Kerron heti että en ole harrastanut kamppailu- urheilua. Kouluaikainen saldoni on 3-1 ja yksi valvoja- opettajan keskeytys.
Nirhaumia nokkaan, murtunut rystynen sekä kunnioituksen saaminen olivat suurimmat saavutukseni. Minun luokallani ei ketään koskaan kiusattu. Olin aina luokan suurimpia.
Olen kuitenkin käynyt useasti katsomassa Thai- boxingia. Arvostan lajia tosi korkealle. Sain tilaisuuden vierailla Pattayan lähistöllä olevalla harjoitusleirillä taannoin. Houkuttelivat minut kehään ja löivät kypärän päähän. Molemmilla oli tyynyn kokoiset hanskat ettei vahinkoja tulisi.
Tuumailin että oikealla suoralla tiputtaisin pikkuisen thai- pojan unten maille. Tämä oli toista mieltä.
Pari tunnustelevaa potkua ja lyöntiä otin vastaan ja tuumailin etteivät nuo tuntuneet missään. Vedin pari heivari ohi ja sitten alkoi tykitys. Olin polvillani ja tuomari lopetti ottelun ja sanoi että tasapeli tuli.
Thaiboksingia kahtomassa.
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Olet myöntänyt olevasi trolli joten kysymyksiisi ei kannata vastata
- Anonyymi
Poikain ilta saatiin vasta päätökseen. Otanpa vielä lasin vihkivettä, kirjaimellisesti, sillä korkkasin häälahjaksi saadun pullon. Vaimo ja tyttö äidillään yökylässä pitkästä aikaa, koronahiljaisuuden jälkeen.
Thaimiehet on hauskoja, kun koettavat viimeiseen saakka esittää selvää, vaikka silmät on jo kierossa.
Keskustelunaihe on lempparini. Me elettiin lapsena varsin väkivaltaisessa ilmapiirissä. Velipoika oli kylän kovimpia sällejä ja isokokoinen jo varhaisteininä.
Oli kyläkahinoita ja kostoiskuja. Ihailin velipoikaa niin paljon että minunkin oli alettava treenaamaan, ettei vaan kukaan pääsisi ilmaiseksi kurmuuttamaan.
Aloitin karaten 13 vuotiaana. Treenejä oli noin kolme per viikko, eli nykyisessä mittapuussa varsin vähän.
Sen päälle sitten rakentelin kotitalomme pihaan, pylväisiin ja pyöräkatokseen potkutyynyjä ja päärynäpalloja. Vanha kasettinauhuri pauhasi vieressä, kun saatoin paukutelle kolme tuntia yksikseni menemään yhtäsoittoa.
Siitäpä tulikin sitten sellainen terävyys ja voima, että en tahtonut saada ottelutreeneissä kumitessa enää itselleni paria, kun pelkäsivät osumia.
Hyvää ja menestynyttä ottelijaa minusta ei koskaan tullut thainyrkkeilyssäkään huolimatta voimastani. Siihen oli muutamakin syy.
Olin niin iso ja painava, ettei minulle ollut sarjaa eikä paria otteluihin. Toinen ongelma oli venyneet nivelsiteet. Polveni ei kestänyt kovia osumia tukijalkaan.
Ottelut jäi siten niin vähäisiksi, että niihin ei tullut riittävää kokemusta eikä kovuutta. Kovia otteluita pitää olla säännöllisesti ja kovia sparrivastuksia, jos mielii pärjätä.
Olihan se aika nöyryyttävää hävitä 110 kiloisena 59 kiloiselle, paitsi että hän oli maailmanmestari sarjassaan tuolloin.
Vaimoni oli kerran katsomassa treenejä, kun olin jo ikämiessarjassa lajiin nähden. Häneltä sain spontaanin mieltä lämmittävän palautteen.
Hän sanoi että kun noi muut iskee noita pistehanskoja, niin kuuluu vaan sellainen pikkuinen tuff, mutta kun sinä isket, niin kuuluu kamala läjäys. Ei ne menneet hukkaan ne nuoruuden omatoimiset treenit.
Kun Muay Thai tuli Lahteen, niin se ei todellakaan ollut mikään herrasmieslaji aluksi. Siellä pisteltiin menemään oikein kunnolla ekoista treeneistä alkaen. Asia muuttui kunnolla vasta jotakin 8 vuotta myöhemmin.
T 2010Kiitos veli T 2010:lle mukavasta tarinasta.
Jätin mainitsematta että kävin muinoin kahtena talvena Stadin Urheilutalolla reserviläisten jiu- jitsu- treeneissä. Niissä revittiin toisiamme takeista, sohittiin kumipuukoilla ja potkittiin ilmaan.
En arvostanut näitä kamppailutaitoja kovin korkealle; tosin alku- ja loppujumpat pistivät pojat koville.
Lisäksi kävin naperona muutaman kerran Viipurin Nyrkkeilijöiden salilla ottamassa turpaani. Nokkani valui verta joka kerta.
Ystäväni Aussi- Make oli muuten järjestämässä 6:n thaipojan boxing- kiertuetta Suomeen ja kävivät minullakin kylässä. Tästä sitten toisella kerralla.- Anonyymi
Emmehän me rehelliset salaliittoteoreetikot toki joukkoomme hyväksy Neitejä.
Pitäkäämme palstaame puhtaana mokomista, kirjoittakaamme miehinä illuusioita.
- Anonyymi
Kiitän lämpimästi koko osaston väkeä kirjoituksieni saamasta huomiosta.
Olen saanut melko lyhyessä ajassa 17 352 vastausta ja kommenttia vaatimattomiin aloituksiini ja kannanottoihini.
Olenhan LENTO KAPTEENI ja lentelen palstalta toiselle sujuvasti.
Aloituksissa kyllä löytyy.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202081
- 1561977
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h281926Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue141173- 51987
- 85946
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To23875- 114834
Minä tunnen sinut
Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell50811Mihin olet kadonnut kaivattuni?
Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon32779