Toyotan ja Skodan ladattavien hybridien toteutus on erilainen

Anonyymi

Skodassa hybridi nimi tulee ainoastaan siitä, että siinä on sekä pottomoottori että sähkömoottori. Skodalla on ratkaisu, joissa perinteisen poltto­moottorivoimalinjan rinnalle on tuotu yksinkertainen sähkömoottori ja ulkoisen latausmahdollisuuden omaava korkeajänniteakku.

Ratkaisun hyvä puoli on se, että auto on täysin lähipäästötön ajettaessa ladatulla sähköllä. Huonompi puoli taas on se, että ladatun sähkön loputtua polttomoottorin avulla ajettaessa voimalinja ei välttämättä mahdu kategoriaan ”taloudellinen”.

Toyotalla ladatun sähkön loputtua tai muuten normaalina, itselataavana hybridinä ajettaessa kyseessä auto, jonka kulutus on mitättömän pieni.

69

876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tojolla tämä "pieni" kulutus alkaa heti ensimmäiseltä metriltä. Ladattavissa hybrideissä bensaa poltetaan vasta kun verkkosähkö on käytetty.
      Normaalipäivinä bensaa ei tarvitse käyttää juuri lainkaan. Kun käy kerran kesässä sukulaisissa böndellä niin silloin menee bensaa.

      Tojohönön jutut on niin papukaijan toistoa ja niistä puuttuu ajatus kokonaan. Sun pitää nostaa tasoa jos haluat oikeasti provota. Nyt olet kuin läski Frederik kornissa nahkarotsissa.

      • Anonyymi

        Jos tuo olisi totta, niin eikö sähköauto olisi se oikea valinta?


      • Anonyymi

        Se Toyotan ladattava hybridi ei polta bensaa tippaakaan silloin kun ajetaan sähköllä. Ja kun sähkö loppuu niin itselataava hybridijärjestelmä alkaa toimia ja kulutus on todella pieni kuten Toyotan ladattavien hybridien kaikkein pienimmät päästöarvot osoittavat.

        Toyotan ladattavissa hybrideissä on kaikkein pienimmät päästöt:

        Toyota Prius Plug In Hybrid 29 g/km
        Toyota RAV4 Plug In Hybrid 29g/km
        Mitsubishi Outlander PHV 46g/km
        Volkswagen Passsar GTE 33g/km hinnastossa valheellisesti 28 g/km
        Volkswagen Golf GTE Plug-In Hybrid 43g/km
        Volvo XC40 T5 TwE Inscription 48g/km
        Volvo XC 60 T8 AWD 54g/km
        Volvo XC90 T8 HYBRID AWD 76–85 g/100km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se Toyotan ladattava hybridi ei polta bensaa tippaakaan silloin kun ajetaan sähköllä. Ja kun sähkö loppuu niin itselataava hybridijärjestelmä alkaa toimia ja kulutus on todella pieni kuten Toyotan ladattavien hybridien kaikkein pienimmät päästöarvot osoittavat.

        Toyotan ladattavissa hybrideissä on kaikkein pienimmät päästöt:

        Toyota Prius Plug In Hybrid 29 g/km
        Toyota RAV4 Plug In Hybrid 29g/km
        Mitsubishi Outlander PHV 46g/km
        Volkswagen Passsar GTE 33g/km hinnastossa valheellisesti 28 g/km
        Volkswagen Golf GTE Plug-In Hybrid 43g/km
        Volvo XC40 T5 TwE Inscription 48g/km
        Volvo XC 60 T8 AWD 54g/km
        Volvo XC90 T8 HYBRID AWD 76–85 g/100km

        Se tojon ainoa ladattava hybridi on karmea kanootti jota kukaan ei halua ostaa. Myyntiluvut per kuukausi ovat laskettavissa sirkkelisahurin sormin.
        Täysi vitsi autoksi.
        Tojon ydin on latauskelvottomat hybridit. Ne ovat vitsi toisella tapaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se Toyotan ladattava hybridi ei polta bensaa tippaakaan silloin kun ajetaan sähköllä. Ja kun sähkö loppuu niin itselataava hybridijärjestelmä alkaa toimia ja kulutus on todella pieni kuten Toyotan ladattavien hybridien kaikkein pienimmät päästöarvot osoittavat.

        Toyotan ladattavissa hybrideissä on kaikkein pienimmät päästöt:

        Toyota Prius Plug In Hybrid 29 g/km
        Toyota RAV4 Plug In Hybrid 29g/km
        Mitsubishi Outlander PHV 46g/km
        Volkswagen Passsar GTE 33g/km hinnastossa valheellisesti 28 g/km
        Volkswagen Golf GTE Plug-In Hybrid 43g/km
        Volvo XC40 T5 TwE Inscription 48g/km
        Volvo XC 60 T8 AWD 54g/km
        Volvo XC90 T8 HYBRID AWD 76–85 g/100km

        Listasta on taas "unohdettu" Mernault A 250e sedan/hatchback 24/25 g/km.

        Miksi tällainen unohdus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se Toyotan ladattava hybridi ei polta bensaa tippaakaan silloin kun ajetaan sähköllä. Ja kun sähkö loppuu niin itselataava hybridijärjestelmä alkaa toimia ja kulutus on todella pieni kuten Toyotan ladattavien hybridien kaikkein pienimmät päästöarvot osoittavat.

        Toyotan ladattavissa hybrideissä on kaikkein pienimmät päästöt:

        Toyota Prius Plug In Hybrid 29 g/km
        Toyota RAV4 Plug In Hybrid 29g/km
        Mitsubishi Outlander PHV 46g/km
        Volkswagen Passsar GTE 33g/km hinnastossa valheellisesti 28 g/km
        Volkswagen Golf GTE Plug-In Hybrid 43g/km
        Volvo XC40 T5 TwE Inscription 48g/km
        Volvo XC 60 T8 AWD 54g/km
        Volvo XC90 T8 HYBRID AWD 76–85 g/100km

        Mihin jätit Mercedekset tuosta listasta? Oliko niin ahdistavaa mersun 22g/km ettet tohtinut listaasi laittaa?


      • Anonyymi

        Eli sulla ei ole omaa mökkiä vaan pitää könytä sukulaisten torpissa.


    • Anonyymi

      Skodan taloudellinen hybriidi syö 8 litraa kun patteri loppuu 20n kilometrin jälkeen, heheheheheee!!!!

    • Anonyymi

      Auris hybridi keskikulutus 8l/100km. Jeppistä. Tosi pieni kulutus.

      • Anonyymi

        Toyota Corolla Hybrid, maailman eniten myyty henkilöauto kautta aikain, kuluttaa 3,5 litraa satasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Corolla Hybrid, maailman eniten myyty henkilöauto kautta aikain, kuluttaa 3,5 litraa satasella.

        Varmaan sitten ihan eri auto kuin Auris.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Corolla Hybrid, maailman eniten myyty henkilöauto kautta aikain, kuluttaa 3,5 litraa satasella.

        Normaalia Teroa. Jaetaan Toyotan kulutus kahdella ja muiden kerrotaan.
        Lisäksi unohdetaan mainita miten tuhnu Toyota verrokkiin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalia Teroa. Jaetaan Toyotan kulutus kahdella ja muiden kerrotaan.
        Lisäksi unohdetaan mainita miten tuhnu Toyota verrokkiin on.

        Vielä normaalimpaa terolle on tämä bensankulutukseen juuttuminen. Pidetään kynsin hampain kiinni vanhan maailman asioista.
        Skoda lataa verkosta sähkön ja kulkee sillä suurimman osan matkasta. Tai kokonaan sähköllä.
        Siihen ei tojon patavanha tekniikka pysty ja siksi Tojohönö on täysin pihalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä normaalimpaa terolle on tämä bensankulutukseen juuttuminen. Pidetään kynsin hampain kiinni vanhan maailman asioista.
        Skoda lataa verkosta sähkön ja kulkee sillä suurimman osan matkasta. Tai kokonaan sähköllä.
        Siihen ei tojon patavanha tekniikka pysty ja siksi Tojohönö on täysin pihalla.

        Vaikka en itse omista Vaggilaista enkä tojotaa, niin kyllä volkkarin plugarit houkuttelee huomattavasti enemmän kuin tojot, jotka kuluttavat hervottomat määrät bensiiniä. Lisäksi tojot ovat erittäin vanhanaikaisia ulkonäöltään ja sisätiloiltaan. Vag on onnistunut suunnittelussaan todella hyvin, paitsi itse en henkilökohtaisesti pidä Vagin vakiopenkeistä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka en itse omista Vaggilaista enkä tojotaa, niin kyllä volkkarin plugarit houkuttelee huomattavasti enemmän kuin tojot, jotka kuluttavat hervottomat määrät bensiiniä. Lisäksi tojot ovat erittäin vanhanaikaisia ulkonäöltään ja sisätiloiltaan. Vag on onnistunut suunnittelussaan todella hyvin, paitsi itse en henkilökohtaisesti pidä Vagin vakiopenkeistä ollenkaan.

        Skoda on ulkonäöltään kuin mikä tahansa jälkeen jäänyt 90-lukulainen paikalleen jämähtänyt, mitäänsanomaton tylsä laatikko. Eihän ivy-autot ole milloinkaan ennenkään olleet mitään muotoilun kukkasia eikä tekniikka päätä huimaa.
        Onhan se tosin kehittynyt verrettuna 120 LS;n laatikkoon. Corolla tosin on jo mennyt menojaan ja eron oktaviaanukseen huomaa jo sokea reetakin. Onhan uuden oktavian takavalot kyllä suoranainen kopio vanhasta auriksesta, vaikka ei mikään skootan malli ole päässyt lähellekään Toyotan silmää hiveleviä linjoja. Perässähiihtäjähän tuo on muutenkin.
        Toyota vaan menee menojaan ylhäisessä yksinäisyydessään kun pikkusintit kilpailee jämäsijoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä normaalimpaa terolle on tämä bensankulutukseen juuttuminen. Pidetään kynsin hampain kiinni vanhan maailman asioista.
        Skoda lataa verkosta sähkön ja kulkee sillä suurimman osan matkasta. Tai kokonaan sähköllä.
        Siihen ei tojon patavanha tekniikka pysty ja siksi Tojohönö on täysin pihalla.

        Toyota Corolla Hybrid tosiaan kuluttaa vain 3-4 litraa satasella eikä ole tarvetta typerään johtojumppaan ja kyttäämään vapaita latauspaikkoja.
        Toyotan omistajan ei tarvitse pelätä sähkön loppumista vaan voi lähteä vaikka mummolaan tosta vaan.
        Töpselipatteriautojen toimintasäde on onneton ja bensiinin kulutus patterin hiipuessa karmeata kuten skoodan ja volvon kohdalla, 8-11 litraa sataselle, ainoastaan päästöpelleily tekee tämmöiset autonkuvatukset sallituiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on ulkonäöltään kuin mikä tahansa jälkeen jäänyt 90-lukulainen paikalleen jämähtänyt, mitäänsanomaton tylsä laatikko. Eihän ivy-autot ole milloinkaan ennenkään olleet mitään muotoilun kukkasia eikä tekniikka päätä huimaa.
        Onhan se tosin kehittynyt verrettuna 120 LS;n laatikkoon. Corolla tosin on jo mennyt menojaan ja eron oktaviaanukseen huomaa jo sokea reetakin. Onhan uuden oktavian takavalot kyllä suoranainen kopio vanhasta auriksesta, vaikka ei mikään skootan malli ole päässyt lähellekään Toyotan silmää hiveleviä linjoja. Perässähiihtäjähän tuo on muutenkin.
        Toyota vaan menee menojaan ylhäisessä yksinäisyydessään kun pikkusintit kilpailee jämäsijoista.

        Vain sokea voi kehua Tojojen muotoilua.
        PS. Älkää innoissanne nojatko uusiin Tojoihin, peltiin tulee lommo, on sen verran heikkoa tavaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Corolla Hybrid tosiaan kuluttaa vain 3-4 litraa satasella eikä ole tarvetta typerään johtojumppaan ja kyttäämään vapaita latauspaikkoja.
        Toyotan omistajan ei tarvitse pelätä sähkön loppumista vaan voi lähteä vaikka mummolaan tosta vaan.
        Töpselipatteriautojen toimintasäde on onneton ja bensiinin kulutus patterin hiipuessa karmeata kuten skoodan ja volvon kohdalla, 8-11 litraa sataselle, ainoastaan päästöpelleily tekee tämmöiset autonkuvatukset sallituiksi.

        Pitää katsoa kokonaisuutta eikä yksittäistä mummolamatkaa. Monella auton käyttö on kuitenkin päivittäistä työmatkaa ja asiointia, enintään se 30-40 km/päivä ja siihen ladattava hybridi sopii kuin nenä päähän. Lataus hoituu kätevästi kotona eikä tarvitse niin usein ajaa erikseen bensa-asemalle tankkaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Corolla Hybrid tosiaan kuluttaa vain 3-4 litraa satasella eikä ole tarvetta typerään johtojumppaan ja kyttäämään vapaita latauspaikkoja.
        Toyotan omistajan ei tarvitse pelätä sähkön loppumista vaan voi lähteä vaikka mummolaan tosta vaan.
        Töpselipatteriautojen toimintasäde on onneton ja bensiinin kulutus patterin hiipuessa karmeata kuten skoodan ja volvon kohdalla, 8-11 litraa sataselle, ainoastaan päästöpelleily tekee tämmöiset autonkuvatukset sallituiksi.

        Jonkun pitäisi opettaa sulle trollaamisen alkeet. Tämä on surkeaa katsottavaa. Ylinäyttelet aivan liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää katsoa kokonaisuutta eikä yksittäistä mummolamatkaa. Monella auton käyttö on kuitenkin päivittäistä työmatkaa ja asiointia, enintään se 30-40 km/päivä ja siihen ladattava hybridi sopii kuin nenä päähän. Lataus hoituu kätevästi kotona eikä tarvitse niin usein ajaa erikseen bensa-asemalle tankkaamaan.

        Itselataavalla Toyotalla tekniikka on valovuoden edellä, eikä tarvitse mitään päivittäisiä piuhasulkeisia. Ei kai pelkän sähkömoottorin asentaminen polttomoottorin rinnalle vaadi juurikaan mitään erityisosaamista, mutta niiden saumaton yhteistoiminta vaatii Toyotan huippuosaamisen ja tekniikan kestävyys ja huolettomuus, Siinä on Toyota ykkönen koko maailmassa. Vanhassa ivymaassa Skodallakin voi pärjäillä mutta maailmanmaineeseen on vielä pitkä matka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun pitäisi opettaa sulle trollaamisen alkeet. Tämä on surkeaa katsottavaa. Ylinäyttelet aivan liikaa.

        Totuushan se sinuakin kirpaisee. Höpösähköautoista ja muista kaasupommeista ei ole korvaamaan vielä pitkään aikaan Toyotan itselataavaa hybridiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataavalla Toyotalla tekniikka on valovuoden edellä, eikä tarvitse mitään päivittäisiä piuhasulkeisia. Ei kai pelkän sähkömoottorin asentaminen polttomoottorin rinnalle vaadi juurikaan mitään erityisosaamista, mutta niiden saumaton yhteistoiminta vaatii Toyotan huippuosaamisen ja tekniikan kestävyys ja huolettomuus, Siinä on Toyota ykkönen koko maailmassa. Vanhassa ivymaassa Skodallakin voi pärjäillä mutta maailmanmaineeseen on vielä pitkä matka.

        Sähkömoottorin ja polttomoottorin rinnalle yhtenäiseksi voimalinjaksi vaatii paitsi erityisosaamista, sen että moottori on asennettu autoon oikein päin. Henkilöauton keulalle poikittain asennetun moottorin perään ei mahdu kunnollista vaihteistoa ja sähkökäyttöä. Pitkittäin asennetun moottorin perään mahtuu. Siksi teknisesti eleganteimmat hybridiratkaisut löytyvät Mersulta ja Bemarilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Corolla Hybrid, maailman eniten myyty henkilöauto kautta aikain, kuluttaa 3,5 litraa satasella.

        Mulla Corolla hybrid kuluttaa 7,5l/100km. Fakta.


    • Anonyymi

      Tojoltakin alkaa tulemaan näitä ladattavia hybridejä, siirtyy tojokin pikkuhiljaa nykypäivään ja lopettaa itsetyydyttävien tekemisen.

      • Anonyymi

        Tuntuu että Toyota ja asiakkaat menevät aika eri suuntiin.

        Toyota mainostaa nimenomaan ladattavaa Rav4:sta hybridimalliston huipulle asettuvana. Toyotistit taas tietävät että ladattavien toimintasäde on onneton, kukaan ei kestä jatkuvaa johtojumppaa ja latauspaikkojen etsiskelyä, latauspisteiden sähkö on kallista jne jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu että Toyota ja asiakkaat menevät aika eri suuntiin.

        Toyota mainostaa nimenomaan ladattavaa Rav4:sta hybridimalliston huipulle asettuvana. Toyotistit taas tietävät että ladattavien toimintasäde on onneton, kukaan ei kestä jatkuvaa johtojumppaa ja latauspaikkojen etsiskelyä, latauspisteiden sähkö on kallista jne jne.

        Myyntiluvuista päätellen Vikavaagen ja asiakkaat ovat ovat jo menneet vuosia eriytyneet kun Toyotalle niitä on tullut lisää. Outo juttu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myyntiluvuista päätellen Vikavaagen ja asiakkaat ovat ovat jo menneet vuosia eriytyneet kun Toyotalle niitä on tullut lisää. Outo juttu!

        Eipä kolffin ja paskatin myyntiluvut päätä huimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kolffin ja paskatin myyntiluvut päätä huimaa.

        Edelleen VW (VW Skoda Audi Seat) on kaksi kertaa tojoa (Tojo Lelux) isompi Suomessa. Niinkuin on ollut vuosikymmeniä.
        Tojolla ei ole mitään saumaa koskaan tulla VW:n suuruiseksi Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen VW (VW Skoda Audi Seat) on kaksi kertaa tojoa (Tojo Lelux) isompi Suomessa. Niinkuin on ollut vuosikymmeniä.
        Tojolla ei ole mitään saumaa koskaan tulla VW:n suuruiseksi Suomessa.

        Etkö ymmärtänyt vai etkö halunnut ymmärtää että myyntiluvut menevät eri suuntiin.
        Toyotalla ylös ja Volkkarilla alas vaikka kuinka yrität venkoilla ja laskella paniikissa eri merkkejä yhteen. Skodakin jo on laittanut VW:n kanveesiin. Minusta kyllä aika noloa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärtänyt vai etkö halunnut ymmärtää että myyntiluvut menevät eri suuntiin.
        Toyotalla ylös ja Volkkarilla alas vaikka kuinka yrität venkoilla ja laskella paniikissa eri merkkejä yhteen. Skodakin jo on laittanut VW:n kanveesiin. Minusta kyllä aika noloa!

        VW:lle on aivan sama millä merkillä ne autoja myyvät. Skoda, VW, Audi tai Porsche. Kaikki ne kuuluvat VW:lle. Kaikki samaa firmaa.


    • Anonyymi

      No s-tana. Laitoin tänne Skodan hybridin voimalinjan kuvan, mutta tojotatrolli on ilmeisesti pyytänyt poistattamaan sen. Oli liikaa tojopojulle nähdä kuinka kätevästi lataushybridi on tehty.

      • Laita uudestaan


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tässä, vähän eri paikasta linkitettynä. Toivottavasti pysyy.
        https://cdn.skoda-storyboard.com/2019/11/SUPERB_iV_DQ400E_gearbox-1440x810.jpg

        Ei tarvita kahta sähkömoottoria, kuten Tollolootan plugareissa.


      • Anonyymi


      • Anonyymi
        Itsepetoshybrid kirjoitti:

        No joo. Mikä toi mötti alhaalla vasemmalla on?
        Ei kai ilmastoinnin kompura? Jos niin vatii että moottori käy. Luulis tuon toimivan sähköllä.

        Sinäpä oletkin niin hölmä ettet osaa lukea mikä se on! Kysypä äidiltäsi mikä on electric air-conditioning compressor.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tässä, vähän eri paikasta linkitettynä. Toivottavasti pysyy.
        https://cdn.skoda-storyboard.com/2019/11/SUPERB_iV_DQ400E_gearbox-1440x810.jpg

        No tässä, vähän eri paikasta linkitettynä. Toivottavasti pysyy.
        https://cdn.skoda-storyboard.com/2019/11/SUPERB_iV_DQ400E_gearbox-1440x810.jpg

        **********

        Tämähän on vanha ketju, joka on jo pureskeltu loppun, mutta kuitenkin haluan kommentoida Skodan hybridikoneiston järjetöntä toteutustapaa. Miten ihmeessä Skodan suunnittelijat ovat osanneet laittaa yhteen autoon näin mahdottomasti teknisesti täysin ala-arvoisia ja toimimattomia ratkaisuja.

        Jos tätä Skodan järjenvastaista hybridi kyhäelmää verrataan hybridi-Tojotan nerokkaaseen HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjaan, niin jo pikasilmäyksellä jokainen tekniikkaa vähänkin tunteva voi nähdä sen, kumpi auto näistä toimii moitteettomasti vaikeissa olosuhteissa. Hybridi-Tojota toimii moitteettomasti kaikkialla, mutta väkisin tehty hybridi-Skoda ei toimi kunnolla missään. Skodan monet rakenneratkaisut kertovat siitä, että korjaamolla tullaan käymään usein.

        Laitan tähän listan ongelmarakenteista ja komponenteista, jotka johdattavat Skodan omistajat usein korjaamolle.

        1. TSI-moottori. Volkkarin TSI-moottorit ovat epäluotettavia ja ne saattavat viedä tolkuttomasti öljyö jo 20000 km ajon jälkeen.

        2. Kaksoismassavauhtipyörä. Joskakin syystä Volkkarit käyttävät autoissaan kaksoismassavauhtipyörää, joka on oikea ongelmapesä. Monesti nämä kaksoismassavauhtipyörät alkavat kolista jo alle 100000 km ajetuissa autoissa, ja silloin ne on pakko korjata, jotta koko voimalinja ei hajoaisi. Korjaus on erittäin kallis.

        3. Kytkin, jolla voidaan auto saada kulkemaan joko sähköllä tai polttomoottorilla, mutta kuvan perusteella yhteiskäyttö ei ole mahdollista. Hybridi-Tojotassa tällaista kytkintä ei ollenkaan ole, joten polttomoottorin ja sähkömoottorin yhteiskäyttö on luontevaa.

        4. Sokerina pohjalla on DSG-vaihteisto, joka ei lähempää esittelyä kaipaa. Mitä on suunnittelijoiden päässä liikkunut, kun sähköautoon on laitettu polttomoottorikäyttöä ajatellen oikein vikapesien vikapesä eli DSG-vaihteisto? Täytyyhän hybridiauton olla sellainen, että se toimii täysin nykäyksettömästi. Ei hybridi-autossa saa olla sellaista vaihteistoa, joka nytkyttelee omia aikojaan, koska se ei tiedä, millä vaihteella pitäisi ajaa akun tyhjennyttyä.

        Tästä Skodan rakennekuvasta jo näkyy se, että hybridi-Skodan suunnittelijoilla ei ole ollut ollenkaan teknistä ymmärrystä, ja siksi on mitään ajattelematta laitettu vain erilaisia ongelmakomponentteja peräkkäin voimalinjaan. Skodan voimalinjasta puuttuu kokonaan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjan ylivertainen nerokkuus, joka näkyykin Tojotan erinomaisena toimintavarmuutena käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tässä, vähän eri paikasta linkitettynä. Toivottavasti pysyy.
        https://cdn.skoda-storyboard.com/2019/11/SUPERB_iV_DQ400E_gearbox-1440x810.jpg

        **********

        Tämähän on vanha ketju, joka on jo pureskeltu loppun, mutta kuitenkin haluan kommentoida Skodan hybridikoneiston järjetöntä toteutustapaa. Miten ihmeessä Skodan suunnittelijat ovat osanneet laittaa yhteen autoon näin mahdottomasti teknisesti täysin ala-arvoisia ja toimimattomia ratkaisuja.

        Jos tätä Skodan järjenvastaista hybridi kyhäelmää verrataan hybridi-Tojotan nerokkaaseen HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjaan, niin jo pikasilmäyksellä jokainen tekniikkaa vähänkin tunteva voi nähdä sen, kumpi auto näistä toimii moitteettomasti vaikeissa olosuhteissa. Hybridi-Tojota toimii moitteettomasti kaikkialla, mutta väkisin tehty hybridi-Skoda ei toimi kunnolla missään. Skodan monet rakenneratkaisut kertovat siitä, että korjaamolla tullaan käymään usein.

        Laitan tähän listan ongelmarakenteista ja komponenteista, jotka johdattavat Skodan omistajat usein korjaamolle.

        1. TSI-moottori. Volkkarin TSI-moottorit ovat epäluotettavia ja ne saattavat viedä tolkuttomasti öljyö jo 20000 km ajon jälkeen.

        2. Kaksoismassavauhtipyörä. Joskakin syystä Volkkarit käyttävät autoissaan kaksoismassavauhtipyörää, joka on oikea ongelmapesä. Monesti nämä kaksoismassavauhtipyörät alkavat kolista jo alle 100000 km ajetuissa autoissa, ja silloin ne on pakko korjata, jotta koko voimalinja ei hajoaisi. Korjaus on erittäin kallis.

        3. Kytkin, jolla voidaan auto saada kulkemaan joko sähköllä tai polttomoottorilla, mutta kuvan perusteella yhteiskäyttö ei ole mahdollista. Hybridi-Tojotassa tällaista kytkintä ei ollenkaan ole, joten polttomoottorin ja sähkömoottorin yhteiskäyttö on luontevaa.

        4. Sokerina pohjalla on DSG-vaihteisto, joka ei lähempää esittelyä kaipaa. Mitä on suunnittelijoiden päässä liikkunut, kun sähköautoon on laitettu polttomoottorikäyttöä ajatellen oikein vikapesien vikapesä eli DSG-vaihteisto? Täytyyhän hybridiauton olla sellainen, että se toimii täysin nykäyksettömästi. Ei hybridi-autossa saa olla sellaista vaihteistoa, joka nytkyttelee omia aikojaan, koska se ei tiedä, millä vaihteella pitäisi ajaa akun tyhjennyttyä.

        Tästä Skodan rakennekuvasta jo näkyy se, että hybridi-Skodan suunnittelijoilla ei ole ollut ollenkaan teknistä ymmärrystä, ja siksi on mitään ajattelematta laitettu vain erilaisia ongelmakomponentteja peräkkäin voimalinjaan. Skodan voimalinjasta puuttuu kokonaan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjan ylivertainen nerokkuus, joka näkyykin Tojotan erinomaisena toimintavarmuutena käytössä.

        Onhan se aika ikävää, jos akun loputtua Skodassa kyyti vaihtuu sähköauton tasaisesta menosta DSG-auton nytkyttelyyn. Hybridi-Tojotassa tällaista muutosta ei tapahdu, vaan kyyti on aina nykäyksetöntä.


    • Anonyymi

      Eikös Skoda kuitenkin lämpene polttomoottorin voimin?

      • Ennen lämmitettiin talojakin öljyä polttamalla. Nyt skodaa?


    • Anonyymi

      "Itselataavalla Toyotalla tekniikka on valovuoden edellä, "

      Ja tätä valovuotta edelläolevaa tekniikkaa Tojo yrittää tarjota ilmaiseksi kaikille mutta kukaan ei sitä halua käyttää.
      Ei oikein täsmää.

      • Anonyymi

        Missä tarjoaa? Onko faktaa?
        Toisaaltahan voi olla vaikka jollekin skoodalle/vw tarjoaa niin siellä päässä ei tietotaito riitä.
        Ei taida hybridijärjestelmän asentaminen oikein nippusiteellä luonnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tarjoaa? Onko faktaa?
        Toisaaltahan voi olla vaikka jollekin skoodalle/vw tarjoaa niin siellä päässä ei tietotaito riitä.
        Ei taida hybridijärjestelmän asentaminen oikein nippusiteellä luonnistu.

        On faktaa. En koskaan kirjoita mitään jota en pystyisi osoittamaan todeksi. Se on ero minun ja tojohörhön välillä.
        Tojohörhö valehtelee elääkseen, minä kirjoitan vain sellaista jonka pystyn osoittamaan todeksi.
        https://www.theverge.com/2019/4/3/18293649/toyota-hybrid-car-patents-automakers-royalty-free

        Tuosta voi lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On faktaa. En koskaan kirjoita mitään jota en pystyisi osoittamaan todeksi. Se on ero minun ja tojohörhön välillä.
        Tojohörhö valehtelee elääkseen, minä kirjoitan vain sellaista jonka pystyn osoittamaan todeksi.
        https://www.theverge.com/2019/4/3/18293649/toyota-hybrid-car-patents-automakers-royalty-free

        Tuosta voi lukea.

        "Edelleen VW (VW Skoda Audi Seat) on kaksi kertaa tojoa (Tojo Lelux) isompi Suomessa."
        Laskitko hädissäsi jo Audit, Skodat ja Seatitkin Volkkareiksi vaikka ovat eri merkkejä, eikä yksikään pärjää suosiossa Toyotalle. Ei se vikawaakensyöksykierre venkoilemalla muutu. Jos kyntää syvällä niin silloin on paniikki päällä kun suunta on vaan alaspäin. Ei se ole Toyotan vika vaikka harmittaa ja panikoituttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Edelleen VW (VW Skoda Audi Seat) on kaksi kertaa tojoa (Tojo Lelux) isompi Suomessa."
        Laskitko hädissäsi jo Audit, Skodat ja Seatitkin Volkkareiksi vaikka ovat eri merkkejä, eikä yksikään pärjää suosiossa Toyotalle. Ei se vikawaakensyöksykierre venkoilemalla muutu. Jos kyntää syvällä niin silloin on paniikki päällä kun suunta on vaan alaspäin. Ei se ole Toyotan vika vaikka harmittaa ja panikoituttaa.

        Ei mitään hätää. VW on edelleen noin tusinan merkin omistaja ja kuningas. Maailman suurin ja Suomessa kaksi kertaa suurempi kuin pikkkusintti Tojo.
        Näillä mennään nyt ja tulevaisuudessa. VW is The Man ja tojo itkee.
        Tojohönö vetää itkupotkuraivareita kuin pikku kekara. Ei vaan voi mitään.


    • Anonyymi

      Muiden kuin Toyotan ladattavien hybridien ratkaisu on todella vanhanaikainen. Toyotan ladattavissa hybrideissä on moderni ja uusi itselataava neljännen sukupolven hybridijärjestelmä.

      Muilla valmistajilla sana hybridi tulee ainoastaan siitä, että niissä on sekä sähkömoottori että polttomottori. Kun se vanhanaikainen polttomoottori ilman itselataavaa hybridijärjestelmää alkaa pyöriä sähkön loputtua niin polttoaineen kulutus on suurempi kuin perusversiossa.

      Siksi niiden päästöarvot ovat paljon korkeammat kuin Toyotassa:

      Toyota Prius Plug In Hybrid 29 g/km
      Toyota RAV4 Plug In Hybrid 29g/km
      Mitsubishi Outlander PHV 46g/km
      Volkswagen Passsar GTE 33g/km
      Volkswagen Golf GTE Plug-In Hybrid 43g/km
      Volvo XC40 T5 TwE Inscription 48g/km
      Volvo XC 60 T8 AWD 54g/km
      Volvo XC90 T8 HYBRID AWD 76–85 g/100km

      • Anonyymi

        Näinhän tuo menee. Toyota vain latailee ylimääräistä liike-enerkiaa sähköksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän tuo menee. Toyota vain latailee ylimääräistä liike-enerkiaa sähköksi.

        Näinpä. Ja siitäkin tulee puolen ajomatkan pituus käyttövoimaa ladatun sähkön lisäksi.


      • Anonyymi

        Turha näitä grammoja on seurailla kun VW on tehnyt jo monta vuotta sähköautoja joissa grammat ovat nolla.
        Tojolla sähköautoja ei ole ja niiden tuleminen on jossain kaukana tulevaisuudessa.

        Sanoinko jo? No sanonpa uudestaan. VW on tehnyt jo vuosikausia nollapäästöisiä sähköautoja. Tojolla ei sellaisia ole eikä niitä ole tulossakaan vielä pitkään aikaan.
        Pertsa perässähiihtäjä.


      • Höpö höpö. Ihan samoin Ford Kuga PHE lataa akkujaan jarrutusenergialla. Ajo-ominaisuudet on sitä tasoa että pyyhkii ravilla pöytää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha näitä grammoja on seurailla kun VW on tehnyt jo monta vuotta sähköautoja joissa grammat ovat nolla.
        Tojolla sähköautoja ei ole ja niiden tuleminen on jossain kaukana tulevaisuudessa.

        Sanoinko jo? No sanonpa uudestaan. VW on tehnyt jo vuosikausia nollapäästöisiä sähköautoja. Tojolla ei sellaisia ole eikä niitä ole tulossakaan vielä pitkään aikaan.
        Pertsa perässähiihtäjä.

        Toyota vain on paljon pitemmällä sähköautotietämyksessä ja osaamisessa kuin yksikään toinen Teslaa lukuunottamatta.

        Sillä oli jo vuonna 1997 myynnissä täyssähköauto RAV4 Ev ja sen jälkeen hyvdidit ja vetyautot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota vain on paljon pitemmällä sähköautotietämyksessä ja osaamisessa kuin yksikään toinen Teslaa lukuunottamatta.

        Sillä oli jo vuonna 1997 myynnissä täyssähköauto RAV4 Ev ja sen jälkeen hyvdidit ja vetyautot.

        Oletko ihan tosissasi vai keksitkö kaiken omasta päästäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota vain on paljon pitemmällä sähköautotietämyksessä ja osaamisessa kuin yksikään toinen Teslaa lukuunottamatta.

        Sillä oli jo vuonna 1997 myynnissä täyssähköauto RAV4 Ev ja sen jälkeen hyvdidit ja vetyautot.

        Se kirjoitetaan "pidemmällä" ei "pitemmällä" Pikkujuttu sinällään.
        Se isompi juttu on se että tojolla ei ole sähköautoja lainkaan ostettavaksi. Se on täysin pudonnut pelistä. Jälkeenjäänyt ulkopuolinen.
        VWllä sähköautoja on ollut jo monta vuotta. Aika suuri ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha näitä grammoja on seurailla kun VW on tehnyt jo monta vuotta sähköautoja joissa grammat ovat nolla.
        Tojolla sähköautoja ei ole ja niiden tuleminen on jossain kaukana tulevaisuudessa.

        Sanoinko jo? No sanonpa uudestaan. VW on tehnyt jo vuosikausia nollapäästöisiä sähköautoja. Tojolla ei sellaisia ole eikä niitä ole tulossakaan vielä pitkään aikaan.
        Pertsa perässähiihtäjä.

        Jees ja niinhän ne oli volkkarin diesel-gate autoissakin joiden normin ylittäväkin typen päästö yksinäänkin tappaa vuosittain tuhansia euroopassa. Sitä kutsutaan termillä huijaus ja ihmiset maksaa, jos ei rahalla niin hengellään.


    • Anonyymi

      Tojo ajaa sähköllä eniten kilsoja.

      • Anonyymi

        Trafin ensirekisteröintitilasto kertoo ykkösmerkin ja mallin sijoittumisesta ja suosiosta ja saa petterin paniikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trafin ensirekisteröintitilasto kertoo ykkösmerkin ja mallin sijoittumisesta ja suosiosta ja saa petterin paniikkiin.

        Sun paniikki on täysin oman pään tuotetta. VW on edelleen kaksi kertaa isompi kuin riisiritsa tojo.
        Miksi panikoitua jostain pikkufisusta josta ei koskaan tule edes vakavasti otettavaa haastajaa?
        Palataan asiaan kun Tojon myynti on edes lähelä VW:n lukuja. Nykyisillä myyntiluvuilla tojo on pelkästään nolo seinäruusu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun paniikki on täysin oman pään tuotetta. VW on edelleen kaksi kertaa isompi kuin riisiritsa tojo.
        Miksi panikoitua jostain pikkufisusta josta ei koskaan tule edes vakavasti otettavaa haastajaa?
        Palataan asiaan kun Tojon myynti on edes lähelä VW:n lukuja. Nykyisillä myyntiluvuilla tojo on pelkästään nolo seinäruusu.

        Toyota on maailman suurin autovalmistaja edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on maailman suurin autovalmistaja edelleen.

        Mikö siinä on suurta? Eniten työntekijöitä vaiko isoin pinta-ala tehtaissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikö siinä on suurta? Eniten työntekijöitä vaiko isoin pinta-ala tehtaissa?

        Varmaan kaikki nuo plus eniten valmistettuja autoja, rakas jorma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun paniikki on täysin oman pään tuotetta. VW on edelleen kaksi kertaa isompi kuin riisiritsa tojo.
        Miksi panikoitua jostain pikkufisusta josta ei koskaan tule edes vakavasti otettavaa haastajaa?
        Palataan asiaan kun Tojon myynti on edes lähelä VW:n lukuja. Nykyisillä myyntiluvuilla tojo on pelkästään nolo seinäruusu.

        OStatko auton sen mukaan kuinka paljon sitä myydään?

        Olet aika sopuli.


    • Anonyymi

      Kevythybridi ei säästä polttoainetta kuten aloitus kertoo.

    • Anonyymi

      RAV4:sen päästöarvo on 22 g/100 km eikä 29 kuten ylempänä on kerrottu.

      • Anonyymi

        Merkitystä?
        Talvitestissä Toyota ladattavan hybrid sai vain 7 kun Octavia sai 8.
        Ravia ei pystynyt edes esilämmittää kun se lämpöpumppu ei toimi yli -10 pakkasissa, eli silloin kun sitä eniten tarvitsisi. Surkea esitys koko ylihintainen Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkitystä?
        Talvitestissä Toyota ladattavan hybrid sai vain 7 kun Octavia sai 8.
        Ravia ei pystynyt edes esilämmittää kun se lämpöpumppu ei toimi yli -10 pakkasissa, eli silloin kun sitä eniten tarvitsisi. Surkea esitys koko ylihintainen Toyota.

        Ja mikä parasta, Octavia voitti koko testinylivoimaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkitystä?
        Talvitestissä Toyota ladattavan hybrid sai vain 7 kun Octavia sai 8.
        Ravia ei pystynyt edes esilämmittää kun se lämpöpumppu ei toimi yli -10 pakkasissa, eli silloin kun sitä eniten tarvitsisi. Surkea esitys koko ylihintainen Toyota.

        Talvitestissä Toyota ladattavan hybrid sai vain 7 kun Octavia sai 8.
        Ravia ei pystynyt edes esilämmittää kun se lämpöpumppu ei toimi yli -10 pakkasissa, eli silloin kun sitä eniten tarvitsisi. Surkea esitys koko ylihintainen Toyota.

        *************

        Jos Tojotan lämpöpumppu ei käynnisty yli -10 asteen pakkasessa, niin se on vain merkki siitä, että ammattimiehet ovat auton suunnitelleet. Jokainen lämpöpumppujen kanssa touhunnut ihminen tietää sen, että lämpöpumppujen pyörittäminen kovassa pakkasessa on ihan turhaa, sillä sähköä lämpöpumppu ottaa akusta enennän kuin se luovuttaa lämpöä. Kovissa pakkasissa lämpö on tuotettava suoraan sähkövastuksella (Teslakin tekee niin) tai sitten käynnistettävä polttomoottori.

        En ole lukenut talvitestijuttua, joten en tiedä sitä, mitä ominaisuuksia hybridi-koneistojen arvioinneissa painotettiin. Jos arvioidaan hybridivoimalinjojen rakennetta ja toimintaa, niin siinä suhteessa Tojota on aivan omaa luokkaansa. Skodan hybridivoimalinja on täysin väkisin kyhätty kokoon, joten se ei voi toimia pitkää aikaa luotettavasti. Jos hybridi-Skodassa on myös surullisen kuuluisa DSG-vaihteisto, niin eipä auton suunnittelijoiden ammattitaidosta voi antaa korkeaa arvosanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvitestissä Toyota ladattavan hybrid sai vain 7 kun Octavia sai 8.
        Ravia ei pystynyt edes esilämmittää kun se lämpöpumppu ei toimi yli -10 pakkasissa, eli silloin kun sitä eniten tarvitsisi. Surkea esitys koko ylihintainen Toyota.

        *************

        Jos Tojotan lämpöpumppu ei käynnisty yli -10 asteen pakkasessa, niin se on vain merkki siitä, että ammattimiehet ovat auton suunnitelleet. Jokainen lämpöpumppujen kanssa touhunnut ihminen tietää sen, että lämpöpumppujen pyörittäminen kovassa pakkasessa on ihan turhaa, sillä sähköä lämpöpumppu ottaa akusta enennän kuin se luovuttaa lämpöä. Kovissa pakkasissa lämpö on tuotettava suoraan sähkövastuksella (Teslakin tekee niin) tai sitten käynnistettävä polttomoottori.

        En ole lukenut talvitestijuttua, joten en tiedä sitä, mitä ominaisuuksia hybridi-koneistojen arvioinneissa painotettiin. Jos arvioidaan hybridivoimalinjojen rakennetta ja toimintaa, niin siinä suhteessa Tojota on aivan omaa luokkaansa. Skodan hybridivoimalinja on täysin väkisin kyhätty kokoon, joten se ei voi toimia pitkää aikaa luotettavasti. Jos hybridi-Skodassa on myös surullisen kuuluisa DSG-vaihteisto, niin eipä auton suunnittelijoiden ammattitaidosta voi antaa korkeaa arvosanaa.

        Oma RAV4 phev on lämmennyt Defalla (moottori sisätila) kun pakkasta on enemmän. -10 ylöspäin esilämmitys ja lämmitys ajon aikana on mennyt lämpöpumpulla noin kolminkertaisella hyötysuhteella vastuksiin verrattuna.
        Tällä vähän etelämpänä niitä -10 kylmempiä päviä on sen verran vähän että vuoden keskimääräinen kulutus jää silti alle 1.5L/100km.
        Autot joissa lämpö tehdään vain bensalla kuten Volvo ei pääse likikään tällaista kulutusta.
        Skodan vastuslämmitys sitten taas ei myöskään riitä kun pakkasta alkaa olla alle -10 johtuen vastusten pienestä koosta joten siinäkin polttista tarvitaan.

        Jokainen löytänee itselleen sopivan ja loput vänkää asioista vaikkei ole edes ostoaikeissa (syystä tai toisesta).


    • Anonyymi

      Skoodassa on leikkihybriditekniikka ainoastaan päästörajojen takia, muuten ihan kelvotonta itätekniikkaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1552
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1502
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1338
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      224
      1236
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1125
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      326
      1085
    7. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      166
      1064
    8. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      309
      1024
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1016
    Aihe