MYÖNTEINEN ELÄMÄNASENNE

Toivottavasti olette omaksuneet myönteisen elämänasenteen. Minä yritän suhtautua asioihin myönteisesti. Ei aina ole ollut hauskaa, vaan … mitäpä se haittaa.

60

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miu vanhempain ol Karjala kannakselt. Isä ol viis vuotta torrakka käes vainolaista vastassa ja äiti läks kahtee kertaa evakkoo Karjalast.
      Karjalaisil evakoil ol kaskukirja: "Ilo pintaan, vaik syän märkänis." Iha nii karjalaine mie en taija olla.
      Turkulaisuus, hämäläisyys ja nyt keskisuomalaisuus on tainneet tarttua. Näen silti paljon enemmän iloisia värejä ja hauskoja asioita kuin harmautta ja synkkyyttä. Harmaakin on oikein silmin katsottuna räiskyvän harmaata, kuten eräs hyvä saunakaverini PV:n rakennusten pääväriä luonehti.

      Sillä tavoin elämä on keveämpi elää. Vaikka sitten vastuunsa kantaakin silloin kun tarvetta on.
      KM.

      • Pohjoiskarjalan ILOMANTSISTA olen lähtöisin. Täytyy nauttia hetkestä, vaikka katolta putoaisi.


    • Anonyymi

      Myönteisesti suhtaudun asioihin kyllä.

    • Anonyymi

      Eipä tässä ennään mithään eämänasenteita , päivä kerrallaan .-

      • Anonyymi

        Elämänasenne on tärkein tekijä, joka vaikuttaa siihen, miten elämäämme elämme.

        Meillä on oikeus murehtia, rypeä itsesäälissä ja kiukutella jopa mitättömistä asioistakin.

        Myönteinen elämänasenne on voima, joka nostaa meidät syvimmästäkin rotkosta takaisin elämään.

        Tuskinpa olisin enää hengissä, jos elämänasenteeni ei olisi ollut myönteinen jo lapsuudestani lähtien.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämänasenne on tärkein tekijä, joka vaikuttaa siihen, miten elämäämme elämme.

        Meillä on oikeus murehtia, rypeä itsesäälissä ja kiukutella jopa mitättömistä asioistakin.

        Myönteinen elämänasenne on voima, joka nostaa meidät syvimmästäkin rotkosta takaisin elämään.

        Tuskinpa olisin enää hengissä, jos elämänasenteeni ei olisi ollut myönteinen jo lapsuudestani lähtien.

        kylmätotuus

        Niinpä! Pakkohan se myönteinen on olla. En olisi elämästä hengissä selvinnyt, en.


    • Anonyymi

      No en ole. Mietin sellaista, että nykyinen tapamme elää arkea yrittää minimoida tunteet. Esimerkiksi läheisemme kuolevat hoivakodeissa ja sitten pidetään hautajaiset. Tuntuu kuin tuo hyvin rakaskin ihminen on mennyt vain ulkomaan matkalle. Kuolema ei ole konkreettinen. Joku voi varmasti pitää vertaustani kornina. Kuitenkin kun vanha jo höyhenenkevyt kissani jouduttiin lopettamaan, nikn onneksi eläinlääkäri tuli kotiin, nukutti kesken ulkoilun ja viimeisen yön - kissa ja minä nukuimme makuuhuoneessa. Hän omalla alustalla ja minä sängyssäni. Halusin tietää, että aine on tehonnut. Ystäväni oli hiipunut jo pitkään, joten päätös, ei ollut helppo, mutta kerrankin kuvittelen, että se oli oikea-aikainen hänen kannaltaan. Minulle se ei ollut. Luopuminen yhteisistä hetkistä on ollut tuskaista ja kuoleman menetys on konkreettinen ei mikään matkalle lähtö ja katoaminen elämästäni. Mielestäni siitä syystä, että kaikki tapahtui kotona ja lähellä. Kumpi on parempi - kokea tunteet vai edetä neutraalisti, hygienisesti oravanpyörässä? Mitä on ihmisyys?

      Mutta vielä tuohon elämänmyönteusyysteen ja karjalaisuuteen. Tässä sitä elämänmyönteisyyttä ja sisua: kyllä kiukutti, kun joku Suomesta loma-asunnon hankkinut itänaapurimme lehdessämme valitteli suurta suruaan, ettei pääse Suomeen mökilleen.... kysyn vaan, että miten ikävä ja miten pitkä kaipaus evakoillamme oli/ on omaan kotiinsa, kotimaisemiin Karjalaan.

      • Anonyymi

        Musta tuntuu, että mulla on ihan helvetin myönteinen asene.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Musta tuntuu, että mulla on ihan helvetin myönteinen asene.
        Beng

        Ei kannata jäädä likarätiksi ja niellä kaikkea maailman pahuutta. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata jäädä likarätiksi ja niellä kaikkea maailman pahuutta. 😉

        Että mitä kirjoitat?
        Aivan sekosekoa. No, mutta ehkä ymmärrät itse paremmin. Tuo heijastaa vain sinua.
        VT.

        Beng


    • Anonyymi

      Negatiivinen asenne on enemmän luonnollinen,

      pessimisti ei pety,

    • Anonyymi

      Tärkeintä on, että vaimoni on luonnostaan peruspositiivinen ja hyväntuulinen ihminen.
      Asenne on vuosikymmenten saatossa heijastunut minuunkin ja olen huomannut, että on mukava elää kun havaitsee ympärillään myönteisiä asioita.
      Joskus tulen väärin ymmärretyksi koska joidenkin henkilöiden olemukseen kuuluu pessimismi, epäluulo ja kateus.

      • Anonyymi

        Kaikella on tarkoituksensa, siinä se meille kaikille.


      • Anonyymi

        Pessimisti ei ole kateellinen mistää kellekkään,

        tekee lujasti työtä hartiat limassa negatiosta huolimatta,

        on järkevä
        varautuu mahdolliseen epäonnistumiseenki,
        useinmiten uurastus tuottaa hyvää tulosta


        siitä on loistava esimerkki entinen päämisteri SIPILÄ,
        hän oli viisas yrittäjä
        hänen lempilauseensa oli " pessimisti ei pety "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pessimisti ei ole kateellinen mistää kellekkään,

        tekee lujasti työtä hartiat limassa negatiosta huolimatta,

        on järkevä
        varautuu mahdolliseen epäonnistumiseenki,
        useinmiten uurastus tuottaa hyvää tulosta


        siitä on loistava esimerkki entinen päämisteri SIPILÄ,
        hän oli viisas yrittäjä
        hänen lempilauseensa oli " pessimisti ei pety "

        Minulle riittää vapaus, siinä se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pessimisti ei ole kateellinen mistää kellekkään,

        tekee lujasti työtä hartiat limassa negatiosta huolimatta,

        on järkevä
        varautuu mahdolliseen epäonnistumiseenki,
        useinmiten uurastus tuottaa hyvää tulosta


        siitä on loistava esimerkki entinen päämisteri SIPILÄ,
        hän oli viisas yrittäjä
        hänen lempilauseensa oli " pessimisti ei pety "

        Mitäs keittokomeropsykologiaa lykkäsit?

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs keittokomeropsykologiaa lykkäsit?

        Beng

        mikä harmittaa ??????
        oletko kateellinen pesimistille hihiii,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs keittokomeropsykologiaa lykkäsit?

        Beng

        Minusta ei voi olla mitään perusasennetta olemassakaan.
        Asiat ja tapahtumat herättävät ihmisissä erilaisia tunteita, ajatuksia ja kenties toimintaakin.
        Eri jutskat generoivat ihmisiä eri tavoin.
        Tausta, koulutus, kokemukset, perehtyneisyys, persoonallisuus.
        Onko flegmaattinen positiivisesti asennoituva?
        Onko tempperamenttinen negatiivisesti asennoituva? Jne.
        Beng
        Siis. Aloitus on vähän kulahtanut ja yksinkertaistava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta ei voi olla mitään perusasennetta olemassakaan.
        Asiat ja tapahtumat herättävät ihmisissä erilaisia tunteita, ajatuksia ja kenties toimintaakin.
        Eri jutskat generoivat ihmisiä eri tavoin.
        Tausta, koulutus, kokemukset, perehtyneisyys, persoonallisuus.
        Onko flegmaattinen positiivisesti asennoituva?
        Onko tempperamenttinen negatiivisesti asennoituva? Jne.
        Beng
        Siis. Aloitus on vähän kulahtanut ja yksinkertaistava.

        juu hipoo iditismia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mikä harmittaa ??????
        oletko kateellinen pesimistille hihiii,

        Absurdi kysymys.
        Miten voi olla kade jollekin tuikituntemattomalle?
        Olisit nyt pysynyt aiheessa: onko sinulla negatiivinen vai positiivinen asenne tai millainen?
        Beng


    • Anonyymi

      Mnaah.

      Pessimisti ei pety, se fakta. Tosiasioihin tukeutuvana ja realistisena ihmisenä en oikein edes ymmärrä yltiöpositiivista ajattelua. "Myönteisessä elämänasenteessa" kyseessä mun mielestä lähinnä itsepetos ja jonkinlainen haavemaailmoissa eleleminen. Tyypillisin esimerkki löytyy ryhmästä uskikset. Vaikka kuinka skeidaa elo ois, net vaan koittaa ajatella positiivisesti ja odottelevat taivaaseen pääsemistä. Hö, mahtaa siinä naamarit olla mutturalla, kun tosiasiat paljastuu.

      Toki paljonkin ihmisiä joilla vaikutttais aina menevän hyvin ja aina ois positiivinen meininki päällä. Ei niillä sen kummemmin mene, kuin kenelläkään muulla, net vaan jotenkin kieltäytyy ajattelemasta tosiasioita. Positiivisuus aiheuttaa ennakko-odotuksia, joissa nyt jokatapauksessa tulee pettymyksiä. Ihmetellyt, miten niitten psyyke kestää sellaista. Normaali ihminen on varautunut huonoihinkin vaihtoehtoihin ja ainakin periaatteessa voi "yllättyä", jos jokin meneekin myönteisesti jne.

      Mieluummin positiivisia ylläreitä, kuin jatkuvaa pettymystä. Että se siitä.

      =DW=

      • Anonyymi

        Ei myönteinen elämänasenteeni estä minua olemasta samalla realisti.

        En kulje pää pilvissä vaan jalat tiukasti maassa.
        Vastoinkäymisiäkin olen kokenut, mutta aina niistä olen noussut.

        Peruspessimisti saattaa "myrkyttää" ilmapiirin , missä ikinä liikkuukin.
        Jos ei missään näe valoa, niin elämä on raskas kiviriippa.

        kylmätotuus


    • Ei aina tarvitsekkaan hauskaa olla, eikä voikkaan olla, mutta jos elämä potkii liikaa henkisesti rankoilla vastoinkäymisillä, niin vaikeaa on myönteistä elämänasennettakaan loputtomasti säilyttää.

      • Anonyymi

        Ei se kyllä mihinkään häviä sellaiselta tyypiltä, jolla elämänasenne on positiivinen ja valoisa. Asennetta, olipa se synnynnäinen tai opeteltu, ei vastoinkäymisetkään lannista, koska asenne on se, joka kantaa vaikeuksien yli. Paremmin kuin märehtiminen. - Nm. Niiin se menee


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kyllä mihinkään häviä sellaiselta tyypiltä, jolla elämänasenne on positiivinen ja valoisa. Asennetta, olipa se synnynnäinen tai opeteltu, ei vastoinkäymisetkään lannista, koska asenne on se, joka kantaa vaikeuksien yli. Paremmin kuin märehtiminen. - Nm. Niiin se menee

        Saattaapi olla helppo sanoa ilman riittäävän rankkoja vastoinkäymisiä. Jossain se raja varmasti on itse kullakin, minkä jälkeen hymy alkaa hyytyä. Varsinkin, kun on selvää, että vaikeuksien yli ei ole pääsyä vaan ne vääjäämättä vaan pahentuvat.


      • Anonyymi
        entinenmiäs kirjoitti:

        Saattaapi olla helppo sanoa ilman riittäävän rankkoja vastoinkäymisiä. Jossain se raja varmasti on itse kullakin, minkä jälkeen hymy alkaa hyytyä. Varsinkin, kun on selvää, että vaikeuksien yli ei ole pääsyä vaan ne vääjäämättä vaan pahentuvat.

        Ööööö ... Kyllä hymy voi hyytyä myös positiivarilta - montakin kertaa - mutta ei ainiaaksi eikä iankaikkisesti. Positiivinen tyyppi ajattelee toisin, joten hän näkee ja käsittelee "vääjäämättä pahentuvat" vaikeudet toisella tavalla kuin se, jonka näköalat vaikeudet sumentavat. - Nm. Asenne ratkaisee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ööööö ... Kyllä hymy voi hyytyä myös positiivarilta - montakin kertaa - mutta ei ainiaaksi eikä iankaikkisesti. Positiivinen tyyppi ajattelee toisin, joten hän näkee ja käsittelee "vääjäämättä pahentuvat" vaikeudet toisella tavalla kuin se, jonka näköalat vaikeudet sumentavat. - Nm. Asenne ratkaisee

        Aivan, ei kukaan aina jaksa iloinen olla, mutta noin keskimäärin myönteinen asenne on hyvä asia.
        Terveisin: Puolireuho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kyllä mihinkään häviä sellaiselta tyypiltä, jolla elämänasenne on positiivinen ja valoisa. Asennetta, olipa se synnynnäinen tai opeteltu, ei vastoinkäymisetkään lannista, koska asenne on se, joka kantaa vaikeuksien yli. Paremmin kuin märehtiminen. - Nm. Niiin se menee

        Sinulla ei tunnu riittävän ymmärrystä siihen, että ihmiset ja heidän elämäntilanteensa voivat olla erilaisia, sinä vaan jankkaat omaa asennettasi. Kyllä myönteinen elämänsaennekin lopulta voi hävitä kun tarpeeksi on vastatuulta. Vaikka itse olisi hyvissä ruumiin ja sielun voimissa mutta esim. pitkäaikainen puolison omaishoitajuus on asia mikä elämänasenteeseenkin vääjäämättä vaikuttaa.

        Nm, Kaikki ei mene niinkuin sinun elämässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei tunnu riittävän ymmärrystä siihen, että ihmiset ja heidän elämäntilanteensa voivat olla erilaisia, sinä vaan jankkaat omaa asennettasi. Kyllä myönteinen elämänsaennekin lopulta voi hävitä kun tarpeeksi on vastatuulta. Vaikka itse olisi hyvissä ruumiin ja sielun voimissa mutta esim. pitkäaikainen puolison omaishoitajuus on asia mikä elämänasenteeseenkin vääjäämättä vaikuttaa.

        Nm, Kaikki ei mene niinkuin sinun elämässä

        Ei. Ja kun sinä et tiedä minun elämästäni mitään etkä sitä, kuinka raskasta se voi / saattaa olla, niin älä pajata asenteettomuuttasi julkisella palstalla ääneen. - Nm. Vastatuuli vahvistaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Ja kun sinä et tiedä minun elämästäni mitään etkä sitä, kuinka raskasta se voi / saattaa olla, niin älä pajata asenteettomuuttasi julkisella palstalla ääneen. - Nm. Vastatuuli vahvistaa

        " Ja kun sinä et tiedä minun elämästäni mitään..."

        Sinä sen sijaan tunnut tietävän, miten muiden pitäisi olla, vaikka et tiedä elämästään yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ja kun sinä et tiedä minun elämästäni mitään..."

        Sinä sen sijaan tunnut tietävän, miten muiden pitäisi olla, vaikka et tiedä elämästään yhtään mitään.

        Sovitaanko niin, ettei kukaan tiedä mitään ja kaikki saavat asennoitua elämäänsä niin kuin lystäävät? Ollaan kuin Ellun kanat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei tunnu riittävän ymmärrystä siihen, että ihmiset ja heidän elämäntilanteensa voivat olla erilaisia, sinä vaan jankkaat omaa asennettasi. Kyllä myönteinen elämänsaennekin lopulta voi hävitä kun tarpeeksi on vastatuulta. Vaikka itse olisi hyvissä ruumiin ja sielun voimissa mutta esim. pitkäaikainen puolison omaishoitajuus on asia mikä elämänasenteeseenkin vääjäämättä vaikuttaa.

        Nm, Kaikki ei mene niinkuin sinun elämässä

        On turha lähteä vertailemaan ihmisten elämäntilanteita ja niiden tuomia vaikeuksia keskenään.
        Yhdelle jokin tilanne tuntuu ylitsepääsemättömältä, mutta jollekin toiselle vastaava tilanne ei.

        Omakohtaisesti voin kertoa, ettei elämäni ole ollut ruusuilla tanssimista vuosikymmeniin.
        Elämässäni on ollut monenlaisia vastoinkäymisiä ja koettelemuksia.
        Koen, että aiemmat vastoinkäymiset ovat opettaneet minua ottamaan vastaan seuraavat koettelemukset.
        Oppia ikä kaikki.



        Olen ollut omaishoitajana, saattohoitajana ja huolien hautausmaana ja jokainen tehtävä on opettanut minulle asioita, joita ilman en olisi minä.

        Myönteistä elämänaennettani en ole koskaan menettänyt.

        Laitan tähän linkin, joka ei välttämättä tänne kuuluisi.
        https://sites.uta.fi/voimavaratkayttoon/optimismi/

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ja kun sinä et tiedä minun elämästäni mitään..."

        Sinä sen sijaan tunnut tietävän, miten muiden pitäisi olla, vaikka et tiedä elämästään yhtään mitään.

        Missä olen sanonut, että tiedän, "miten muiden pitäisi olla"? Jokainen piehtaroi paatoksissaan, jos ei muuhun pysty ja kykene. - Nm. Mikä on ongelmasi nimi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On turha lähteä vertailemaan ihmisten elämäntilanteita ja niiden tuomia vaikeuksia keskenään.
        Yhdelle jokin tilanne tuntuu ylitsepääsemättömältä, mutta jollekin toiselle vastaava tilanne ei.

        Omakohtaisesti voin kertoa, ettei elämäni ole ollut ruusuilla tanssimista vuosikymmeniin.
        Elämässäni on ollut monenlaisia vastoinkäymisiä ja koettelemuksia.
        Koen, että aiemmat vastoinkäymiset ovat opettaneet minua ottamaan vastaan seuraavat koettelemukset.
        Oppia ikä kaikki.



        Olen ollut omaishoitajana, saattohoitajana ja huolien hautausmaana ja jokainen tehtävä on opettanut minulle asioita, joita ilman en olisi minä.

        Myönteistä elämänaennettani en ole koskaan menettänyt.

        Laitan tähän linkin, joka ei välttämättä tänne kuuluisi.
        https://sites.uta.fi/voimavaratkayttoon/optimismi/

        kylmätotuus

        Hieno ja hyvä kommentti keskellä yötä. Linkkihän kuuluu no. tänne, toivottavasti 'oikeat' tyypit tutustuvat siihen, siis pessimisminsä pilaamat paapattajat. - Nm. K i i t o s


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä olen sanonut, että tiedän, "miten muiden pitäisi olla"? Jokainen piehtaroi paatoksissaan, jos ei muuhun pysty ja kykene. - Nm. Mikä on ongelmasi nimi

        Esimerkiksi tässä ketjussa, useammassakin kommentissasi. Ymmärrän, uskon ja myönnän, että "normaalilla" ihmisellä se myönteinen elämänasenne kestää. Normaalilla tarkoitan, ettei ole mitään elämää suurempia vastoinkäymisiä.


      • Anonyymi
        entinenmiäs kirjoitti:

        Esimerkiksi tässä ketjussa, useammassakin kommentissasi. Ymmärrän, uskon ja myönnän, että "normaalilla" ihmisellä se myönteinen elämänasenne kestää. Normaalilla tarkoitan, ettei ole mitään elämää suurempia vastoinkäymisiä.

        Mitään en mahda enkä voi sille, että otat juttuni henkilökohtaisesti. - Nm. Oma moka


    • Anonyymi

      Muistakaa rakastaa toisianne myönteisessä ja vastaisessa mäjessä. Ellei homma suju, TAPELKAA prkeleesti mutta positiivisesti toinen toisenne maan rakoon rutaten.

      • Anonyymi

        Minä luotan suojelusenkeliini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä luotan suojelusenkeliini.

        Jokaisella on tietysti oma elämä, opiskelun kautta löytää uutta itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on tietysti oma elämä, opiskelun kautta löytää uutta itselleen.

        Niinkauan kun on yksin on asiat hyvin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkauan kun on yksin on asiat hyvin!

        Onko kuolinvuoteesi ääreen ketään vai löydetäänkö sinut yksin menehtyneenä sitten aikanaan? Kuinka olet pedannut seurannan ja kontrollin?


    • Anonyymi

      Itsestään ei posiviivisuus minulla synny, vaan tekojen kautta. Kun olen rämpinyt metsässä, koukistellut ämpärillisen marjoja, kiusaantunut hyttysistä, selän, jalkojen väsymisestä ja hiestä, siivonnut marjat pitkästymisen, pakotukset ja suonenvedot kestäen, niin sitten tulee positiivinen olo. Katselen onnellisena marjoja.
      Sama juttu kun siivoan isommasti, ei se tunnu yhtään kivalta, mutta sen jälkeen on positiivinen olo.
      Jos monta päivää viettäisin niin etten tekisi mitään hyödyllistä, tuntisin mieleni luultavasti koko ajan jos en kokonaan negatiiviseksi niin ainakin tylsistyneeksi ja apeaksi.
      Jos sitten joku asia painaa, se on lähes koko ajan mielessä, on tosi negatiivinen olo silloin kun on yksin. Luen voimalauseita ja latelen niitä hyviä asioita mitä on, mutta kurja olo vain tahtoo olla voitolla.
      Seurassa kuin taikaiskusta huolet väistyvät ja tunnen iloa. Usein myös niin että sen jälkeen ei enää palaa sama ikävä tunne vaikka itse ikävä asia ei ole mennyt minnekään, suhtautuminen tilanteeseen vain on höllentynyt asian etääntymisen myötä.
      Posiviivisuuden aikaansaamiseksi pitää nähdä vaivaa. Ajatella että on ihmisiä joile se on täysin ilmaista ja lankee eteen noin vain.

    • Anonyymi

      Hyvä linkki häneltä: Tänään 02:18
      Kuinka sattuikaan Hesarissa oli pitkä juttu aitajuoksija Lotta Haralasta. Yksi lause pisti silmään.
      On muita kohtaan äärimmäisen positiivinen ja optimistinen, mutta löytää omasta tekemisestään valtavasti negatiivistä ja kritisoitavaa.

    • Onneksi en ole Paltamosta :).

    • "Jos ei ole ongelmaa,
      älä korjaa mitään.

      Jos tekemisesi ei toimi,

      tee jotain eri tavalla.

      Kun asiat toimivat,

      tee lisää samanlaista."

      -Leena Helle (RATKES 2/99)-

    • Minun äidiltäin peritty elämänohje: paistaa se päivä vielä risukasaankin :).
      Äitini elämänkaarta aatellen voisi lauselma olla toisenkinlainen. Mutta karkeasti aatellen tuosta mallia elämästä selviytymiseen ja asennoitumiseen.

      Ja tämä Koillismaalta lähtöisin.

    • Anonyymi

      Iloinen naama, miellyttävä naama.

      • Anonyymi

        Kyllä, iloinen naama on hieno asia.


    • Anonyymi

      Myönteinen asenne ja myös todellisuudentaju, niillä pärjää.

    • On helpotus, kun minulla ei ole tarvetta ruikuttamiseen.

      • Anonyymi

        Verbillä ruikuttaa on monta merkitystä, esim. valittaa.

        En tunne ketään, joka ei olisi koskaan valittanut mistään, vaikkei mitään oikeaa syytä ruikuttamiseen olisikaan. Itsekin valitan milloin mistäkin asiasta. Tavakseen sitä ei pidä kuitenkaan ottaa.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verbillä ruikuttaa on monta merkitystä, esim. valittaa.

        En tunne ketään, joka ei olisi koskaan valittanut mistään, vaikkei mitään oikeaa syytä ruikuttamiseen olisikaan. Itsekin valitan milloin mistäkin asiasta. Tavakseen sitä ei pidä kuitenkaan ottaa.

        kylmätotuus

        """Itsekin valitan milloin mistäkin asiasta. Tavakseen sitä ei pidä kuitenkaan ottaa."""

        Eikös tuo ole jonkinlainen tapa myönteis ja vastamäessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        """Itsekin valitan milloin mistäkin asiasta. Tavakseen sitä ei pidä kuitenkaan ottaa."""

        Eikös tuo ole jonkinlainen tapa myönteis ja vastamäessä.

        Miksi pitäisi kehua itsensä myönteiseksi täällä, vähän kuin joisi itsensä kivaksi.
        Mamma mia!
        Eh ja öh.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        """Itsekin valitan milloin mistäkin asiasta. Tavakseen sitä ei pidä kuitenkaan ottaa."""

        Eikös tuo ole jonkinlainen tapa myönteis ja vastamäessä.

        En ymmärrä, mitä kommenttisi tarkoittaa.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä, mitä kommenttisi tarkoittaa.

        kylmätotuus

        Mietippä uudelleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietippä uudelleen?

        Julmetusti olen yrittänyt miettiä, mutta kommenttisi tarkoitus/merkitys ei minulle vaan avaudu.
        Yksi syy siihen on, etten tiedä, mikä on myönteismäki.
        Kertoisitkö minulle, mikä se on?

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Siitä lähtien, kun pääsin veemäisestä akasta eroon on elämä ollut positiivistä elämänasennetta pullollaan

      • Anonyymi

        Minä olen päässyt monestakin veemäisestä akasta eroon yksinkertaisesti eroamalla. Minusta ei ole kivirekien täyttäjäksi kun se parempi on aina muualla, ainakin hetken aikaa. Tokkiisa olen seurustellut pidempiäkin aikoja, mutta kirnuja en katsele kauan.


    • Anonyymi

      Tekisit työtä, etkä pohtisi tuollaisia asioita.Tuolla marssit vihreiden mielenosoituksessa etunenässä rasismin puolesta tai sitten sostemien jonon hännillä, joukon jatkona vappusatasta.

    • Anonyymi

      Kannatta muutta kielteiseksi, ehdottomast tottakai.
      Näinä huonoina ja vaikeina eikoina, se on paras asenne, vastustaa, kaikkea, maahanmuuttoa, vihreitä, sosialismia.
      Liityä persuihin, se on myönteinen asenne ja rahaa, ettei paskalletaivu. Kuten huomaatte, kaikki rahaa, rahaa vaan, vaikkeivat sitä tunnustakaan. Eisunkaa ne muuten noin suuria velkoja tekisi Marinilaiset ja Ohisalot pakolaisia, köyhän kansa rahat ryöväisi, hintoja nostaavat, veroja.....................

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe