Lisäveroa pitäisi maksaa

Niin, ei tullut palautusta, kuten useimmin on tullut. Pitäisi maksaa lisävero, vähän yli 100 euroa, elokuun alussa. Olen jo kauan ollut verkkopankkiasiakas, mutta … pitäisi ehkä kuitenkin käydä pankissa maksamassa, jotta saan kuitin, että vero on todella maksettu. Miksi toimin niin? No, vielä muistan, kun 70-luvun lopulla radiosta tuli toisinaan verotustieto-ohjelmaa, jossa joku kommariäänellä puhuva äijä pelotteli ihmisiä sanomalla, että jos veroasioissa tekee virheen, niin voi tulla vankilatuomio.
Varmaan moni teistä muistaa sentyyppiset pelotteluohjelmat.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikäs virhe se on, jos lisäveronsa maksaa. Verkkopankissa se kyllä maksetuksi tulee ja verokarhu on tyytyväinen.

      • Anonyymi

        Mä protestoin sitä, että alle 10 € palautusta ei makseta tililleni, mutta sentilleen pitää verot maksaa.
        Nyt kun on hienot it-käytännöt, eikö sitä voi siirtää tiedon perusteella seuraavaan kuuhun eli saan kuitata sen. Hieno it, mutta kämmäsihän virasto tänäkin vuonna virhein.
        Luotto?

        Beng


      • Nuoruudessa Ilomantsin ulosottomies peri kirkollisveroja moneen kertaan. Naapurin vanhalta pariskunnalta ulosmittasivat ainoan tuottavan lehmän. Lopulta ulosottomies jäi rikoksesta kiinni ja hirtti itsensä. Kuitti kannattaa säilyttää-


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Nuoruudessa Ilomantsin ulosottomies peri kirkollisveroja moneen kertaan. Naapurin vanhalta pariskunnalta ulosmittasivat ainoan tuottavan lehmän. Lopulta ulosottomies jäi rikoksesta kiinni ja hirtti itsensä. Kuitti kannattaa säilyttää-

        Mitenkäs häneltä sujui perunkirjoitukset?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä protestoin sitä, että alle 10 € palautusta ei makseta tililleni, mutta sentilleen pitää verot maksaa.
        Nyt kun on hienot it-käytännöt, eikö sitä voi siirtää tiedon perusteella seuraavaan kuuhun eli saan kuitata sen. Hieno it, mutta kämmäsihän virasto tänäkin vuonna virhein.
        Luotto?

        Beng

        Verottaja on minulle velkaa 5 centtiä, 0,05 euroa. Ollut jo kaksi vuotta. Se vaan kummittelee omaverossa, sitä ei voi lahjoittaa, sitä ei saatililleen - siis aivan tolkuton tilanne.
        Ans olla jos olisin sen velkaa! Tasarahasti olisi tullut perintäkirjeitä.


    • Anonyymi

      Kannattaa tehdä tarpeeksi iso verovirhe, niin vankilatuomio ei pelota yhtään. Päin vastoin voi ottaa naureskellen.

      • Anonyymi

        Pelleilyä tuollainen.


    • Anonyymi

      Marraskuussa varmaan 2.500 € ja risat , halpaa se on jos rahalla selviää .-

      • Anonyymi

        Kannattaa maksaa kun saa noin halavalla mätkyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa maksaa kun saa noin halavalla mätkyt.

        No ei liene muuta vaihtoehtoa kuin maksaminen.


    • Anonyymi

      Oletko sinä Jälkkäri-istuja itse kärsinyt vankilatuomion?

    • Anonyymi

      Nettipankkiin jää kuitti/tosite suoritetusta maksusta.
      Sen voi tulostaakin.

    • Anonyymi

      Ainakin minun verkkopankki toimittaa kuitin maksua vastaan, ei tarvitse konttoriin mennä (missä sellainen sitten lieneekään).

    • Anonyymi

      Mullekin tuli mätkyjä reilu 3000 euroa, mutta tiedossa tuo oli kun myin omistuksiani. Maksutietohan säilyy verkkopankissa ja kuitin saa sitten jos tarvitsee, ei kuittia kannata säilytettäväksi ottaa, katoaa se kuitenkin.

      • Anonyymi

        Ilmaisuna "mätky" antaa valheellisen, negatiivisen kuvan koska kyse on jälkiverosta joka on verottajalta saatua lainaa ja merkki siitä, että verotuskauden tulot ovat olleet ennakoitua suuremmat.

        Tyypillisen suomalaisen tulisi olla kateellinen jälkiveron ( mätkyn ) kohteeksi PÄÄSSEELLE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaisuna "mätky" antaa valheellisen, negatiivisen kuvan koska kyse on jälkiverosta joka on verottajalta saatua lainaa ja merkki siitä, että verotuskauden tulot ovat olleet ennakoitua suuremmat.

        Tyypillisen suomalaisen tulisi olla kateellinen jälkiveron ( mätkyn ) kohteeksi PÄÄSSEELLE!

        Maksettu veroja vääränsuuruisella prosentilla. Ei sen kummempaa.
        Pääomatuloista voi tulla lisälaskua seuraavana vuonna ellei maksa veroennakkoa.
        Senkin voisi pankki suoraan pidättää pääomatuloista (voitoista) ja kaikkien velvollisten yhteissummalla tilittää kerran vaikka seuraavana kuukautena verottajalle. Valtion kassaan melkein heti, kun vero realisoituu.
        Jos entuudestaan on tappiota, niitähän voi ensin kuitata eli ei p.omaveroa 4 vuoden sisällä.
        Verovelvollinen voisi sen pankkiohjelmassa kertoa ja/tai verottaja voi antaa vertailuluvut.
        Muutoin verotus voisi olla lähempänä nyt-hetkeä.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksettu veroja vääränsuuruisella prosentilla. Ei sen kummempaa.
        Pääomatuloista voi tulla lisälaskua seuraavana vuonna ellei maksa veroennakkoa.
        Senkin voisi pankki suoraan pidättää pääomatuloista (voitoista) ja kaikkien velvollisten yhteissummalla tilittää kerran vaikka seuraavana kuukautena verottajalle. Valtion kassaan melkein heti, kun vero realisoituu.
        Jos entuudestaan on tappiota, niitähän voi ensin kuitata eli ei p.omaveroa 4 vuoden sisällä.
        Verovelvollinen voisi sen pankkiohjelmassa kertoa ja/tai verottaja voi antaa vertailuluvut.
        Muutoin verotus voisi olla lähempänä nyt-hetkeä.
        Beng

        Harrastin tarkoituksellista vääristelyä 70-luvulla jolloin rahalle laskettiin korkoakin.
        Pienensin ennakkopidätyksen niin alas kuin paikallinen toimisto salli.
        Maksoin asuntoveloista korkoa 4%, 12% ja 16%. Sain verottajalta korotonta lainaa ka. 1,5:ksi vuodeksi noin 4:n kuukauden nettotuloni verran.
        Ensin maksoin pois 16%:n vekselin ja sitten kohdistin mielenkiintoni 12%:iin jota lyhensin niin paljon kuin pystyin.
        Korottomalla rahalla lyhentelin kovakorkoisia lainojani etupainoisesti.
        Normaalille käyttötillekin maksettiin korkoa 4%.

        Nyt ei rahalla oikeastaan ole "hintaa". Siitä huolimatta inhottaa tilanne jossa olen saamassa palautusta 2146€. Ei käytännön vaikutusta mutta se periaate.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaisuna "mätky" antaa valheellisen, negatiivisen kuvan koska kyse on jälkiverosta joka on verottajalta saatua lainaa ja merkki siitä, että verotuskauden tulot ovat olleet ennakoitua suuremmat.

        Tyypillisen suomalaisen tulisi olla kateellinen jälkiveron ( mätkyn ) kohteeksi PÄÄSSEELLE!

        "mätkyt" on ihan tavallinen nimitys jälkiveroista ja jokainen sen ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mätkyt" on ihan tavallinen nimitys jälkiveroista ja jokainen sen ymmärtää.

        Niin on mutta sillä on yleisesti negatiivinen imago vaikka todellisuudessa se on etuus.


    • Anonyymi

      Klikkaapa siellä verkkopankissa kohtaa kuitti, niin saat postitse kuitin maksusta ja näkyy hän se tuli tiedoissa, ota kopio siitä.

      • Anonyymi

        Tilitiedoissa...


    • Anonyymi

      Joskus 70-luvulla oli se asenne, että verottaja voi kohdella ihmistä töykeästi. Onneksi ajat ovat siitä muuttuneet.

      • Anonyymi

        Minä sain suopean kohtelun. Sain pienentää ennakkopidätystä niin paljon, että muutaman kuukauden palkkani kokoinen jälkivero oli minulle korotonta lainaa kun samaan aikaan maksoin törkeitä korkoja asuntolainoistani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä sain suopean kohtelun. Sain pienentää ennakkopidätystä niin paljon, että muutaman kuukauden palkkani kokoinen jälkivero oli minulle korotonta lainaa kun samaan aikaan maksoin törkeitä korkoja asuntolainoistani.

        Nykyään verovirkailijat palvelevat asiallisesti ja ystävällisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään verovirkailijat palvelevat asiallisesti ja ystävällisesti.

        Juu, nykyään heillä on hieno asiakaspalvelutaito.


    • Anonyymi

      Vittuako niistä lisäveroistasi palstalla meuhkaat, siinäpähän makselet ja sillä sipuli. Sitäpaitsi mitä ne verosi muille kuuluvat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe