Leijonakuningas

gingalegendweed

Mielestäni Leijonakuningas elokuva on yksi maailman parhaimmista lasten elokuvista, mitä ollaan ikinä tehty. 2 ja 3 ovat pelkästään kopiointia osasta 1.
Mitä mielipiteitä teillä on leijonakuningas elokuvasta?

11

3715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leffafani

      Leijonakuningas on paras Walt Disneyn piirretyistä!! Se on tosi hyvä elokuva! :) On Walt Disneyllä muitakin hyviä, kuten Tarzan, Mulan, Lilo&Stitch ja Karhuveljeni Koda. Oon kauhea Disney-fani... :)Mut Leijonakuninkaalle ei mikään vedä vertoja! x)

    • Mishima Reika

      on se, että disney matki japanilaista elokuvaa "Kimba the white lion"...
      http://www.kimbawlion.com/rant2.htm

      muutenkin on anime ja manga -palstalla keskusteltu siitäkin, kuinka disneyn atlantis on matkinut Nadia: The Secret of Blue Water -anime-elokuvaa,
      (http://www.thesecretofbluewater.com/atlantis-i.htm)
      joten en enää oikein jaksa kunnioittaa disneyn "mestariteoksia" vaan olet enemmän kiinnostunut juuri tuosta japanilaisista animaatiosta, joka on paljon mielikuvituksellisempaa ja laadukkaampaa.

      • Leffafani

        Pelottavaa... Ihan kylmät väreet tuli kun kävin noilla sivuilla... :/ Voisiko tuo olla vain sattumaa? No eipä kai... No, vaikka Jellonakuningas oiskin matkittu, niin on se kuitenki mahtava leffa: aivan fantastinen musiikki... Ja varmaankin juoni on (ainakin osaksi) Disneyn oma. :) Ootko sit nähny tuon Kimba-leffan (japanilaisen version siis)??


      • Mishima Reika
        Leffafani kirjoitti:

        Pelottavaa... Ihan kylmät väreet tuli kun kävin noilla sivuilla... :/ Voisiko tuo olla vain sattumaa? No eipä kai... No, vaikka Jellonakuningas oiskin matkittu, niin on se kuitenki mahtava leffa: aivan fantastinen musiikki... Ja varmaankin juoni on (ainakin osaksi) Disneyn oma. :) Ootko sit nähny tuon Kimba-leffan (japanilaisen version siis)??

        en ole nähnyt. mutta olisi ihan mielenkiintoista katsoa tuo leffa joskus ja vertailla.

        anime/manga -palstalla oli "Unkkis" kirjoittanut mielenkiintoisen kommentin (anteeksi, että lainaan ^^)

        " Lion Kingin ensimmäisissä väriluonnoksissa Simba oli valkoinen, ja jossain varhaisissa ääninäyttelijöiden haastatteluissa he hehkuttavat kuinka tässä tehdään elokuvaa Osamu Tezukan muistolle tms. (Tezuka kuoli 1989 muistaakseni)

        Jossain vaiheessa Disney huomasi että "oho ei meillä olekaan virallista lupaa tähän Tezukan perikunnalta", ja niin Simba the White Lion -projekti muuttui Lion Kingiksi."


      • gingalegendweed

        Uskomatonta! Siis nuohan ovat todellakin, kuin kopioita toisistaan! Minun on pakko nähdä itse tuo japanilainen animaatio! Voitko sanoa, mistä sen löytäisi?


      • Kimba_1989
        gingalegendweed kirjoitti:

        Uskomatonta! Siis nuohan ovat todellakin, kuin kopioita toisistaan! Minun on pakko nähdä itse tuo japanilainen animaatio! Voitko sanoa, mistä sen löytäisi?

        Youtubesta löytyy enkuksi dubattuja jaksoja, kun laitat hakusanaksi "Kimba the white lion". Kimbasta tehtiin "uusintaversio" vuonna 1989, enkkudubbina löytyy muutama jakso hakusanoilla "The new adventures of Kimba". Enemmän jaksoja (tästä "uusintaversiosta") löytyy japaniksi dubattuna, kun laitat hakusanoiksi "Jungle emperor leo 1989". Kimbasta on tehty elokuvakin, löytyy enkkudubilla hakusanoilla "jungle emperor leo movie".

        Kyllä mun mielestä Leijonakunkku on kopio Kimbasta, kun aloin katsoa Kimba-sarjaa Youtubesta. On leijonakuningas ihan OK leffa, ei siinä mitään, mutta onko Disneyn pakko matkia muiden tekemiä elokuvia?


    • niina

      1:nen on kaikista paras !!!!!!!!!

    • Miepä mie

      Sehän on aivan loistava elokuva, sopii muillekin kuin pelkille lapsille! Hauska ja surullinen, toimintaakin löytyy :) Itkin pikkuisena aivan hirveästi kohtauksessa jossa Mufasa kuoli :'(.
      Hyvä leffa, ei voi muuta sanoa :)

    • npj

      kuka esittää suomeks leijonakuningas 2sen kappaleen he lives in you?????

      • Kimba_1989

        Jos sulla on leijonakuningas 2 VHS:nä, niin ehkä kappaleen laulajan nimi löytyy sieltä edellyttäen, että sieltä löytyy suomidubbaajien nimet, ainakin Leijonakuningas ykkösen lopputeksteistä löytyy myös suomidubbaajat. DVD:n lopputeksteistä en osaa sanoa.


      • Anonyymi

        DVD:n lopputekstien mukaan Pekka Kuorikoski.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe