Norwegian yrityssaneeraukseen

Anonyymi

Onko tietoa miten tuo yrityssaneeraus vaikuttaa siihen miten yhtiö palauttaa perumiensa matkojen rahat takaisin asiakkaalle? Voiko se tuossa tilassa palauttaa rahoja?
Onko rahoja joku jo saanut takaisin. Minun 5.4.2020 matkan norwegian perui n. 15.3. 2020. Vielä rahaa ei ole palautettu.

25

794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo ei pääse soittamalla läpi,odotan myös hyvitysrahoja perutusta lennosta,tätä se merkitsi,voipi olla vaikeaa saada rahojaa,p-kele.

    • Anonyymi

      Mikä yrityssaneeraus? Pyrkivät saamaan lisää pääomaa vaihtamalla velkoja yhtiön osakkeisiin. Kun pääomaa vaadittu määrä Norjan valtio antaa 3 miljardin kruunun avustukset.

    • Anonyymi

      Täälläkin odotetaan rahoja kahdesta perutusta reissusta. Jos ei tule niin karhuan luottofirmalta rahoja. Tai laitan sen sen airhelpin asialle. Ja voi yrittää myös vakuutuksesta.

      • Anonyymi

        Varoituksen sana AH:sta. Toimeksianto sisässä, toiminta vaikuttaa tyystin toisenlaiselta, kuin on luvattu. Kehuvat tarkastavansa nousu- ja laskeutumisajat omista tietokannoistaan, mutta tosiasiassa vonkaavat jopa tekstiviestejä "todisteiksi" nousun ja laskun kellonajoista, esitetyiksi myöhästymisten syiksi yms. Palvelun hinta pomppaa hetikohta toimeksiannon jälkeen 50 %:iin ja edistysmisraportit ovat paikoin käsittämättömiä. Ensiksi vievät asian oikeuteen ja sen jälkeen se palautuu lentoyhtiölle. Mitä ne niitä nousun ja laskun kellonaikoja ja syitä tiukkaavat, jos heillä on omat tietokannat? Taviksetkin näkevät mm Flightradaista toteutuneet ajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varoituksen sana AH:sta. Toimeksianto sisässä, toiminta vaikuttaa tyystin toisenlaiselta, kuin on luvattu. Kehuvat tarkastavansa nousu- ja laskeutumisajat omista tietokannoistaan, mutta tosiasiassa vonkaavat jopa tekstiviestejä "todisteiksi" nousun ja laskun kellonajoista, esitetyiksi myöhästymisten syiksi yms. Palvelun hinta pomppaa hetikohta toimeksiannon jälkeen 50 %:iin ja edistysmisraportit ovat paikoin käsittämättömiä. Ensiksi vievät asian oikeuteen ja sen jälkeen se palautuu lentoyhtiölle. Mitä ne niitä nousun ja laskun kellonaikoja ja syitä tiukkaavat, jos heillä on omat tietokannat? Taviksetkin näkevät mm Flightradaista toteutuneet ajat.

        Kiitos tiedosta, eli taidan tuon vaihtoehdon jättää väliin sitten jos joutuu eteenpäin viedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedosta, eli taidan tuon vaihtoehdon jättää väliin sitten jos joutuu eteenpäin viedä.

        AH:lle on kilpailijoita, joista moni on halvempi. Lue kokemuksia ja valitse joku.


      • Anonyymi

        Banknorwegianin luottokorttiin liitetty vakuutus ei korvaa. Ei tietenkään. Mutta muuten se on ihan ok luottokortti.
        Sisällä lentoja yli 1000 e edestä, olisi kiva saada ne omalle tilille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Banknorwegianin luottokorttiin liitetty vakuutus ei korvaa. Ei tietenkään. Mutta muuten se on ihan ok luottokortti.
        Sisällä lentoja yli 1000 e edestä, olisi kiva saada ne omalle tilille.

        Jos vakuutuksesta yritän niin käytän omaa matkavakuutusta, en luottokortin. Vakuutuksesta vaan vaikea saada lentoja pois, hotellit helpompi. Lennoissa marssijärjestys lentoyhtiö, luottokorttiyhtiö, vakuutus.


    • Anonyymi

      Yrityssaneeraus nyt on se seuraava siirto niin,ei välttämättä vaikuta toimintaan mutta onhan Norwegian nyt hieman pinteessä,olisi yhtiön kannalta välttämätöntä että viimeistään kesäkuussa toiminta normalisoituisi

      • Anonyymi

        Ilmeisesti yrityssaneeraustoimet ovat vasta laadinnassa, joten arvelen maksuliikenteen olevan ”tauolla”. Ainakin osittain. Tämän jälkeen maksetaan palkat, huollot ja muut käyttökulut. Asiakaspalautuksilla ei ole kiirettä, ensin tarjotaan matkavaihtoehtoja.


    • Taitaa lentomatkustaminen olla puolen vuoden päästä kovin erilaista, kuin puoli vuotta sitten.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei näytä edes aavistuksen verran positiivisemmalta, pikemminkin pahemmalta.
        Velkojat saavat arvottomia osakkeita ja jäävät ilman rahaa.
        Toisena vaihtoehtona konkurssi ja jäävät myös ilman rahaa.
        Norwegian on kyltymätön musta aukko minne rahaa katoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näytä edes aavistuksen verran positiivisemmalta, pikemminkin pahemmalta.
        Velkojat saavat arvottomia osakkeita ja jäävät ilman rahaa.
        Toisena vaihtoehtona konkurssi ja jäävät myös ilman rahaa.
        Norwegian on kyltymätön musta aukko minne rahaa katoaa.

        Riippuu siitä katsotko velkojan vai matkustajan kannalta tietysti. Itse en ole yksi velkojista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä katsotko velkojan vai matkustajan kannalta tietysti. Itse en ole yksi velkojista.

        Seuraavana päivänä se konkurssi sitten tuli. Näkemiin Norwegian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavana päivänä se konkurssi sitten tuli. Näkemiin Norwegian.

        EI Norwegianille tullut konkurssia. Ruotsin ja Tanskan heniköstöyhtiöt haettiin konkurssiin, tuolla saadaan henkilöstökulut noissa maissa nolliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavana päivänä se konkurssi sitten tuli. Näkemiin Norwegian.

        Mäen ymmärrä miten joku voi olla vahingon iloinen siitä, että joku thtiö on kaatumassa tai kaatunut. Tämmöisille ihmisille toivon, että osuu omalle kohdalle ja pitkäaikaistyöttömyys kutsuu ja liiton rahahanat menee kiinni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI Norwegianille tullut konkurssia. Ruotsin ja Tanskan heniköstöyhtiöt haettiin konkurssiin, tuolla saadaan henkilöstökulut noissa maissa nolliin.

        Täytyy olla aika lapsellinen jos kuvittelee etteikö Norwegian menisi nyt konkurssiin.
        Miten esim. Suomessa oleva henkilökunta? Palkattuna OSM Aviationin kautta, Norwegian sanonut irti sopimuksen OSM Aviationin kanssa. Nämä henkilöt eivät enää tule tekemään töitä Norwegianin lennoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäen ymmärrä miten joku voi olla vahingon iloinen siitä, että joku thtiö on kaatumassa tai kaatunut. Tämmöisille ihmisille toivon, että osuu omalle kohdalle ja pitkäaikaistyöttömyys kutsuu ja liiton rahahanat menee kiinni

        Kuka on ollut vahingoniloinen? Se on muuten yhdyssana.
        Voisit aikasi kuluksi opetella kielioppia ja oikeinkirjoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on ollut vahingoniloinen? Se on muuten yhdyssana.
        Voisit aikasi kuluksi opetella kielioppia ja oikeinkirjoitusta.

        No, ei mennyt kurssiin. Otti uuden suunnan selviytyäkseen. Toivotaan, että onnistuu.


    • Anonyymi

      No niin, tulihan nuo maaliskuun alussa perutun lennon rahat takaisin kortille vappuna.
      Toivottavasti rokotetta löytyy pian, niin pääsee taas Norskin lennoille syksyllä.

      T. Optimisti

      • Anonyymi

        Minne suunnittelet syksyllä matkustavasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne suunnittelet syksyllä matkustavasi?

        Lentääköhän Norwegian enää Suomesta jatkossa? Reittiverkostoa karsitaan rankalla kädellä.


    • Anonyymi

      Tilanne on nyt aika erikoinen,Norwegian myy lentoja kesäkuun puolivälistä lähtien hyvin moneen kohteeseen mutta toisaalta lentoja on nyt vain norjan sisäisiä,voiko todella niin nopeasti saada yhtiön täyteen iskuun

      • Anonyymi

        Tuskin, lentävät lähinnä Norjassa, kunnes kansainvälinen kysyntä nousee. Samalla tavalla toimii myös esimerkiksi Lufthansa, joka tuskin lentää kuin murto-osan lähitulevaisuuden myynnissä olevista lennoista. Melkein laskisin Finnairin samaan kastiin, ovat kertoneet julkaisevansa aikataulunsa tämän kuun aikana, mutta esimerkiksi heinäkuun lennot ovat edelleen myynnissä.

        En ostaisi uusia lentoja tällä hetkellä varsinkaan niiltä yhtiöiltä, jotka eivät suostu lippujen hinnan takaisinmaksuun (esim LH), enkä varsinkaan matkatoimistoilta, joiden palautusten kanssa ihmisillä on ongelmia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1628
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      124
      1248
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    9. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe