Onko täällä muita jotka eivät tykkää kesähelteistä?

Anonyymi

Minä odotan, että tulee syksy!

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tykkään lämpimästä, mutta liika on liikaa.

      • Anonyymi

        Jos olisi korkeintaan 25 astetta niin riittäisi vallan mainiosti ja voisi jopa nauttia ulkoilusta, nyt on ollut pakko pysytellä sisällä viileämmässä jo monta päivää, ulkona vain pikaisesti postilaatikolla ja kukat kastelemassa. Parhaimmillaan mittari näytti varjossa 32,6 mikä ei ole ollenkaan hyvä lämpötila sellaiselle jolla on huono lämmönsieto.
        Että mä ootan jo syksyä

        vn


      • Eletään kesäkuun viimeistä päivää. Helle muuttunut vesisateeksi. Ilma viileän raikas,


    • Anonyymi

      Kesässä on paljon hyvää, kun tuo lämpötila ymmärtäisi pysyä alle 25 C:n. Nyt pienehkössä järvessämme on rannalla 30 cm:n syvyydessä mittarin mukaan 28 astetta. Ei paljoa uintikaan enää virkistä.

      Syksyssä on oma viehätyksensä. Tykkään kyllä, mutta satun tykkäämään myös talvesta, kunhan pakkaset pysyvät kohtuullisina ja tietenkin keväästä. Rospuutosta en tykkää. Se on aina liian pitkä, markä ja loppusyksystä myös pimeä.

      KM.

    • Helle tai ei, kunhan kesä vaan olisi hieman pidempi. Vaikka semmonen 10 kuukautta ja kolmen viikon syksy talvi ja kevät siinä kesien välissä.

    • Anonyymi

      Jep.

      Kesät ei mun vuodenaikoja, syksyä odotellaan.

      =DW=

      • Anonyymi

        Samoin täällä!


    • Anonyymi

      Saa mielellään olla kesä, mutta 10 astetta pois lämmöstä
      ja vesisateita välillä.

      • Anonyymi

        Se toive toteutuu huomenna täälläpäin ja koko tulevaksi viikoksi on luvattu jo alle 20 asteen lämpötiloja sekä sadetta. Sadetta toki kaivataankin kovasti.
        Hytinäx1


    • Anonyymi

      Normaalia suomalaista tulee ikävä pilvisien päivineen ja vesisateineenkin.
      Luontokin tarvitsee vettä.

    • Anonyymi

      Nämä helteet ovat niin lyhyt puraisu kuten jotkut kovemmat pakkaset, ettei niihin kannata jäädä vellomaan.
      Piakkoin on syksy ja ihmiset pääsevät valittamaan vaikkapa sateita. Tai myöhemmin ennen aikaista talvea. Tai naiset miehensä ennenaikaista sillai syöksyä...
      Tuolla ne säät pihalla menevät omalla painollaan, kaikki säät. Sinne joko menee tai sitten voi vaan katsoa ikkunasta. Sisällä tasainen viileys läpi vuoden 21 - 25. Pärjää.

      • Anonyymi

        Olen monena kuivana kesänä tanssinut sadetanssia. mutta tuloksetta.
        Askelkuvioni ovat todennäköisesti olleet päin prinkkalaa.

        Asuinalueeni sattuu olemaan sellaisessa kohdassa, että sadepilvet halkeavat kahtia yrittäessään tulla tänne.
        Toinen puolikas antaa vettä pohjoiseen ja toinen etelään, mutta tänne ei heru pisaraakaan.
        On se niin väärin!

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen monena kuivana kesänä tanssinut sadetanssia. mutta tuloksetta.
        Askelkuvioni ovat todennäköisesti olleet päin prinkkalaa.

        Asuinalueeni sattuu olemaan sellaisessa kohdassa, että sadepilvet halkeavat kahtia yrittäessään tulla tänne.
        Toinen puolikas antaa vettä pohjoiseen ja toinen etelään, mutta tänne ei heru pisaraakaan.
        On se niin väärin!

        kylmätotuus

        Pese matto ja laita ulos kuivumaan. Se yleensä tepsii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pese matto ja laita ulos kuivumaan. Se yleensä tepsii.

        Hyvä neuvo sinulta, kiitos siitä.

        On vain yksi pulma. Olen niin naatti, että ajatuskin mattopyykistä saa minut lamaantumaan toimintakyvyttömäksi.
        Tuskinpa se sadepilvikään huomaa märkää mattoani kuivaustelineellä, vaan halkeaa edelleen kahtia.

        On minulla yksi puhdas ja värikäs matto, jonka voisin kuivana viritellä kuivaustelineelle.
        Osaisikohan sadepilvi tulla aivan häijyyttään kastelemaan sen läpimäräksi? Kokeilen temppua päivällä.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pese matto ja laita ulos kuivumaan. Se yleensä tepsii.

        Olen kuullut sanottvan samaa auton pesusta.


      • Maanantaiksi sade luvattu. Kaivo onkin tyhjä ja kaupungin vesi kallista kasteluvedeksi.


    • Anonyymi

      En pidä helteestä, mutta lämpimistä kesäpäivistä nautin.
      Niitä on ensi viikolla luvassa.

      Helteestä ja kuivuudesta kärsii koko luonto.

      Metsämarjat jäävät pieniksi tai varisevat maahan ennen kypsymistään, jos ei sada.
      Puutarhamarjat, kuten esim. mansikka, kypsyvät yhdessä rysäyksessä ja suuri osa sadosta jää poimimatta.
      Nyt onkin aika itespoimijoiden suunnata kulkunsa mansikkapellolle.

      Hellekausista kärsivät myös monet kalalajit. Jos veden lämpötila nousee yli 25:n asteen, niin kalat kuolevat hapenpuutteeseen.

      Täällä Savossa viime yönä oli 26 astetta lämmintä, ja sen kyllä huomasin omassa olotilassanikin.
      Olo ei ollut miellyttävä, vaikka ilmanviilentäjiä hyrisi joka huoneessa.

      Yksi hyvä puoli helteestä ja kuivuudesta on. Hyttysiä ei ole, kai nekin ovat pökertyneet tässä kuumuudessa.

      Toivottavasti Ilmatieteenlaitoksen ennustus tulevalle viikolle toteutuu ja saamme lopultakin sateita tänne Savoon ja ilmakin viilenee.

      Kesä on ihana vuodenaika ja toivottavasti pääsen siitä nauttimaan parin päivä päästä.

      kylmätotuus

    • Anonyymi

      Helteistä en tykkää, mutta kesästä kyllä kunhan ei ole liian kuumaa, joten kesä saa kyllä jatkua pitkään kunhan ei helteet jatku.

    • Anonyymi

      Näin vanhana en tykkää kuumista keleistä. Tulee huono olo. Odotan elokuuta ja sen ihania tunnelmia luonnossa. Syksy on myös minun aikaani, vaikka olenkin syntynyt keväällä. Myöskään en pidä tästä valoisuudesta, vaan kaipaan pimeitä öitä, se tuo jotenkin rauhan sieluuni.
      Taidan olla pimeyden lapsi, omituinen kulkija täällä maailmassa!

    • Anonyymi

      Helteestä riemastuu vain iltapäivälehdet.

    • Anonyymi

      Helle passaisi kyllä, jos voisi maata riippukeinussa mökillä ja pulahtaa säännöllisin väliajoin järveen. Muuten, töissä ja kotitöissä, on inhottavaa ja tukalaa olla koko ajan puseronalus märkänä. - Nm. Talvi-ihminen

    • Helteet on Suomessa niin harvinaista herkkua että en valita. Kesä näillä korkeuksilla on niin lyhyt että joka hetkestä pitää ottaa kaikki irti. Syksyt on joskus liian pitkiä, lumi sais tulla aiemmin.

      • Anonyymi

        Kenkkua on se, että nyt kun luonto on kukkeimmillaan, joutuu pitämään sälekaihtimia, jottei asunto muutu saunaksi.
        Olen laittanut linnuille vateihin vettä: ensin ne juovat ja sitten kylpevät.

        Beng
        Ukkonen voisi raikastaa kelin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenkkua on se, että nyt kun luonto on kukkeimmillaan, joutuu pitämään sälekaihtimia, jottei asunto muutu saunaksi.
        Olen laittanut linnuille vateihin vettä: ensin ne juovat ja sitten kylpevät.

        Beng
        Ukkonen voisi raikastaa kelin.

        Sateita on tulossa tiistainaxainaki näille korkeuksille. Luonto kiittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenkkua on se, että nyt kun luonto on kukkeimmillaan, joutuu pitämään sälekaihtimia, jottei asunto muutu saunaksi.
        Olen laittanut linnuille vateihin vettä: ensin ne juovat ja sitten kylpevät.

        Beng
        Ukkonen voisi raikastaa kelin.

        Lupaan, että tiistaina sateet rankaisevat ja pressuttavat koko suomen ja jatkavat löylytystään keskiviikkona. Kaikki saadaan vettä jossakin välissä kellon aikoja.
        Vaihtelevaa on koko loppuviikko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lupaan, että tiistaina sateet rankaisevat ja pressuttavat koko suomen ja jatkavat löylytystään keskiviikkona. Kaikki saadaan vettä jossakin välissä kellon aikoja.
        Vaihtelevaa on koko loppuviikko.

        Sade e ole luonnolle rankaisu, vain siunaus :).


    • Eilen lämpötila romahti illansuussa hetkessä kolme astetta ja ennen yön tuloa kokonaiset 10 astetta täällä alajuoksulla. Tuntui melkein viileältä hellepäivien jälkeen ja Lego laittoi paidan päälleen. Kävimme kävelyllä joenrantaa pitkin ja jengit hytisivät filteillään vaikka aurinko paistoi, mutta jokivesi oli jotain vain 20-asteista. Mereltä puhalsi raikas tuuli ja hihattomassa topissa tuli melkein vilu.
      Tänään on ihan mukavaa, juuri nyt 18,5 astetta, mutta vaikka komekymmentä on meikälle vähän turhan lämmintä, se on vain lyhyt aika täällä kun saa nauttia tropiikin lämmöstä. Kyllä sitä kylmää sitten taas riittää. Ei valiteta!

      • Anonyymi

        Tuollaiset lukemat riittäisivät minullekin.
        Ymmärrän taas kerran siestan merkityksen.
        Beng


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe