Mielestäni Leijonakuningas elokuva on yksi maailman parhaimmista lasten elokuvista, mitä ollaan ikinä tehty. 2 ja 3 ovat pelkästään kopiointia osasta 1.
Mitä mielipiteitä teillä on leijonakuningas elokuvasta?
Leijonakuningas
11
3800
Vastaukset
- Leffafani
Leijonakuningas on paras Walt Disneyn piirretyistä!! Se on tosi hyvä elokuva! :) On Walt Disneyllä muitakin hyviä, kuten Tarzan, Mulan, Lilo&Stitch ja Karhuveljeni Koda. Oon kauhea Disney-fani... :)Mut Leijonakuninkaalle ei mikään vedä vertoja! x)
- Mishima Reika
on se, että disney matki japanilaista elokuvaa "Kimba the white lion"...
http://www.kimbawlion.com/rant2.htm
muutenkin on anime ja manga -palstalla keskusteltu siitäkin, kuinka disneyn atlantis on matkinut Nadia: The Secret of Blue Water -anime-elokuvaa,
(http://www.thesecretofbluewater.com/atlantis-i.htm)
joten en enää oikein jaksa kunnioittaa disneyn "mestariteoksia" vaan olet enemmän kiinnostunut juuri tuosta japanilaisista animaatiosta, joka on paljon mielikuvituksellisempaa ja laadukkaampaa.- Leffafani
Pelottavaa... Ihan kylmät väreet tuli kun kävin noilla sivuilla... :/ Voisiko tuo olla vain sattumaa? No eipä kai... No, vaikka Jellonakuningas oiskin matkittu, niin on se kuitenki mahtava leffa: aivan fantastinen musiikki... Ja varmaankin juoni on (ainakin osaksi) Disneyn oma. :) Ootko sit nähny tuon Kimba-leffan (japanilaisen version siis)??
- Mishima Reika
Leffafani kirjoitti:
Pelottavaa... Ihan kylmät väreet tuli kun kävin noilla sivuilla... :/ Voisiko tuo olla vain sattumaa? No eipä kai... No, vaikka Jellonakuningas oiskin matkittu, niin on se kuitenki mahtava leffa: aivan fantastinen musiikki... Ja varmaankin juoni on (ainakin osaksi) Disneyn oma. :) Ootko sit nähny tuon Kimba-leffan (japanilaisen version siis)??
en ole nähnyt. mutta olisi ihan mielenkiintoista katsoa tuo leffa joskus ja vertailla.
anime/manga -palstalla oli "Unkkis" kirjoittanut mielenkiintoisen kommentin (anteeksi, että lainaan ^^)
" Lion Kingin ensimmäisissä väriluonnoksissa Simba oli valkoinen, ja jossain varhaisissa ääninäyttelijöiden haastatteluissa he hehkuttavat kuinka tässä tehdään elokuvaa Osamu Tezukan muistolle tms. (Tezuka kuoli 1989 muistaakseni)
Jossain vaiheessa Disney huomasi että "oho ei meillä olekaan virallista lupaa tähän Tezukan perikunnalta", ja niin Simba the White Lion -projekti muuttui Lion Kingiksi." - gingalegendweed
Uskomatonta! Siis nuohan ovat todellakin, kuin kopioita toisistaan! Minun on pakko nähdä itse tuo japanilainen animaatio! Voitko sanoa, mistä sen löytäisi?
- Kimba_1989
gingalegendweed kirjoitti:
Uskomatonta! Siis nuohan ovat todellakin, kuin kopioita toisistaan! Minun on pakko nähdä itse tuo japanilainen animaatio! Voitko sanoa, mistä sen löytäisi?
Youtubesta löytyy enkuksi dubattuja jaksoja, kun laitat hakusanaksi "Kimba the white lion". Kimbasta tehtiin "uusintaversio" vuonna 1989, enkkudubbina löytyy muutama jakso hakusanoilla "The new adventures of Kimba". Enemmän jaksoja (tästä "uusintaversiosta") löytyy japaniksi dubattuna, kun laitat hakusanoiksi "Jungle emperor leo 1989". Kimbasta on tehty elokuvakin, löytyy enkkudubilla hakusanoilla "jungle emperor leo movie".
Kyllä mun mielestä Leijonakunkku on kopio Kimbasta, kun aloin katsoa Kimba-sarjaa Youtubesta. On leijonakuningas ihan OK leffa, ei siinä mitään, mutta onko Disneyn pakko matkia muiden tekemiä elokuvia?
- niina
1:nen on kaikista paras !!!!!!!!!
- Miepä mie
Sehän on aivan loistava elokuva, sopii muillekin kuin pelkille lapsille! Hauska ja surullinen, toimintaakin löytyy :) Itkin pikkuisena aivan hirveästi kohtauksessa jossa Mufasa kuoli :'(.
Hyvä leffa, ei voi muuta sanoa :) - npj
kuka esittää suomeks leijonakuningas 2sen kappaleen he lives in you?????
- Kimba_1989
Jos sulla on leijonakuningas 2 VHS:nä, niin ehkä kappaleen laulajan nimi löytyy sieltä edellyttäen, että sieltä löytyy suomidubbaajien nimet, ainakin Leijonakuningas ykkösen lopputeksteistä löytyy myös suomidubbaajat. DVD:n lopputeksteistä en osaa sanoa.
- Anonyymi
DVD:n lopputekstien mukaan Pekka Kuorikoski.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412795Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4342363Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens232292Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182110Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421786Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1411747Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241275Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,21180- 741079
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67997