Nyt se tapahtui: Ensimmäinen euromaa putosi taantumaan

Anonyymi

US TILAAJILLE
Nyt se tapahtui: Ensimmäinen euromaa putosi taantumaan – ”Edessä on koko Euroopan totuuden hetki”

2.5.202011:23 päivitetty 2.5.202011:26

EUROMAAT
EUROOPAN TALOUS
KANSANTALOUS
POLITIIKKA
YHTEISKUNTA

Synkin tilanne oli tammi-maaliskuussa Ranskassa, jonka talous putosi 5,8 prosenttia. Espanjassa bkt laski 5,2 prosenttia ja Italiassa 4,7 prosenttia. Italia on ensimmäinen euromaa, joka on nyt virallisesti taantumassa. ”Kääntelee numeroita miten päin tahansa, lopputulos on se, että Italia tarvitsee ainakin 200 miljardia euroa elvytysrahaa ja ehkä toiset 200 miljardia euroa turvatakseen asemansa markkinoilla”, taloustieteilijä Ashoka Mody arvioi.

Italialainen protesti. Milanolaiset pienyrittäjät luovuttivat liikkeidensä avaimet Milanon pormestarille torstaina lockdownin jatkumista vastustavassa mielenosoituksessa.KUVA: MATTEO CORNER

Torstaina julkistetut euroalueen ensimmäisen vuosineljänneksen talousluvut ovat kautta linjan karua luettavaa. Koko euroalueen bruttokansantuote supistui tammi-maaliskuussa 3,8 prosenttia edelliseen neljännekseen eli loka-joulukuuhun verrattuna.

16

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä noista maista rahaa löytyy.
      Mitenkähän ne kultakannat. Kurssikin on korkealla.
      Beng

    • Anonyymi

      Entä seuraavaksi, mihin ollaan menossa, minielokuva a la Huhtasaari https://youtu.be/NowarIt8_sY
      Mitä on tapatumassa ja mitä asialle voidaan tehdä

    • Anonyymi

      Ilman yhdentyvää eurooppaa olisimme kaaoksessa.

      • Anonyymi

        Ollaan siltikin kaaoksessa, koronan takia. Kuten muu maailmakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan siltikin kaaoksessa, koronan takia. Kuten muu maailmakin.

        Homma pahenee. Hallitus jakaa löperösti rahaa "yrittäjille" kapakoitsijoille ym. Pian on valtion pussi tyhjä. Sitten syödään eläkevarat. Eläkeläiset joutuvat kerjuulle.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Homma pahenee. Hallitus jakaa löperösti rahaa "yrittäjille" kapakoitsijoille ym. Pian on valtion pussi tyhjä. Sitten syödään eläkevarat. Eläkeläiset joutuvat kerjuulle.

        Ei suomi poikkea muista maista tukiessaan yrityksiä, korona epiedemiassa eläkeläiset kärsivät vähiten taloudellisesti.
        Luulen että täytyisi tulla todella taloudellinen kaaos jos eläkerahastoihin kajottaisiin.


    • Anonyymi

      Kyllä nyt kelpaa meidän seniorien muistella koronavapaata elämää. Ajatelkaa näitä someriippuvaisia nuoria, tulevaisuus pilalla. Joutuvat elämään jatkuvassa pelossa.
      Ei tämä virus ole ainoa, kohta tulee vielä pahempi tauti. Yksi hyvä puoli tässä on. Rajat saadaan kiinni, vaikka hallitus yrittääkin ujuttaa lisää muslimeja vaivoiksemme. Seuraava hallitus ei tätä tee, kun ei kerta kaikkiaan ole varaa olla koko maailman Kela.
      Eniten harmittaa tuo jatkuva koronan jauhaminen, joukkopsykoosin lietsominen pitäisi kieltää. Ennen oli uskonto koronan tilalla. Muslimimaissa on vieläkin uskonnon aivopesu tärkeä hallituksille. Italia on konkurssissa. Kreikan turismi ja merenkulku lamassa. Mistä niille kreikkalaisille nyt taiotaan ilmaista rahaa? Ainakin ne Urpilaisen takuutukset lankeavat maksuun. Kullan hinta ei kuitenkaan vielä ole syöksynyt ylös. Uskoa euroon näkyy vielä olevan. Ei voi korkojakaan laskea, kun ne on negatiiviset jo ennestään. Mitä EKP seuraavaksi keksii. Pitäisikö Suomen ottaa Ruotsin kruunu valuutaksi?

      • Anonyymi

        Ehkä, jos sairastuisit koronaan ja toipuminen kestäisi pidempään, ajattelisit toisin.
        Beng


      • Anonyymi

        Mitäs populisti Huhtasaari niin myöskin Halla-aho toive on EU:n hajoaminen eivät pysty antamaan tilalle mitään kurjuutta kummempaa.
        Korona kriisii on aiheuttanut sisäänpäin kääntymistä mikä on luonnolsta, EU jatkaa entistä yhtenäisempänä kun korona kriisi hellitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs populisti Huhtasaari niin myöskin Halla-aho toive on EU:n hajoaminen eivät pysty antamaan tilalle mitään kurjuutta kummempaa.
        Korona kriisii on aiheuttanut sisäänpäin kääntymistä mikä on luonnolsta, EU jatkaa entistä yhtenäisempänä kun korona kriisi hellitää.

        Viimeksi Huhtasaari ilmaisi halunsa palata pelkkään alkuperäiseen kauppaliittoon.


    • Anonyymi

      Kaikki euro- ja EU-maat ovat taantumassa ja muutkin maailman maat.
      Se on selviö.
      Ei missään maailman maassa talous nousussa ole.

    • Anonyymi

      TOTUUS EUROOPAN TULEVAISUUDESTA
      ON SEURAAVANLAINEN,,,
      --
      YHTEIS-VALUTTA EURO HAJOAA,
      ---
      tulee ruotsin, tanskan ja norjan mallinen rahatalous,,,

      valtiot pysytään EU:na

      MUTTA

      RAHATALOUS TULEE OLMAAN

      ruotsin norjan ja tanskan mallin tapaan ,,,

      oma valuutta jokaiselle EU valtiolla

      suomelle MARKKA
      sakaslle sakasan markka kuten ennenkin oli,
      ym . niin,,,,,, edeleen,

      NÄIN TULEE TAPAHTUMAAN ajankuluttua, ei mene kovinkaan pitää aikaa kun kaikki muuttuu,

      ruotsin malliseksi rahatalouden kannalta katsottuna,

      • Anonyymi

        Tulevaisuutesi voi olla sadan vuoden päässä, voi olla aiemmin jos kansallismieliset äärioikeisto populistit saavat määräävän endemmistön EU:a, silloin yhteiskunnat ajautuisivat Unkarin kaitaisiksi diktaattori valtioiksi joissa pikku hitlerit älämöisivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulevaisuutesi voi olla sadan vuoden päässä, voi olla aiemmin jos kansallismieliset äärioikeisto populistit saavat määräävän endemmistön EU:a, silloin yhteiskunnat ajautuisivat Unkarin kaitaisiksi diktaattori valtioiksi joissa pikku hitlerit älämöisivät.

        Juu juu, varmaan näin. Suomestakin tulisi diktatuuri.
        Olet sinä surkea tuossa ruikutuksessasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu juu, varmaan näin. Suomestakin tulisi diktatuuri.
        Olet sinä surkea tuossa ruikutuksessasi.

        Euroopassa on äärioikeistolaisia voimia, lähin Virossa on Ekre, Le Penin, Matteo Salvin näitä löytyy vähän joka maasta, Laura Huhtasaari yksi innoikkaimpia hokijoita, persuissa vain osa on äärimielisiä, ehkä 8-10 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroopassa on äärioikeistolaisia voimia, lähin Virossa on Ekre, Le Penin, Matteo Salvin näitä löytyy vähän joka maasta, Laura Huhtasaari yksi innoikkaimpia hokijoita, persuissa vain osa on äärimielisiä, ehkä 8-10 %.

        Tärkeintä on etteivät lisäänny sen kaltaiset kuin vasemmistolainen Saksa ja vasemmistolainen Neuvostoliitto.
        Huonoja kokemuksia............

        Voit kysyä, jos et tiedä mitä nämä vasemmistolaiset aiheuttivat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe