Tykkäätkö sinä

Anonyymi

Vuohenjuustosta, minä en ole maistanut?

19

90

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vuohenjuustoa monenlaista.

Ei net normijuustot ole kovin erilaisia kuin muutkaan juustot, ehkä enenpi makua. Vaan onhan sitä makua lehmänmaidostakin valmistetuissa juustoissa, kuin ei mitään perhejuustoa osta. Erilaatuja siis on.

Niin, fetahan on vuohenjuustoa. Sitä nyt varmasti jokainen on joskus syönyt. Tai siis oikea feta on tehty vuohenmaidosta, nämät salaattijuustot kai yleisimmin lehmänmaidosta, suunnalleen saman makuisiahan net.

Pitää nostaa esiin ruskea vuohenjuusto. Mä en tiedä, miks sitä sanotaan. Sellaista suolaista, mutta makeaa, ei kovaa juustoa. Se jotenkin tuo mieleen ehkä toffeen. Sitä aikoinaan toivat norjasta, nykyisin kai sitä myydään suomessakin. Se on testaaamisen arvoinen juusto, se maku on todellakin omanlaisensa. Pidän siitä paljon, mutta sitä ei silleen voi paljoa syödä voimakkaan maun takia. Enenpi juustolautaskamaa, kuin ladattavaksi näkkileivän päälle.

Joo, en muista, miksi sitä sanotaan, kertokoon joku, joka tietää.

=DW=

• Anonyymi

Tykkään pariloituna kanasalaatin kanssa esim. Nam.

Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Tykkään pariloituna kanasalaatin kanssa esim. Nam.

Beng

Seddare juusto on parasta - tosin olen vähentänyt juustojen käyttöä.

• Saako sitä feta-nimikettä käyttää muusta kuin kreikalaisesta vuohenjuustosta ja se onkin parasta esim salaateissa. Nam.

• Anonyymi

Pidän erilaisista juustoista ml. eri kypsyysasten vuohenjuustoista.
      Kuten myös vastaavista lampaan juustoista.
      Eri sekoitussuhteen vuohi, lammas, lehmä juustoista eri kypsyysasteissa löytyy makuni mukaisia tuotteita. Myös vuohi/lehmä ja lammas/lehmä.
      Noista löytyvät Espanjan keväiset ja syksyiset tuliaisemme. Ilmakuivattua kinkkua en ole viitsinyt viime vuosina kuskata.
      Pullojen raahaamiseenkin on lukuisia vuosia. Poikkeukseen täytyy olla erikoinen syy.

Meni ohi kysymyksesi mutta juusto-osio ei ole aivan yksiselitteinen.

• Anonyymi

Vuorenkilvellä on tarkoituksensa silläkin. Hyvää vuohta.

• Anonyymi

Tykkään jne.

• Anonyymi

Välimeren maissa olen vuohenjuustoa maistanut, ei se nyt kummoistakaan ollut. Suomessa en ole vuohenjuustoa ostanut kun en ole erikoisemmin juustojen ystävä.

• Anonyymi

Lisäys 16:45
        Ei ole olemassa vuohenjuustoa vaan on vuohenjuustoJA!
        Paitsi tuottajan laaduittain niin myöskin juustoloittain on eroja.
        Miten moni tarkistaa onko kyseessä pelkästään vuohen maidosta valmistettu juusto vai yhdistelmä?
        Jos on yhdistelmä niin mikä on vuohen osuus siinä ja mitä muuta siinä on?
        Kaikki tiedot ovat pakkauksen tuoteselosteessa. Jos juuston ostaa itse. Ainakin silloin tietää mitä juustoa todella syö!

• Anonyymi

Tykkään. Se on vallan vimmatun hyvää oikeassa paikassa, esim. broiskupihvin päällä. Muutama viikko sitten viikonloppureissulla Savonlinnassa kävimme iltapalla paikallisessa, jossa tilasin kasvisburgerin. Siinä oli kasvispihvin ym. vihreitten lisäksi iso kiekko vuohenjuustoa, meinasi mennä kieli mukana. - Nm. Veriryhmäni mukainen ravintoaine

• Anonyymi

Edamia ja fetaa följyyn. Eipä muuta kaipaa.

• Anonyymi

Sitä ihmettelen, miksi vuohipukilla on jumalattoman isot killuttimet jalkovälissä.
        Suhtkoht pieni eläin, vaan mahdottomat kellipussit. Vaikeaa jo liikkuminen, luulisi spermukkaa tuotettavan pienemmistä.

Tuumailin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä ihmettelen, miksi vuohipukilla on jumalattoman isot killuttimet jalkovälissä.
        Suhtkoht pieni eläin, vaan mahdottomat kellipussit. Vaikeaa jo liikkuminen, luulisi spermukkaa tuotettavan pienemmistä.

Tuumailin

Saako vuohipukista fetajuustoa? Tehdäänkö se "siitä" liisteristä mitä pukin killuttimista laukeaa?

• Anonyymi

Tykkään kyllä. Helppo nopea ruokalisuke; bataattiviipaleita, mausteita ja päälle vuohenjuustoviipale, uunissa rapsakka pinta juustolle.
      Punajuuri-vuohenjuustosalaatti, rucolaa... jne.

• Anonyymi

Curado ja semicurado vuohen- ja sekajuustoja syön maistipaloina hedelmien ja joskus hapankirsikkahillon kanssa.
      Suomessa myytävää pehmeää, pyöreää höttöä olen joskua maistanut mutta se ei muistuta tippakaan kypsytettyjä juustoja. Kai silläkin paikkansa on?

• Anonyymi

Et sitten ottanut ujona naiseläjänä kantaa tuohon vuohipukin kelleihin, oletko nähnyt livenä.

• Tykkään paljon.

• Vuohenjuutoburger oli hesessä jossain vaiheessa sesonkiburger. Nam.

• Anonyymi

Rakastin syödä kaikkia juustoja ja viinejä, kunnes vatsani teki tenän.
      Se oli viikonloppu-"happening" käydä valikoimassa juustoja ja viinejä.
      Oi niitä aikoja ennen gastriittia :))
      Suosikkijuustoja oli paljon, niitä ei olleet kuitenkaan vuohenjuustot,
      eräs suosikki oli Morbiere, "tuhkajuustoksi" kutsuttu.
      Kaikki "pahalta" haisevat olivat herkkuja,
      esim. oikein kypsä Camembert.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      23
      6700
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      27
      4180
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      33
      3056
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      171
      2993
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      1908
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1754
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      150
      1624
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1622
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1528
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      22
      1480
    Aihe