Kyllä Toyota Hybrid menee myös sähköllä.

Anonyymi

Toyotalla ajettua.
200km, josta 35km sähköllä näin talvella. Lisää toiset 200km, niin nyt mentiin jo 70km sähköllä. Ja edelleen 800km josta 140km sähköllä, eikä minkään moista tarvetta pysähtyä töpselin päähän latamaan.

37

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noista voi päätellä, että 3,5-4 litran kulutukset ovat utopiaa.

    • Anonyymi

      Paljonko maksoit extraa tuosta, että pääset/joudut selittelemään lähes totuuden mukaisia kulutuksia, hihii. Ei Toyota ruostu ja on niin hiljainen ja mukava.

    • Anonyymi

      Alahuulta väpsyttää tässä kun tutkin skooda ochtaaviaani kulutusmittaria, tehovääntökone 1.0 tsii ja 7,2 litraa keskikulutus.

    • Juurikin näin. Ajattu matka 190km, keskinopeus 71km/h, 5,3l/100km ja sähköajon osuus kutakuin sama 30km.

      • Anonyymi

        80 rajoitusalueella körötelty 190 km ajomatka. Nykyautot menee tällaisessa ajosssa kutosen pintaan, vähän plus miinus mallista riippuen. Ihan perinteisellä tekniikalla. Esim. V60 2 l bensaturbolla ja mehulinkomaatilla hörppii matka-ajossa keskimäärin 6,5 ja parhaimmillaan voi päästä kutosen pintaan (kesäkeli, ei yhtään satkun rajoituksia). Siis bensalla ajellen. Kaasukäyttöisenä meneekin sitten alle 2 l keskimäärin.

        Modernit pikkuautot vetelee jo matalia vitosia. Ihan pelkän bensan voimin.

        Ei ole höpökypetyksessä tolkkua maantieajossa. 5,3 l/100 km = 124 g/km CO2 päästö. Taitaa mennä yli tollolootan lupaamasta yhdistetystäkin kululutuksesta, saati sitten maantieajon normikulutuksesta, jota tässä tapauksessa kuuluisi käyttää vertailukohtana?

        Meneekö täydet 50 % yli lupauksista, kuten tapana on ollut?


      • Anonyymi

        Optimaalinen nopeus kaikille autoille päästä pienellä kulutuksella.


    • Anonyymi

      En saa Tojosta mitään niksejä tai kiksejä.

      Mieluummin nuuhkaisen saksantuonti- premiumini etupenkistä tukevan Helgan tupsun hajun ja AAAH..

    • Anonyymi

      Polttomoottorin kulutus riippuu kuinka paljon tulee starttauksia ja ajoa kylmällä moottorilla sekä ajomatkan pituus.

      Pienet kulutukset pitää ajaa ett startista ajat kerralla sen 100km nopeuden pysyessä kokoajan samana ja optimaalisella nopeudella n 70-80kmh

      • Anonyymi

        Perinteiselläkin tekniikalla kulutus on varsin kohtuullinen, kun ajellaan tällä tavoin pitkiä matkoja. Hybridi ei tuo merkittävää lisäetua.

        Perinteisen tekniikan akilleen kantapää on tosiaan ollut kaupunkiajo. Hidas ajonopeus lyhyet ajomatkat. Tämä olisi sähköauton ominta aluetta. Sähköautolla saattaa toimintamatka "tankillisella" kasvaa kaupungissa (vrt. maantieajo), kun perinteisellä tekniikalla se voi pahimmillaan puolittua.

        Jos ajellaan sekä pitkää että lyhyttä matkaa, niin tällä hetkellä virta vie lataushybrideihin. Asuinpaikasta riippuen myös kaasuauto voi olla hyvä vaihtoehto. Biokaasulla CO2 päästö on pyöreä 0, joten tällaisella saa päästöt tiputettua kolmasosaan normaalista (ja alle puolet pienemmäksi kuin itsesaastuttavalla = latauskelvottomalla höpötyksellä), jos suurin osa kilometreistä kaasutellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perinteiselläkin tekniikalla kulutus on varsin kohtuullinen, kun ajellaan tällä tavoin pitkiä matkoja. Hybridi ei tuo merkittävää lisäetua.

        Perinteisen tekniikan akilleen kantapää on tosiaan ollut kaupunkiajo. Hidas ajonopeus lyhyet ajomatkat. Tämä olisi sähköauton ominta aluetta. Sähköautolla saattaa toimintamatka "tankillisella" kasvaa kaupungissa (vrt. maantieajo), kun perinteisellä tekniikalla se voi pahimmillaan puolittua.

        Jos ajellaan sekä pitkää että lyhyttä matkaa, niin tällä hetkellä virta vie lataushybrideihin. Asuinpaikasta riippuen myös kaasuauto voi olla hyvä vaihtoehto. Biokaasulla CO2 päästö on pyöreä 0, joten tällaisella saa päästöt tiputettua kolmasosaan normaalista (ja alle puolet pienemmäksi kuin itsesaastuttavalla = latauskelvottomalla höpötyksellä), jos suurin osa kilometreistä kaasutellaan.

        VW-konserni on jäänyt vuosien mittaan käytännössä ainoaksi osittain kaasulla kulkevien henkilöautojen valmistajaksi. Se ei ainakaan toistaiseksi aio lopettaa nyt tehtävien kaasuautojen valmistusta, mutta globaalin kysynnän hiipuessa tekniikkaa ei enää kehitetä.


    • Anonyymi

      Kaikki tuo sähkö on tehty bensaa polttamalla. Kaikkein kallein tapa tehdä sähköä. Tollojen hommaa.

    • Anonyymi

      Menee sähköllä - mitä sitten?

    • Anonyymi

      Tojon hybridiin ei voi tankata mitään muuta kuin bensaa. Se on täysin bensalla kulkeva auto. Nuo sähkökilometrit ovat vain silmänkääntötemppu.

      Viimeisimmässä Ecorunissa Vesijärvellä Prius kulutti sataselle yli neljä litraa bensaa, aivan sama kuinka moni kilomtreistä se muka kulki sähköllä.
      TSI Leon ajoi saman reitin alle neljällä litralla sataselle.
      Että tämmöinen keksintö tojolta. Turha laskea noita sähkökilometrejä kun bensaa palaa kuitenkin enemmän kuin TSI-koneella.

      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Ja lisäksi noi ecorun kuskit ovat varsin taitavia pihistely ajossa. Joskus yrittänyt omalla autolla päästä noihin lukemiin, mutta ei lähellekään.

        Kait se on niin, että toijot uskovat omiin valheisiinsa ja kusettavat palstoilla. Vai ovatko tojon myyjiä jolla luppoaikaa ja yrittävät dis informaatiollaan vaikuttaa lammaslauman osto käytökseen?


    • Anonyymi

      Hybridtojon sähköllä kulkemat kilometrit ovat vain mainosmíesten puhetta.

      • Anonyymi

        Miten tojo voi kulkea sähköllä jos siihen ei voi ladata sähköä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tojo voi kulkea sähköllä jos siihen ei voi ladata sähköä?

        Tojoterot ovat itsekusetuksen kuninkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tojo voi kulkea sähköllä jos siihen ei voi ladata sähköä?

        Opel Ampera ja sisarmalli Chevrolet Volti menevät varmaankin jo täysin hilseen puolelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opel Ampera ja sisarmalli Chevrolet Volti menevät varmaankin jo täysin hilseen puolelle?

        Niin, Amperaa ja Voltia voi ladata sähköverkosta. Toyotaan taas ei voi tuoda muuta ulkopuolista energiaa kuin bensiiniä, joten miten se voisi kulkea sähköllä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tojo voi kulkea sähköllä jos siihen ei voi ladata sähköä?

        Käyhän tojoterokin kusella, vaikkei siihen tankata kusta.


    • Anonyymi

      Mäkin voi kertoa, että Volvoni 2,5 litran bensaturbo kulutti 3,5 litraa ja jyrkässä alamäessä ei yhtään.

    • Anonyymi

      Mitenkähän tuo sähköajon osuus on määritelty?

      Esimerkkinä pitkä alamäki: polttomoottori oletettavasti on tuolloin sammuksissa, mutta liikkuminen tapahtuu alamäkeen painovoiman vaikutuksesta. Onko tuo sähköajoa vai ei?

      • Anonyymi

        Kyllä on huomattu tojojen piheys maanteillä, aiwan kaameat jonot perässä, kun kokoajan tuijottavat kulutusmittaria ja sen mukaan etenevät etanan nopeudella, itseasiassa pitäisi kieltää yksinumeroisilla (tyhmille selitys, esim. 4-tie tai 5-tie, elikkäs pääväylät) maanteillä ajaminen liikenteen sujuvuuden haittaamisen perusteella, ajelkoot silmät kulutusmittarissa ns. pikkuteitä, kun kiirekään heillä ei ole (eläkeläisten suosikki=toyota prius)


    • Anonyymi

      Ladattava vai itselataava?

    • Anonyymi

      Tero!! haloo!! oletko siellä?, vai mittaamassa kulutuslukemia/matkoja?, haloo? . . . .
      ai vaimos otti ja lähti jonku paremman matkaan . . . , niin, ei kestäny jatkuvaa säästöä . . . no ei se mitään, mä ajelen dieselillä edelleen . . .. joo, tottakai pidän ex vaimostas (samperi huomaskohan se?) hyvää huolta . . . . joo, mittaile sä niit arvoja . . (ei hoksannu) juu. No se on ny moro, me mennään saunaan, hyvät jatkot sulle.

      Tero on hieno mies, se jaksaa säästää kaikessa, mut puolisko ei.

    • Anonyymi

      Todella mukava ja hiljainen ajettava uusi Corolla. Vähäinen kulutus ja sähäkkä ohituksissa, mitäpä sitä muuta ihminen kaipaisi noin mukavalle autolle. Huippuvarusteltu talviauto vielä.

    • Anonyymi

      Tuo on markkinointikikka. Kerrotaan paljonko sähköllä ajetaan mikä tietysti pitää paikkaansa, mutta kun sähköllä ei ajeta, silloin kulutus on suurempaa , koska mm. akkua ladataan. Kokonaisuus jää hyvissä olosuhteissa plussalle, mutta kylmässä näin ei enää välttämättä ole.

      Jos tämä tieto tekee onnelliseksi, niin mikäs siinä sitten, se on kuitenkin vain osa totuutta.

      • Anonyymi

        Saksalainen huippu- hybridi: ei lataa itse sähköä, ei ole töpselistä ladattava, vaan säästää bensaa polttamalla ÖLJYÄ!!! BUUUHAHAHHAHHAHHAAAAAAABUUHAHAHHAHHAAAAAAAAAAAAAA.


    • Anonyymi

      Ei bensa-autokaan kulje koko matkaa bensalla. Aina, kun jalan nosta kaasulta, bensansyöttö katkeaa ja auto rullaa nollakulutuksella.

      • Anonyymi

        Joo, mutta se ei ota energiaa talteen seuraavaa kiihdyttää varten kuten hybrid.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta se ei ota energiaa talteen seuraavaa kiihdyttää varten kuten hybrid.

        Rullaa kuitenkin pidemmälle kuin jarrutteleva hybrid.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rullaa kuitenkin pidemmälle kuin jarrutteleva hybrid.

        Saksalainen auto rullaa vapaalla, sammuu ja ei lähde enää käyntiin. Säästää trailerin päällä suunnattomasti bensaa.


    • Anonyymi

      Paljonko menee ilman bensaa?

    • Anonyymi

      Tohjo toyo corola juuttui hankeen kii virta loppui heti siihen paikkaan sellaisii
      romui ovat leikki vehkeitä ns ompelukoneita tuumas nissan kauppias

    • Anonyymi

      Melkein unohtaa miten tankata kun on Itselataava Hybrid Corolla alla.

      • Anonyymi

        Kyllä sen huomaat, jos unohdat.


      • Anonyymi

        Ainakin 2.0 hybridiä joutuu tankkaamaan usein eikä pääse unohtumaan. Kulutus yli 5 ja tankki vain 43 litraa ja varoitus tulee jo 8 litraa aiemmin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      62
      6765
    2. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      66
      6618
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      144
      5404
    4. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      50
      4443
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

      Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      20
      4069
    6. Onnettomuus

      Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3610
    7. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      37
      3158
    8. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      28
      3083
    9. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

      Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      69
      2730
    10. Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....

      Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta
      Maailman menoa
      36
      2233
    Aihe