Huijaussoitot?

Anonyymi

Minulle soitettiin pari päivää sitten ja tänään taas numeroista 358 40 560 3687 ja 358 40 520 9333 englannin kielinen puhelu, ja väitettiin tietoneessani olevan haittaohjelma, joka pitäisi poistaa. He opastaisivat minua, kuinka se poistetaan, kunhan vaan avaisin tietokoneen ja toimisin ohjeiden mukaan. Kun en ensimmäiseen soittoon suostunut, niin toinen henkilö soitti uudelleen samasta asiasta. En suostunut.

8

1704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itelle oli soitettu tänään päivällä samaisesta numerosta. Oli soinut melkein minuutin. Numerosta ei löydy mitään tietoja. Laitoin numeron puhelimen mustalle listalle.

    • Anonyymi

      "Huijauspuhelut tulevat muun muassa suuntanumeroista 881 ja 882.

      Traficomin alainen Kyberturvallisuuskeskus sanoo saaneensa useita yhteydenottoja liittyen ulkomaisista puhelinnumeroista tuleviin soittoihin."

      Mahtaako Saimaaseen hyppääminen auttaa Windows-trollia?

    • Anonyymi

      Minulle tuli vastaavanlaisia häirikkösoittoja sen jälkeen kun laittoi tori.fi:hin ostetaan-ilmoituksen ja puh. numeron siihen näkyviin.

    • Ikävintä on, ettei puhelut tule näytöllä näkyvästä numerosta vaikka siltä näyttää, ja takaisinsoitto menee liittymän oikealle omistajalle.
      Meillä on perheessä yksi numero joutunut kopioinnin kohteeksi, joten olemme saaneet parin viikon aikana päivittäin muutamia ns takaisinsoittoja: "tästä numerosta on soitettu".
      No ei aivan varmasti ole. Näitä 'takaisinsoittoja' on tullut aivan randomisti ympäri Suomea. Olen voinut vain kertoa soittajalle, että meillä ei ole mitään tekemistä tuon soiton kanssa ja jos olisi vastannut puheluun, niin siellä olisi tarjottu huijausta tietokoneen kaappaukseen todennäköisesti englanniksi.
      Minusta vaan on mystistä, että miten tuo kopiointi on teknisesti onnistunut niin hyvin, että takaisinsoitot ohjautuu liittymän haltijalle.
      Numeromme ei ole salainen, mutta ei sitä ole tyrkyllä missään netti-ilmoituksissa.
      Harmillista on, ettei operaattorikaan pysty mitään. Se on tarkistettu, ettei meiltä ole mitään puheluja lähtenyt, joten ei siis ylimääräisiä kulujakaan ole syntynyt.
      Muuta vaihtoehtoa ei olisi kuin vaihtaa puhelinnumeroa, mutta sitä ei haluta tehdä, ainakaan vielä. Ehkä nämä joskus loppuu. Siihen saakka yritetään kestää, puolin ja toisin.

    • Anonyymi

      Ihmettelen salaiseenkin numeroon voi tulla,mulle tuli puolasta,itävallasta nyt soittelee257 burundi..monel tutulle tullut,soi hetke rilaus odottaa soittoa takaisin,sateliittipuh.jos saattaa puh.hinnaksi tulla 10t€.Älkää soittako ikinä mihkää takas tuntemattomille numeroille.Veetuttaa nuo tuommoset.

      • Anonyymi

        Minulle on tullut salaiseen nrooni näitä soittoja nyt Espanjasta, Kreikasta, Latviasta ja Suomesta. On olevinaan Microsoftin edustaja ja koneeni on muka hakkeroitu.
        Jostain numeroitamme vuotaa näille. Ehkä jostain nettikauppojen murretusta asiakasrekisteristä.


    • Anonyymi

      Minullekin tuli aikoinaan monta soittoa, muka microsoftilta ja väitettiin minun windowsissani olevan pahan virheen.
      Tiesin heti soiton aiheettomaksi, koska minulla ei ollut ollenkaan windowsia.

    • Anonyymi

      358 5 20863398, eli 05-alkuinen, kymen suuntanumero. Mulle riitti ku toisesta päästä kuului "hello" (naisen äänellä), luuri korvaan heti. En odota puhelua ulkomailta, enkä muutenkaan jaksanut tuhlata aikaani, kuitenkin huijausyritys.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe