ILOISTA VAPPUA KAIKILLE!

arvo.e

Koronan ja vilunkin myötä kotona voi pitää Vappujuhlan. Herkut nautittaviksi joko talossa, tai terassilla ja laulut raikumaan!

24

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voiko yksinään olla iloinen, ei voi, iloon tarvitaan aina kaksi.
      Surullinen voi olla yksikseenkin.
      Voiko yksinään olla vihainen, vaikealta tuntuu.
      Taidan olla todellinen ilonpilaaja, mutta vietetään vaan tasapaksua Vappua. Laulamaan en ala, kun linnut on pesintäpuuhissa, säikkyvät vielä.
      Haitarikin on, en vaan osaa soittaa, sormetkin kuulema sellaiset pökylät, ettei minusta soittajaa tule.
      On luvissa, että aurinko paistaa. Toivotaan, että se alkaisi lämmittämään.

      • Aatto yö kuutamoinen ja leuto. Väen paljous puuttui.


    • Anonyymi

      Saunoin ja välissä kaljottelin ja altaanilla soittelin kännykästä vanhaa suomalaista :)
      Valpurgis

    • Vappuaattona kolome munkkia ja lasi simaa. Muutoin ihan normi ilta.

      • Ainiin. Ja hain kaksi keltaista orvokkiamppelia, jotka piti nostaa kuitenkin sisälle yöksi kun näillä korkeuksilla vielä pakkasta öisin.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ainiin. Ja hain kaksi keltaista orvokkiamppelia, jotka piti nostaa kuitenkin sisälle yöksi kun näillä korkeuksilla vielä pakkasta öisin.

        Orvokit kestää aika hyvin pakkasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Orvokit kestää aika hyvin pakkasta.

        Niin kestää mutta tämä oli vaan varokeino kun ostin nuo amppelit sellaisesta liikkeestä jossa ne olivat sisätiloissa. Olisi hirveenä harmittanu jos ne ois heti jäätynyt kuoliaaksi :). Narsissi-tuija -istutukset siirsin jo uhkarohkeasti lasiterassilta ulos. Kävi miten kävi.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Niin kestää mutta tämä oli vaan varokeino kun ostin nuo amppelit sellaisesta liikkeestä jossa ne olivat sisätiloissa. Olisi hirveenä harmittanu jos ne ois heti jäätynyt kuoliaaksi :). Narsissi-tuija -istutukset siirsin jo uhkarohkeasti lasiterassilta ulos. Kävi miten kävi.

        Hieno ilma. Tuuletin lakkia. Olipas kivaa kävellä kevyessä takissa.
        Huomiseksi suunnittelin pihahommeleita.
        Jotakin kukkia voisi ruukkuihinkinmhankkia. Yleensä äitienpäivä on ollut se ajankohta kun ulkokukkia onmuskaltanut laittaa.
        Kotikin onmtaas asuttavassa kunnossa.
        Kyllä niitä ilonaiheita löytyy.

        Beng


      • siilivain kirjoitti:

        Ainiin. Ja hain kaksi keltaista orvokkiamppelia, jotka piti nostaa kuitenkin sisälle yöksi kun näillä korkeuksilla vielä pakkasta öisin.

        Minulla orvokit ovat olleet viikon jo ulkona ja vaikka autojen lasit jäätyi orvokit ovat ihan ok.


      • arvo.e kirjoitti:

        Minulla orvokit ovat olleet viikon jo ulkona ja vaikka autojen lasit jäätyi orvokit ovat ihan ok.

        Kyllä minäkin aion olla urheanrohkea ja jttää ne nyt ulos yöksi.


    • Anonyymi

      Ajattelin soittaa perinteisiä työväen lauluja ovat erittäin ajankohtaisia,maailman kapitalismi kun on törmännyt seinään.Rahaa pitää olla liikkeesä ,mutta hallitusti johon on valtion vastuu parassa keino.Siis vapaa rahan paino ei enää toimi tai toimii taas siihen asti kun tulee uusi törmäys,valitan.USA:n presidetti Kennedy oli vapaata rahan painamista vastaan ja oli aivan oikeassa ,valtaa pitävä mafia murhasi hänet ja monen muun samalla tavalla ajattelevan.

      • Nykyinenkin rahan jako hirvittää! Pian eläkkeidenkin verotus nousee pilviin, kun valtiolle kerätään jaettujen miljoonien tilalle köyhien rahat.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Nykyinenkin rahan jako hirvittää! Pian eläkkeidenkin verotus nousee pilviin, kun valtiolle kerätään jaettujen miljoonien tilalle köyhien rahat.

        Tuo voi olla se 'meidän tulevaisuus'. Silloin talkoisiin pitää rohkeasti osallistua näiden tekohengitystä saaneiden yritystenkin.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo voi olla se 'meidän tulevaisuus'. Silloin talkoisiin pitää rohkeasti osallistua näiden tekohengitystä saaneiden yritystenkin.

        Beng

        Ruoka ravintolat pitää avata ja kaljakapakoiden rahoitus lopettaa ennen alkua. Turhia tukiaisia ei pidä maksaa, vaan antaa tuottamattomien yritysten lopettaa.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Ruoka ravintolat pitää avata ja kaljakapakoiden rahoitus lopettaa ennen alkua. Turhia tukiaisia ei pidä maksaa, vaan antaa tuottamattomien yritysten lopettaa.

        Saatanpa ajatella samoin. Muutaman metrin välit pöytien välille. Käsidesit sisääntullessa ja mennessä. Ehkä paikkamääriä voisi vähentää, ettei heti tule takaiskuja. Sijoittelua.
        Toiletit on oma ongelmansa.
        Yskijänmtai köhijän välitön poisto tai jos on nuhainen: teille ei tarjoilla -tyylillä.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saatanpa ajatella samoin. Muutaman metrin välit pöytien välille. Käsidesit sisääntullessa ja mennessä. Ehkä paikkamääriä voisi vähentää, ettei heti tule takaiskuja. Sijoittelua.
        Toiletit on oma ongelmansa.
        Yskijänmtai köhijän välitön poisto tai jos on nuhainen: teille ei tarjoilla -tyylillä.

        Beng

        Juuri noin. Kuumeiset ja sairaat käännytettäisiin ovelta. Pöytävälit harvennettaisiin. Eri seurueiden tulisi olla eri pöydissä ja sopivasti kaukana vieruspöydistä.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Juuri noin. Kuumeiset ja sairaat käännytettäisiin ovelta. Pöytävälit harvennettaisiin. Eri seurueiden tulisi olla eri pöydissä ja sopivasti kaukana vieruspöydistä.

        Joissainmravintoloissa on kabinetteja ja sermejä. Voisko niistä löytyä ratkaisuja.
        Ympäriinsä ravintolassa leuhottamista pitäisi hillitä.
        Nyt kun vappu meni näin kiltisti, voisi vahvasti olettaa, että uuden normaalin ravintolakäyttäytymisen voisi oppia.
        Jotkuthan eivät opi mitään, tai siltä ainakin näyttää.

        Beng


      • arvo.e kirjoitti:

        Juuri noin. Kuumeiset ja sairaat käännytettäisiin ovelta. Pöytävälit harvennettaisiin. Eri seurueiden tulisi olla eri pöydissä ja sopivasti kaukana vieruspöydistä.

        Arveletkos että humalaiset pysyvät omissa pöydissä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saatanpa ajatella samoin. Muutaman metrin välit pöytien välille. Käsidesit sisääntullessa ja mennessä. Ehkä paikkamääriä voisi vähentää, ettei heti tule takaiskuja. Sijoittelua.
        Toiletit on oma ongelmansa.
        Yskijänmtai köhijän välitön poisto tai jos on nuhainen: teille ei tarjoilla -tyylillä.

        Beng

        Entäs oireettomat taudin kantajat?


      • k-kotton
        arvo.e kirjoitti:

        Juuri noin. Kuumeiset ja sairaat käännytettäisiin ovelta. Pöytävälit harvennettaisiin. Eri seurueiden tulisi olla eri pöydissä ja sopivasti kaukana vieruspöydistä.

        Eikö ole arvio (en ole itse lukenut), että 60% kansasta saa korona-tartunnan.
        Jos näin on, mitä hyötyä nuorempien ja terveiden on pakolla yrittää välttää tartuntaa. Pysyvät vaan omissa porukoissaan
        Onhan sitä iäkkäämmille ainakin toitotettu, ja hyvin on viesti mennyt perille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joissainmravintoloissa on kabinetteja ja sermejä. Voisko niistä löytyä ratkaisuja.
        Ympäriinsä ravintolassa leuhottamista pitäisi hillitä.
        Nyt kun vappu meni näin kiltisti, voisi vahvasti olettaa, että uuden normaalin ravintolakäyttäytymisen voisi oppia.
        Jotkuthan eivät opi mitään, tai siltä ainakin näyttää.

        Beng

        Aikalailla samaa mieltä kanssasi Beng. Pärjäsihän sitä 40-50 vuotta taaksepäinkin vaikka ravintoloita, jotka aamu viiteen saakka olisivat auki, ei ollut kuin suuremmissa kaupungeissa ja sielläkin yhden käden laskettavissa.
        Nyt otetaan itsestään selvyytenä että joka korttelissa pitäisi olla vähintään 5-10 ravintolaa ja ruokapaikkaa ja niiden palvella asiakkaita aikaisesta aamusta yömyöhään.
        Ruotsissa on ollut kohta kuukauden ajan tämä pöytiin tarjoileminen (baaritiskillä ei enää voi notkua) ja että pöytien välejä on laajennettu. Ne ravintolat jotka tätä eivät noudata saavat kiellon jatkaa toimintaansa.
        Hytinäx1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikalailla samaa mieltä kanssasi Beng. Pärjäsihän sitä 40-50 vuotta taaksepäinkin vaikka ravintoloita, jotka aamu viiteen saakka olisivat auki, ei ollut kuin suuremmissa kaupungeissa ja sielläkin yhden käden laskettavissa.
        Nyt otetaan itsestään selvyytenä että joka korttelissa pitäisi olla vähintään 5-10 ravintolaa ja ruokapaikkaa ja niiden palvella asiakkaita aikaisesta aamusta yömyöhään.
        Ruotsissa on ollut kohta kuukauden ajan tämä pöytiin tarjoileminen (baaritiskillä ei enää voi notkua) ja että pöytien välejä on laajennettu. Ne ravintolat jotka tätä eivät noudata saavat kiellon jatkaa toimintaansa.
        Hytinäx1

        Ruokaravintolat voisivat toimia pöytä- ja menuvarauksilla. Pohjapiirros vain kotisivuille.
        Tarjoilijan ei tarvitsisi kuin kipatanruoka pöytään ja yksi maksaa kortilla laskun.
        Maksusähellyksen voisi hoitaa muualla avaralla paikalla jälkennpäin.
        Hmmm.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruokaravintolat voisivat toimia pöytä- ja menuvarauksilla. Pohjapiirros vain kotisivuille.
        Tarjoilijan ei tarvitsisi kuin kipatanruoka pöytään ja yksi maksaa kortilla laskun.
        Maksusähellyksen voisi hoitaa muualla avaralla paikalla jälkennpäin.
        Hmmm.
        Beng

        Ehdotuksenne ehdottomasti parempia, kuin eläkeläisten veroilla ylläpitää kiinni olevia juottoloita


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Ehdotuksenne ehdottomasti parempia, kuin eläkeläisten veroilla ylläpitää kiinni olevia juottoloita

        Hollannissa ravintoloitsija keksi kasvihuoneiden käytön terassilla 'kabinetteina'.

        Beng


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe