Mopon pärinää = häiriköintiä

Anonyymi

Eikö todellakaan ketään, poliisia evvk, perkele vieköön kiinnosta näiden finni-naama-räkänokkien mopo-mönkijä terrori yökaudet, häiriköidään ja vittuillaan yökaudet, laittomilla äänekkäillä paskoillaan. Vanhemmat nyt vittu hieman vastuuta ja kuria esiin !!!!

91

2782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asiallisin teksti pitkiin aikoihin. Ja todellakin täyttä asiaa!

      • Anonyymi

        Poliisi soitetaan paikalle metelin takia, jos se ei auta on tehtävä rikosilmoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisi soitetaan paikalle metelin takia, jos se ei auta on tehtävä rikosilmoitus.

        Muuten, mistähän voi lukea ns. poistetut viestit ?
        Kyse ei ole vihapuheesta, kenenkään vihaamisesta tai ketään henkilökohtaisesti vastaan, vaan siitä metelöinnistä ja häiriköinnistä mitä nämä puolen tusinaa juippia yhteisvastuullisesti aiheuttavat jatkuvasti muulle yhteisölle tyhjää kylän raittia ja koulun ympäristöä yökaudet häiriköiden, sama koskee muutamia paikallisen volvo-yliopiston käyneitä autopoikia. Miksi yleensäkään tervettä autoa/mopoa ”pitää laitella” eli tehdä laittomaksi ? Toivottavasti nuo äänet nyt häviävät, sillä sen verran asia todellakin tuntuu jo monen korvissa. Jos ei, seuraava todellinen asia mikä tapahtuu on rikosilmoitus ! Silloin poliisikin aktivoituu, ja nyt kun näiden juippien nimetkin ovat tiedossa, moni huoltaja saattaa yllättyä kun virkavalta tulee ihan fyysisesti ovikelloa soittelemaan, asia alkaa konkretisoitumaam ja etenemään oikeusprosessissa. Antaahan kesäkuun alusta uusi tieliikenne-laki tähän viranomaiselle hyvät valtuudet. Perimmiltään toivon että tähän menettelyyn ei tarvitse mennä ! Pallo on nyt heitetty !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten, mistähän voi lukea ns. poistetut viestit ?
        Kyse ei ole vihapuheesta, kenenkään vihaamisesta tai ketään henkilökohtaisesti vastaan, vaan siitä metelöinnistä ja häiriköinnistä mitä nämä puolen tusinaa juippia yhteisvastuullisesti aiheuttavat jatkuvasti muulle yhteisölle tyhjää kylän raittia ja koulun ympäristöä yökaudet häiriköiden, sama koskee muutamia paikallisen volvo-yliopiston käyneitä autopoikia. Miksi yleensäkään tervettä autoa/mopoa ”pitää laitella” eli tehdä laittomaksi ? Toivottavasti nuo äänet nyt häviävät, sillä sen verran asia todellakin tuntuu jo monen korvissa. Jos ei, seuraava todellinen asia mikä tapahtuu on rikosilmoitus ! Silloin poliisikin aktivoituu, ja nyt kun näiden juippien nimetkin ovat tiedossa, moni huoltaja saattaa yllättyä kun virkavalta tulee ihan fyysisesti ovikelloa soittelemaan, asia alkaa konkretisoitumaam ja etenemään oikeusprosessissa. Antaahan kesäkuun alusta uusi tieliikenne-laki tähän viranomaiselle hyvät valtuudet. Perimmiltään toivon että tähän menettelyyn ei tarvitse mennä ! Pallo on nyt heitetty !

        On jo nyt parantanut tilannetta, että henkilöllisyydet ovat useamman tiedossa. Oli jotenkin ennen niin vaikeaa, kun puhui jonkun kanssa asiasta, niin kumpikin joutui toteamaan, ett en mä tiedä kenen lapsia ne on.


    • Anonyymi

      Voimasanojakin oli käytetty sopivasti muun asian sekaan sirotellen.

    • Anonyymi

      Kunpa nulikoitten vanhemmat tietäisivät miten paljon heidän penskojaan kylillä vihataan. Saattaisi ihan huoli omista lapsista saada tilanteen sellaiseksi, että mopot menisi vähäksi aikaa takavarikkoon tai edes joitakin sormen helistelyjä suuntautusi nuoriin.

      • Anonyymi

        Sananvapauden piiriin eivät kuulu ainoastaan sellaiset tiedot tai mielipiteet, jotka otetaan vastaan mielellään tai joita pidetään harmittomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaiset, jotka koetaan esimerkiksi järkyttävinä, häiritsevinä tai epämiellyttävinä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananvapauden piiriin eivät kuulu ainoastaan sellaiset tiedot tai mielipiteet, jotka otetaan vastaan mielellään tai joita pidetään harmittomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaiset, jotka koetaan esimerkiksi järkyttävinä, häiritsevinä tai epämiellyttävinä

        Juuri näin. Sananvapaus on laajempi kuin moni käsittääkään. Sananvapauden piiriin kuuluu vaikka mitä. Oikeastaan kaikki mikä ei ole laitonta.


      • Anonyymi

        Seo helvetin hyvä tulla täälä anonyyminä tulla raivoomaan kun ei ole pokkaa sanoa nimellä tai vaikka kasvotusten. Herätys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seo helvetin hyvä tulla täälä anonyyminä tulla raivoomaan kun ei ole pokkaa sanoa nimellä tai vaikka kasvotusten. Herätys

        jep


    • Anonyymi

      Mistä löydetään puolustaja mopoilijoille? Tulisi vähän tasapuolisempaa tästä.

      • Anonyymi

        saatana ikäloput kiroo täällä joistain vitun mopoista. eikö teillä ole vittu parempaa tekemistä kun härnätä nuoria joilla on hienot mopot????


    • Anonyymi

      Eikö se ole selvää vihapuhetta, jos nulikoita vihataan

    • Anonyymi

      Vihapuhetta ei ole se, että sanoo ketä vihaa. Sen tietää enemmistö jopa tämän palstan lukijoista.

    • Anonyymi

      Jokainen meistä vihaa jotain , muttei kukaan kaikkea..
      Koitetaan hillitä niitä vihojamme .

    • Anonyymi

      Täällä on jotkut alkaneet puhua vihapuheesta. Ensinnäkin aihe on ihan asiallinen, sen tietävät kaikki, jotka ovat keskustan alueella ilta- ja yöaikaan.

      Jos vihapuheella viitataan viestiin, jossa nulikoitten vihaamisesta ensimmäisenä kirjoitettiin, niin saanen huomauttaa, että keskustelusta on poistettu viestejä, mutta ei sitä viestiä.

      Lisäksi aloitusviestissä viitattiin kyseisten lasten vanhempiin. Siinä mielessä olisi erittäin hyvä, että heidät tavoittaisi tieto millainen ilmapiiri mopohäirinnästä vallitsee. Saattaa toki olla, että tieto ylipäänsä lastensa tekemisestä saisi heidät laittamaan stopin tekemiselle. Itse en heitä tunne enkä pysty yhteyttä ottamaan.

      Kukaan ei halua kenellekään mitään pahaa vaan ihan vain loppumaan epämieluisan ja rasittavan toiminnan. Siinä mielessä erittäin hyvä, että tästä tuli vihdoin keskustelua. Sitä puoltaa sekin, että kyse ei ole yhden ihmisen tekosista vaan joukossa on isompi määrä nuoria.

      Hyvää kesää kaikille.

    • Anonyymi

      Poistakaa ketjusta kaikki asiattomat viestit! Niitä on aloituksen lisäksi ainakin yksi toinen.

      • Anonyymi

        Katsotaan poistuuko. Ylläpito on kokenutta ja asiansa osaavaa porukkaa.


    • Anonyymi

      Eipä näy täällä iltaisin poliiseja. Ja aika välinpitämätöntä on itse kylän väkikin.

    • Anonyymi

      En ole tähän mennessä keksinyt syytä, jossa lähtis liivit päällä vartioimaan katuja, mutta nyt ollaan jo lähellä. On se sen verran kamalaa toi tollanen.

      • Anonyymi

        tissiliiveissäkö meinaat lähtee.


    • Anonyymi

      Ei haloo mikä keskustelu. Hohhoijaa. Minä lähden nyt auraamaan.

    • Anonyymi

      En valita jos tuut meille suoran kääntämään 🤷

    • Anonyymi

      Hei homo keksi sit joku paikka mihin niillä mopoilla ja autoilla voi mennä sitten jos et keksi pidä pääs kii

      • Anonyymi

        Mopo ja auto on tarkoitettu kulkemiseen paikasta A paikkaan B - ei ympyrän ajamiseen.

        t. homo


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mopo ja auto on tarkoitettu kulkemiseen paikasta A paikkaan B - ei ympyrän ajamiseen.

        t. homo

        Hei homo! Kiitos vastauksestasi. Missähän on nämä paikat a ja b niin vois mennä sinne ajamaan.
        Terveisin Erkki


      • Anonyymi
        Erkki_Matalamäki kirjoitti:

        Hei homo! Kiitos vastauksestasi. Missähän on nämä paikat a ja b niin vois mennä sinne ajamaan.
        Terveisin Erkki

        hyvä erkki !!!


    • Anonyymi

      Hei jätkä rauhotu, eihän karhutkaan riehu koko aikaa! Ne vetää välillä puolukoita!

    • Anonyymi

      Yöllä ajamisesta olen aikalailla samaa mieltä, voisivat yöt nukkua taikka pelata videopelejä, treenaaminen olisi hyvä kaikille koska inttihän on heille kumminkin tulossa.

    • Anonyymi

      Keskustelusta on poistettu kolme viestiä. Vilkaisin miltä ne ovat näyttäneet ja ovathan ne kieltämättä aika hurjia.

    • Anonyymi

      Sinä olet mahdollisesti minun naapuri. Kyttäät kaikkea mahdollista, pidät huolta, että roskat lajitellaan oikein. Jopa tuot ne minulle takaisin avattuasi roskapussin.
      Seuraat pihan tapahtumia, jopa kiikarilla.
      Vanhana ihmisenä et nuku hyvin, heräät viiden aikaan aamulla, keität kaurapuuron ja lähdet tasan seitsämältä ajamaan nurmikkoa tai ulkoiluttamaan räksyttävää koiraa ulkona.
      Näitähän riittää...

    • Anonyymi

      Laitanpa minäkin lusikani tähän soppaan.

      Mielestäni kylillä on vähän sellainen pelon ilmapiiri ja vaikenemisen kulttuuri. En halua sanoa enempää. Luultavasti moni tunnistaa ajatukseni.

      • Anonyymi

        "Mielestäni kylillä on vähän sellainen pelon ilmapiiri ja vaikenemisen kulttuuri. En halua sanoa enempää. Luultavasti moni tunnistaa ajatukseni".

        Asia on juurikin näin. Tämä on kunnan kehittymisen jarru ja ollut pitkään.


    • Anonyymi

      Nuorissa on tulevaisuus. Mielestäni nuoria pitäisi tukea ja olla heille avuksi. Ei ihme, jos Kuhmoinen on kohta pelkkä seniorikunta.

      • Anonyymi

        Joo, lakia pitää muutta niin, ettei prätkissä tarvittaisi enää olenkaan äänevaimenninta, säästyisi nuorilta enemän rahaa bensaan kun ei tarvitsis laittaa kaikenmaailman tehoputkia pyöriinsä.


      • Anonyymi

        "Nuorissa on tulevaisuus. Mielestäni nuoria pitäisi tukea ja olla heille avuksi. Ei ihme, jos Kuhmoinen on kohta pelkkä seniorikunta"

        Nuorilla on energiaa ja heillä tulee olla harrastus / harrastuksia Mopojen ja autojen virittely on kuulunut kautta aikojen nuorten harrastuksiin. On ymmärrettävää, että öiset pörinä ja pärinät
        kyläraitilla nostattavat tunteita, joita ei osata hallita. Nuorille tulisi rakentaa vaikka
        ajorata pois keskustan alueelta. Siellä saavat möyriä ajokkeineen suljetulla alueella ja
        joutuvat itse ottamaan vastuun turvallisuudesta, jos ajavat laittomilla ajoneuvoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nuorissa on tulevaisuus. Mielestäni nuoria pitäisi tukea ja olla heille avuksi. Ei ihme, jos Kuhmoinen on kohta pelkkä seniorikunta"

        Nuorilla on energiaa ja heillä tulee olla harrastus / harrastuksia Mopojen ja autojen virittely on kuulunut kautta aikojen nuorten harrastuksiin. On ymmärrettävää, että öiset pörinä ja pärinät
        kyläraitilla nostattavat tunteita, joita ei osata hallita. Nuorille tulisi rakentaa vaikka
        ajorata pois keskustan alueelta. Siellä saavat möyriä ajokkeineen suljetulla alueella ja
        joutuvat itse ottamaan vastuun turvallisuudesta, jos ajavat laittomilla ajoneuvoilla.

        Mutta kun en usko että kunnalla on nyt moneen vuoteen rahaa rakennuttaa asfaltti aluetta sillä uuden koulun kulut tulee laskemaan budjettia jopa viiden vuoden ajan. Mutta olen 100% samaa mieltä että mopopojille ja autoilijoilla pitäisi tehdä oma alue mikä ei sitten ketään harmittaisi niinkun on tehty jo aiemmin muissa kunnissa. Kunta voisi myös vuokrataa aluetta joltain yritykseltä jos Kuhmoisissa on isoja asfaltti alueita.


    • Anonyymi

      Kummalllista, että sitä asfalttitietä on rakennettu juuri sinne missä ajaminen häiritsee ihmisiä. Jokin on mennyt pieleen. Tehkää jatkossa asfalttiteitä sinnekin missä ajaminen ei häiritse.

    • Anonyymi

      Nyt on meno ollut vähän hiljaisempaa. On taidettu ottaa opiksi.

    • Anonyymi

      Varmaan eka kerta, kun suomi24 -keskustelu muuttaa maailmaa.

    • Anonyymi

      pakko myöntää, että meillä ainakin porukat piti tiukan puhuttelun. että nyt saa luvan riittää toi pelleily. eiköhän se minun osalta ollut siinä. anteeksi.

      t. yksi mopopojista

      • Anonyymi

        Vastuullinen nuori :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastuullinen nuori :)

        Tämä tapaus on yksi esimerkki ja näyttö siitä, että nuoret ovat fiksuja, kun kohdellaan oikein.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Melkoinen ketju tämä - ilmeisesti aikuisilta ihmisiltä alatyylin sanoja enemmän kuin normaalia puhekieltä. Vittua, perkelettä - puhutaan nulikoista jne.
      Kukaan teistä ikinä kuullut sanontaa: Metsä vastaa niinkuin sinne huutaa?
      Kuhmoisten nuoret ovat fiksuja - uskoisin, että asiallisella keskustelulla olisi enemmän vaikutusta.
      Oletteko itse olleet joskus nuoria tai onko teillä ollut omia lapsia mopoineen? Ei kuulosta siltä - ajelkaa pojat/tytöt edelleen - näitä mielensäpahoittajia löytyy joka kylästä - omaa katkeruutta ties mihin kohdistetaan kaikkeen, mikä ei itseä miellytä. Jos lopettaisitte mopoilun, huomenna olisi joku muu asia, joka näitä tyyppejä ärsyttää - valittaminen , se on joillekin elämäntapa, päivän tarkoitus on saada itsensä lietsottua raivoon, jotta voi näytellä marttyyriä.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Nyt voitasiinkin antaa Kuhmoisten nuorisolle tukea. Huomenna keskiviikkona kaikki klo20 keskustaan ajamaan mopoilla. Jos ei ole mahdollisuutta ajaa mopolla, niin muuten vaan paikalle. Laittakaa sana kiertämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Nyt voitasiinkin antaa Kuhmoisten nuorisolle tukea. Huomenna keskiviikkona kaikki klo20 keskustaan ajamaan mopoilla. Jos ei ole mahdollisuutta ajaa mopolla, niin muuten vaan paikalle. Laittakaa sana kiertämään.

        Juu ja rassatkaa putket auki ja kuristimet vex.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja rassatkaa putket auki ja kuristimet vex.

        Kiitos etukäteen tiedosta, saadaan poliisipartiotkin oikeaan aikaan paikalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Nyt voitasiinkin antaa Kuhmoisten nuorisolle tukea. Huomenna keskiviikkona kaikki klo20 keskustaan ajamaan mopoilla. Jos ei ole mahdollisuutta ajaa mopolla, niin muuten vaan paikalle. Laittakaa sana kiertämään.

        Nettivinkattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nettivinkattu.

        Kun et ois vinkannut, niin ois saatu kunnon lössi paikalle. Nyt jää ikuiseksi arvoitukseksi monta oisi tullut paikalle. Itse veikkaan, että noin 43 henkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun et ois vinkannut, niin ois saatu kunnon lössi paikalle. Nyt jää ikuiseksi arvoitukseksi monta oisi tullut paikalle. Itse veikkaan, että noin 43 henkeä.

        Ei näkynyt paljoa porukkaa, eikä kuminpoltosta koulun pihassa johtuen poliisejakaan, kivaa oli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nettivinkattu.

        Toi nettivinkkaus oli paras asia minkä hetkeen olen kohdannut. Oli pikkuisen stressaavaa, kun luulin, että tuollainen järjestetään ameriikan malliin. Ei olisi ollut kovin hyvää mainostakaan Kuhmoisille, jos mopopoikien tueksi järjestetään mielenilmaus. Hyvä näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi nettivinkkaus oli paras asia minkä hetkeen olen kohdannut. Oli pikkuisen stressaavaa, kun luulin, että tuollainen järjestetään ameriikan malliin. Ei olisi ollut kovin hyvää mainostakaan Kuhmoisille, jos mopopoikien tueksi järjestetään mielenilmaus. Hyvä näin.

        TOOPET! Toi nettivinkkaaminen tarkoittaa, että tyyppi jakoi mainoksen tapahtumasta muuallakin netissä.


    • Anonyymi

      Minä 14 keäisenä kollina ajelin Jawa 250 moopyörällä erään kylän raittia ilman pakoputkia , kun ei niitä ollut siinä. Siihen aikaan televisiot ottivat vielä häiriötä viallisista tulpanhatuista johtuen , ja sellaisethan siinä taisi olla.
      Saattoi siinä yksi ja toinen talonväki soittaa poliisille , ja soittivatkin. Jälkikäteen kaverit kertoivat poliisien seuranneet ääntä korttelin verran jäljessä kunnes olin poistunut oikopolkua kotia päin.
      Noh , silloin meitä ei ollut kuin yksi kova pärisijä korkeintaan kylällä kerrallaan , sinä iltana minun jaava.
      Eikä se Jawakaan kahta iltaa kestänyt , meni vaihteet.
      Joten rauhaa kyläläiset nyt näin 45 vuotta jälkijunassa ja sori .

    • Anonyymi

      Koko päivän on taas saanut kuunnella äänekästä mopojen pärinää koulun pihalta.Ja eilen illalla sama homma. Hermothan tässä meinaa mennä. Onko kukaan vielä ilmoittanut asiasta poliisille? Jotainhan tässä on tehtävä, jos mopo-jonnet itse eivät älyä rajoittaa touhujaan.

      • Anonyymi

        Sitä mä vaan mietin että miten hitossa ihmisillä menee nyt tunteisiin mopon pärinä. Kun onhan Kuhmoisissa päristelty pitkin öitä viimeiset 30 vuotta. Kai se on sitten totta että ihmiset oli ennen rautaa ja nykyään vaan ettii asioita mistä pääsee valittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä mä vaan mietin että miten hitossa ihmisillä menee nyt tunteisiin mopon pärinä. Kun onhan Kuhmoisissa päristelty pitkin öitä viimeiset 30 vuotta. Kai se on sitten totta että ihmiset oli ennen rautaa ja nykyään vaan ettii asioita mistä pääsee valittamaan.

        Itsestäni ainakin tuntuu siltä, että tänä kesänä homma on lähtenyt täysin lapasesta aiempaan verrattuna. Eilenkin niitä mopon raatoja piti huudattaa koko päivä koulun pihassa. Välillä piti hakea vähän lisää bensaa ja sitten takaisin koulun pihaan jatkamaan. On ihan eri asia, jos satunnaisesti mopo tai vaikka koko jonne-lauma ajaa ohi kuin, jos sitä pärinää joutuu kuuntelemaan koko päivän lähietäisyydeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsestäni ainakin tuntuu siltä, että tänä kesänä homma on lähtenyt täysin lapasesta aiempaan verrattuna. Eilenkin niitä mopon raatoja piti huudattaa koko päivä koulun pihassa. Välillä piti hakea vähän lisää bensaa ja sitten takaisin koulun pihaan jatkamaan. On ihan eri asia, jos satunnaisesti mopo tai vaikka koko jonne-lauma ajaa ohi kuin, jos sitä pärinää joutuu kuuntelemaan koko päivän lähietäisyydeltä.

        Tajuan pointtisi tietysti, kyllähän se muakin harmittais jos ei saa yöllä unta ja varsinkin nyt kun kesällä pitää lämmön takia ikkunoita auki. Mutta en tiedä olisiko kuinka iso asia kunnalle tehdä joku asfaltti alua jonnekkin metsään tai teollisuusalueelle missä mopojen pärinä ei riko desibelirajaa. Mutta luulisi kunnan tekevän nuorille jotain. Itse ainakin saanut käsityksen että kukaan nuori ei halua jäädä tänne asumaan kun täällä ei ole mitään mieluisaa tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajuan pointtisi tietysti, kyllähän se muakin harmittais jos ei saa yöllä unta ja varsinkin nyt kun kesällä pitää lämmön takia ikkunoita auki. Mutta en tiedä olisiko kuinka iso asia kunnalle tehdä joku asfaltti alua jonnekkin metsään tai teollisuusalueelle missä mopojen pärinä ei riko desibelirajaa. Mutta luulisi kunnan tekevän nuorille jotain. Itse ainakin saanut käsityksen että kukaan nuori ei halua jäädä tänne asumaan kun täällä ei ole mitään mieluisaa tekemistä.

        Olisikin aivan liian mahtavaa kun nämä mopo-hörhöt häipyisivät kylästä, mihinkä ne nyt lähtisi kun ei ole kapasiteettia häipyä äipän helmoista, valitettavasti.
        Miettiköön itse kukin mopohörhö tykönänsä kuinka säälittävää ja lapsellista touhua tuo häiriköinti oikeasti on, sama koskee autoja ja traktoreita, nauttiiko siitä joku oikeasti ?! En kehtaisi tuollaisilla meluavilla paskoilla ajaa metriäkään. Ehdotan kaikille yleistä tuntuvaa paheksuntaa aina kohdatessanne näitä tyyppejä.
        Hankkikoon varakkaat vanhemmat näille mussukoille sähkömopot tai sähköpotkulaudat !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikin aivan liian mahtavaa kun nämä mopo-hörhöt häipyisivät kylästä, mihinkä ne nyt lähtisi kun ei ole kapasiteettia häipyä äipän helmoista, valitettavasti.
        Miettiköön itse kukin mopohörhö tykönänsä kuinka säälittävää ja lapsellista touhua tuo häiriköinti oikeasti on, sama koskee autoja ja traktoreita, nauttiiko siitä joku oikeasti ?! En kehtaisi tuollaisilla meluavilla paskoilla ajaa metriäkään. Ehdotan kaikille yleistä tuntuvaa paheksuntaa aina kohdatessanne näitä tyyppejä.
        Hankkikoon varakkaat vanhemmat näille mussukoille sähkömopot tai sähköpotkulaudat !!!

        Enkä kyllä kehtaisi aina valittaa täällä anonyyminä, mutta raukkaparat ei niillä oo kapasiteettia lähtee mihinkään muijiensa helmoista. Yleinen paheksunta näille valittajille. Nimimerkki mistä kaljarahat, jos karkaan ja jään kiinni ja muija heittää pihalle. Ps. Entä tietsikan käyttömaksut? Millä mä sit valitan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikin aivan liian mahtavaa kun nämä mopo-hörhöt häipyisivät kylästä, mihinkä ne nyt lähtisi kun ei ole kapasiteettia häipyä äipän helmoista, valitettavasti.
        Miettiköön itse kukin mopohörhö tykönänsä kuinka säälittävää ja lapsellista touhua tuo häiriköinti oikeasti on, sama koskee autoja ja traktoreita, nauttiiko siitä joku oikeasti ?! En kehtaisi tuollaisilla meluavilla paskoilla ajaa metriäkään. Ehdotan kaikille yleistä tuntuvaa paheksuntaa aina kohdatessanne näitä tyyppejä.
        Hankkikoon varakkaat vanhemmat näille mussukoille sähkömopot tai sähköpotkulaudat !!!

        Ehdotat yleistä paheksuntaa?


      • Anonyymi

        Poliisit tulivat kyseisenä iltana kesken kuminpolton. Sanoivat jatkakaa ilman vahinkoja. HARMI ETTÄ POLIISEJA EI NÄYTTÄNYT KIINNOSTAVAN. sorat sisään vetäjä.
        Olen puhunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikin aivan liian mahtavaa kun nämä mopo-hörhöt häipyisivät kylästä, mihinkä ne nyt lähtisi kun ei ole kapasiteettia häipyä äipän helmoista, valitettavasti.
        Miettiköön itse kukin mopohörhö tykönänsä kuinka säälittävää ja lapsellista touhua tuo häiriköinti oikeasti on, sama koskee autoja ja traktoreita, nauttiiko siitä joku oikeasti ?! En kehtaisi tuollaisilla meluavilla paskoilla ajaa metriäkään. Ehdotan kaikille yleistä tuntuvaa paheksuntaa aina kohdatessanne näitä tyyppejä.
        Hankkikoon varakkaat vanhemmat näille mussukoille sähkömopot tai sähköpotkulaudat !!!

        Kuten eräs kän eikun siis liikuntapaikkojen ylläpitäjä tuli nyrkit sojossa ehdottamaan että lähdetään "husinvittuun" tai "vaikka vittu harjunsalmelle"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikin aivan liian mahtavaa kun nämä mopo-hörhöt häipyisivät kylästä, mihinkä ne nyt lähtisi kun ei ole kapasiteettia häipyä äipän helmoista, valitettavasti.
        Miettiköön itse kukin mopohörhö tykönänsä kuinka säälittävää ja lapsellista touhua tuo häiriköinti oikeasti on, sama koskee autoja ja traktoreita, nauttiiko siitä joku oikeasti ?! En kehtaisi tuollaisilla meluavilla paskoilla ajaa metriäkään. Ehdotan kaikille yleistä tuntuvaa paheksuntaa aina kohdatessanne näitä tyyppejä.
        Hankkikoon varakkaat vanhemmat näille mussukoille sähkömopot tai sähköpotkulaudat !!!

        Tule nyt setä itse kertomaan meille kasvotusten että puristaa nupista. Luuletko että jotakin meistä alkaa pelottamaan jotku suomi24 uhkailut? Eipä alkanukkkaaan<3333 tulkaa jutulle vaikka koululle älkääkä itkekö täällä


    • Anonyymi

      Komeita keulituksia ainakin näkyy. Meteliä syntyy toki, mutta onhan tollanen prätkäjätkä aina yliveto. Kyllä alkaa tekeen mieli.

      • Anonyymi

        "Kyllä alkaa tekeen mieli"

        - mukaan keulimaan, vai
        - prätkäjätkää ?

        Jos tekee mieli keulimaan, siinä Kuhmoisten kohotuksesksi kerho; Kuhmoisten Keulijat ry.
        Jos prätkäjätkää, siinä keino jolla saadaan Kuhmoisten väkiluku nopeasti nousuun.
        Geeniperimänä: "hei, hei, hei , hän syntynyt on bensaa suonissaan"( lainaus laulusta), joka takaa Kuhmoisten Keulijat ry:n jatkuvuuden. Kaikki hyötyvät ja kunta ja kukoistaa. Mopopoikien harrastuksesta syntyy vetovoimainen tekijä kuntaan ja tytöt tulevat, jos tekee mieli.

        Negatiiviset asiat voi myös kääntää positiiviseksi. Kas, siinä se juju !


    • Anonyymi

      Sellaistahan meno on nykyään kaikkialla. Nykypäivän vanhemmat antavat jo ala-asteikäisten mellastaa iltamyöhään/yöhön asti missä haluavat. Seuraavana päivänä kakarat ovatkin niin väsyneitä etteivät jaksa herätä ennen puolta päivää ja se vaikeuttaa opiskelua huomattavasti. Jo hyvin nuoret lapset "masentuvat" ja/tai heillä todetaan ADHD (vaikka todellisuudessa levoton/apaattinen käytös johtuu vain jatkuvasta univajeesta sekä kurin puutteesta).

    • Anonyymi

      On kateellista väkee. Osa ulisijoista on niitä poikia, jotka ei tyttöjä kiinnosta. Mopo on kova vehje niillä markkinoilla.

      • Anonyymi

        On kyllä aina hauska, kun vedetään kateuskortti esiin, jos sattuu jotain vähän kritisoimaan. Tietenkin, jos se mopo on oma kullanmuru, niin voi luulla, että muut ovat siitä kateellisia. Voin nyt kuitenkin paljastaa, että kyllä muut tuntevat mopoilijoita kohtaan enemmänkin sääliä ja raivoa. Sääliä siitä, että jollain ei ole elämässään mitään muuta sisältöä kuin päristellä menemään aamusta iltaan jollain haisevalla ritsalla ja raivoa siitä, että häiritään muiden rauhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä aina hauska, kun vedetään kateuskortti esiin, jos sattuu jotain vähän kritisoimaan. Tietenkin, jos se mopo on oma kullanmuru, niin voi luulla, että muut ovat siitä kateellisia. Voin nyt kuitenkin paljastaa, että kyllä muut tuntevat mopoilijoita kohtaan enemmänkin sääliä ja raivoa. Sääliä siitä, että jollain ei ole elämässään mitään muuta sisältöä kuin päristellä menemään aamusta iltaan jollain haisevalla ritsalla ja raivoa siitä, että häiritään muiden rauhaa.

        Nyt ootte niin väärässä. Itse asiassa kyse on muutamasta hassusta mummelista, jotka ajelusta valitta.

        Pienet pojat tykkää
        Vähän isommat pojat tykkää
        Tytöt tykkää tietenkin
        Perheen isät tykkää
        Ja papatkin tykkää, kun bensa vähän käryää ja moottori ärjyy

        Aika moni tietää ketkä valittaa mopoilijoista. Samat tyypit muuten valittaa vähän muustakin.


    • Anonyymi

      Ehkä hauskinta koko keskustelussa on se että ei ne idiootit mopopojat varmaan edes lue tätä. Niillä ja kellä tahansa fiksulla on vähän fiksumpiakin tapoja viettää aikaansa kuin olla suomi24:jässä.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa, tuskin lukevat. Epäilen, että ei heillä edes pysyisi kirja oikein päin kädessä. Suomi24 -palstalla olo on toki aika typerää, mutta ei se nyt sentään niin idiottimaista puuhaa ole kuin mopolla ajelu ympäri koulun pihaa. Eihän siinä vaihdu edes maisemat. Kävisivät nyt edes tutustumassa uusiin paikkoihin, mutta sellainen taitaa olla liian jännää ja pelottavaa. Ehkä äiti on kieltänyt lähtemästä pidemmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, tuskin lukevat. Epäilen, että ei heillä edes pysyisi kirja oikein päin kädessä. Suomi24 -palstalla olo on toki aika typerää, mutta ei se nyt sentään niin idiottimaista puuhaa ole kuin mopolla ajelu ympäri koulun pihaa. Eihän siinä vaihdu edes maisemat. Kävisivät nyt edes tutustumassa uusiin paikkoihin, mutta sellainen taitaa olla liian jännää ja pelottavaa. Ehkä äiti on kieltänyt lähtemästä pidemmälle.

        Voin kuule kertoa että jokaikinen mopopoika lukee tätä ja jos ei itse lue niin kyllä muut kertoo mitä täälä kirjotellaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin kuule kertoa että jokaikinen mopopoika lukee tätä ja jos ei itse lue niin kyllä muut kertoo mitä täälä kirjotellaan

        Ehkä muille kertominen viittaa siihen, että osalta mopopojilta puuttuu luku- ja kirjoitustaito ?


      • Anonyymi

        Se voi osalle mopopojilta olla yllätys, että se mikä puntissa pullottaa ei olekkaan mopon sytytydtulppa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se voi osalle mopopojilta olla yllätys, että se mikä puntissa pullottaa ei olekkaan mopon sytytydtulppa

        Ajatella, rapsuttanut syylää, mutta se olikin osottautunut jonkinlaiseksi suvunjatkamisvälineeksi. Mopon tankki olikin sitten tulevien mopolijoiden syntymispaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatella, rapsuttanut syylää, mutta se olikin osottautunut jonkinlaiseksi suvunjatkamisvälineeksi. Mopon tankki olikin sitten tulevien mopolijoiden syntymispaikka.

        Ja valittajat, joilla ei oo muuta elämää, perseestä...


      • Anonyymi

        Lukekaapas tuo kirjoitus muutamaan kertaan. Eikö olekin mopopojan itsensä kirjoittama?


    • Anonyymi

      Jospa poliisi voisi puuttua tuohon hermoja raastavaan toimintaan. Olisin erittäin tyytyväinen.

      • Anonyymi

        Kun kylän nuoriso on meitä häirinnyt (juopotellut tontilla esim.), olen käynyt heille huomauttamassa ja ovat aina siirtyneet muualle.


    • Anonyymi

      Mitä Kuhmoislaisten nuorten sitten pitäisi tehdä? Koulujuttuja kaikki päivät? Kun kasvaa isommaksi muuttaa pois tai mennä meltexille töihin ja ajella sitten autoilla kylää ympäri.

      • Anonyymi

        Onhan tuolla hyvä urheilukenttä ja lukuisia yhdistyksiä kylillä. Miksi pitää ajella autoilla kylää ympäri?


    • Anonyymi

      Mitä sä teit nuorena? leikit paperinukeilla naapurin pojan tai äidin kanssa?

    • Anonyymi

      Opiksi ei ole otettu. Juuri nytkin joku ääliö rikkoo alkusyksyn tuulisen illan hiljaisuuden järjettömällä päristelyllään. Järjetön meluhaitta, järjetön luonnon vihollisen brutaali päästöralli.

      Hommaisikohan kunta talkoilla mopoilijoille äänenvaimentimet? Päristely on lapsellista touhua.

      • Anonyymi

        Onneksi Kuhmoisissa nuorison määrä aina vaan vähenee ja sitä myötä myös moporalli ym. vastaava. Aikansa kutakin. Jotkut haluavat huomiota rallaamisellaan ja sitä näyttävät myös saavan. Aikansa kutakin.


    • Anonyymi

      Ja toiset hakee huomiota valittaen kaikesta mitä nuoriso tekee, kun oma muija on niin vanha ja sitä ei mikään mukava kiinnosta, niin naristaan sitten yökaudet valvoen...

      • Anonyymi

        Eihän täällä ole valitettu muusta kuin älyttömästi päristelevistä mopo- ja mönkkärijonneista. Fiksu nuorisohan ei tuollaiseen idioottimaiseen pelleilyyn osallistu.
        Ja väkisinhän tässä yöt tulee valvottua kun koko ajan joku pelle ajelee mahdollisimman kovaäänisellä romullaan edes takaisin.
        On muuten kyllä vaikea keksiä typerämpää harrastusta kuin ajella vanhalla mopon ritsalla ympyrää parkkipaikalla. Etsisitte tekin jonkun hyödyllisen ja kehittävän harrastuksen.


    • Anonyymi

      Kysy jostakin yövahdin hommia, niin ei tarvii kurkkii verhon raosta ja pääset katsomaan lähempää. Tai osta ittelleskin mopo ja tuu joukkoon, voit saada kaverinkin, kunhan oot hiljaa.

      • Anonyymi

        Voi kyynel, eikö pikku pojun rakasta harrastusta saa kritisoida. Muutenkin tässä keskustelussa on jatkuvasti jotain Ihme uhriutumista mopoperseilijöiltä. Tehän tässä olette ainoat, jotka koko ajan pitävät oikeutenaan häiritä kaikkien muuden elämää ajelemalla tarkoituksella mahdollisimman kovaäänisesti ja muita häiritsevästi vuorokauden ympäri.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1433
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1215
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      104
      1090
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      954
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      140
      934
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      164
      856
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      824
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      804
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe