KORONA LOPPUI?

Pääministeri julisti koronan loppuneen. Uskaltaisikohan käydä baarissa, vai jättäisikö vuoden ensimmäisen retken juhannukseksi?

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kai?

      • Joidenkin kohdalla on - toisilla ei.


    • Anonyymi

      Täh? Missä moinen julistus on ollut? Jos poikkeustila on julistettu loppuneeksi niin ei se tarkoita sitä että korona ois loppunut ja tauti kokonaan hävinnyt.
      No jokainen toki itse harkitsee meneekö sinne terassien tungokseen vai varjeleeko vielä itseänsä

    • Anonyymi

      Ei koronaa julistettu loppuneeksi. Rajoitukset vain.

    • Anonyymi

      Miksi on niiin paljon tyyppejä, joille ei mene jutut jakeluun? - Nm. Väärin ymmärretty

      • Luetun ymmärtämisessänne vaikeuksia? "Kokka-keppi" aloituksessa on kysymysmerkki.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisessänne vaikeuksia? "Kokka-keppi" aloituksessa on kysymysmerkki.

        Ensimmäinen lauseesi on kommentissa "Pääministeri julisti koronan loppuneen." Miten tuossa on muka luetun ymmärtämisessä vaikeuksia, aika suora väite?


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisessänne vaikeuksia? "Kokka-keppi" aloituksessa on kysymysmerkki.

        Mutta kysymysmerkkisi ei ole siinä kohdassa, jossa väität PM:n sanoneen sellaista, mitä hän ei ole sanonut. Eikä se ole edes kysymyslause. - Nm. Ole huolellisempi


    • Anonyymi

      Melkeinhän se on jo Juhannus 🔥.. kokkoja ei ehkä saa polttaa, vaikka vähä saanutkin.

    • Anonyymi

      Jos olet tuollaisen julistuksen kuullut, niin suosittelen, että pysyttelet kotosalla juhannusviikon kahvia tai teetä nautiskellen.

      kylmätotuus

      • AattoA hIETSUSSA HULINOINTIA NUORISON TAHOLTA.


    • Anonyymi

      Koronarauhan julistus:
      Ja täten julistetaan yleinen korona loppuneeksi.
      Se joka tätä koronaa tahallaan ottaa, tuomittakoon kaksinkertaisella happihoidolla rangaistukseen.

    • Anonyymi

      En muuta toistaiseksi suojautumista. Vältän joukkoja ja lähellä oloa vieraiden ihmisten kanssa. Olin parinkymmen hengen tilaisuudessa jossa istuttiin harvakseltaan ja keskusteltiin mikin avulla. Sama mikki, jossa oli yksi suoja koko ajan, kiersi paikalla. En ottanut vaan kailotin omalla äänellä ilman mikkiä.
      Tällä viikolla vielä yhteislaulutilaisuus, jonne menen. Pidetään ulkona, sielläkin parin metrin välit.

      • Anonyymi

        Lastenlapsia ajattelin tavata eka kerran sisätiloissa maaliskuun alkupäivien jälkeen.


    • Eikös tänään pitäisi kuulla miten hoivien vierailujen käy, vieläkö iha johonkin lakiin perustuen rajoitetaan vierailut ulkotiloihin ja paikan päälle. Vierailuja hiotaja valvomassa vieressä kuten vankeja ikään.

      • Anonyymi

        Puhut asiaa. Harmittaa, kun itse suojaudun mahdollisimman tarkasti, vältän ja varon tartuntapaikkoja että voisin turvallisin mielin tavata hoitokodin asukasta. Siellä inho-hoitaja kyttää parvekkeella kun ulkoilen asukkaan kanssa ja pari kertaa ohjeistaa kun olen lähempänä kuin kaksi metriä. Saakeli miten se hymyili voitontahtoisesti, kun hänelle oli nyt valtaa.
        Mutta pakko sietää. En ole milloinkaan pärjännyt hoitoalalla työskentelevän luonteisen kanssa muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta, onneksi heitä tässä kodissa on. Toisilla hoitajille on putkiaivot, eivät ilmeisesti saa päättää itse juuri mistään elämässään. Kun sitten saa lain mukaiset tarkat ohjeet ja on vielä pirullinen mieli, niin sitä käytetään itsensä voimaannuttamisena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut asiaa. Harmittaa, kun itse suojaudun mahdollisimman tarkasti, vältän ja varon tartuntapaikkoja että voisin turvallisin mielin tavata hoitokodin asukasta. Siellä inho-hoitaja kyttää parvekkeella kun ulkoilen asukkaan kanssa ja pari kertaa ohjeistaa kun olen lähempänä kuin kaksi metriä. Saakeli miten se hymyili voitontahtoisesti, kun hänelle oli nyt valtaa.
        Mutta pakko sietää. En ole milloinkaan pärjännyt hoitoalalla työskentelevän luonteisen kanssa muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta, onneksi heitä tässä kodissa on. Toisilla hoitajille on putkiaivot, eivät ilmeisesti saa päättää itse juuri mistään elämässään. Kun sitten saa lain mukaiset tarkat ohjeet ja on vielä pirullinen mieli, niin sitä käytetään itsensä voimaannuttamisena.

        Meillä ei ole päässyt ulkoilemaan kuinvainniin että hoitaja istuu vanhuksenvieressämaski kasvoilla ja omaiset kahde tai neljän metrin päässä ilman maskeja. Ei puhettakaan et vanhusta lähdettäisiin siitä johonkin viemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut asiaa. Harmittaa, kun itse suojaudun mahdollisimman tarkasti, vältän ja varon tartuntapaikkoja että voisin turvallisin mielin tavata hoitokodin asukasta. Siellä inho-hoitaja kyttää parvekkeella kun ulkoilen asukkaan kanssa ja pari kertaa ohjeistaa kun olen lähempänä kuin kaksi metriä. Saakeli miten se hymyili voitontahtoisesti, kun hänelle oli nyt valtaa.
        Mutta pakko sietää. En ole milloinkaan pärjännyt hoitoalalla työskentelevän luonteisen kanssa muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta, onneksi heitä tässä kodissa on. Toisilla hoitajille on putkiaivot, eivät ilmeisesti saa päättää itse juuri mistään elämässään. Kun sitten saa lain mukaiset tarkat ohjeet ja on vielä pirullinen mieli, niin sitä käytetään itsensä voimaannuttamisena.

        Niin , sinullahan on visiiri ja hanskat kyynärpäihin ja muovinen esiliina sekä suunsuojain kun ulkoilutat tätä hoidokkia? Opettele kuule kuuntelemaan mitä hoitajalla on sanomista ja marise sitten. Vai haluatko haasteen syyttäjältä kuolemantuottamuksesta?
        Hoitajat tekevät parhaansa ja heille on annettu tarkat ohjeet.
        Hytinäx 1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut asiaa. Harmittaa, kun itse suojaudun mahdollisimman tarkasti, vältän ja varon tartuntapaikkoja että voisin turvallisin mielin tavata hoitokodin asukasta. Siellä inho-hoitaja kyttää parvekkeella kun ulkoilen asukkaan kanssa ja pari kertaa ohjeistaa kun olen lähempänä kuin kaksi metriä. Saakeli miten se hymyili voitontahtoisesti, kun hänelle oli nyt valtaa.
        Mutta pakko sietää. En ole milloinkaan pärjännyt hoitoalalla työskentelevän luonteisen kanssa muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta, onneksi heitä tässä kodissa on. Toisilla hoitajille on putkiaivot, eivät ilmeisesti saa päättää itse juuri mistään elämässään. Kun sitten saa lain mukaiset tarkat ohjeet ja on vielä pirullinen mieli, niin sitä käytetään itsensä voimaannuttamisena.

        90 prosenttia hoitajista on kotiväkivallan alaisia ja loput kaappijuoppoja.

        - varma tieto -


      • siilivain kirjoitti:

        Meillä ei ole päässyt ulkoilemaan kuinvainniin että hoitaja istuu vanhuksenvieressämaski kasvoilla ja omaiset kahde tai neljän metrin päässä ilman maskeja. Ei puhettakaan et vanhusta lähdettäisiin siitä johonkin viemään.

        Eikä mitään muutosta asiaan tullut vieläkään. Samoilla mennään. Mutta jos jottain positiivista, päästään ulkotiloissa tapaamaan, se on jo jotain se.


      • Anonyymi kirjoitti:

        90 prosenttia hoitajista on kotiväkivallan alaisia ja loput kaappijuoppoja.

        - varma tieto -

        Ja 99,9 prosenttia 60 anonyymeitä kirjottajista on trollerja tai kirjoituksensa provoja. On niin helppoo olla anonyymi :D.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ja 99,9 prosenttia 60 anonyymeitä kirjottajista on trollerja tai kirjoituksensa provoja. On niin helppoo olla anonyymi :D.

        hihi hi taas meni moni lankaan. uskoivat jopa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin , sinullahan on visiiri ja hanskat kyynärpäihin ja muovinen esiliina sekä suunsuojain kun ulkoilutat tätä hoidokkia? Opettele kuule kuuntelemaan mitä hoitajalla on sanomista ja marise sitten. Vai haluatko haasteen syyttäjältä kuolemantuottamuksesta?
        Hoitajat tekevät parhaansa ja heille on annettu tarkat ohjeet.
        Hytinäx 1

        Onkin meilillä tullut hoitokodin johtajalta sallivammat ohjeet, edunvalvoja siirsi minulle. Oireeton saa ulkoiluttaa suojattuna asukasta. Nyt vasta hoksasin lukea meilin, en lue joka päivä. Tämä kieroonkasvanut kyttäävä hoitaa oli eilen puhelimessa kun tilasin aikaa. Ei puhunut uudesta ohjeesta mitään vaan "hän miettii, enköhän saisi hoitajan mukaan ulkoiluttamaan tai sitten aidatulle takapihalle." Että viimeiseen asti piti vallankäyttöä harjoittaa. Onneksi paria outoa hoitajaa lukuunottamatta muut ovat ihania.
        Mutta tänään siis pääsemme rauhassa ydessä kesäisen luonnon ilmeitä pällistelemään. Onpa kiva! Tämä dementikko nauttii suunnattomasti ja ihan silmissä piristyy lenkillämme vaikka muistaakin enää vain variksen ja rastaan nimen. Aikaisemmin oli intohimoinen lintututkija.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onkin meilillä tullut hoitokodin johtajalta sallivammat ohjeet, edunvalvoja siirsi minulle. Oireeton saa ulkoiluttaa suojattuna asukasta. Nyt vasta hoksasin lukea meilin, en lue joka päivä. Tämä kieroonkasvanut kyttäävä hoitaa oli eilen puhelimessa kun tilasin aikaa. Ei puhunut uudesta ohjeesta mitään vaan "hän miettii, enköhän saisi hoitajan mukaan ulkoiluttamaan tai sitten aidatulle takapihalle." Että viimeiseen asti piti vallankäyttöä harjoittaa. Onneksi paria outoa hoitajaa lukuunottamatta muut ovat ihania.
        Mutta tänään siis pääsemme rauhassa ydessä kesäisen luonnon ilmeitä pällistelemään. Onpa kiva! Tämä dementikko nauttii suunnattomasti ja ihan silmissä piristyy lenkillämme vaikka muistaakin enää vain variksen ja rastaan nimen. Aikaisemmin oli intohimoinen lintututkija.

        Erilaisia ohjeistuksia. Me emme pääse vielä omaistamme ulkoiluttamaan. Sen sijaan sallittuja ovat kampaaja ja jalkojenhoitaja sekä fysioterapeutti. Laitoin heti viestiä että meidän vanhukselle saa tilata heti molemmat, niitä onkin kaivattu.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Erilaisia ohjeistuksia. Me emme pääse vielä omaistamme ulkoiluttamaan. Sen sijaan sallittuja ovat kampaaja ja jalkojenhoitaja sekä fysioterapeutti. Laitoin heti viestiä että meidän vanhukselle saa tilata heti molemmat, niitä onkin kaivattu.

        Olin tänään, oikein mukava tunti vietettiin, etsin varjoisia kävelypaikkoja. Korona-ajan taannuttamisen ansiosta asukas ei jaksa kävellä kuin 45 min, siinäkin hitaasti katsellaan, pysähdellään, mutta jalkojen päällä kumminkin, matka ei pitkäksi muodostu. Sitten väsyy ja istutaan vielä 15 min, luen paikallislehden. Hetken kruunasi kun meni vielä yksi lentokone, niistä hän tykkää.


    • Anonyymi

      Mitä horiset, ei pääministeri mitään väittämääsi ole sanonut, nimenomaan mainitsi että korona jatkaa kulkuaan vaikka pandemian aikaisia rajoitteita nyt puretaankin ja kehoitti pitämään turvavälit. On tainnut vanhuksen pään lämmin ilma sekoittaa kun laitat ihan olemattomia sanoja toisten suuhun.

    • Anonyymi

      Ei kuule ole loppunut, minäpäs puhallan sinne itään päin ja virus senkun tulee kahta kauheammin sinne Suomen puolelle. Täällä on viruskokeitten määrää lisätty ja eilenkin löytyi yli 1200 uutta tapausta.
      Tuntuu ettei tämä lopu koskaan. Pölvästit ihmiset senkus kokoontuvat isoissa ryhmissä vaikka ei saisi ja hällä välittävät seuraamuksista. Vaikka naapurimaat eivät haluakaan Ruotsista tulijoita maansa kamaralle niin tänne saa lappaa silti porukkaa Tanskasta ja Gotlantiin Norjasta tartuttamaan lisää porukkaa.
      Suomesta kai vain työväki tulee tänne. Gällivaarassa on katastrofi tilanne kun LKAB työläiset tartuttavat toisiaan. Eikös Pohjois Suomesta kulje monta sataa henkilöä Suomesta töissä LKAB kaivoksilla?
      Seksityöläisillä Ruotsissa on aivan hirvittävä rumba. En voi käsittää tätä kun ei saa olla kahta metriä lähempänä ketään toista henkilöä.. Kuin helskutissa voi miehet olla jopa naisen sisällä tänä aikana. Sitten eivät uskalla vaimoilleen ja lapsilleen kertoa mistä tartunnan saaneet. Sellaiset miehet pitäisi poistaa sairaaloista hengityskoneista, aivan sama vaikka henki lähtisi siellä kotisängyssä kuin kalliissa hoitopaikassa työn uuvuttamien hoitajien haittoina. Ottaa kuule päähän ja rankasti.
      Hytinäx1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2710
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      208
      1738
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1454
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1211
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      236
      1081
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      49
      932
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      72
      816
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      730
    Aihe