Mitä pitäisi tehdä?

Anonyymi

Juu olen 17-vuotias poika ja oon vähän pulassa. Oon tässä nyt about vuoden ollu tämmöisessä kierteessä missä aina alan hengaamaan tytön kanssa ja homma menee hyvin kunnes lopetan suhteen luottamusongelmien vuoksi. Kaikkihan siis alkoi siitä kun vuosi sitten jouluna ihastuin tyttöön ja tämä tyttö vei mun tunteita kuin likasta rättiä. Kyseinen tyttö ja hänen kaverit suunnittelivat tämän jutun täysin. Sitten kun sain tietää niin vähä jomotti sydämeen ja en oikein enää luottanut ihmisiin. Tuolloin ihmiset nauroivat mulle ja musta puhuttiin pahaa aika paljon selän takana. Noihin aikoihin aloin käyttää myös päihteitä (tupakka)(alkoholi) ja hengaamaan vähän kyseenalaisissa porukoissa, mutta nopeasti se kaveriporukka sitten hahmottui hieman järkevämpään suuntaan. Nyt viime syksyllä alkoi lukio ja luulin että uuden koulun kautta elämä jotenkin valkenee kun on uusi ympäristö ja tulee uusia kavereita. Näin ei kuitenkaan käynyt. Aikaisemmin tavatut kaverit puhuivat pahaa selän takana ja mulla ei ollut kuin yksi tai kaksi kaveria koulun ulkopuolella. Arki oli treenaamista ja joskus saatoin ”kavereita” nähdä. Jouluna tapasin tytön ja hommahan eteni ihan parisuhteeseen ja se sitten päättyi aina pikaisesti taas. Alkoholihan ei ole poistunut mun elämästä ja sitä nykyään en juo paljoa. Mutta kun on ollut vaikeaa esimerkiksi kaveri/parisuhteiden takia niin joskus on vedetty sitten kunnon ”naamat”. No nyt tällä hetkellä oon tavannut tytön ja en ole tuntenut ketään kohtaa tällä tavalla. Pieni miinus on se, että tämä tyttö on sen viime vuonna tapahtuneen pelaamiskeissin juonittelijan kaveri. Tällä hetkellä kieltämättä pelottaa ja ahdistaa että mitä tapahtuu jos homma loppuu tai minua taas huijataan. Olen jutellut tytölle paljon asiasta, mutta silti olen hyvin epävarma suhteesta silloin kun en ole hänen vieressä. Mitä minun tulisi tehdä? Olenko vain vainoharhainen?(älkää välittäkö kirjotusvirheistä kello on 1:30!)

1

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikka oletkin "jo" 17, niin mieti oikeasti, mitkä mahdollisuudet parisuhteella on onnistua sinun iässäsi.

      Mitä käy sitten, kun pääset ylioppilaaksi? Edessä on jatko-opinnot, mahdollisesti toisella paikkakunnalla. Sama juttu sitten sillä tytöllä ja ehkä ihan toisella puolella Suomea.

      Toinen vaihtoehto on, että parisuhde rajoittaa jomman kumman jatko-opiskeluvalintoja, koska pitää pysyä yhdessä. Tästä voi aiheutua suhteeseen piikki, joka alkaa mätiä joskus myöhemmin. Ja jos suhde päättyykin, niin valinnoistaan tinkinyt saattaa katkeroitua pahastikin.

      Lisäksi sinulla saattaa olla edessäsi armeijaan meno. Se on ehkä yksi suurimmista parisuhteita päättävistä haasteista. Viikot - tai pari kolmekin putkeen - erossa toisistaan ei tee sihteelle hyvää.

      Neuvoni on siis se, että odota muutama vuosi. Et oikeasti menetä mitään. Mahdollisuutesi onnistuneeseen suhteeseen paranisivat huomattavasti ja samalla vanhoilla haavoilla olisi aikaa parantua ja itseluottamuksella aikaa vahvistua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe