Ajo kauden alku

Gsxr

Milloin meinasitte ajo kauden aloitaa? keski-suomesta etelään päin ainakin päiväs aikaan pystys jo ajaan..

20

2654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hdmies

      Moi!! Eilen alkoi mulla ainaskin täällä Treen kupeessa ajokausi ja jatkuuuuuuu

      • marko84

        tänään kävin ekan kerran koittamassa, kyl oli komeeta!!


      • gsxr
        marko84 kirjoitti:

        tänään kävin ekan kerran koittamassa, kyl oli komeeta!!

        Missä päin suomea ajelit?


    • Jannes

      - Ajokausi, päiväsaikaan. -

      1.5. lähtee jos lumet siihen mennessä sulavat.

    • Rockmummo

      Huhtikuun puolessa välissä. Jos ei tule takatalvea. Nyt näyttää kehitys hyvältä...

    • xjr

      tallin eestä30metrii se ku sulaa niin....elikaksiviikkooa....

    • pahakuha

      Ja on sitä odotettukki...Hyväs kunnos tiet helsinki-porvoo akselilla.Vähän kosteeta,mut mitäs me siitä.

    • hondamies-76-

      olisiko huhtikuun puoli-välissä?
      jos ei tuu takatalvea

    • Silloin olis tarkotus alottaa.

      • ????

        nyt en ymmärrä.


      • ???? kirjoitti:

        nyt en ymmärrä.

        kun on lusikalla annettu.


    • Kimppi

      ja mahtavaa oli. Peukut pystyyn jotta kesästä tulisi vastakohta edelliselle. Vuosi sitten toukokuun alkupuolella sai töihin lähtiessä "skrapata" penkin ja lämpötila oli 2C. Täytyy tästä lähteä taas lenkki heittämään:)

      • gsxr

        Missä päin suomea ajelet!


      • kimppi
        gsxr kirjoitti:

        Missä päin suomea ajelet!

        Järvenpään seudulla ja täältä etelään päin on mainiot ajokelit. Tuli eilen jo muutamia pyöriä vastaankin.


    • gsxr

      pakko oli pari kilsaa käydä testaamassa.. Mukavaa oli!! Ens viikon loppuna sit pitempi lenkki... Jos ei lunta sada!

    • timpuri

      eli tosi aikaisin Jyväskylässä mutta kun piti päästä uutta Deavillee testaa ja ei ollut kylmä yhtään. Yksi kaveri Vaajakosken ABC:llä ihmetteli aikaista kuskia mutta kerroin ettei kannata maksaa vakuutuksia joka kuukausi ja seisottaa pyörää tallissa ja ajetaanhan moottorikelkoillakin eikä kukaan ihmettele ja kysyle että paleltaako...ei ollut kyllä muita pyöriä liikenteessä eli uskallan väittää että olin 1. Jyväskylässä tänä keväänä, loppuviikolla lämpenee...ajokelejä kaikille...

      • Keskisuomalainen2

        Ihan totta, että ei paleltaminen ole mikään syy, vaatettahan löytyy.

        Mutta se syy, miksi aikaisintaan vappuna pääsee ajamaan, on se, että tiet ovat aivan h*lvetinmoisen jääkerroksen peitossa. Koko talveen ei ole ollut näin liukasta autollakaan, niin johan olisi sälli jos tuonne pyörällä lähtisi :-D Jää-speedway -renkaat olisivat ainoa mahdollisuus. Viimeiset 3-4 päivää ovat olleet totaalista pääkallokeliä, vaikka on hyvät nastarenkaat kärryssä niin mitään pitoa ei ole.

        Ihan vain näin selvennyksenä, että siis lämpötila ei ole mikään syy ajamatta jättämiselle, vaan se että maassa on täysi talvi. Jyväskylässä sitten ilmeisesti ei enää ole, vaikka lähes samoilla korkeuksilla asustellaan.


      • timpuri
        Keskisuomalainen2 kirjoitti:

        Ihan totta, että ei paleltaminen ole mikään syy, vaatettahan löytyy.

        Mutta se syy, miksi aikaisintaan vappuna pääsee ajamaan, on se, että tiet ovat aivan h*lvetinmoisen jääkerroksen peitossa. Koko talveen ei ole ollut näin liukasta autollakaan, niin johan olisi sälli jos tuonne pyörällä lähtisi :-D Jää-speedway -renkaat olisivat ainoa mahdollisuus. Viimeiset 3-4 päivää ovat olleet totaalista pääkallokeliä, vaikka on hyvät nastarenkaat kärryssä niin mitään pitoa ei ole.

        Ihan vain näin selvennyksenä, että siis lämpötila ei ole mikään syy ajamatta jättämiselle, vaan se että maassa on täysi talvi. Jyväskylässä sitten ilmeisesti ei enää ole, vaikka lähes samoilla korkeuksilla asustellaan.

        muttei enää kaupungissa ja pääteillä esim. 9 ja 4-tie. Heti aamusta ei kannata , tuossa 12.00 jälkeen ja lämmintä väh. tuo 2 C. Nyt lupaa loppuviikoilla 10 c eli pääsee ajamaan. Esim. Ajoin Jyväskylästä Hirvaskankaalle ja tie oli ihan sula ja kuiva, Uuuraisen tie oli sitten peilikirkas, ei sinne ollut asiaa....samoin Laukaa tie Suolahteen, mutta "isot" tiet ovat loistavassa kunnossa...


      • Keskisuomalainen2
        timpuri kirjoitti:

        muttei enää kaupungissa ja pääteillä esim. 9 ja 4-tie. Heti aamusta ei kannata , tuossa 12.00 jälkeen ja lämmintä väh. tuo 2 C. Nyt lupaa loppuviikoilla 10 c eli pääsee ajamaan. Esim. Ajoin Jyväskylästä Hirvaskankaalle ja tie oli ihan sula ja kuiva, Uuuraisen tie oli sitten peilikirkas, ei sinne ollut asiaa....samoin Laukaa tie Suolahteen, mutta "isot" tiet ovat loistavassa kunnossa...

        No joo, kyllä minäkin tänään näin muutaman sulan tien, mutta päästäkseni pihasta tuollaiselle pitäisi ensin ajella kymmentä peilijäistä pitkin, joten toukokuuhun jää...


    • gsxr

      Viikon loppuna ois tarkoitus Jyväskylän seudulla aloittaa kausi! Jes!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe