Netflix laskee kuvanlaatua mutta alennuksia turha odottaa

Anonyymi

Tosiaan Netflix vähentää euroopassa kaistankäyttöä 25 prosentilla ja kysyin tuleeko alennusta kun itse tilaan sitä kalleinta 4k pakettia niin heidän mukaansa kuva yhtä hyvä ja alennusta ei tule.

Itse peruutin tilauksen ja tulen peruuttamaan kaikki maksulliset tilaukset jos tekevät saman eli leikkaavat laatua reilusti mutta eivät anna asianmukaista alennusta.

Taidan laittaa veneen vesille ja katsotaan ensi vuosikymmenenä jos palvelu parantuisi.

Saavatpahan nenilleen kun porukka siirtyy pakkaamattomien bluray videoiden pariin ja eivät tilaa heidän koko ajan hintoja nostavia, laatua heikentäviä ja sisältöä leikkaavia palveluita.

14

1276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ymmärrän harmistuksesi, kun et saanut Netflixin suoratoistopalvelua poikkeusolojen ajaksi parempaan hintaan.

      https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006448793.html

      Helsingin sanomien artikkelissa todetaan, että: "Kuvanlaatu riippuu paljon muustakin kuin Netflixin ratkaisuista, kuten television laadusta ja laajakaistan tehokkuudesta."

      Luulen, että suuri osa kuluttajista ei tätä muutosta edes huomaa. Netflix teki kuvanlaadun heikentämisen varotoimenpiteenä siksi, ettei koko internet kuormittuisi liikaa näinä poikkeusaikoina. Poikkeusaika kuvanlaadussa on Netflixissä ja Youtubessa yhden kuukauden mittainen.

      Toivotaan siis, että internetin kapasiteetti kestää ja hyvin pian saamme taas nauttia televisioistamme teräväkuvaa. Sillä välin kärsivällisyyttä kaikille.

      • Anonyymi

        Puhutko ihan tosissasi, minulla on paras kuva ollut tähän asti ja nyt rakeinen kuin mikä, sadan megan yhteys ja 4k töllö, kysymys kuuluukin, että miksi maksan, jos en saa maksamaani palvelua tai tavaraa, maksaisitko itse tyhjästä?


    • Anonyymi

      Itse otin eilen yhteyttä netflixin tukeen ja sain 3 euron alennuksen kuluvasta ja seuraavan kuukauden tilauksesta.

      Varmaan ohjeet muuttuneet tai sitten asiakaspalvelijat tekee oman pään mukaan.

    • Se tosiaan riippuu monista eri tekijöistä. Tuolloin oli poikkeuksellisen paljon liikennettä internetissä. Ja itse asiassa moni iso yhtiö teki saman tempun eli yrittivät ja onnistuivat pitämään internet liikenteen toiminnassa. Itse olen tilannut Netflix Suomi siitä asti kun tuli Suomeen ja kerran kerroin että en tulevaa kuukautta täytenä hintana pysty maksamaan kun tilillä on rahaa x@e ja tuolloin sain huomata että sain merkittävän alennuksen. Olen edelleen tilaaja. Sisältö myös ratkaisee. Kun taas sukulaiset jotka tilaavat eri jaksoissa, eivät ole juurikaan alennuksia saaneet.

      • Anonyymi

        Voisin pitää Netflix tilauksen taikka vielä kokeilematta jäänyttä Disney plussa Star lisäyksen myötä osan vuodesta ja loput Netflixiä, mikäli ei tarvitsisi jo maksaa YLE:stä.


    • Anonyymi

      Yhdysvaltalaiset rahan ahneet kyllä osaavat tämän taidon, eli huijaamisen.

    • Anonyymi

      Huijarilafka koko Netflix. Muuttavat omin nokkineen sopimusta ja valehtelevat päälle, että saa 4 euron alennuksen. Itse asiassa tiputtivat perhesopimuksen tuplaksi, eikä hintaan minkäänlaista alennusta. Peruutin koko tilauksen.

      • Anonyymi

        Niin, ja kysäsin puhelimessa kiemurtelevalta asiakaspalvelijalta, peruuntuuko tilaus jos vaan peruuttaa sen klikkaamalla Peruuta tilaus. Juu, sano liero. Mutta eihän se riitä, pitää vielä antaa palautetta. ja viimeistellä peruutus. On ne kieroja.


      • Anonyymi

        Ja tänään kun ajattelin kurkistaa onko peruutukseni pysynyt voimassa, totesin etten voi katsella Netflixiä sopimuksen loppuaikana, koska he estävät sen selainikkunan peittävällä ilmoituksella sopimuksen pian tapahtuvasta päättymisestä ja koettavat pakottaa uusimaan sopimuksen. Melkoinen huijarifirma. Toki asiasta on tehty kuluttaja-asiamiehelle valitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tänään kun ajattelin kurkistaa onko peruutukseni pysynyt voimassa, totesin etten voi katsella Netflixiä sopimuksen loppuaikana, koska he estävät sen selainikkunan peittävällä ilmoituksella sopimuksen pian tapahtuvasta päättymisestä ja koettavat pakottaa uusimaan sopimuksen. Melkoinen huijarifirma. Toki asiasta on tehty kuluttaja-asiamiehelle valitus.

        Mulla toiminut ongelmitta eikä tyrkytä uusimista, jos katsoo tv tai apple tv sovelluksilla. Nettiselaimessakin se näkyy pienellä, mutta tyrkyttää. Eli ei estä katselua.


    • Anonyymi

      Paskakuvanlaatu kidekoneella sama kuin telian kaapeli virityksessä!

    • Anonyymi

      Sama juttu, kuvan taso on järkyttävän surkea. Muka 4k, ei lähelläkään.
      Itselläni on vähän aikaa ostettu 8k televisio. Älkää naurako se on ihan oikeasti8k.
      Netflix kusi linssiin. 4k lähetykset ovat huonompia kuin ylen karvalakkilähetykset.

    • Anonyymi

      Eikös Netflixiä voi katsella esimerkiksi BD-soittimen kautta, jossa on upgreidaus ominaisuus, Ostaa vain halvimman vaihtoehdon ja antaa soittimen hoitaa tarkkuuden parantaminen.

      • Anonyymi

        Tarkenna nyt samalla epäterävät valokuvsi tuolla ominaisuudella! : D
        Tiedoksi: Pikselöitynyttä suttuista kuvaa ei mikään tekniikka tässä maailmassa saa parannettua! Not the sharpest pen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe