miten, te toiset yli kuusikymmentä vuotiaat, pukeudutte ?
pitäisikö olla joku "eläkeläispukeutuminen", vai seuraatteko muotia ?
Itse seuraan jonkin verran, enkä todellakaan haluaisi ainakaan vielä kulkea ns. lökäpöksy, tuulihousuissa ??
edelleenkin pukeudun, että "kaupunki/kaupassa asiointi, tms. vaatteet erikseen, ja edelleenkin, ulkoilu/ vapaa-ajan vaatteet erikseen, tms.
huomannut: jotkut pukeutuu, eläkkeellä ollessaan, "ei sillä niin väliä" ??
miksi EI olisi väliä ?
terv. "pikkujuttujako"
eläkeläispukeutuminen
43
398
Vastaukset
- Anonyymi
Pikkujuttu, tosiaan. En ole tiennytkään, että on jotain eläkeläispukeutumista erikseen.
Eiköhän ihminen pukeudu niinkuin mukavimmaksi tuntee ja tilanteen/tilaisuuden ja säitten mukaan. - Anonyymi
Sanoisin että hieno juttu tuo sinun avauksesi.!!!
Olen aivan samoilla linjoilla kanssasi, pidämme oman tyylimme niin kauan kun se meitä kiinnostaa ja hetken vielä sen jälkeenkin...
Joskus kesäisissä sukujuhlissa saatan vähän säikytellä sukumme vanhuksia, nuorilta olen saanut kiitosta ja peukkuja.
Hmmmm, sukumme vanhuksia...kle, minähän olen sitä kööriä.
Katsotaan millaisia vastauksia tulet saamaan, uskon että mielenkiintoisia ja kannustavia;)- Anonyymi
Sivusta.
Siinä samaa mieltä. kledjut jokaisen oma asia. Vaan, monesti huvittanut ikäluokkapukeutuminen. Aikanaan ei tiennyt, itkeäkö, vaiko nauraakko. Jengeille alkoi kertymään ikää, kakarat muutti veks, monesti avioero jne, keski-ikäistymistä.
Niin sitten pyöri maisemissa mimmejä, joilla haku päällä ja elivät "uutta nuoruutta". Niinno, punaista tukkaväriä raidoilla, kittiä naamarissa. Ylikireitä kuuskyt/seiskyt- luvun muotia olevia vaatteita, jotka oli tietenkin aivan liian pieniä läskikasojen päällä. Kai oli ostaneet vaatteensa muistellen nuoruutensa kokonumeroita. Tai sitten olivat kaivaneet naftaliinista nuoruuskledjujaan.
Miehistä ei vastaava pistänyt simiin, ne osti vaatteensa lähimmästä halpakaupasta, kuin aina ennenkin.
Oletan, pikkuhiljaa loispummieläkeläisten muoti pohjautuu pitkälti hygieeniahaalareitten mallistojen mukaan. Eli pukeutuvat ajanmukaisesti, omaan eläkeläisvaatetukseensa. ;D
=DW= - Anonyymi
Pimukuteissa kuljetaan, revityissä Lewiksissä .
Suttura-lookilla mennään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta.
Siinä samaa mieltä. kledjut jokaisen oma asia. Vaan, monesti huvittanut ikäluokkapukeutuminen. Aikanaan ei tiennyt, itkeäkö, vaiko nauraakko. Jengeille alkoi kertymään ikää, kakarat muutti veks, monesti avioero jne, keski-ikäistymistä.
Niin sitten pyöri maisemissa mimmejä, joilla haku päällä ja elivät "uutta nuoruutta". Niinno, punaista tukkaväriä raidoilla, kittiä naamarissa. Ylikireitä kuuskyt/seiskyt- luvun muotia olevia vaatteita, jotka oli tietenkin aivan liian pieniä läskikasojen päällä. Kai oli ostaneet vaatteensa muistellen nuoruutensa kokonumeroita. Tai sitten olivat kaivaneet naftaliinista nuoruuskledjujaan.
Miehistä ei vastaava pistänyt simiin, ne osti vaatteensa lähimmästä halpakaupasta, kuin aina ennenkin.
Oletan, pikkuhiljaa loispummieläkeläisten muoti pohjautuu pitkälti hygieeniahaalareitten mallistojen mukaan. Eli pukeutuvat ajanmukaisesti, omaan eläkeläisvaatetukseensa. ;D
=DW=Kommentointisi aiheeseen melkein itkettäisi... ellei naurattaisi;)
Niin totta!
(en ihan noin pahasti ole järkyttänyt sukuani, no ehkä tulevana kesänä sitten…. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta.
=DW="loispummieläkeläisten" olipa sikamainen ilmaisu. Kun jäin eläkkeelle verotus 21.2%
Olen käynyt töissä yhtäjaksoisesti 45-vuotta paria lyhyttä äitiyslomaa lukuunottamatta. En ole pitänyt loiselovuosia ja käyttänyt yhteiskunnan varoja, päinvastoin maksanut aina veroni. Lasten lennettyä pesästä olen remontoinut asuntoni, lapset tukivat toki kalliissa saunakylppäremontissa, josta olen hyvin onnellinen.
En siedä, että joku mukamuodikas sossupummi pässi aukoo kateellisena päätään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"loispummieläkeläisten" olipa sikamainen ilmaisu. Kun jäin eläkkeelle verotus 21.2%
Olen käynyt töissä yhtäjaksoisesti 45-vuotta paria lyhyttä äitiyslomaa lukuunottamatta. En ole pitänyt loiselovuosia ja käyttänyt yhteiskunnan varoja, päinvastoin maksanut aina veroni. Lasten lennettyä pesästä olen remontoinut asuntoni, lapset tukivat toki kalliissa saunakylppäremontissa, josta olen hyvin onnellinen.
En siedä, että joku mukamuodikas sossupummi pässi aukoo kateellisena päätään.Kyllähän se "loispummieläkeläinen" on silkkaa toisten halveksumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se "loispummieläkeläinen" on silkkaa toisten halveksumista.
Loispummieläkeläinen on humoristinen lempisana, siinä ketään syyllistämättä.
Miksi kukaan ottaa nokkiinsa jos on omavarainen ja pärjää rahoillaan? On jopa omaisuutta. Miksi sana voi sattua? Herkkä hippiäistä porukkaa.
Minä mitään osaa pukeutua. Johan mun anoppikin sanoi että sinä Paloma voit pukeutua miten haluat, kukaan osaa odottaakaan sinulta mitään parempaa, ethän ole edes kolumbialainen!
Sama tyyli (casual ) ollut koko elämäni, mutta luonnollisestikin sovellan tilanteen mukaan. Eläkeläispukeutumista , hmm, enkä oikein edes tiedä mitä se on; mutta luulen että se tarkoittaa laatutietoista ja hillittyä rouva/tätityyliä. Not my cup of tea. Ei vartalonmukaista, ei kaulaukkoa josta näkyy jotain, ei lyhyttä mekkoa, ei cicciolinaa. Ei sellaista joka markkeeraa seksuaalisuutta tai naisellisuutta.
En minäkään vedä päälleni mitään yliampuvaa, liian teinityttömäistä, liikaa huomiota herättävää, mutta en myöskään vamhanrouvan housupukuja tai bleisereitä.- Anonyymi
Ei ole tullut mieleen hankkia jotain "eläkeläis-univormua".
- Anonyymi
Pukeudun tilanteeseen sopivasti. Pidän aina kunnossa kolmea-neljää vaatekertaa eri tilanteisiin. Vyötäröä olen vähän huonolla menestyksellä yrittänyt sitkeästi pitää kasassa, mutta pakko on puseroja löysentää. On se kumma että vaikka paino ei nouse niin vyötärö vaan lötsistyy. Meikkiä vähennän koko ajan, usein ilmankin, mutta hiukset laitan vaikka menisin vain kauppaan.
Ei pitäisi miettiä toisten pukeutumista lainkaan, mutta tunnen myötähäpeää kun ikäiseni ja vanhemmat naiset kulkevat kireissä legginsissä ja kirkkaissa tunikoissa ja vielä värjäävät hiuksensa violetiksi, kuparinpunaiseksi, siniseksi tai samassa päässä monenvärisiä töyhtöjä. Tulee papukaija mieleen ja naurattaa. Joskus mietin, mikä heidän mielensä on muuttanut kun töissä aikanaan pukeutuivat normaalin hillitysti mutta vanhemmiten riehaantuvat. Ehkä vain itse poljen paikallani. Tietenkin pitää laittaa sellaista mistä tykkää.
Kyläni miehet pukeutuvat aika hyvin, harvoin lökäpöksyilijöitä näkee.- Anonyymi
huomannu tuon, - että paino ei välttämättä nouse, vaan, vyötärö enempi ikäänluon paksumpi ??
johtunee, kai siitä, että vähän "kasaantuu", - elikkä pituus lyhenee:( . . .
en itse ainakaan halua ylimääräisä kiloja, siitä ainakaan "hyötyä", vaikutaa siltä, ettänyt kun olisi ruoan laitolle aikaa, niin eipä paljon tarvitse syödäkään.
Ainakin nuorempana kulutin "hevosenannoksia" kulutukseen, ja : ilman ylipaioa/ erityistä kuntoilua, tms. ?
se "yli kuusikymmentä, jne,"
ei muuten kaikki nuorenakaan, värjänneet hiuksia "punaisiksi", tai kulkeneet "oranssi" vaatteissa.
eri asia olla "nuorekas/ tai tyylikäs"
- Anonyymi
Laita ensin kalsarit, sitten sukat ja rintaliivit. Sitten jonkun puseron, pitkäthousut ja ulos lähtiessä takin ja vielä reppu selkään, niin siinä on. Aina juhlavaatteet päällä.
- Anonyymi
On kropasta kiinni, mutta bleiserit ja suorat housut saavat naisen näyttämään tyylikkäältä.
Niin, jos on kanan tallaama tumppi sitten ei.
- Anonyymi
Lihakset löystyy. Jos ei jumppaa, vatsa alkaa pullottaa jo palleasta.
Ei toki jumpallakaan ikuisiin voi estää "maan vetovoiman" vaikutusta.
Ihmisen muoto muuttuu, entiset vaatteet ei istu enää samalla tavalla. - Anonyymi
Pukeudun niin kuin olen aikuisikäni pukeutunut, tavallisia vaatteita.
- Anonyymi
Säkki päälle. Se on monen paksuuntuneen valinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi minää: talviminä tai kesäminä.
Talvella taatusti lämmintä ylle. Parkatakki on hyvä. Untsikka odottelee isoja pakkasia.
Sekä farkkuja että prässäreitä. Neuleita. Joskus paitapuseroita, jos tarkenee.
Hame leudolla säällä.
Lenkkeilyyn liikunnallisempaa ylle ja jalkoihin. Voin niissä poiketa kauppaankin, jos pitää.
Kesä on ihan eri. Heleämpää ja nätimpää ja keveämpää.
Tapahtumiin ihan omat viritykset.
En matki teinejä tai nuorisoa, mutta .muotia seuraan.
Harmittaa, kun on kiva ulsteri, muttei siinä tarkene.
Liian ohuet vaatteet ja heti nuhaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koittasit etsiä jotain kivemman näköistä kuin säkki, vaikka paksu oletkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toiset käyttää päässäkin.
- Anonyymi
Kotona ollessani vanhat työ kuteet , Tukholmaan jos lähden hiukan siistimmät :)
- Anonyymi
kotona, mitä nyt kukin rennommin haluaa olla, itse vaihdan "kunnon vaatteet", vaikka kävisin vain kaupassa,/ siisti pukeutuminen, - myös kengät, tms.
ihan tavalliset arkivaatteet, kuten, housut, siisti takki, huivi, jne.
seuraan myös jonkin verran "mikä muotia"
- Anonyymi
Ei ollut kuusikymmentä mikään merkkipaalu, että pukeutumisen i olisi muuttunut.
Asiallisesti tilanteen mukaan yleensä pukeudun.
Kotona kuljen kamppeissa milloin millaisissa joskus hassuissakin mielialan mukaan,
kotona on kiva kokeillakin vaikka mitä.
Kun sitten lähden ulos, kaupungille ja kaupoille pukeudun tiettyihin vaatteisiini,
ja tärkeisiin tilaisuuksiin löytyy juhlavampaa yllepantavaa. joskus hoidan sen tosin asusteilla, kaulaliinoja ja huiveja esimerkiksi löytyy hyvä valikoima, moneen väriin ja laatuun.
Ensi viikonloppuna Salpausselälle, silloin viihdyn ulkoilupuvussa ja villamyssyssä ja isossa kaulaliinassa.
Tilanne ja tilaisuus määrää miten pukeudun.
Noissa eläkeläisporukoissa kun olen liikkunut, niin olen huomannut, että iäkkäät naiset käyttävät mielellään tiettyjä värejä, jotka sointuvat harmaisiin hiuksiin, esimerkiksi violetti eri sävyissä lisääntyy iän mukana. """huomannut: jotkut pukeutuu, eläkkeellä ollessaan, "ei sillä niin väliä" ??
miksi EI olisi väliä ?"""
(Henkisesti) "köyhät ne vaatteillaan koreilee".- Anonyymi
Pukeudun joustaviin lökähousuihin ja huppareihin ja t-paitoihin työn vuoksi. Teen töitä kotona, joten en tarvitse työmatkavaatteita.Työaika on klo 8-16. sen jälkeen suihkuun ja pikkuyöpaita ja kimono. Viikonloput lepäilen ja usein kimonon kanssa vetelehdin koko päivän. Ja työ vie senverran mehuja että en paljo muuta, tarvitse kun työvaatteet. Olen nainen. terv. Miljoona
- Anonyymi
- henkisesti köyhät . . . ??
hyvä pukeutuminen kai myös "toisten huomioonottamista", ts. käytöstapoihin. Anonyymi kirjoitti:
- henkisesti köyhät . . . ??
hyvä pukeutuminen kai myös "toisten huomioonottamista", ts. käytöstapoihin.Aloittaja:
"""Itse seuraan jonkin verran, enkä todellakaan haluaisi ainakaan vielä kulkea ns. lökäpöksy, tuulihousuissa ??"""
Toki minä kuitenkin otan huomioon toiset sen verran, että kuljen housut jalassa ihmisten ilmoilla.
Kotona oloasu.
Ihmisten ilmoilla tilanteen mukaan.
Pukeudun niin että tunnen oloni hyväksi. Jos asu on sellainen missä en viihdy niin tulee tukala olo.
Minulle on kertynyt vaatteita vuosien varrella, en seuraa muotia, monet vanhatkin vaatteet ovat taas muodissa.
Aika harvoin ostan uutta, pitkiä housuja ostelen. Takkeja on paljon, niiden suhteen ole heikko jos näen mieleisen.- Anonyymi
Minulla ei ole oloasua lainkaan, olen aina kotona pitkähihaisessa pitkässä puuvilla-yöpaidassa (vävyn mukaan erotiikantappoyöpaita kun vaimonsa käyttää) ilman muita vaatteita ja riisun sen vain yöksi tai kun lähden ulomaailmaan. Postinkin haen aamutakissa vaikka klo olisi 16. Lapsenlapsi sanoikin, ai sulla on sininenkin yöpaita, luulin että on vain se keltainen. Kesällä yksin ollessa aina alasti, ah se on niin vapauttavaa, jos lapsenlapset ovat, hihaton yöpaita.
- Anonyymi
Jokainen voi ikään katsomatta pukeutua juuri niin miten parhaaksi katsoo ja missä itse viihtyy. Tietääkseni ei ole mitään eläkeläispukeutumista, muotia saa seurata jos haluaa, mutta antaa kaikkien kukkien kukkia, pukeutumisessakin.
- Anonyymi
Tämä on hyvä kommentti. Pukeutuminen on mieltymyskysymys ja vähän ehkä lompsaakin joutuu vahtaamaan. Mutta tyyli on vapaa eikä ikä sitä ratkaise. - Nm. Mini & maskara
- Anonyymi
"eläkeläispukeutuminen" sanana on hauska. Mitä sitten pitääkin, kenenkäkin mielestä, sisällään.
Pukeudun ihan normaalisti. Välillä niin ja sitten välillä toisin.
Kun menen töihin, niin yritän olla jollakin tavalla ok pukeutumisen suhteen.
Kun kotiudun töistä, niin nopsaan riisun työvaatteet veks ja sujautan yöpaidan päälleni. Ja ne villasukat tietysti. Olen villasukkaihminen :)
Viikonloppuna, kun en ole töissä, niin kotona olen mahdottoman mukavissa kuteissa kera villasukkien.
Mun tutut eläkkeellä olevat ihmiset eivät ole sen sorttisia, että ajattelevat, ettei "sillä nyt niin väliä mitä niskaansa pukee". Enemmän minä olen semmonen ainakin kotioloissa.
Kotioven kun suljen, jos vaikkapa vaan kauppaan menisin, niin kyllä mä jollakin tapaa olen ihmisen näköinen. Meikattukin. Tukkakin laitettu.
Ilma jokinmoista "tälläilyä" en lähde kuleksimaan.
Hieman olen turhamainenkin kun ulos lähden.
Huoliteltu ja puhtoinen.
Aina ollut ja niin se varmaankin pysynee:)
Heikunkeikku- Anonyymi
Heikku, kyllä minäkin jotain parenpaa laitan kun menen ihmisten ilmoille. Ja mulla töissä on kaikki ne kuuluisat "tuulipukuvärmeet " ja lähikauppaan menen niissä ihan reippaana. Oikeasti urheiluvaatteet on minun päällä lähes koko ajan. Työskentelen perhepäivähoitajana nykyisin eläkepäivilläni. Nyt alkoi työt. Heippa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heikku, kyllä minäkin jotain parenpaa laitan kun menen ihmisten ilmoille. Ja mulla töissä on kaikki ne kuuluisat "tuulipukuvärmeet " ja lähikauppaan menen niissä ihan reippaana. Oikeasti urheiluvaatteet on minun päällä lähes koko ajan. Työskentelen perhepäivähoitajana nykyisin eläkepäivilläni. Nyt alkoi työt. Heippa.
Terv.miljoona unohtui edelliseen kommenttiin.
- Anonyymi
Totta kai eläkeläisillä pitää olla nimenomaan eläkeläisten vaatteet muodin huipulta pieru boksereihin.
Eikö niitä ole oikein eläkeläisten vaatekauppoja kaikkien markettien yhteydessä ja joka kaupungissa.
Olisihan se noloa jos vaatteessa ei olisi eläke logoa pinsseineen.- Anonyymi
Jippii 👵🤶💃👗👜👙🕶👠👠
- Anonyymi
Onpas hupaisa kysymys. Oletko osannut koskaan pukeutua? Onko sinulla jokin tyyli, vai koko ajan eksyksissä?
Itse olen aina tiennyt, mitä ylleni laitan.- Anonyymi
Minä en ole osannut koskaan pukeutua. Rakas äitini aikoinaan sanoi; kunhan et ihan huoralta näytä. Siinä pukeutumisneuvoni. Olenkin aina pukeutunut ohjeella; kunhan tissit ja tussu ei näy.
- Anonyymi
Sellaset kamat päälle, mikä tuntuu ja näyttää omasta mielestä omimmalta,ja on rento olo. Minulla arkeen ,vapaa-ajan menoihin ja juhlaan eri vermeet ja kengät .Riittää täysin. Ei sillä omistan sellaset,joita ei tänään enää monella ole eli, UUdet 2-3 kertaa päällä olleet vanhan-ajan ns. pussihousut henkseleillä ja pieksut,mut se on eri juttu. olen 64v. On muutamat farkut ,suorat housut .puuvil,housut ,paitoja erilai. pikkutakista en ole koskaan tykönnyt.
- Anonyymi
Muotia en seuraa ja rytkyni ostan milloin mistäkin halvemmalla myyvistä kaupoista riippuen siitä mistä löytyy silmääni miellyttäviä kuoseja ja malleja ja mulle on ihan sama mitä mieltä muut ihmiset on mun pukeutumisesta ja tosi harvoin tulee samanlaista vaatetta vastaan katukuvassa.
Harvemmin erikseen lähden ruokakauppaan vaan käyn päivälenkin yhteydessä kotimatkalla ja juuri niissä lenkkivaatteissa. Tuulipukua en tosin omista vaan lenkkivaatteeni on teknisiä, vedenpitäviä ja hengittäviä kuten myös muut takkini ja niissä olen sitten panostanut laatuun.
Juhlapukuja tai mekkoja en käytä kun en käy missään juhlissa, tansseihin kelpaa mustat housut ja tunika :D
vn- Anonyymi
Tomeraa tekstiä ;)
Kesäisin vaihdan perperin kevyempään. Muutoin ei vuodenajat määräile millä vaatekaistaleella uljaan habitukseni verhoan. Tärkeintähän on se sisäinen cooleus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.327167- 434363
- 243845
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1883479- 122527
- 302485
- 442142
- 262054
- 1641993
- 1051412