MIELIKUVITUS PALKITSEE.

Aurinkoinen sunnuntai. Kotona ikkunan takaa paistaa aurinko lämmittäen. Istun paidatta ja annan auringon ruskettaa. Mietteissäni silmät suljettuani olen Samoksella rannalla - nopea ja halpa "etelän" matka.

22

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus, se siivet selkään saa."
      Auringosta nauttien kuljeskelin pitkin rantoja ja kuvittelin, että elämä on mallillaan ja yritin unohtaa hetkeksi tuon elintasovirukseksikin nimetyn pahuksen Koronaviruksen.

• Laitan rautalankaa soimaan, ja rupean nukkumaan.
      Rautalanka on hyvää unimusiikkia,, kun laittaa hiljaiselle.
      Loistaa kirkkaasti pohjantähti, vaan ei paljon lämmitä.
      Lunta kymmenen senttiä, ja järvessä jäätä 70 senttiä.
      Päivettyminen lienee tehokasta, mutta koskee vain naamataulua, kun on niin vilpoisaa, että on paras pitää lämpöhaalari päällä.

• Anonyymi

" Se on rikkain, jonka huvit ovat halvimmat. " - Nm. Kuvittelu rikastaa

• Anonyymi

Nyt tarvitaan sitä mielikuvitusta.
      Samos on tosi hyvä paikka mennä liihottelemaan paikan päälle.
      Aikoinaan, vuonna kaks kun pojat oli pieniä, menimme Samokselle.
      Nuorin poika, olikohan silloin jotain 5 v., ja joka oli viimesen päälle eläinrakas. Hän ei suurin surminkaan olisi tahtonut vahingoittaa mitään eikä ketään eikä kerrassaan minkäänmoista eläintä.
      Meillä oli pelit ja vehkeet mukana. Räpylät ja snorklausklasit ja sen semmoset. JA (huom. JA) myös öh mikäs se olikaan nimeltään se semmonen ase? Hmmm. harkinnan jälkeen muistin, että harppuuna.
      Harppuna. Jep. Tarina jatkuu.
      Tää viis-vee meni räpylöimään kera harppuunan Samoksen kivikkoiseen uimarantaan. Me muut oltiin rannalla.
      Poika oli havainnut kiven syrjässä mustekalan (joita siellä oli paljon). Hän innostui näkemästään. Aaah että oikee mustekala tossa. Hän ui lähemmäs ja ajatteli, että jos tökkäsen harppuunalla tohon viereen, niin toi mustekala lähtee liikkumaan.

Hän tökkäs. Hän tökkäs viereen, paljon viereen, mutta kauhistuttavasti vesi vääristi tilannetta ja lopputulos oli se, että harppuuna osui suoraan ( huom. aivan suoraan tähänn mustekalaan).
      Tämän jälkeen alkoi katastrofi. Aivan kauhea.
      Mustekala oli kiinni harppuunan nuolessa. Poika oli aivan järkyttynyt. Aivan järkyttynyt. Mustekla hädissään ( tietysti) kaapas kaikilla lonkeroillaan pohjasta kiviä. Jokaisessa lokerossa oli kivenmurioita. Veden pinta kuohui. Harppuunan "naru" oli jotain metrin. Poika viis-vee yritti kahlata rannan suuntaan ja tää mustekala kera kivien seuras perässä. Vesi kuohui, kuin olisi siinä kohtaa kiehunut.
      Minä ja mieheni ja vanhin poika kiiruhdettiin rannalle kauhuissamme.
      Samaan aikaan oli kalastajia (siis mustekalakalastajia) huomannut myös tilanteen ja tulivat rannalle. Tämä uimarantapaikka oli kuulemma juuri mustekalojen paikka, jossa mustekalakalastajat kalastelivat.

Poika pääsi rantaan. Hän oli poissa tolaltaan. Itki. Minä olin myös poissa tolaltani. Itkin.
      Mieheni haki viis-veen veks ja kalastajat haki harppuunan ja siinä kiinni olevan mustekalan.

Siirryimme rannan laitimmaiseen nurkkaukseen. Me olimme poissa tolaltamme. Katsoimme, kun kalastajat ottivat mustekalan pois harppuunasta.
      Sen jälkeen alkoi pahin juttu.
      Tällä rannalla ei ollut muita ihmisiä (pieni paikka tää Samos).
      Me törötimme rannan toises syrjäs ja kalastajat toises syrjäs.
      He alkoivat tappamaan tätä raukkaa.
      He pitivät kiinni lonkeroista ja hakkasivat ja hakkasivat ja hakkasivat yhä uudelleen mustekalaa kiveä vasten.
      Kauheaa katseltavaa. Se ei meinannut kuolla millään. Yritin tyrehdyttää oman itkuni ja keskityin mun viis-veeni itkuun. Ja siihen ettei hän näkisi.

Kun tappotoimenpide oli ohi, niin oi apua (APUA), yks kalastaja tallusteli meidän luo omalta rannan syrjältä kiikuttaen kuollutta isoa mustekalaa kädessään. Hän sanoi iloisella äänellä, että hieno iso kala ja tahdommeko sen ottaa ja valmistaa siitä ruokaa.
      Huh huh. Sanoimme, että emme todellakaan tahdo ja tämä kalastaja oli tosi-tosi iloinen, kun sai mustekalan itselleen.
      Oli huono tuuri, että siinä niin kävi.
      Sen kommin poika ei harppuunaa käyttänyt.
      Olin tosi pahoillani ja surullinen, kun poika vahingossa ampui mustekalan, koska siitä jäi hänelle suorastaan trauma.

Sori, että äidyin tälleen praataamaan. Anteeksi.

Mielikuvitus on ihanaa. Nyt tänä aikana, kun...., niin käytän kovasti mieikuvitusta.
      Innostaakseni itseäni ja saadakseni pieniä ilopilkahduksia.

Jos yläkroppani paljastaisin auringon iloksi ja alkaisin mielikuvituksen siiville menemään, niin lähtisin Malediiveille. Siitä oli joskus kauan aikaa sitten puhe miehen kanssa. En ole käynyt, kun emme ehtineet. Sielä olisi ollut mukava käydä.

Jos aurinko mollottaa kovasti ja lasin vieree menisin, niin antaisin itseni viedä Malediiveille.
      Samos sinänsä oli hieno paikka.
      Samoksella oli jättiläiskilpikonnia köpsyttelemässä tossa noin vaan vapaana.

Heikunkeikku

• Kertomuksesi mielenkiintoinen. Olin Samoksella elokuun lopulla. Silloin oli juhla ilotulituksineen ja Nato vaihtoi hävittäjiä - luulin hetken Kreikan ja Turkin aloittaneen sotimisen - onneksi se oli rauhanomainen ilotulitus.

• Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

Kertomuksesi mielenkiintoinen. Olin Samoksella elokuun lopulla. Silloin oli juhla ilotulituksineen ja Nato vaihtoi hävittäjiä - luulin hetken Kreikan ja Turkin aloittaneen sotimisen - onneksi se oli rauhanomainen ilotulitus.

Mielenkiintoinen oli meidänkin reissu silloin muinoin.
        Voisin kyllä mennä uudestaan Samokselle, vaikka olikin aikaisemmin noita kurjia tapahtumia.
        Samos oli kaunis paikka ja nimenomaan se, että siellä ei ollut pilvin pimein moderneja hotelleja. Mekin asuimme paikallisen perheen asunnon yläkerrassa. Aamupala oli järjestetty tien toisella puolella olevaan pienehköön hotelliin.
        Sulla oli jännät aatokset, jos luulit ihan sodan syttyneen (heh). Onneksi vaan ilotulitus kysees. Juuri Samoksesta minulla olisi muitakin juttuja kerrottavana, mutta säästän teitä lukijoita siltä polemiitilta :)
        Suosittelen kyllä Samosta muillekin, jotka halajavat kaunista paikkaa.
        Heikunkeikku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisin kyllä mennä uudestaan Samokselle, vaikka olikin aikaisemmin noita kurjia tapahtumia.
        Samos oli kaunis paikka ja nimenomaan se, että siellä ei ollut pilvin pimein moderneja hotelleja. Mekin asuimme paikallisen perheen asunnon yläkerrassa. Aamupala oli järjestetty tien toisella puolella olevaan pienehköön hotelliin.
        Sulla oli jännät aatokset, jos luulit ihan sodan syttyneen (heh). Onneksi vaan ilotulitus kysees. Juuri Samoksesta minulla olisi muitakin juttuja kerrottavana, mutta säästän teitä lukijoita siltä polemiitilta :)
        Heikunkeikku

Olin Saamoksella 2009 vuoden lopulla. P.n entinen kollega asuu siellä. Kollegan kanssa joka on myös turistiopas kiertelimme läpi saaren sen kukkulat ja laaksot ja kylät. Tuo matka ja vuosiluku on jäänyt erityisesti mieleeni. Ajoimme omalla autolla läpi Suomen Helsinki Vantaalle ja kun palasimme takaisin noin Lahden korkuudella sain puhelinsoiton....jossa huomautettiin, että minun pitäisi olla jo KAKS..ssa. Olin ennen matkaa ollut rintakuvauksessa, epäillyn kasvaimen vuoksi.
        No, lomalla en murehtinut asiaa, tutkimuksiin lähtökään ei pelottanut, sillä mieli oli renroutunut ja D-vitamiinikertymä iholla runsasta. Ihanat muistot ja kreikkalainen vieraanvaraisuus voimavaroina tulevaan.

Mielikuvitus on lahja. Rakastan savitöiden tekoa ja minimaailman tarinan laadintaa.
        Sain P.n tyttäreltä lahjapaketin, jossa oli viisi nukkea. Heille tein jo tarinan. Oliverin Sivellin tytär Amerikasta saapui miehensä lentokapteenin ja kouluikäisen tyttärensä kanssa Suomeen. He saapuivat vierailulle kotikaupungistaan Miamista.

Kahdelle nukelle on tarina tulossa jahka niille paikka minimaailmastani löytyy.

Tarinat vievät pois arjen huolista ; )

• Anonyymi kirjoitti:

Heikunkeikku

Olen kuullut pakolaisryntäyksen pilanneen paikan. Asuin 2 viikkoa vuoren rinteessä olevassa "motellissa". Pienempi kuin talomme Helsingissä Ihmiset olivat ystävällisiä ja lomaillessa vuoren portaikko toimi kuntoiluna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin Saamoksella 2009 vuoden lopulla. P.n entinen kollega asuu siellä. Kollegan kanssa joka on myös turistiopas kiertelimme läpi saaren sen kukkulat ja laaksot ja kylät. Tuo matka ja vuosiluku on jäänyt erityisesti mieleeni. Ajoimme omalla autolla läpi Suomen Helsinki Vantaalle ja kun palasimme takaisin noin Lahden korkuudella sain puhelinsoiton....jossa huomautettiin, että minun pitäisi olla jo KAKS..ssa. Olin ennen matkaa ollut rintakuvauksessa, epäillyn kasvaimen vuoksi.
        No, lomalla en murehtinut asiaa, tutkimuksiin lähtökään ei pelottanut, sillä mieli oli renroutunut ja D-vitamiinikertymä iholla runsasta. Ihanat muistot ja kreikkalainen vieraanvaraisuus voimavaroina tulevaan.

Mielikuvitus on lahja. Rakastan savitöiden tekoa ja minimaailman tarinan laadintaa.
        Sain P.n tyttäreltä lahjapaketin, jossa oli viisi nukkea. Heille tein jo tarinan. Oliverin Sivellin tytär Amerikasta saapui miehensä lentokapteenin ja kouluikäisen tyttärensä kanssa Suomeen. He saapuivat vierailulle kotikaupungistaan Miamista.

Kahdelle nukelle on tarina tulossa jahka niille paikka minimaailmastani löytyy.

Tarinat vievät pois arjen huolista ; )

"korppis"
        Noh, sinulta jos keltään tuota mielikuvitusta riittää. Helposti vaikka muille jakaa. Vaikka puolet ripottelisit muiden niskaan, niin jäljelle jäisi itsellesi vielä aimosti :)
        Sinä, energiapaukku, keksit vaikka mitä.
        Ihan katteeks käy.
        Heikunkeikku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"korppis"
        Noh, sinulta jos keltään tuota mielikuvitusta riittää. Helposti vaikka muille jakaa. Vaikka puolet ripottelisit muiden niskaan, niin jäljelle jäisi itsellesi vielä aimosti :)
        Sinä, energiapaukku, keksit vaikka mitä.
        Ihan katteeks käy.
        Heikunkeikku

Heikku@

Otin maalaustelineen esiin laitoin taulunpohjan telineelle. Olen touhunnut hiilivedoksen kanssa, nyt alkaisi olla kohillaan ja huomenna öljyä pintaan. Oli kiva palata saven ja minimaailman jälkeen siveltimen varteen. Aihe on napattu kahden keramiikkatyön yhdistelmästä. Taulussa on takaapäin kuvattu olkihattuinen tytöntyllerö.

Korppis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heikku@

Otin maalaustelineen esiin laitoin taulunpohjan telineelle. Olen touhunnut hiilivedoksen kanssa, nyt alkaisi olla kohillaan ja huomenna öljyä pintaan. Oli kiva palata saven ja minimaailman jälkeen siveltimen varteen. Aihe on napattu kahden keramiikkatyön yhdistelmästä. Taulussa on takaapäin kuvattu olkihattuinen tytöntyllerö.

Korppis

Apua. Suoraan sanoen apua.
        Oikeastaan, suoraan sanoen, en ees ymmärrä mitä selität.
        Maalaustelineen ymmärrän, se ok, mutta hiilivedokset alkaa meneen tonne syrjään.

Laita nyt kuva esille, kun on valmis.
        Olen todella kiinnostunut.

Tsemppiä sun touhuilles.

Heikunkeikku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heikku@

Korppis

Maalaustelineen ymmärrän, se ok, mutta hiilivedokset alkaa meneen tonne syrjään.

Tsemppiä sun touhuilles.

Heikunkeikku

• Anonyymi kirjoitti:

Tsemppiä sun touhuilles.

Heikunkeikku

No, hiilellä piirretään maalausalustalle kuva. Fiksatiivia päälle ja sitten pensselit heilumaan. 🎨

• Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

No, hiilellä piirretään maalausalustalle kuva. Fiksatiivia päälle ja sitten pensselit heilumaan. 🎨

Laksatiivia päälle ja huusin oviverhot heilumaan.

• Anonyymi

arska ei kyllä ruskista akkunan takaa
      njjj

• Kannattaa asettua länsi terassille.

• Anonyymi

"njjj"
        Sitä minäkin ensteks aattelin, kun aloitusta luin, mut sitte hokasinkin, että aloituksen otsikko on "MIELIKUVITUS PALKITSEE". Sen hokaukseni jälkeen taas hokasin ja aloin aattelemaan toisteks ensteksin jälkeen, että voihan sitä mielikuvitella ruskettuvansa klasin läpi.
        Kuka estää?
        JA voi helposti flätkästä itseruskistuvaa töhnää iholleen. Laittaa aurinkolasit naamalle, antaa auringon lämmittää paljasta ihoa ja sitten kun klasit naamasta veks ottaa, niin huomaa, että oih kuink´olenkaan näin värillinen :)
        Se on katsos järjestelykysymys.

Ajattele sitä kuule njjj issekses aikas kuluksi :)

Heikunkeikku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"njjj"
        Sitä minäkin ensteks aattelin, kun aloitusta luin, mut sitte hokasinkin, että aloituksen otsikko on "MIELIKUVITUS PALKITSEE". Sen hokaukseni jälkeen taas hokasin ja aloin aattelemaan toisteks ensteksin jälkeen, että voihan sitä mielikuvitella ruskettuvansa klasin läpi.
        Kuka estää?
        JA voi helposti flätkästä itseruskistuvaa töhnää iholleen. Laittaa aurinkolasit naamalle, antaa auringon lämmittää paljasta ihoa ja sitten kun klasit naamasta veks ottaa, niin huomaa, että oih kuink´olenkaan näin värillinen :)
        Se on katsos järjestelykysymys.

Ajattele sitä kuule njjj issekses aikas kuluksi :)

Heikunkeikku

joo voisi hommata sangon lietelantaa pihaan, kaalisoppa höyryämään kattilaan,
        lämmitys täysille ja tuuletin puhltamaan kattilan höyryt kohti.
        vaimon kun saisi vielä tarjoilemaan olutta terasille ja antaisi muutaman kymmensenttisen,
        niin voisi kuvitella olevan taimaassa
        njjjjj

• Anonyymi kirjoitti:

joo voisi hommata sangon lietelantaa pihaan, kaalisoppa höyryämään kattilaan,
        lämmitys täysille ja tuuletin puhltamaan kattilan höyryt kohti.
        vaimon kun saisi vielä tarjoilemaan olutta terasille ja antaisi muutaman kymmensenttisen,
        niin voisi kuvitella olevan taimaassa
        njjjjj

Kokeile tee itse miehenä vaihtaa auton moottoriöljyt ja huomaat rusketuksen tulevan auton läpi. Auton alla avattuasi öljy ropun öljyä valahtaa kasvoillesi ja värin vaihto on valmis.

• Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

Kokeile tee itse miehenä vaihtaa auton moottoriöljyt ja huomaat rusketuksen tulevan auton läpi. Auton alla avattuasi öljy ropun öljyä valahtaa kasvoillesi ja värin vaihto on valmis.

Toyotan alla voisi laulaa, alla itämaisen kuun, ja kuviltella olla itäisillä mailla
        njjj

• Anonyymi kirjoitti:

Toyotan alla voisi laulaa, alla itämaisen kuun, ja kuviltella olla itäisillä mailla
        njjj

Oikeinko Coronaa saamassa.

• Anonyymi

Kiva. Se ei ole keltään pois, eikä loukkaakaan sellaisenaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5756
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2949
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      158
      2647
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2469
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82