisyyden, oikeudenmukaisuuden, suvaitsevaisuuden ja kanssaihmisten (myös eläinten) kunnioittamisen soisin olevan arvona kaikille ihmisille, paremmin, kuin se oikeasti tuntuisi olevan.

    • Anonyymi

      Raha!

      • Anonyymi

        Se on monille paras ja sen saamiseksi ollaan valmiit myymään mitä vaan..


    • Anonyymi

      Onkohan arvomaailma muuttunut hiukan ? Tuntuu, että rahalla ostettava itsetunnon
      kohotus on aika korkeassa arvossa nykyää. Epäilyttää poliitikkojenkin arvomaailma,
      koska se vaikuttaa jonkun verran päätöksentekoon, joka vaikuttaa kansalaisen elämään. Arvot ovat mielestäni koventuneet.

      • Anonyymi

        Ilman rahaa on hyvin vaikea mitään arvoja rakentaa. Ilman rahaa on turha puhua mistään ”arvoista”, kuin sen enempää mielenrauhastakaan. Kyllä se raha vaan rauhoittaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman rahaa on hyvin vaikea mitään arvoja rakentaa. Ilman rahaa on turha puhua mistään ”arvoista”, kuin sen enempää mielenrauhastakaan. Kyllä se raha vaan rauhoittaa!

        Ja viiiiitut. Kyllä arvokkaimmat tuttavuudet olen saanut kasvoista kasvoihin ilman titteleitä, ilman rahaa, ilman luokkajakoja mihinkään.
        Edelleenkin on tuttavuuksia, jotka eivät tiedä mitä kaikkia ammatteja olen puuhaillut, onko minulla lapsia, millaisissa parisuhteissa olen elänyt - enkä minäkään tiedä heidän menneistä yksityiselämistään.
        Mutta puhuttavaa riittää kaikesta muusta kun kohdalle osutaan. Ei kiinnosta edes ilmat ja säät. Nehän näkee ympärillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman rahaa on hyvin vaikea mitään arvoja rakentaa. Ilman rahaa on turha puhua mistään ”arvoista”, kuin sen enempää mielenrauhastakaan. Kyllä se raha vaan rauhoittaa!

        Raha on vain vaihdon väline, ei mitään muuta. Todelliset arvot sen sijaan ovat kaikkea muuta kuin raha, omaisuus yms. materia, jota et saa etkä ota mukaasi, kun tästä maasta erkanet. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raha on vain vaihdon väline, ei mitään muuta. Todelliset arvot sen sijaan ovat kaikkea muuta kuin raha, omaisuus yms. materia, jota et saa etkä ota mukaasi, kun tästä maasta erkanet. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin

        En mitään muutakaan mukaani ota, mutta kyllä se raha on, joka rauhoittaa ja kaiken mahdollistaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mitään muutakaan mukaani ota, mutta kyllä se raha on, joka rauhoittaa ja kaiken mahdollistaa!

        Ei se mahdollista kaikkea. Terveyttä ei voi ostaa rahalla, jos satut sairastumaan vakavasti, eikä auttavaa hoitokeinoa löydy. - Nm. Esimerkiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mahdollista kaikkea. Terveyttä ei voi ostaa rahalla, jos satut sairastumaan vakavasti, eikä auttavaa hoitokeinoa löydy. - Nm. Esimerkiksi

        Jos rahaa on, niin voi itseään paremmin hoitaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rahaa on, niin voi itseään paremmin hoitaa.

        Jooo-jooo, tietenkin. Mutta raha ei auta mitään, jos tautiisi ei ole vielä keksitty hoitokeinoa. - Nm. Luki-luki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jooo-jooo, tietenkin. Mutta raha ei auta mitään, jos tautiisi ei ole vielä keksitty hoitokeinoa. - Nm. Luki-luki

        Ei nyt tarvitse mitään sen ihmeellisempää tautia olla, kun pelkkä hammaslekuri maksaa ja jos ei ole rahaa hampaitaan hoitaa, niin siinä sitten olet. Kyllä se raha vaan on arvoista tärkein. Sanotaan, mitä sanotaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt tarvitse mitään sen ihmeellisempää tautia olla, kun pelkkä hammaslekuri maksaa ja jos ei ole rahaa hampaitaan hoitaa, niin siinä sitten olet. Kyllä se raha vaan on arvoista tärkein. Sanotaan, mitä sanotaan!

        Kunnallinen hammashoito ei maksa niiin paljon, ettei jokaisella olisi mahdollisuuksia hoidattaa kalustoaan. Useimmiten hoitamattomuus johtuu, ei rahasta, vaan pelkästään välinpitämättömyydestä, viitsimättömyydestä, tiedon ja taidon puutteesta, j n e ... - Nm. Tiedä, taida, tajua


    • Anonyymi

      alotukseen:

      elää elämänsä rehellisesti kaikessa totuudenmukaisesti,
      perustaa elämä totuuteen,
      myös parisuhteissaan,,,,

    • Anonyymi

      erektio ennen auringon nousua, tai heti sen jälkeen.
      Kyllähä tunnin päikkäritkin hyvää tekee
      njjjj

    • Anonyymi

      Ambulanssi edusti kerran elämän kauneimpia arvoja.
      Se tuli ajoissa.

      • Anonyymi

        Nii, siitä jo toistakymmentä vuotta ..........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii, siitä jo toistakymmentä vuotta ..........

        Erektiosta vai ?


    • Anonyymi

      Se on kun saa muijan laukeamaan ,alkaa kikattamaan jos vielä koskettaa :-*

    • Anonyymi

      Se varmaan riippuu siitä mikä oma elämäntilanne on sillä hetkellä kun tätä kysytään.
      Oma tilanne on se, että kunhan jotenkin selviää tästä päivästä seuraavaan hengissä.

      • Näinhän se on. Itsellä niinkään kyse omasta hengissä selviämisestä seuraavaan päivään. Mutta puoliskon suhteen se voi olla ehkä vielä raskaampaakin.

        Jaksamista sinulle, vielä sitä seuraavaankin päivään.


    • Anonyymi

      Se on aika "kaunista" kun aamulla vielä herää....

    • Anonyymi

      Paljon löytyy kaunista kun vähänkin miettii. Luonto ja läheiset ihmiset ovat ne jotka minua voimaannuttavat, pitäisikö vaihtaa järjestystä kohteliaisuuden vuoksi..läheiset ja luonto.
      Tähän vuodenaikaan illan sininen hetki, aamu ruskoineen, vaikka sanotaankin ; Iltarusko tuo hyvän päivä, aamurusko on päivän paska.
      Kuutamoyöt, silloin lähden jäälle kävelemään jos mahdollista.
      Kesäaamuina veneellä tyynelle järvelle katsomaan auringon nousua ja kuuntelemaan lintujen..mitä milloinkin, riekuntaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe