Juu olen 17-vuotias poika ja oon vähän pulassa. Oon tässä nyt about vuoden ollu tämmöisessä kierteessä missä aina alan hengaamaan tytön kanssa ja homma menee hyvin kunnes lopetan suhteen luottamusongelmien vuoksi. Kaikkihan siis alkoi siitä kun vuosi sitten jouluna ihastuin tyttöön ja tämä tyttö vei mun tunteita kuin likasta rättiä. Kyseinen tyttö ja hänen kaverit suunnittelivat tämän jutun täysin. Sitten kun sain tietää niin vähä jomotti sydämeen ja en oikein enää luottanut ihmisiin. Tuolloin ihmiset nauroivat mulle ja musta puhuttiin pahaa aika paljon selän takana. Noihin aikoihin aloin käyttää myös päihteitä (tupakka)(alkoholi) ja hengaamaan vähän kyseenalaisissa porukoissa, mutta nopeasti se kaveriporukka sitten hahmottui hieman järkevämpään suuntaan. Nyt viime syksyllä alkoi lukio ja luulin että uuden koulun kautta elämä jotenkin valkenee kun on uusi ympäristö ja tulee uusia kavereita. Näin ei kuitenkaan käynyt. Aikaisemmin tavatut kaverit puhuivat pahaa selän takana ja mulla ei ollut kuin yksi tai kaksi kaveria koulun ulkopuolella. Arki oli treenaamista ja joskus saatoin ”kavereita” nähdä. Jouluna tapasin tytön ja hommahan eteni ihan parisuhteeseen ja se sitten päättyi aina pikaisesti taas. Alkoholihan ei ole poistunut mun elämästä ja sitä nykyään en juo paljoa. Mutta kun on ollut vaikeaa esimerkiksi kaveri/parisuhteiden takia niin joskus on vedetty sitten kunnon ”naamat”. No nyt tällä hetkellä oon tavannut tytön ja en ole tuntenut ketään kohtaa tällä tavalla. Pieni miinus on se, että tämä tyttö on sen viime vuonna tapahtuneen pelaamiskeissin juonittelijan kaveri. Tällä hetkellä kieltämättä pelottaa ja ahdistaa että mitä tapahtuu jos homma loppuu tai minua taas huijataan. Olen jutellut tytölle paljon asiasta, mutta silti olen hyvin epävarma suhteesta silloin kun en ole hänen vieressä. Mitä minun tulisi tehdä? Olenko vain vainoharhainen?(älkää välittäkö kirjotusvirheistä kello on 1:30!)
Mitä pitäisi tehdä?
1
<50
Vastaukset
Vaikka oletkin "jo" 17, niin mieti oikeasti, mitkä mahdollisuudet parisuhteella on onnistua sinun iässäsi.
Mitä käy sitten, kun pääset ylioppilaaksi? Edessä on jatko-opinnot, mahdollisesti toisella paikkakunnalla. Sama juttu sitten sillä tytöllä ja ehkä ihan toisella puolella Suomea.
Toinen vaihtoehto on, että parisuhde rajoittaa jomman kumman jatko-opiskeluvalintoja, koska pitää pysyä yhdessä. Tästä voi aiheutua suhteeseen piikki, joka alkaa mätiä joskus myöhemmin. Ja jos suhde päättyykin, niin valinnoistaan tinkinyt saattaa katkeroitua pahastikin.
Lisäksi sinulla saattaa olla edessäsi armeijaan meno. Se on ehkä yksi suurimmista parisuhteita päättävistä haasteista. Viikot - tai pari kolmekin putkeen - erossa toisistaan ei tee sihteelle hyvää.
Neuvoni on siis se, että odota muutama vuosi. Et oikeasti menetä mitään. Mahdollisuutesi onnistuneeseen suhteeseen paranisivat huomattavasti ja samalla vanhoilla haavoilla olisi aikaa parantua ja itseluottamuksella aikaa vahvistua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433404Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172632Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762536Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821757- 861405
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541080SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70985- 74955
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.27779Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4734