Hei, jos ostaisi vaikka Etelä-Suomen viljavilta

Anonyymi

aukeilta maatilan vaikka asun kaukana ni istä, ja toimisi vain rahanvastasnottajana, siellä kun olisi pehtoori joka hoitelisi hommat. 😊

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tee niin.

      • Anonyymi

        Niin teen kin tarkemmin vielä mietittyäni.


      • Maatila kannattaisi vuokrata läheiselle viljelijälle. Säästyisi monelta huolelta ja koneiden ostolta. Vuokratulo olisi tasaista.


    • Anonyymi

      Taidat olla vähän pihalla. Riittääkö vanhat säästösi pehtoorin palkan maksamiseen?

      • Anonyymi

        Kuka tässä pihalla?
        Sinä jos joku!
        Ei minun palkanmaksukykyjäni siun tarvihe miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tässä pihalla?
        Sinä jos joku!
        Ei minun palkanmaksukykyjäni siun tarvihe miettiä.

        Jos olisit viisaampi, antaisit palkkaturvan maksaa pehtoorin liksan. Mitä sitä omiaan, kun EU, MTK ja palkkaturva tukevat tilan omistajaa.


    • Anonyymi

      Mulla olis Sulle Porvoon seudulla 20Ha peltoa14 Ha metsää maatilan rakennukset asuintalo hirrestä 1939 ja sauna.- Porakaivo sekä kunnan vesijohto.- Sopiva ajankohta vaihdokselle syksyllä kun sato korjattu ja pellot kynnetty .- :)

      • Anonyymi

        Missä ilmoitus on, mikä hinta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ilmoitus on, mikä hinta?

        Ei sille ole vielä hintaa pistetty , kesällä siitä sovitaan meitä kun on 5 osakasta .-


      • Anonyymi

        Pellot salaojitettu , eniten tarjoavalle :)


    • Anonyymi

      Mulla Sinulle Porvoon seudulla 20ha peltoa 14 ha metsää maatilan rakennukset asuintalo hirrestä 1939 sauna .-Rapuoja peltojen halki .- Sopiva ajankohta vaihdokseen syksy kun on kaikki puitu ja kynnetty .-

    • Anonyymi

      Jonkun pienen rahasammon sitä kyll tarvii.

    • Anonyymi

      Mäkin ajatellut, vaikka kaukana asun, ja mett ätyöt teettäsin vieraalla, aina siitä ihtellekin kuitenkin jää, helppo!

    • Anonyymi

      Rahaa tulisi tekemättä mitään.

    • Anonyymi

      Rahaa tulisi tekemättä mitään..

    • Anonyymi

      Rahaa tulisi tekemättä mitään..

      • Anonyymi

        Kuka nyt ei siitä tykkäisi?


      • Anonyymi

        Tommonen edellä mainittu 20 14 ha. Eipä tulisi rahaa. Maksun puolelle menis ja pahasti, että sais pehtoorin palkankin maksettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tommonen edellä mainittu 20 14 ha. Eipä tulisi rahaa. Maksun puolelle menis ja pahasti, että sais pehtoorin palkankin maksettua.

        Pelloilla on arvoa, jos eu-tukikelpoiset, metsä ei niinkään, riippuu onko paljon motteja vai taimikolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelloilla on arvoa, jos eu-tukikelpoiset, metsä ei niinkään, riippuu onko paljon motteja vai taimikolla.

        Kannattaa varmaan ostaa mehtäpohjaa.


    • Anonyymi

      Olis ihanaa!

    • Paljonkos ajattelit sijoittaa? Viljatilan tuotto taitaa tätä nykyä olla jotain parisataa euroa hehtaarilta. Tarvitset 300 hehtaaria, jotta saat edes sen pehtoorin palkattua, eikä itelle jää vielä mitään. Keskimääräisellä pellon hinnalla tuo tekisi yli 2 miljoonaa euroa. Entäs ne kaikki koneet, 300 hehtaaria ei ihan pienillä koneinvestoinneilla hoideta.

      • Anonyymi

        Pienempi tila riittäisi.


      • Anonyymi

        Kyllä pehtoori systeemiä on yhä olemassa nykyäänkin, ei vai kotimaisissa filmissä.


    • Anonyymi

      Jos joku tarjoo niin osta pois laskelmien jälkeen, jos luulet parjääväsi. E-Suomessa on paljon hurreja, jotka eivät myy sukutilojansa. Niillä on ihan oma maailma.

      • Anonyymi

        Mikä "oma maailma", en ymmärtänyt tuota?
        Miksi ei myy hurrit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä "oma maailma", en ymmärtänyt tuota?
        Miksi ei myy hurrit?

        Ehkä kokemus on vain minun, ei olekaan oikein yleistää, hyvä kun kysäisit. Kun aikanaan tulin E-Suomeen, alueella ei suostuttu puhumaan suomea, onneksi oli kouluruotsi. Kaupassa minut ohitettiin. Itse en ole maata yrittänyt ostaa, mutta olen kuullut että eivät mielellään myy suomenkieliselle. Kun ruotsinkieliset ovat kokouksissa, he ovat omassa ryppäässään, kuin pieni lintuparvi, kun esim. itse istun mihin tahansa. Hurri ei ole minulle haukkumasana, on nykyään useita ystäviä. Ehkä tänä päivänä asenne on jo muuttunut, joten vanhaa hapatusta osa mielipiteistäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kokemus on vain minun, ei olekaan oikein yleistää, hyvä kun kysäisit. Kun aikanaan tulin E-Suomeen, alueella ei suostuttu puhumaan suomea, onneksi oli kouluruotsi. Kaupassa minut ohitettiin. Itse en ole maata yrittänyt ostaa, mutta olen kuullut että eivät mielellään myy suomenkieliselle. Kun ruotsinkieliset ovat kokouksissa, he ovat omassa ryppäässään, kuin pieni lintuparvi, kun esim. itse istun mihin tahansa. Hurri ei ole minulle haukkumasana, on nykyään useita ystäviä. Ehkä tänä päivänä asenne on jo muuttunut, joten vanhaa hapatusta osa mielipiteistäni.

        Nyt koronan takia ei kannata sijoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt koronan takia ei kannata sijoittaa.

        Joo topissa koko maailma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt koronan takia ei kannata sijoittaa.

        Nyt ja nyt, sijoittamisen aika on silloin, kun jotain edullisesti on ostettavissa. Virusepidemia jyllää aikansa, sijoittajat katsovat yleensä vuosien päähän eteenpäin, vain pieni osa pyrkii tekemään pientä tiliä esim. pörssiosakkeiden päivittäisarvojen muutoksilla.


    • Anonyymi

      Miten ne karta nomaisissa taloissa hienoine puutarhoineen köyhässä Suomessa jokkut pystyi niin elellä.

    • Anonyymi

      Komeita tiloja viljavia vainioit hämeessä

      • Anonyymi

        Hyvää viljely maata


    • Anonyymi

      Turhaa horinaa, etkö parempaa aloitusta keksinyt??????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe