Mikä teitä nuoret vaivaa??

Anonyymi

Mihinkähän tämä meidän maa on menossa..kun seuraa tätä osaa 'nyky'nuorison menoa..?
Uusavuttomuus lisääntyy räjähdysmäisesti, yleistietoa asioista ei löydy minkäänlaista, ei kiinnostuta asioista. Ei haluta käydä koulua eikä tehdä töitä.

Miespuoliset jo meikkailevat..nyt poikia ahdistaa armeijan olot..ulkonäköpaineet..ilmastovouhotuskin karkaa jo käsistä..voi hyvä isä näitä..

Ainoat asiat, mistä kyllä ollaan kiinnostuneita, niin kännykän toljottaminen ja musiikki. Musiikki ja sen kuuntelu kyllä kiinnostaa. Arkipäivän asiat ovat monella ihan hakoteissä.

Säälittää vain, miten pärjätään, kun 'omilleen' joudutaan..

14

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puhut aika alentavasti, jos mietitään että eihän nuoret ole tätä maapalloa tuhoomassa. Me otetaan teiltä aikuisilta se malli. Jos joku ei osaa kasvattaa lastaan oikein vaan tästä tulee perseilevä nuori joka ryyppää keskellä kaupunkia ja muut ottaa siitä tietenki mallia ni kenestäköhän koko juttu lähti liikkeelle :) Lisäks puhun ihan kokemuksesta kuinka hemmetin vaikeeta esimerkiks tuolla ylä-asteella on, en yhtään ihmettele masennuksia nuorilla tai stressin purkua tyhmään käytökseen.
      Onhan se vähän hassua että mies meikkaa, mut cmoon häiritseekö se sun elämää niin järkyttävästi. Oon samaa mieltä kyllä siinä et ulkonäköpaineita on liikaa varsinki nuorilla. Esim finnit kuuluu nuoren elämään, ei niitä tarvis peittää.. Ja tähän puutun nyt ja kovasti! MUSIIKKI, musiikki on monelle tosi tärkeetä ja auttaa kehityksessä, koulumenestyksessä ja monessa muussakin. Se että kuuntelee musiikkia voi auttaa vaikka keskittymiseen joka taas parantaa kato sitä koulumenestystä ni me ei oltais nii umpityhmiä. Ja ihan vaa tiedoks. On tosi perseestä yleistää tollasia asioita. Täällä esimerkiksi kirjottaa 13vuotias tyttö, jolla ei oo mitään paineita, keskiarvo 9.2 paljon on kavereita, rakastan musiikin kuuntelua ja vietän paljon aikaa luonnossa,mutta koulussa oleva stressi ja kiire pudottaa kokoajan miun arvosanaa, että ei se kato aina oo kaikki nuorten vika :)

      • Anonyymi

        "kuuntelee musiikkia voi auttaa vaikka keskittymiseen".....voi vitsi mitä vaavin tuubaa...juuri pinvastoin. Jos koulutehtäviä tehdessä on musiikki päällä, niin keskittyminen häiriinryy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kuuntelee musiikkia voi auttaa vaikka keskittymiseen".....voi vitsi mitä vaavin tuubaa...juuri pinvastoin. Jos koulutehtäviä tehdessä on musiikki päällä, niin keskittyminen häiriinryy.

        Äläs nyt, minäkin olin tässä joskus sairaalassa pienessä leikkauksessa, kirurgi kuunteli kuulokkeista muzakkia koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kuuntelee musiikkia voi auttaa vaikka keskittymiseen".....voi vitsi mitä vaavin tuubaa...juuri pinvastoin. Jos koulutehtäviä tehdessä on musiikki päällä, niin keskittyminen häiriinryy.

        Jaa sää tiiät varmaa mikä kaikkia auttaa keskittymään eri asioissa, ei vittu huomaa taas nää diktaattorit vauhis. Meeppä suoraa sinne trumpin helmaa pressan suojeluksee, voin sanoo et tol asenteel et pitkälle pötki, ainakaa kauaa:)


      • Anonyymi kirjoitti:

        "kuuntelee musiikkia voi auttaa vaikka keskittymiseen".....voi vitsi mitä vaavin tuubaa...juuri pinvastoin. Jos koulutehtäviä tehdessä on musiikki päällä, niin keskittyminen häiriinryy.

        Leikkaussaleissa soitetaan ihan yleisesti musiikkia. Ei tunnu kirurgien keskittymistä haittaavan.


    • Nuoret on sitä, mitä me aikuiset on heistä tehty tai vähintään annettu tulla.

      • Anonyymi

        Kaikki on lähtenyt koulukurin poistamisesta ja aikuisten auktoriteetin nollaamisesta.
        Suomeksi sanottuna vihervasemmistopolitiikan ohjailusta. Näin saadaan nössöjä ilmastonlämpenemismuutosuskovaisia, panikoivia seuraajia äänestäjiksi.

        -Elder


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on lähtenyt koulukurin poistamisesta ja aikuisten auktoriteetin nollaamisesta.
        Suomeksi sanottuna vihervasemmistopolitiikan ohjailusta. Näin saadaan nössöjä ilmastonlämpenemismuutosuskovaisia, panikoivia seuraajia äänestäjiksi.

        -Elder

        Ja kukakohan on sen "koulukirin" ja "aikuisten auktoriteetin" poistanut? Ei nuoret ainakaan.
        Ja vaikka itse en välitä ilmastonmuutoksesta, en myöskâän kiellä sen olemassaoloa, sehän olisi lähes yhtä tyhmää kuin jumalaan uskominen!


      • Anonyymi
        animehomo- kirjoitti:

        Ja kukakohan on sen "koulukirin" ja "aikuisten auktoriteetin" poistanut? Ei nuoret ainakaan.
        Ja vaikka itse en välitä ilmastonmuutoksesta, en myöskâän kiellä sen olemassaoloa, sehän olisi lähes yhtä tyhmää kuin jumalaan uskominen!

        Et sitten jaksanut lukea koko viestiä, tai et ymmärtänyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten jaksanut lukea koko viestiä, tai et ymmärtänyt.

        Itsehän päästit vasemmistoja valtaan.


    • Anonyymi

      Aloittajalla painavaa sanaa. Allekirjoitan huolen, järkyttävää menoa tämä nykymeno!

    • Anonyymi

      Aikuiset valittaa siitä et nuoret huolestuu ilmastonmyutoksesta?! Vähän pakko siitä on huolestuu kun aikuisii ei kiinnosta ja ne jättäis kuoltuaan meille paskan maapallon eli teijän vika, älkää valittako!! Ja koulu... mun luokassa 31 oppilasta=arvosanat kärsii ja kenenköhän vika on ettei oo valittu parempia ihmisiä pitämään huolta pienistä luokista no aikuisten. Älä yleistä et kaikki nuoret ois 24/7 puhelimella, en mä ainakaan oo vaan luen kirjaa melkeen 24/7! Älä valita siitä mitä te aikuiset meistä ootte tehny!!

      • Ilmastonmuutos on täällä ja se on tosiasia. Siitä, miten paljon se johtuu ihmisestä ja miten paljon luonnosta itsestään, voidaan väitellä paljonkin. Olen myös miettinyt, että kerran jäätiköt sulaa jo nyt, niin onko mitään oikeastaan enää tehtävissä.

        Yksi fakta ei kuitenkaan muutu miksikään: meidän suomalaisten teoilla ei ole mitään merkitystä ilmastonmuutoksen hillitsemisessä. Ei mitään! Tottakai meidän täytyy olla talkoissa mukana, mutta "nyt on pakko tehdä jotain" - tyylisillä hokemilla lepyttelemme vain omaatuntoamme. Pakko ehkä onkin, mutta se pakko on aivan jossain muualla, kuin Suomessa.

        On naiivia kuvitella, että Kiina, Intia, USA, Venäjä, Brasilia ym. pistäisivät kovat ilmastonmuutoksen vastaiset toimet käyntiin siksi, että niiden johtajat näkevät miten reippaasti Suomessa - tai edes Euroopassa - on pistetty toimeksi.


    • Anonyymi

      No hah, osa nuorista huolestuu, iso osa välitä tuon taivaallista ilmastosta eikä muustakaan. Nämäkin huolestujat ajelevat mopoilla ja mopoautolla, kuluttavat kännyköitä, vaatteita, muut nuoret lisäksi roskaavat ympäristöä minkä ehtivät .et silleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe