Kirkkoihin ja seurakuntajuttuihin

Anonyymi

Pannaan turhaan paljon rahaa, kullattua ja vaikka mitä turhuutta!

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa mieltä! Rahaa syytään kuviin ja pytinkeihin ja kamppeisiin kirkossa.

    • Anonyymi

      Myös kansallisbalettiin, kaupunginorkestereihin ja teatteriin pannaan paljon rahaa, urheiluhalleista, -kentistä ja jäähalleista puhumattakaan.
      Mikä on tarpeen? Kesäksi pilkkimiehille pilkkihalli ?

      • Anonyymi

        Kyllä terveydenhuolto pitäisi mennä edellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä terveydenhuolto pitäisi mennä edellä!

        Kyllä terveydenhuolto pitäisi mennä edellä! Ja sotaveteraanit ja ja vanhustenhuolto ja lapsiperheet ja koulutus ja syrjäytyneet ja ilmastomuutoksen torjuna ja luonnonsuojelu...

        On niin paljon asioita, joiden pitäisi olla lähellä kärkeä. Hallitukset jakavat rajallisia resursseja omien vaihtuvien linjausten mukaan, mutta ei kai tilanne ihan surkea ole ollut.


      • arvo.e
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä terveydenhuolto pitäisi mennä edellä! Ja sotaveteraanit ja ja vanhustenhuolto ja lapsiperheet ja koulutus ja syrjäytyneet ja ilmastomuutoksen torjuna ja luonnonsuojelu...

        On niin paljon asioita, joiden pitäisi olla lähellä kärkeä. Hallitukset jakavat rajallisia resursseja omien vaihtuvien linjausten mukaan, mutta ei kai tilanne ihan surkea ole ollut.

        Voitaisiinko yhdistää? Samaa lämmintä tilaa voitaisiin vuokrata eri tarkoituksiin. Kuntosaliksi, kokoustilaksi, uskonnollisuuden harjoituksiin. koulutukseen ja kokouksiin.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Voitaisiinko yhdistää? Samaa lämmintä tilaa voitaisiin vuokrata eri tarkoituksiin. Kuntosaliksi, kokoustilaksi, uskonnollisuuden harjoituksiin. koulutukseen ja kokouksiin.

        Hyvä ajatus. Pitäisi varmaan huomioida jo tiloja rakennettaessa monikäyttömahdollisuus.

        KM.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Voitaisiinko yhdistää? Samaa lämmintä tilaa voitaisiin vuokrata eri tarkoituksiin. Kuntosaliksi, kokoustilaksi, uskonnollisuuden harjoituksiin. koulutukseen ja kokouksiin.

        Hyvä idea. Lisään listaan vielä kodittomien yömajan.
        Katsoin Yle Areenasta ohjelman Köyhänä Englannissa.
        Pisti miettimään, että mitähän tämä tuleva lama teettää...


    • Anonyymi

      Koska kukaan ei suostu maksamaan enemmän veroja,
      on ihan turha narista, että joku ryhmä ei saa tarpeeksi.

      Ei raha taivaasta putoa valtion kassaan.
      Syyttäkää itseänne, narisijat.

      • Anonyymi

        Minä maksaisin. Mutta kun verottaja ei ota vaikka sillä on ollut miljoonan taalan paikka määritellä veroprosenttini. Se vaan tuppaa nollaa.
        Hitto että ottaa päähän kun raha ei kelpaa.
        Keikka töihin menemiseni verottaja on estänyt 28 prosentin pykälällä. Siihen sivukulut, alkaa ennakkopidätykset hipoa 35 prosentin luokkaa.


    • Anonyymi

      Turhuuksia!

    • Anonyymi

      Eivät kirkot pahemmin prameile enää. Monen seurakunnan talous on kuralla, rakennuksia on pakko purkaa kun raha ei riitä ylläpitoon.

    • Anonyymi

      Itsepähän kirkollisveroa maksavat rahansa kirkolle kantavat.

      • Anonyymi

        Juuri niin. Ihan sama kuin kuuluisi johonkin yhdistykseen tai urheiluseuraan ja maksaisi jäsenmaksua. Se on vapaaehtoista. Itse en ole enää aikoihin maksanut kirkollisveroa. Sen sijaan erilaisia jäsenmaksuja tulee alkuvuodesta vino pino. Hyvä jos 200 euroa vuodessa riittää. Toki kirkollisveroihin meni aikanaan yli tuplasti enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Ihan sama kuin kuuluisi johonkin yhdistykseen tai urheiluseuraan ja maksaisi jäsenmaksua. Se on vapaaehtoista. Itse en ole enää aikoihin maksanut kirkollisveroa. Sen sijaan erilaisia jäsenmaksuja tulee alkuvuodesta vino pino. Hyvä jos 200 euroa vuodessa riittää. Toki kirkollisveroihin meni aikanaan yli tuplasti enemmän.

        Sen verran lisäisin, että kyllä yhteiskunnan pitää kyetä pitämään historiallisista kirkkorakennuksista huolta, jos seurakunnilta rahat kokonaan loppuu. Turun tuomiokirkon historia on melkein yhtä kuin Suomen varhaishistoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran lisäisin, että kyllä yhteiskunnan pitää kyetä pitämään historiallisista kirkkorakennuksista huolta, jos seurakunnilta rahat kokonaan loppuu. Turun tuomiokirkon historia on melkein yhtä kuin Suomen varhaishistoria.

        Alas vaan koko pytinki. Ja Turun linnakin samaan syssyyn, jos Juhanna III:nen tai Kaarina Maunutyttären jälkeläiset ei suostu maksamaan kuluja. Kuka sellaisia vanhoka kivikasoja muka kaipaa. Kylmi ja vetoisia ainakin talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alas vaan koko pytinki. Ja Turun linnakin samaan syssyyn, jos Juhanna III:nen tai Kaarina Maunutyttären jälkeläiset ei suostu maksamaan kuluja. Kuka sellaisia vanhoka kivikasoja muka kaipaa. Kylmi ja vetoisia ainakin talvella.

        Joopasen joo. Mitä niitä vanhoja pytinkejä säilyttämään, kun menivät Turusta Brankkarin grillinkin purkamaan. Kävin ensi kertaa vuosikausiin Turussa ja aattelin käydä vanhalla Brankkarilla syömässä sängärit. Olivat jyränneet peijoonin uudistusmieliset koko grillin nurin. Mahtaako kauppahallikaan olla enää pystyssä? Sitä en käynyt katsomassa.

        Mutta jos sen tuomiokirkon ja linnan sentään säästäisivät.

        KM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran lisäisin, että kyllä yhteiskunnan pitää kyetä pitämään historiallisista kirkkorakennuksista huolta, jos seurakunnilta rahat kokonaan loppuu. Turun tuomiokirkon historia on melkein yhtä kuin Suomen varhaishistoria.

        Yhteiskunta ollaan me, veronmaksajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteiskunta ollaan me, veronmaksajat.

        Hyvää 2. Pääsiäispäivää 🐣
        Katsoin Kuopion piispan spiikkaamaa kahta ohjelmaa; toinen oli Franciscus Assisilainen ja toinen Martin Lutherista. Mielenkiintoisia ja mukavan leppoisasti toteutettuja.
        Löytyy varmaan Areenasta.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää 2. Pääsiäispäivää 🐣
        Katsoin Kuopion piispan spiikkaamaa kahta ohjelmaa; toinen oli Franciscus Assisilainen ja toinen Martin Lutherista. Mielenkiintoisia ja mukavan leppoisasti toteutettuja.
        Löytyy varmaan Areenasta.

        Beng

        samat sanat, oli kiva katsoa kun Kuopion murretta ja leppoisan oloinen tämä piispa, oli huumoriakin..


    • Anonyymi

      Kuka nuo kaikki kirkot ja muut touhut maksaa, ei kai nekin jotka ei kuuluu mihinkään seurakuntaan?

      • Anonyymi

        Käsittääkseni kirkko saa valtiolta avustusta väestökirjanpidon ja hautaustoimen hoitamiseen. Kaikki muut menot katetaan kirkollisveroista, lahjoituksista ja mahdollisista testamenteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni kirkko saa valtiolta avustusta väestökirjanpidon ja hautaustoimen hoitamiseen. Kaikki muut menot katetaan kirkollisveroista, lahjoituksista ja mahdollisista testamenteista.

        Ett siis nekin henkilöt jotka ei kuulu kirkkoon, maksaa kirkkojen kuluja?
        Pakko rahastusta. Ortodoksiseen ja katoliseen ikinä kuulumattomat hekin maksaa, ja helluntailaiset ja Jehova todistajat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ett siis nekin henkilöt jotka ei kuulu kirkkoon, maksaa kirkkojen kuluja?
        Pakko rahastusta. Ortodoksiseen ja katoliseen ikinä kuulumattomat hekin maksaa, ja helluntailaiset ja Jehova todistajat?

        Kaikki maksavat


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe