HELSINGISSÄ SAKEA LUMIPYRY.

arvo.e

Muutuin kauppareissulla "lumiukoksi" sateessa. Keskipäivän valoisuus hämärtyi.

11

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nojoo.

      Tuntuu vähän takatalvelta, mistä kai oikeasta kysymyskin. Taitaapi liikenne mennä pahasti sekaisin, junia ollutkin jo poissa ja lentoja peruttu. Kun sais pikkasen pakkasta, ois sitten autoliikennekkin tosi kiintoisaa, Nooo, pikkuhiljaa iltaruuhkaa, onneks ei ole mitään pakkoa lähteä yhtään mihinkään.

      Mua lähinnä häiritsee, kun tahtoo tuulla sivusta ja tunkee räntää terassille. Tympee käydä tupakilla. Asialle ei oikein voi mitään, sen verran pieni pihakin, enenpää ei voi mitään istuttaakkaan suojaksi. Jotkut rakennelleet sellaisia "nättejä" viritelmiä valokatteesta, ehkä net auttaakin, mutta hankala käsittää, miks taloyhtiö ei ole purattanut niitä. Ei kai ole purattaneet, koska hallituksen jäsenet innokkaimpia virittelijöitä. Jokatapauksessa siistit talot meinaa näyttää jotenkin neuvostoliittolaisilta. Vois ehkä soittaa jonnekin julkisivulautakuntaan, mutta siitä ei hyvä seuraisi.

      Räntää juu, tavallaan syksyinen fiilis.

      =DW=

      • Anonyymi

        Lasit ovat hyvä este lumille. Ehdotas, että sellaiset asennettaisiin.
        Tulee säästöä lämmityskuluihinkin jne.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasit ovat hyvä este lumille. Ehdotas, että sellaiset asennettaisiin.
        Tulee säästöä lämmityskuluihinkin jne.

        Beng

        Not.

        Lasitettu terassi liian iso projekti. Näissä kun ollut tällasta aika vapaata kyhelmää, ei mullakaan kovin rakennustaiteen tarkinta tekoa toi sydeemi ole. Pitäis niinkuin rakentaa se terassi koska maassa vinksvonks olevat petonilaatat. Terassin kate ehkä on ok, mutta siihen nysvätty valokate on suoraan sanoen hutera. Noh, katteelle oikein rakennuslupakin, mutta mikä lie aivoidiootti ollut piirtämässä piirustuksia.

        Sitähän ei ulkoseinien ulkopuolelle sais tehdä oikein niinkuin muuta kuin istutuksia. Tässä nyt vuosikymmenten kuluessa ihmiset nysväilleet ominpäin omia viritelmiään. Taitojensa ja varallisuutensa mukaan. On talonpätkiäkin, joissa jokaisessa asunnossa erilaiset piha-aidat. Sellanen sinällään hauskakin juttu, melkein kaikissa asunnoissa erilaiset portaat, on kiveä, laattaa, puusta tehtyä.... Iteasiassa laittomia rakennelmia kaikki. Ja ihmiset laajennelleet pihojaan varsin luovasti, mulla oli hirvee tappelus, kun en suostunut rakentaan uutta aitaa kaupungin puistoon.

        Ainiin, se noissa itsenysvätyissä portaissa on hyvä, tunnistaa oman asuntonsa helposti. Joskus ollut kerrostalossa asuessa tympeetä, kun yrittänyt väärään asuntoon, eikä avaimet olekkaan sopineet lukkoon.....

        Vaan, jos kukaan ei valita, kaupunkia ei kiinnosta. Mutta yks puhelinsoitto rakennusvalvontaan, aijaijai.

        Niettä mua puolestani ei kiinnosta terassilasitus, aivan liian iso ja kallis projekti. Ja se pitäis siis tehdä iet, taloyhtiö ei rahaa tollaseen haaskaa.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Not.

        Lasitettu terassi liian iso projekti. Näissä kun ollut tällasta aika vapaata kyhelmää, ei mullakaan kovin rakennustaiteen tarkinta tekoa toi sydeemi ole. Pitäis niinkuin rakentaa se terassi koska maassa vinksvonks olevat petonilaatat. Terassin kate ehkä on ok, mutta siihen nysvätty valokate on suoraan sanoen hutera. Noh, katteelle oikein rakennuslupakin, mutta mikä lie aivoidiootti ollut piirtämässä piirustuksia.

        Sitähän ei ulkoseinien ulkopuolelle sais tehdä oikein niinkuin muuta kuin istutuksia. Tässä nyt vuosikymmenten kuluessa ihmiset nysväilleet ominpäin omia viritelmiään. Taitojensa ja varallisuutensa mukaan. On talonpätkiäkin, joissa jokaisessa asunnossa erilaiset piha-aidat. Sellanen sinällään hauskakin juttu, melkein kaikissa asunnoissa erilaiset portaat, on kiveä, laattaa, puusta tehtyä.... Iteasiassa laittomia rakennelmia kaikki. Ja ihmiset laajennelleet pihojaan varsin luovasti, mulla oli hirvee tappelus, kun en suostunut rakentaan uutta aitaa kaupungin puistoon.

        Ainiin, se noissa itsenysvätyissä portaissa on hyvä, tunnistaa oman asuntonsa helposti. Joskus ollut kerrostalossa asuessa tympeetä, kun yrittänyt väärään asuntoon, eikä avaimet olekkaan sopineet lukkoon.....

        Vaan, jos kukaan ei valita, kaupunkia ei kiinnosta. Mutta yks puhelinsoitto rakennusvalvontaan, aijaijai.

        Niettä mua puolestani ei kiinnosta terassilasitus, aivan liian iso ja kallis projekti. Ja se pitäis siis tehdä iet, taloyhtiö ei rahaa tollaseen haaskaa.

        =DW=

        Ensteks
        Hanki hiekkaa ja tasaa laatat ei ihan vaateriin, jotta mahdollinen vesi virtaa veks pois.
        Siihen päälle puulaatat ja terassimatto.
        Kolmanneksi kandee muistaa, että terassilasien asennuksesta, siis työstä, on viime hetket saada himpsasen kotitalousvähennystä.
        Neljänneksi voisi miettiä, että saisiko useamman mukaan ja toimittajalta kimppa-alennus, vaikka kukin maksaa alennuksineen lasit itse.

        Beng
        Ne ovat vain niin kätevät.


    • Pääsette pian hiihtämään, on kai Paloheinässä ja Pirkkolassa tekolumella tehty latukin.
      Hämärää on, lunta ei sada, ehkä myöhemmin.

      • Anonyymi

        Luisteleen pääsee.

        Lähinnä koiranjätöksissä luistelemista. Ei taida pahemmin routaa olla ja melkein plussalla, ei tuolla lumi säily.

        =DW=


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luisteleen pääsee.

        Lähinnä koiranjätöksissä luistelemista. Ei taida pahemmin routaa olla ja melkein plussalla, ei tuolla lumi säily.

        =DW=

        Tekojäitä on kai ympäri kaupunkia, Kontulassa yksi, perivät muutaman euron maksun luistelemaan pääsystä.
        Nykyistä jään kuntoa en tiedä, turhaa ja kallista puuhaa ylläpito näillä säillä.


      • Pahin tuisku menee keskisuomen kiusaksi illan tummetessa Etelätuulen mukana.


    • Anonyymi

      Toivottavasti oli kevään viimeinen pyry.

      • 06.03. Aurinkoisena alkoi perjantai. Ennuste, että jatkuu viikonlopun yli samanlaisena.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        06.03. Aurinkoisena alkoi perjantai. Ennuste, että jatkuu viikonlopun yli samanlaisena.

        Juu. Auringon esiintyminen on tervetullutta.
        Beng


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe