Kiusallista

vaan ei käyttöä estävää

Ostin tyttärelleni puolisen vuotta sitten Toshiba Satellite Pro 4600 kannettavan. Kone on jo parhaat päivänsä nähnyt, mutta hänen tarkoituksiinsa täysin sopiva. Vastuullisena vanhempana halusin kontrolloida hänen koneenkäyttöään ja tein sen asettamalla bios-salasanan. Jälkeenpäin vasta tulin ajatelleeksi, että paremmin homma toimii, kun luo hänelle käyttäjätunnuksen ja laittaa sille salasanan. Ongelma on se, että en enää muista, miten salasanan saa pois, toisin sanoen, miten pääsee uudelleen setuppiin. Vanha salasana on tiedossa ja varmassa muistissa, se ei ole ongelma. Manuaaleja minulla ei tietenkään ole, sehän on selvä. Jos joku muistaa, auttakaa miestä mäessä.

6

778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • password

Siis tarkoitatko että et muista miten biosiin mentiin? vai et pääse biosiin? eikös sen salasanan saa pois kun menee biosin asetuksista user password ja siihen muuttaa disabled

• edelleen

Niin, ongelma tosiaan on se, etten pääse biosiin. Olen yrittänyt takoa näppäintä jos toistakin, mutta oikeaa näppäintä/yhdistelmää en ole löytänyt.

• pääsee

Biosiin pääsee yleensä ESCillä, mutta voi olla jokin muukin näppäin, esim. F2. Koneen bootatessa näkyy hetken (muutaman sekunnin) aikaa millä näppäimellä biosiin pääsee.

• Toshiba portegessa biosiin pääsee kun painaa heti koneen käyynistyessä ESC:iä ja sen perään näytöllä mainittua F1 näppäintä.

• "Manuaaleja minulla ei tietenkään ole, sehän on selvä".

Ihan mielenkiinosta kysyn kuinka manuaalin voi kadottaa? Meinaan jos minä laitan manuaalin esim. kaappiin niin kas kumma se on siellä vielä 2-vuoden kuluttuakin vaikka kuinka hokisi taikaloitsuja että katoa katoa, mutta ei, ei niin sitten millään katoa.

• Halvalla

Eipä minullakaan kaikista koneista ole manuaaleja, jos olen käytettynä ostanut. Joku muu on ne jo hävittänyt, minun ei ole tarvinnut :P

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      105
      4054
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      56
      2280
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      74
      1600
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      5
      1054
    5. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      834
    6. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      20
      784
    7. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      117
      778
    8. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      39
      762
    9. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      49
      748
    10. Tiedät sen

Esitän välinpitämätöntä, mutta en ole sitä oikeasti.
      Ikävä
      62
      748
    Aihe