Miehen alaisena nainen kodinhoitajana

Anonyymi

Mitä kaikkea kuuluukaan kodinhoitoon?

Onko mies velvoitettu osallistumaan kodinhoitoon työnjohdosta sohvakalustosta käsin muuten kuin kehotuksen sanoja antaen kun siihen ilmenee aihetta?

Kyse on Paavalin kirjeestä Tiitukselle, jossa Jumalan valtuuttama Paavali antaa eri ikäluokkia koskevia MÄÄRÄYKSIÄ, jonka pohjalevyltä kysyn asiasta. Siellä mainitaan naisten tehtäväksi kodinhoito.

Commandohauis

82

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pikku tytöt leikkii kotia ja pikkupojat leikkii autoilla. Luonnollisesti samat roolit niillä on akuisenakin.

• Anonyymi

Commando !

Sinä itse vaadit naiselta neitsiyttä !

Mutta et ole yhäkään vastannut sinulle esitettyihin kysymyksiin:

Montako kertaa olet katsonut naista himoiten ?

Montako kertaa olet kastnut naisen kuvaa himoiten ?

Montako kertaa olet tyydyttänyt itse itseäsi miettien jotain naista ?

Tiedät varmaan sen, mihin minä nyt viittaan ?!

Matt. 5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

Eli vaaditko siis naiselta paljon paljon enemmän kuin itseltäsi ???

• Anonyymi

Sori kirjoitus virheeni !

" Montako kertaa olet katsonut naisen kuvaa himoiten ? "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sori kirjoitus virheeni !

" Montako kertaa olet katsonut naisen kuvaa himoiten ? "

Kuka ♍ Neitsyt Maria tuollaiseen sovinistiin sekaantuisi?

• Anonyymi

Vaimoaan rakastava mies oletettavasti tekee osuutensa kotitöistäkin. Viisas vaimo ei vaadi siihen. Ota huomioon miehen työ, miten rasittavaa se on. Jos olet itse kotona ja mies käy töissä, niin kyllä mies on osuutensa tehnyt.
      Töitään ei kannata laskea, vaan tehdä voimiensa mukaan kaikki, kuin Jumalalle.

Meillä mies hoitaa autoihin liittyvät jutut, vie roskat ja imuroikin joskus osan, kuten minäkin. Hän auttaa vuodevaatteiden ja mattojen ravisteluissa. Saattaa laittaa pyykkiäkin narulle. Sitä harvemmin edes pyydän, kun se on niin omanlaistaan ripustelua:)
      Itse käyn kaupassa ja valmistan ruuat. Pesen pyykit, silitän ja mankeloin. Hoidan pihakukat. Mökillä mies leikkaa nurmikon ja kantaa puut. Pilkkominen ja puiden sisään ajo on yhteistä puuhaa.
      Koiraa ulkoilutan enemmän, mutta käymme yhdessäkin lenkillä.
      Yhdessä sopien kaikki luontuu ilman riitoja. Minulta tulee sitten kaikki sisustamisideat. Siinä saan toteuttaa mielitekojani, eikä ne kummallisia ole. Nuoret sanoisivat, että mummomaista. Olemme jo eläkkeellä ja sairauksiakin on. Toisiaan tukien hyvä tulee. Ja muista kiittää jokapäiväisestä ruuasta, kodista ja perheestä ym. Ne ovat Jumalan lahjoja.

• Anonyymi

Kotityöt ovat naisen tehtäviä. Miehen tehtävä on suojella perhettään, jos joku ulkopuolinen tunkeutuu asuntoon ja tarkkailla tilannetta sohvalta käsin.

• Anonyymi

Mies voi vaikka lukea Raamattua samalla naiselle kun hän siivoaa niin siivouspäivää nainen alkaa oikein odottamaan.

• Anonyymi

Ei muuten paha, miksikäs ei 🤔

ST

• Anonyymi

Mies osallistuu, jos ymmärtää oman hyvänsä.;) Työt voidaan toki jakaa niin, että kukin tekee mitä parhaiten osaa. Minä esim. olen tuntenut miehiä, jotka ovat erinomaisia ruoanlaittajia ja tykkäävät siivota.

• Anonyymi

Töiden tekemisentarpeellisuus riippuu varallisuustasosta. Onko varaa pitää palvelijoita, jotka laittavat ruuan, tiskaavat ja siivoavat. Sehän on aivan raamatullista kun siihen aikaan orjat hoitivat ne työt. Heille ei tarvinnut maksaa palkkaa, mutta heidät piti maksaa ja Paavali kirjoittaa ohjeita heistäkin ja heillekin jos niin kirjaimellisia ollaan. Joskaan orjia ohjeet ei enää koske, koska heitä ei ole kuin ihmiskaupassa.

• Anonyymi

Onhan niitä orjia. Ihmiskaupassa myydään pieniä lapsia tai aikuisia naisia orjiksi. Isismuslimeilla oli orjia huoriksi/vaimoiksi ostettuina.

• Anonyymi

Jos mies on sitä sortimenttia, ettei osallistu talous töihin niin eipä hänellä ole sitten minun mielestäni siihen puuttuminen mitenkään vaan vaimo saa huushollata miten itse haluaa.
      Sama koskee lapsia.
      Jos mies ei yhtään osallistu lastenhoitoon niin eipä siinä miehellä ole sanomista sitten muutenkaan niin että käyttäisi määräysvaltaansa.
      Sillä ei voi olla niin, että miehellä on vain oikeuksia muttei velvollisuuksia.

ST

• Aijai ... Ei kai teillä ollut noin?

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Aijai ... Ei kai teillä ollut noin?

Oli. Molemmilla oli omat työalueet joihin ei sekannuttu, puuttumalla miten toinen ne hoitaa.

ST

• Anonyymi kirjoitti:

Oli. Molemmilla oli omat työalueet joihin ei sekannuttu, puuttumalla miten toinen ne hoitaa.

ST

Niin mutta kirjoitit ett miehellä ei saa olla oikeuksia jos ei hoitanut velvollisuuksia, muistatko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

Niitä naiselle kuuluvia työtehtäviäkö, joihin miehen tulee osallistua täyttääkseen naisen keksimät työväen velvoitteet miestyönjohtajalle, jotta nainen pääsisi helpommalla ja energiaa jäisi meikkaamiseen ja huorinteon etsintään " tapailemalla kavereita kapakassa."

Commandohauis

• Anonyymi

Niin mutta kirjoitit ett miehellä ei saa olla oikeuksia jos ei hoitanut velvollisuuksia, muistatko?

Et ymmärtänyt tai sitten kirjoitin uolimattomasti.
        Eli tarkoitin, ettei miehellä ole oikeuksia tulla naputtamaan naiselle esimerkiksi siittä miten nainen on siivonnut vaikkapa jääkaapin jos hän ei koe velvollisuudekseen sitä itse pestä. Tuo oli ajatus tuossa.
        Samoin naisen turha mennä miehen töiden väliin että ompa huonosti leikattu nurmikko jos nainen ei itse sitä aja kuitenkaan.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitä naiselle kuuluvia työtehtäviäkö, joihin miehen tulee osallistua täyttääkseen naisen keksimät työväen velvoitteet miestyönjohtajalle, jotta nainen pääsisi helpommalla ja energiaa jäisi meikkaamiseen ja huorinteon etsintään " tapailemalla kavereita kapakassa."

Commandohauis

Älä jauha paskaa. Ällöttävä kommentti. Mene itseesi, i hottavasti kirjoitit.
        Kuka uskovainen nyt kapakassa käy tai huoriksi tekee?
        Todella inhottava asenne si Ulla heti alunalkaen 😕

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä jauha paskaa. Ällöttävä kommentti. Mene itseesi, i hottavasti kirjoitit.
        Kuka uskovainen nyt kapakassa käy tai huoriksi tekee?
        Todella inhottava asenne si Ulla heti alunalkaen 😕

ST

"Älä jauha paskaa.Ällöttävä kommentti."

No niinpä on. Oletpas hengellinen ihminen.

Luin vielä uudestaan kirjoitukseni kun kehotit menemään itseeni.

Tiedän monien ihmisten elävän monessa kohdin jumalattomien tavoin liikkuen kapakassa ja pyrkien aktiivisesti tutustumaan esiaviollisen seksin merkeissä.

Olen jutellut asiasta mm. Markku Veilon kanssa muutamat kerrat ja hänellä on asiasta sama näkemys osasta kristittyjä.

Tasapainoista illanjatkoa levossa Jeesuksessa sinulle toivottaen,Commandohauis

.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Älä jauha paskaa.Ällöttävä kommentti."

No niinpä on. Oletpas hengellinen ihminen.

Luin vielä uudestaan kirjoitukseni kun kehotit menemään itseeni.

Tiedän monien ihmisten elävän monessa kohdin jumalattomien tavoin liikkuen kapakassa ja pyrkien aktiivisesti tutustumaan esiaviollisen seksin merkeissä.

Olen jutellut asiasta mm. Markku Veilon kanssa muutamat kerrat ja hänellä on asiasta sama näkemys osasta kristittyjä.

Tasapainoista illanjatkoa levossa Jeesuksessa sinulle toivottaen,Commandohauis

.

En ole koskaan sanonut olevani hengellinen vai olenko? Pois se! En ole sanonut olevani edes hyvä tai malli uskovainen ja tällaisenaan saan turvata siihen mitä Jumala on sanassaan luvannut.
        Tässä on kuule sinun kanssas tasapainot kaukana. Mutta omata on ajatuksesi.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole koskaan sanonut olevani hengellinen vai olenko? Pois se! En ole sanonut olevani edes hyvä tai malli uskovainen ja tällaisenaan saan turvata siihen mitä Jumala on sanassaan luvannut.
        Tässä on kuule sinun kanssas tasapainot kaukana. Mutta omata on ajatuksesi.

ST

Pakko on nyt kysyä sivusta !

Et pidä itseäsi Hengellisenä ?

Etkö omasta mielestäsi siis ole uudestisyntynyt ollenkaan ?

Siis jokainen uudestisyntynyt on Hengellinen sen kautta, että uskovalla eli Hengestä syntyneellä on Pyhä Henki !

Mitä siis oikein tarkoitit sanoillasi ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakko on nyt kysyä sivusta !

Et pidä itseäsi Hengellisenä ?

Etkö omasta mielestäsi siis ole uudestisyntynyt ollenkaan ?

Siis jokainen uudestisyntynyt on Hengellinen sen kautta, että uskovalla eli Hengestä syntyneellä on Pyhä Henki !

Mitä siis oikein tarkoitit sanoillasi ?

En pidä. En osaa määritellä ollenkaan omaa hengellisyyttäni.
        En osaa määritellä itseäni sen mukaan miten uskon.
        Mutta sen tiedän, että uskon ja luotan Jumalanlupauksiin ja turvaan niihin.
        Jos hän uudestisynnyttää tai on uudestisyntynyt minut hengellään niin se on huippu juttu.
        En sillain määrittele mitä ja mikä olen uskovaisena muuta kuin niin, että elän armosta.
        Kiitollinen olen, että saan olla uskovainen.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos hän uudestisynnyttää tai on uudestisyntynyt minut hengellään niin se on huippu juttu.
        En sillain määrittele mitä ja mikä olen uskovaisena muuta kuin niin, että elän armosta.

ST

Eikä minua häiritse se, olenko omasta mielestäni uudestisyntynyt vai en.
        Luotan siihen, että Jumala uudestisynnyttää ihmisen ylhäältä. Luotan Jumalan oikeudenmukaisuuteen.
        Hän näkee minut ja sinut. Hän tietää mitä tekee.
        Enhän minä voi itse itseäni uudestisynnyttää vaikka miten eläisin.
        Kaikki tulee ylhäältä.
        On ihana kun ei tarvitse edes tietää vaan voi luottaa ja antaa elämänsä kaikkivaltiaan käsiin joka tietää parhaiten.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

Uudestisyntynyt kyllä tietää uudestisyntyneensä.

Otat kovasti kevyesti asian.

Etkö ole lukenut Jeesuksen omia sanoja tästä asiasta ?

3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

Tässä on siis kyse sinun pelastuksesta/pelastumatta jäämisestäsi.

Tämä on siis sinun ikuisuuskysymyksesi Jeesuksen mukaan.

Jos ja kun et ole syntynyt uudesti, et voi päästä Jumalan valtakuntaan.

Kannattaa miettiä nyt oikein tarkkaan, eikä tuudittautua värään turvallisuuden tunteeseen.

Sinä kirjoitat siis siten, kuin olisit sovitettu Jumalan kanssa, vaikka et sitä näköjään ole.

Joten Raamatun mukaan sinä siis toimit kuten tässä sanotaan:

16 Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
        17 Sinä, joka vihaat kuritusta ja heität minun sanani selkäsi taakse!
        18 Jos sinä näet varkaan, niin sinä mielistyt häneen, ja sinä pidät yhtä avionrikkojain kanssa.
        19 Sinä päästät suusi puhumaan pahaa, ja sinun kielesi punoo petosta.
        20 Sinä istut ja puhut veljeäsi vastaan, sinä panettelet äitisi poikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

Kannattaa miettiä nyt oikein tarkkaan, eikä tuudittautua värään turvallisuuden tunteeseen.

Sinä kirjoitat siis siten, kuin olisit sovitettu Jumalan kanssa, vaikka et sitä näköjään ole.

16 Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
        18 Jos sinä näet varkaan, niin sinä mielistyt häneen, ja sinä pidät yhtä avionrikkojain kanssa.

Mistä tiedät otanko kuin kevyesti? Kiitos, olen tietoinen tuosta raamatun kohdasta.

Jätän Jumalalle tuon asian kokonaisuudessaan, koska en voi uudestisyntymiseeni itse mitenkään vaikuttaa muutoin kuin uskomalla evankeliumi ja tekemällä parannuksen.
        Ja mitä olen huomannut omalla kohdallani, tuo parannuksen tekeminenkään ei luonnistu itseltäni vaan sekin on yksin Jumalan teko, kiitos Jumalalle.
        Minussa itsessäni ei ole sen vertaa voimaa, että jaksaisin itseäni parantaa mitenkään.
        Mutta saan turvata tuossakin asiassa Jumalaan. Ja saan luottaa häneen. Ihminen voi aivan kaikessa luottaa Jumalaan.

Niinkuin sinäkin aivan varmasti olet kiitollinen että saat uskoa ilman mitään omaa osuuttasi ja ansiotaso. Eikö ole mahtava asia?
        Saa iloita ja kiitellä.
        Emmekä ole yksin hetkeäkään kun Jeesus on kanssamme.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala tietää tuon uudestisyntymiseni parhaiten.
        Sillä jos sanoisin että olen uudestisyntynyt, ne olisivat vain minun omia sanojani ja kirjaimia, omaa puhettani.. Eikö se ole kuollut, se on vajavaista joka kuolee kun minun lihanikin kerran kuolee.

Jos taas sanon etten ole uudestisyntynyt, se on sama asia joka on vain sanoja jolla ei ole sitä voimaa joka uudestisynnyttää ja tekee eläväksi.

Vaikka Jumala loi sanallaan, ihminen ei siihen kykene.
        Jeesus on elämän leipä.
        Joka uskoo häneen, saa elää. Ihminen elää jokaisesta sanasta, joka Hänen suustaan lähtee.

Siis en tule yhtään autuaammaksi jos sanon että olen uudestisyntynyt. Mitä tuollainen todistus minua Jumalan edessä hyödyttää?
        Uskon Jumalaan ja Jeesukseen, uskon Henkeen joka uudestisynnyttää ihmisen.
        En usko ihmisen omiin tekoihin ja sanoihin.

ST

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala tietää tuon uudestisyntymiseni parhaiten.
        Sillä jos sanoisin että olen uudestisyntynyt, ne olisivat vain minun omia sanojani ja kirjaimia, omaa puhettani.. Eikö se ole kuollut, se on vajavaista joka kuolee kun minun lihanikin kerran kuolee.

Jos taas sanon etten ole uudestisyntynyt, se on sama asia joka on vain sanoja jolla ei ole sitä voimaa joka uudestisynnyttää ja tekee eläväksi.

Vaikka Jumala loi sanallaan, ihminen ei siihen kykene.
        Jeesus on elämän leipä.
        Joka uskoo häneen, saa elää. Ihminen elää jokaisesta sanasta, joka Hänen suustaan lähtee.

Siis en tule yhtään autuaammaksi jos sanon että olen uudestisyntynyt. Mitä tuollainen todistus minua Jumalan edessä hyödyttää?
        Uskon Jumalaan ja Jeesukseen, uskon Henkeen joka uudestisynnyttää ihmisen.
        En usko ihmisen omiin tekoihin ja sanoihin.

ST

ST

Voi voi sentään !

Sen kevyesti ottaminen on nähtävissä näistä sinun kirjoituksistasi !

Ja kuten jo kirjoitin, niin uudestisyntynyt todella tietämällä tietää uudestisyntyneensä !

Uudesti syntynyeellä on sydämen varmuus asiasta !

Jos sitä sydämen varmuutta ei ole, ei voi olla uudestisyntynyt !

Uudestisyntymisessä ihminen saa syntinsä anteeksi, eli siinä kohtaa tulee vahva synnintunto, joka on Jumalan vetoa ja kutsua !

Itselläni tuntui siltä, kuin erittäin raskas kiviä täynnä oleva rinkka olisi otettu niskastani, ja sen tilalle tuli Taivaallinen Rauha ja ilo ja kiitosmieli, olin Vapaa ja tunsin Jumalan Rakkauden syvyyden, jonka Rakkauden ja Uskon siis synnytti Jumala siinä uudestisyntymisessä !

Sen Jumalan synnyttämän Uskon ja Rakkauden vaikuttamana, halusin kaikkien muidenkin ihmisten kokevan Jumalan Aarmon ja Rakkauden !

Mutta sitten huomasin ikäväkseni, että se ei kelvannutkaan ihmisille.

Siis kyllä totisesti uudestisyntynyt tietää sydämessään varmasti sen, että on tullut sovitetuksi OIKEASTI Jumalan kanssa ja siten on Jumalan Rakas lapsi !

Eikä sitä varmaa tietoisuutta ja varmuutta tarvitse häpeillä eikä peitellä, eikä esittää ylen nöyrää sanomalla, että "olen tai en ole" !

Joten eivät ole sinun asiasi todellakaan vielä kunnossa Jumalan kanssa, vaan joko sinut on tuuditettu väärään turvallisuuden tunteeseen, tai sitten olet itse sen tehnyt, ja se on todella huono asia sinun kannaltasi !

Jumalan Sana nimittäin sanoo selvästi:

Ap. t. 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

Ap. t. 17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

Nyt olisi siis sinulle korkein aika huutaa Jumalaa apuun ja pyytää syntejäsi anteeksi, eikä tuudittaa sydäntäsi noin kuin nyt teet, eli tyyli on tämä:

1. Tess. 5:3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.

Etsi siis kokosydämisesti SOVITUSTA synneillesi tässä ajassa ja huuda Jumalan puoleen yötä päivää, kunnes Hän vastaa huutoosi !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi sentään !

Sen kevyesti ottaminen on nähtävissä näistä sinun kirjoituksistasi !

Ja kuten jo kirjoitin, niin uudestisyntynyt todella tietämällä tietää uudestisyntyneensä !

Uudesti syntynyeellä on sydämen varmuus asiasta !

Jos sitä sydämen varmuutta ei ole, ei voi olla uudestisyntynyt !

Uudestisyntymisessä ihminen saa syntinsä anteeksi, eli siinä kohtaa tulee vahva synnintunto, joka on Jumalan vetoa ja kutsua !

Itselläni tuntui siltä, kuin erittäin raskas kiviä täynnä oleva rinkka olisi otettu niskastani, ja sen tilalle tuli Taivaallinen Rauha ja ilo ja kiitosmieli, olin Vapaa ja tunsin Jumalan Rakkauden syvyyden, jonka Rakkauden ja Uskon siis synnytti Jumala siinä uudestisyntymisessä !

Sen Jumalan synnyttämän Uskon ja Rakkauden vaikuttamana, halusin kaikkien muidenkin ihmisten kokevan Jumalan Aarmon ja Rakkauden !

Mutta sitten huomasin ikäväkseni, että se ei kelvannutkaan ihmisille.

Siis kyllä totisesti uudestisyntynyt tietää sydämessään varmasti sen, että on tullut sovitetuksi OIKEASTI Jumalan kanssa ja siten on Jumalan Rakas lapsi !

Eikä sitä varmaa tietoisuutta ja varmuutta tarvitse häpeillä eikä peitellä, eikä esittää ylen nöyrää sanomalla, että "olen tai en ole" !

Joten eivät ole sinun asiasi todellakaan vielä kunnossa Jumalan kanssa, vaan joko sinut on tuuditettu väärään turvallisuuden tunteeseen, tai sitten olet itse sen tehnyt, ja se on todella huono asia sinun kannaltasi !

Jumalan Sana nimittäin sanoo selvästi:

Ap. t. 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

Ap. t. 17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

Nyt olisi siis sinulle korkein aika huutaa Jumalaa apuun ja pyytää syntejäsi anteeksi, eikä tuudittaa sydäntäsi noin kuin nyt teet, eli tyyli on tämä:

1. Tess. 5:3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.

Etsi siis kokosydämisesti SOVITUSTA synneillesi tässä ajassa ja huuda Jumalan puoleen yötä päivää, kunnes Hän vastaa huutoosi !!!

Olen mitä olen, mutta toivon, että kun se päivä koittaa, jolloin seison Jumalan edessä, voin sanoa :tässä olen Isä, minä ja minun lapseni. Tapahtukoon sinun tahtosi mukaan.
        Kiitos ja ylistys ja kunnia iänkaikkisesti tuosta mahdollisuudesta hänet kerran nähdä, elämän Herran, kasvoista kasvoihin.
        Häneen turvaan ja luotan.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen mitä olen, mutta toivon, että kun se päivä koittaa, jolloin seison Jumalan edessä, voin sanoa :tässä olen Isä, minä ja minun lapseni. Tapahtukoon sinun tahtosi mukaan.
        Kiitos ja ylistys ja kunnia iänkaikkisesti tuosta mahdollisuudesta hänet kerran nähdä, elämän Herran, kasvoista kasvoihin.
        Häneen turvaan ja luotan.

ST

Miten voi olla Isän lapsi, jos et ole koskaan syntynytkään ?

Sitä sinun kannnattaa miettiä nyt tarkkaan, en turhaan laittanut tätä sinulle:

Ps. 50:16 Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?

Siis omat kuvitelmasi eivät tee sinusta Jumalan lasta, vaan uudestisyntyminen !

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten voi olla Isän lapsi, jos et ole koskaan syntynytkään ?

Sitä sinun kannnattaa miettiä nyt tarkkaan, en turhaan laittanut tätä sinulle:

Ps. 50:16 Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?

Siis omat kuvitelmasi eivät tee sinusta Jumalan lasta, vaan uudestisyntyminen !

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Armosta. Kaikki on armoa. Kiitos Jumalalle. Älä huoli minun autuudestani.
        Jumala on hyvä ja oikeudenmukainen. Hän tietää ja tuntee jokaisen.
        Se, että itse sanoo olevansa uudestisyntynyt, ei vielä kerro ihmisen sydämmen tilasta. Jumala näkee sen oikein.
        Enkä tuolla tarkoita, ettet sinä olisi uudestisyntynyt, sillä sitä minä en voi tietää, oletko vai et.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että itse sanoo olevansa uudestisyntynyt, ei vielä kerro ihmisen sydämmen tilasta. Jumala näkee sen oikein.
        Enkä tuolla tarkoita, ettet sinä olisi uudestisyntynyt, sillä sitä minä en voi tietää, oletko vai et.

ST

Niin se sydämen tilahan asian paljastaa osin ainakin.

Olenkin ihmetellyt sinun sydämesi tilaa, kun pidin sinua Jumalan lapsena, jota nyt sitten et näköjään olekkaan.

Eli käytöksesi täällä on ollut paikoin todella ala-arvoista, eikä uskovalle sopivaa mitenkään.

Mutta nyt sekin asia siis selittyi.

Pahoillani olen vain sinun itsesi puolesta, et sinä Totuudelta silmät sulkemalla pelastu, vaikka näköjään niin yhä kuvitteletkin.

Pelastuminen siis vaatii HENKILÖKOHTAISEN syntien sovituksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

Kun kysymme siis, mitä on ”uudestisyntyminen”, meidän olisi osattava nähdä seuraavat asiat. Varsinaisesti juuri tämä sana ja vastaavat esiintyvät Uudessa testamentissa melko harvoin. Silloin ne liittyvät useimmiten Jumalan uudestisynnyttävään tekoon kasteessa tai sanassa. Kun asiaa katsotaan hieman laajemmin, kuva ”uudestisyntymisestä” liittyy koko Raamatun kaikkein keskeisimpiin kysymyksiin: Syntiinlangennut maailma on kuin suuri hautausmaa. Sen keskelle Elävä Jumala toi elämän Kristuksessa ja hänen ristissään. ”Uudestisyntymisessä” tai paljon enemmin ”uudestisynnyttämisessä” kyse on koko Jumalan elämää herättävästä toiminnasta: Siihen kuuluu Kristuksen koko elämä, Jumalan sanan saarna ja sakramenttien jakaminen. Voimme vain ihmetellä, mistä on peräisin joidenkin reformoitujen uskonsuuntien opetus. Sen mukaanhan uudestisyntyminen on ennen muuta ihmisen kokemus, joka jokaisella tosikristityllä pitää olla takana: Saatetaan antaa jopa listoja niistä perusteista, joiden mukaan ihminen on tai ei ole uudestisyntynyt. Jos näemme uudestisyntymisen kuvaamallani tavalla, kyse on siitä, että pyhä Kolmiyhteinen Jumala herättää elämää kuoleman keskellä. Joka on kastettu ja uskoo Kristukseen, elää uutta elämää ja on siis uudestisyntynyt, oli hänellä kokemuksia ja tunteita tai ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olenkin ihmetellyt sinun sydämesi tilaa, kun pidin sinua Jumalan lapsena, jota nyt sitten et näköjään olekkaan.

Eli käytöksesi täällä on ollut paikoin todella ala-arvoista, eikä uskovalle sopivaa mitenkään.

Pahoillani olen vain sinun itsesi puolesta, et sinä Totuudelta silmät sulkemalla pelastu, vaikka näköjään niin yhä kuvitteletkin.

Totta kirjoitat. Pelastuminen tulee uskosta ja usko kuulemisen kautta. Ihan kuin kirjoitit eli henkilökohtaisesta syntien sovituksesta Kertakaikkisesti.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen pahoillani jos petyit enkä ole mielestäsi Jumalan lapsi.
        Voi vain kuvitella laidasta kuinka huolissasi sinun täytyy olla puolestani.
        Tietenkään en haluaisi tuottaa sinulle tuota murhetta.
        Mutta uskon niinkuin uskon ja koen olevani Jumalan lapsi Jeesuksen Kristuksen ansion tähden, en siksi, että vastaisin kysyjälle olevani uudestisyntynyt ikäänkuin se olisi tie totuus ja elämä itsessään se myöntävästi vastaaminen.
        Ihan kuin sen sanominen toisi ihmiselle autuuden ja aivan kuin sillä voi joku uskovainen jaotella toiset uskovaiset joko ei uskoviksi tai ei uskoviksi.
        Olen ymmärtänyt niin, että parempi olisi kysyä uskotko sinä?
        Kuin kysyä oletko uudestisyntynyt.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun kysymme siis, mitä on ”uudestisyntyminen”, meidän olisi osattava nähdä seuraavat asiat. Varsinaisesti juuri tämä sana ja vastaavat esiintyvät Uudessa testamentissa melko harvoin. Silloin ne liittyvät useimmiten Jumalan uudestisynnyttävään tekoon kasteessa tai sanassa. Kun asiaa katsotaan hieman laajemmin, kuva ”uudestisyntymisestä” liittyy koko Raamatun kaikkein keskeisimpiin kysymyksiin: Syntiinlangennut maailma on kuin suuri hautausmaa. Sen keskelle Elävä Jumala toi elämän Kristuksessa ja hänen ristissään. ”Uudestisyntymisessä” tai paljon enemmin ”uudestisynnyttämisessä” kyse on koko Jumalan elämää herättävästä toiminnasta: Siihen kuuluu Kristuksen koko elämä, Jumalan sanan saarna ja sakramenttien jakaminen. Voimme vain ihmetellä, mistä on peräisin joidenkin reformoitujen uskonsuuntien opetus. Sen mukaanhan uudestisyntyminen on ennen muuta ihmisen kokemus, joka jokaisella tosikristityllä pitää olla takana: Saatetaan antaa jopa listoja niistä perusteista, joiden mukaan ihminen on tai ei ole uudestisyntynyt. Jos näemme uudestisyntymisen kuvaamallani tavalla, kyse on siitä, että pyhä Kolmiyhteinen Jumala herättää elämää kuoleman keskellä. Joka on kastettu ja uskoo Kristukseen, elää uutta elämää ja on siis uudestisyntynyt, oli hänellä kokemuksia ja tunteita tai ei.

Kirjoituksesi on ns. kirkkokuntien jorgonia, jolla ihan liian moni on tuuditettu väärään turvallisuuden tunteeseen !

Vesikaste ei pelasta ketään, eikä pese syntejä !

Todellinen Usko, on Jumalan synnyttämä uudestisyntymisessä, eikä mitään ihmisen omaa uskottelua vain !

Mutta tätäkään ei uskosta osaton ymmärrä, kun on yhä sokea Hengellisille asioille ja Totuuksille !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta uskon niinkuin uskon ja koen olevani Jumalan lapsi Jeesuksen Kristuksen ansion tähden, en siksi, että vastaisin kysyjälle olevani uudestisyntynyt ikäänkuin se olisi tie totuus ja elämä itsessään se myöntävästi vastaaminen.
        Ihan kuin sen sanominen toisi ihmiselle autuuden ja aivan kuin sillä voi joku uskovainen jaotella toiset uskovaiset joko ei uskoviksi tai ei uskoviksi.

ST

Joko ei uskoviksi tai uskoviksi piti kirjoittaa.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

Sepä siinä onkin juuri, että jos kysyt vaikkapa jehovantodistajalta, että uskooko hän Jumalaan, niin vastaus on varma, vaikka hän ei oikeasti ole uskossa.

Tai vaikka kysyisit islamin uskoiselta, että oletko uskova ja uskotko Jumalaan, niin taas vastaus tulee varmasti ja napakasti !

Mutta kun niiden Jeesuksen omien sanojen mukaan ei voi olla uskova eli Jumalan lapsi, eikä myöskään pelastettu, jos ei ole uudestisyntynyt.

Eli on aivan turhaa kysyä, että oletko uskossa tai uskotko Jumalaan, sillä sen kautta et voi millään saada selville totuutta näissä asioissa.

Mutta kun kysyn siis, että oletko uudestisyntynyt ja oletko henkilökohtaisesti tullut sovitetuksi ja henkilökohtaisesti saanut syntisi anteeksi, niin silloin asiat selviävät kyllä.

Siis kuten edellä olen jo kirjoittanut, niin se joka on henkilökohtaisesti saanut syntinsä anteeksi ja jossa Hengestä syntymisessä, eli uudestisyntymisessä Jumala on siinä uskon, ja antanut sydämeen pelastusvarmuuden, se Uskova silloin tietämällä tietää olevansa Jumalan rakas lapsi.

Mutta se joka ei sitä ole henkilökohtaisesti kokenut, ei osaa asiasta kertoa, ja vastaukset ovat sitä luokkaa, mitä ne sinulla nyt ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sepä siinä onkin juuri, että jos kysyt vaikkapa jehovantodistajalta, että uskooko hän Jumalaan, niin vastaus on varma, vaikka hän ei oikeasti ole uskossa.

Tai vaikka kysyisit islamin uskoiselta, että oletko uskova ja uskotko Jumalaan, niin taas vastaus tulee varmasti ja napakasti !

Mutta kun niiden Jeesuksen omien sanojen mukaan ei voi olla uskova eli Jumalan lapsi, eikä myöskään pelastettu, jos ei ole uudestisyntynyt.

Eli on aivan turhaa kysyä, että oletko uskossa tai uskotko Jumalaan, sillä sen kautta et voi millään saada selville totuutta näissä asioissa.

Mutta kun kysyn siis, että oletko uudestisyntynyt ja oletko henkilökohtaisesti tullut sovitetuksi ja henkilökohtaisesti saanut syntisi anteeksi, niin silloin asiat selviävät kyllä.

Siis kuten edellä olen jo kirjoittanut, niin se joka on henkilökohtaisesti saanut syntinsä anteeksi ja jossa Hengestä syntymisessä, eli uudestisyntymisessä Jumala on siinä uskon, ja antanut sydämeen pelastusvarmuuden, se Uskova silloin tietämällä tietää olevansa Jumalan rakas lapsi.

Mutta se joka ei sitä ole henkilökohtaisesti kokenut, ei osaa asiasta kertoa, ja vastaukset ovat sitä luokkaa, mitä ne sinulla nyt ovat.

Entä jos olenkin jehovantojistaja?

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet kovin hanakka arvioimaan minun uskoani. Ymmärrän, että koet tehtäväksesi ohjata minua oikealle tielle.
        On minulla pelastusvarmuus.
        Mutten koe tarpeelliseksi ruotia täällä uskoani. Se on jotain sellaista, jota en koe ansainneeni ja jota en koe olevani oikea punnitsemaan, koska se on lahja.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet kovin hanakka arvioimaan minun uskoani. Ymmärrän, että koet tehtäväksesi ohjata minua oikealle tielle.
        On minulla pelastusvarmuus.
        Mutten koe tarpeelliseksi ruotia täällä uskoani. Se on jotain sellaista, jota en koe ansainneeni ja jota en koe olevani oikea punnitsemaan, koska se on lahja.

ST

Syvä on unesi näköjään, ikävä kyllä.

No, olen kylvänyt Sanan.

Mutta muista se, että Jumala ei tee kaikkea puolestasi, vaan sinulla on oma osasi.

Jos olisi toisin, niin kaikki Raamatun kehoitukset parannuksentekoon olisivat täysin turhia, eikä Raamatussa ole mitään turhaa.

Saatesanoiksi vielä ne Jeesuksen omat sanat:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syvä on unesi näköjään, ikävä kyllä.

No, olen kylvänyt Sanan.

Mutta muista se, että Jumala ei tee kaikkea puolestasi, vaan sinulla on oma osasi.

Jos olisi toisin, niin kaikki Raamatun kehoitukset parannuksentekoon olisivat täysin turhia, eikä Raamatussa ole mitään turhaa.

Saatesanoiksi vielä ne Jeesuksen omat sanat:

Kyllä muistan ja kiitos. Jumala ei voi uskoa puolestani vaan se on minun, meidän oma henkilökohtainen valintamme. Siittä se lähtee rullaamaan.
        Muistan hyvin tuon raamatun kohdan. Nikodemukselle Jeesus sanoi, että kuinka sinä joka opetat kansaa kysyt tuota.

Sinun kirjoituksistasi tulee mieleen yksi raamatun kohta raamatusta. En muista sitä tarkkaan, tarkistanpa se raamatusta ja linkitän tämän jatkoksi vaikkapa saatesanoiksi sinulle.
        Mustikoita kävin poimimassa tuossa, vasta tulin. Pari litraa puhtaana. Onhan se sekin.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä muistan ja kiitos. Jumala ei voi uskoa puolestani vaan se on minun, meidän oma henkilökohtainen valintamme. Siittä se lähtee rullaamaan.
        Muistan hyvin tuon raamatun kohdan. Nikodemukselle Jeesus sanoi, että kuinka sinä joka opetat kansaa kysyt tuota.

Sinun kirjoituksistasi tulee mieleen yksi raamatun kohta raamatusta. En muista sitä tarkkaan, tarkistanpa se raamatusta ja linkitän tämän jatkoksi vaikkapa saatesanoiksi sinulle.
        Mustikoita kävin poimimassa tuossa, vasta tulin. Pari litraa puhtaana. Onhan se sekin.

ST

Lyhyt jae. Kiitos ja hyvää yötä sinulle.

19:15 Ei teidän pidä vääryyttä tekemän tuomiossa, ei armaitseman köyhää, eikä kunnioitseman voimallista, mutta tuomitseman lähimmäises oikein.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

Tuossa on sinun perus ongelmasi juuri !

Kuvittelet pelatuvasi omalla uskollasi, siis oikeaati omilla teoillasi, ja niiden ansiosta.

Pelastukseen ei vain riitä ihmisen oma usko, eikä siis oma uskon teko, vaan ihminen pelastuu vain Jumalan Uskolla, jonka Jumala siis synnyttää ihmiseen uudestisyntymässä.

Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa

Yritin jo aiemmin selittää Jumalan Uskon, ja ihmisen "uskon" eron, mutta et näköjään sitä ymmärtänyt.

Ihminen voi "uskoa" vaikka joulupukkiin, buddhaan, ym ym , kun joku läheinen/luotettu hänelle niin valehtelee.

Se ei perustu Totuuteen, eikä ole Jumalan synnyttämää Uskoa ihmisessä.

Sinä ja kuka tahansa ihminen voi samoin uskotella ITSE uskovansa Jumalaan ja jopa Jeesukseen, mutta se ihmisen oma "usko" ei ketään pelasta, vaan vain se Usko, jonka Jumala on aikaan saanut eli synnyttänyt uudestisyntymässä, se vain pelastaa.

Eli jos me pelastuisimme oman uskomme kautta ja uskomalla mihin itse tahdomme, niin kaikki pelastuisivat, uskoivat he buddhaan tai joulupukkiin...

Mutta Jeesus sanoo:

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuvittelet pelatuvasi omalla uskollasi, siis oikeaati omilla teoillasi, ja niiden ansiosta.

Pelastukseen ei vain riitä ihmisen oma usko, eikä siis oma uskon teko, vaan ihminen pelastuu vain Jumalan Uskolla, jonka Jumala siis synnyttää ihmiseen uudestisyntymässä.

Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa

Yritin jo aiemmin selittää Jumalan Uskon, ja ihmisen "uskon" eron, mutta et näköjään sitä ymmärtänyt.

Ihminen voi "uskoa" vaikka joulupukkiin, buddhaan, ym ym , kun joku läheinen/luotettu hänelle niin valehtelee.

Sinä ja kuka tahansa ihminen voi samoin uskotella ITSE uskovansa Jumalaan ja jopa Jeesukseen, mutta se ihmisen oma "usko" ei ketään pelasta, vaan vain se Usko, jonka Jumala on aikaan saanut eli synnyttänyt uudestisyntymässä, se vain pelastaa.

Eli jos me pelastuisimme oman uskomme kautta ja uskomalla mihin itse tahdomme, niin kaikki pelastuisivat, uskoivat he buddhaan tai joulupukkiin...

Mutta Jeesus sanoo:

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Höpö höpö.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta Jeesus sanoo:

Jos noin on niin minkäpä minä sille itse mahdan?

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta Jeesus sanoo:

Väännät sanomiseni oman näkemyksesi ja ymmärryksesi mukaan. Teet vääriä johtopäätöksiä siittä miten uskon, koska et ymmärrä mitä kirjoitan.
        Mutta minkä sille voi. Sellaisia me ihmiset olemme. Ymmärrämme ja käsitämme väärin. Vajavaista sekin niinkuin on uskommekin. Mutta nyt pakko laittaa silmät kiinni. Kirvastelee jo silmiä. Hyvää yötä ❤️

1:16 Älkäät eksykö, minun rakkaat veljeni!
        1:17 Kaikkinainen hyvä anto ja kaikkinainen täydellinen lahja tulee ylhäältä valkeuden Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta eikä valkeuden ja pimeyden vaihetusta
        1:18 Hän on meidät synnyttänyt tahtonsa jälkeen totuuden sanalla, että me uutiset hänen luontokappaleistansa olisimme.
        1:19 Sentähden, minun rakkaat veljeni, olkoon jokainen ihminen nopia kuulemaan, (mutta) hidas puhumaan, ja hidas vihaan;
        1:20 Sillä miehen viha ei tee Jumalan edessä sitä, mikä oikein on.
        1:21 Sentähden pankaat pois kaikkinainen saastaisuus ja kaikkinainen pahuus, ja ottakaat sana siveydellä vastaan, joka teissä istutettu on ja voi teidän sielunne autuaaksi saattaa.
        1:22 Mutta olkaat myös sanan tekiät ja ei ainoastaan kuuliat, pettäin teitänne.
        1:23 Sillä jos joku on sanan kuulia ja ei tekiä, hän on sen miehen kaltainen, joka ruumiillisen kasvonsa peilissä kurkistelee,
        1:24 Ja sittekuin hän itsensä kurkistellut on, niin hän menee pois ja unohtaa kohta, millinen hän oli.
        1:25 Mutta joka katsoo vapauden täydelliseen lakiin ja pysyy, ja ei ole unohtava kuulia, vaan tekiä, se tulee hänen teossansa autuaaksi.
        1:26 Mutta jos joku teistä näkyy jumalinen olevan, ja ei suista kieltänsä, vaan viettelee sydämensä, sen jumalanpalvelus on turha.
        1:27 Se on Isälle ja Jumalalle puhdas ja saastatoin jumalanpalvelus: oppia orpoja ja leskiä heidän murheessansa, ja itsensä saastatoinna maailmassa pitää.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väännät sanomiseni oman näkemyksesi ja ymmärryksesi mukaan. Teet vääriä johtopäätöksiä siittä miten uskon, koska et ymmärrä mitä kirjoitan.
        Mutta minkä sille voi. Sellaisia me ihmiset olemme. Ymmärrämme ja käsitämme väärin. Vajavaista sekin niinkuin on uskommekin. Mutta nyt pakko laittaa silmät kiinni. Kirvastelee jo silmiä. Hyvää yötä ❤️

1:16 Älkäät eksykö, minun rakkaat veljeni!
        1:17 Kaikkinainen hyvä anto ja kaikkinainen täydellinen lahja tulee ylhäältä valkeuden Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta eikä valkeuden ja pimeyden vaihetusta
        1:18 Hän on meidät synnyttänyt tahtonsa jälkeen totuuden sanalla, että me uutiset hänen luontokappaleistansa olisimme.
        1:19 Sentähden, minun rakkaat veljeni, olkoon jokainen ihminen nopia kuulemaan, (mutta) hidas puhumaan, ja hidas vihaan;
        1:20 Sillä miehen viha ei tee Jumalan edessä sitä, mikä oikein on.
        1:21 Sentähden pankaat pois kaikkinainen saastaisuus ja kaikkinainen pahuus, ja ottakaat sana siveydellä vastaan, joka teissä istutettu on ja voi teidän sielunne autuaaksi saattaa.
        1:22 Mutta olkaat myös sanan tekiät ja ei ainoastaan kuuliat, pettäin teitänne.
        1:23 Sillä jos joku on sanan kuulia ja ei tekiä, hän on sen miehen kaltainen, joka ruumiillisen kasvonsa peilissä kurkistelee,
        1:24 Ja sittekuin hän itsensä kurkistellut on, niin hän menee pois ja unohtaa kohta, millinen hän oli.
        1:25 Mutta joka katsoo vapauden täydelliseen lakiin ja pysyy, ja ei ole unohtava kuulia, vaan tekiä, se tulee hänen teossansa autuaaksi.
        1:26 Mutta jos joku teistä näkyy jumalinen olevan, ja ei suista kieltänsä, vaan viettelee sydämensä, sen jumalanpalvelus on turha.
        1:27 Se on Isälle ja Jumalalle puhdas ja saastatoin jumalanpalvelus: oppia orpoja ja leskiä heidän murheessansa, ja itsensä saastatoinna maailmassa pitää.

ST

Ongelmana ei ole se, että minä vääntäisin sanojasi.

Minun silmäni vain on avattu näkemään.

Raamattu puhuu Hengellisistä ihmisistä näin:

6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.

Nämä jakeet 14 ja 15 varsinkin kertovat asian laidan.

Siis luonnollinen ihminen, eli ei Hengellinen ihminen, ei vielä itse näe itseään oikein eikä kykene itseään, eikä muitakaan oikein arvioimaan.

Mutta Hengellisen silmät on avattu jo näkemään, ja jos vielä uskova on saanut koulutusta käytännön Uskon elämän kautta, hän erottaa vielä paljon enemmän.

Siitä Raamattu kertoo näin:

Hepr. 5:14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

Siis "tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta" .

Mutta se ns. luonnollinen ihminen jonka silmiä ei ole vielä avattu, se ei näe eikä eroita kaikkea oikein ja kunnolla, vaikka niin itse luuleekin.

Tämän minä tiedän siis elämän kokemukseni kautta, kun olen syntynyt uudesti ylhäältä, eli syntynyt Hengestä, eli ns. uudestisyntynyt jo kauan aikaa sitten, ja siten olen saanut opetuksen ja kasvatuksen Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, joka on avannut silmiäni yhä päivä päivältä lisää.

Sanakin sanoo, että "Tieto lisää tuskaa", ja välillä se, että näkee kaiken niin selvästi, jopa ahdistaa/tekee kovin surulliseksi, sillä kaikki täällä maailmassa näyttää kovin pahalta ja rumalta ja väärältä.

Saarn. 1:18 Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ongelmana ei ole se, että minä vääntäisin sanojasi.

Minun silmäni vain on avattu näkemään.

Raamattu puhuu Hengellisistä ihmisistä näin:

6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.

Nämä jakeet 14 ja 15 varsinkin kertovat asian laidan.

Siis luonnollinen ihminen, eli ei Hengellinen ihminen, ei vielä itse näe itseään oikein eikä kykene itseään, eikä muitakaan oikein arvioimaan.

Mutta Hengellisen silmät on avattu jo näkemään, ja jos vielä uskova on saanut koulutusta käytännön Uskon elämän kautta, hän erottaa vielä paljon enemmän.

Siitä Raamattu kertoo näin:

Hepr. 5:14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

Siis "tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta" .

Mutta se ns. luonnollinen ihminen jonka silmiä ei ole vielä avattu, se ei näe eikä eroita kaikkea oikein ja kunnolla, vaikka niin itse luuleekin.

Tämän minä tiedän siis elämän kokemukseni kautta, kun olen syntynyt uudesti ylhäältä, eli syntynyt Hengestä, eli ns. uudestisyntynyt jo kauan aikaa sitten, ja siten olen saanut opetuksen ja kasvatuksen Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, joka on avannut silmiäni yhä päivä päivältä lisää.

Sanakin sanoo, että "Tieto lisää tuskaa", ja välillä se, että näkee kaiken niin selvästi, jopa ahdistaa/tekee kovin surulliseksi, sillä kaikki täällä maailmassa näyttää kovin pahalta ja rumalta ja väärältä.

Saarn. 1:18 Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää.

Kiitos paneutumisestasi mutta seuraava ei ole totta.

Kirjoitit

"Kuvittelet pelatuvasi omalla uskollasi, siis oikeaati omilla teoillasi, ja niiden ansiosta."
        Noin en ajattele, vaan ajattelen niin että jokainen joka uskoo pelastuu yksin armosta.
        Eihän se pelastu joka ei usko vai mitä?

Voimia sinne sinulle.

Nyt puuron keittoon. Ihan hirveä nälkä.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitit

"Kuvittelet pelatuvasi omalla uskollasi, siis oikeaati omilla teoillasi, ja niiden ansiosta."
        Noin en ajattele, vaan ajattelen niin että jokainen joka uskoo pelastuu yksin armosta.

Voimia sinne sinulle.

ST

Älä kirjoita väärin miten minä uskon sillä väittämäsi eivät ole olleet totta. Olet tehnyt vääriä johtopäätöksiä, ymmärtänyt väärin.

Laitan seuraavan raamatunkohdan ja toivon, ettet sen vuoksi jälleen arvioi minua väärin sillä oikeastaan se ei ole hyvä asia arvioida väärin muita uskovia sinun itsesi vuoksi.
        Mutta ymmärrän sinua, että olet huolissasi uskostani ja en vaadi sinua tilille inhimillisten ominaisuuksiesi vuoksi.
        En ajattele, että ihminen tulee autuaaksi omien tekojensa kautta, ne ovat kuin likainen vaate Herran edessä.
        Mutta uskoa kysytään eli kysytään uskotko vai et.

Markuksen evankeliumi:
        1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."> Jakeen lisätiedot
        2:5 Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi."
        4:40 Ja hän sanoi heille: "Miksi olette niin pelkureita? Kuinka teillä ei ole uskoa?"
        5:34 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Tyttäreni, sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi. Mene rauhaan ja ole terve vaivastasi."
        5:36 Mutta Jeesus ei ottanut kuullakseen, mitä puhuttiin, vaan sanoi synagoogan esimiehelle: "Älä pelkää, usko ainoastaan."
        6:6 Ja hän ihmetteli heidän epäuskoansa. Ja hän vaelsi ympäristössä, kulkien kylästä kylään, ja opetti.
        9:19 Hän vastasi heille sanoen: "Voi, sinä epäuskoinen sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän luonanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet minun tyköni."
        9:23 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Jos voit!' Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo."
        9:24 Ja heti lapsen isä huusi ja sanoi: "Minä uskon; auta minun epäuskoani."
        9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.
        10:52 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene, sinun uskosi on sinut pelastanut." Ja kohta hän sai näkönsä ja seurasi häntä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitit

Voimia sinne sinulle.

ST

Ongelmasi on juuri se, että sinä itse et tajua tukeutuvasi oikeasti omiin tekoihisi, eikä Jumalan tekoon.

Siihen sinä sekoitat tuon "armon", joka näyttäisi olevan lähinnä kohtaloon uskomista/fatalismia, jossa kuvittelet nähdäkseni pelastuvasi ihan muun kuin todellisen Jumalan Armon kautta.

Eli joko uskot siihen, että olet jotenkin ennaltavalittu, tai sitten siten, että ihminen ei voi mitenkään muka vaikuttaa omaan pelastumiseensa omilla valinnoillaan, tai molempia !

Varsinkin tämä jälkimmäinen asia tulee selvästi läpi kirjoituksistasi.

Eli sinun ei muka tarvitse itse mitenkään tehdä valintaa syntielämän ja Herraa ja Hänen tahtoaan seuraamisen välillä.

Eli olen jo kirjoittanut sinulle siitä, että jokaisen ihmisen on tehtävä valinta.

Kyse on siis lähinnä siitä, että et ymmärrä edes Jumalan Aarmoa oikein, etkä sitä, että miten se käytännön tasolla toteutuu ja miten taas ei !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ongelmasi on juuri se, että sinä itse et tajua tukeutuvasi oikeasti omiin tekoihisi, eikä Jumalan tekoon.

Siihen sinä sekoitat tuon "armon", joka näyttäisi olevan lähinnä kohtaloon uskomista/fatalismia, jossa kuvittelet nähdäkseni pelastuvasi ihan muun kuin todellisen Jumalan Armon kautta.

Eli joko uskot siihen, että olet jotenkin ennaltavalittu, tai sitten siten, että ihminen ei voi mitenkään muka vaikuttaa omaan pelastumiseensa omilla valinnoillaan, tai molempia !

Varsinkin tämä jälkimmäinen asia tulee selvästi läpi kirjoituksistasi.

Eli sinun ei muka tarvitse itse mitenkään tehdä valintaa syntielämän ja Herraa ja Hänen tahtoaan seuraamisen välillä.

Eli olen jo kirjoittanut sinulle siitä, että jokaisen ihmisen on tehtävä valinta.

Kyse on siis lähinnä siitä, että et ymmärrä edes Jumalan Aarmoa oikein, etkä sitä, että miten se käytännön tasolla toteutuu ja miten taas ei !

En ajattele noin vaan sinä sanot että ajattelen noin.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ajattele noin vaan sinä sanot että ajattelen noin.

ST

Onko sinulla ymmärtämisen häiriö siis luetun ymmärtämisen?
        Ja en kysy ilkeyksilläni vaan kysyn koska et näytä ymmärtävän kirjoittamaani oikein.
        Muttei se mitään muutoin kuin että minun on vaijea jatkaa kirjoittamista, jos ymmärrät väärin ja tulen taholta si koko ajan väärin ymmärretyksi.
        Ja sitä paitsi Herralla on kaikki tiedossa, myös minun uskoni kuin sinun oletuksesi siittä.
        Kyllä hän huolehtii meistä kun rukoillen käännymme hänen puoleensa.

ST

• Anonyymi kirjoitti:

Onko sinulla ymmärtämisen häiriö siis luetun ymmärtämisen?
        Ja en kysy ilkeyksilläni vaan kysyn koska et näytä ymmärtävän kirjoittamaani oikein.
        Muttei se mitään muutoin kuin että minun on vaijea jatkaa kirjoittamista, jos ymmärrät väärin ja tulen taholta si koko ajan väärin ymmärretyksi.
        Ja sitä paitsi Herralla on kaikki tiedossa, myös minun uskoni kuin sinun oletuksesi siittä.
        Kyllä hän huolehtii meistä kun rukoillen käännymme hänen puoleensa.

ST

Sulla on äidiltä saatu lapsenusko. En ole koskaan vielä nähnyt että tekisit parannusta mistään. Lapsenusko on raamatullista.

• Anonyymi

Sulla on äidiltä saatu lapsenusko. En ole koskaan vielä nähnyt että tekisit parannusta mistään. Lapsenusko on raamatullista.

Ihana Arska 😍 terve pitkästä aikaa. Olet niin ihana.
        Kuule, äitini ei ollut uskovainen kun asuin vielä kotona. Äitini tuli uskoon minua myöhemmin.
        Täällä sataa vettä, niin se vaan syksy on tullut ja on marjojen aika.
        Luin että Hillaa on tullut tänä vuonna niin paljon, että ihmiset ainakin Rovaniemellä ja Ranualla ovat perustaneet facessa ryhmiä joissa antavat eli siis lahjoittavat Hillaa jotka eivät itse kykene poimimaan. Ihan mahtava juttu tuollainen 😍

ST

• Anonyymi kirjoitti:

Ihana Arska 😍 terve pitkästä aikaa. Olet niin ihana.
        Kuule, äitini ei ollut uskovainen kun asuin vielä kotona. Äitini tuli uskoon minua myöhemmin.
        Täällä sataa vettä, niin se vaan syksy on tullut ja on marjojen aika.
        Luin että Hillaa on tullut tänä vuonna niin paljon, että ihmiset ainakin Rovaniemellä ja Ranualla ovat perustaneet facessa ryhmiä joissa antavat eli siis lahjoittavat Hillaa jotka eivät itse kykene poimimaan. Ihan mahtava juttu tuollainen 😍

ST

Jaa. Mä taas luin niistä poimijoista että osa heistä on eksynyt mettään ja soille.

• Anonyymi

Jaa. Mä taas luin niistä poimijoista että osa heistä on eksynyt mettään ja soille.

Luin saman yks päivä. Sillo luki että 85 oli eksynyt, mutta on ne löydetty 😊
        Saa kyllä olla huolellinen Hillaan menon kanssa ja mapsin avulla voi suunnistaa.

ST

• Anonyymi

Pelastuuko aikuinen lapsenuskon kautta, siis Raamatun mukaan ?

Eikö se parannuksen teko koskekkaan kaikkia, vaan vain osaa ihmisistä ?

Onko tämä siis ns. "puuta heinää" :

ST siis selvästi kuvittelee pelastuvansa sen "lapsen uskonsa" kautta ja ansiosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST siis selvästi kuvittelee pelastuvansa sen "lapsen uskonsa" kautta ja ansiosta.

Niin ja tälläinen opetus, jossa eräskin kirkkokuntaan kuuluva väitti olleensa uskossa jo vauvasta asti, on yleistä juuri kirkkokunta krsitityille, mutta ovatko he oikeasti missään sellaisessa Uskossa, josta Raamattu puhuu ja opettaa ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja tälläinen opetus, jossa eräskin kirkkokuntaan kuuluva väitti olleensa uskossa jo vauvasta asti, on yleistä juuri kirkkokunta krsitityille, mutta ovatko he oikeasti missään sellaisessa Uskossa, josta Raamattu puhuu ja opettaa ???

Tulkaa lasten kaltaiseksi lukee raamatussa aivan suoraviivaisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T. Auroraboreallis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selvääkin selvempihän se.

”Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan” (Room. 10:9–10).

Hyvää ruokahalua!! Sanan rieskaa.

Ja kiitos että olet huolissasi minustakin. Nyt taas sinne mustikkaan Nam nam

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selvääkin selvempihän se.

”Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan” (Room. 10:9–10).

Hyvää ruokahalua!! Sanan rieskaa.

Ja kiitos että olet huolissasi minustakin. Nyt taas sinne mustikkaan Nam nam

ST

Kyse onkin juuri siitä, että Uskooko ihminen sydämessään, eli onko Jumala synnyttänyt sen Uskon, vai onko siis kyse vain ihmisen omasta uskottelusta.

Niin ja pelstuvatko näkin siis, kun suullaan tunnustavat/ovat tunnustaneet:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AB, se lapsen kaltaisuus asia/kuva pitää ymmärtää oikein.

1. Kor. 14:20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.

Niin ja uskovan tulee siten tulla lapsen kaltaiseksi, että kuten pieni lapsi elää vapaana ja luottamuksessa siihen, että vanhemmat hoitavat hänen kaikki asiansa, niin samoin tulee Jumalan lapsen oppia pikkulapsen lailla luottamaan Jumalan huolenpitoon kaikessa.

Mutta moniko uskovakaan siihen kykenee ?

On niin kovin vaikeaa aikuisena enää luottaa Jumalan kokonaisvaltaiseen huolenpitoon.

Jeesus itse puhui tästä:

Luukas 12
        22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte.
        23 Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet.
        24 Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut!
        25 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
        26 Jos siis ette voi sitäkään, mikä vähintä on, mitä te murehditte muusta?
        27 Katselkaa kukkia, kuinka ne kasvavat: eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
        28 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, kuinka paljoa ennemmin teidät, te vähäuskoiset!
        29 Älkää siis tekään etsikö, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä korkeita tavoitelko.
        30 Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan.
        31 Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa.

Tässä on se "lapsen kaltaisuus" asia kerrottu, ja mitä se oikeasti tarkoittaa.

Mutta kuka uskova kykenee TÄYSIN lepäämään Herrassa siten, että ei huolehdi enää ruuastaan ja sen saanista, eikä yhtään mistään muustakaan, siis kuten lapsi elää, luottaen sokeasti vanhempien huolenpitoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse onkin juuri siitä, että Uskooko ihminen sydämessään, eli onko Jumala synnyttänyt sen Uskon, vai onko siis kyse vain ihmisen omasta uskottelusta.

Niin ja pelstuvatko näkin siis, kun suullaan tunnustavat/ovat tunnustaneet:

Ei haittaa. Kiitos ja ylistys Jumalalle. Kiitos ikuisesti. Herra on hyvä!!
        Kiittäkää Herraa. Kiittäkää polvilla ne. Kaikkien polvien on kerran Notkistuttava.
        Uskokaa evankeliumi niin saatte elää.
        Ei haittaa minun uskoni. Katso uskonalkajaasi. Katso Kristukseen.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AB, se lapsen kaltaisuus asia/kuva pitää ymmärtää oikein.

1. Kor. 14:20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.

Niin ja uskovan tulee siten tulla lapsen kaltaiseksi, että kuten pieni lapsi elää vapaana ja luottamuksessa siihen, että vanhemmat hoitavat hänen kaikki asiansa, niin samoin tulee Jumalan lapsen oppia pikkulapsen lailla luottamaan Jumalan huolenpitoon kaikessa.

Mutta moniko uskovakaan siihen kykenee ?

On niin kovin vaikeaa aikuisena enää luottaa Jumalan kokonaisvaltaiseen huolenpitoon.

Jeesus itse puhui tästä:

Luukas 12
        22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte.
        23 Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet.
        24 Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut!
        25 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
        26 Jos siis ette voi sitäkään, mikä vähintä on, mitä te murehditte muusta?
        27 Katselkaa kukkia, kuinka ne kasvavat: eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
        28 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, kuinka paljoa ennemmin teidät, te vähäuskoiset!
        29 Älkää siis tekään etsikö, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä korkeita tavoitelko.
        30 Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan.
        31 Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa.

Tässä on se "lapsen kaltaisuus" asia kerrottu, ja mitä se oikeasti tarkoittaa.

Mutta kuka uskova kykenee TÄYSIN lepäämään Herrassa siten, että ei huolehdi enää ruuastaan ja sen saanista, eikä yhtään mistään muustakaan, siis kuten lapsi elää, luottaen sokeasti vanhempien huolenpitoon.

Tule Arska ja tule sinä kuka oletkaan. Kiitetään Herraa!!
        Meidät on kalliisti ostetut.
        Tulkaa ja notkistakaa pokvenne Herran edessä.
        Hän on hyvä.

ST

• Anonyymi

Kun Paavali kirjoitti orjista, ei hän sitä tarkoittanut, että ihminen ostetaan vaimoksi tai mieheksi eikä varsinkaan tyydyttämään ostajan haluja. Eikä se tapahtunut salaa, vaan orjia kaupattiin aivan vapaasti ja jos sellaisen osti, siitä piti pitää hyvää huolta kuten Paavali kirjoittaa. Eikä orja saanut olla katala isännälleen kuten Paavali kirjoittaa.

Raamatun mukaan sitten pitää vain miettiä, miten paljon orjia on sopiva pitää ja onko hyvä tehdä itsekin jotain, vaan pelkästään viettää mukavaa aikaa ja tuhlata elämänsä netissä höpisemällä.

• Anonyymi

Vaimo: kodin siivous kuten imurointi, vessan, saunan ja kylppärin pesu. lattioiden lakaisemin, lattioiden peseminen, pölyjen pyyhkiminen, tiskistä huolehtiminen, jääkaapin pesu, mattojen ja petikamppeiden tuuletus, pyykkeistä huolehtiminen, ruuanlaitto. Ikkunoiden pesu, verhojen laitto.
      Kaupassa käyminen.
      Lasten hoito kokonaisuudessaan.
      Pihan haravointi ja istutusten laitto esim kukat ja kasvit.

Mies: nurmikon leikkaus, lumen luonti, autojen huolto kaikkinensa, talon remontoiti. Lamppujen asentaminen.

Yhteinen: koiran ulkoiluttaminen ja ruokinta. Marjastus.

Noin oli meillä ja ST

• Anonyymi

Ja pitää lisätä, että leivoin myös leivät. Ei siinä juuri ehtinyt vapaa aikaansa miettiä kun lapset 5 kpl oli pieniä. Ei ollut siis vapaa-ajan ongelmia.
        Mutta Luoja järjesti vapaa-aikaa ihan kyllästymiseen asti kun otti hyvän fyysisen kunnon pois 🤣 nyt on vapaata ja lötköttelyä 😁

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja pitää lisätä, että leivoin myös leivät. Ei siinä juuri ehtinyt vapaa aikaansa miettiä kun lapset 5 kpl oli pieniä. Ei ollut siis vapaa-ajan ongelmia.
        Mutta Luoja järjesti vapaa-aikaa ihan kyllästymiseen asti kun otti hyvän fyysisen kunnon pois 🤣 nyt on vapaata ja lötköttelyä 😁

ST

Mikä sinulla sitten on kun otti hyvän fyysisen kunnon pois?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sinulla sitten on kun otti hyvän fyysisen kunnon pois?

Kiukkuinenkin Meniere.

ST

• Anonyymi kirjoitti:

ST

Mulla mun viimeisessä avioliitossa mies hoiti kaiken. Minä sisustin ja hankin rahat loppuviimein. Oltiin 13vuotta yhdessä.
        Mutta teillä oli yhteiset lapset. Mun mies adoptoi poikani mutta yhteisiä lapsia ei tullut.
        Kohtaloita on monenlaisia.

• Anonyymi

Mulla mun viimeisessä avioliitossa mies hoiti kaiken. Minä sisustin ja hankin rahat loppuviimein. Oltiin 13vuotta yhdessä.
        Mutta teillä oli yhteiset lapset. Mun mies adoptoi poikani mutta yhteisiä lapsia ei tullut.
        Kohtaloita on monenlaisia.

Näin on, monenlaista elämäntilannetta. Me oltiin töissä molemmat. Minä myös kotiäitinä välillä.

ST

• Anonyymi

Tästä on muuten jäänyt pois miehen roskien ulos vienti.

ST

• Anonyymi

Alunperin kysymys oli siitä miten Raamatun mukaan kotityöt hoidetaan. Ei siitä, että jonkin mies kaikkien aikojen vätys niitä tekemään ja pitääkö vaimon ne tehdä vai onko vaimo ennätyslaiskimus, jolla maistuu vain netissä pyöriminen ja koti on hyrskyn myrskyn. Se ei ole kiinnostavaa, miten kunkin kotityöt makaa, vaan mitä Raamattu sanoo.

Raamatussa tosiaan annetaan vapaus pitää orjia, mutta myös velvollisuus kohdella heitä hyvin sekä orjien jos ovat uskossa olla kuuliaisia ja tottelevaisia isännilleen. Ja miehen tulee hallita kotiaan. Se ei tarkoita sitä, että antaa lapsille piiskaa ja vaimolle nyrkkiä, vaan verrataan seurakuntaan, että jos ei hallitse kotiaan, ei voi johtaa seurakuntaa. Se tarkoittaa sitä, että jos ei ansaitse kotonaan kunnioitusta ja arvostusta, ei ole asiaa tulla huseeraamaan myöskään seurakuntaan. Se menee aivan pelletouhuksi.

Joskin moni käytännön asia ratkeaa puhtaasti rahalla kuten meidän ei tarvitse viljellä kaikkea mitä syömme, ei itse rakentaa talojamme eikä tehdä autojamme, vaan maksamme vain asioista niin ne hoituvat ja voimme itse vain patsastella viisaina ja kaikkitietävinä.

• Anonyymi

Minulla käy mies siivooja. Neiti ihmiselle vanhana hankala nostella mattoja ja kumartua pyyhkimään lattilistoja ja imuroida sängyn alustoja. Siivoojan palkkio on kova 45e per tunti ja vaatteitta 65e tumti. Siis tällä miessiivoojalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla käy mies siivooja. Neiti ihmiselle vanhana hankala nostella mattoja ja kumartua pyyhkimään lattilistoja ja imuroida sängyn alustoja. Siivoojan palkkio on kova 45e per tunti ja vaatteitta 65e tumti. Siis tällä miessiivoojalla.

🤣🤣🤣🤣

ST sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🤣🤣🤣🤣

ST sivusta

Juha Norolammen Morsian videossa mies ottaa kantaa niin että Sana tulee pilkatuksi jollei nainen siivoa vaikka käy töissä. Järkyttävä video

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juha Norolammen Morsian videossa mies ottaa kantaa niin että Sana tulee pilkatuksi jollei nainen siivoa vaikka käy töissä. Järkyttävä video

Nonnii huoh...jos noin on niin huoh.

ST

• Anonyymi

Noo minusta sen miessiivoojan pitäisi kyllämaksaa enennmän kuin 65 e jos ilman vaatteita alkaa lattialistoja pyyhkiä!

ei sitä sentään ihan halvalla voi katsoa edes ikääntynyt neiti.

• Anonyymi

😆😆😆😆

• Anonyymi

Kyllä kannattaa jättää lastenhoito miehelle. Vaimoni ei edes lukenut vaippojen speksejä kunnolla. Minä ostin parhaasta päästä, mutta ikävä kyllä vaippa ei ollut kunnolla sertifioitu. Se oli speksattu 7-11 kg, mutta kakkaa ei ollut edes viittä kiloa, niin vaipan sisukset tursusivat jo pitkin olohuoneen mattoa. Siinä vaiheessa totesin, että siivous on naisten homma ja lähdin lenkille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      127
      2790
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      244
      2455
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      64
      1658
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      189
      1538
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      59
      1482
    6. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      75
      1163
    7. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1138
    8. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      39
      1119
    9. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      1002
    10. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      288
      970
    Aihe