mitenkä muilla?
Koko viikonlopun on hidastellut, ajattelin että pyhien jälkeen taas paranee kun väki vähenee, mutta samanlaista hidastelua edelleen :(
DNA langaton nettiyhteys tökkii,
34
2242
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä täällä Nuoramoisten suunnalla ainakin DNA netti tökkii, kun meitä lähimmän linkkimaston jakaa niin monet, mökeille siirtyi niin paljon porukkaa ennen Uudenmaan eristystä ja lapsilla on lisäksi etäopetus taas pääsiäisen jälkeen. Tämä ongelma alkoi jo silloin ennen Uudenmaan eristystä viikonloppuna!
- Anonyymi
No ainakin 4G pätkii, että töitä pitää palautella näin yöllä, kun päivällä ei pysty. Lapsilla yhteys koulun etäopetukseen pätkii, että opettajat laittaa wilmassa moiteita passiivisuudesta.
- Anonyymi
No lopettakaa se turhanpäinen kännyköiden räpläys . Niin tulee tilaa työtä tekeville , kun näkyy se kännykkä olevan liimattu joidenkin nyrkkiin kiinni , kun paskalla käynnitkin pitää kavereille kertoa !
- Anonyymi
Verkko on kovilla, koululaiset, etätyöläiset, sekä mökkiläiset ja vielä sen lisäksi ihmiset jotka normisti kyläilisivät ja olisivat harrastuksissaa ovatkin sen sijaan puhelinyhteydessä ja katsovat netin kautta elokuvia yms.
Kesäsin ollaan usein jo äärirajoilla ilman etätyötä ja koululaisten/opiskelijoiden koulutehtävien hoitoa, joten rajan avaamisen jälkeen ollaan ihan lirissä 4G yhteyksien kanssa. - Anonyymi
No eikös Suomeen valokuitu-laajakaista pitänyt valmistua kokomaan kattavana.
Eihän niillä mobileilla ja mokkuloilla tee mitään tietokoneitäa käytettäessä.- Anonyymi
Ei täällä Sysmässä mitään valokuitukaapeleita ole, 4G verkon varassa ollaan. Meilläkin sellainen ongelma, että lähimmän linkkimaston tehot syö runsas mökkiasutus, kun mökeillä on nyt etätöitä tekeviä koronapakolaisia ja eläkeläisiä katsomassa youtubevideoita tai elokuvia.
Kesällä viikonloppuisin tämän huomaa, kun mökeille tulee porukkaa, niin yhteydet alkaa pätkimään ja heinäkuu ihan toivotonta aikaa, jos mökeille tulee paljon nuorisoa kesälomilla.
Viime kesä oli aivan kauhea, vasta myöhään illalla tai yöllä pystyi hoitamaan pankkiasioita.
Tuohon lähimpään linkkimastoon on matkaa n. 1,8km, seuraava masto on n. 2km.
Nyt vielä koululaisten etäopetus viikolla lisänä ja viikonloppunakin lasten pitää palauttaa koulutehtäviä netin kautta, vaan vaikeaa tuntuu olevan.
Perus maahanmuutto asiaa
- Anonyymi
voisitko hieman avata kommenttiasi, en ymmärrä sen yhteyttä avauksen aiheeseen
- Anonyymi
Tää valokuitu ei töki missään vaiheessa ,meil on Kyyjärvellä se yhteys. Maksoi sisään asti tuotuna valmiiksi laitteinenn 99 eur. ollut nyt yli 2 v. kk maksu minun tarpeisiin on 26,80 eur. On nopea.
- Anonyymi
Kyyjärven valokuitu ei taida nyt mitenkään helpottaa Sysmän 4 G ongelmaan?
- Anonyymi
Telian 100 Mbps 4G yhteyden nopeus laskenut yli 90% - tänään 9.6 Mbps. Stadin korona-mökkiläiset katselee etätöissään netflixiä kymmenellä laitteella samaanaikaan per mökki. Tämähän on siis täysin perseestä.
- Anonyymi
Hyvät ihmiset varsinkin Elisa ja dna käyttäjät ottakaa heidän asiakaspalveluun yhteyttä jos ei toimi että saan lisää kapasiteetia
- Anonyymi
Paskaakaan se niitä kiinnosta, rahat pois kuluttajilta se riittää operaattoreille. Itse valitin DNA:lle kun 50 meganen liittymä antaa vain 8 megaa ulos. Lupasivat samaan hintaan viimeisintä tekniikkaa olevan modeemin ja 200 megan liittymän. Nyt sitten nopeustesti näyttää nopeudeksi 10 megaa, HA HA.
- Anonyymi
Livelähetyksiäkö sä sysmässä teet vai miks arvitset yli 8MB/s ulos?
Kannattaa myös muistaa se, jos sinulle myydään 50 Mbps kaista niin silloin latausnopeutesi on noin 6 MB/s, ja tämähän on vain kaistan maksimi, ei välttämättä todellinen.
- Anonyymi
Taas näyttää olevan enemmän käyttäjiä kuin on kapasiteettia :/ ja näin taitaa olla koko tuleva viikko, harmitus.
- Anonyymi
Ei ihme kun pankit pistää asiakkaat itse palvelemaan itseään ja laskut ja kaikki pankkitoimet siirretään asiakkaiten itse hoidettavaksi ! Pankki vaan kerää voitot asiakkaiden rahoilla ja melkein joka viikonloppuna on op ryhmän ja nordean yhteydet poikki !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihme kun pankit pistää asiakkaat itse palvelemaan itseään ja laskut ja kaikki pankkitoimet siirretään asiakkaiten itse hoidettavaksi ! Pankki vaan kerää voitot asiakkaiden rahoilla ja melkein joka viikonloppuna on op ryhmän ja nordean yhteydet poikki !
Eikö se ole hyvä että päivittävät käytäntöjään ja tietoturvaansa yrittäväen näin estää hakkereiden aikomuksia? Minun mielestäni on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi jättää hoidettavat asiat viimetippaan?..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi jättää hoidettavat asiat viimetippaan?..
jos niillä ei ole kristallipalloa mistä näkisivät mitä ne hakkerit ovat taas keksineet? ja ajassa pitää elää, mistä me tiedämme tehdäänkö katkon aikana viimetipan töitä tai ennalta ehkäiseviä tulevaisuuden töitä.
Se vaan on niin ettei kaikkia hommia voida hoitaa niin, että kaikki yhteydet samanaikaisesti toimisivat moitteettomasti. Itselleni ei ainakaan mitään haittaa, koska ilmoittivat taas hyvissä ajoin etukäteen katkoksesta ja siksi nostin käteistä seinästä ja hoidin verkkopankkiasiat ennen viikonloppua.
- Anonyymi
Onkiniemellä on piikkilangat poikki, kestää hetken kun isäntä etsii mistä sonni meni läpi.
- Anonyymi
Näyttää ne olleen jotkin muutkin piuhat siellä poikki, tai ainakin vahvasti solmussa.
- Anonyymi
Eikös Onkiniemellä olekkaan viellä sähköpaimenta jos vaikka maadoitus on huono !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös Onkiniemellä olekkaan viellä sähköpaimenta jos vaikka maadoitus on huono !
Sinä Sysmä-tonttu, älä vaan kuse sähköpaimeneen, se mäjäyttää sut ketoon. Jos sitten oppisit kirjoittamaan!
- Anonyymi
Hei , pakko tänne laittaa teille joilla mökki nuoramoisen järven rannalla, dnalla onneksi tulossa parranusta tännekin tämän kuukaudne loppuun menesssä
- Anonyymi
Miten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten?
Dna toimii hyvin ei enää ongelmia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dna toimii hyvin ei enää ongelmia
juu, kesäkuuhun asti, sitten alkaa taas tökkiminen, kun väkeä on taas moninkertaisesti. Etätöiden väheneminen se toi helpotusta netin käyttöön, mitään parannusta ei dna ole tehnyt asian hyväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juu, kesäkuuhun asti, sitten alkaa taas tökkiminen, kun väkeä on taas moninkertaisesti. Etätöiden väheneminen se toi helpotusta netin käyttöön, mitään parannusta ei dna ole tehnyt asian hyväksi.
Hei , dna otti käyttöön lisää kapasiteettiä viime lokakuussa että jos ei tule uusia littymiä älyttömästi niin tuskin ongelmaa on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei , dna otti käyttöön lisää kapasiteettiä viime lokakuussa että jos ei tule uusia littymiä älyttömästi niin tuskin ongelmaa on
Viimestään juhannuksesta eteenpäin liittymien määrä on vähintään kolminkertainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimestään juhannuksesta eteenpäin liittymien määrä on vähintään kolminkertainen.
DNA hakee lupaa linkkimastolle Nuoramoisiin
https://www.itahame.fi/paikalliset/4714640
- Anonyymi
Yhteyttä dna:n aspaan niin voi jotain parannusta tulla asioihin. Täällä kirjoittelu ei taida juurikaan auttaa, mutta toki niin saa tehdä.
- Anonyymi
mökkiläiset tuohaa meidän netit
- Anonyymi
Langaton verkko tökkii aina , eikä se ole operaattorista kiinni !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Langaton verkko tökkii aina , eikä se ole operaattorista kiinni !
eipä töki silloin kun ei ole mökkikausi, ei ainakaan meillä, langallisessa laajakaistassa oli ihan samat ongelmat kesäisin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433434Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182668Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3872620Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821787- 861425
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541090SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs701015- 74985
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.28819- 68801