Aivan oikein, siis pesettekö hiuksia useemmin kuin kerran kuussa? Oikeastaan niitä ei tarvitsisi pestä lainkaan muulla kuin vedellä vähän. Vai kerääntyykö niihin ympäristömyrkkyjä eli onko hiustenpesusta oikeasti mitään hyötyä. Kun ei ne rasvoitu tai muutenkaan mitenkään mene miksikään vaikka jättää pesut väliin. Joo, nuorena piti pestä vähän väliä, mutta näin ne asiat muuttuu. Vain onko minulla vain poikkeuspää, koska kaikki ihmiset vehtaa koko aika hiustensa kanssa. Mun ei tarvitse ollenkaan.
Pesettekö hiuksia enemmän kuin kerran kuussa
44
290
Vastaukset
En ole käynyt kertaakaan pesemässä hiuksia kuussa.
- Anonyymi
Hehe tota en olisi hoksannutkaan. Mie vaan paistatelen päivää auringossa, eikä ole monta karvaa päässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehe tota en olisi hoksannutkaan. Mie vaan paistatelen päivää auringossa, eikä ole monta karvaa päässä.
Auringossa se vasta kuuma tulee, luulisi olevan pesu tarpeen.
Anonyymi kirjoitti:
Oma kuutamo harvoilla on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auringossa se vasta kuuma tulee, luulisi olevan pesu tarpeen.
Ne on kärventyneet auringossa taivaan tuuliin aikoja sitten.
- Anonyymi
Pesen kerran viikossa shampoolla ja laitan hoitoainetta. Neljän päivän päästä pesen pelkällä vedellä, saatan laittaa vähän hoitoainetta. En usko että mikään ihon kohta tykkää hyvää, jos ei koskaan pese pesuaineella. Urheilusuorituksissa pää hikoilee sen verran että on vastenmielistä vaan kuivattaa hiki päähän, eikö ne talirauhaset tukkeudu. Vesipesun jälkeen hiukset ovaat sameahkot, shampoopesun jälkeen kiiltävät, että vähän katson miten nättinä pitää milloinkin olla.
Kerran kahdessa kuussa otan suodatinpussin haaleana kahvin jälkeen ja hieron runsaasti poroja hiuksiin. Samalla hieron muuallekin vartaloon, kyynärpäät, kasvot ja jalat erityisesti. Huuhtelua vaatii aika lailla, mutta tulee tosi hyvä ja puhdas olo. - Anonyymi
Kerran viikossa kun saunasta tulen .-
- Anonyymi
Sentin mittaiset :)
- Anonyymi
Pesen hiukset joka kolmas päivä. Naisena käytän hiuksiini erilaisia aineita, mm. lakkaa ja hiuksia ei ole hyvä montaa kertaa esim. kihartaa lakan päälle.
- Anonyymi
Ai mitkä hiukset?
Kun ne vähät, mitä sivuilla ja takana vielä on alkavat venähtää viiteen milliin, niin ei muuta kuin konhe surraamaan.
KM. - Anonyymi
alottajalle .
oletko kaju kun ei tarvi hiusten kaa veivata,
no jos niin sitten ymmärtää sun toiminnan,
kait kuitenki suihkussa päänahkan peset samalla kuin muutkin paikat,
olettaisin,,, - Anonyymi
En mutta tänään olen ollut koko päivän auringossa
njjj No, eipä niissä ole paljon pesemistä, partaa tulee vähän useammin pestyä.
- Anonyymi
Miten niin hiukset eivät rasvoitu? Monihan sanoo, että hiukset rasvoittuvat kovastikin, jos niitä ei kunnolla pese.
Itselläni on kuivanlännät kutrit. Eivät rasvoitu. Tosin jos kuukauden olisin pesemättä, niin luulen, että olisivat rasvoittuneet.
En voisi kuvitella, että en pesisi hiuksia kuukauteen. Tai että huuhtelisin vain vedellä. Eikö hiukset jo tuossa vaiheessa alkaisi tuoksahtamaan tunkkaaselta. "Märkärättimäiseltä" ?
Hoidan hiuksiani niin, että hiukset kiittelisi kovastikin, siis jos osaisivat puhua.
Puhumisen sijaan ne ilmaisevat ilonsa siten, että yrittävät kovasti keikistellä kiiltävinä. Käytän aina hoitoainetta. Passaa mun systeemeihin.
Eikö sitä sanota, että hiukset ovat naisen kruunu. Heevetti jos kruunu ei kimaltele komiasti vaan apaattisen näköisenä valuvat päätä pitkin, niin olis seki kauhiaa:)
Heikunkeikku - Anonyymi
Mitä nyt ylipäätään "tarvitsee" tehdä...
Pesen hiukseni kerran pari viikossa. Näin on aina ollut. Luoja on antanut minulla paksut, kauniit ja kiiltävät hiukset, eivätkä ne rasvoitu nopeasti. Laitan kyllä hiuksiani ja käyn kampaajalla värjäyttämässä niitä säännöllisin väliajoin. - Anonyymi
Alottajalla on aika pitkät hiukset. Mutta ei ne rasvoitu, jos vähän heittää vettä päänahkaan. Joten voisin olla pesemättä niitä vaikka toista kuukautta. Mutta se askarruttaa, kun ilmassa on likaa. Että,jääkö sitä, ympäristömyrkkyjä hiuksiin ja päänahkaan. Muuten ei oikeastaan tarvitsisi pestä juuri yhtään.
- Anonyymi
Heittää vettä... löytyy kaupoilta varmaan ureapohjaisia tuotteita ihan valmiissa pakkauksissa.
En taivu hyvin. En ole kokeillut moista hoitomuotoa. Kerro lisää.
Beng
2 - 3 krt per viikko.
Pipokausi on siitä hyvä, että vaikka hiukset olisivat lätyt ja hiukan rasvaiset, niin kukaan ei tiedä.
Nyt täytyy vähän laittaa tarrapaplareita, ettei näytä lehmän nuolemalta.
Kyllä hiuksiin kertyy hiukkasia ja päänahkaan talia, ei sellaista linnuille.
Varmaan kemistit tutkivat saasteitakin näin, miten ihmisiin juutahtaa.
- Anonyymi
Pesen hiukset kaksi kertaa viikossa. Kerran kahdessa kuukaudessa käyn parturissa, jolloin siellä pestään hiukset ja leikataan parta. Kustannus 50€.
Lisäksi hoidan itseäni käymällä jalkahoidossa 3 kertaa vuodessa.
Kodin siivouksen olen ulkoistanut siivousliikkeelle, kerran kuukaudessa kunnon siivous.- Anonyymi
Käyn parturissa joka kolmas kuukausi, ja saunassa pesisin hiukset, mutta … mutta … taloyhtiön saunat käyttökiellossa. Suihku on vain saunan korvike. Kerran viikossa käyn vastentahtoisesti suihkussa, ja silloin pesen hiukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyn parturissa joka kolmas kuukausi, ja saunassa pesisin hiukset, mutta … mutta … taloyhtiön saunat käyttökiellossa. Suihku on vain saunan korvike. Kerran viikossa käyn vastentahtoisesti suihkussa, ja silloin pesen hiukset.
Niin - ei suihku ole mitenkään kiva juttu saunaan verrattuna.
- Anonyymi
Hiuksia ei tarttis pestä mutta päänahan psorin takia joudun pesemään vähintään joka toinen päivä erikoisshampoolla. No elämä on ja näillä pakko mennä eteenpäin kun ei muuta voi.
- Anonyymi
Jotkut käyttää pesuunkin perusvoiteita, jottei päänahka kuivu.
Psori on kenkku.
Beng
Joillekin auttaa aurinko, muistakseni sinulle ei.
Päivittäin pesen ainakin silloin kun on ihmisten ilmoille lähtö. Jos kotosalla vain saattaa olla parikin päivää väliä. Tosin olen siirtynyt shampoossa luomupalasaippuaan. Liekö parempi en tiedä mutta puhdasta sillä ainakin tulee :). J kun luulee että on luomumpi niijn siitäkin tulee hyvä mieli.
- Anonyymi
Noin kolme kertaa viikossa. Olen siisti ja asiallinen. -Likinäkörillitäti
- Anonyymi
Ihannenaiseni on siisti, vähän käytetty ja hyvin huollettu , sillä on vaan ne tarpeelliset lisävarusteet, niin kuin sinulla: likinäkörillit. Olet iii-hooo-hana.
- Anonyymi
Ihminen kuivuu ja muumioituu iän kanssa. En käy enää suihkussa kun pari kertaa viikossa eikä tukkaa tarvitse pestä. Nuorena tukka rasvoittui parissa päivässä, nyt pää on kuiva. Oikeastaan sitä tavallaan kuivuu pystyyn. Huvittavaa.
- Anonyymi
Suosittelen jotain body lotionia, mikä on vapaasti suomennettuna ruumisvoide.
Tässä ei päde se, että jos läträä tätä iholle mitä enemmän, sen paree vaan sitä on vain rasvaisempi.
Meinaatko, että tukka kuivuu pystyyn vai itse? Kelo?
Tukka. Ei hätää. Vieläkö on Brylcremeä tai Briskiä.
Jos omaa kuivumista kuvaat, niin tutkipas ruokapuolta. Jotain rasvaa ihminen tsrvitsee kait nivelien takia ja sopivaa määrää nestettä eli vettä.
Beng
Muistetaan harrastaa edes kerta päivään 'muumiojumppaa': käsin ojentelua ja venyttelyä ylös, olkapäiden nostelua ja nilkkojen ojentelua ja koukistelua, siis pumppausta. Nämät voi tehdä istuvilteen.
Toinen isompi jumppa: oven karmeista kiinni ja loiva etukeno: rintakehän aukaisu, varpaille nousua, sitten vuorotellen molemmat jalat ylös koukkuun ja rento letkautus taakse.
Varovarovasti, jos et muuten yhtään jumpahtele.
- Anonyymi
Kannattaako käydä suihkussa muulloin kun jouluna ja juhannuksena , hiukset voi pestä joka toinen kerta sitten , olenko normaali ?
- Anonyymi
Vaimo sanoi haistavansa mun hienhajun toiselle puolelle pöytää ? Kysäisin etteikai ne vanhat siittiöt ? Puisti päätään :)
- Anonyymi
Ei kannata pestä hiuksia koskaan, eikä muutenkaan kannata peseytyä,
antaa ympäristön tukehtua hien hajuun vaan. - Anonyymi
Hiukseni eivät oikeastaan rasvoitu, mutta eivät tunnu puhtailtakaan ellen pesisi vähintään viikottain. Hiukseni ovat pitkät, ylettyvät ristiselkään, ihanan kevyet aina pesun jälkeen, niin ja hyvän tuoksuiset :)
- Anonyymi
Kyllä minä pesen hiukseni 3men päivän välein, nuorempana 1-2 päivän välein. Kyllä ne sen verran rasvoittuvat. Käytän päänahan pesussa sellaista pyöreää hiustenpesuharjaa, jolla harjaan koko päänahan läpi, mutta jätän latvat rauhaan. Hiukseni ulottuvat hyvänmatkaa alle lapaluiden ja ihan ovat paksut ja vahvat. Jos niitä harvemmin pesisi, niin eivät ne hyvälltä näyttäisi. Olen aina vähän ihmetellyt noita hiustenpesun vaaroja.
- Anonyymi
Minun on pestävä hiukset n. joka toinen päivä, muuten alkavat olla rasvaiset. Talvella, kun on pipo päässä, voi pesuväliä pidentää.
Suihkussa joudun käymään joka päivä, hikoilen vielä vanhanakin paljon. En voisi laittaa puhtaita vaatteita aamulla, jos en olisi käynyt suihkussa. Iltasella yleensä toinen kerta pikasuihkussa.
Olen hidas ihminen. Ex tempore ei lähtö mihinkään onnistu!- Anonyymi
Yleensä hiukset eivät kaipaa minkäänlaista puhdistamista, mitä nyt joskus kammalla huiskaisee niitä. Mutta joskus torilla päähän lorahtanut lokinpaska kannatta kyllä pestä pois, sillä jos sen jättää päähänsä kuivumaa pitemmäksi aikaa, niin saattaa päänahka alkaa kutiamaan, jopa toisilla hilseilemään.
- Anonyymi
No viimeksi itse pesin ennen Itsenäisyyspäivää. Taidan pestä nyt talvella yhden kerran ja sitten keväällä. Pesen ehkä kerran kuussa, sekin on liikaa. 6 kertaa vuodessa olisi tavoite. En ymmärrä miksi ihmiset pesevät hiuksia joka päivä. Säästän samppoissa ja hoitoaineissa satoja euroja vuodessa. Outo aihe.
"En ymmärrä miksi ihmiset pesevät hiuksia joka päivä"
Ihmisten päänahka on yksilöllinen. Toisilla hiukset rasvoittuvat useammin kuin toisilla. Toisilla on niin kuiva iho että pölisee. Jos sinulle riittää pesu noin harvoin jollekin toiselle se ei riitä. Niin me olemma yksilöitä tässäkin asiassa ;).
- Anonyymi
Ai, ettei tarvis pestä ollenkaan???. Täh? Kyllä minä vähintään 2krt/vko pesen hiukseni. Nuorena pesin päivittäin, sitten joka toinen päivä. Nykyään joka kolmas tai joka toinen päivä. Kyl mun päänahka ja iho sen verran rasvaa erittää, että pestä pitää. Päänahkaankin voi tulla finnejä, jos ei pese. Eikä se ihotali härskiintyessään ruusulle tuoksu. Mulla on vyötörölle ulottuva paksu tukka, hidas kuivumaan, mutta pesuista en tingi.
- Anonyymi
Kun ikääntyy niin iho ei eritä enää mitään. Ei hikeä eikä rasvaa. Ihminen muumioituu pystyyn. Pesen saunassa ainakin vedellä. Uin läpi talven. Uidessa kastan pään. Se on siinä.
- Anonyymi
Kalju pääsee pälkähästä.
Kerran päivässä pesen. Joskus kahdestikin :).
- Anonyymi
Naisella paras , vastapesty ja kerran kustu :-*
Lemmenkäinen - Anonyymi
Kyl mä ihmettelen tota ikääntyvien peseytymiskammoa. Sen kyllö haistaa.
- Anonyymi
Muistan 1975 yks motori Turust jolla kokoparta oli mustan tytön toosaa yöllä nuollut , kyl me seuraavana päivänä naurettiin kun oli jättänyt pesemättä :D
Nilsu - Anonyymi
Pesen kasvot niskaan asti ja siinä kaikki .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184211Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5012345Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421861- 761484
- 1581456
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91234- 106737
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34724- 27711
Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?
Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?25681