Miten on mahdollista pitää keskustelupalstaa ja vaatia käyttäjiä noudattamaan sääntöjä, joita ei missään käyttäjille kerrota etukäteen. Käyttäjien on opeteltava säännöt rangaistuksen kautta.
Sääntöjen noudattamatta jättäminen rangaistaan viestin poistolla. Miten tämmöinen yleensäkään on hyväksyttävää missään. Vähin mitä tässä asiassa voisi korjata, on olla syyllistämättä käyttäjiä, ketjujen lopussa olevalla huomautuksella, koska se on ainut tapa opiskella nuo hyvin salaiset säännöt.
Ketjusta on poistettu X sääntöjenvastaista viestiä.
Missä on suomi24 käytäjille tarkoitetut säännöt
14
<50
Vastaukset
Aiheellinen pohdinta.
Minä olen saanut 2 kolme vuorokautta kestänyttä kirjoituskieltoa.
Viimeksi totesin että sisällissodissa teurastetaan ensimmäisiksi älyköt ja humanistit.
Tämähän on toki historian opettama totuus.
Tätä ei olisi sitten saanut kertoa tai ilmaisua olisi ollut laimennettava.
Lähetin tästä ylläpidolle kyselyn ja sain vastaukseksi liirum- laarumia.
Kirjoitusoikeuteni sittemmin palautettiin kärsittyäni minulle määrätyn rangaistuksen.- Anonyymi
Jos tietotekniikka on niin arka aihe ettei keskustelua voida käydä kaikille yhteisillä pelisäännöillä, eikö se silloin pitäisi jättää kokonaan pois.
- Anonyymi
Säännöt ovat kyllä kaikille tarjolla: https://www.suomi24.fi/opastus/saannot
Kokonaan toinen asia on, että kukaan ihminen ei tietenkään jaksa ja viitsi lukea kaikkea tänne kirjoitettua roskaa, joten moderoinnista huolehtivat enimmäkseen robotit. Tästä seuraa, että tiettyjä sanoja sisältävät kirjoitukset saatetaan poistaa, vaikka siäsltö olisi täysin asiallista.
Itse olen huomannut, että foorumille Tiede > Kielet ja käännökset lähettämäni täysin asialliset kirjoitukseni poistetaan aina. Parissa viimeisessä tapauksessa lähetin ylläpidolle kyselyn asian johdosta, ja kirjoitukseni palautettiin kummassakin tapauksessa. Minua myös kehotettiin jopa jatkamaan kirjoittamista.
Olen kuitenkin tympääntynyt valittamaan ja lopettanut kirjoittamisen tuolle foorumille kokonaan. Päätellen sinne ilmaantuvien kirjoitusten mitättömän pienestä määrästä moni muu tekee samoin. - Anonyymi
Siellähän ne on sivun alalaidassa.
- Anonyymi
Norppa vuosikymmenet rikkonut sääntöjä rekistöröityneenä ja edelle tröllää menemään.
- Anonyymi
Ajatellaanpas, kirjoittaja panostaa hyvään itsensä ilmaisuun, laatimalla ohjeen mahdollisimman ymmärrettäväksi, eli haluaa että ohje ymmärretään oikein.
Tuollaisen ohjeen laatiminen saattaa hyvinkin vaatia 10 - 30 minuuttia. Viesti lähtee ja julkaistaan. Mutta 1 - 2 minuutin päästä poistetaan. Ja ketjun jatkeeksi lisätään;
Ketjusta on poistettu X sääntöjenvastaista viestiä.
Käyttäjää rangaistiin koska hän ei noudattanut sääntöjä. Viesti oli täysin varmasti yleisesti hyväksyttävä, korrektisti kirjoitettu sisällöltään, kirjoitusvirheetön ja aihepiiriltään täysin esitetyn kysymyksen ja jo hyväksytyn aihepiirin mukainen, mutta käyttäjää rangaistaan siitä huolimatta, ja lisäksi annetaan sivullisille mielikuva häiriköinnin vuoksi tapahtuneesta poistosta.
Yleisissä säännöissä, eli niissä ei salatuissa säännöissä, nimen omaan mainitaan viestin poiston olevan kurinpitorangaistus. - Anonyymi
Nyt on asetettu sääntöjen vastaiseksi liittää linkkejä ketjuihin joissa suomi24 moderointia arvostellaan.
- Anonyymi
Tästä ei ole enää pitkä matka siihen kun aloitetaan jakamaan porttikieltoja moderoinnin arvostelemisesta.
- Anonyymi
Me ne pois sotkemasta asiallista ketjua. Eikö sinulle riitä että sämppäät sivuston pilalle, eikö yhtään asiallista ketjua saa täällä olla.
- Anonyymi
Sinä uhkasit sulkea suomi24 sivuston, tulla sämppäämiselläkö kuvittelet sen aikaan saavasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä uhkasit sulkea suomi24 sivuston, tulla sämppäämiselläkö kuvittelet sen aikaan saavasi.
* tulla = tuolla
- Anonyymi
TAAS moderointi sekaisin, taitavat jättää viikonloppuisin, automaatin yksinään, ja sen asetukset ovat pielessä. Tätä havaintoa tukee se mikä eilen perjantaina oli OK on tänään lauantaina "Sääntöjen vastainen".
Näyttävät salaa poistelevan viestiketjuja joissa naristaan toimimattomasta moderoinnista. Suomi24 ei anna mollata itseään, se on sääntöjen vastaista, mutta muita tahoja kyllä saa mollata vaikka kuinka paljon.
Tämä peukutettu ketju poistettu:
keskustelu.suomi24.fi/t/16439084/tarpeetonta-viestien-poistelua
Tämä viesti poistettiin sääntöjen vastaisena, nyt muuten sama mutta linkki poistettuun viestiin ei sisällä protokolla tunnusta.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575880
- 1145525
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465207Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323195- 552749
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252581- 432270
- 232060
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131870On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151781