Moi! Ajattelin täällä kysyä että onko joku joutunut päivistykseen ja sairaalaan energiajuomien takia. Ajattelin aloittaa energia juomien käytön kun täytän 14. Kerro koska itse oot alottanut energiajuomien käytön ja paljonko juot. Jos oot joutunut sairaalaan tai päivistykseen kerro paljon joit, minkä takia, kuinka vanhana aloitit (paljon oot nyt) kuinka kauan joit ennen kun jouduit yms......
Onko kukaan joutunut sairaalaan energiajuomien takia?
6
77
Vastaukset
- Anonyymi
Terveempänä pysyt, kun et ala juomaan noita esanssisotkuja. Noissa ei ole mitään sellaista, mitä ihminen oikeasti tarvitseisi. Mikäli haluaa juoda kofeiinipitoista juomaan, niin juo kahvia. Se on paljon parempi vaihtoehto.
- Anonyymi
Kaveri sai kerran kofeiinimyrkytyksen, liikaa kahvia ja energiajuomia. Kävi se sairaalassakin, mutta ei ne voinut sille oikein mitään tehdä, odottaa vaan, että menee ohi.
- Anonyymi
Olen 15v poika ja ite olin vielä kuukausi sitten energia juomien suurkuluttaja. Päivässä vähintään kolme tölkkiä. Sitten yhtenä iltana istuin koneella ja tuli huono olo. Huimasi , päätä särki ja rintaa pisti. Lopulta tuntui , että henki salpaantuu. Menin olohuoneeseen ja aioin sanoa äidille , että on huono olo , mutta kun olin päässyt rintamamiestalomme portaat alas niin silmissä sumeni. Heräsin sairaalassa ja sielä sanottiin, että sydän oli pettänyt ja ollut noin 10minuuttia pysähtyneenä. Ambulanssissa oli saatu käyntiin ja tullut rytmihäiriöitä vielä matkalla sairaalaan. Mulla todettiin synnynnäinen vika joka nyt tuli esiin. Tämä tuli yllätyksenä sillä olin pyöräillyt ja juossut paljon elämäni aikana eikä silloin ollut mitään siihen viittaavaa , että pumppu olisi pettämässä. Uskon , että energia juoma sai vian näyttäytymään. Olen joskus suuttuessani tuntenut pistoa rinnassa tai silloin kun olen ollut stressaantunut , mutten ole sitä sen enempää miettinyt. En ole kohtauksen jälkeen juonut yhtään energiajuomaa enkä aio hetkeen juodakaan. Äidin suvussa paljon sydänvikoja eli ei ollut sillälailla yllätys , että mullakin oli. Nykyään en uskalla juosta tai pyöräillä lujaa. Kävelen usein pitkätkin matkat ja pidän taukoja vaikka jaksaisinkin vielä hyvin. En tiedä johtuiko kohtaus pelkästään sydänviasta joka oli pysynyt piilossa 15vuotta vai johtuiko kohtaus myös energiajuomasta ja siitä, että olin sinä päivänä rasittanut itseäni. Painoni olen saanut jopa normaalia alemmaksi ja toistaseks ei ole tullut lisää kohtauksia. Lääkitys tietenkin tuli sairaalasta ja koko elämän ajaksi. Ellei sitten pumppu mee vaihtokuntoon. En syytä energiajuomia. Varmasti hyvää juomaa kunhan ei jää koukkuun.
- Anonyymi
Käsittääkseni monilla tullut piileviä sairauksia esiin energiajuomien takia :( ei ne mitään terveellisiä ole ja erityisesti hampaisiin ne vaikuttaa huonontavasti kaikilla ellei oo tekareita
Miksi energiajuomien käyttö pitäisi erityisesti aloittaa?
Usko tuota edellistä: jos välttämättä tarvitset piristystä, juo (kohtuudella) kahvia. Energiajuomissa on myös huimat määrät sokeria. Lisäksi säännölliseen kulutukseen uppoaa melkoiset määrät rahaa. Niistäkin kun tulee riippuvaiseksi.- Anonyymi
Aloitin 11 vuotiaan niiden kittaamisen ja nyt olen 15 itselle tuli paljon sydämen tykytyksiä ja huimausta terveempänä pysyt jos et juo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337183Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654380Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543452Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4983135Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2942092Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361753Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201671- 911573
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436