Kyllä Toyota Hybrid menee myös sähköllä.

Anonyymi

Toyotalla ajettua.
200km, josta 35km sähköllä näin talvella. Lisää toiset 200km, niin nyt mentiin jo 70km sähköllä. Ja edelleen 800km josta 140km sähköllä, eikä minkään moista tarvetta pysähtyä töpselin päähän latamaan.

37

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noista voi päätellä, että 3,5-4 litran kulutukset ovat utopiaa.

    • Anonyymi

      Paljonko maksoit extraa tuosta, että pääset/joudut selittelemään lähes totuuden mukaisia kulutuksia, hihii. Ei Toyota ruostu ja on niin hiljainen ja mukava.

    • Anonyymi

      Alahuulta väpsyttää tässä kun tutkin skooda ochtaaviaani kulutusmittaria, tehovääntökone 1.0 tsii ja 7,2 litraa keskikulutus.

    • Juurikin näin. Ajattu matka 190km, keskinopeus 71km/h, 5,3l/100km ja sähköajon osuus kutakuin sama 30km.

      • Anonyymi

        80 rajoitusalueella körötelty 190 km ajomatka. Nykyautot menee tällaisessa ajosssa kutosen pintaan, vähän plus miinus mallista riippuen. Ihan perinteisellä tekniikalla. Esim. V60 2 l bensaturbolla ja mehulinkomaatilla hörppii matka-ajossa keskimäärin 6,5 ja parhaimmillaan voi päästä kutosen pintaan (kesäkeli, ei yhtään satkun rajoituksia). Siis bensalla ajellen. Kaasukäyttöisenä meneekin sitten alle 2 l keskimäärin.

        Modernit pikkuautot vetelee jo matalia vitosia. Ihan pelkän bensan voimin.

        Ei ole höpökypetyksessä tolkkua maantieajossa. 5,3 l/100 km = 124 g/km CO2 päästö. Taitaa mennä yli tollolootan lupaamasta yhdistetystäkin kululutuksesta, saati sitten maantieajon normikulutuksesta, jota tässä tapauksessa kuuluisi käyttää vertailukohtana?

        Meneekö täydet 50 % yli lupauksista, kuten tapana on ollut?


      • Anonyymi

        Optimaalinen nopeus kaikille autoille päästä pienellä kulutuksella.


    • Anonyymi

      En saa Tojosta mitään niksejä tai kiksejä.

      Mieluummin nuuhkaisen saksantuonti- premiumini etupenkistä tukevan Helgan tupsun hajun ja AAAH..

    • Anonyymi

      Polttomoottorin kulutus riippuu kuinka paljon tulee starttauksia ja ajoa kylmällä moottorilla sekä ajomatkan pituus.

      Pienet kulutukset pitää ajaa ett startista ajat kerralla sen 100km nopeuden pysyessä kokoajan samana ja optimaalisella nopeudella n 70-80kmh

      • Anonyymi

        Perinteiselläkin tekniikalla kulutus on varsin kohtuullinen, kun ajellaan tällä tavoin pitkiä matkoja. Hybridi ei tuo merkittävää lisäetua.

        Perinteisen tekniikan akilleen kantapää on tosiaan ollut kaupunkiajo. Hidas ajonopeus lyhyet ajomatkat. Tämä olisi sähköauton ominta aluetta. Sähköautolla saattaa toimintamatka "tankillisella" kasvaa kaupungissa (vrt. maantieajo), kun perinteisellä tekniikalla se voi pahimmillaan puolittua.

        Jos ajellaan sekä pitkää että lyhyttä matkaa, niin tällä hetkellä virta vie lataushybrideihin. Asuinpaikasta riippuen myös kaasuauto voi olla hyvä vaihtoehto. Biokaasulla CO2 päästö on pyöreä 0, joten tällaisella saa päästöt tiputettua kolmasosaan normaalista (ja alle puolet pienemmäksi kuin itsesaastuttavalla = latauskelvottomalla höpötyksellä), jos suurin osa kilometreistä kaasutellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perinteiselläkin tekniikalla kulutus on varsin kohtuullinen, kun ajellaan tällä tavoin pitkiä matkoja. Hybridi ei tuo merkittävää lisäetua.

        Perinteisen tekniikan akilleen kantapää on tosiaan ollut kaupunkiajo. Hidas ajonopeus lyhyet ajomatkat. Tämä olisi sähköauton ominta aluetta. Sähköautolla saattaa toimintamatka "tankillisella" kasvaa kaupungissa (vrt. maantieajo), kun perinteisellä tekniikalla se voi pahimmillaan puolittua.

        Jos ajellaan sekä pitkää että lyhyttä matkaa, niin tällä hetkellä virta vie lataushybrideihin. Asuinpaikasta riippuen myös kaasuauto voi olla hyvä vaihtoehto. Biokaasulla CO2 päästö on pyöreä 0, joten tällaisella saa päästöt tiputettua kolmasosaan normaalista (ja alle puolet pienemmäksi kuin itsesaastuttavalla = latauskelvottomalla höpötyksellä), jos suurin osa kilometreistä kaasutellaan.

        VW-konserni on jäänyt vuosien mittaan käytännössä ainoaksi osittain kaasulla kulkevien henkilöautojen valmistajaksi. Se ei ainakaan toistaiseksi aio lopettaa nyt tehtävien kaasuautojen valmistusta, mutta globaalin kysynnän hiipuessa tekniikkaa ei enää kehitetä.


    • Anonyymi

      Kaikki tuo sähkö on tehty bensaa polttamalla. Kaikkein kallein tapa tehdä sähköä. Tollojen hommaa.

    • Anonyymi

      Menee sähköllä - mitä sitten?

    • Anonyymi

      Tojon hybridiin ei voi tankata mitään muuta kuin bensaa. Se on täysin bensalla kulkeva auto. Nuo sähkökilometrit ovat vain silmänkääntötemppu.

      Viimeisimmässä Ecorunissa Vesijärvellä Prius kulutti sataselle yli neljä litraa bensaa, aivan sama kuinka moni kilomtreistä se muka kulki sähköllä.
      TSI Leon ajoi saman reitin alle neljällä litralla sataselle.
      Että tämmöinen keksintö tojolta. Turha laskea noita sähkökilometrejä kun bensaa palaa kuitenkin enemmän kuin TSI-koneella.

      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Ja lisäksi noi ecorun kuskit ovat varsin taitavia pihistely ajossa. Joskus yrittänyt omalla autolla päästä noihin lukemiin, mutta ei lähellekään.

        Kait se on niin, että toijot uskovat omiin valheisiinsa ja kusettavat palstoilla. Vai ovatko tojon myyjiä jolla luppoaikaa ja yrittävät dis informaatiollaan vaikuttaa lammaslauman osto käytökseen?


    • Anonyymi

      Hybridtojon sähköllä kulkemat kilometrit ovat vain mainosmíesten puhetta.

      • Anonyymi

        Miten tojo voi kulkea sähköllä jos siihen ei voi ladata sähköä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tojo voi kulkea sähköllä jos siihen ei voi ladata sähköä?

        Tojoterot ovat itsekusetuksen kuninkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tojo voi kulkea sähköllä jos siihen ei voi ladata sähköä?

        Opel Ampera ja sisarmalli Chevrolet Volti menevät varmaankin jo täysin hilseen puolelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opel Ampera ja sisarmalli Chevrolet Volti menevät varmaankin jo täysin hilseen puolelle?

        Niin, Amperaa ja Voltia voi ladata sähköverkosta. Toyotaan taas ei voi tuoda muuta ulkopuolista energiaa kuin bensiiniä, joten miten se voisi kulkea sähköllä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tojo voi kulkea sähköllä jos siihen ei voi ladata sähköä?

        Käyhän tojoterokin kusella, vaikkei siihen tankata kusta.


    • Anonyymi

      Mäkin voi kertoa, että Volvoni 2,5 litran bensaturbo kulutti 3,5 litraa ja jyrkässä alamäessä ei yhtään.

    • Anonyymi

      Mitenkähän tuo sähköajon osuus on määritelty?

      Esimerkkinä pitkä alamäki: polttomoottori oletettavasti on tuolloin sammuksissa, mutta liikkuminen tapahtuu alamäkeen painovoiman vaikutuksesta. Onko tuo sähköajoa vai ei?

      • Anonyymi

        Kyllä on huomattu tojojen piheys maanteillä, aiwan kaameat jonot perässä, kun kokoajan tuijottavat kulutusmittaria ja sen mukaan etenevät etanan nopeudella, itseasiassa pitäisi kieltää yksinumeroisilla (tyhmille selitys, esim. 4-tie tai 5-tie, elikkäs pääväylät) maanteillä ajaminen liikenteen sujuvuuden haittaamisen perusteella, ajelkoot silmät kulutusmittarissa ns. pikkuteitä, kun kiirekään heillä ei ole (eläkeläisten suosikki=toyota prius)


    • Anonyymi

      Ladattava vai itselataava?

    • Anonyymi

      Tero!! haloo!! oletko siellä?, vai mittaamassa kulutuslukemia/matkoja?, haloo? . . . .
      ai vaimos otti ja lähti jonku paremman matkaan . . . , niin, ei kestäny jatkuvaa säästöä . . . no ei se mitään, mä ajelen dieselillä edelleen . . .. joo, tottakai pidän ex vaimostas (samperi huomaskohan se?) hyvää huolta . . . . joo, mittaile sä niit arvoja . . (ei hoksannu) juu. No se on ny moro, me mennään saunaan, hyvät jatkot sulle.

      Tero on hieno mies, se jaksaa säästää kaikessa, mut puolisko ei.

    • Anonyymi

      Todella mukava ja hiljainen ajettava uusi Corolla. Vähäinen kulutus ja sähäkkä ohituksissa, mitäpä sitä muuta ihminen kaipaisi noin mukavalle autolle. Huippuvarusteltu talviauto vielä.

    • Anonyymi

      Tuo on markkinointikikka. Kerrotaan paljonko sähköllä ajetaan mikä tietysti pitää paikkaansa, mutta kun sähköllä ei ajeta, silloin kulutus on suurempaa , koska mm. akkua ladataan. Kokonaisuus jää hyvissä olosuhteissa plussalle, mutta kylmässä näin ei enää välttämättä ole.

      Jos tämä tieto tekee onnelliseksi, niin mikäs siinä sitten, se on kuitenkin vain osa totuutta.

      • Anonyymi

        Saksalainen huippu- hybridi: ei lataa itse sähköä, ei ole töpselistä ladattava, vaan säästää bensaa polttamalla ÖLJYÄ!!! BUUUHAHAHHAHHAHHAAAAAAABUUHAHAHHAHHAAAAAAAAAAAAAA.


    • Anonyymi

      Ei bensa-autokaan kulje koko matkaa bensalla. Aina, kun jalan nosta kaasulta, bensansyöttö katkeaa ja auto rullaa nollakulutuksella.

      • Anonyymi

        Joo, mutta se ei ota energiaa talteen seuraavaa kiihdyttää varten kuten hybrid.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta se ei ota energiaa talteen seuraavaa kiihdyttää varten kuten hybrid.

        Rullaa kuitenkin pidemmälle kuin jarrutteleva hybrid.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rullaa kuitenkin pidemmälle kuin jarrutteleva hybrid.

        Saksalainen auto rullaa vapaalla, sammuu ja ei lähde enää käyntiin. Säästää trailerin päällä suunnattomasti bensaa.


    • Anonyymi

      Paljonko menee ilman bensaa?

    • Anonyymi

      Tohjo toyo corola juuttui hankeen kii virta loppui heti siihen paikkaan sellaisii
      romui ovat leikki vehkeitä ns ompelukoneita tuumas nissan kauppias

    • Anonyymi

      Melkein unohtaa miten tankata kun on Itselataava Hybrid Corolla alla.

      • Anonyymi

        Kyllä sen huomaat, jos unohdat.


      • Anonyymi

        Ainakin 2.0 hybridiä joutuu tankkaamaan usein eikä pääse unohtumaan. Kulutus yli 5 ja tankki vain 43 litraa ja varoitus tulee jo 8 litraa aiemmin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Au Pairit Maltalla - Keskustelua !!

      Keskustelua uudesta kaudesta. Täällä kaikki jaksot katsottu kun verot pakko maksaa.. Myyn ulkopuolelle jättäminen oli su
      Tv-sarjat
      254
      2755
    2. Suomalaisia valmistautuneena pakenemaan

      https://yle.fi/a/74-20084635 “Auto on aina tankattuna ja pari laukkua valmiiksi pakattuna, jos tulee äkkilähtö.”
      Maailman menoa
      379
      1807
    3. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      66
      1719
    4. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1509
    5. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      113
      1266
    6. Ei kiinnosta idän humpuuki

      Onko kukaan ihminen koskaan hyötynyt idän opeista pätkääkään? Ei ole, uskallan väittää!
      272
      1057
    7. Ikävöin sinua nainen

      Vaikka lopetin yhteydenpidon kokonaan. Ehkä joskus ymmärrät, et se oli ainoa järkevä vaihtoehto. Ei rakkaus lopu siihe
      Ikävä
      43
      958
    8. Ristinryövärin kastamattomuus?

      KASTAMATON RISTINRYÖVÄRI Ristinryövärin pelastumista ilman kastetta on joskus käytetty perusteena sille, ettei kasteell
      Luterilaisuus
      276
      952
    9. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      815
    10. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      97
      800
    Aihe