Se nyt harvoin tulee kyseeseen konkareiden lomamatkailuissa. Budjettini ovat ainakin omilla matkoillani laadittu aivan tappiin eivätkä rahani ole koskaan loppuneet kesken matkan.
Jos oleskelu on pidempiaikaista ja rahantulo kotimaasta uhkaa viivästyä niin kuluista voinee muodostua ongelma.
Tässä ystäväni köyhän Kallen laskelmasuunnitelma rahan säästämiseksi:
https://www.youtube.com/watch?v=Z2frqGQubq0
Pattayan elin- ja asumiskustannusten alentaminen.
12
<50
Vastaukset
Odotan tähän arvon rouvamme Sunssun kommenttia kuinka ne Pattayan elinkustannukset näkyvät sieltä Hiekkaharjun sossuläävän nurkasta katsoen?
- Anonyymi
Niuvanniemen suljetulla pääsee nettiin vasta aamukahdeksan jälkeen, kun lääkkeet on nielty.
Kohta kajahtaa, taas, jahka tekasen aamuripulit. - Anonyymi
Minä alennan ruokakustannukjsia pyydystämällä rottia ja vaihtamalla niitä riisiannokseen. Joskus myös grillaan rottia kun haluan syödä lihaa.
- Anonyymi
En ole näköjään ainoa rotista nauttiva.
Iso-Britanniassa on nousemassa kohu pienituloisten siirtotyöläisten elinoloista. Köyhimmät työttömät puolalaiset elävät grillatuilla rotilla ja käsidesillä, kertoi brittilehti Guardian torstaina.
Lehden haastatteleman kodittomien hyväntekeväisyysjärjestön edustajan mukaan kadulla elävistä jo neljäsosa tulee uusista köyhistä EU-maista.
– Törmäsimme Pohjois-Lontoossa kodittomiin, jotka grillasivat rottia. Meidän piti selittää heille, että toisin kuin kotipuolessa, Lontoossa rotat ovat täynnä myrkkyjä. Terveysriskit ovat suunnattomia, Thames Reachin toiminnanjohtaja Jeremy Swain sanoi lehdelle.
- Anonyymi
Monenlaista elämänvaihetta ja tilannetta kokeneena olen nähnyt kaikenlaista immeistä ja matkaajaa, kaveria, kissanristiäistä ja hunsvottia. Omakaan elämänkaari kun ei ole suora viiva A:sta B:hen.
Olennaisinta on matkamiehen aina sovittaa menot tuloihin. Jokaisella suht terveellä suomalaisella on varaa matkustaa vaikka Pattayalle. Jopa toimeentulotuesta on mahdollista säästää lomarahat, jos siinä sivussa tekee vähän firaabeli- hommia tai on muuta omaisuutta mitä realisoida tai säästöjä tms.
Alkoholi-tai lääkeongelma on pienituloiselle paha este matkustamiselle. Niihin kun tuhraantuu kaikki aika, raha ja terveys. Mitä sitä edes tokkurassa ja rahattomana tekee Pattayallakaan?
Alkoholisteilla on mieskunnon kanssa niin ja näin, verenpaineet korkealla ja eihän siinä uskalla sinistä nappiakaan ottaa sellaisessa kunnossa, joten niiden tälläkin palstalla viljeltyjen kuuluisien "pallomahojen" panemiset on pelkkää legendaa.
Ei ne pysty eikä halua, kun ne haluaa keskittyä siihen rakkaimpaan harrastukseen eli päihtymystilaan. Ei ole mitään järkeä huonokuntoisen juopon matkustaa mihinkään.
Sekoilu on nuorten miesten kokeiluluontoista hommaa. Keski-ikäinen - eläkeläinen sekoilija on aika säälittävä tapaus. Tietty eka kerta Pattayalle keski-iässäkin on elämys ja kokemus. Menkööt aloittelun piikkiin.
Seuraavaksi suurin este matkustamiselle terveemmillekin on kotimaan asiat. Työt, asuntolainat, vaimo, perhe, harrastukset ja ajanpuute. Suomivaimot on kovia kieltämään miesten yksin suorittamat Thaimaan matkat. Ovat lukeneet pari kauhutarinaa lehdistä ja arvelevat tietävänsä mitä miehet tekee.
Minä olen sitä mieltä että jos toinen ei luota, niin silloin ei tarvikaan olla luottamuksen arvoinen ja jos suhteen tilanne ei miellytä niin sitten ei muuta kuin lusikat jakoon.
Jotkut sekoaa kännissä tekemään asioita joita ei tekisi selvinpäin. Niin miehet kuin naiset. Se ei katso yhteiskunta- eikä tuloluokkaa.
Olen nähnyt puolen miljardin euron miehen käyttäytyvän kuin murkkupoika lomalla. Häntä piti jonkun vahtia koko ajan ja vain ihmeen kaupalla saatiin hänet elävänä takaisin kotiin vaimonsa toruttavaksi.
Naimisissa oleva perheellinen, vähävarainen työtön alkoholisti, on se kaikkein epätodennäköisin Pattayan matkamies. Niitä löytyy Suomesta ja paljon. Sieltä ei lähdetä mihinkään kuin korkeintaan nettimatkalle, kuten tämä eräs tällä palstalla, tosin nykyään ilman sitä vaimoakaan.
Viihdelomalla kellojen kilisyttely Pattayalla ja jatkuva hurlumhei on se mihin saa menemään vaikka miljoonan viikossa. Ei mitään ongelmaa.
Mutta hauskaa voi pitää pienelläkin budjetilla Pattayallakin nauttien muista iloista kuin kellojen kilinästä ja satojen ladydrinkkien tarjoilusta. Sanoisin että hotellin lisäksi 100 eurolla pärjää per päivä. Sen alle en lähtisi viihdelomalle.
Olen kertonutkin että aikoinaan vietin kolmen kuukauden kuntoloman 300 euroa per kuukausi ja se sisälsi ilmastoidun majoituksen rantahotellissa, sapuskat, juomat ja jopa muutaman naisenkin.
Treeniä oli sen kuntojakson viimeisinä päivinä 6 tuntia päivässä. Paino putosi yli 20 kiloa ja se päätti kostean kauteni. Oli pakko, tai en olisi tässä.
Sitten taas kalleimmat baari- illat on olleet tuhannen euron huitteissa, eikä edes sisältäneet naista. Sellaisia oli joskus useana iltana peräkkäin. Sellaisia ei tule enää ja ne jää muistoiksi, joita en kadu enkä kaipaa. Se oli silloin ja nyt on nyt, on tukka päästä lähtenyt.
Sen verran vielä että Pattayalla on muutama tuttu hahmo, ikämies, jotka elävät noin 700 euron kuukausibudjeteilla. Ne miehet eivät dokaa eikä harrastele irtonumeroita. Heillä on omat taikka ovat urheilullisia sinkkupappoja yksikseen.
Kaikki on mahdollista ja se on jokaisen oma asia. Kun on tahtoa, niin on kykyä tehdä niinkuin haluaa. Liialliset päihteet on se joka voi tuhota kaiken ja yleensä tekee sen. Se taasen on hieno taito, jos se pysyy hanskassa. Ei tarvi olla absolutisti kuitenkaan.
T 2010- Anonyymi
Itsensä tärviölle ryypännyt suomiakka ehti tehdä jo kopioaloituksen tuostakin... On se pähkähullu ja umpirakastunut sinuun. Sai taas elämälleen tehtävän loppuviikoksi kun rakentelee tuosta omia väännöksiään. Vihkipappina sanoisin sinulle kymppi että "onneksi olkoon, saitte amalian, voitte suudella morsianta"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsensä tärviölle ryypännyt suomiakka ehti tehdä jo kopioaloituksen tuostakin... On se pähkähullu ja umpirakastunut sinuun. Sai taas elämälleen tehtävän loppuviikoksi kun rakentelee tuosta omia väännöksiään. Vihkipappina sanoisin sinulle kymppi että "onneksi olkoon, saitte amalian, voitte suudella morsianta"
Tämän vuoksi tänne kirjoittelu ei paljoa huvita. Tuon enempää ei ihminen voi olla sekaisin kuin tuo aivoinfarktin jälkeen Pattayan palstasta, minusta ja Nazista uuden elämän itselleen saanut sukupuoleton henkilö nimeltään senssu, jostakin suomalaisesta laitoksesta käsin.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän vuoksi tänne kirjoittelu ei paljoa huvita. Tuon enempää ei ihminen voi olla sekaisin kuin tuo aivoinfarktin jälkeen Pattayan palstasta, minusta ja Nazista uuden elämän itselleen saanut sukupuoleton henkilö nimeltään senssu, jostakin suomalaisesta laitoksesta käsin.
T 2010Totean vielä että minulle riitti tälle päivälle tuo yksi kirjoitus. Hänen kirjoituksiaan en lue, enkä kommentoi. Suosittelen samaa kaikille. 2010 out.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totean vielä että minulle riitti tälle päivälle tuo yksi kirjoitus. Hänen kirjoituksiaan en lue, enkä kommentoi. Suosittelen samaa kaikille. 2010 out.
T 2010Olen tehnyt jo aikoja sitten niin etten vastaa hänelle. Kuten kaikki tietää niin se ei johda mihinkään hyvään. Menee ressukka aina vaan enemmän sekaisin. Tämä sivusto on hänen pakkomielteensä hautaansa saakka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tehnyt jo aikoja sitten niin etten vastaa hänelle. Kuten kaikki tietää niin se ei johda mihinkään hyvään. Menee ressukka aina vaan enemmän sekaisin. Tämä sivusto on hänen pakkomielteensä hautaansa saakka.
Minä myös en vastaa enään kuin omana pep-pu-senani.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T 2010Olen sanonut tuhat kertaa, että jättäkää lerppa rauhaan. Miksi ette usko? Tajuattehan että pidätte itse tuota seinähullua yllä ja hän lopettaa kun lakkaatte mainitsemasta häntä missään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen sanonut tuhat kertaa, että jättäkää lerppa rauhaan. Miksi ette usko? Tajuattehan että pidätte itse tuota seinähullua yllä ja hän lopettaa kun lakkaatte mainitsemasta häntä missään.
Montako tuhatta muuta kertaa olet nostattanut palstan tasoa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4741685Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3711464Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641318Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H151279- 100875
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19836Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65716Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7712Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15681- 38656