Mitä mieltä olette seuraavista asioista?
Pitääkö korostaa itseänne velka Mersulla,addidas verkkareilla ja lenkkareilla sekä muilla merkki vaatteilla,pitää kamerakännykkää ruokatunilla lautasen vieressä sekä ostaa 50 euron tapetti rulla makuuhuoneen tapetoimiseen ja viellä esittää visa ja kaikenmaailman muut luottokortit joita on käytössä.Näin tekee eräs työ kaverini ja on mielestään rikas ja erittäin trendikäs? Minä en kyllä ole samaa mieltä,olen sellainen tavallinen tallaaja jonka ei tarvi näyttää paremmalta kuin on.
Heikko itsetunto?
21
1687
Vastaukset
- Jermu
Mersusta en oikein tiedä, mutta hauskempi on ostaa käteisellä autot. Verkkarit voi olla minkä merkkiset vaan, hikeen ne menee punttisalilla kuitenkin. Luottokortteja ei ole tarpeen esitellä, kuin hotellin aulassa maksaessa jälleen kerran työmatkan kulut.
Miten se voi olla sun kaveri rikas, jos se on ostanut velaksi sen mersun...?
Paremman näköisestä en oikein tiedä, mä olen vaan ilkeen näköinen...aina. Kjäh!
Lopuksi, sun kaveris on luultavasti luuseri ja toivottavasti onkin vain työkaveri.- n52
mitenkäs on kepaisiko velaton valkkari.
Moi?
- Eva-Marie
On heikko itsetunto, mutta ei se ilmene tuolla tavalla.
- n52
tietysti taaplaa tyylillään,mutta jos hän on sitä mieltä että se tuo onnea ja hän vaikuttaa myös siltä niin en oikeastaan ymmärrä mikä kiikastaa.
Minusta voisi olla mukava ajaa Mersulla jos se olisi tuliterä,mutta ei ole kuitenkaan niin tärkeä haave jotta ottaisin siihen lainaa.
Adidas ei kiehdo minua.
Tapettia en ikinä ostaisi tuolla hinnalla sillä en raaskisi enää nukkua siinä huoneessa ja ainoastaan esittelisin sitä kateellisille.
Jokainen löytäköön onnensa omin avaimin. - SAIMI
minäkin ajelen mersulla sillä se on yksi parhaimmista ajopeleistä. turvallinen ja mukava.
en silti sano olevani rikas. jos sinun työkaveri ostaa 50 ekun tapettia niin se haluaa laittaa kotiaan vimosenpäälle. se on hänen asiansa. älä ole kade, huomaatkos että olet kateellinen ja aika paljokin, se voi olla jopa vaarallista muille. muuta tapasi ja elä IHAN vaan omaa elämääsi. tervemenoa köyhäinstockalle, se on muuten hesan tattarisuolla jos et satu tietään...- Pirre*
voi olla köyhä..
- Työtön
KATEUS ja KIIMA, joiden ympärillä ja vaikutuksesta tapahtuu suurin osa toiminnoistamme.
Minä, niinkuin moni muukin tämän palstan kirjoittajista ja lukijoista ajelisi hyvin mielellään mersulla, mutta pyrkii olemaan, yhä enenevässä määrin, että ne rahat menevät niiden mersulla ajavien taskuihin ja tileille.
- maron
ei ole mitään vikaa, mutta en omista mersua enkä haluaisikaan omistaa.Kaksi uutta Hondaa seisoo pihassa, ja ne on ostettu rahalla ja ovat tarkoitettu käyttöön eikä juppailuun!!
Kamerakännykkää en halua koska en osaa vanhasta nokialaisestanikaan edes tekstiviestejä lukea puhumattakaan lähettämisestä-ei vaan kiinnosta opetella.
Lenkkivaatteeni ovat huomattavasti kalliimpaa ´laatua kuin adidas-sehän on nykyään jo halpa merkki. Kallis merkkini johtuu ainoastaan siitä, että vaate on huomattavasti mukavampi käyttää, eikä hikoa läpimäräksi rätiksi päällä.
Jos makuuhuoneeseeni tapetit laittaisin, niin tuskin hintaa katsoisin - ostaisin sellaiset jotka minua itseäni miellyttävät ja joita jaksaisin katsella seuraavat 20 vuotta.
Onhan minullakin visakortti-eiköhän se ole suuremmalla osasta suomalaisia? ei kai se ole mikään juppailun aihe??
Oletko varma ettet ole vaan kateudessasi ymmärtänyt väärin työkaverisi käytöstä??????
Minä en juppaile mielestäni tippaakaan, tavara ei ole minulle pääasia, rahaa on juuri sen verran että hyvin pärjätään.
Me emme käytä rahaa juhlimiseen emmekä turhiin etelänmatkoihin - ne maat on aikoinaan nähty ja se riittää.
Joten olenko sinun mielestäsi heikolla itsetunnolla varustettu turhautunut ihminen??- Tyytyväinen
et ole lainkaan heikkoitsetuntoinen. Ajattelen samoin monista asioista, esim. käytän kännykkää silloin tällöin, mutten lähetä tekstiviestejä. En halua olla kännykän orja. Minut tavoittaa töistä jatkuvasti puhelimitsekin, kun pidän langatonta mukanani. Auton ei tarvitse olla hieno, vaan toimiva kulkupeli. Visakortti (tai minulla MasterCard) on hyödyllinen, muttei minusta mikään snoppailun aihe.
Kenkäni ovat nykyään aika kalliita, mutta jalkani äänestävät sopivat jalkineet. Aikoinaan tulin ostaneeksi halpoja kenkiä ja sitten ne huonoina ja hiertävinä jäivät kaappiin pölyttymään. Nyt haluan jalkojeni viihtyvän ja arvostan käyttömukavuutta. Olen ylipäänsäkin hyvin tyytyväinen elämääni ja parisuhteeni kukoistaa pitkäaikaisen aviomieheni kanssa. Toivotan muillekin onnellista kevättä.
- Pirre*
olisin niin rikas, etten tietäisi edes miten, en ostaisi mersua vaan jonkun paremman auton.
Diorin vaattee ostaisin Pariisista, mutta en tietenkään Visalla!
Sisustusarkkitehdille ilmoittaisin että käy näyttämässä uusimmat tapettitrendit, joista voisin sitten stekata mieluisimmat:).
Kännykkä olisi tietenkin pienoiskoossa oleva tietokone, josta seuraisin viimeisimmät pörssinoteeraukset..
Ja sitten kun olen niin rikas minulla ei ole ruokatuntia, elämäni olisi sitä ruokatuntia vaan, hummereita ja kaviaaria (mustan) maistellen :))).
Voi voi meniköhän tämä nyt hieman sivuun varsinaisesta aiheesta, tästä taisi tulla varsinainen aamusatu, anteeksi kysä50plus:))
Mutta jos isä olisi älynny ostaa niitä kumikenkä tehtaan osakkeitajotka olisin sitten perunkirjoitukseen papereita etsiessäni sattumalta löytänyt tämä satu olisi tosi ja jos se lottovoitto ois tullu illalla, hohhoijjaa... pittää lähttee tästä töihin!
Oikkeesti luonteenpiirteisiini ei kuulu korostaa rikkauttani:DDD- n52
aikas kiva suunnitelma sulla olisi...=)
Miksköhän ne ei antannu meidän osallistua politiikkaan tuolla ylhäällä kun poiston tekivät.
On se vaan niin väärin jos naisia syrjitään....=) - Pirre*
n52 kirjoitti:
aikas kiva suunnitelma sulla olisi...=)
Miksköhän ne ei antannu meidän osallistua politiikkaan tuolla ylhäällä kun poiston tekivät.
On se vaan niin väärin jos naisia syrjitään....=)ja jo sata vuotta sitten saimme äänestyoikeuden, eikä vieläkään tasa-arvosta tietoakaan, on se niin väärin että...;)))
No pittää isotella täällä kotiparlamentissa..
Ajattelepa, ellei työkaverillasi olekaan muita saavutuksia elämässään. Ja näin sinäkin saat tutustua trendeihin.;)
Iloitaan siitä, että jotkut osaavat tyytyä vähään.
Kyllä pitää ihailla saksalaisia, Mersu on säilyttänyt Suomessakin statusasemansa jo useamman sukupolven ajan. Minäkin olen ihan oikeasti kuullut yhden leskeksi jääneen rouvan miehensä kuolemasta puhuessaan sanovan: "Onneksi minulle jäi sentään Mersu".- vita_nova
Jos tutttavallasi on rahaa, niin ei se ole sinulta pois. Suo hänen nauttia tavaroistaan ja nauti sinä vaikka kauniista sunnuntaipäivästä. :)
- Olisiko niin
Ole iloinen hänen puolestaan!
70-luvun pomoni sanoi aina että hänen ihanne-elämäntilanteensa olisi jos aina alla korkeintaan vuoden vanha musta mersu ja päällä korkeintaa viikon vanha valkoinen puku ;D - pullukka
naapurikin ajelee mersulla, ja omaa siinä on vain suksipoxi katolla. Tiilitalo on työsuhdeasunto, mutta eletään kuin euroopan omistajat. en ole kade. itselläni v. 92 mallinen ruosteinen ja likainen auto jolla pääsee pisteestä a pisteeseen b ja se riittää.
- Olisiko niin
"Eletään kuin Euroopanomistajat" mutta en ole kateellinen,en ;D
- maron
tuo kateudelta kuulosti. Mistäs muuten tiedät että ainoa oma on suksiboksi - voihan sekin olla vaikka lainattu, tai ostettu velaksi. Ja mitä tulee työsuhdeasuntoon ja työsuhdeautoon, niin olet varmaankin tietoinen kuinka suuri veroprosentti niissä on. Luuletko naapurisi ilmaiseksi asustavan ja jos autokin on työsuhdeauto niin ei se todellakaan tarkoita sitä että se olisi ilmainen.... Naapurillasi on järki päässä, työsuhdeauto ja työsuhdeasunto nostaa palkkaa huimasti ja se taas näkyy tulevassa eläkkeessä!!! Oletkos koskaan tullut ajatelleeksi sitä? Tulevaisuudessa saatat olla vielä enemmän kateellinen kun naapurisi saa enemmän eläkettä kuin sinä!!!!!
- Ani_liini
Minulla ei nähtävästi ole itsetuntoa ollenkaan.
Mitä sillä oikeastaan tekee.
Olen ihan tyytyväinen nykyisinkin.
Mutta jos olis enemmän rahaa ostaisin paremman auton ja kalliimpia vatteita.
Ja tietysti paremman talon ja mökin.
Auto on 90-luvun alkupuolelta, kerrostalo kaksio ja mummonmökki.Vaatteita ostan tarpeen mukaan.
En usko että olisin yhtään onnellisempi vaikka saisin kaikki mitä haluan, mitä odotettavaa sitten enää olisi. - plunger
Heikko itsetunto - suomalaisen tavallisin sairaus. Sen takia maa on köyhempi, emme uskalla olla niin hyvät kuin olemme, emme usko mahdollisuuksiin. Sen takia meistä jokainen on köyhempi, ei ehkä rahassa mutta ihmissuhteissa.
Omaa itseä voi korostaa vaatteilla ja tavaroilla, epävarmuutta poistaa sillä että näyttää pystyvän ostamaan kallista merkkitavaraa. Tai sitten on niin, että joku pitää merkkitavarasta ja uskoo sen olevan laadun suhteen hyvää - ja muiden heikko itsetunto tuo esille kateuden ja katkeruuden. Hyvä itsetunto ei tunne kateus että naapurilla on jotain mitä itsellä ei.
On huonoa itsetuntoa muualla myös. Yksi hauska juttu kertoo, että yksi jenkki osti uuden auton, hienomman kuin naapurilla. Naapuri teki kaksin verroin työtä, säästi kulutusmenoissa, vaimokin teki työtä, ja sitten ostivat vähintään yhtä hienon. Samaan aikaan yksi neukku sai kahdeksan vuoden odotuksen jälkeen auton, naapuri kateellinen ja meni yöllä potkimaan sen auton kolhuille, väänsi peilit irti, rikkoi lamput ja sitten oli tyytyväinen kun ei enää naapuri voi olla autosta ylpeä.
Siinä on huonon itsetunnon hoitamisen kaksi puolta. Kolmas on elää kuin ennen ja antaa muiden elää ja ostaa ja kuluttaa kuten ennen.- Pirre*
tänä aamuna edes hieman asiallisempi, niin kanssasi täysin samaa mieltä; kylläpä se tämä elämä menisi hukkaan, jos kokoaijjan pitäisi vahtia ja huhkia naapureiden takia, en mie vaan viiti!
Hyvää ja aurinkoista päivänjatkoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62469Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant722301- 2021304
- 1121122
- 711098
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig229964Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211919Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �10837- 47789
Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa
Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta54786