Buenas noches!

Anonyymi

Talvia-asukas tässä vaan yksinäisenä kyselee juttuseursaaa tavallisista ihmisistä. Iällä tai sukupuolella ei väliä. Juttellaan vaan.
Aihe on ihan vapaa ja kirjoitusvirheiä ei närkitä.
(ja jos joku närkkii, niin se on sen oma häpeä)!
Kaikkia ajatuksia kehiin vaan!
T. Yx ökyöpeli Puerto de la Cruz.

39

733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen hereillä,,, mitä lähinnä haluaisitjutella???

      • Anonyymi

        Nämä kaikki
        ajatukset ovat vain sellaislle jotka tuntevat yksinoloa tai mutta muuta keskustelua-apua elämäänsä.


      • Anonyymi

        En tiedä, mut kyllän se löytyy usko vaan. Jos vähä katot on valle luzis paljo asuntoi jos sä et ole kovin vaativa ihminen luonteelta.


      • Anonyymi

        Asuntoi on joka lähtöön. 600-1000 erkkii.


    • Anonyymi

      On mahotonta meininkiä

      • Anonyymi

        😘😘😘😘😘😘


      • Anonyymi

        näpytti


      • Anonyymi

        Ei mahotonta. Suudelmat besos kisses. 😘😘😘


    • Anonyymi

      Menkää syömään paikalliseen ravintolaan ja juomaan paikalliseen baariin. Tassikaa paikallisten rytmien tahtiin ja viettäkää iltaa paikallisten seurassa. Ei tarvita kielitaitoa, ei rohkeutta eikä tarvitse ruokamyrkytystä pelätä. Unohtakaa suomalaisuus edes loman ajaksi.

      • Anonyymi

        Turistit arkailevat paikallis väestöä ja talvehtiat pitävät heitä alempi arvoisina.


      • Anonyymi

        Miksi suomalaisuus pitäisi unohtaa? Kantasuomalaisuus, näyttää unohtuvan nykyään!


    • Anonyymi

      Turistien dissaus on normi ja nyt nämä tietoviisaat tietävät koronastakin sen että ei aihetta normaalista poikkeavaan toimintaan. Pieni flunssa vain. Turistit jatkakoon shortseissa liikkumista ja kanariopaikkoihin tutustumista. Talviasukkaat kiertävät kanariot ja heidän kulttuurinsa mm. karnevaalit kaukaa. Lounasta tarjolla useassa suomiravintolassa. Suosi Suomea Suomessa. Suosi Kanariaa Kanarialla.

      • Anonyymi

        Mitäs jos pitää suomalaisesta ruoasta?


      • Anonyymi

        Käyn Kanarialla kolmasti vuodessa. Viivyn 2-5 viikkoa joka lomalla. Syön kotimaista ruokaa koska se on paremman makuista kun paikallinen. Miksi minun pitää muuttaa tapani vain koska se häiritsee jotakuta. Ei pidä enkä niin tee ilkeistä kommenteista huolimatta. Jospa sinä poju keskittyisit omiin asioihisi etkä neuvo muita. Siihen kompetissisi ei riitä.

        T. Yrjö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyn Kanarialla kolmasti vuodessa. Viivyn 2-5 viikkoa joka lomalla. Syön kotimaista ruokaa koska se on paremman makuista kun paikallinen. Miksi minun pitää muuttaa tapani vain koska se häiritsee jotakuta. Ei pidä enkä niin tee ilkeistä kommenteista huolimatta. Jospa sinä poju keskittyisit omiin asioihisi etkä neuvo muita. Siihen kompetissisi ei riitä.

        T. Yrjö

        Samaa mieltä! Makuasioista ei voi kiistellä! Miksi minun pitäisi väkisin syödä jotain ollakseni kulinaristi jonkun muun mielestä? Hyvä turisti kun tutustuu paikalliseen ruokaan, jonka tietenkin olen tehnyt, omasta mielestäni en ole sen parempi turisti kun syön paikallista ruokaa ja tutustun paikalliseen kulttuuriin. Näyttää raha kelpaavan Espanjaan minultakin!


      • Anonyymi

        Kanarialaisia ja turisteja katsotaan pitkin nenän vartta, vaikka ollaan vieraina kanarialla ja turistit liikkuvat, käyttävät rahaa ja tietävät kanariasta enemmän kuin nämä itseään täynnä olevat talvikit. Ylimielisyys on huipussaan. Belairin suomalaiset on yksi esimerkki, ryypätään asunnossa ja sitten haukutaan kaikki muut. Korjaus, asuu täällä muutama kunnollinenkin joka paikallisia ja paikallisuutta arvostaa eikä huku giniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanarialaisia ja turisteja katsotaan pitkin nenän vartta, vaikka ollaan vieraina kanarialla ja turistit liikkuvat, käyttävät rahaa ja tietävät kanariasta enemmän kuin nämä itseään täynnä olevat talvikit. Ylimielisyys on huipussaan. Belairin suomalaiset on yksi esimerkki, ryypätään asunnossa ja sitten haukutaan kaikki muut. Korjaus, asuu täällä muutama kunnollinenkin joka paikallisia ja paikallisuutta arvostaa eikä huku giniin.

        Turisti on hänkin joka useamman viikon tai kuukauden Kanarialla oleilee. Tavallinen kaalimaan tallaaja joka itsensä ylentää 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä! Makuasioista ei voi kiistellä! Miksi minun pitäisi väkisin syödä jotain ollakseni kulinaristi jonkun muun mielestä? Hyvä turisti kun tutustuu paikalliseen ruokaan, jonka tietenkin olen tehnyt, omasta mielestäni en ole sen parempi turisti kun syön paikallista ruokaa ja tutustun paikalliseen kulttuuriin. Näyttää raha kelpaavan Espanjaan minultakin!

        Olet selkeästi parempi turisti kuin tuo edellinen joka ei uskalla maistella kohdemaan ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet selkeästi parempi turisti kuin tuo edellinen joka ei uskalla maistella kohdemaan ruokaa.

        Ei suomalaiset ruokapaikat pelkästään suomalaista ruokaa tarjoa vaan kansainvälistä ja paikallisista aineksista. Samaa ruokaa saa myös espanjalaisten ravintoloista. Maassa maan tavalla ja mielellään paikallista yrittäjää kannattaen. Ihan sama jos Suomessa vierailijat kiertäisivät suomalaiset paikat kaukaa. Mikähän narina siitä syntyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyn Kanarialla kolmasti vuodessa. Viivyn 2-5 viikkoa joka lomalla. Syön kotimaista ruokaa koska se on paremman makuista kun paikallinen. Miksi minun pitää muuttaa tapani vain koska se häiritsee jotakuta. Ei pidä enkä niin tee ilkeistä kommenteista huolimatta. Jospa sinä poju keskittyisit omiin asioihisi etkä neuvo muita. Siihen kompetissisi ei riitä.

        T. Yrjö

        Onko Yrjöllä omat eväät mukana jotta takuuvarmasti saat kotimaista ruokaa ulkomaillakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suomalaiset ruokapaikat pelkästään suomalaista ruokaa tarjoa vaan kansainvälistä ja paikallisista aineksista. Samaa ruokaa saa myös espanjalaisten ravintoloista. Maassa maan tavalla ja mielellään paikallista yrittäjää kannattaen. Ihan sama jos Suomessa vierailijat kiertäisivät suomalaiset paikat kaukaa. Mikähän narina siitä syntyisi.

        Eiköhän jokainen syö just sitä mitä haluaa. Turha ruveta ketään neuvomaan miten pitäisi toimia. Siihen ei kellään ole mitään oikeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Yrjöllä omat eväät mukana jotta takuuvarmasti saat kotimaista ruokaa ulkomaillakin?

        Suomessakin syödään varsin kansainvälistä ruokaa. Harva kai perinneruokia jatkuvasti täälläkään syö 😂


    • Anonyymi

      Pdc, ssä on hyvää suomi ruokaa. Ei tarvitse ulkolaista syödä.

      • Anonyymi

        Onko raaka-aineet ja reseptit satavarmasti suomalaisia ja Suomesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko raaka-aineet ja reseptit satavarmasti suomalaisia ja Suomesta?

        Katsoin läpi muutaman suomalaisen ravintolan a la carte ja lounas listat. Ehdottomasti suurin osa on kaikkea muuta kuin suomalaista ruokaa. Muutama kotimainen ruoka kuten kaalilaatikko, läskisoossi, lihapullat perunamuussilla ja karjalanpaisti oli listoilla mutta ei edes joka viikko. Suomalaiset ravintolat tarjoavat hyvin paljon kansainvälistä eri maiden keittiöiden ruokaa, jopa paikallista. Syy suomalaiseen ravintolaan menemiseen onkin suomalainen henkilökunta ja seura, ei aterioiden eikä raaka aineiden suomalaisuus.

        Paikallinen ruoka paikallisista aineista on kannatettavaa myös Kanariansaarilla ei vain koti Suomessa. Hotellien AI, täysi ja puolihoito on vienyt ja vie ravintola asiakkaita paikallisilta yrittäjiltä. Samaa tekee myös suomalaiset ja muut vierasmaalaiset yrittäjät. Tukekaa paikallista yrittäjyyttä kotimaassa ja ulkomailla.


    • Anonyymi

      Miksi te kanarian suomalaiset pitkämatkalaiset ja vakituisesti asuvat olette täynnä itseänne?
      Oletteko te todellakin parempaa väkeä?
      Teidän suustanne ja kirjoituksistanne paistaa halveksunta matkailijoita kohtaan, dissaatte kanarialaisia ja haukutte monia muitakin kansalaisuuksia.
      Luuletteko todellakin olevanne kanarian asiantuntioita ja saarten omistajia?
      Viikon paras vitsi: "Älkää tulko Suomesta tänne tauteja tartuttamaan". Ihan totta? Saneletteko jo senkin kuka saa saarille tulla ja kuka ei? Tekö sen päätätte?

      • Anonyymi

        Saarten facessa pilkataan Suomen koronavirus paniikkia ja ilakoidaan kun matkat viruksen vuoksi halpenee.
        Kanarian saaret tuntuu olevan lintukoto jossa virusta ei tarvitse varoa eikä matkoja perua.
        Itku pitkästä ilosta? 😷


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saarten facessa pilkataan Suomen koronavirus paniikkia ja ilakoidaan kun matkat viruksen vuoksi halpenee.
        Kanarian saaret tuntuu olevan lintukoto jossa virusta ei tarvitse varoa eikä matkoja perua.
        Itku pitkästä ilosta? 😷

        Paniikki iski saarillekin ja itku kurkussa vinguttiin milloin finskiä, norskia ja suomen hallitusta heidät kotimaahan pelastamaan. Itku pitkästä ilosta.


    • Anonyymi

      Ilmankos canariot ovat kyllästyneet talviasukkaisiin jotka ovat kuin kuninkaita mutta eivät paikallisia palveluja käytä vaan omanmaalaisia kuten esim ravintolat, kampaajat, hierojat. Korkeintaan paikallis marketissa käydään ja silloinkin isoissa ketjuissa.

    • Anonyymi

      hola pääsin Suomeen Las Palmasista kotiin tiistain lennolla ,ulonaliikkumiskielto ko pari viikkoa voimassa 2henkilö kerralla kauppaan ja apteekkiin kaikki muut kiinni 100euron sakot jos ilman asiaa liikuit.

      • Anonyymi

        VaI satasen sakot. Eihän se kirpaise kuin köyhää. Me rikkaat Kanariot menemme ja tulemme mielemme mukaan ja jos pikku tiketti tulee maksamme sen bussilipun tapaan pois emmekä vingu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VaI satasen sakot. Eihän se kirpaise kuin köyhää. Me rikkaat Kanariot menemme ja tulemme mielemme mukaan ja jos pikku tiketti tulee maksamme sen bussilipun tapaan pois emmekä vingu.

        Et taida Kanarialla olla, etkä ole canario.


    • Olipa taas jutut,minä viihdyn Las Palmasissa nyt viimeiset vkot karanteenissa,mutta liikuin silti milloin missäkin,sääli ettei opetella Espanjan kieltä,kaikki sujuisi paremmin,itseäni ei ajatella mistä olen kun osaan sujuvasti puhua paikallisten kanssa,Sumikerholla käyn kirjastossa ym,paikalliset on tosi auttavaisia ja kohteliaita.

    • Anonyymi

      Miksi kaikki ruoka ravintola karhua käsittelevät ketjut piti poistaa palstalta. Olen kiinnostunut tästä Inglesin parhaaksi valitusta ruoka ravintolasta. Miksi joku toinen saa päättää etten saa karhun parhaudesta lukea enää täältä. Ei ymmärrä moista käytöstä

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Vain ilkeät ihmiset tekevät tuollaista. Karhu on meidänkin suosikki Inglesissä. Hyvää ruokaa ja kansainvälistä seuraa riittää ihan joka pojalle.


    Ketjusta on poistettu 86 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1628
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      124
      1248
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    9. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe