Polttoaine on liian halpaa

Anonyymi

Toivottavasti syksylle luvatut polttoaineen hinnankorotukset toteutuvat. Se vähän hillitsisi myös turhaa veneilyä.

36

77

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et selvästikään ole tilanteen tasalla, tai provoilet huviksesi.

      Veneilijöillä riittää enemmän rahaa polttoaineeseen kuin autoilijoilla keskinmäärin. Nykytilanteessa ei oikeasti ole varaa polttoaineverotuksen nostoon maantieliikenteessä kun irtisanomisia ja lomautuksia pukkaa, mutta kyllä ne korotukset sieltä joka tapauksessa tulee eikä vaikuta mitään isojen janoisten moottoriveneiden ajeluun. Tavan tallaajalle tilanne on täysin eri kun ei ole enää autoon varaa eikä taloakaan saa myytyä. Se 20 heppainen päästöineen ei merkkaa globaalisti mitään mutta ne ajot jäävät ajamatta ennen isojen koneiden hiljentymistä. Lähtölaukaus on nyt tehty ja syksyllä alkaa vouti kolkuttelemaan ja nuija pakkohuutokaupoissa heilumaan.

    • Anonyymi

      Määrittele "turha" yleispätevästi niin, että sitä voidaan käyttää kaikkien muidenkin asioiden arvioimiseen.

      • Anonyymi

        Turhaa on kaikki se, mitä minä en tee. Eikö se ole itsestäänselvää?


    • Anonyymi

      Olen monesti miettinyt, että huviveneissä voisi aivan hyvin kieltää yli 20 hp moottorit. Tämä aiheuttaisi sen, että isot matkaveneet ajelisivat uppoumanopeutta ja ne jotka haluavat vauhdin hurmaa alelisivat pienemmillä pikaliippareilla.

      Se on kyllä totta, että polttoaineverov voisi aivan hyvin kaksinkertaistaa, eikä se siltikään haittaisi huviveneilyä juuri lainkaan.

      • Anonyymi

        Yli 20 hp moottoreiden kieltäminen johtaisi meidän perheen tapauksessa siihen, että lähes jokaisella perheenjäsenellä olisi oma pieni vene ja ajettaisiin ryhmässä minne halutaan mennä. Poltoainekulut ja päästöt moninkertaistuisivat nykyisestä.


      • Anonyymi

        Ei 40 jalkainen moottorivene olisi turvallinen 20hv moottorilla, tuskin saisi CE sertifikaattia edes sisävesille. Noin 40hv pääsee lähelle runkonopeutta ja ottaen huomioon tuulen ja mahdollisen aallon tulee koneen olla varmastikkin 120hv.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 40 jalkainen moottorivene olisi turvallinen 20hv moottorilla, tuskin saisi CE sertifikaattia edes sisävesille. Noin 40hv pääsee lähelle runkonopeutta ja ottaen huomioon tuulen ja mahdollisen aallon tulee koneen olla varmastikkin 120hv.

        Ei yli 30 jalkaisia huviveneitä tarvita ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yli 30 jalkaisia huviveneitä tarvita ollenkaan.

        Ai, kiitos tiedosta ja toivottavasti korona vie sinut helvettiin😈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, kiitos tiedosta ja toivottavasti korona vie sinut helvettiin😈

        Onko nyt varmasti lääkitys kohdillaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko nyt varmasti lääkitys kohdillaan?

        Kaikki on kunnossa, kiitos kysymästä.

        Kohta tavataan
        Piru


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 40 jalkainen moottorivene olisi turvallinen 20hv moottorilla, tuskin saisi CE sertifikaattia edes sisävesille. Noin 40hv pääsee lähelle runkonopeutta ja ottaen huomioon tuulen ja mahdollisen aallon tulee koneen olla varmastikkin 120hv.

        Höpö höpö. Monessa 40-jalkaisessa purjeveneesä on alle 30 hv moottori. Niillä ei ole mitään ongelmia päästä CE A-luokkaan ja pärjäävät leikitellen moottorilla ajaen Itämeren keleissä.

        Swan 40 oli aikanaan 25 hv koneella ja tarkoitettu valtamerille. Uusista vaikkapa Hanse 418 on 39 hv kone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko nyt varmasti lääkitys kohdillaan?

        Odotellaan pari päivää niin vihervassari typerykset karkoitetaan helvettiin täältä maastamme rikollisina.


    • Ketjun aloittajalle
      Jos sinulla on niin paljon veneilyä vastaan niin miksi kirjoitat tänne ?

    • Anonyymi

      Aloittaja on joku yksittäinen purjehtija joka vihaa moottoriveneilijöitä. Antakaa olla, ei hänenlaisiaan voi muuttaa. Ihme kun noinkin paljon reagoitu vastauksia

      • Anonyymi

        Voihan siitä hetkellisesti repiä viihdettä paremman puutteessa kun ei täällä ihmeemmin asiaakaan höpötetä. Parempi kuitenkin keskittää se liirumlaarum tällaisen otsikon alle josta tosikot näkevät heti että turha avata ketjua ollenkaan. Ei mene hyvä ketju piloille kuten tapana on käydä.


    • Anonyymi

      Ketjun aloittaja on tehnyt samantyyppisiä ennenkin esim: "veneilo on perseestä".
      Taitaa poikaparka olla vähän sekaisin.
      Menköön muualle purkamaan pahaa oloaan.

      • Anonyymi

        Jos haluaa etsiä moottoriveneilijöitä ja polttoaineenkäryä vihaavia ihmisiä niin niitä on vihervasemmisto ja eliittiliberaalit täynnä. Kaikkien pitäisi muka kulkea joko kävellen, bussilla, polkupyörillä, ratikalla, teslalla, purjeilla tai yksityisomisteisilla hevosilla. Vasta sitten maailma olisi täydellinen ( lähinnä heille itselle)


      • Anonyymi

        Voi olla tyttökin, jutut on aika feminiinejä.


    • Anonyymi

      Niinpä,sen vuoksi tankkaan bensaa 800 ltr vaikka on vaan 400ltr tankki. Jenkki vene ja jenkki kone.

    • Anonyymi

      Sopiva hinnankorotus hillitsisi turhaa matkustamista ylipäätään. Polttoaine voisi aivan hyvin maksaa 7 - 8 €/l. Silloin sitä alkaisi puntaroimaan matkustamisen tärkeyttä ihan eri tavalla.

      • Anonyymi

        Polttoainevarkauksien määrä olisi huima. Yhteiskuntamme on polttoaineriippuvainen. Syvään lamaan tässä nyt ajaudutaan joka tapauksessa eikä sitä tarvitse polttoainepolitiikalla kiihdyttää.


      • Anonyymi

        Jos liikkumisen kustannukset vaikuttavat liikkumisen määrään, niin eniten liikuttaisiin siellä, missä on rikkaimmat ihmiset.
        Nythän on kuitenkin niin, että eniten liikutaan siellä, missä on pienimmät tulot eli pohjoisessa ja idässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos liikkumisen kustannukset vaikuttavat liikkumisen määrään, niin eniten liikuttaisiin siellä, missä on rikkaimmat ihmiset.
        Nythän on kuitenkin niin, että eniten liikutaan siellä, missä on pienimmät tulot eli pohjoisessa ja idässä.

        Joo, pohjoisessa ja idässä on eniten hyötyliikennettä. Silti vuosittainen keskimääräinen ajosuorite ei paljoa poikkea niiden rikkaimpien ajosuoritteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, pohjoisessa ja idässä on eniten hyötyliikennettä. Silti vuosittainen keskimääräinen ajosuorite ei paljoa poikkea niiden rikkaimpien ajosuoritteesta.

        Itse asiassa hyödyllisyydessä ei ole eroja.
        Työmatka on työmatka ja asiointi on asiointia riippumatta siitä, kauanko matkaan menee ja kuinka pitkä se on.


      • Anonyymi

        Mitä luulet riittäiskö sulla vielä rahaa ostaa paljoakaan kaupasta, kun kuljetushinnat nousisi pilviin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa hyödyllisyydessä ei ole eroja.
        Työmatka on työmatka ja asiointi on asiointia riippumatta siitä, kauanko matkaan menee ja kuinka pitkä se on.

        Kyse oli ajosuoritteesta eikä matkojen määrästä. Työmatkat ovat periferiassa pidempiä. Kauppareissut ovat periferiassa pidempiä. Silti ruuhkasuomessa kirjoilla olevilla autoilla ajetaan suunnilleen yhtä paljon. Erotus tulee niistä huvireissuista Lappiin, viikonloppurallista saariston kesämökille ja kaikista niistä nurkka-ajoista jotka tehdään hetken mielijohteesta hoitaen yksi asia kerrallaan sen sijaan että samalla asiointikierroksella hoidettaisiin mahdollisimman monta asiaa. 30 kilsan päästä ei tehdä uutta kauppareissua unohtuneen ketsupin takia mutta kun kauppa on parin kilometrin päässä ajetaan sinne sitä mukaa kun huomataan jotain puuttuvan.


    • Anonyymi

      Nyt Koronan aikana näkyy todellinen liikkumistarve. Jos se lisäänty merkittävästi nykyisestä, niin se lisääntynyt liikkuminen on suurimmaksi osaa turaa liikkumista. Turhaa liikkumista olisi helpoin säädellä polttoaineen hintaa nostamalla..

      • Anonyymi

        Nyt Koronan aikaan nähdään todellinen työpaikkojen tarve. Jos ne lisääntyy merkittävästi nykyisestä, niin ne on suurimmaksi osaksi turhia.

        Nyt Koronan aikaan on jo nähty myös todellinen työttömyystukien tarve. Jos korvaushakemukset merkittävästi lisääntyy nykyisestä voidaan ne hylätä turhina. Sama pätee luonnollisesti kaikkiin muihin tukiin, etuihin, vakuutuskorvauksiin jne.

        Eläkemaksujen ja työttömyyskorvausten kustannusten nousua olisi helpoin rajoittaa säätelemällä terveydenhuoltoa ja elintarvikkeiden jakeluketjua. Kehä kolmoselle voitaisiin pystyttää muuri. Työttömät, sairaat ja vanhukset voitaisiin karkottaa sen toiselle puolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt Koronan aikaan nähdään todellinen työpaikkojen tarve. Jos ne lisääntyy merkittävästi nykyisestä, niin ne on suurimmaksi osaksi turhia.

        Nyt Koronan aikaan on jo nähty myös todellinen työttömyystukien tarve. Jos korvaushakemukset merkittävästi lisääntyy nykyisestä voidaan ne hylätä turhina. Sama pätee luonnollisesti kaikkiin muihin tukiin, etuihin, vakuutuskorvauksiin jne.

        Eläkemaksujen ja työttömyyskorvausten kustannusten nousua olisi helpoin rajoittaa säätelemällä terveydenhuoltoa ja elintarvikkeiden jakeluketjua. Kehä kolmoselle voitaisiin pystyttää muuri. Työttömät, sairaat ja vanhukset voitaisiin karkottaa sen toiselle puolelle.

        Ainiin... minultaha tämä sujuu. On päätösten teko helppoa kuin heinän teko. Äänestäkää seuraavaksi pressaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt Koronan aikaan nähdään todellinen työpaikkojen tarve. Jos ne lisääntyy merkittävästi nykyisestä, niin ne on suurimmaksi osaksi turhia.

        Nyt Koronan aikaan on jo nähty myös todellinen työttömyystukien tarve. Jos korvaushakemukset merkittävästi lisääntyy nykyisestä voidaan ne hylätä turhina. Sama pätee luonnollisesti kaikkiin muihin tukiin, etuihin, vakuutuskorvauksiin jne.

        Eläkemaksujen ja työttömyyskorvausten kustannusten nousua olisi helpoin rajoittaa säätelemällä terveydenhuoltoa ja elintarvikkeiden jakeluketjua. Kehä kolmoselle voitaisiin pystyttää muuri. Työttömät, sairaat ja vanhukset voitaisiin karkottaa sen toiselle puolelle.

        Kummalle puolelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummalle puolelle?

        Oikealle puolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikealle puolelle.

        Mistä katsottuna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä katsottuna?

        Perseensilmällä vilkuilet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä katsottuna?

        Oikealta puolelta tietenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikealta puolelta tietenkin.

        Et tiedä itsekään :D
        Kiitos arvokkaasta mielipiteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tiedä itsekään :D
        Kiitos arvokkaasta mielipiteestä.

        Eihän sitä muuten poliitikoksi pääsiskään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe